taver
Member
- Μηνύματα
- 12.620
- Likes
- 29.901
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ωδή στην Alitalia
- Ταξιδιωτικοί υπερπράκτορες
- Φύση σε Κόκκινο, Μπλε και Λευκό
- Εθνικό Πάρκο Los Flamencos
- Πόλεις στην Έρημο
- Ο δρόμος για τη Βολιβία
- Η γη που κοχλάζει
- Laguna Colorada
- Πέτρες στην Έρημο
- Λίμνες και Φλαμίνγκο
- Νερό κι αλάτι
- Salar de Uyuni
- Salar de Uyuni ΙΙ
- Επιστροφή στον πολιτισμό
- Επιστροφή στη Χιλή
- Έχουμε και δουλειές
- Σεληνιακή Κοιλάδα
- Ατμοί στην παγωνιά
- Επιστρέφοντας στο San Pedro
- Λίμνες και βουτιές
- Απλά μαθήματα Γεωλογίας
- Και λίγη προϊστορία
- Επιστροφή στο Σαντιάγο
- Σαντιάγο – πρώτη γνωριμία
- Bellavista
- Centro - μέρος 1
- Centro - μέρος 2
- Μια βραδιά στο Σαντιάγο
- Ο δρόμος για το Valparaiso
- Valparaiso - μέρος 1
- Valparaiso - μέρος 2
- Valparaiso - μέρος 3
- Providencia
- Αγορές
- Santa Lucia
- Brasil
- Επιστροφή
Κεφάλαιο 20: Επιστρέφοντας στο San Pedro
Στις 8 το πρωί είχαμε ήδη τελειώσει με τα Geysers, και είχαμε πάρει το δρόμο της επιστροφής. Λίγο πιο κάτω, κάναμε την επόμενη στάση. Η θερμοκρασία εκεί ήταν στους -5, αλλά η αίσθηση ήταν πολύ πιο ζεστή απ’ ότι στο El Tatio. Σταματήσαμε δίπλα σε ένα μικρό φαράγγι από ξερή πέτρα, από το οποίο διέρχεται ένα μικρό ποτάμι με το ίδιο όνομα, το οποίο δημιουργείται από τα χιόνια που λιώνουν πάνω στο ηφαίστειο που έχει κι αυτό το ίδιο όνομα, λίγο πιο πέρα, πάνω στα σύνορα με τη Βολιβία. Και το όνομα όλων αυτών… Putana. Ναι, αυτό που φαντάζεστε, αλλά κανείς δεν ξέρει πως πήρε το όνομά του. Ίσως από τα εργαζόμενα κορίτσια που ζούσαν μαζί με τους εργάτες σε ένα ορυχείο κάπου εδώ…
Από ψηλά, βλέπουμε αυτό:
Φωτογραφηθήκαμε λοιπόν με τις πινακίδες, και είδαμε τα πουλάκια και τα λαγουδάκια που ζουν εδώ, παρότι δε συγκράτησα τις σχετικές πληροφορίες που μας έδωσε ο Daniel. Εντυπωσιαστήκαμε κι από την αντίθεση του υδροβιότοπου δίπλα στην άνυδρη έρημο.
Συνεχίσαμε, όχι για πολύ όμως, γιατί βρήκαμε την ευκαιρία για φωτογραφίες με ένα κοπάδι Λάμα, με τον οδηγό να φωνάζει να κάνουμε γρήγορα γιατί έχουμε κλείσει το δρόμο και δε χωράνε άλλα μεγάλα οχήματα: 10 αυτοκίνητα την ώρα μπορεί να ενοχληθούν
Η εκδρομή οφείλει να είναι κάποιας διάρκειας, εξ ου και υπάρχει μια ακόμα στάση, στο χωριό Machuca. Εδώ οι λιγοστοί κάτοικοι συντηρούν το χωριό τους, και πουλάνε χειροτεχνήματα και μπριζόλες Λάμα στους τουρίστες. Δε μπορώ να πω, καλό ήταν το κρέας. Παρότι θύμιζε αρκετά το χοιρινό σε γεύση, δε μύριζε, ενώ άρεσε ακόμα και στην Τουρκάλα, που δεν ήταν συνηθισμένη στα χοιρινά.
Στο χωριό ξεχωρίζει μια εκκλησία, σκαρφαλωμένη σε ένα λοφάκι λίγο πάνω από το χωριό, και μια ακόμα λιμνούλα στα περίχωρά του.
Στο δρόμο για το San Pedro, προσπεράσαμε τις θερμές πηγές της Puritama και το προ-κολομβιανό πέτρινο φρούριο Pukará de Quitor, δυο αξιοθέατα που δε θα επισκεπτόμουν σε αυτό το ταξίδι, και με μια μόνο στάση για φωτογραφίες προς την πεδιάδα από ψηλά, φτάσαμε πίσω στο San Pedro de Atacama κατά τις 12 το μεσημέρι.
