interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρόλογος
- Μέρα 1η
- Μέρα 2η
- Μέρα 3η
- Μέρα 4η
- Μέρα 5η
- Μέρα 6η
- Μέρα 7η
- Μέρα 8η
- Μέρα 9η - Bali
- Μέρα 10η
- Μέρα 11η
- Μέρα 12η
- Μέρα 13η
- Μέρα 14η
- Μέρα 15η
- Μέρα 16η
- Ημίχρονο
- Μέρα 17η - Ι
- Μέρα 17η - ΙΙ
- Μέρα 18η
- Μέρα 19η
- Μέρα 20η
- Μέρα 21η
- Μέρα 22η
- Μέρα 23η
- Μέρες 24-25
- Μέρα 26η
- Μέρα 27η
- Μέρα 28η
- Μέρα 29η
- Μέρα 30η - Ι
- Μέρα 30η - ΙΙ
- Μέρα 31η - Ι
- Μέρα 31η - ΙΙ
- Ασφάλεια
Μέρα 16η: Κομόντο
Ο στόχος της ημέρας ήταν ένας: να δούμε τους περιβόητους δράκους του Κομόντο. Αυτοί ζούνε μόνο στα νησάκια ανάμεσα από Σουμπάουα και Φλόρες και είναι η μεγαλύτερη επιζούσα σαύρα αυτή την στιγμή στον πλανήτη. Ανοίγει στο είδος βαράνος (οι Αυστραλοί τα φωνάζουν γκοάνα αλλά δεν πρέπει να συγχέονται με τα ιγκουάνα της Λατινικής Αμερικής τα οποία είναι χορτοφάγα!). Οι προγονοί τους κυνηγούσαν Αβορίγινες στην Αυστραλία και φτάνανε τα 7 μέτρα. Ο σημερινός βαράνος φτάνει το πολύ τα 3 μέτρα και 70 κιλά και κυνηγάει κυρίως ελάφια και εκάστοτε τουρίστες που μπαίνουν χωρίς άδεια, όπως διδακτικά επισημαίνει ο ρέιντζερ που έχει αναλάβει να προστατεύσει την ομάδα μας, καθώς ανεβαίνουμε ανιχνευτικά τους πρώτους λόφους του νησιού Κομόντο.
Περπατάω με έναν Καναδό, τον Κηθ, και για να σπάσουμε την νευρικότητα συζητούμε για μια άλλη μορφή κυνηγιού, αυτή των διαδικτυακών συνοικεσίων, δηλαδή Tinder και σία. Ο Κηθ είναι σωματώδης, πρώην παίχτης χόκεϊ που δεν κατάφερε να κάνει επαγγελματική καριέρα και τώρα, όπως άλλωστε όλοι μας, ψάχνει την κατάλληλη φωτογραφία περιπέτειας για να βάλει στο διαδικτυακό του προφίλ στο Tinder. Αρχικά η τύχη δεν φαίνεται με το μέρος μας, αφού όσες φορές και να πήγε ο ρέιντζερ ή ο βοηθός του για ανίχνευση σε σημεία που συχνάζουν βαράνοι γύρισε απογοητευμένος. Όταν σχεδόν είχαμε φτάσει στο τέλος και γυρίζαμε στην παραλία, ο οδηγός μας εντοπίζει ένα παιδάκι βαράνο και όλοι αρχίζουμε να τρέχουμε προς το μέρος του. Εκεί συναντάμε ένα γκρουπ τουριστών, οι οποίοι ενθουσιασμένοι μας λένε ότι μόλις είδανε την “μαμά” σε ένα βαθούλωμα να πίνει νερό. Αρχίζουμε να τρέχουμε προς τον ενήλικο. Οι βαράνοι δεν είναι ιδιαίτερα γρήγοροι στο βάδισμα και έτσι δεν μπαίνουν στον κόπο να σε κυνηγήσουν. Αν όμως τους πλησιάσεις στο μισό μέτρο την έβαψες. Με μια γρήγορη εκτίναξη σε αρπάζει με τα σαγόνια του και εναποθέτει στο αίμα σου 47 τοξικά βακτήρια τα οποία θα σε μετατρέψουν πολύ γρήγορα σε είδος προς εξαφάνιση. Μετά φόβου Θεού αλλά για χατήρι του Tinder ακολουθούμε κι εμείς τον βαράνο και βγάζουμε κλεφτές φωτογραφίες, σε εναλλαγή με κραυγές πανικού όταν ο βραράνος γυρίζει προς το μέρος μας.
