themischar
Member
- Μηνύματα
- 490
- Likes
- 4.580
- Επόμενο Ταξίδι
- Έλα (μου) ντε
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα (Marrakech)
- 1η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (στην παλιά και στην νέα πόλη)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (Marrakech - Skoura & 238 Km)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (Skoura - Merzouga & 363 Km)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 5η μέρα (ασκόπως τριγύρω και ακολουθεί Camel Trek 😂 )
- 5η μέρα (συνέχεια)
- 6η ημέρα (Camp + Merzouga - Fès & 470 Km)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 7η ημέρα (Fès ολημερίς, τι άλλο μπορεί να θες ?)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Fès - Meknes - Volubilis - Chefchaouen & 264 Km)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Chefchaouen, το μπλε μαργαριτάρι !)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 9η μέρα (Chefchaouen - Rabat και 278 χλμ)
- 9η ημέρα, (Rabat)
- 9η ημέρα, (συνέχεια)
- 10η μέρα ( Rabat - Essaouira & 455 Km )
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 10η μέρα (Essaouira)
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 11η μέρα (Essaouira - Marrakech & 177 Km)
- 11η μέρα (συνέχεια)
Προσπεράσαμε σαν σουβλάκι την πόλη της Er-Rachidia που αποτελεί ανέκαθεν μεγάλη βάση στρατού και είναι χωρίς συζήτηση προσεγμένη με μεγάλους δρόμους και με πολύ περιποιημένα οικήματα.
Και ύστερα από περίπου 10 χλμ συναντήσαμε το Barrage Hassan Addakhil, που είναι ένα φράγμα στο Foum Rhour στον ποταμό Ziz. Ο σκοπός του φράγματος είναι να κανονικοποιήσει τα λιμνάζοντα νερά προκειμένου να πραγματοποιηθεί η αγροτική ανάπτυξη της κοιλάδας Ziz καθώς και να παρέχει προστασία από τις πλημμύρες.
Στριφογυρίζει συνέχεια ο δρόμος μαζί με την αεροδυναμική της αμμοθύέλλας που δείχνει όμως να μην καταλαβαίνει τίποτα και είναι σίγουρο πως δεν συμπάσχει μαζί μας.
Στη συνέχεια το τοπίο αλλάζει η αγριότητα των βράχων δίνει έντονη παρουσία και
οι προειδοποιητικές σημάνσεις είναι εν χορὠ, μάλιστα δεν προλαβαίνουμε να τις συνηθίσουμε (και είναι γνωστό πως αν είναι να έρθει το μοιραίο δεν το αποφεύγεις με τίποτα).
Ο δρόμος γίνεται κατηφορικός και γέρνει αντίστροφα στη στροφή. Οι αναρτήσεις κρατάνε τα αυτοκίνητα σε σωστή γωνία ενώ το μικρής απόστασης τούνελ, καθως κατηφορίζουμε, έρχεται γοργά μπροστα μας.
Με αμήχανη έκφράση, ίσως και σαστισμένη, οδηγούσα για ώρα πίσω από αυτό το αυτοκίνητο που ο οδηγός του δεν ξεπερνούσε το όποιο όριο ταχύτητας υπήρχε με τίποτα, ούτε βέβαια έκανε και κάπως στην άκρη όταν ¨κολλούσα¨ σαν την βδέλλα πίσω του.
Μονολογούσα κιόλας βλέποντας την συνεχόμενη άσπρη λωρίδα:
<<Είναι αδύνατον να προσπεράσεις οποιονδήποτε οδηγεί μπροστά σου αργά είτε γιατί φταίει το αυτοκινητό του είτε γιατί έτσι θέλει.>>
Και λίγο μετά: << Αν πάμε έτσι πότε, διάβολε, θα μπορέσουμε να φτάσουμε στον προορισμό μας ; >>
Μόλις είχαμε περάσει μια καθοδηγητική πινακίδα που έγραφε 20 χλμ για την επὀμενη πόλη Midelt και κάπου εκεί φάρδυνε λίγο ο δρόμος αποκτώντας διπλή διαχωριστική γραμμή με ανοιχτής ορατότητας στροφές. Και όταν απόχτησα το πλεονέκτημα της διακεκομμένης λωρίδας αποφάσισα να προσπεράσω με σκοπό αμέσως μετά να επιβραδύνω για να έχει αυτός έμένα εμπρός του κι´όχι πια εγώ αυτόν !
