themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.878
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα (Marrakech)
- 1η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (στην παλιά και στην νέα πόλη)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (Marrakech - Skoura & 238 Km)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (Skoura - Merzouga & 363 Km)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 5η μέρα (ασκόπως τριγύρω και ακολουθεί Camel Trek 😂 )
- 5η μέρα (συνέχεια)
- 6η ημέρα (Camp + Merzouga - Fès & 470 Km)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 7η ημέρα (Fès ολημερίς, τι άλλο μπορεί να θες ?)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Fès - Meknes - Volubilis - Chefchaouen & 264 Km)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Chefchaouen, το μπλε μαργαριτάρι !)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 9η μέρα (Chefchaouen - Rabat και 278 χλμ)
- 9η ημέρα, (Rabat)
- 9η ημέρα, (συνέχεια)
- 10η μέρα ( Rabat - Essaouira & 455 Km )
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 10η μέρα (Essaouira)
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 11η μέρα (Essaouira - Marrakech & 177 Km)
- 11η μέρα (συνέχεια)
Το φαράγγι Todra είναι ένα ιδανικό σημείο για ορειβάτες και μια περιοχή που ενθουσιάζει τους οπαδούς της αναρρίχησης. Έχει καταξιωθεί, επίσης, ως ένα από τα καλύτερα σημεία αναρρίχησης στον κόσμο, με διαδρομές για κάθε επίπεδο.

Ένα παγκόσμιο φαινόμενο υπάρχει κι´εδώ, δλδ όπου υπάρχουν τουρίστες υπάρχουν και πωλητές αναμνηστικών και τοπικών προϊόντων ελπίζοντας σε κάποιο εισόδημα.
Ο γραφικός πωλητής μας ἐπεισε με τον τροπο του, χωρίς να γίνει πραγματικό τσιμπούρι, να αγοράσουμε άλλο ένα τουρμπάνι με το αναπόσπαστο γι´αυτόν (όχι και για μας) σχετικό παζάρι.
Μας έδειξε την χρησιμοποίησή του σε όλο του το μεγαλείο, κάνοντας επίδειξη του δεσίματός του στους άλλους παρευρισκομένους και επειμένοντας παράλληλα πως για να το πάρουμε ήταν απαραίτητο να βγάλουμε μια αναμνηστική φωτογραφία μαζί του.
Κάτι που έγινε, στα εύκολα μάθαμε -πάντα- να λέμε ναι !

Προχωρήσαμε, απομακρυσμένοι από το πλήθος, κάνοντας μια βόλτα έως το ¨τέλος¨ του φαραγγιού επωφελούμενοι της ξηρασίας κάτι που δεν μπορεί να γίνει από τους επισκέπτες που έρχονται κατά τη διάρκεια του χειμώνα γιατί το επίπεδο αυτό πλημμυρίζει και γίνεται επικίνδυνο.

Φύγαμε κατενθουσιασμένοι από το παράξενο, μαγικό και φιλοξενο τοπίο και βγήκαμε ξανά στον κεντρικό δρόμο με πορεία προς το Rissani.
Η διαδρομή μας εξελίσσεται ομαλά αλλά το τοπίο δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, πέρα από κάποιες μορφολογικές ιδιαιτερότητες.


Μόλις έχουμε περάσει από ένα μικρό χωριό και λίγο μετά ¨σκοντάψαμε¨ πάνω στον με έντονα χρὠματα βαμμένο τοίχο μέσα στο οποίο στεγαζοταν το Σχολείο του. Αυτή είναι η εξωτερική τυπική μορφή, ως επι το πλείστον, των Σχολείων και δείχνει μια ενδιαφέρουσα και πολύ προσεγμένη προσέγγιση.



