taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ωδή στην Alitalia
- Ταξιδιωτικοί υπερπράκτορες
- Φύση σε Κόκκινο, Μπλε και Λευκό
- Εθνικό Πάρκο Los Flamencos
- Πόλεις στην Έρημο
- Ο δρόμος για τη Βολιβία
- Η γη που κοχλάζει
- Laguna Colorada
- Πέτρες στην Έρημο
- Λίμνες και Φλαμίνγκο
- Νερό κι αλάτι
- Salar de Uyuni
- Salar de Uyuni ΙΙ
- Επιστροφή στον πολιτισμό
- Επιστροφή στη Χιλή
- Έχουμε και δουλειές
- Σεληνιακή Κοιλάδα
- Ατμοί στην παγωνιά
- Επιστρέφοντας στο San Pedro
- Λίμνες και βουτιές
- Απλά μαθήματα Γεωλογίας
- Και λίγη προϊστορία
- Επιστροφή στο Σαντιάγο
- Σαντιάγο – πρώτη γνωριμία
- Bellavista
- Centro - μέρος 1
- Centro - μέρος 2
- Μια βραδιά στο Σαντιάγο
- Ο δρόμος για το Valparaiso
- Valparaiso - μέρος 1
- Valparaiso - μέρος 2
- Valparaiso - μέρος 3
- Providencia
- Αγορές
- Santa Lucia
- Brasil
- Επιστροφή
Κεφάλαιο 9: Laguna Colorada
Συνεχίσαμε την πορεία μας προς τη Laguna Colorada, όπου βρίσκεται και το hostel στο οποίο θα περάσουμε το πρώτο βράδυ στη Βολιβία, στα 4400 μέτρα υψόμετρο. Εδώ, η θερμοκρασία τη νύκτα πέφτει πολύ χαμηλά - ως και -20 το χειμώνα, και η διανυκτέρευση ήταν από την αρχή γνωστό ότι θα είναι δύσκολη, πόσο μάλλον όταν ο ύπνος στα 4400 μέτρα υψόμετρο είναι από μόνος του δύσκολος λόγω ακριβώς του υψομέτρου. Μετά από λίγα χιλιόμετρα φτάσαμε, και συναντήσαμε και το άλλο τζιπ. Πήραμε το δωμάτιό μας - και λέω "το", γιατί όλοι οι επιβάτες του τζιπ θα μοιραζόμασταν ένα δωμάτιο με έξι μονά κρεββάτια. Σε κάθε κρεββάτι ήταν στρωμένες 4 κουβέρτες, ενώ το κατάλυμα προσέφερε και sleeping bags προς ενοικίαση που γενικά δεν τα προτιμήσαμε - μόνο οι 2 βραζιλιάνες πήρανε. Το χειμώνα φαντάζομαι θα είναι άκρως απαραίτητα. Ρεύμα δεν υπήρχε, θα είχαν για λίγες ώρες το απόγευμα, και τότε θα υπήρχε και διαθέσιμο WiFi (προς 15 βολιβιανά για μία ώρα) και ζεστό νερό για ντους (20 βολιβιανά). Οι τουαλέτες πάλι ήταν στην άλλη άκρη του καταλύματος, το οποίο έχει τσιμεντένιο πάτωμα (στους μείον τόσους τη νύκτα, ήταν ένας μικρός άθλος να τις επισκεφθείς…). To φαγητό μας, πάλι, θα το ετοίμαζε ο οδηγός μας ο Marco, με προμήθειες που κουβαλάγαμε στο τζιπ, με τη βοήθεια του προσωπικού του hostel.








Ο οικισμός από ψηλά είναι αυτός. Το hostel μας είναι αυτό που είναι μόνο του, κάτω κάτω στη φωτογραφία:

Η Laguna Colorada από ψηλά είναι αυτή – βρισκόμαστε στη νότια πλευρά της.