Γρήγορα το έκανα αυτό και άμεσα στον κοντινό ορίζοντα είδαμε το περιπολικό ! Δε μπορώ να πω, πως δε μόρφασα και μόρφασα και είπα.
Όταν πλησιάσαμε μας σταμάτησαν, κατά τα γνωστά, στην άκρη. Δεν βγήκα έξω από το αυτοκίνητο και όταν ήλθε στο ύψος του παράθυρου (το είχα ήδη κατεβάσει και περίμενα) χαιρετώντας μου ρίχνει ένα αδιάφορο βλέφαρο και λέει:
<<Οδηγείτε προσεκτικά παρακαλώ και μην κάνετε προσπεράσεις>>.
Τον κοίταξα με τέτοιο βλέμμα, που κατάλαβε πολύ καλά τι θα μπορούσα να πω, αφού τον άκουσα να λέει δυνατά :
«Μην κάνετε έτσι, κύριε. Τη δουλειά μας κάνουμε, γι’ αυτό μας πληρώνουν» !!!
Με το δεξί χέρι μας χαιρέτησε και με το αριστερό μας έκανε νόημα να συνεχίσουμε.
Μπήκαμε στην πόλη Midelt και είχαμε κατά νου ἐνα απαραίτητο διάλειμμα, κάτι που κάναμε στη μέση του κεντρικού δρόμου (που από τα Νότια που τον προσεγγίσαμε λέγεται Ave Hassan II και γίνεται μετά Ave Mohammed V στα Βόρεια) κάτω από τον παχύ ίσκιο των δέντρων.
Η πόλη Midelt, με πληθυσμό +55.000 είναι ένα εμπορικό κέντρο της αγροτικής ενδοχώρας και
βρίσκεται στην πεδιάδα μεταξύ του Μέσου και του Υψηλού Άτλαντα .
Η πόλη είναι ένα πέρασμα, έχει μικρό ενδιαφέρον για τους τουρίστες, προσφέρει όμως εκπληκτική θέα προς την ανατολική πλευρά του υψηλού Άτλαντα και αποτελεί καλή βάση για μια εξερεύνηση στην άγρια περιοχή Jebel Ayachi.
Με τη ζέστη, να είναι, στο ζενίθ της. Την σκόνη -αχ και να τύχαινε να´τανε χρυσόσκονη μια φορά- να αιωρείται κάνοντας αποπνικτική την ατμόσφαιρα και το Αστυνομικό ¨σπάσιμο¨ που προηγήθηκε μόνο από ένα νεράκι αγοράσαμε και ήπιαμε και αμέσως δρόόόμο.
Όσο προχωράμε, το περιβάλλον αλλάζει προς το καλύτερο, έτσι μας φαίνεται, και ξεδιπλώνεται στα μάτια μας με σαφέστατη άλλη ενδιαφέρουσα προοπτική.
Περνάμε επίσης και από ασβεστολιθικά οροπέδια ανηφορίζοντας στον Ν13, που εδώ έχει κρατημένη υγρασία, και διασχίζει τον μέσο Άτλαντα με αρκετές φουρκέτες έως ότου η βλάστηση αλλάζει και οι βελόνες αντικαθιστούν τα πλατιά φύλλα.
Καθώς διασχίζουμε ένα δάσος από κωνοφόρα, η θερμοκρασία έχει πέσει αισθητά, η σκόνη έχει αποχωρήσει αφήνοντας να παρατηρούμε τα συννεφα στο βάθος του ορίζοντα να συρρικνώνονται.
Το τοπίο ομορφαίνει, μεταμορφώνεται και γίνεται δυτικοευρωπαϊκού επιπέδου !
Κέδροι και έλατα αναφύονται και φτάνουν στα ύψη, τονίζοντας την αίσθηση της σαγηνευτικής γαλήνης.
Το αεράκι, παρεπιπτόντως, είχε γίνει πια αέρας και οι κορυφές των πιο ψηλών δέντρων έγερναν τα φτερωτά τους λοφία και τα λίκνιζαν άχαρα προς στα μικρότερα δέντρα.
Ανάμεσα στα ύψη του μέσου Άτλαντα οι πόλεις και τα χωριά που υπάρχουν απαρτίζουν μια περίεργη και γραφική ύπαιθρο, δίνοντας παράλληλα μια αίσθηση απόλυτης ηρεμίας και γαλήνης.
