taver
Member
- Μηνύματα
- 12.674
- Likes
- 30.170
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ωδή στην Alitalia
- Ταξιδιωτικοί υπερπράκτορες
- Φύση σε Κόκκινο, Μπλε και Λευκό
- Εθνικό Πάρκο Los Flamencos
- Πόλεις στην Έρημο
- Ο δρόμος για τη Βολιβία
- Η γη που κοχλάζει
- Laguna Colorada
- Πέτρες στην Έρημο
- Λίμνες και Φλαμίνγκο
- Νερό κι αλάτι
- Salar de Uyuni
- Salar de Uyuni ΙΙ
- Επιστροφή στον πολιτισμό
- Επιστροφή στη Χιλή
- Έχουμε και δουλειές
- Σεληνιακή Κοιλάδα
- Ατμοί στην παγωνιά
- Επιστρέφοντας στο San Pedro
- Λίμνες και βουτιές
- Απλά μαθήματα Γεωλογίας
- Και λίγη προϊστορία
- Επιστροφή στο Σαντιάγο
- Σαντιάγο – πρώτη γνωριμία
- Bellavista
- Centro - μέρος 1
- Centro - μέρος 2
- Μια βραδιά στο Σαντιάγο
- Ο δρόμος για το Valparaiso
- Valparaiso - μέρος 1
- Valparaiso - μέρος 2
- Valparaiso - μέρος 3
- Providencia
- Αγορές
- Santa Lucia
- Brasil
- Επιστροφή
Κεφάλαιο 23: Και λίγη προϊστορία...
Αναχωρήσαμε για τον δεύτερο μεγάλο σταθμό της σημερινής επίσκεψης, στην περιοχή Yerbas Buenas όπου βρίσκονται τα βράχια με τα πετρογλυφικά της περιοχής (και το λόγο που με έκανε προσωπικά να επιλέξω αυτό το tour). Οι Atacameños είναι οι γηγενείς κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι ήταν νομάδες κυνηγοί και μαζευτές, όπως όλη σχεδόν η προκολομβιανή Αμερική. Βλέπετε, η έλλειψη οικόσιτων/αξιοποιήσιμων ζώων στην ήπειρο δεν επέτρεπε τη μαζικοποίηση της αγροτικής παραγωγής και κατά συνέπεια την οργάνωση σε χωριά και τη διαφοροποίηση των επαγγελμάτων - τουλάχιστον με βάση τη θεωρία που διατυπώνει ο Jared Diamond, αλλά φαίνεται να συγκλίνουν κι άλλοι ειδικοί στα ίδια συμπεράσματα.
Αν και κανείς δε μπορεί να ξέρει με ακρίβεια τι μετακινήσεις και επιμιξίες υπήρχαν με τους άλλους πληθυσμούς στην ήπειρο, θεωρούμε ότι ήταν αυτοί που ζωγράφισαν στα βράχια εδώ κάποια σχέδια, πριν από 10.000 χρόνια. Οι ιδιαίτερες συνθήκες ξηρασίας εδώ στην περιοχή επέτρεψαν στα πετρογλυφικά αυτά να διατηρηθούν σχεδόν άθικτα, παρότι στα 10000 χρόνια που μεσολάβησαν έχουν προστεθεί κι άλλα πιο σύγχρονα πάνω στα ίδια βράχια.



Η πλειονότητα των σχεδίων είναι επικλήσεις στη μητέρα γη. Αυτό εδώ, π.χ., είναι για να μείνουν έγκυα τα Λάμα τους και να γεννήσουν.















Μετά από πολλά πετρογλυφικά, ήρθε η ώρα της επιστροφής στο San Pedro. Η ώρα είναι 13:30, έχουμε χρόνο. Ας πάω πρώτα για μεσημεριανό. Και, για να κλείσουμε όπως ξεκινήσαμε, θα πάω στο “Adobe”. Και θα παραγγείλω… ΚΡΕΑΣ. Όχι μπριζόλα, κρέας γενικώς. Δε μπορεί, λέω, δίπλα στην Αργεντινή είμαστε, πόσο χειρότερη μπορεί να είναι μια Parilla εδώ? Ε, δε λέω, καλό ήταν το κρέας, αλλά κάποιος έπρεπε να με προειδοποιήσει ότι παράγγειλα πάρα πολύ. Το έκανε δηλαδή ο σερβιτόρος, αλλά όχι αρκετά εμφατικά. Τελικά και πολύ ήταν, και στα επίπεδα των γειτόνων δεν ήταν. Το κρασί όμως…

Ήπια και καφέ, έκανα και μερικές ακόμα βόλτες στην πόλη, σε μέρη που δεν είχα προλάβει να εξερευνήσω, έκανα τα τελευταία ψώνια μου (μα να μη βρω ούτε ένα μπλουζάκι σε XXL σε όλο το San Pedro?) και ήρθε η ώρα της επιστροφής.







