taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ωδή στην Alitalia
- Ταξιδιωτικοί υπερπράκτορες
- Φύση σε Κόκκινο, Μπλε και Λευκό
- Εθνικό Πάρκο Los Flamencos
- Πόλεις στην Έρημο
- Ο δρόμος για τη Βολιβία
- Η γη που κοχλάζει
- Laguna Colorada
- Πέτρες στην Έρημο
- Λίμνες και Φλαμίνγκο
- Νερό κι αλάτι
- Salar de Uyuni
- Salar de Uyuni ΙΙ
- Επιστροφή στον πολιτισμό
- Επιστροφή στη Χιλή
- Έχουμε και δουλειές
- Σεληνιακή Κοιλάδα
- Ατμοί στην παγωνιά
- Επιστρέφοντας στο San Pedro
- Λίμνες και βουτιές
- Απλά μαθήματα Γεωλογίας
- Και λίγη προϊστορία
- Επιστροφή στο Σαντιάγο
- Σαντιάγο – πρώτη γνωριμία
- Bellavista
- Centro - μέρος 1
- Centro - μέρος 2
- Μια βραδιά στο Σαντιάγο
- Ο δρόμος για το Valparaiso
- Valparaiso - μέρος 1
- Valparaiso - μέρος 2
- Valparaiso - μέρος 3
- Providencia
- Αγορές
- Santa Lucia
- Brasil
- Επιστροφή
Κεφάλαιο 5: Εθνικό Πάρκο Los Flamencos
Ξεκινήσαμε για το δρόμο της επιστροφής. Η επόμενη στάση ήταν σε δυο μικρές ορεινές λίμνες, που αποτελούν μέρος του εθνικού πάρκου «Los Flamencos». Η λίμνη Miñiques είναι μια μικρή μπλε λίμνη στους πρόποδες του ομώνυμου ηφαιστείου. Το ηφαίστειο έχει ύψος 5.910 μέτρα, αλλά από τα 4.000 μέτρα που βρισκόμαστε φαίνεται σα μεγάλος λόφος. Αντίστοιχα, δίπλα βρίσκεται και η λίμνη Miscanti, μπροστά από το ηφαίστειο Miscanti, που έχει ύψος 5,622 μέτρα. Οι δύο λίμνες έχουν πολύ μικρή απόσταση μεταξύ τους, και ήταν κάποτε μια ενιαία λίμνη, ώσπου μια έκρηξη κάποιου από τα ηφαίστεια έστειλε μια ποσότητα λάβας ανάμεσά τους και τις διαχώρισε.
Και οι δυο λίμνες είναι βιότοποι, και δεν επιτρεπόταν να τις πλησιάσουμε πολύ κοντά. Έπρεπε να περιοριστούμε σε ένα συγκεκριμένο μονοπάτι, γιατί κάποια πουλιά αφήνουν εδώ τα αυγά τους. Υπάρχει εισιτήριο για το πάρκο, κοστίζει 3000 CLP (€4).





Μετά τις λίμνες, το πρωτόκολλο επέβαλλε δυο στάσεις για φωτογραφίες του ερημικού τοπίου και των λιγοστών φυτών του. Και ξεκινήσαμε την κατάβαση σε χαμηλότερα υψόμετρα.







Σταδιακά, μπροστά μας άρχισε να φαίνεται το μεγάλο πεδίο αλατιού της περιοχής, το Salar de Atacama. Θα μπορούσε να είναι χαρακτηρισμένος βιότοπος για τα Φλαμίνγκο, θα μπορούσε να είναι ολόκληρο μέρος του εθνικού πάρκου της περιοχής, και θα μπορούσε να είναι πόλος έλξης τουριστών, αν δεν υπήρχε… το λίθιο. Με την όλο και μεγαλύτερη εξάπλωση των κινητών, των smartphones, των tablets, των laptops, των φωτογραφικών και ένα σωρό άλλων συσκευών που όλες τους φέρουν μπαταρίες ιόντων λιθίου, το λίθιο έγινε ένα από τα πλέον χρυσοφόρα ορυκτά στον πλανήτη. Με τα κοιτάσματα που βρέθηκαν εδώ, κάτω από τα αλάτια της Atacama, η Χιλή έχει γίνει ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς λιθίου στον Πλανήτη. Σ’ αυτό συντελεί και το γεγονός ότι οι συνθήκες εδώ είναι εξαιρετικά ευνοϊκές για την παραγωγή του, καθώς η μέθοδος στηρίζεται στην μαζική εξάτμιση διαχωρισμένου αλατόνερου, και ο ρυθμός εξάτμισης νερού εδώ στην Atacama είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο, με 3500mm ανά τ.μ. το χρόνο. Με τη βιομηχανία του λιθίου να ανθεί, το χρήμα ρέει, και η περιοχή εδώ είναι κλειστή για επισκέπτες, οπότε ας περιοριστούμε στις φωτογραφίες από το διάστημα.


Η επόμενη στάση ήταν στο χωριό Socaire, όπου ένα μικρό ποτάμι επιτρέπει την καλλιέργεια της γης σε βαθμίδες, παρά τα 3.500 μέτρα υψόμετρο στα οποία βρίσκεται. Ενδιαφέρον είχε εδώ κυρίως η εκκλησία του χωριού, μέρη της οποίας διατηρούνται από τα χρόνια της αποικιοκρατίας. Παρότι είναι στην άκρη του χωριού, είναι το πολιτιστικό και κοινωνικό κέντρο του.






Ξεκινήσαμε και πάλι, συνεχίζοντας την κατάβαση μας. Αυτή τη φορά, η στάση μας θα ήταν σε ένα από τα λίγα προστατευόμενα μέρη στο Salar de Atacama, που είναι και μέρος του εθνικού πάρκου: τη λίμνη Chaxa. Εδώ θα δούμε τη λίμνη, και θα μας προσφερθεί μεσημεριανό στη βεράντα του κέντρου επισκεπτών. Ας τη δούμε πρώτα από το δορυφόρο...

Η λίμνη, είναι ένα απέραντο μείγμα από χώμα με αποξηραμένο αλάτι, και σε κάποια σημεία μόνο υπάρχει νερό, στο οποίο υπάρχει πλαγκτόν, με το οποίο ζει μια κόκκινη «γαρίδα», που δίνει χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα στο νερό της λίμνης και αποτελεί το κύριο τρόφιμο από το οποίο τρέφονται τα φλαμίνγκο, ο κύριος κάτοικος της λίμνης. Η κατανάλωση αυτής της γαρίδας τους δίνει το χαρακτηριστικό ροζ χρώμα στα φτερά τους: κατά τα άλλα, τα φλαμίνγκο γεννούνται λευκά. Οι οδηγίες ήταν σαφείς: Για να μην τρομάξουν τα πουλιά, μείνετε στα προκαθορισμένα μονοπάτια, ενώ απαγορεύεται το σκαρφάλωμα στους πέτρινους φράχτες. Ξαμολήθηκα, και ιδού….

























Μετά τη βόλτα, στο κέντρο επισκεπτών μας περίμενε το μεσημεριανό, απλό πικνίκ με κάτι φαχίτας με κοτόπουλο ή/και λαχανικά. Δεν ήταν το φαΐ που περίμενα, αλλά σκοτίστηκα, θα φάω το βράδυ. Η παρέα δε φαινόταν να έχει διαθέσεις επικοινωνίας, οπότε αφού καταβρόχθισα λίγο φαγητό έκανα μια βόλτα ακόμα. Επέστρεψα για να δω και καμμιά πληροφορία για τα φλαμίνγκο και να ακούσω και την ξεναγό που τα εξηγούσε, στο κέντρο επισκεπτών. Στον πλανήτη υπάρχουν 6 είδη Φλαμίνγκο, εκ των οποίων τα 2 ζουν σε Ευρώπη, Αφρική και Ασία, και τα 4 στην Αμερικάνικη ήπειρο. Εδώ στην Ατακάμα, αλλά και αργότερα στη Βολιβία, συναντάμε 3 από τα 4 είδη, τα Andean, Chilean και James.
Ξεκινήσαμε για το δρόμο της επιστροφής. Η επόμενη στάση ήταν σε δυο μικρές ορεινές λίμνες, που αποτελούν μέρος του εθνικού πάρκου «Los Flamencos». Η λίμνη Miñiques είναι μια μικρή μπλε λίμνη στους πρόποδες του ομώνυμου ηφαιστείου. Το ηφαίστειο έχει ύψος 5.910 μέτρα, αλλά από τα 4.000 μέτρα που βρισκόμαστε φαίνεται σα μεγάλος λόφος. Αντίστοιχα, δίπλα βρίσκεται και η λίμνη Miscanti, μπροστά από το ηφαίστειο Miscanti, που έχει ύψος 5,622 μέτρα. Οι δύο λίμνες έχουν πολύ μικρή απόσταση μεταξύ τους, και ήταν κάποτε μια ενιαία λίμνη, ώσπου μια έκρηξη κάποιου από τα ηφαίστεια έστειλε μια ποσότητα λάβας ανάμεσά τους και τις διαχώρισε.
Και οι δυο λίμνες είναι βιότοποι, και δεν επιτρεπόταν να τις πλησιάσουμε πολύ κοντά. Έπρεπε να περιοριστούμε σε ένα συγκεκριμένο μονοπάτι, γιατί κάποια πουλιά αφήνουν εδώ τα αυγά τους. Υπάρχει εισιτήριο για το πάρκο, κοστίζει 3000 CLP (€4).





Μετά τις λίμνες, το πρωτόκολλο επέβαλλε δυο στάσεις για φωτογραφίες του ερημικού τοπίου και των λιγοστών φυτών του. Και ξεκινήσαμε την κατάβαση σε χαμηλότερα υψόμετρα.