Στην κοιλάδα, της περιοχής, σε αυτά τα όμορφα τοπία αναπτύσσονται ένα συνοθύλευμα από βελανιδιές, φοίνικες και ελιές.
Εδώ και ώρα, εμείς μαζεύουμε όσο να´ναι δρόμο και ο ουρανός μαζεύει σύννεφα και μαζεύει και δεν αποτελεί πλέον μυστικό !
Αλλά πόσα σύννεφα μαζεύει και τι σκοπό έχει να τα κάνει, μας είναι παντελώς άγνωστο. Όπως και να έχει, συνεχίζουμε με πετσοκομμένο ρυθμό το ανέβα κατέβα του μέσου Άτλαντα.
Μια φωνή, χάλασε τον αχνό βρυχηθμό της μηχανής (τα τραγούδια σιγούσαν):
«Άσε, δεν βλέπεις ουρανό, σε λίγο θα αρχίσει να βρέχει».
Δεν σταματήσαμε, με τούτα και τα άλλα και στο Azrou, που είναι ένας παλιός οικισμός Amazigh (Berber) και έχει αναπτυχθεί ως θέρετρο και βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 1.200μ.
Μετά από μια πεταλωτή στροφή, καθώς οι πλατιές σταγόνες πρωτοσκάγανε μ’ ορμή στο παρπρίζ του αυτοκινήτου περίμενα, και ματαίως βέβαια, να ενεργοποιηθούν οι υαλοκαθαριστήρες από μόνοι τους χωρίς τη δική μου παρέμβαση αλλά τέτοια καλούδια δεν συμπεριλαμβάνονταν στον εργοστασιακό εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Οπότε κούνησα με εμφανή βαριεστημάρα τα δάχτυλά μου να γίνει η ενεργοποίησή τους καθόσον άρχιζα να μην έχω την ορατότητα που θα’πρεπε εμπρός μου.
Και ευτυχώς πάλι, γιατί άνοιξαν οι ουρανοί και άρχισε να ρίχνει με ορμή, απογευματινά καλαπόδια, από κει στα ψηλά. Εντωμεταξύ, ψυχή δεξιά αριστερά, μόνο τα δέντρα που δέρνονταν αλύπητα από τη μανία της μπόρας και λέω μπόρας επειδή δεν πέρναγε από το μυαλό μου πως δε θα ήταν μια μπόρα, όχι γιατί έτσι με βόλευε αλλά γιατί ήλπιζα -διάβολε- πως δε θα μπορούσε να ήταν αλλιώς.
Η νεροποντή συνέχιζε και μαστίγωνε αλύπητα το ξέφωτο με τις ριπές του ανέμου να σφυρίζουν μέσα από τα δέντρα.
Προχωρούσαμε και βλέπαμε πίσω από τη ραβδωτή κουρτίνα της βροχής και το πέρα δώθε των μανιασμένων υαλοκαθαριστήρων.
Η νεροποντή είχε δυναμώσει, πέρα μακριά αντηχούσαν τα μπουμπουνητά και οι αστραπές, με το νερό να γίνεται λάσπη καθώς έρρεε δίπλα από το δρόμο.
Και πριν έλθει κατακλυσμός και αφού τέλειωσε ένας ακόμη κατήφορος και ξανάρχισε ένας ακόμη ανήφορος και θα άρχιζε μια ακόμη ευθεία, ο καιρός πήρε φὀρα και σταμάτησε έτσι ξαφνικά όπως και άρχισε. Άχ, πάλι καλά, δεν πήγαιναν όλα κατά διαόλου.
Οι οδοσήμανση, καθώς χωνόμαστε στην κυριολεξία μέσα στο δάσος είναι έντονη και ζητά τη μείωση της ταχύτητας στα 30Km/h. Το δάσος έχει μια πλούσια και ποικίλη πανίδα και όμορφα μονοπάτια πεζοπορίας με τη σχετική σήμανση.
Διαφορετικά είδη πτηνών και πίθηκες μαμάκοι και ελάφια κατοικούν στο δάσος. Τίποτα από τα παραπάνω δε συναντήσαμε, πολύ πιθανόν να έφταιγε η βροχή που μόλις είχε κοπάσει.
Καθώς ο δρόμος βγαίνει από τη δασική περιοχή, γίνεται μακρύς, πλατύς, κατηφορικός και καλοσυντηρημένος (είχαμε μπει για τα καλά στα πιερίχωρα της πόλης Infrane) και περιβαλλόταν από υψηλές δενδροστοιχίες με λεύκες που μόνο Morocco δεν μπορούσαν να μας θυμίσουν ! ! !