Πριν φτάσουμε στο Λαμπουάν Μπάτζο, το λιμάνι που θα ξεμπαρκάρουμε στο νησί Φλόρες, κάνουμε μια στάση στην λεγόμενη Ροζ παραλία. Η άμμος της παραλίας έχει μια κοκκινωπή υφή που σχηματίζεται από αποσυνθεμένο κοράλλι και την κάνει ιδιαίτερα δημοφιλή. Εγκαινίασα την μάσκα που είχα πάρει για αυτό το ταξίδι κάνοντας σνόρκελ και θαυμάζοντας για πρώτη φορά στην ζωή μου ζωντανό κοράλλι. Φοβερό! Και μόλις μερικά μέτρα από την αμμουδιά. Με κάνει να συνειδητοποιήσω πόσα μαγικά πράγματα στην ζωή μου δεν έχω ακόμη ανακαλύψει...
Το βράδυ κάναμε αποχαιρετιστήριο πάρτι στο καράβι. Με λύπη αποχαιρετώ τον Κηθ, τους Δανούς που θα γυρνούσαν με το ίδιο καράβι στο Λομπόκ για να ανεβούν το ηφαίστειο Ριτζάνι (κρατήστε το αυτό), μια πολύ ενδιαφέρουσα κυρία από την Αυστραλία που είχε επιστρέψει στην Ινδονησία μετά από 20 χρόνια, τους Γερμανούς, που αφού είχαν κάνει ρεκόρ μπιροποσίας κάναμε πλέον σοβαρή συζήτηση για την εταιρία τους με βιοκαύσιμα από νερό καρύδας, κάποιες Γερμανίδες που είχαν φέρει φίλους από το Λομπόκ (οι οποίοι φαίνονταν 10 χρόνια μικρότεροί τους), κάποιοι Αυστραλοί που είχαν γυναίκες από την Καμπότζη (οι οποίες φαίνονταν 20 χρόνια μικρότερες τους), κτλ. Τελικά έφτασα στο ξενοδοχείο θέλοντας να κάνω όχι ένα αλλά 10 ντούζ, για να διαπιστώσω ότι μόλις είχε κοπεί το νερό. Έμεινα όμως ικανοποιημένος με το πόσο λίγο κουνούσε το κρεβάτι μου απόψε.
Ξυπνήσαμε ανοιχτά από το νησί με τα γιγάντια ερπετά.
Η μοναδική ευκαιρία να δούμε δράκο του Κομόντο ήταν σήμερα. Όσοι γυρίζαν με το ίδιο καράβι θα είχαν και μια δεύτερη ευκαιρία στην νήσο Ρίνκα, όπου θεωρητικά έχεις καλύτερες πιθανότητες.
Ξεκινήσαμε από τα χαμηλότερα μέλη της τροφικής αλυσίδας, της οποίας μέρος είμασταν άλλωστε κι εμείς. Μην ξεχνάτε την διδακτική ιστορία με τον τουρίστα που ήθελε να δει το νησί μόνος του και δεν έζησε να μας πει τι έγινε.
Μα που είναι αυτοί οι δράκοι...
"Οι δράκοι του Κομόντο περιμένουν να φάνε τα ίδια τους τα μικρά όταν βγαίνουν από το αυγό. Αυτά που επιβιώνουν είναι όσα γλιστρούν από την άλλη πλευρά της φωλιάς". Δεν είναι και τόσο παράξενο τότε που εξαφανίστηκαν τα περισσότερα είδη βαράνου, παραείναι αιμοβόρα...