Πήγα στο ξενοδοχείο, πήρα το μήνυμα που μου είχε αφήσει η ξενοδόχος με την επιβεβαίωση της κράτησης για το τράνσφερ, και τους περίμενα. Ήρθαν, με πεντάλεπτη καθυστέρηση, και ξεκινήσαμε. Φορτώσαμε κι άλλους επιβάτες, και 16:35 είχαμε βγει στο δρόμο για το αεροδρόμιο….
Αναχωρήσαμε για τον δεύτερο μεγάλο σταθμό της σημερινής επίσκεψης, στην περιοχή Yerbas Buenas όπου βρίσκονται τα βράχια με τα πετρογλυφικά της περιοχής (και το λόγο που με έκανε προσωπικά να επιλέξω αυτό το tour). Οι Atacameños είναι οι γηγενείς κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι ήταν νομάδες κυνηγοί και μαζευτές, όπως όλη σχεδόν η προκολομβιανή Αμερική. Βλέπετε, η έλλειψη οικόσιτων/αξιοποιήσιμων ζώων στην ήπειρο δεν επέτρεπε τη μαζικοποίηση της αγροτικής παραγωγής και κατά συνέπεια την οργάνωση σε χωριά και τη διαφοροποίηση των επαγγελμάτων - τουλάχιστον με βάση τη θεωρία που διατυπώνει ο Jared Diamond, αλλά φαίνεται να συγκλίνουν κι άλλοι ειδικοί στα ίδια συμπεράσματα.
Αν και κανείς δε μπορεί να ξέρει με ακρίβεια τι μετακινήσεις και επιμιξίες υπήρχαν με τους άλλους πληθυσμούς στην ήπειρο, θεωρούμε ότι ήταν αυτοί που ζωγράφισαν στα βράχια εδώ κάποια σχέδια, πριν από 10.000 χρόνια. Οι ιδιαίτερες συνθήκες ξηρασίας εδώ στην περιοχή επέτρεψαν στα πετρογλυφικά αυτά να διατηρηθούν σχεδόν άθικτα, παρότι στα 10000 χρόνια που μεσολάβησαν έχουν προστεθεί κι άλλα πιο σύγχρονα πάνω στα ίδια βράχια.



Η πλειονότητα των σχεδίων είναι επικλήσεις στη μητέρα γη. Αυτό εδώ, π.χ., είναι για να μείνουν έγκυα τα Λάμα τους και να γεννήσουν.















Μετά από πολλά πετρογλυφικά, ήρθε η ώρα της επιστροφής στο San Pedro. Η ώρα είναι 13:30, έχουμε χρόνο. Ας πάω πρώτα για μεσημεριανό. Και, για να κλείσουμε όπως ξεκινήσαμε, θα πάω στο “Adobe”. Και θα παραγγείλω… ΚΡΕΑΣ. Όχι μπριζόλα, κρέας γενικώς. Δε μπορεί, λέω, δίπλα στην Αργεντινή είμαστε, πόσο χειρότερη μπορεί να είναι μια Parilla εδώ? Ε, δε λέω, καλό ήταν το κρέας, αλλά κάποιος έπρεπε να με προειδοποιήσει ότι παράγγειλα πάρα πολύ. Το έκανε δηλαδή ο σερβιτόρος, αλλά όχι αρκετά εμφατικά. Τελικά και πολύ ήταν, και στα επίπεδα των γειτόνων δεν ήταν. Το κρασί όμως…

Ήπια και καφέ, έκανα και μερικές ακόμα βόλτες στην πόλη, σε μέρη που δεν είχα προλάβει να εξερευνήσω, έκανα τα τελευταία ψώνια μου (μα να μη βρω ούτε ένα μπλουζάκι σε XXL σε όλο το San Pedro?) και ήρθε η ώρα της επιστροφής.







Πήγα στο ξενοδοχείο, πήρα το μήνυμα που μου είχε αφήσει η ξενοδόχος με την επιβεβαίωση της κράτησης για το τράνσφερ, και τους περίμενα. Ήρθαν, με πεντάλεπτη καθυστέρηση, και ξεκινήσαμε. Φορτώσαμε κι άλλους επιβάτες, και 16:35 είχαμε βγει στο δρόμο για το αεροδρόμιο….