themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.878
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα (Marrakech)
- 1η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (στην παλιά και στην νέα πόλη)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (Marrakech - Skoura & 238 Km)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (Skoura - Merzouga & 363 Km)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 5η μέρα (ασκόπως τριγύρω και ακολουθεί Camel Trek 😂 )
- 5η μέρα (συνέχεια)
- 6η ημέρα (Camp + Merzouga - Fès & 470 Km)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 7η ημέρα (Fès ολημερίς, τι άλλο μπορεί να θες ?)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Fès - Meknes - Volubilis - Chefchaouen & 264 Km)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Chefchaouen, το μπλε μαργαριτάρι !)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 9η μέρα (Chefchaouen - Rabat και 278 χλμ)
- 9η ημέρα, (Rabat)
- 9η ημέρα, (συνέχεια)
- 10η μέρα ( Rabat - Essaouira & 455 Km )
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 10η μέρα (Essaouira)
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 11η μέρα (Essaouira - Marrakech & 177 Km)
- 11η μέρα (συνέχεια)
Η έξοδός μας από την πόλη με κατεύθυνση τον αυτοκινητόδρομο, περνά από την πύλη Bab ar-Ruwah και τα παρακείμενα τέιχη.
Το αραβικό όνομα Bab ar-Ruwah, που σημαίνει "Πύλη των ανέμων", προέρχεται πιθανότατα από τους ισχυρούς ανέμους του Ατλαντικού που χτυπούν την πόλη και χτίστηκε από τον χαλίφη Almohad Ya'qub al-Mansur στα τέλη του 12ου αιώνα.



Ο ποταμός Bou Regreg, δείνει την δική του αίγλη στην πόλη και δημιουργεί με τις χαλύβδινες και μη γέφυρες που τον κοσμούν ένα όμορφο περιβάλλον σύγχρονης πρωτεύουσας.


Ο αυτοκινητόδρομος είναι καλοφτιαγμένος και δεν του λείπουν ούτε οι χώροι αναψυχής ανά τακτά χρονικά διαστήματα και επιπλέον δεν έχουν κόσμο ! ! !

Ήμασταν καθ´οδόν περισσότερο από δυό ώρες και φυσικά περάσαμε από ώρα την πολυθρύλητη Casablanca (ίσα που την ξεχωρίζεις από τον αυτοκινητόδρομο καθώς την προσπερνάς) και μιλιά κανείς μας ! Μούγγα στην στρούγκα.
Το ξέρω, το ξέρω: <<στου κρεμασμένου το σπίτι δε μιλάνε για σχοινί>> αλλά να μην πω κι´εγώ, κάπου, τον πόνο μου ;

Έτσι, ας μιλήσουμε για την El Jadida,
μια πόλη λιμάνι στις ακτές του Ατλαντικού, που βρίσκεται 100 χλμ νότια της πόλης της Casablanca,


Ο δρόμος καλός αλλά το τοπίο γύρω του σχεδόν ξερό και δείχνει άνυδρο, πως τα καταφέρνει και τα δημιουργεί έτσι η φύση είναι ένα μυστήριο.

Ο δρόμος ¨λόξευσε¨ παρακάτω και περνάει από τα περίχωρα της πόλης Safi, που είναι άλλη μια μεγπόλη στον Ατλαντικό Ωκεανό με πληθυσμό +308.000. Υπήρξε, πόλη της Πορτογαλικής Αυτοκρατορίας από το 1488 έως το 1541. Το Safi είναι το κύριο λιμάνι αλιείας και βιομηχανικής επεξεργασίας και αξιοποίησης της σαρδέλας και επίσης εξάγει φωσφορικά άλατα, υφάσματα και κεραμικά.




Εδώ και χιλιόμετρα έχουμε απομακρυνθεί από κατοικημένες περιοχές και βρισκόμαστε σε καθαρά βιομηχανοποιημένη ζώνη. Οι μυρωδιές που εκπέμπουν τα εν σειρά εργοστάσια είναι ολοζώντανες και δημιουργούν έντονη δυσφορία και παράλληλα η κίνηση των οχημάτων έχει ζωηρέψει.

Πόση ώρα μπορεί να οδηγείς πίσω από αυτό το φορτηγό : Πόση άραγε θα ήταν αρκετή ;
Για μένα όπως αποδείχθηκε, η όση ώρα ήμουν πίσω του, δεν ήταν αρκετή θα έπρεπε να ακολουθήσω κι´ άλλο. Μόλις ο δρόμος πήρε τον κατήφορο ξεμύτησα και τότε ! ! !