Ο άψογος δρόμος, μας οδήγησε σε ένα πάρκο με μια τεχνητή λιμνούλα με βάθος ρηχό και λασπωμένο (λόγω της πρόσφατόης βροχής) και τριγύρω ένα υγρό λιβάδι.
Τα γραφικό πάρκο με τη λίμνη, στα σωθικά του, προσφέρει στους επισκέπτες μια γεύση απροσδόκητης ατμόσφαιρας, όπου είναι ευχάριστο κάπου να αναπαυθεί ή να ¨ χαθεί ¨ περπατώντας.
Το εξ´ ίσου καλό σκηνικό ένθεν κακείθεν του δρόμου συνεχιζόταν έως ότου φθάσαμε στο κέντρο της πόλης Ifrane, την μικρή Ελβετία όπως χαρακτηριστικά την αποκαλούν και πολύ δικαίως μάλιστα. Δεν της λείπει το παραμικρό.
Το Ifrane, η πόλη των θαυμάτων, ιδρύθηκε το 1929 και βρίσκεται στον μέσο Άτλαντα. Στα εδάφη του βρίσκονται οι πλεον κορυφαίες περιοχές χειμερινού και καλοκαιρινού προορισμού του Μαρόκου. Αυτή η σύγχρονη πόλη βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 1.650μ.
Οι κοντινοί λόφοι της (εξαφανισμένοι ηφαιστειακοί κρατήρες) είναι γεμάτοι με κέδρους και είναι εξοπλισμένοι με αλπικές πίστες σκι.
Έχει ένα Πανεπιστήμιο το Al-Akhawayn (απο το 1995) και εδώ επίσης είναι τα παραδεισένια ανάκτορα του Βασιλιά.
Με τον καθαρό αέρα, τους πεντακάθαρους δρόμους, τα σπίτια με τις κόκκινες στέγες, τους λευκούς χειμώνες και τις αμέτρητες δραστηριότητες, το Ifrane είναι ένας τέλειος προορισμός !
Τη λειχουδιά ουδείς εμίσησε όταν μάλιστα στο κατάστημα βλέπεις να συρρέει πολύς ντόπιος κόσμος, τότε αποκτάς τη σιγουριά πως πρόκειται για κάτι το εξαιρετικό !
Ἐλα μου, που δεν ισχύει αυτό πάντοτε !
Πολύς ο κόσμος, ασταμάτητη φασαρία, με τα γκαρσόνια αλαφιασμένα, μεγάλη η γκλαμουριά δεν έχω λόγια αλλά και ένα αποτέλεσμα για μας, τελικά, αμφίβολο.
Τέλος πάντων, ας πάει και το παλιάμπελο, έστω και με το ζόρι τα καταφέραμε . . .
Η γοητεία του Ifrane δεν παύει ποτέ να εκπλήσσει τους επισκέπτες της όχι εν τέλει τόσο μέσα στην πόλη αλλά τριγύρω από αυτήν, αφού περιβάλλεται όμορφα από το μεγαλύτερο δάσος κέδρων και τα γραφικά καταπράσινα, πολλών ειδών, δέντρα στις πλαγιές του μέσου Άτλαντα.
Δε λέγαμε να ξεκολλήσουμε και ή ώρα κυλούσε γρηγορότερα από το επιθυμητό, πραγματικά χαιρόσουν να περπατάς στα φαρδιά πεζοδρόμια και τους καλαίσθητους πεζόδρομους και όπως έπεσε και η θερμοκρασία μαζί με το δροσερό αεράκι δεν σου έκανε καρδιά να τα παρατήσεις.
Πριν ξαναβγούμε στο δρόμο του πηγαιμού, ¨κόψαμε¨ αρκετές βόλτες με το αυτοκίνητο στα περίχωρα για να απαλύνουμε τον πόνο μας που θα φεύγαμε ανεπιστρεπτί.
Τα υπόλοιπα χιλιόμετρα, του ημερήσιου πλάνου, έφυγαν σα νεράκι. Κυκλοφορούσαμε σε ένα εντελώς άλλο περιβάλλον. Και γιατί να το κρύψωμεν άλωστε, την είχαμε καταβρεί ! ! !
