taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ωδή στην Alitalia
- Ταξιδιωτικοί υπερπράκτορες
- Φύση σε Κόκκινο, Μπλε και Λευκό
- Εθνικό Πάρκο Los Flamencos
- Πόλεις στην Έρημο
- Ο δρόμος για τη Βολιβία
- Η γη που κοχλάζει
- Laguna Colorada
- Πέτρες στην Έρημο
- Λίμνες και Φλαμίνγκο
- Νερό κι αλάτι
- Salar de Uyuni
- Salar de Uyuni ΙΙ
- Επιστροφή στον πολιτισμό
- Επιστροφή στη Χιλή
- Έχουμε και δουλειές
- Σεληνιακή Κοιλάδα
- Ατμοί στην παγωνιά
- Επιστρέφοντας στο San Pedro
- Λίμνες και βουτιές
- Απλά μαθήματα Γεωλογίας
- Και λίγη προϊστορία
- Επιστροφή στο Σαντιάγο
- Σαντιάγο – πρώτη γνωριμία
- Bellavista
- Centro - μέρος 1
- Centro - μέρος 2
- Μια βραδιά στο Σαντιάγο
- Ο δρόμος για το Valparaiso
- Valparaiso - μέρος 1
- Valparaiso - μέρος 2
- Valparaiso - μέρος 3
- Providencia
- Αγορές
- Santa Lucia
- Brasil
- Επιστροφή
Κεφάλαιο 4: Φύση σε Κόκκινο, Μπλε και Λευκό.
Ανασύνταξα λίγο τα πράγματά μου, έβαλα τις συσκευές μου να φορτίζουν, και έπεσα για ύπνο. Το πρωί σηκώθηκα, πλύθηκα, ντύθηκα και όλα τα σχετικά, και ήμουν έτοιμος να φύγω, όταν 05:59 μου χτύπησε την πόρτα η κυρία από τη ρεσεψιόν. Έχει έρθει το τουρ σας. Πήρα ένα σακουλάκι πρωϊνού που είχε φροντίσει το ξενοδοχείο να μου ετοιμάσει, και μπήκα στο λεωφορείο, που δεν είχε τα λογότυπα του World White Travel, με το οποίο είχα κλείσει την εκδρομή, αλλά ενός άλλου γραφείου, του Atacama Connection. Η ξεναγός μας σήμερα ήταν μια κυρία γύρω στα 40, συνεργαζόμενη με το γραφείο, και μιλούσε άπταιστα Ισπανικά και Αγγλικά. «Την ξέρουμε καλά την Ελλάδα εδώ στη Χιλή», μου λέει, «και αιτία είναι τα Ελληνικά telenovelas (σήριαλ) που παίζει η τηλεόραση…» Μωρέ μπράβο εξαγωγές…!!! Μαζέψαμε και τους υπόλοιπους επιβάτες: 2 Ολλανδές (υποθέτω, καθώς μίλαγαν Ολλανδικά - όμως δε μίλησαν καθόλου με κανέναν), 2 Ινδονήσιους, 3 Ουρουγουανούς, 3 Χιλιανούς, και ένα ζευγαράκι Ισπανόφωνης με Αγγλόφωνο αγνώστων λοιπών στοιχείων), και ξεκινήσαμε.
Η σημερινή μας διαδρομή φαίνεται στο χάρτη:
Ο πρώτος μας προορισμός είναι κι ο πιο μακρινός της μέρας, στα Piedras Rojas και το Salar de Talar, ένα μικρότερο πεδίο αλατιού στα 4000 μέτρα υψόμετρο, 1500 μέτρα παραπάνω από κει που βρισκόμαστε ήδη δηλαδή, κοντά στα σύνορα με την Αργεντινή, με ηφαιστειακές πέτρες, μια αλμυρή λίμνη και λιγοστά φλαμίνγκο. Είναι δυο ώρες μακριά, οπότε συνεχίσαμε τον ύπνο μας μέσα στο βανάκι. Μόνο μια στιγμή άνοιξα το βλέφαρό μου, και έτυχε να πέσω πάνω στην επιγραφή «Τροπικός του Αιγόκερω», έξω από το χωριό Socaire. 12 χρόνια πριν, στη διαδρομή από το Ασουάν της Αιγύπτου για το Άμπου Σίμπελ, σε ένα παρόμοιο βανάκι, είχα διασχίσει και τον έτερο τροπικό του πλανήτη, τον τροπικό του Καρκίνου, μέσα σε μια άλλη έρημο, τη Σαχάρα. Μόνο που εκεί δεν είχε πινακίδα...