Και τότε, πραγματοποίησα μια νέα συνάντηση με τις Αρχές . .
Το μπλόκο ήταν ευφυώς στημένο και τα όποια λόγια περιττεύουν. Μονολόγησα ότι θα ήμουν θετικός για να ξεμπερδεύουμε γιατί την ¨έκανα¨ και όλα κι´όλα, δε χορούσε αμφιβολία.
Από την άλλη και ο Αστυνομικός έδειχνε πως ήταν σίγουρος για τη δουλειά του, το ένιωθα, εκτός εκείνων των λεπτών που προσπαθούσε να ζωγραφίσει το ονοματεπώνυμό μου -που δεν το λες και μικρό- στο χαρτί του.
Τα 150 DH που έπρεπε να πληρώσουμε (όπως κλεφτά πρόλαβα και είδα) η Μάτα μου τα είχε ήδη δώσει από ώρα.
Η ¨συναλλαγή¨ θα γίνονταν χέρι με χέρι, όμως αργούσε. Αργούσε πολύ για να ολοκληρώσει.
Και όσο έβλεπα όλους αυτούς που είχα προσπεράσει, γρηγορότερα, να περνούν ασθμαίνοντας τόσο πιο πολύ ένιωθα πως κωλυσιεργούσε ο άτιμος ...

Με μείον τα 150DH από τα πορτοφόλια μας, επιτέλους, πάμε γι´άλλα όπως ακριβώς φαινόταν ότι έκανε και το τοπίο που άλλαζε προς το ονειρικό όσο προχωρούσαμε.

Κατεβάσαμε, αμφότεροι, ρολά. Όχι για το γεγονός αυτό καθ´αυτό, αλλά για την νέα και μη αναμενόμενη καθυστέρηση του 45λεπτου. Δεν υπάρχουν λόγια για να εκφράσουν τα συναισθήματά μας ή μάλλον υπάρχουν αλλά κωλύομαι να τα καταγράψω



Ο δρόμος εξακολουθεί να είναι τύπικός επαρχιακός παραθαλάσσιος χωρίς αυτοκίνητα αλλά με αρκετά μόνιππα που τραβούν αθόρυβες σύγχρονες καρότσες.




Ο Ατλαντικός Ωκεανός είναι μαγεία. Ήλιος, θαλάσσια αύρα και το άγονο και ανεκμετάλλευτο περιβάλλον απ᾽όπου διερχόμαστε δημιουργούν ένα πανόραμα. Οι παραλίες που έχουν δημιουργηθεί στην ακτή, με την πάροδο του χρόνου, δείχνουν εξαιρετικές και δειλά εκφράζουμε την επιθυμία για μια βουτιά, αλλά το καλοξανασκεφτόμαστε και προχωράμε.



Λίγο αργότερα το τοπίο άλλαξε, ολότελα, για μια ακόμη φορά !
Η χαμηλή ακόμη και ανύπαρκτη βλάστηση έδωσε την σκυτάλη σε θάμνους και δένδρα, όταν ο δρόμος στράφηκε προς το εσωτερικό της περιοχής αφήνοντας την παραθαλάσσια πορεία που είχε εδώ και πολλά χιλιόμετρα.

Ξαφνικά, να´σου μια ευθεία, με κατηφορική φορά, απίστευτα άδειος δρόμος -έως ότου έφθανε το βλέμμα- από κάθε είδους αυτοκίνητα που αν μη τι άλλο, σε προκαλεί να ¨τρέξεις¨ λίγο παραπάνω από αυτό που γράφει η ολοκάθαρη πινακίδα στα δεξιά.
Το κάνεις ;
Όχι βέβαια, δεν το κάνεις, σε λίγο φθάνεις το έχεις καρατσεκαρισμένο.

Και, για δέστε, εδώ κατέληγε η κατηφορική ευθεία που φάρδαινε στο τέλος της καθώς εισέρχοταν μέσα στην πόλη.
Μάλιστα, ακριβώς στο τελειοποιημένο μπλόκο (μακράν το καλύτερο που έλαχε να ανταμώσουμε) με τα γνωστές συνέπειες. Δεν είδαμε, αλλά σίγουρα στο τέλος του κατήφορου κάπου ανάμεσα στους θάμνους θα βρίσκοταν ο καταγραφέας ¨ανοιχτοματάκιας¨ τους.