Σταδιακά, μπροστά μας άρχισε να φαίνεται το μεγάλο πεδίο αλατιού της περιοχής, το Salar de Atacama. Θα μπορούσε να είναι χαρακτηρισμένος βιότοπος για τα Φλαμίνγκο, θα μπορούσε να είναι ολόκληρο μέρος του εθνικού πάρκου της περιοχής, και θα μπορούσε να είναι πόλος έλξης τουριστών, αν δεν υπήρχε… το λίθιο. Με την όλο και μεγαλύτερη εξάπλωση των κινητών, των smartphones, των tablets, των laptops, των φωτογραφικών και ένα σωρό άλλων συσκευών που όλες τους φέρουν μπαταρίες ιόντων λιθίου, το λίθιο έγινε ένα από τα πλέον χρυσοφόρα ορυκτά στον πλανήτη. Με τα κοιτάσματα που βρέθηκαν εδώ, κάτω από τα αλάτια της Atacama, η Χιλή έχει γίνει ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς λιθίου στον Πλανήτη. Σ’ αυτό συντελεί και το γεγονός ότι οι συνθήκες εδώ είναι εξαιρετικά ευνοϊκές για την παραγωγή του, καθώς η μέθοδος στηρίζεται στην μαζική εξάτμιση διαχωρισμένου αλατόνερου, και ο ρυθμός εξάτμισης νερού εδώ στην Atacama είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο, με 3500mm ανά τ.μ. το χρόνο. Με τη βιομηχανία του λιθίου να ανθεί, το χρήμα ρέει, και η περιοχή εδώ είναι κλειστή για επισκέπτες, οπότε ας περιοριστούμε στις φωτογραφίες από το διάστημα.


Η επόμενη στάση ήταν στο χωριό Socaire, όπου ένα μικρό ποτάμι επιτρέπει την καλλιέργεια της γης σε βαθμίδες, παρά τα 3.500 μέτρα υψόμετρο στα οποία βρίσκεται. Ενδιαφέρον είχε εδώ κυρίως η εκκλησία του χωριού, μέρη της οποίας διατηρούνται από τα χρόνια της αποικιοκρατίας. Παρότι είναι στην άκρη του χωριού, είναι το πολιτιστικό και κοινωνικό κέντρο του.






Ξεκινήσαμε και πάλι, συνεχίζοντας την κατάβαση μας. Αυτή τη φορά, η στάση μας θα ήταν σε ένα από τα λίγα προστατευόμενα μέρη στο Salar de Atacama, που είναι και μέρος του εθνικού πάρκου: τη λίμνη Chaxa. Εδώ θα δούμε τη λίμνη, και θα μας προσφερθεί μεσημεριανό στη βεράντα του κέντρου επισκεπτών. Ας τη δούμε πρώτα από το δορυφόρο...

Η λίμνη, είναι ένα απέραντο μείγμα από χώμα με αποξηραμένο αλάτι, και σε κάποια σημεία μόνο υπάρχει νερό, στο οποίο υπάρχει πλαγκτόν, με το οποίο ζει μια κόκκινη «γαρίδα», που δίνει χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα στο νερό της λίμνης και αποτελεί το κύριο τρόφιμο από το οποίο τρέφονται τα φλαμίνγκο, ο κύριος κάτοικος της λίμνης. Η κατανάλωση αυτής της γαρίδας τους δίνει το χαρακτηριστικό ροζ χρώμα στα φτερά τους: κατά τα άλλα, τα φλαμίνγκο γεννούνται λευκά. Οι οδηγίες ήταν σαφείς: Για να μην τρομάξουν τα πουλιά, μείνετε στα προκαθορισμένα μονοπάτια, ενώ απαγορεύεται το σκαρφάλωμα στους πέτρινους φράχτες. Ξαμολήθηκα, και ιδού….

























Μετά τη βόλτα, στο κέντρο επισκεπτών μας περίμενε το μεσημεριανό, απλό πικνίκ με κάτι φαχίτας με κοτόπουλο ή/και λαχανικά. Δεν ήταν το φαΐ που περίμενα, αλλά σκοτίστηκα, θα φάω το βράδυ. Η παρέα δε φαινόταν να έχει διαθέσεις επικοινωνίας, οπότε αφού καταβρόχθισα λίγο φαγητό έκανα μια βόλτα ακόμα. Επέστρεψα για να δω και καμμιά πληροφορία για τα φλαμίνγκο και να ακούσω και την ξεναγό που τα εξηγούσε, στο κέντρο επισκεπτών. Στον πλανήτη υπάρχουν 6 είδη Φλαμίνγκο, εκ των οποίων τα 2 ζουν σε Ευρώπη, Αφρική και Ασία, και τα 4 στην Αμερικάνικη ήπειρο. Εδώ στην Ατακάμα, αλλά και αργότερα στη Βολιβία, συναντάμε 3 από τα 4 είδη, τα Andean, Chilean και James.