Αφήσαμε τα πράγματα, φάγαμε μεσημεριανό, ήπιαμε καφέ, και κατευθυνθήκαμε και πάλι στα τζιπ, με σκοπό να δούμε την πανέμορφη Laguna Colorada. Η λίμνη ήταν και τεράστια και μαγευτική, και παρότι το κόκκινο χρώμα στο νερό κυριαρχούσε, είχε μια πανδαισία χρωμάτων. Ένα σωρό φλαμίνγκο, και από τους τρείς τύπους που ζουν εδώ στην περιοχή ήταν εδώ και απολάμβαναν… το γεύμα τους από τους κόκκινους μικροοργανισμούς που δίνουν το χαρακτηριστικό χρώμα στη λίμνη. Το κόκκινο νερό, εναλλασσόταν με βράχους ορυκτού Βόρακα, που έχει λευκό χρώμα και δίνει μια εναλλαγή στην εικόνα. Όμως είχαμε και αρκετό πράσινο, το οποίο αποτελούσε τροφή για ένα κοπάδι λάμα που έβοσκε λίγο παραπέρα.
Στη λίμνη υπάρχει κάπου μια μικρή χερσόνησσος, που χρησιμεύει για παρατηρητήριο των επισκεπτών. Έχει κτιστεί κι ένα μικρό "περίπτερο", που χρησιμοποιείται πλέον μόνο ως τέσσερις τοίχοι που οριοθετούν μια αυτοσχέδια τουαλέτα. Διόρθωση, ένας τοίχος, στρογγυλό είναι. Παρκάραμε τα τζιπ εκεί δίπλα. "Έχετε μια ώρα πάνω κάτω" μας είπε ο οδηγός μας, κι εμείς ξεχυθήκαμε...

































Κάποια στιγμή σηκώθηκε κι ένας ανεμοστρόβιλος, που εξαφανίστηκε μετά από λίγο τόσο εύκολα όσο ήρθε.




Εν τω μεταξύ κι εδώ είχαμε απρόοπτα. Τα Γερμανάκια είχαν εκστασιαστεί και έβγαζαν φωτογραφίες σωρηδόν, τη μια μετά την άλλη. Ώσπου κάποια στιγμή, στην προσπάθεια για άλλη μια σέλφι ή κάτι τέτοιο, η Aline πάτησε σε ένα κομμάτι χώμα που δεν ήταν σταθερό, και βρέθηκε μέσα στο νερό μέχρι το γόνατο. Την τράβηξαν οι υπόλοιποι, ωστόσο το παπούτσι της έμεινε στον πάτο, και χρειάστηκε ειδική επιχείρηση για να ανασυρθεί κι αυτό… Ευτυχώς ο Hannes είχε κάτι σαγιονάρες μαζί του και βρέθηκε κάτι να φορέσει….
Να σημειώσω εδώ ένα μοτίβο που παρατήρησα να επαναλαμβάνεται σε όλη την περιοχή εδώ στη Βολιβία: Όταν θέλουν να δώσουν πληροφορίες, ιστορικά στοιχεία, κλπ., οι σχετικές πινακίδες είναι στα Ισπανικά και μόνο. Όταν όμως θέλουν να «την πουν» στους τουρίστες ή να κυνηγήσουν το πορτοφόλι τους, του στυλ «Μην παρκάρετε εδώ», «Μην πετάτε σκουπίδια», «Εδώ Κατάστημα», «Εδώ μπαράκι», οι επιγραφές αυτόματα γίνονται δίγλωσσες ή και στα Αγγλικά μόνο. Και όλο αυτό πάει παρέα με ένα μόνιμο παράπονο που βγαίνει από τους ντόπιους: «Αυτοί οι τουρίστες, μόνο για φωτογραφίες ενδιαφέρονται, δεν τους νοιάζει για μας».


Μετά τη λίμνη, επιστρέψαμε στο hostel, όπου σερβιρίστηκε το βραδινό.

