taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ωδή στην Alitalia
- Ταξιδιωτικοί υπερπράκτορες
- Φύση σε Κόκκινο, Μπλε και Λευκό
- Εθνικό Πάρκο Los Flamencos
- Πόλεις στην Έρημο
- Ο δρόμος για τη Βολιβία
- Η γη που κοχλάζει
- Laguna Colorada
- Πέτρες στην Έρημο
- Λίμνες και Φλαμίνγκο
- Νερό κι αλάτι
- Salar de Uyuni
- Salar de Uyuni ΙΙ
- Επιστροφή στον πολιτισμό
- Επιστροφή στη Χιλή
- Έχουμε και δουλειές
- Σεληνιακή Κοιλάδα
- Ατμοί στην παγωνιά
- Επιστρέφοντας στο San Pedro
- Λίμνες και βουτιές
- Απλά μαθήματα Γεωλογίας
- Και λίγη προϊστορία
- Επιστροφή στο Σαντιάγο
- Σαντιάγο – πρώτη γνωριμία
- Bellavista
- Centro - μέρος 1
- Centro - μέρος 2
- Μια βραδιά στο Σαντιάγο
- Ο δρόμος για το Valparaiso
- Valparaiso - μέρος 1
- Valparaiso - μέρος 2
- Valparaiso - μέρος 3
- Providencia
- Αγορές
- Santa Lucia
- Brasil
- Επιστροφή
Κεφάλαιο 16: Επιστροφή στη Χιλή
Για τη διαδρομή της επιστροφής στη Χιλή θα είμασταν ένα τζιπ μόνο. Οι 4 Βραζιλιάνες, εγώ, και ένας ακόμα: ο Carlos, ο ανατολικογερμανός που είχα γνωρίσει πριν δυο βράδια στο hostel στη Laguna Colorada, που τυχαία συναντηθήκαμε και πάλι.
Βγαίνοντας από την πόλη του Uyuni, εντυπωσιαστήκαμε από το νέο έργο πνοής που ολοκληρώθηκε πρόσφατα για να δώσει ανάπτυξη στην πόλη: Μια ολοκαίνουργια φυλακή.
Αυτή τη φορά δεν κάθισα μπροστά στο τζιπ, αλλά πίσω. Υπολόγιζα να κοιμηθώ στη σχεδόν τετράωρη διαδρομή ως τη Villamar, αλλά ανάμεσα σε τέσσερις αλέγρες Βραζιλιάνες, αυτό είναι φύσει αδύνατο. Ο νέος οδηγός μας, που ονομάζεται Marcus, είναι πιο μεγάλος και πιο «σοβαρός» από τον προηγούμενο, αλλά με τέσσερις Βραζιλιάνες στο αυτοκίνητο, μαντέψτε ποιες ήταν οι μουσικές του επιλογές… Στο μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής βρεθήκαμε να τραγουδάμε όλοι μαζί τα Βραζιλιάνικα τραγουδάκια, έστω κι αν κάποιοι δεν είχαμε ιδέα για τους στίχους και ανοιγοκλείναμε απλώς τα χείλη…. Ντάξει, όταν φτάσαμε στο «ai se eu te pego» κάτι κάναμε κι εμείς
.
Το «καραόκε 4χ4» έκανε ένα διάλειμμα, στη μικρή πόλη San Cristobal. 15 λεπτά μόνο. Οι Βραζιλιάνες απασχολήθηκαν στην αγορά, ο Carlos είχε ξανάρθει από δω στο δρόμο της επιστροφής του από τη Laguna Colorada, οπότε τριγύρισα μόνος μου. Η πόλη είναι μια ακόμα μεταλλευτική πόλη, για το κοντινό ορυχείο, η λειτουργία του οποίου από την Ιαπωνική εταιρία Sumitomo έχει προκαλέσει πολλά πάθη τα τελευταία χρόνια. Το ορυχείο και η πόλη φαίνονται στη δορυφορική φωτογραφία αυτή. Η πόλη είναι κάτω δεξιά στη φωτογραφία.