Με ταχύτητα σημειωτόν περάσαμε από εμπρός τους, χωρίς να χρειαστεί να σταματήσουμε, και συνεχίσαμε ανοίγοντας το GPS του οποίου ήλθε η ώρα για μια mini βάρδια.
Η πρώτη μας επαφή με την πόλη ήταν ενθουσιώδης. Είναι ντυμένη στο πράσινο και το γαλάζιο και δείχνει εξαιρετικός τουριστικός προορισμός.


Με το GPS να διαλαλεί <<φθάσατε στον προορισμό σας>> έστριψα, δεξιά, μέσα στην αυλή του ενοικιασμένου διαμερίσματος που είχαμε επιλέξει (να μην ξεχνιόμαστε, είναι τουριστικός προορισμός).

Το αραβικό όνομα Bab ar-Ruwah, που σημαίνει "Πύλη των ανέμων", προέρχεται πιθανότατα από τους ισχυρούς ανέμους του Ατλαντικού που χτυπούν την πόλη και χτίστηκε από τον χαλίφη Almohad Ya'qub al-Mansur στα τέλη του 12ου αιώνα.
Ο ποταμός Bou Regreg, δείνει την δική του αίγλη στην πόλη και δημιουργεί με τις χαλύβδινες και μη γέφυρες που τον κοσμούν ένα όμορφο περιβάλλον σύγχρονης πρωτεύουσας.
Ο αυτοκινητόδρομος είναι καλοφτιαγμένος και δεν του λείπουν ούτε οι χώροι αναψυχής ανά τακτά χρονικά διαστήματα και επιπλέον δεν έχουν κόσμο ! ! !
Ήμασταν καθ´οδόν περισσότερο από δυό ώρες και φυσικά περάσαμε από ώρα την πολυθρύλητη Casablanca (ίσα που την ξεχωρίζεις από τον αυτοκινητόδρομο καθώς την προσπερνάς) και μιλιά κανείς μας ! Μούγγα στην στρούγκα.
Το ξέρω, το ξέρω: <<στου κρεμασμένου το σπίτι δε μιλάνε για σχοινί>> αλλά να μην πω κι´εγώ, κάπου, τον πόνο μου ;
Έτσι, ας μιλήσουμε για την El Jadida,

Ο δρόμος καλός αλλά το τοπίο γύρω του σχεδόν ξερό και δείχνει άνυδρο, πως τα καταφέρνει και τα δημιουργεί έτσι η φύση είναι ένα μυστήριο.
Ο δρόμος ¨λόξευσε¨ παρακάτω και περνάει από τα περίχωρα της πόλης Safi, που είναι άλλη μια μεγπόλη στον Ατλαντικό Ωκεανό με πληθυσμό +308.000. Υπήρξε, πόλη της Πορτογαλικής Αυτοκρατορίας από το 1488 έως το 1541. Το Safi είναι το κύριο λιμάνι αλιείας και βιομηχανικής επεξεργασίας και αξιοποίησης της σαρδέλας και επίσης εξάγει φωσφορικά άλατα, υφάσματα και κεραμικά.
Εδώ και χιλιόμετρα έχουμε απομακρυνθεί από κατοικημένες περιοχές και βρισκόμαστε σε καθαρά βιομηχανοποιημένη ζώνη. Οι μυρωδιές που εκπέμπουν τα εν σειρά εργοστάσια είναι ολοζώντανες και δημιουργούν έντονη δυσφορία και παράλληλα η κίνηση των οχημάτων έχει ζωηρέψει.
Πόση ώρα μπορεί να οδηγείς πίσω από αυτό το φορτηγό : Πόση άραγε θα ήταν αρκετή ;
Για μένα όπως αποδείχθηκε, η όση ώρα ήμουν πίσω του, δεν ήταν αρκετή θα έπρεπε να ακολουθήσω κι´ άλλο. Μόλις ο δρόμος πήρε τον κατήφορο ξεμύτησα και τότε ! ! !
Και τότε, πραγματοποίησα μια νέα συνάντηση με τις Αρχές . .
Το μπλόκο ήταν ευφυώς στημένο και τα όποια λόγια περιττεύουν. Μονολόγησα ότι θα ήμουν θετικός για να ξεμπερδεύουμε γιατί την ¨έκανα¨ και όλα κι´όλα, δε χορούσε αμφιβολία.
Από την άλλη και ο Αστυνομικός έδειχνε πως ήταν σίγουρος για τη δουλειά του, το ένιωθα, εκτός εκείνων των λεπτών που προσπαθούσε να ζωγραφίσει το ονοματεπώνυμό μου -που δεν το λες και μικρό- στο χαρτί του.
Τα 150 DH που έπρεπε να πληρώσουμε (όπως κλεφτά πρόλαβα και είδα) η Μάτα μου τα είχε ήδη δώσει από ώρα.
Η ¨συναλλαγή¨ θα γίνονταν χέρι με χέρι, όμως αργούσε. Αργούσε πολύ για να ολοκληρώσει.
Και όσο έβλεπα όλους αυτούς που είχα προσπεράσει, γρηγορότερα, να περνούν ασθμαίνοντας τόσο πιο πολύ ένιωθα πως κωλυσιεργούσε ο άτιμος ...

Με μείον τα 150DH από τα πορτοφόλια μας, επιτέλους, πάμε γι´άλλα όπως ακριβώς φαινόταν ότι έκανε και το τοπίο που άλλαζε προς το ονειρικό όσο προχωρούσαμε.
Κατεβάσαμε, αμφότεροι, ρολά. Όχι για το γεγονός αυτό καθ´αυτό, αλλά για την νέα και μη αναμενόμενη καθυστέρηση του 45λεπτου. Δεν υπάρχουν λόγια για να εκφράσουν τα συναισθήματά μας ή μάλλον υπάρχουν αλλά κωλύομαι να τα καταγράψω

Ο δρόμος εξακολουθεί να είναι τύπικός επαρχιακός παραθαλάσσιος χωρίς αυτοκίνητα αλλά με αρκετά μόνιππα που τραβούν αθόρυβες σύγχρονες καρότσες.
Ο Ατλαντικός Ωκεανός είναι μαγεία. Ήλιος, θαλάσσια αύρα και το άγονο και ανεκμετάλλευτο περιβάλλον απ᾽όπου διερχόμαστε δημιουργούν ένα πανόραμα. Οι παραλίες που έχουν δημιουργηθεί στην ακτή, με την πάροδο του χρόνου, δείχνουν εξαιρετικές και δειλά εκφράζουμε την επιθυμία για μια βουτιά, αλλά το καλοξανασκεφτόμαστε και προχωράμε.
Λίγο αργότερα το τοπίο άλλαξε, ολότελα, για μια ακόμη φορά !
Η χαμηλή ακόμη και ανύπαρκτη βλάστηση έδωσε την σκυτάλη σε θάμνους και δένδρα, όταν ο δρόμος στράφηκε προς το εσωτερικό της περιοχής αφήνοντας την παραθαλάσσια πορεία που είχε εδώ και πολλά χιλιόμετρα.
Ξαφνικά, να´σου μια ευθεία, με κατηφορική φορά, απίστευτα άδειος δρόμος -έως ότου έφθανε το βλέμμα- από κάθε είδους αυτοκίνητα που αν μη τι άλλο, σε προκαλεί να ¨τρέξεις¨ λίγο παραπάνω από αυτό που γράφει η ολοκάθαρη πινακίδα στα δεξιά.
Το κάνεις ;
Όχι βέβαια, δεν το κάνεις, σε λίγο φθάνεις το έχεις καρατσεκαρισμένο.
Και, για δέστε, εδώ κατέληγε η κατηφορική ευθεία που φάρδαινε στο τέλος της καθώς εισέρχοταν μέσα στην πόλη.
Μάλιστα, ακριβώς στο τελειοποιημένο μπλόκο (μακράν το καλύτερο που έλαχε να ανταμώσουμε) με τα γνωστές συνέπειες. Δεν είδαμε, αλλά σίγουρα στο τέλος του κατήφορου κάπου ανάμεσα στους θάμνους θα βρίσκοταν ο καταγραφέας ¨ανοιχτοματάκιας¨ τους.
Με ταχύτητα σημειωτόν περάσαμε από εμπρός τους, χωρίς να χρειαστεί να σταματήσουμε, και συνεχίσαμε ανοίγοντας το GPS του οποίου ήλθε η ώρα για μια mini βάρδια.
Η πρώτη μας επαφή με την πόλη ήταν ενθουσιώδης. Είναι ντυμένη στο πράσινο και το γαλάζιο και δείχνει εξαιρετικός τουριστικός προορισμός.
Με το GPS να διαλαλεί <<φθάσατε στον προορισμό σας>> έστριψα, δεξιά, μέσα στην αυλή του ενοικιασμένου διαμερίσματος που είχαμε επιλέξει (να μην ξεχνιόμαστε, είναι τουριστικός προορισμός).