Χρόνο είχαμε αρκετό μετά που έπεσε το φως, οπότε είχαμε και ευκαιρίες για συζητήσεις. Αρκετές συζητήσεις. Και γνωρίσαμε και ανθρώπους από ένα άλλο γκρουπ που έκαναν το ίδιο τουρ με μας αλλά με αντίθετη φορά. Ο Λι είναι Κινέζος, αντικαθεστωτικός, γύρω στα 65, με βάση το Πεκίνο, με εξαιρετικά Αγγλικά. Ταξίδευε μόνος του για να γυρίσει τον κόσμο, είχε πάει σε 90 χώρες ήδη και θα συνέχιζε κι άλλο. Είναι και καλός συνομιλητής. Με κάθε τρόπο, είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει το στερεότυπο που έχουμε στο μυαλό μας για τους Κινέζους τουρίστες. Και ο Carlos είναι ανατολικογερμανός, κοινωνικός επιστήμονας και πρώην δημόσιος υπάλληλος που στα 60του πήρε πρόωρη σύνταξη όταν οι γιατροί του είπαν ότι σε μερικά χρόνια θα καθηλωθεί σε αναπηρικό αμαξίδιο, και αποφάσισε μέχρι τότε να δει όσο μεγαλύτερο μέρος από τον κόσμο μπορεί.
Πριν πάμε για ύπνο, η νύκτα καλούσε για μια βόλτα στον εξωτερικό χώρο. Εδώ στα αφιλόξενα βουνά, δεν υπάρχουν ούτε πόλεις ούτε χωριά για να προκαλούν φωτορύπανση ενώ και για τους ελάχιστους κατοίκους το ηλεκτρικό ρεύμα από γεννήτριες είναι πολυτέλεια. Επιπλέον, το κλίμα είναι ξηρότατο και το υψόμετρο υψηλό, δυο παράγοντες που βοηθούν στην παρατήρηση του ουρανού. Και μ’ αυτά, ο νυκτερινός ουρανός ήταν εντυπωσιακός. Είχαμε σχεδόν γεμάτο φεγγάρι, αλλά ακόμα και σχεδόν γεμάτο είχε πάρα πολύ εντυπωσιακή φωτεινότητα. Δυστυχώς το δυνατό φως από το φεγγάρι κάλυπτε τον ουρανό και έτσι δε φαινόντουσαν και πολλά άλλα άστρα, αλλά ακόμα κι έτσι ο νυκτερινός ουρανός ήταν πολύ πιο γεμάτος απ’ ότι βλέπουμε στην Ελλάδα. Δε φαντάζομαι να περιμένετε αστροφωτογραφίες, με ένα κινητό τηλέφωνο ήμουν…
Συνεχίσαμε την πορεία μας προς τη Laguna Colorada, όπου βρίσκεται και το hostel στο οποίο θα περάσουμε το πρώτο βράδυ στη Βολιβία, στα 4400 μέτρα υψόμετρο. Εδώ, η θερμοκρασία τη νύκτα πέφτει πολύ χαμηλά - ως και -20 το χειμώνα, και η διανυκτέρευση ήταν από την αρχή γνωστό ότι θα είναι δύσκολη, πόσο μάλλον όταν ο ύπνος στα 4400 μέτρα υψόμετρο είναι από μόνος του δύσκολος λόγω ακριβώς του υψομέτρου. Μετά από λίγα χιλιόμετρα φτάσαμε, και συναντήσαμε και το άλλο τζιπ. Πήραμε το δωμάτιό μας - και λέω "το", γιατί όλοι οι επιβάτες του τζιπ θα μοιραζόμασταν ένα δωμάτιο με έξι μονά κρεββάτια. Σε κάθε κρεββάτι ήταν στρωμένες 4 κουβέρτες, ενώ το κατάλυμα προσέφερε και sleeping bags προς ενοικίαση που γενικά δεν τα προτιμήσαμε - μόνο οι 2 βραζιλιάνες πήρανε. Το χειμώνα φαντάζομαι θα είναι άκρως απαραίτητα. Ρεύμα δεν υπήρχε, θα είχαν για λίγες ώρες το απόγευμα, και τότε θα υπήρχε και διαθέσιμο WiFi (προς 15 βολιβιανά για μία ώρα) και ζεστό νερό για ντους (20 βολιβιανά). Οι τουαλέτες πάλι ήταν στην άλλη άκρη του καταλύματος, το οποίο έχει τσιμεντένιο πάτωμα (στους μείον τόσους τη νύκτα, ήταν ένας μικρός άθλος να τις επισκεφθείς…). To φαγητό μας, πάλι, θα το ετοίμαζε ο οδηγός μας ο Marco, με προμήθειες που κουβαλάγαμε στο τζιπ, με τη βοήθεια του προσωπικού του hostel.