Δεν είδα όμως το ορυχείο, είδα μόνο το κέντρο της πόλης. Όπου τα κτίρια έχουν περιποιημένες προσόψεις αλλά ακόμα και ασοβάντιστους τοίχους στο πλάι, όπου οι νέοι παρακολουθούν ένα αγώνα ποδοσφαίρου (
στο τοπικό γυμναστήριο, και την ιστορική εκκλησία του 17ου αιώνα που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, έχοντας μεταφερθεί εδώ από άλλο σημείο λόγω του ορυχείου. Δυστυχώς η εκκλησία ήταν κλειστή.






Η αγορά της πόλης είναι μικρή και καχεκτική, και μέρος της είναι σε χώρο που κάποτε ήταν γήπεδο μπάσκετ. Τίποτα το σπουδαίο, απορώ τι βρήκαν και ψώνισαν πάλι οι Βραζιλιάνες…

Το Καραόκε συνεχίστηκε ως το χωριό Villamar, που βρίσκεται δίπλα σε ένα εντυπωσιακό γκρεμό, με μέτρα βράχων να κρέμονται πάνω από το χωριό. Στην άκρη του χωριού τρέχει ένα ρέμα, και κάπου εκεί στην άκρη βρίσκεται και το hostel μας. Εγώ με τον Carlos πήραμε ένα δίκλινο, οι τέσσερις Βραζιλιάνες ένα τετράκλινο. Υπάρχει κοινόχρηστο ντους, επιτέλους χωρίς χρέωση. Από ψηλά, ο οικισμός έχει αυτή την εικόνα:

Μέχρι να έρθει η ώρα για το βραδινό, βγήκαμε μια βόλτα με τον Carlos. Κοντά στο ξενοδοχείο μας, βρίσκεται ένα μεγάλο κλειστό γυμναστήριο, εννοείται με ταμπέλα που τα μεγαλύτερα γράμματα είναι για το όνομα του Προέδρου. Η προπόνηση της ομάδας μπάσκετ έχει μόλις τελειώσει, και τα παιδιά γυρνάνε σιγά σιγά στα σπίτια τους, με το τελευταίο λυκόφως να φεύγει.









Φάγαμε το βραδινό μας, κάναμε το μπάνιο μας, και σιγά σιγά αποσυρθήκαμε. Η πρωϊνή μας αναχώρηση είναι στις 5:00…
Πράγματι, πριν καλά-καλά ξημερώσει η Πέμπτη 30/11/2017 ξυπνήσαμε, φορτώσαμε τα πράγματα στο τζιπ, και ξεκινήσαμε για τα σύνορα. Δεν είχε καραόκε τέτοια ώρα, μάλλον ροχαλητό-κε. Λίγο πριν τις 7, σταματήσαμε για μια μίνι στάση στις θερμές πηγές Polques που είχαμε κολυμπήσει πριν από τρεις μέρες. Αυτή τη φορά η θερμοκρασία του αέρα ήταν πολύ χαμηλότερη, κάτω από 0, αλλά η θερμοκρασία του νερού σταθερή στους 29 βαθμούς.
Το νερό στις λακκούβες που δεν τροφοδοτούνται άμεσα με θερμό νερό από τις πηγές έχει παγώσει, ενώ ταυτόχρονα οι υδρατμοί από το νερό που ανέβλυζε πάγωναν στον αέρα δημιουργώντας ένα ενδιαφέρον φωτογραφικά φαινόμενο (εξάχνωση).