Όλα όσα μας είχαν για κάποιο λόγο ξυνήσει, προς ώρας, ήταν λησμονημένα και τα αδηφάγα μάτια μας, χαλαρά κατά δική μας βούληση, απολάμβαναν τα πάντα τριγύρω.
Τα φώτα στους δρόμους, είχαν ανάψει, όταν κάναμε την είσοδό μας από από την Νότια πλευρά της νέας πόλης της Fès, που είχε κάποια κίνηση κυρίως σε διασταυρώσεις και κυκλοφοριακούς κόμβους.
Το ξενοδοχείο (γνωστής αλυσίδας) ήταν, καθαρή επιλογή μας να είναι, στα περίχωρα της νέας πόλης για να μπορούμε να χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο χωρίς δεύτερη σκέψη, όποτε θα το θέλαμε.
Και ύστερα από περίπου 10 χλμ συναντήσαμε το Barrage Hassan Addakhil, που είναι ένα φράγμα στο Foum Rhour στον ποταμό Ziz. Ο σκοπός του φράγματος είναι να κανονικοποιήσει τα λιμνάζοντα νερά προκειμένου να πραγματοποιηθεί η αγροτική ανάπτυξη της κοιλάδας Ziz καθώς και να παρέχει προστασία από τις πλημμύρες.
Στριφογυρίζει συνέχεια ο δρόμος μαζί με την αεροδυναμική της αμμοθύέλλας που δείχνει όμως να μην καταλαβαίνει τίποτα και είναι σίγουρο πως δεν συμπάσχει μαζί μας.
Στη συνέχεια το τοπίο αλλάζει η αγριότητα των βράχων δίνει έντονη παρουσία και
οι προειδοποιητικές σημάνσεις είναι εν χορὠ, μάλιστα δεν προλαβαίνουμε να τις συνηθίσουμε (και είναι γνωστό πως αν είναι να έρθει το μοιραίο δεν το αποφεύγεις με τίποτα).
Ο δρόμος γίνεται κατηφορικός και γέρνει αντίστροφα στη στροφή. Οι αναρτήσεις κρατάνε τα αυτοκίνητα σε σωστή γωνία ενώ το μικρής απόστασης τούνελ, καθως κατηφορίζουμε, έρχεται γοργά μπροστα μας.
Με αμήχανη έκφράση, ίσως και σαστισμένη, οδηγούσα για ώρα πίσω από αυτό το αυτοκίνητο που ο οδηγός του δεν ξεπερνούσε το όποιο όριο ταχύτητας υπήρχε με τίποτα, ούτε βέβαια έκανε και κάπως στην άκρη όταν ¨κολλούσα¨ σαν την βδέλλα πίσω του.
Μονολογούσα κιόλας βλέποντας την συνεχόμενη άσπρη λωρίδα:
<<Είναι αδύνατον να προσπεράσεις οποιονδήποτε οδηγεί μπροστά σου αργά είτε γιατί φταίει το αυτοκινητό του είτε γιατί έτσι θέλει.>>
Και λίγο μετά: << Αν πάμε έτσι πότε, διάβολε, θα μπορέσουμε να φτάσουμε στον προορισμό μας ; >>
Μόλις είχαμε περάσει μια καθοδηγητική πινακίδα που έγραφε 20 χλμ για την επὀμενη πόλη Midelt και κάπου εκεί φάρδυνε λίγο ο δρόμος αποκτώντας διπλή διαχωριστική γραμμή με ανοιχτής ορατότητας στροφές. Και όταν απόχτησα το πλεονέκτημα της διακεκομμένης λωρίδας αποφάσισα να προσπεράσω με σκοπό αμέσως μετά να επιβραδύνω για να έχει αυτός έμένα εμπρός του κι´όχι πια εγώ αυτόν !
Γρήγορα το έκανα αυτό και άμεσα στον κοντινό ορίζοντα είδαμε το περιπολικό ! Δε μπορώ να πω, πως δε μόρφασα και μόρφασα και είπα.
Όταν πλησιάσαμε μας σταμάτησαν, κατά τα γνωστά, στην άκρη. Δεν βγήκα έξω από το αυτοκίνητο και όταν ήλθε στο ύψος του παράθυρου (το είχα ήδη κατεβάσει και περίμενα) χαιρετώντας μου ρίχνει ένα αδιάφορο βλέφαρο και λέει:
<<Οδηγείτε προσεκτικά παρακαλώ και μην κάνετε προσπεράσεις>>.