Λίγο πριν φτάσουμε, είδαμε από το παράθυρο μια μικρή αγέλη από άγρια vicuña. Τα ζώα αυτά ζουν μόνο άγρια, και σε μικρές ομάδες, που έχουν πάντα ένα αρχηγό. Είναι καμηλοειδή, που μοιάζουν με τα Λάμα - τα ζώα, όχι τους βουδιστές μοναχούς, και είναι πρόγονοι των Αλπάκα. Φημίζονται για το μαλλί τους, καθώς είναι πάρα πολύ απαλό και ζεστό, αλλά και πανάκριβο καθώς κάθε ζώο παράγει πολύ μικρές ποσότητες (στην κοιλιά μόνο) που μπορούν να κουρευτούν κάθε τρία χρόνια, ενώ επιπλέον τα ζώα είναι άγρια και μη εξημερώσιμα, και πρέπει να πιαστούν. Στην εποχή των Ίνκας, τα ρούχα από μαλλί vicuña ήταν μόνο για τους βασιλείς. Σήμερα είναι το εθνικό ζώο του Περού, παρότι ζει και στις άλλες χώρες των κεντρικών Άνδεων. Στη χιλή τουλάχιστον είναι προστατευόμενο και ακόμα και το κούρεμά του χωρίς ειδική άδεια απαγορεύεται.

Όταν φτάσαμε, μας κέρασαν καφέ/τσάι/μπισκοτάκια, και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Δε χρειάζεται να πω και πολλά, οι φωτογραφίες μιλάνε από μόνες τους. Πήγαμε από δω, πήγαμε από κει, ακούσαμε διάφορες πληροφορίες για τη γεωλογία της περιοχής… και βγάλαμε ατελείωτες φωτογραφίες. Τριγύρω μας σε όλες τις κατευθύνσεις υπήρχαν κώνοι από σβηστά ηφαίστεια. Κάποια είχαν ακόμη χιόνι, παρότι είμασταν στα τέλη Νοεμβρίου και στην τροπική ζώνη.


































Η περιοχή που είδαμε είναι ενδιαφέρουσα κι από ψηλά:

Ανασύνταξα λίγο τα πράγματά μου, έβαλα τις συσκευές μου να φορτίζουν, και έπεσα για ύπνο. Το πρωί σηκώθηκα, πλύθηκα, ντύθηκα και όλα τα σχετικά, και ήμουν έτοιμος να φύγω, όταν 05:59 μου χτύπησε την πόρτα η κυρία από τη ρεσεψιόν. Έχει έρθει το τουρ σας. Πήρα ένα σακουλάκι πρωϊνού που είχε φροντίσει το ξενοδοχείο να μου ετοιμάσει, και μπήκα στο λεωφορείο, που δεν είχε τα λογότυπα του World White Travel, με το οποίο είχα κλείσει την εκδρομή, αλλά ενός άλλου γραφείου, του Atacama Connection. Η ξεναγός μας σήμερα ήταν μια κυρία γύρω στα 40, συνεργαζόμενη με το γραφείο, και μιλούσε άπταιστα Ισπανικά και Αγγλικά. «Την ξέρουμε καλά την Ελλάδα εδώ στη Χιλή», μου λέει, «και αιτία είναι τα Ελληνικά telenovelas (σήριαλ) που παίζει η τηλεόραση…» Μωρέ μπράβο εξαγωγές…!!! Μαζέψαμε και τους υπόλοιπους επιβάτες: 2 Ολλανδές (υποθέτω, καθώς μίλαγαν Ολλανδικά - όμως δε μίλησαν καθόλου με κανέναν), 2 Ινδονήσιους, 3 Ουρουγουανούς, 3 Χιλιανούς, και ένα ζευγαράκι Ισπανόφωνης με Αγγλόφωνο αγνώστων λοιπών στοιχείων), και ξεκινήσαμε.
Η σημερινή μας διαδρομή φαίνεται στο χάρτη:

Ο πρώτος μας προορισμός είναι κι ο πιο μακρινός της μέρας, στα Piedras Rojas και το Salar de Talar, ένα μικρότερο πεδίο αλατιού στα 4000 μέτρα υψόμετρο, 1500 μέτρα παραπάνω από κει που βρισκόμαστε ήδη δηλαδή, κοντά στα σύνορα με την Αργεντινή, με ηφαιστειακές πέτρες, μια αλμυρή λίμνη και λιγοστά φλαμίνγκο. Είναι δυο ώρες μακριά, οπότε συνεχίσαμε τον ύπνο μας μέσα στο βανάκι. Μόνο μια στιγμή άνοιξα το βλέφαρό μου, και έτυχε να πέσω πάνω στην επιγραφή «Τροπικός του Αιγόκερω», έξω από το χωριό Socaire. 12 χρόνια πριν, στη διαδρομή από το Ασουάν της Αιγύπτου για το Άμπου Σίμπελ, σε ένα παρόμοιο βανάκι, είχα διασχίσει και τον έτερο τροπικό του πλανήτη, τον τροπικό του Καρκίνου, μέσα σε μια άλλη έρημο, τη Σαχάρα. Μόνο που εκεί δεν είχε πινακίδα...



Λίγο πριν φτάσουμε, είδαμε από το παράθυρο μια μικρή αγέλη από άγρια vicuña. Τα ζώα αυτά ζουν μόνο άγρια, και σε μικρές ομάδες, που έχουν πάντα ένα αρχηγό. Είναι καμηλοειδή, που μοιάζουν με τα Λάμα - τα ζώα, όχι τους βουδιστές μοναχούς, και είναι πρόγονοι των Αλπάκα. Φημίζονται για το μαλλί τους, καθώς είναι πάρα πολύ απαλό και ζεστό, αλλά και πανάκριβο καθώς κάθε ζώο παράγει πολύ μικρές ποσότητες (στην κοιλιά μόνο) που μπορούν να κουρευτούν κάθε τρία χρόνια, ενώ επιπλέον τα ζώα είναι άγρια και μη εξημερώσιμα, και πρέπει να πιαστούν. Στην εποχή των Ίνκας, τα ρούχα από μαλλί vicuña ήταν μόνο για τους βασιλείς. Σήμερα είναι το εθνικό ζώο του Περού, παρότι ζει και στις άλλες χώρες των κεντρικών Άνδεων. Στη χιλή τουλάχιστον είναι προστατευόμενο και ακόμα και το κούρεμά του χωρίς ειδική άδεια απαγορεύεται.

Όταν φτάσαμε, μας κέρασαν καφέ/τσάι/μπισκοτάκια, και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Δε χρειάζεται να πω και πολλά, οι φωτογραφίες μιλάνε από μόνες τους. Πήγαμε από δω, πήγαμε από κει, ακούσαμε διάφορες πληροφορίες για τη γεωλογία της περιοχής… και βγάλαμε ατελείωτες φωτογραφίες. Τριγύρω μας σε όλες τις κατευθύνσεις υπήρχαν κώνοι από σβηστά ηφαίστεια. Κάποια είχαν ακόμη χιόνι, παρότι είμασταν στα τέλη Νοεμβρίου και στην τροπική ζώνη.


































Η περιοχή που είδαμε είναι ενδιαφέρουσα κι από ψηλά:
