themischar
Member
- Μηνύματα
- 490
- Likes
- 4.580
- Επόμενο Ταξίδι
- Έλα (μου) ντε
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα (Marrakech)
- 1η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (στην παλιά και στην νέα πόλη)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (Marrakech - Skoura & 238 Km)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (Skoura - Merzouga & 363 Km)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 5η μέρα (ασκόπως τριγύρω και ακολουθεί Camel Trek 😂 )
- 5η μέρα (συνέχεια)
- 6η ημέρα (Camp + Merzouga - Fès & 470 Km)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 7η ημέρα (Fès ολημερίς, τι άλλο μπορεί να θες ?)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Fès - Meknes - Volubilis - Chefchaouen & 264 Km)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Chefchaouen, το μπλε μαργαριτάρι !)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 9η μέρα (Chefchaouen - Rabat και 278 χλμ)
- 9η ημέρα, (Rabat)
- 9η ημέρα, (συνέχεια)
- 10η μέρα ( Rabat - Essaouira & 455 Km )
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 10η μέρα (Essaouira)
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 11η μέρα (Essaouira - Marrakech & 177 Km)
- 11η μέρα (συνέχεια)
Chefchaouen, το μπλε μαργαριτάρι !
Η πόλη ιδρύθηκε το 1471 ως ένα μικρό Kasbah (φρούριο) από τον Moulay Ali ibn Rashid al-Alami, απόγονο του Abd as-Salam al-Alami και του Idris I. Ο Al-Alami ίδρυσε την πόλη για να πολεμήσει τις Πορτογαλικές εισβολές.
Οι φυλές Ghomara, Moriscos και αργότερα Εβραίοι εγκαταστάθηκαν σε αυτό. Η Chefchaouen είναι βαμμένη μπλε για αιώνες λόγω της μεγάλης Εβραϊκής κοινότητας που εγκαταστάθηκε εδώ -στα βουνά Rif- μετά την ισπανική Reconquista στα μεσαιωνικά χρόνια. Σύμφωνα με την παράδοση, το μπλε χρώμα συνδέθηκε με τον παράδεισο, οπότε η κοινότητα που άκμασε εδώ αποφάσισε να βάψει τα σπίτια τους μπλε για να είναι πιο κοντά στον παράδεισο. Αργότερα, το 1920, η Ισπανία κατέλαβε την παλιά πόλη και έγινε μέρος του Ισπανικού Μαρόκου και όταν κηρύχθηκε η ανεξαρτησία της χώρας το 1956, επανήλθε ξανά και η Chechaouen.
Οι μπλε τοίχοι της πόλης, είναι ένα δημοφιλές θέμα ενδιαφέροντος. Υπάρχουν πολλές θεωρίες για το γιατί οι τοίχοι ήταν ανέκαθεν βαμμένοι μπλε. Το μπλε λέγεται ότι συμβολίζει τον ουρανό και τον ουράνιο παράδεισο που χρησιμεύει ως υπενθύμιση για να ζήσουν οι κάτοικοι μια πνευματική ζωή. Μια άλλη δημοφιλής θεωρία είναι ότι το μπλε χρώμα κρατά τα κουνούπια μακριά. Ωστόσο, ορισμένοι μεγαλύτεροι ηλικιακά ντόπιοι κάτοικοι λένε ότι η πλειοψηφία των κτιρίων μέσα στη Medina ήταν λευκά, τονίζοντας ότι μόνο το Εβραϊκό τμήμα ήταν βαμμένο μπλε και οι κάτοικοι -από κάποια στιγμή - τη δεκαετία του 1970 είχαν την υποχρέωση να βάφουν τους τοίχους στις αποχρώσεις του μπλε χρώματος για να προσελκύσουν τουρίστες !
Αποτελεί αναμφισβήτητο γεγονός πως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, η πόλη έχει καταφέρει, να είναι ένα μέρος που πολλοί επιθυμούν να επισκεφθούν και αυτό με σειρά του υποδέχεται όλους ανεξαίρετα και έχει βρει παράλληλα μια καλή ισορροπία μεταξύ τουρισμού και αυθεντικότητας.
Εμείς, ανεβήκαμε, ανοίξαμε, μπήκαμε, αφήσαμε, είδαμε, φρεσκαριστήκαμε, ρίξαμε και ένα κοντινό βλέμμα από το παράθυρο μας προς την παρεχόμενη θέα και
αμέσως μετά αμολυθήκαμε ατάκτως προς την μαγνητική πόλη που -το αντιλαμβανόμασταν- μας προσκαλούσε να κάνουμε βόλτα και να εξερευνήσουμε την κληρονομιά της, θαυμάζοντας παράλληλα τους αρχιτεκτονικούς θησαυρούς που διακοσμούν τα σοκάκια της, και να περάσουμε καλά με τους κατοίκους της.
Η Chefchaouen, ή η μπλε πόλη, είναι πιο αυθεντική από το χρώμα της και γνωρίζαμε ότι δεν είναι μεγάλη και θα είμασταν σε θέση κάπως να την εξερευνήσουμε σε σχέση με τον χρόνο που διαθέταμε. Τα πιο δημοφιλή της μέρη είναι:
Η Chefchaouen είναι ένα ιδανικό μέρος για περιπλάνηση, για ιδανική φωτογράφιση. Είναι λίγο μακριά από τις μεγαλύτερες πόλεις κι´αυτό σημαίνει ότι κάποιες τιμές είναι υψηλότερες (όμως δεν υπάρχει εκείνη η έντονη ενόχληση-παρακίνηση των πωλητών όπως συμβαίνει στις άλλες πόλεις).
Ωστόσο, μεγάλο ενδιαφέρον που προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες - ξένους και Μαροκινούς - δεν είναι η αρχιτεκτονική ή η ιστορία ή οι εξαιρετικές αποχρώσεις του μπλε και τα κλιμακωτά στενά σοκάκια αλλά το hashish ή η Marijuana.
Η περιοχή της Chefchaouen είναι ένας από τους κύριους παραγωγούς cannabis στο Μαρόκο και κάποιοι ισχυρίζονται:
Από τα 36 εκατομμύρια, το 9% του Mαροκινού πληθυσμού είναι άνεργο. Και το ποσοστό αυξάνεται έως και 30% μεταξύ των κάτω των 40. Επομένως, δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι σχεδόν ένα εκατομμύριο άνθρωποι ασχολούνται με τη βιομηχανία χασίς. Αυτό το εργατικό δυναμικό συγκεντρώνει 8.000.000.000 ευρώ κάθε χρόνο, και σύμφωνα με διάφορες στατιστικές καλύπτει το ήμισυ της συνολικής παγκόσμιας κατανάλωσης.]
Πηγή: Μαροκινό Δίκτυο Ιατρικής και Βιομηχανικής Χρήσης Μαριχουάνας.
Δεν χωριστήκαμε για να την εξερευνήσουμε και να τραβήξουμε φωτογραφίες ο καθένας μόνος του όπως πολλοί το προτιμούν (πιθανόν να έχουν τους δικούς τους λόγους).
<<Είμαστε, αλήθεια, ακόμη στο Μαρόκο ; >> βροντοφώναξα για να με ακούσει.
Βλέπετε εκείνη είχε προχωρήσει κι´εγώ καθυστερούσα λόγω των ανελέητων κλικ . . .
Αισθανόμουν έντονα ότι ήμασταν κάπου κατά μήκος του Αιγαίου Πελάγους, Ελλάδα μεριά. Τα μπλε και άσπρα κτίρια που εκτείνονται στην πλευρά του βουνού δηλώνουν πολύ Μεσογειακά, άσχετα αν εδώ στην Chefchaouen, είναι μπλε για έναν άλλο λόγο που ήδη προαναφέρθηκε.
Μας ήταν γνωστό ότι η Chefchaouen βρίσκεται ανάμεσα στα βουνά και ότι ήταν καταπληκτική. το πόσο όμως πραγματικά καταπληκτική ήταν, αυτό δεν το γνωρίζαμε.
Μουρμουρίσαμε αρκετές φορές για τον ελλιπή χρόνο παραμονής μας και εύχομασταν να είχαμε χρόνο να κάνουμε πεζοπορία κλπ κατά την επίσκεψή μας, αλλά η πραγματικότητα ήταν πως θα μέναμε μόνο μια νύχτα.
Τα στενοσόκακα της Chefcahauen δεν θα μπορούσαν να είναι περισσότερο φωτογενή. Μικρές, ατσούμπαλες αλλά και καλοφτιαγμένες πόρτες ¨περίμεναν¨ σε κάθε γωνιά, ενώ οι ελικοειδείς σκάλες και τα σοκάκια παρείχαν άφθονα ¨πορτραίτα¨. Η ίδια η Medina είναι μικρή και δεν χρειάζονται δύο ολόκληρες ημέρες για να την γυρίσεις και να δεις την ομορφιά της. Είναι ένα εξαιρετικό μέρος (εύκολα θα πετάξεις τον όποιας μορφής χάρτη χρησιμοποιείς) και άλλο τόσο εύκολα δεν θα χαθείς, καθώς δεν θα σε πάρει πολύ ώρα για να βρείς το δρόμο προς τα πίσω όταν μάλιστα οι δρόμοι μπορεί να είναι αρκετά άδειοι !
Αν μη τι άλλο, τούτη η εξώπορτα αποτέλεσε την αγαπημένη μας πόρτα σε ολόκληρη την πόλη και δεν αντικρύσαμε και λίγες και βεβαίως περί ορέξεως ...
Τι να λέμε τώρα, γούστα είναι αυτά.
Και μια, ίσως, καλή παραλλαγή της αλλά σαφώς για άλλα μάτια …
Η θέση-πλατεία Outa el Hammam, είναι η κεντρική πλατεία της Medina, της φανταστικής πόλης Chefchaouen. Είναι ένας τόπος με το κύριο Kasbah (το σημαντικότερο και ιστορικό κτήριο της πόλης και Μουσείο), το Μεγάλο Τζαμί (το μεγάλο θρησκευτικό κτίριο) και αρκετά καταστήματα με τα κάθε λογής σουβενίρ και αρκετά εστιατόρια. Είναι ένα πολύ καλό μέρος για να ξεκινήσεις ή να ολοκληρώσεις τη βόλτα στην παλιά πόλη.
Όπως είναι φυσικό, η περατζάδα εκείνο το απόγευμα, έδινε και έπαιρνε αλλά ανθρώπινα κι´ ας υπήρχε και μια μουσικοπαράσταση.
Στη μέση της παλιάς συνοικίας στην πλατεία (Place Outa el Hamam), βρίσκεται το ιστορικό Kasbah, το κύριο οχυρωμένο κτήριο στην πόλη. Είναι ένα πολύ όμορφο και παραδοσιακό συγκρότημα με πολλά κτίρια και αποτελεί ένα καταφύγιο φρεσκάδας με τον εσωτερικό κήπο της ¨Ανδαλουσίας¨.
Το Εθνολογικό Μουσείο του φιλοξενεί μια συλλογή από παλιά όπλα, μερικές φωτογραφίες της πόλης και υφάσματα, είναι ένα must-see γράφουν όλοι ανεξαίρετα οι οδηγοί πόλεων, αλλά όταν είσαι απ᾽ έξω στις 19 :18 μ.μ δεν σε παίρνει να κάνεις τίποτα άλλο από τουμπεκί ψιλοκομμένο. Έτσι, για θέα στον ορίζοντα της (Medina και της πόλης) δεν θα ψάχναμε ! Θα την είχαμε από εδώ, φυσικά μαζί με τα άλλα, πληρώνοντας είσοδο 10 DH/άτομο ! ! !
Πληροφοριακά, η αμέσως επόμενη περίπτωση (για άπλετη θέα της πόλης) ήταν μακρυά, για τα δεδομένα μας, έξω από την πόλη ψηλά στο λόφο που είναι το λευκό Ισπανικό τζαμί !
Εκεί πάλι απ´ότι πολλοί ισχυρίζονται, θα έπαιζε το σκηνικό με τις προσφορές από τους ντόπιους για μια επίσκεψη στις φυτείες των ¨ζιζανίων¨.
<<Πειράζει ;>> είπε κοιτώντας αλάργα.
<<Πειράζει, πειράζει και πονάει βέβαια, αλλά δεν γμτ ...) απάντησα πικρόχολα.
<Διατήρηση της medina και του ιστορικού casbah στο Chefchaouen>>, γράφει με έντονα γράμματα η πιρτσινωμένη λευκή πινακίδα δίπλα από την είσοδο !
Τράβα ρε, μην εστιάζεις για το καλυτερότερο (τον εχθρό του καλού), πάρε λήψη της στιγμής έπιασα να λέω στον εαυτό μου κάποια στιγμή.
Βλέπετε οι εποχές, δεν έχουν αλλάξει απλά, έχουν χαοτικά βελτιωθεί σε πάρα πολλά και μεταξύ αυτών των σαρωτικών αλλαγών ήταν και ο φωτογραφικός κόσμος. Λέει πάρα πολλά το γεγονός ότι κρατούσαμε στα χέρια μας DSLR φωτογραφικές μηχανές και όχι SLR και φιλμ, που τότε θα χρειαζόμασταν ένα σκασμό 36άρια φιλμ και άλλα τόσα πολύ πιθανόν slides (με ISO των 50, 100, 200, 400 . . .) και θα´χαμε και ένα παράπονο επειδή ενδεχομένως δε θα μας έφταναν ! ! !
Η πόλη ιδρύθηκε το 1471 ως ένα μικρό Kasbah (φρούριο) από τον Moulay Ali ibn Rashid al-Alami, απόγονο του Abd as-Salam al-Alami και του Idris I. Ο Al-Alami ίδρυσε την πόλη για να πολεμήσει τις Πορτογαλικές εισβολές.
Οι φυλές Ghomara, Moriscos και αργότερα Εβραίοι εγκαταστάθηκαν σε αυτό. Η Chefchaouen είναι βαμμένη μπλε για αιώνες λόγω της μεγάλης Εβραϊκής κοινότητας που εγκαταστάθηκε εδώ -στα βουνά Rif- μετά την ισπανική Reconquista στα μεσαιωνικά χρόνια. Σύμφωνα με την παράδοση, το μπλε χρώμα συνδέθηκε με τον παράδεισο, οπότε η κοινότητα που άκμασε εδώ αποφάσισε να βάψει τα σπίτια τους μπλε για να είναι πιο κοντά στον παράδεισο. Αργότερα, το 1920, η Ισπανία κατέλαβε την παλιά πόλη και έγινε μέρος του Ισπανικού Μαρόκου και όταν κηρύχθηκε η ανεξαρτησία της χώρας το 1956, επανήλθε ξανά και η Chechaouen.
Οι μπλε τοίχοι της πόλης, είναι ένα δημοφιλές θέμα ενδιαφέροντος. Υπάρχουν πολλές θεωρίες για το γιατί οι τοίχοι ήταν ανέκαθεν βαμμένοι μπλε. Το μπλε λέγεται ότι συμβολίζει τον ουρανό και τον ουράνιο παράδεισο που χρησιμεύει ως υπενθύμιση για να ζήσουν οι κάτοικοι μια πνευματική ζωή. Μια άλλη δημοφιλής θεωρία είναι ότι το μπλε χρώμα κρατά τα κουνούπια μακριά. Ωστόσο, ορισμένοι μεγαλύτεροι ηλικιακά ντόπιοι κάτοικοι λένε ότι η πλειοψηφία των κτιρίων μέσα στη Medina ήταν λευκά, τονίζοντας ότι μόνο το Εβραϊκό τμήμα ήταν βαμμένο μπλε και οι κάτοικοι -από κάποια στιγμή - τη δεκαετία του 1970 είχαν την υποχρέωση να βάφουν τους τοίχους στις αποχρώσεις του μπλε χρώματος για να προσελκύσουν τουρίστες !
Αποτελεί αναμφισβήτητο γεγονός πως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, η πόλη έχει καταφέρει, να είναι ένα μέρος που πολλοί επιθυμούν να επισκεφθούν και αυτό με σειρά του υποδέχεται όλους ανεξαίρετα και έχει βρει παράλληλα μια καλή ισορροπία μεταξύ τουρισμού και αυθεντικότητας.
Εμείς, ανεβήκαμε, ανοίξαμε, μπήκαμε, αφήσαμε, είδαμε, φρεσκαριστήκαμε, ρίξαμε και ένα κοντινό βλέμμα από το παράθυρο μας προς την παρεχόμενη θέα και
αμέσως μετά αμολυθήκαμε ατάκτως προς την μαγνητική πόλη που -το αντιλαμβανόμασταν- μας προσκαλούσε να κάνουμε βόλτα και να εξερευνήσουμε την κληρονομιά της, θαυμάζοντας παράλληλα τους αρχιτεκτονικούς θησαυρούς που διακοσμούν τα σοκάκια της, και να περάσουμε καλά με τους κατοίκους της.
Η Chefchaouen, ή η μπλε πόλη, είναι πιο αυθεντική από το χρώμα της και γνωρίζαμε ότι δεν είναι μεγάλη και θα είμασταν σε θέση κάπως να την εξερευνήσουμε σε σχέση με τον χρόνο που διαθέταμε. Τα πιο δημοφιλή της μέρη είναι:
- Η Medina και τα σοκάκια της,
- Η Place Outa el Hammam,
- Το Kasbah με το Μουσείο,
- Το Talassemtane National Park,
- Ο καταρράκτης του Ras el Maa,
- Το Spanish Mosque,
- Το κοιμητήριο,
- Το Grand Mosque,
- Το Kef Toghobeit Cave, ένα από τα βαθύτερα σπήλαια της Αφρικής κ.ά
Η Chefchaouen είναι ένα ιδανικό μέρος για περιπλάνηση, για ιδανική φωτογράφιση. Είναι λίγο μακριά από τις μεγαλύτερες πόλεις κι´αυτό σημαίνει ότι κάποιες τιμές είναι υψηλότερες (όμως δεν υπάρχει εκείνη η έντονη ενόχληση-παρακίνηση των πωλητών όπως συμβαίνει στις άλλες πόλεις).
Ωστόσο, μεγάλο ενδιαφέρον που προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες - ξένους και Μαροκινούς - δεν είναι η αρχιτεκτονική ή η ιστορία ή οι εξαιρετικές αποχρώσεις του μπλε και τα κλιμακωτά στενά σοκάκια αλλά το hashish ή η Marijuana.
Η περιοχή της Chefchaouen είναι ένας από τους κύριους παραγωγούς cannabis στο Μαρόκο και κάποιοι ισχυρίζονται:
- Από τη στιγμή που τα πόδια σας θα αγγίξουν το έδαφος της Chefchaouen, θα χρειαστούν περίπου πέντε λεπτα για να σας προσφέρουν το πολυπόθητο αγαθό, ενδεχομένως, της ζωής σας.
- Μεταξύ των τουριστικών προσφορών που σχετίζονται με (Hashish ή Marijuana) υπάρχει ένα ¨ενδιαφέρον¨ οδοιπορικό προς στις φυτείες (Exploring the Marijuana Fields) με τα πολύ αρωματικά χωράφια του μικρού χωριού Ain Tissimlane.
- Αν και η καλλιέργεια κάνναβης και η παραγωγή ή πώληση χασίς είναι παράνομη στο Μαρόκο, η κατανάλωσή της είναι αρκετά διαδεδομένη. Οι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί, όπως η Chefchaouen ή η Fes, συνήθως δεν επηρεάζονται από τις Αστυνομικές αρχές.
Από τα 36 εκατομμύρια, το 9% του Mαροκινού πληθυσμού είναι άνεργο. Και το ποσοστό αυξάνεται έως και 30% μεταξύ των κάτω των 40. Επομένως, δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι σχεδόν ένα εκατομμύριο άνθρωποι ασχολούνται με τη βιομηχανία χασίς. Αυτό το εργατικό δυναμικό συγκεντρώνει 8.000.000.000 ευρώ κάθε χρόνο, και σύμφωνα με διάφορες στατιστικές καλύπτει το ήμισυ της συνολικής παγκόσμιας κατανάλωσης.]
Πηγή: Μαροκινό Δίκτυο Ιατρικής και Βιομηχανικής Χρήσης Μαριχουάνας.
Δεν χωριστήκαμε για να την εξερευνήσουμε και να τραβήξουμε φωτογραφίες ο καθένας μόνος του όπως πολλοί το προτιμούν (πιθανόν να έχουν τους δικούς τους λόγους).
<<Είμαστε, αλήθεια, ακόμη στο Μαρόκο ; >> βροντοφώναξα για να με ακούσει.
Βλέπετε εκείνη είχε προχωρήσει κι´εγώ καθυστερούσα λόγω των ανελέητων κλικ . . .
Αισθανόμουν έντονα ότι ήμασταν κάπου κατά μήκος του Αιγαίου Πελάγους, Ελλάδα μεριά. Τα μπλε και άσπρα κτίρια που εκτείνονται στην πλευρά του βουνού δηλώνουν πολύ Μεσογειακά, άσχετα αν εδώ στην Chefchaouen, είναι μπλε για έναν άλλο λόγο που ήδη προαναφέρθηκε.
Μας ήταν γνωστό ότι η Chefchaouen βρίσκεται ανάμεσα στα βουνά και ότι ήταν καταπληκτική. το πόσο όμως πραγματικά καταπληκτική ήταν, αυτό δεν το γνωρίζαμε.
Μουρμουρίσαμε αρκετές φορές για τον ελλιπή χρόνο παραμονής μας και εύχομασταν να είχαμε χρόνο να κάνουμε πεζοπορία κλπ κατά την επίσκεψή μας, αλλά η πραγματικότητα ήταν πως θα μέναμε μόνο μια νύχτα.
Τα στενοσόκακα της Chefcahauen δεν θα μπορούσαν να είναι περισσότερο φωτογενή. Μικρές, ατσούμπαλες αλλά και καλοφτιαγμένες πόρτες ¨περίμεναν¨ σε κάθε γωνιά, ενώ οι ελικοειδείς σκάλες και τα σοκάκια παρείχαν άφθονα ¨πορτραίτα¨. Η ίδια η Medina είναι μικρή και δεν χρειάζονται δύο ολόκληρες ημέρες για να την γυρίσεις και να δεις την ομορφιά της. Είναι ένα εξαιρετικό μέρος (εύκολα θα πετάξεις τον όποιας μορφής χάρτη χρησιμοποιείς) και άλλο τόσο εύκολα δεν θα χαθείς, καθώς δεν θα σε πάρει πολύ ώρα για να βρείς το δρόμο προς τα πίσω όταν μάλιστα οι δρόμοι μπορεί να είναι αρκετά άδειοι !
Αν μη τι άλλο, τούτη η εξώπορτα αποτέλεσε την αγαπημένη μας πόρτα σε ολόκληρη την πόλη και δεν αντικρύσαμε και λίγες και βεβαίως περί ορέξεως ...
Τι να λέμε τώρα, γούστα είναι αυτά.