Τον κοίταξα με τέτοιο βλέμμα, που κατάλαβε πολύ καλά τι θα μπορούσα να πω, αφού τον άκουσα να λέει δυνατά :
«Μην κάνετε έτσι, κύριε. Τη δουλειά μας κάνουμε, γι’ αυτό μας πληρώνουν» !!!
Με το δεξί χέρι μας χαιρέτησε και με το αριστερό μας έκανε νόημα να συνεχίσουμε.
Μπήκαμε στην πόλη Midelt και είχαμε κατά νου ἐνα απαραίτητο διάλειμμα, κάτι που κάναμε στη μέση του κεντρικού δρόμου (που από τα Νότια που τον προσεγγίσαμε λέγεται Ave Hassan II και γίνεται μετά Ave Mohammed V στα Βόρεια) κάτω από τον παχύ ίσκιο των δέντρων.
Η πόλη Midelt, με πληθυσμό +55.000 είναι ένα εμπορικό κέντρο της αγροτικής ενδοχώρας και
βρίσκεται στην πεδιάδα μεταξύ του Μέσου και του Υψηλού Άτλαντα .
Η πόλη είναι ένα πέρασμα, έχει μικρό ενδιαφέρον για τους τουρίστες, προσφέρει όμως εκπληκτική θέα προς την ανατολική πλευρά του υψηλού Άτλαντα και αποτελεί καλή βάση για μια εξερεύνηση στην άγρια περιοχή Jebel Ayachi.
Με τη ζέστη, να είναι, στο ζενίθ της. Την σκόνη -αχ και να τύχαινε να´τανε χρυσόσκονη μια φορά- να αιωρείται κάνοντας αποπνικτική την ατμόσφαιρα και το Αστυνομικό ¨σπάσιμο¨ που προηγήθηκε μόνο από ένα νεράκι αγοράσαμε και ήπιαμε και αμέσως δρόόόμο.
Όσο προχωράμε, το περιβάλλον αλλάζει προς το καλύτερο, έτσι μας φαίνεται, και ξεδιπλώνεται στα μάτια μας με σαφέστατη άλλη ενδιαφέρουσα προοπτική.
Περνάμε επίσης και από ασβεστολιθικά οροπέδια ανηφορίζοντας στον Ν13, που εδώ έχει κρατημένη υγρασία, και διασχίζει τον μέσο Άτλαντα με αρκετές φουρκέτες έως ότου η βλάστηση αλλάζει και οι βελόνες αντικαθιστούν τα πλατιά φύλλα.
Καθώς διασχίζουμε ένα δάσος από κωνοφόρα, η θερμοκρασία έχει πέσει αισθητά, η σκόνη έχει αποχωρήσει αφήνοντας να παρατηρούμε τα συννεφα στο βάθος του ορίζοντα να συρρικνώνονται.
Το τοπίο ομορφαίνει, μεταμορφώνεται και γίνεται δυτικοευρωπαϊκού επιπέδου !
Κέδροι και έλατα αναφύονται και φτάνουν στα ύψη, τονίζοντας την αίσθηση της σαγηνευτικής γαλήνης.
Το αεράκι, παρεπιπτόντως, είχε γίνει πια αέρας και οι κορυφές των πιο ψηλών δέντρων έγερναν τα φτερωτά τους λοφία και τα λίκνιζαν άχαρα προς στα μικρότερα δέντρα.
Ανάμεσα στα ύψη του μέσου Άτλαντα οι πόλεις και τα χωριά που υπάρχουν απαρτίζουν μια περίεργη και γραφική ύπαιθρο, δίνοντας παράλληλα μια αίσθηση απόλυτης ηρεμίας και γαλήνης.
Στην κοιλάδα, της περιοχής, σε αυτά τα όμορφα τοπία αναπτύσσονται ένα συνοθύλευμα από βελανιδιές, φοίνικες και ελιές.
Εδώ και ώρα, εμείς μαζεύουμε όσο να´ναι δρόμο και ο ουρανός μαζεύει σύννεφα και μαζεύει και δεν αποτελεί πλέον μυστικό !
Αλλά πόσα σύννεφα μαζεύει και τι σκοπό έχει να τα κάνει, μας είναι παντελώς άγνωστο. Όπως και να έχει, συνεχίζουμε με πετσοκομμένο ρυθμό το ανέβα κατέβα του μέσου Άτλαντα.
Μια φωνή, χάλασε τον αχνό βρυχηθμό της μηχανής (τα τραγούδια σιγούσαν):
«Άσε, δεν βλέπεις ουρανό, σε λίγο θα αρχίσει να βρέχει».
Δεν σταματήσαμε, με τούτα και τα άλλα και στο Azrou, που είναι ένας παλιός οικισμός Amazigh (Berber) και έχει αναπτυχθεί ως θέρετρο και βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 1.200μ.
Μετά από μια πεταλωτή στροφή, καθώς οι πλατιές σταγόνες πρωτοσκάγανε μ’ ορμή στο παρπρίζ του αυτοκινήτου περίμενα, και ματαίως βέβαια, να ενεργοποιηθούν οι υαλοκαθαριστήρες από μόνοι τους χωρίς τη δική μου παρέμβαση αλλά τέτοια καλούδια δεν συμπεριλαμβάνονταν στον εργοστασιακό εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Οπότε κούνησα με εμφανή βαριεστημάρα τα δάχτυλά μου να γίνει η ενεργοποίησή τους καθόσον άρχιζα να μην έχω την ορατότητα που θα’πρεπε εμπρός μου.
Και ευτυχώς πάλι, γιατί άνοιξαν οι ουρανοί και άρχισε να ρίχνει με ορμή, απογευματινά καλαπόδια, από κει στα ψηλά. Εντωμεταξύ, ψυχή δεξιά αριστερά, μόνο τα δέντρα που δέρνονταν αλύπητα από τη μανία της μπόρας και λέω μπόρας επειδή δεν πέρναγε από το μυαλό μου πως δε θα ήταν μια μπόρα, όχι γιατί έτσι με βόλευε αλλά γιατί ήλπιζα -διάβολε- πως δε θα μπορούσε να ήταν αλλιώς.
Η νεροποντή συνέχιζε και μαστίγωνε αλύπητα το ξέφωτο με τις ριπές του ανέμου να σφυρίζουν μέσα από τα δέντρα.
Προχωρούσαμε και βλέπαμε πίσω από τη ραβδωτή κουρτίνα της βροχής και το πέρα δώθε των μανιασμένων υαλοκαθαριστήρων.
Η νεροποντή είχε δυναμώσει, πέρα μακριά αντηχούσαν τα μπουμπουνητά και οι αστραπές, με το νερό να γίνεται λάσπη καθώς έρρεε δίπλα από το δρόμο.
Και πριν έλθει κατακλυσμός και αφού τέλειωσε ένας ακόμη κατήφορος και ξανάρχισε ένας ακόμη ανήφορος και θα άρχιζε μια ακόμη ευθεία, ο καιρός πήρε φὀρα και σταμάτησε έτσι ξαφνικά όπως και άρχισε. Άχ, πάλι καλά, δεν πήγαιναν όλα κατά διαόλου.
Οι οδοσήμανση, καθώς χωνόμαστε στην κυριολεξία μέσα στο δάσος είναι έντονη και ζητά τη μείωση της ταχύτητας στα 30Km/h. Το δάσος έχει μια πλούσια και ποικίλη πανίδα και όμορφα μονοπάτια πεζοπορίας με τη σχετική σήμανση.
Διαφορετικά είδη πτηνών και πίθηκες μαμάκοι και ελάφια κατοικούν στο δάσος. Τίποτα από τα παραπάνω δε συναντήσαμε, πολύ πιθανόν να έφταιγε η βροχή που μόλις είχε κοπάσει.
Καθώς ο δρόμος βγαίνει από τη δασική περιοχή, γίνεται μακρύς, πλατύς, κατηφορικός και καλοσυντηρημένος (είχαμε μπει για τα καλά στα πιερίχωρα της πόλης Infrane) και περιβαλλόταν από υψηλές δενδροστοιχίες με λεύκες που μόνο Morocco δεν μπορούσαν να μας θυμίσουν ! ! !
Ο άψογος δρόμος, μας οδήγησε σε ένα πάρκο με μια τεχνητή λιμνούλα με βάθος ρηχό και λασπωμένο (λόγω της πρόσφατόης βροχής) και τριγύρω ένα υγρό λιβάδι.
Τα γραφικό πάρκο με τη λίμνη, στα σωθικά του, προσφέρει στους επισκέπτες μια γεύση απροσδόκητης ατμόσφαιρας, όπου είναι ευχάριστο κάπου να αναπαυθεί ή να ¨ χαθεί ¨ περπατώντας.
Το εξ´ ίσου καλό σκηνικό ένθεν κακείθεν του δρόμου συνεχιζόταν έως ότου φθάσαμε στο κέντρο της πόλης Ifrane, την μικρή Ελβετία όπως χαρακτηριστικά την αποκαλούν και πολύ δικαίως μάλιστα. Δεν της λείπει το παραμικρό.
Το Ifrane, η πόλη των θαυμάτων, ιδρύθηκε το 1929 και βρίσκεται στον μέσο Άτλαντα. Στα εδάφη του βρίσκονται οι πλεον κορυφαίες περιοχές χειμερινού και καλοκαιρινού προορισμού του Μαρόκου. Αυτή η σύγχρονη πόλη βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 1.650μ.
Οι κοντινοί λόφοι της (εξαφανισμένοι ηφαιστειακοί κρατήρες) είναι γεμάτοι με κέδρους και είναι εξοπλισμένοι με αλπικές πίστες σκι.
Έχει ένα Πανεπιστήμιο το Al-Akhawayn (απο το 1995) και εδώ επίσης είναι τα παραδεισένια ανάκτορα του Βασιλιά.
Με τον καθαρό αέρα, τους πεντακάθαρους δρόμους, τα σπίτια με τις κόκκινες στέγες, τους λευκούς χειμώνες και τις αμέτρητες δραστηριότητες, το Ifrane είναι ένας τέλειος προορισμός !
Τη λειχουδιά ουδείς εμίσησε όταν μάλιστα στο κατάστημα βλέπεις να συρρέει πολύς ντόπιος κόσμος, τότε αποκτάς τη σιγουριά πως πρόκειται για κάτι το εξαιρετικό !
Ἐλα μου, που δεν ισχύει αυτό πάντοτε !
Πολύς ο κόσμος, ασταμάτητη φασαρία, με τα γκαρσόνια αλαφιασμένα, μεγάλη η γκλαμουριά δεν έχω λόγια αλλά και ένα αποτέλεσμα για μας, τελικά, αμφίβολο.
Τέλος πάντων, ας πάει και το παλιάμπελο, έστω και με το ζόρι τα καταφέραμε . . .
Η γοητεία του Ifrane δεν παύει ποτέ να εκπλήσσει τους επισκέπτες της όχι εν τέλει τόσο μέσα στην πόλη αλλά τριγύρω από αυτήν, αφού περιβάλλεται όμορφα από το μεγαλύτερο δάσος κέδρων και τα γραφικά καταπράσινα, πολλών ειδών, δέντρα στις πλαγιές του μέσου Άτλαντα.
Δε λέγαμε να ξεκολλήσουμε και ή ώρα κυλούσε γρηγορότερα από το επιθυμητό, πραγματικά χαιρόσουν να περπατάς στα φαρδιά πεζοδρόμια και τους καλαίσθητους πεζόδρομους και όπως έπεσε και η θερμοκρασία μαζί με το δροσερό αεράκι δεν σου έκανε καρδιά να τα παρατήσεις.
Πριν ξαναβγούμε στο δρόμο του πηγαιμού, ¨κόψαμε¨ αρκετές βόλτες με το αυτοκίνητο στα περίχωρα για να απαλύνουμε τον πόνο μας που θα φεύγαμε ανεπιστρεπτί.
Τα υπόλοιπα χιλιόμετρα, του ημερήσιου πλάνου, έφυγαν σα νεράκι. Κυκλοφορούσαμε σε ένα εντελώς άλλο περιβάλλον. Και γιατί να το κρύψωμεν άλωστε, την είχαμε καταβρεί ! ! !
Όλα όσα μας είχαν για κάποιο λόγο ξυνήσει, προς ώρας, ήταν λησμονημένα και τα αδηφάγα μάτια μας, χαλαρά κατά δική μας βούληση, απολάμβαναν τα πάντα τριγύρω.
Τα φώτα στους δρόμους, είχαν ανάψει, όταν κάναμε την είσοδό μας από από την Νότια πλευρά της νέας πόλης της Fès, που είχε κάποια κίνηση κυρίως σε διασταυρώσεις και κυκλοφοριακούς κόμβους.
Το ξενοδοχείο (γνωστής αλυσίδας) ήταν, καθαρή επιλογή μας να είναι, στα περίχωρα της νέας πόλης για να μπορούμε να χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο χωρίς δεύτερη σκέψη, όποτε θα το θέλαμε.