Καθώς προχωράμε νιώθουμε πως το περιβάλλον γύρω αλλάζει και γίνεται πιο τραχύ και έρημο. Το συνεπικουρεί και ο καιρός με τα δικά του φαινόμενα που πότε-πότε γίνονται έντονα. Θολό το τοπίο από τον αλλοπρόσαλλο, ζεματιστό, αέρα με τις τρελλές δίνες του να σηκώνουν ψηλά την άμμο σκεπάζοντας τον ουρανό.
Τότε το ψιλιαστήκαμε και το ενστερνηθήκαμε !
Ναι, αυτό ήταν, οδεύουμε οι έρημοι ολοταχώς (μας σπρώχνει ταυτόχρονα βάναυσα κι´ο αέρας) στην ΕΡΗΜΟ.



Ο δρόμος χαραγμένος ανάμεσα σε μικρούς αμμόλοφους κεντρίζει το ενδιαφέρον μας γιατί χάνουμε την αμμοθύελα και το βουητό της, χωρίς όμως να τολμήσουμε να ανοίξουμε και κάποιο από τα πατάθυρα του αυτοκινήτου.



Και μετά από αυτό το ξεχωριστό άνυδρο τοπίο διαγράφεται στο βάθος ένας κατοικημένος ορίζοντας.
Εϊναι το Rissani, στην περιοχή Drâa-Tafilalet σε υψόμετρο 760μ και πληθυσμό + 20.000 κατοίκους.Είναι η κοντινότερη πόλη, σημαντικού μεγέθους, στη μεγαλύτερη έρημο με άμμο στο Μαρόκο το Erg Chebbi,
Οι περισσότεροι ταξιδιώτες προσπερνούν την σύγχρονη πόλη που αποτελεί έναν ενιαίο δρόμο κάνοντας μια υπόκλιση στη Δυτική πύλη της πόλης του αποτελεί για πολλοὐς την πύλη εισόδου στην έρημο Erg Chebbi.


Το Rissani έχει μια θρυλική ιστορία, μεταξύ του 14ου και του 18ου αιώνα που ήταν η τοποθεσία της Sijilmassa, της φημισμένης πρωτεύουσας της ερήμου όπου γίνονταν διαπραγματεύσεις περιουσιών σε χρυσό και σκλάβους.
Μερικά από τα ακίνητα του χωριού ανακαινίστηκαν με αποκορύφωμα το Ksar Oulad Abdelhalim στο οποιο ζεί η ίδια μεγάλη οικογένεια για πάνω από εκατό χρόνια.


Αφήνουμε πίσω μας το Rissani συνεχίζοντας το δρόμος μας πλέον μέσα σε άγονο τοπίο χωρίς ιδιαίτερη ευχαρίστηση για τα υπόλοιπα 45χλμ που μας απομένουν για το Kasbah που κλείσαμε στην περιοχή της Merzouga Errachidia.
Η Merzouga είναι ένα διάσπαρτο χωριό στους πρόποδες του Erg Chebbi που είναι ένα σύνολο αμμόλοφων μήκους 50χλμ και πλάτους 5χλμ και φτάνουν έως τα 350μ πάνω από την πεδιάδα και τα 800μ πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Ο τοπικός πληθυσμός είναι μείγμα Αράβων και Berber, οι οποίοι όπως αποδείχθηκε είναι γενικά φιλόξενοι και φιλικοί.
To GPS είναι ενθουσιασμένο και ακουγεται ξεκάθαρα η φωνή απο το μικρό του μεγαφωνάκι <<φθάσατε στον προορισμό σας>> .
Ωραία, φθάσαμε αλλά που ;
Εδώ μόνο ατάκτως ερριμμένα κτίσματα βλέπουμε και ναι δεν κουζουλάθηκε όπως συμβαίνει κάποιες φορές, εδώ δεν υπάρχουν δρόμοι με ονομασία ή με αρίθμηση μόνο κάτι ρημαγμένες νταπέλες με αλλοιωμένα γράμματα.
Μια από αυτές τις αλλοιωμένες νταπέλες, γουστόζικη όμως, μας οδήγησε ορθά στο ζητούμενο.
Ουφ, φθάσαμεεε, είπαμε ! ! !

