interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρόλογος
- Μέρα 1η
- Μέρα 2η
- Μέρα 3η
- Μέρα 4η
- Μέρα 5η
- Μέρα 6η
- Μέρα 7η
- Μέρα 8η
- Μέρα 9η - Bali
- Μέρα 10η
- Μέρα 11η
- Μέρα 12η
- Μέρα 13η
- Μέρα 14η
- Μέρα 15η
- Μέρα 16η
- Ημίχρονο
- Μέρα 17η - Ι
- Μέρα 17η - ΙΙ
- Μέρα 18η
- Μέρα 19η
- Μέρα 20η
- Μέρα 21η
- Μέρα 22η
- Μέρα 23η
- Μέρες 24-25
- Μέρα 26η
- Μέρα 27η
- Μέρα 28η
- Μέρα 29η
- Μέρα 30η - Ι
- Μέρα 30η - ΙΙ
- Μέρα 31η - Ι
- Μέρα 31η - ΙΙ
- Ασφάλεια
Μέρα 17η – μέρος 2ο
Κάποιες φορές είναι καλύτερο να έχεις αυτοκίνητο. Ο δρόμος αρχικά φαινόταν ΟΚ. Βασίστηκα σε έναν χάρτη – τον μοναδικό χάρτη, που πουλάνε μόνο σε ένα κατάστημα στο Λαμπουαν Μπάτζο και, αν εξαιρέσεις την αλμυρή τιμή, είναι εξαιρετικός. Πολύ προσεγμένη δουλειά, με όλα τα σημαντικά αξιοθέατα του Φλόρες και πολύ λεπτομερής απεικόνιση των δρόμων. Αυτό που (από επιλογή) αγνόησα ήταν οι αποστάσεις. Όπου φτάσουμε...
Το σαράβαλο σκουτεράκι που νοίκιασα στο χόστελ με έβγαλε στις ανηφοριές πάνω από το Λαμπουαν Μπάτζο, όπου το ρεύμα κάθε τόσο διακοπτόταν από λακκούβες και την `ολ τάιμ κλάσικ’ πινακίδα στην Ινδονησία: “Χάτι, χάτι”. Θα την δεις άπειρες φορές και είναι η δικαιολογία τους για κάθε είδους οδική παρεκτροπή. Από την κορυφή των λόφων θα δεις το πανόραμα του Λαμπουαν Μπάτζο: βασικά δύο δρόμοι με τουριστικά μαγαζιά και ένα σχετικά μικρό λιμάνι στο οποίο χτίζεται ένα μεγάλο μοντέρνο τερματικό. Και άπειρα, μα άπειρα, καραβάκια ανοιχτά του λιμανιού. Όλοι θέλουν να καταδυθούν στις θάλασσες του Κομόντο βλέπετε. Είδαμε να νοικιάζουν διαμονή σε γιότ στο booking.com σε εξωφρενικές τιμές μερικών δεκάδων χιλιάδων ευρώ την βραδιά. Συνεχίζουμε να ανεβαίνουμε και να κατεβαίνουμε βουνά, και να περνάμε πεδιάδες με ρύζι και απέραντους ανοιχτούς ορίζοντες. Πρέπει να οδηγούσα δύο, τρεις ώρες;
Το δυτικό κομμάτι του Φλόρες λέγεται Μανγκαράι και εδώ θα βρεις τα χωριουδάκια της βασιλικής φαμίλιας του Μανγκαράι, ενός πολιτισμού 1000 ετών με μυθικές ρίζες. Οι βασιλιάδες του Μανγκαράι έδραζαν σε τεράστιες κωνικές σκηνές από ξύλα φοίνικα, τις οποίες μπορείς να δεις ακόμα, αν και ανακατασκευασμένες. Μέσα στις σκηνές διάφορα τελετουργικά όργανα, όπως για παράδειγμα ένα τύμπανο, το οποίο λέγεται φτιάχτηκε από το δέρμα ενός αδικοχαμένου κοριτσιού. Φανταστείτε την αποστροφή των καθολικών ιεραποστόλων όταν κατέφταναν στο νησί για να προσηλυτίσουν όταν είδαν αυτά τα έθιμα. Την κάναν όμως την δουλειά τους και τώρα το Φλόρες είναι μια Χριστιανική ανωμαλία (ντρέπομαι αλλά μ’ άρεσε που ταίριαξα αυτές τις λέξεις μαζί) σε ένα κυρίως Ισλαμικό κράτος. Τα χωριά λέγονται κατά σειρά, Τόντο, Τάντο και Wae Rebo. Λυπάμαι να σας πω ότι δεν πήγα σε κανένα από αυτά, γιατί το πρώτο μου φάνηκε όχι πολύ ιδιαίτερο και τα άλλα δύο (τα οποία πραγματικά πρεπει να αξίζουν) δεν τα πρόλαβα γιατί νύχτωσε!