Στάθηκα για ένα καφέ στην πλατεία, έκανα πάλι μια βόλτα στο κέντρο, ψώνισα σουβενίρ, πήγα στο ξενοδοχείο, φόρεσα το μαγιό μου, γύρισα στο κέντρο, και κάθισα για φαγητό σε ένα εστιατόριο που λεγόταν Paatcha. To ceviche και η μπριζόλα που παράγγειλα αποδείχθηκαν πολλά, αλλά το highlight ήταν η μπυρίτσα, από τη μικροζυθοποιεία του καταστήματος. Η εκδοχή που διάλεξα, ήταν μια μπύρα με φύλλα κόκας να επιπλέουν στο εσωτερικό της.
Στις 8 το πρωί είχαμε ήδη τελειώσει με τα Geysers, και είχαμε πάρει το δρόμο της επιστροφής. Λίγο πιο κάτω, κάναμε την επόμενη στάση. Η θερμοκρασία εκεί ήταν στους -5, αλλά η αίσθηση ήταν πολύ πιο ζεστή απ’ ότι στο El Tatio. Σταματήσαμε δίπλα σε ένα μικρό φαράγγι από ξερή πέτρα, από το οποίο διέρχεται ένα μικρό ποτάμι με το ίδιο όνομα, το οποίο δημιουργείται από τα χιόνια που λιώνουν πάνω στο ηφαίστειο που έχει κι αυτό το ίδιο όνομα, λίγο πιο πέρα, πάνω στα σύνορα με τη Βολιβία. Και το όνομα όλων αυτών… Putana. Ναι, αυτό που φαντάζεστε, αλλά κανείς δεν ξέρει πως πήρε το όνομά του. Ίσως από τα εργαζόμενα κορίτσια που ζούσαν μαζί με τους εργάτες σε ένα ορυχείο κάπου εδώ…
Από ψηλά, βλέπουμε αυτό:
Φωτογραφηθήκαμε λοιπόν με τις πινακίδες, και είδαμε τα πουλάκια και τα λαγουδάκια που ζουν εδώ, παρότι δε συγκράτησα τις σχετικές πληροφορίες που μας έδωσε ο Daniel. Εντυπωσιαστήκαμε κι από την αντίθεση του υδροβιότοπου δίπλα στην άνυδρη έρημο.
Συνεχίσαμε, όχι για πολύ όμως, γιατί βρήκαμε την ευκαιρία για φωτογραφίες με ένα κοπάδι Λάμα, με τον οδηγό να φωνάζει να κάνουμε γρήγορα γιατί έχουμε κλείσει το δρόμο και δε χωράνε άλλα μεγάλα οχήματα: 10 αυτοκίνητα την ώρα μπορεί να ενοχληθούν
Η εκδρομή οφείλει να είναι κάποιας διάρκειας, εξ ου και υπάρχει μια ακόμα στάση, στο χωριό Machuca. Εδώ οι λιγοστοί κάτοικοι συντηρούν το χωριό τους, και πουλάνε χειροτεχνήματα και μπριζόλες Λάμα στους τουρίστες. Δε μπορώ να πω, καλό ήταν το κρέας. Παρότι θύμιζε αρκετά το χοιρινό σε γεύση, δε μύριζε, ενώ άρεσε ακόμα και στην Τουρκάλα, που δεν ήταν συνηθισμένη στα χοιρινά.
Στο χωριό ξεχωρίζει μια εκκλησία, σκαρφαλωμένη σε ένα λοφάκι λίγο πάνω από το χωριό, και μια ακόμα λιμνούλα στα περίχωρά του.
Στο δρόμο για το San Pedro, προσπεράσαμε τις θερμές πηγές της Puritama και το προ-κολομβιανό πέτρινο φρούριο Pukará de Quitor, δυο αξιοθέατα που δε θα επισκεπτόμουν σε αυτό το ταξίδι, και με μια μόνο στάση για φωτογραφίες προς την πεδιάδα από ψηλά, φτάσαμε πίσω στο San Pedro de Atacama κατά τις 12 το μεσημέρι.
Στάθηκα για ένα καφέ στην πλατεία, έκανα πάλι μια βόλτα στο κέντρο, ψώνισα σουβενίρ, πήγα στο ξενοδοχείο, φόρεσα το μαγιό μου, γύρισα στο κέντρο, και κάθισα για φαγητό σε ένα εστιατόριο που λεγόταν Paatcha. To ceviche και η μπριζόλα που παράγγειλα αποδείχθηκαν πολλά, αλλά το highlight ήταν η μπυρίτσα, από τη μικροζυθοποιεία του καταστήματος. Η εκδοχή που διάλεξα, ήταν μια μπύρα με φύλλα κόκας να επιπλέουν στο εσωτερικό της.