Και μια, ίσως, καλή παραλλαγή της αλλά σαφώς για άλλα μάτια …
Η θέση-πλατεία Outa el Hammam, είναι η κεντρική πλατεία της Medina, της φανταστικής πόλης Chefchaouen. Είναι ένας τόπος με το κύριο Kasbah (το σημαντικότερο και ιστορικό κτήριο της πόλης και Μουσείο), το Μεγάλο Τζαμί (το μεγάλο θρησκευτικό κτίριο) και αρκετά καταστήματα με τα κάθε λογής σουβενίρ και αρκετά εστιατόρια. Είναι ένα πολύ καλό μέρος για να ξεκινήσεις ή να ολοκληρώσεις τη βόλτα στην παλιά πόλη.
Όπως είναι φυσικό, η περατζάδα εκείνο το απόγευμα, έδινε και έπαιρνε αλλά ανθρώπινα κι´ ας υπήρχε και μια μουσικοπαράσταση.
Στη μέση της παλιάς συνοικίας στην πλατεία (Place Outa el Hamam), βρίσκεται το ιστορικό Kasbah, το κύριο οχυρωμένο κτήριο στην πόλη. Είναι ένα πολύ όμορφο και παραδοσιακό συγκρότημα με πολλά κτίρια και αποτελεί ένα καταφύγιο φρεσκάδας με τον εσωτερικό κήπο της ¨Ανδαλουσίας¨.
Το Εθνολογικό Μουσείο του φιλοξενεί μια συλλογή από παλιά όπλα, μερικές φωτογραφίες της πόλης και υφάσματα, είναι ένα must-see γράφουν όλοι ανεξαίρετα οι οδηγοί πόλεων, αλλά όταν είσαι απ᾽ έξω στις 19 :18 μ.μ δεν σε παίρνει να κάνεις τίποτα άλλο από τουμπεκί ψιλοκομμένο. Έτσι, για θέα στον ορίζοντα της (Medina και της πόλης) δεν θα ψάχναμε ! Θα την είχαμε από εδώ, φυσικά μαζί με τα άλλα, πληρώνοντας είσοδο 10 DH/άτομο ! ! !
Πληροφοριακά, η αμέσως επόμενη περίπτωση (για άπλετη θέα της πόλης) ήταν μακρυά, για τα δεδομένα μας, έξω από την πόλη ψηλά στο λόφο που είναι το λευκό Ισπανικό τζαμί !
Εκεί πάλι απ´ότι πολλοί ισχυρίζονται, θα έπαιζε το σκηνικό με τις προσφορές από τους ντόπιους για μια επίσκεψη στις φυτείες των ¨ζιζανίων¨.
<<Πειράζει ;>> είπε κοιτώντας αλάργα.
<<Πειράζει, πειράζει και πονάει βέβαια, αλλά δεν γμτ ...) απάντησα πικρόχολα.
<Διατήρηση της medina και του ιστορικού casbah στο Chefchaouen>>, γράφει με έντονα γράμματα η πιρτσινωμένη λευκή πινακίδα δίπλα από την είσοδο !
Τράβα ρε, μην εστιάζεις για το καλυτερότερο (τον εχθρό του καλού), πάρε λήψη της στιγμής έπιασα να λέω στον εαυτό μου κάποια στιγμή.
Βλέπετε οι εποχές, δεν έχουν αλλάξει απλά, έχουν χαοτικά βελτιωθεί σε πάρα πολλά και μεταξύ αυτών των σαρωτικών αλλαγών ήταν και ο φωτογραφικός κόσμος. Λέει πάρα πολλά το γεγονός ότι κρατούσαμε στα χέρια μας DSLR φωτογραφικές μηχανές και όχι SLR και φιλμ, που τότε θα χρειαζόμασταν ένα σκασμό 36άρια φιλμ και άλλα τόσα πολύ πιθανόν slides (με ISO των 50, 100, 200, 400 . . .) και θα´χαμε και ένα παράπονο επειδή ενδεχομένως δε θα μας έφταναν ! ! !