Γιατί δεν έφταναν τα ατελείωτα χιλιόμετρα, έπαθα και λάστιχο... Σε ένα σημείο που σταμάτησα να φάω ένα σαλάκ (φρούτο με σκληρό αλλά νόστιμο εσωτερικό). Την βάψαμε! Βρισκόμουν σε ένα βουνό, με ψοφόκρυο και είχα χαιρετίσει τους τελευταίους ντόπιους σε ένα χωριό τόσο άγριο και θα έβλεπε τα χωριά του Ανατολικού Πηλίου για χωριά της Προβηγκίας (και όπου τα παιδάκια μου ζητούσαν ελεημοσύνη – μεγάλη η φτώχεια των Φλοριανών). Και καμιά 20αριά χιλιόμετρα από την κοντινότερη πόλη. Κι όμως, μετά από 200 ακριβώς μέτρα σπρώξιμο, το πρώτο κτήριο που βρήκα – στην μέση του πουθενά – ήταν ένα βουλκανιζατέρ! Τρεις τύποι με κοιτούσανε να πλησιάζω μειδιώντας. Έκατσα περιμένοντας τον μάστορα να κάνει ένα μπάλωμα για να κλείσει ένα ήδη υπάρχον μπάλωμα και παρατηρούσα τον δρόμο: Κάγκουρες με ηχεία στις καρότσες να παίζουν ιαβανέζικη μουσική, φορτηγά με εργάτες που γύριζαν από τα λατομεία σπίτι τους. Κάπου είδα και ένα βανάκι με ένα ζωντανό γουρούνι δεμένο στην σχάρα της οροφής... Τελικά έγινε η δουλειά, για το αντίτιμο των 20 ρουπίων (1 και κάτι ευρώ!). Επειδή νύχτωνε αποφάσισα να περιορίσω τις επισκέψεις μου στο περίφημο ρυζοχώραφο ‘Ιστός Αράχνης της Cancar’. Πρόκειται για συλλογική καλλιέργεια, όπου κάθε ένας παίρνει ένα μερίδιο από τις εκτάσεις που ξεκινάνε από το κέντρο και μοιάζουν με κομμάτια πίτας. Το χωριό πάνω από το ρυζοχώραφο ήταν ίσως ότι πιο αυθεντικό είδα στην Ινδονησία. Μου δείξανε ένα δρόμο που φτιάχνανε για να μπορούν οι τουρίστες (οι ποιοι;; ) να βλέπουν τον τεράστιο ιστό από τον λόφο τους. Που να δεις την αράχνη από την ομίχλη. Τα παιδάκια ανεβαίνανε στο μηχανάκι, ένας ντόπιος σταμάτησε να μου πει ότι είναι μηχανικός αυτοκινήτων και να με καλέσει να γνωρίσω την μητέρα του.... Αλλά που χρόνος... Που βρισκόμουν ώρες μακριά και ήδη άρχισε να νυχτώνει...
Ο γυρισμός φάνηκε ένας αιώνας. Το λεπτό μπουφάν μου δεν επαρκούσε (κρύο το Φλόρες), οι στροφές δεν τελείωναν ποτέ. Το ωραίο της υπόθεσης ήταν ότι άλλοι μηχανόβιοι σταματούσαν και μου λέγανε να κάνουμε κομμάτια της διαδρομής μαζί. Με την εμπειρία από το λάστιχο, δεν μου φάνηκε τόσο κακή ιδέα. Όταν έφτασα τελικά στο Λαμπουαν Μπάτζο βρισκόμουν σε αξιολύπητη κατάσταση και η σωτηρία μου ήταν, πραγματικά, να φάω στο Ελληνικό εστιατόριο που έχει ανοίξει εκεί. Πάντα έλεγα ότι μια δύσκολη μέρα διακοπών καλό θα ήταν να τελειώνει με ένα σουβλάκι.
Ο εξαιρετικός χάρτης της εταιριας Florestourism
Το σαράβαλο
Το Λαμπουαν Μπάτζο από ψηλά
Είπαμε στο Φλόρες είναι Χριστιανοί.