Ο οικισμός από ψηλά είναι αυτός. Το hostel μας είναι αυτό που είναι μόνο του, κάτω κάτω στη φωτογραφία:

Η Laguna Colorada από ψηλά είναι αυτή – βρισκόμαστε στη νότια πλευρά της.

Αφήσαμε τα πράγματα, φάγαμε μεσημεριανό, ήπιαμε καφέ, και κατευθυνθήκαμε και πάλι στα τζιπ, με σκοπό να δούμε την πανέμορφη Laguna Colorada. Η λίμνη ήταν και τεράστια και μαγευτική, και παρότι το κόκκινο χρώμα στο νερό κυριαρχούσε, είχε μια πανδαισία χρωμάτων. Ένα σωρό φλαμίνγκο, και από τους τρείς τύπους που ζουν εδώ στην περιοχή ήταν εδώ και απολάμβαναν… το γεύμα τους από τους κόκκινους μικροοργανισμούς που δίνουν το χαρακτηριστικό χρώμα στη λίμνη. Το κόκκινο νερό, εναλλασσόταν με βράχους ορυκτού Βόρακα, που έχει λευκό χρώμα και δίνει μια εναλλαγή στην εικόνα. Όμως είχαμε και αρκετό πράσινο, το οποίο αποτελούσε τροφή για ένα κοπάδι λάμα που έβοσκε λίγο παραπέρα.
Στη λίμνη υπάρχει κάπου μια μικρή χερσόνησσος, που χρησιμεύει για παρατηρητήριο των επισκεπτών. Έχει κτιστεί κι ένα μικρό "περίπτερο", που χρησιμοποιείται πλέον μόνο ως τέσσερις τοίχοι που οριοθετούν μια αυτοσχέδια τουαλέτα. Διόρθωση, ένας τοίχος, στρογγυλό είναι. Παρκάραμε τα τζιπ εκεί δίπλα. "Έχετε μια ώρα πάνω κάτω" μας είπε ο οδηγός μας, κι εμείς ξεχυθήκαμε...

































Κάποια στιγμή σηκώθηκε κι ένας ανεμοστρόβιλος, που εξαφανίστηκε μετά από λίγο τόσο εύκολα όσο ήρθε.




