taver
Member
- Μηνύματα
- 12.605
- Likes
- 29.845
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ωδή στην Alitalia
- Ταξιδιωτικοί υπερπράκτορες
- Φύση σε Κόκκινο, Μπλε και Λευκό
- Εθνικό Πάρκο Los Flamencos
- Πόλεις στην Έρημο
- Ο δρόμος για τη Βολιβία
- Η γη που κοχλάζει
- Laguna Colorada
- Πέτρες στην Έρημο
- Λίμνες και Φλαμίνγκο
- Νερό κι αλάτι
- Salar de Uyuni
- Salar de Uyuni ΙΙ
- Επιστροφή στον πολιτισμό
- Επιστροφή στη Χιλή
- Έχουμε και δουλειές
- Σεληνιακή Κοιλάδα
- Ατμοί στην παγωνιά
- Επιστρέφοντας στο San Pedro
- Λίμνες και βουτιές
- Απλά μαθήματα Γεωλογίας
- Και λίγη προϊστορία
- Επιστροφή στο Σαντιάγο
- Σαντιάγο – πρώτη γνωριμία
- Bellavista
- Centro - μέρος 1
- Centro - μέρος 2
- Μια βραδιά στο Σαντιάγο
- Ο δρόμος για το Valparaiso
- Valparaiso - μέρος 1
- Valparaiso - μέρος 2
- Valparaiso - μέρος 3
- Providencia
- Αγορές
- Santa Lucia
- Brasil
- Επιστροφή
Κεφάλαιο 11: Λίμνες και Φλαμίνγκο
Η διαδρομή μας τη μέρα αυτή ακολουθούσε περίπου την πορεία που φαίνεται στο χάρτη. Και λέω περίπου, γιατί το google maps ξέρει να ακολουθεί δρόμους αλλά όχι off-road, και οι διαδρομές μας ήταν εν γένει στη δεύτερη κατηγορία.
Μετά την έρημο, λοιπόν, καταλήξαμε σε μια περιοχή με πολλαπλές λίμνες στη σειρά. Από ψηλά, η περιοχή φαίνεται έτσι:
H λίμνη Honda είναι μια αλατολίμνη με φλαμίνγκο και περίεργο άσπρο χρώμα. Με το που σταματήσαμε δίπλα στη λίμνη, όλο χαρά ο Pedro, πέταξε τα βαριά ρούχα, και έτρεξε να βουτήξει στη λίμνη. Περπάταγε, περπάταγε, περπάταγε, αλλά πουθενά το νερό δεν του έφτασε πιο πάνω από το γόνατο (ούτε καν. Λίγο πάνω από τον αστράγαλο μόνο έφτασε). Είχε λέει την ίδια ισχυρή άνωση που έχει το νερό με μεγάλη περιεκτικότητα σε αλάτι, αλλά κι απ’ αυτό λίγα πράγματα μπόρεσε να καταλάβει. Το ότι τα φλαμίνγκο λίγο παραδίπλα έδειχναν να πατώνουν στο βυθό, έπρεπε να τον έχει προβληματίσει
Κι αφού απολαύσαμε κι αυτή τη λίμνη, ώρα για την επόμενη. Η λίμνη Charkkota δεν ήταν στο πρόγραμμα για κανονική στάση, αλλά έγινε μια μίνι στάση για… τουαλέτα για τις κυρίες, σε ένα παράπηγμα εδώ δίπλα. Ωστόσο ήταν φωτογραφική ευκαιρία…
Η τρίτη λίμνη στη σειρά ήταν κι αυτή στην οποία θα διαθέταμε τον περισσότερο χρόνο, καθώς εκεί δίπλα θα σερβιριζόταν το μεσημεριανό μας, που ετοιμάζει ο Marco. Όσο ο Marco ετοίμαζε το φαγητό, εμείς βολτάραμε στη λίμνη. Ονομάζεται Laguna Hedionda και είναι λίγο πιο βαθιά από την προηγούμενη, και γι’ αυτό τα φλαμίνγκο είναι συγκεντρωμένα κοντά στις άκρες της. Είναι ευκαιρία για πιο κοντινές φωτογραφίες με τα πτηνά, αν και υπάρχει γραμμή πέρα από την οποία δεν επιτρέπεται να πλησιάσουμε γιατί τρομάζουν με την ανθρώπινη παρουσία.
Φάγαμε το μεσημεριανό μας, το οποίο ήταν στοιχειώδες όταν από δίπλα κάποια τουρ πολυτελείας καταβρόχθιζαν χλιδάτα γεύματα, επισκεφθήκαμε και τις τουαλέτες του “Los Flamencos Eco Hotel” που ήταν δίπλα μας, το οποίο χρέωνε παρακαλώ 20 βολιβιανά για 15 λεπτά WiFi, και συνεχίσαμε για την επόμενη λίμνη.