Πήραμε τα βουνά....
Φτωχοί χωρικοί ξεραίνουν τα ρύζια τους.
Πιάσαν και οι ομίχλες...
Το σαλάκ.
Ο απο μηχανής θεός.
Τι βλέπουν με τόσο ενδιαφέρον;
Μου προξένησε περιέργεια η σχάρα αυτού το αμαξιού και έτσι πλησίασα με το κινητό στο χέρι.
Φτάσαμε στο χωριό της αράχνης.
Η αράχνη είναι δύσκολο να αποτυπωθεί σε μια φωτογραφία.
Η επιστροφή ήταν μαύρη κι άραχνη.
Κάποιες φορές είναι καλύτερο να έχεις αυτοκίνητο. Ο δρόμος αρχικά φαινόταν ΟΚ. Βασίστηκα σε έναν χάρτη – τον μοναδικό χάρτη, που πουλάνε μόνο σε ένα κατάστημα στο Λαμπουαν Μπάτζο και, αν εξαιρέσεις την αλμυρή τιμή, είναι εξαιρετικός. Πολύ προσεγμένη δουλειά, με όλα τα σημαντικά αξιοθέατα του Φλόρες και πολύ λεπτομερής απεικόνιση των δρόμων. Αυτό που (από επιλογή) αγνόησα ήταν οι αποστάσεις. Όπου φτάσουμε...
Το σαράβαλο σκουτεράκι που νοίκιασα στο χόστελ με έβγαλε στις ανηφοριές πάνω από το Λαμπουαν Μπάτζο, όπου το ρεύμα κάθε τόσο διακοπτόταν από λακκούβες και την `ολ τάιμ κλάσικ’ πινακίδα στην Ινδονησία: “Χάτι, χάτι”. Θα την δεις άπειρες φορές και είναι η δικαιολογία τους για κάθε είδους οδική παρεκτροπή. Από την κορυφή των λόφων θα δεις το πανόραμα του Λαμπουαν Μπάτζο: βασικά δύο δρόμοι με τουριστικά μαγαζιά και ένα σχετικά μικρό λιμάνι στο οποίο χτίζεται ένα μεγάλο μοντέρνο τερματικό. Και άπειρα, μα άπειρα, καραβάκια ανοιχτά του λιμανιού. Όλοι θέλουν να καταδυθούν στις θάλασσες του Κομόντο βλέπετε. Είδαμε να νοικιάζουν διαμονή σε γιότ στο booking.com σε εξωφρενικές τιμές μερικών δεκάδων χιλιάδων ευρώ την βραδιά. Συνεχίζουμε να ανεβαίνουμε και να κατεβαίνουμε βουνά, και να περνάμε πεδιάδες με ρύζι και απέραντους ανοιχτούς ορίζοντες. Πρέπει να οδηγούσα δύο, τρεις ώρες;
Το δυτικό κομμάτι του Φλόρες λέγεται Μανγκαράι και εδώ θα βρεις τα χωριουδάκια της βασιλικής φαμίλιας του Μανγκαράι, ενός πολιτισμού 1000 ετών με μυθικές ρίζες. Οι βασιλιάδες του Μανγκαράι έδραζαν σε τεράστιες κωνικές σκηνές από ξύλα φοίνικα, τις οποίες μπορείς να δεις ακόμα, αν και ανακατασκευασμένες. Μέσα στις σκηνές διάφορα τελετουργικά όργανα, όπως για παράδειγμα ένα τύμπανο, το οποίο λέγεται φτιάχτηκε από το δέρμα ενός αδικοχαμένου κοριτσιού. Φανταστείτε την αποστροφή των καθολικών ιεραποστόλων όταν κατέφταναν στο νησί για να προσηλυτίσουν όταν είδαν αυτά τα έθιμα. Την κάναν όμως την δουλειά τους και τώρα το Φλόρες είναι μια Χριστιανική ανωμαλία (ντρέπομαι αλλά μ’ άρεσε που ταίριαξα αυτές τις λέξεις μαζί) σε ένα κυρίως Ισλαμικό κράτος. Τα χωριά λέγονται κατά σειρά, Τόντο, Τάντο και Wae Rebo. Λυπάμαι να σας πω ότι δεν πήγα σε κανένα από αυτά, γιατί το πρώτο μου φάνηκε όχι πολύ ιδιαίτερο και τα άλλα δύο (τα οποία πραγματικά πρεπει να αξίζουν) δεν τα πρόλαβα γιατί νύχτωσε!