10 λεπτά αργότερα, ξεκινήσαμε και πάλι, με προορισμό τα σύνορα με τη Χιλή, στο ίδιο σημείο που περάσαμε και ερχόμενοι. Το σπιτάκι/φυλάκιο/συνοριακός σταθμός της Βολιβίας δεν είχε ανοίξει ακόμα, αλλά άνοιξε μετά από 10 λεπτά αναμονής στην ουρά. Ο Carlos πέρασε πρώτος. Είχε διαβάσει στους οδηγούς ότι έπρεπε να δώσει «φόρο εξόδου» στους συνοριοφύλακες, και είχε αφήσει 20 Βολιβιανά μέσα στο διαβατήριό του. Μπήκε μόνος του στο δωμάτιο, και μετά από λίγο βγήκε με τη σφραγίδα εξόδου στο διαβατήριό του, και 20 Βολιβιανά φτωχότερος. Δεύτερος μπήκα εγώ, που πολλά είχα διαβάσει αλλά λίγα θυμόμουνα, και απλώς έδωσα το διαβατήριο μου χωρίς άλλο περιεχόμενο στο συνοριοφύλακα. Δε ζήτησε κάτι, απλώς ρώτησε με ποιο πρακτορείο έκανα την εκδρομή. Υποψιάζομαι ότι ο φόρος εξόδου συμπεριλαμβάνεται στην τιμή που πληρώσαμε, και εν μέρει γι’ αυτό είναι ακριβότερα τα τουρ όταν ξεκινάς από τη Χιλή.




Για τη διαδρομή της επιστροφής στη Χιλή θα είμασταν ένα τζιπ μόνο. Οι 4 Βραζιλιάνες, εγώ, και ένας ακόμα: ο Carlos, ο ανατολικογερμανός που είχα γνωρίσει πριν δυο βράδια στο hostel στη Laguna Colorada, που τυχαία συναντηθήκαμε και πάλι.
Βγαίνοντας από την πόλη του Uyuni, εντυπωσιαστήκαμε από το νέο έργο πνοής που ολοκληρώθηκε πρόσφατα για να δώσει ανάπτυξη στην πόλη: Μια ολοκαίνουργια φυλακή.
Αυτή τη φορά δεν κάθισα μπροστά στο τζιπ, αλλά πίσω. Υπολόγιζα να κοιμηθώ στη σχεδόν τετράωρη διαδρομή ως τη Villamar, αλλά ανάμεσα σε τέσσερις αλέγρες Βραζιλιάνες, αυτό είναι φύσει αδύνατο. Ο νέος οδηγός μας, που ονομάζεται Marcus, είναι πιο μεγάλος και πιο «σοβαρός» από τον προηγούμενο, αλλά με τέσσερις Βραζιλιάνες στο αυτοκίνητο, μαντέψτε ποιες ήταν οι μουσικές του επιλογές… Στο μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής βρεθήκαμε να τραγουδάμε όλοι μαζί τα Βραζιλιάνικα τραγουδάκια, έστω κι αν κάποιοι δεν είχαμε ιδέα για τους στίχους και ανοιγοκλείναμε απλώς τα χείλη…. Ντάξει, όταν φτάσαμε στο «ai se eu te pego» κάτι κάναμε κι εμείς
Το «καραόκε 4χ4» έκανε ένα διάλειμμα, στη μικρή πόλη San Cristobal. 15 λεπτά μόνο. Οι Βραζιλιάνες απασχολήθηκαν στην αγορά, ο Carlos είχε ξανάρθει από δω στο δρόμο της επιστροφής του από τη Laguna Colorada, οπότε τριγύρισα μόνος μου. Η πόλη είναι μια ακόμα μεταλλευτική πόλη, για το κοντινό ορυχείο, η λειτουργία του οποίου από την Ιαπωνική εταιρία Sumitomo έχει προκαλέσει πολλά πάθη τα τελευταία χρόνια. Το ορυχείο και η πόλη φαίνονται στη δορυφορική φωτογραφία αυτή. Η πόλη είναι κάτω δεξιά στη φωτογραφία.

Δεν είδα όμως το ορυχείο, είδα μόνο το κέντρο της πόλης. Όπου τα κτίρια έχουν περιποιημένες προσόψεις αλλά ακόμα και ασοβάντιστους τοίχους στο πλάι, όπου οι νέοι παρακολουθούν ένα αγώνα ποδοσφαίρου (






Η αγορά της πόλης είναι μικρή και καχεκτική, και μέρος της είναι σε χώρο που κάποτε ήταν γήπεδο μπάσκετ. Τίποτα το σπουδαίο, απορώ τι βρήκαν και ψώνισαν πάλι οι Βραζιλιάνες…