Να και μια φωλιά μεγαλόποδων, το σνάκ τον δράκων.
Και έτσι ξαφνικά...
Και έβγαλα την ιδανική περιπετειώδη φωτογραφία για το προφίλ μου στο Tinder! Ε; ε;
Η τελευταία μας στάση, στην Ροζ παραλία.
Δώρο για την μητέρα.
Φτάνουμε στο Λαμπουανμπάτζο. Ώρα να πατήσουμε στεργιά.
Για να ξαναμπούμε στην θάλασσα, για το αποχαιρετιστήριο πάρτι με χορούς "Περάμα" και υποδοχή των νέων μελών που θα κάναν την επιστροφή.
Δεν το περίμενα, αλλά απομακρυνόμενος από το καράβι αισθάνθηκα νοσταλγία για τις, κουνημένες αλλά και μοναδικές, στιγμές που πέρασαμε εκεί.
Ο στόχος της ημέρας ήταν ένας: να δούμε τους περιβόητους δράκους του Κομόντο. Αυτοί ζούνε μόνο στα νησάκια ανάμεσα από Σουμπάουα και Φλόρες και είναι η μεγαλύτερη επιζούσα σαύρα αυτή την στιγμή στον πλανήτη. Ανοίγει στο είδος βαράνος (οι Αυστραλοί τα φωνάζουν γκοάνα αλλά δεν πρέπει να συγχέονται με τα ιγκουάνα της Λατινικής Αμερικής τα οποία είναι χορτοφάγα!). Οι προγονοί τους κυνηγούσαν Αβορίγινες στην Αυστραλία και φτάνανε τα 7 μέτρα. Ο σημερινός βαράνος φτάνει το πολύ τα 3 μέτρα και 70 κιλά και κυνηγάει κυρίως ελάφια και εκάστοτε τουρίστες που μπαίνουν χωρίς άδεια, όπως διδακτικά επισημαίνει ο ρέιντζερ που έχει αναλάβει να προστατεύσει την ομάδα μας, καθώς ανεβαίνουμε ανιχνευτικά τους πρώτους λόφους του νησιού Κομόντο.
Περπατάω με έναν Καναδό, τον Κηθ, και για να σπάσουμε την νευρικότητα συζητούμε για μια άλλη μορφή κυνηγιού, αυτή των διαδικτυακών συνοικεσίων, δηλαδή Tinder και σία. Ο Κηθ είναι σωματώδης, πρώην παίχτης χόκεϊ που δεν κατάφερε να κάνει επαγγελματική καριέρα και τώρα, όπως άλλωστε όλοι μας, ψάχνει την κατάλληλη φωτογραφία περιπέτειας για να βάλει στο διαδικτυακό του προφίλ στο Tinder. Αρχικά η τύχη δεν φαίνεται με το μέρος μας, αφού όσες φορές και να πήγε ο ρέιντζερ ή ο βοηθός του για ανίχνευση σε σημεία που συχνάζουν βαράνοι γύρισε απογοητευμένος. Όταν σχεδόν είχαμε φτάσει στο τέλος και γυρίζαμε στην παραλία, ο οδηγός μας εντοπίζει ένα παιδάκι βαράνο και όλοι αρχίζουμε να τρέχουμε προς το μέρος του. Εκεί συναντάμε ένα γκρουπ τουριστών, οι οποίοι ενθουσιασμένοι μας λένε ότι μόλις είδανε την “μαμά” σε ένα βαθούλωμα να πίνει νερό. Αρχίζουμε να τρέχουμε προς τον ενήλικο. Οι βαράνοι δεν είναι ιδιαίτερα γρήγοροι στο βάδισμα και έτσι δεν μπαίνουν στον κόπο να σε κυνηγήσουν. Αν όμως τους πλησιάσεις στο μισό μέτρο την έβαψες. Με μια γρήγορη εκτίναξη σε αρπάζει με τα σαγόνια του και εναποθέτει στο αίμα σου 47 τοξικά βακτήρια τα οποία θα σε μετατρέψουν πολύ γρήγορα σε είδος προς εξαφάνιση. Μετά φόβου Θεού αλλά για χατήρι του Tinder ακολουθούμε κι εμείς τον βαράνο και βγάζουμε κλεφτές φωτογραφίες, σε εναλλαγή με κραυγές πανικού όταν ο βραράνος γυρίζει προς το μέρος μας.