Είναι αλήθεια ότι τη λίμνη Canapa, στην οποία πήγαμε αμέσως μετά, την είδαμε βιαστικά. Όχι τόσο επειδή είχαμε μπουχτίσει στις λίμνες, αλλά κυρίως γιατί ένα σύννεφο με επιθετικές διαθέσεις μας πλησίαζε. Η επερχόμενη βροχή δεν είναι φυσικά ότι καλύτερο για το «δρόμο», αλλά αν βρέχει και στο Salar de Uyuni εδώ πιο πέρα, και έχει αρκετό νερό για να κρατήσει μέχρι αύριο το πρωί, είναι η ευκαιρία για να δούμε εκεί το φαινόμενο του ατελείωτου αντικατοπτρισμού, με τα πάντα να φαίνονται σα να αιωρούνται μέσα στον ουρανό.
Η διαδρομή μας τη μέρα αυτή ακολουθούσε περίπου την πορεία που φαίνεται στο χάρτη. Και λέω περίπου, γιατί το google maps ξέρει να ακολουθεί δρόμους αλλά όχι off-road, και οι διαδρομές μας ήταν εν γένει στη δεύτερη κατηγορία.
Μετά την έρημο, λοιπόν, καταλήξαμε σε μια περιοχή με πολλαπλές λίμνες στη σειρά. Από ψηλά, η περιοχή φαίνεται έτσι:
H λίμνη Honda είναι μια αλατολίμνη με φλαμίνγκο και περίεργο άσπρο χρώμα. Με το που σταματήσαμε δίπλα στη λίμνη, όλο χαρά ο Pedro, πέταξε τα βαριά ρούχα, και έτρεξε να βουτήξει στη λίμνη. Περπάταγε, περπάταγε, περπάταγε, αλλά πουθενά το νερό δεν του έφτασε πιο πάνω από το γόνατο (ούτε καν. Λίγο πάνω από τον αστράγαλο μόνο έφτασε). Είχε λέει την ίδια ισχυρή άνωση που έχει το νερό με μεγάλη περιεκτικότητα σε αλάτι, αλλά κι απ’ αυτό λίγα πράγματα μπόρεσε να καταλάβει. Το ότι τα φλαμίνγκο λίγο παραδίπλα έδειχναν να πατώνουν στο βυθό, έπρεπε να τον έχει προβληματίσει
Κι αφού απολαύσαμε κι αυτή τη λίμνη, ώρα για την επόμενη. Η λίμνη Charkkota δεν ήταν στο πρόγραμμα για κανονική στάση, αλλά έγινε μια μίνι στάση για… τουαλέτα για τις κυρίες, σε ένα παράπηγμα εδώ δίπλα. Ωστόσο ήταν φωτογραφική ευκαιρία…
Η τρίτη λίμνη στη σειρά ήταν κι αυτή στην οποία θα διαθέταμε τον περισσότερο χρόνο, καθώς εκεί δίπλα θα σερβιριζόταν το μεσημεριανό μας, που ετοιμάζει ο Marco. Όσο ο Marco ετοίμαζε το φαγητό, εμείς βολτάραμε στη λίμνη. Ονομάζεται Laguna Hedionda και είναι λίγο πιο βαθιά από την προηγούμενη, και γι’ αυτό τα φλαμίνγκο είναι συγκεντρωμένα κοντά στις άκρες της. Είναι ευκαιρία για πιο κοντινές φωτογραφίες με τα πτηνά, αν και υπάρχει γραμμή πέρα από την οποία δεν επιτρέπεται να πλησιάσουμε γιατί τρομάζουν με την ανθρώπινη παρουσία.
Φάγαμε το μεσημεριανό μας, το οποίο ήταν στοιχειώδες όταν από δίπλα κάποια τουρ πολυτελείας καταβρόχθιζαν χλιδάτα γεύματα, επισκεφθήκαμε και τις τουαλέτες του “Los Flamencos Eco Hotel” που ήταν δίπλα μας, το οποίο χρέωνε παρακαλώ 20 βολιβιανά για 15 λεπτά WiFi, και συνεχίσαμε για την επόμενη λίμνη.
Είναι αλήθεια ότι τη λίμνη Canapa, στην οποία πήγαμε αμέσως μετά, την είδαμε βιαστικά. Όχι τόσο επειδή είχαμε μπουχτίσει στις λίμνες, αλλά κυρίως γιατί ένα σύννεφο με επιθετικές διαθέσεις μας πλησίαζε. Η επερχόμενη βροχή δεν είναι φυσικά ότι καλύτερο για το «δρόμο», αλλά αν βρέχει και στο Salar de Uyuni εδώ πιο πέρα, και έχει αρκετό νερό για να κρατήσει μέχρι αύριο το πρωί, είναι η ευκαιρία για να δούμε εκεί το φαινόμενο του ατελείωτου αντικατοπτρισμού, με τα πάντα να φαίνονται σα να αιωρούνται μέσα στον ουρανό.