Εν τω μεταξύ κι εδώ είχαμε απρόοπτα. Τα Γερμανάκια είχαν εκστασιαστεί και έβγαζαν φωτογραφίες σωρηδόν, τη μια μετά την άλλη. Ώσπου κάποια στιγμή, στην προσπάθεια για άλλη μια σέλφι ή κάτι τέτοιο, η Aline πάτησε σε ένα κομμάτι χώμα που δεν ήταν σταθερό, και βρέθηκε μέσα στο νερό μέχρι το γόνατο. Την τράβηξαν οι υπόλοιποι, ωστόσο το παπούτσι της έμεινε στον πάτο, και χρειάστηκε ειδική επιχείρηση για να ανασυρθεί κι αυτό… Ευτυχώς ο Hannes είχε κάτι σαγιονάρες μαζί του και βρέθηκε κάτι να φορέσει….
Να σημειώσω εδώ ένα μοτίβο που παρατήρησα να επαναλαμβάνεται σε όλη την περιοχή εδώ στη Βολιβία: Όταν θέλουν να δώσουν πληροφορίες, ιστορικά στοιχεία, κλπ., οι σχετικές πινακίδες είναι στα Ισπανικά και μόνο. Όταν όμως θέλουν να «την πουν» στους τουρίστες ή να κυνηγήσουν το πορτοφόλι τους, του στυλ «Μην παρκάρετε εδώ», «Μην πετάτε σκουπίδια», «Εδώ Κατάστημα», «Εδώ μπαράκι», οι επιγραφές αυτόματα γίνονται δίγλωσσες ή και στα Αγγλικά μόνο. Και όλο αυτό πάει παρέα με ένα μόνιμο παράπονο που βγαίνει από τους ντόπιους: «Αυτοί οι τουρίστες, μόνο για φωτογραφίες ενδιαφέρονται, δεν τους νοιάζει για μας».


Μετά τη λίμνη, επιστρέψαμε στο hostel, όπου σερβιρίστηκε το βραδινό.

Χρόνο είχαμε αρκετό μετά που έπεσε το φως, οπότε είχαμε και ευκαιρίες για συζητήσεις. Αρκετές συζητήσεις. Και γνωρίσαμε και ανθρώπους από ένα άλλο γκρουπ που έκαναν το ίδιο τουρ με μας αλλά με αντίθετη φορά. Ο Λι είναι Κινέζος, αντικαθεστωτικός, γύρω στα 65, με βάση το Πεκίνο, με εξαιρετικά Αγγλικά. Ταξίδευε μόνος του για να γυρίσει τον κόσμο, είχε πάει σε 90 χώρες ήδη και θα συνέχιζε κι άλλο. Είναι και καλός συνομιλητής. Με κάθε τρόπο, είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει το στερεότυπο που έχουμε στο μυαλό μας για τους Κινέζους τουρίστες. Και ο Carlos είναι ανατολικογερμανός, κοινωνικός επιστήμονας και πρώην δημόσιος υπάλληλος που στα 60του πήρε πρόωρη σύνταξη όταν οι γιατροί του είπαν ότι σε μερικά χρόνια θα καθηλωθεί σε αναπηρικό αμαξίδιο, και αποφάσισε μέχρι τότε να δει όσο μεγαλύτερο μέρος από τον κόσμο μπορεί.
Πριν πάμε για ύπνο, η νύκτα καλούσε για μια βόλτα στον εξωτερικό χώρο. Εδώ στα αφιλόξενα βουνά, δεν υπάρχουν ούτε πόλεις ούτε χωριά για να προκαλούν φωτορύπανση ενώ και για τους ελάχιστους κατοίκους το ηλεκτρικό ρεύμα από γεννήτριες είναι πολυτέλεια. Επιπλέον, το κλίμα είναι ξηρότατο και το υψόμετρο υψηλό, δυο παράγοντες που βοηθούν στην παρατήρηση του ουρανού. Και μ’ αυτά, ο νυκτερινός ουρανός ήταν εντυπωσιακός. Είχαμε σχεδόν γεμάτο φεγγάρι, αλλά ακόμα και σχεδόν γεμάτο είχε πάρα πολύ εντυπωσιακή φωτεινότητα. Δυστυχώς το δυνατό φως από το φεγγάρι κάλυπτε τον ουρανό και έτσι δε φαινόντουσαν και πολλά άλλα άστρα, αλλά ακόμα κι έτσι ο νυκτερινός ουρανός ήταν πολύ πιο γεμάτος απ’ ότι βλέπουμε στην Ελλάδα. Δε φαντάζομαι να περιμένετε αστροφωτογραφίες, με ένα κινητό τηλέφωνο ήμουν…