Το Καραόκε συνεχίστηκε ως το χωριό Villamar, που βρίσκεται δίπλα σε ένα εντυπωσιακό γκρεμό, με μέτρα βράχων να κρέμονται πάνω από το χωριό. Στην άκρη του χωριού τρέχει ένα ρέμα, και κάπου εκεί στην άκρη βρίσκεται και το hostel μας. Εγώ με τον Carlos πήραμε ένα δίκλινο, οι τέσσερις Βραζιλιάνες ένα τετράκλινο. Υπάρχει κοινόχρηστο ντους, επιτέλους χωρίς χρέωση. Από ψηλά, ο οικισμός έχει αυτή την εικόνα:

Μέχρι να έρθει η ώρα για το βραδινό, βγήκαμε μια βόλτα με τον Carlos. Κοντά στο ξενοδοχείο μας, βρίσκεται ένα μεγάλο κλειστό γυμναστήριο, εννοείται με ταμπέλα που τα μεγαλύτερα γράμματα είναι για το όνομα του Προέδρου. Η προπόνηση της ομάδας μπάσκετ έχει μόλις τελειώσει, και τα παιδιά γυρνάνε σιγά σιγά στα σπίτια τους, με το τελευταίο λυκόφως να φεύγει.









Φάγαμε το βραδινό μας, κάναμε το μπάνιο μας, και σιγά σιγά αποσυρθήκαμε. Η πρωϊνή μας αναχώρηση είναι στις 5:00…
Πράγματι, πριν καλά-καλά ξημερώσει η Πέμπτη 30/11/2017 ξυπνήσαμε, φορτώσαμε τα πράγματα στο τζιπ, και ξεκινήσαμε για τα σύνορα. Δεν είχε καραόκε τέτοια ώρα, μάλλον ροχαλητό-κε. Λίγο πριν τις 7, σταματήσαμε για μια μίνι στάση στις θερμές πηγές Polques που είχαμε κολυμπήσει πριν από τρεις μέρες. Αυτή τη φορά η θερμοκρασία του αέρα ήταν πολύ χαμηλότερη, κάτω από 0, αλλά η θερμοκρασία του νερού σταθερή στους 29 βαθμούς.
Το νερό στις λακκούβες που δεν τροφοδοτούνται άμεσα με θερμό νερό από τις πηγές έχει παγώσει, ενώ ταυτόχρονα οι υδρατμοί από το νερό που ανέβλυζε πάγωναν στον αέρα δημιουργώντας ένα ενδιαφέρον φωτογραφικά φαινόμενο (εξάχνωση).











10 λεπτά αργότερα, ξεκινήσαμε και πάλι, με προορισμό τα σύνορα με τη Χιλή, στο ίδιο σημείο που περάσαμε και ερχόμενοι. Το σπιτάκι/φυλάκιο/συνοριακός σταθμός της Βολιβίας δεν είχε ανοίξει ακόμα, αλλά άνοιξε μετά από 10 λεπτά αναμονής στην ουρά. Ο Carlos πέρασε πρώτος. Είχε διαβάσει στους οδηγούς ότι έπρεπε να δώσει «φόρο εξόδου» στους συνοριοφύλακες, και είχε αφήσει 20 Βολιβιανά μέσα στο διαβατήριό του. Μπήκε μόνος του στο δωμάτιο, και μετά από λίγο βγήκε με τη σφραγίδα εξόδου στο διαβατήριό του, και 20 Βολιβιανά φτωχότερος. Δεύτερος μπήκα εγώ, που πολλά είχα διαβάσει αλλά λίγα θυμόμουνα, και απλώς έδωσα το διαβατήριο μου χωρίς άλλο περιεχόμενο στο συνοριοφύλακα. Δε ζήτησε κάτι, απλώς ρώτησε με ποιο πρακτορείο έκανα την εκδρομή. Υποψιάζομαι ότι ο φόρος εξόδου συμπεριλαμβάνεται στην τιμή που πληρώσαμε, και εν μέρει γι’ αυτό είναι ακριβότερα τα τουρ όταν ξεκινάς από τη Χιλή.