Γιατί δεν έφταναν τα ατελείωτα χιλιόμετρα, έπαθα και λάστιχο... Σε ένα σημείο που σταμάτησα να φάω ένα σαλάκ (φρούτο με σκληρό αλλά νόστιμο εσωτερικό). Την βάψαμε! Βρισκόμουν σε ένα βουνό, με ψοφόκρυο και είχα χαιρετίσει τους τελευταίους ντόπιους σε ένα χωριό τόσο άγριο και θα έβλεπε τα χωριά του Ανατολικού Πηλίου για χωριά της Προβηγκίας (και όπου τα παιδάκια μου ζητούσαν ελεημοσύνη – μεγάλη η φτώχεια των Φλοριανών). Και καμιά 20αριά χιλιόμετρα από την κοντινότερη πόλη. Κι όμως, μετά από 200 ακριβώς μέτρα σπρώξιμο, το πρώτο κτήριο που βρήκα – στην μέση του πουθενά – ήταν ένα βουλκανιζατέρ! Τρεις τύποι με κοιτούσανε να πλησιάζω μειδιώντας. Έκατσα περιμένοντας τον μάστορα να κάνει ένα μπάλωμα για να κλείσει ένα ήδη υπάρχον μπάλωμα και παρατηρούσα τον δρόμο: Κάγκουρες με ηχεία στις καρότσες να παίζουν ιαβανέζικη μουσική, φορτηγά με εργάτες που γύριζαν από τα λατομεία σπίτι τους. Κάπου είδα και ένα βανάκι με ένα ζωντανό γουρούνι δεμένο στην σχάρα της οροφής... Τελικά έγινε η δουλειά, για το αντίτιμο των 20 ρουπίων (1 και κάτι ευρώ!). Επειδή νύχτωνε αποφάσισα να περιορίσω τις επισκέψεις μου στο περίφημο ρυζοχώραφο ‘Ιστός Αράχνης της Cancar’. Πρόκειται για συλλογική καλλιέργεια, όπου κάθε ένας παίρνει ένα μερίδιο από τις εκτάσεις που ξεκινάνε από το κέντρο και μοιάζουν με κομμάτια πίτας. Το χωριό πάνω από το ρυζοχώραφο ήταν ίσως ότι πιο αυθεντικό είδα στην Ινδονησία. Μου δείξανε ένα δρόμο που φτιάχνανε για να μπορούν οι τουρίστες (οι ποιοι;; ) να βλέπουν τον τεράστιο ιστό από τον λόφο τους. Που να δεις την αράχνη από την ομίχλη. Τα παιδάκια ανεβαίνανε στο μηχανάκι, ένας ντόπιος σταμάτησε να μου πει ότι είναι μηχανικός αυτοκινήτων και να με καλέσει να γνωρίσω την μητέρα του.... Αλλά που χρόνος... Που βρισκόμουν ώρες μακριά και ήδη άρχισε να νυχτώνει...
Ο γυρισμός φάνηκε ένας αιώνας. Το λεπτό μπουφάν μου δεν επαρκούσε (κρύο το Φλόρες), οι στροφές δεν τελείωναν ποτέ. Το ωραίο της υπόθεσης ήταν ότι άλλοι μηχανόβιοι σταματούσαν και μου λέγανε να κάνουμε κομμάτια της διαδρομής μαζί. Με την εμπειρία από το λάστιχο, δεν μου φάνηκε τόσο κακή ιδέα. Όταν έφτασα τελικά στο Λαμπουαν Μπάτζο βρισκόμουν σε αξιολύπητη κατάσταση και η σωτηρία μου ήταν, πραγματικά, να φάω στο Ελληνικό εστιατόριο που έχει ανοίξει εκεί. Πάντα έλεγα ότι μια δύσκολη μέρα διακοπών καλό θα ήταν να τελειώνει με ένα σουβλάκι.
Ο εξαιρετικός χάρτης της εταιριας Florestourism
Το σαράβαλο
Ο απο μηχανής θεός.
Τι βλέπουν με τόσο ενδιαφέρον;

Η αράχνη είναι δύσκολο να αποτυπωθεί σε μια φωτογραφία.
Η επιστροφή ήταν μαύρη κι άραχνη.
Attachments
-
395 KB Προβολές: 0