Πριν φτάσουμε στο Λαμπουάν Μπάτζο, το λιμάνι που θα ξεμπαρκάρουμε στο νησί Φλόρες, κάνουμε μια στάση στην λεγόμενη Ροζ παραλία. Η άμμος της παραλίας έχει μια κοκκινωπή υφή που σχηματίζεται από αποσυνθεμένο κοράλλι και την κάνει ιδιαίτερα δημοφιλή. Εγκαινίασα την μάσκα που είχα πάρει για αυτό το ταξίδι κάνοντας σνόρκελ και θαυμάζοντας για πρώτη φορά στην ζωή μου ζωντανό κοράλλι. Φοβερό! Και μόλις μερικά μέτρα από την αμμουδιά. Με κάνει να συνειδητοποιήσω πόσα μαγικά πράγματα στην ζωή μου δεν έχω ακόμη ανακαλύψει...
Το βράδυ κάναμε αποχαιρετιστήριο πάρτι στο καράβι. Με λύπη αποχαιρετώ τον Κηθ, τους Δανούς που θα γυρνούσαν με το ίδιο καράβι στο Λομπόκ για να ανεβούν το ηφαίστειο Ριτζάνι (κρατήστε το αυτό), μια πολύ ενδιαφέρουσα κυρία από την Αυστραλία που είχε επιστρέψει στην Ινδονησία μετά από 20 χρόνια, τους Γερμανούς, που αφού είχαν κάνει ρεκόρ μπιροποσίας κάναμε πλέον σοβαρή συζήτηση για την εταιρία τους με βιοκαύσιμα από νερό καρύδας, κάποιες Γερμανίδες που είχαν φέρει φίλους από το Λομπόκ (οι οποίοι φαίνονταν 10 χρόνια μικρότεροί τους), κάποιοι Αυστραλοί που είχαν γυναίκες από την Καμπότζη (οι οποίες φαίνονταν 20 χρόνια μικρότερες τους), κτλ. Τελικά έφτασα στο ξενοδοχείο θέλοντας να κάνω όχι ένα αλλά 10 ντούζ, για να διαπιστώσω ότι μόλις είχε κοπεί το νερό. Έμεινα όμως ικανοποιημένος με το πόσο λίγο κουνούσε το κρεβάτι μου απόψε.
Ξυπνήσαμε ανοιχτά από το νησί με τα γιγάντια ερπετά.
"Οι δράκοι του Κομόντο περιμένουν να φάνε τα ίδια τους τα μικρά όταν βγαίνουν από το αυγό. Αυτά που επιβιώνουν είναι όσα γλιστρούν από την άλλη πλευρά της φωλιάς". Δεν είναι και τόσο παράξενο τότε που εξαφανίστηκαν τα περισσότερα είδη βαράνου, παραείναι αιμοβόρα...
Και έτσι ξαφνικά...


Δώρο για την μητέρα.
Για να ξαναμπούμε στην θάλασσα, για το αποχαιρετιστήριο πάρτι με χορούς "Περάμα" και υποδοχή των νέων μελών που θα κάναν την επιστροφή.
Δεν το περίμενα, αλλά απομακρυνόμενος από το καράβι αισθάνθηκα νοσταλγία για τις, κουνημένες αλλά και μοναδικές, στιγμές που πέρασαμε εκεί.
Attachments
-
395 KB Προβολές: 0