Ήταν μια επιτυχία που το πρωϊ ξεκινώντας δεν είμαστε σίγουροι πως θα τα καταφέρουμε.
Και να, τώρα, τα δικά μας χαρωπά τιτιβίσματα για το κατόρθωμά μας μπερδεύονται με τα τιτιβίσματα των φτερωτών δίποδων που μας καλοδέχονται -στα μέρη τους- καθώς χαμηλοπετούν δώθε κείθε ανέμελα στον αύλειο χώρο του Kasbah.

Το κλείσιμο του Kasbah έγινε κάποια στιγμή καθ´οδόν, όταν σιγουρέψαμε ότι θα μπορούσαμε να διανυκτερεύσουμε και ήταν μάλιστα η δεύτερη επιλογή μας γιατί οι ιθύνοντες της πρώτη μας επιλογής άργησαν να απαντήσουν στο αίτημά μας αν θα μπορούσαν να μας εξυπηρετήσουν για μια διανυκτέρευση στην έρημο.
Αφού διευθετήθηκαν τα της διημέρου διαμονής μας, ο άγριος στα χαρακτηριστικά και ήρεμος στη συμπεριφορά υπάλληλος ανέλαβε να μας οδηγήσει πρός το διαμέρισμά μας που αναμφίβολα μόνο με τις οδηγίες του δε θα το εντοπίζαμε εύκολα στους πράγματι αχανεἰς χώρους του Kasbah και χωρίς ίχνος ανθρώπου εκείνη την ώρα.


Εναποθέσαμε τα πράγματά μας χύμα στο με AC (πλάκα θα είχε, αν δεν είχε) διαμέρισμα, με την περίεργη κλειδαριά, πήραμε μαζι μας τα απολύτως αναγκαία και βγήκαμε να ανακαλύψουμε τους μέσα και έξω χώρους του Kasbah που μας προξένησαν δέος στη σκέψη πως άραγε θα ήταν στην full season !
Περπατήσαμε ανάμεσα σε διαδρόμους, κλειστές πόρτες διαμερισμάτων, μικρές πισίνες σαν τζακούζι, πέργκολες με παγκάκια τραπεζάκια, φυτά απότιστα, διάφορα ακλάδευτα δέντρα, ενώ
τριγύρω ακούγονταν πνιχτά αλυχτίσματα, υποτονικά αλλά με παλμό.

Ανεβήκαμε αρχικά στην ταράτσα στα ψηλά στη συνέχεια στην ταράτσα δίπλα στα χαμηλά με τραπεζοκαθίσματα και ζέστη, ζέστη που εύκολα σε καθήλωνε.

Πριν λαλήσουμε, πήραμε μια ανάσα στην κλιματιζόμενη αίθουσα υποδοχής. Το μεγάλο, σε διαστάσεις, εστιατόριο-μπαρ που βλέπαμε πίσω απο την τζαμαρία ήταν ακόμη κλειστό. Θα άνοιγε αργότερα για τους λίγους πελἀτες του kasbah.
Και όταν καταλαγιάσαμε βγήκαμε έξω, εκμεταλλευόμενοι την πρόσκαιρη (απ´ότι φάνηκε αργότερα) διαύγεια του δειλινού.
Ο εξωτερικός περιβάλλον χώρος έδειχνε και ήταν εξαιρετικά αρχιτεκτονικά φτιαγμένος και κατέληγε σε ένα camp, μέ όλα εκείνα τα επιμέρους στοιχεία που μπορούσαν με χάρη να δώσουν στον φιλοξενούμενο την ομορφιά της ερήμου αλλά με υπεραρκετές ανέσεις.
Ένα Χολιγουντιανό σκηνικό αποκλειστικά για όλους αυτούς που δεν σκοπεύουν να ταλαιπωρηθούν πηγαίνοντας ¨καμηλοδρομία¨ και διανυκτέρευση στην έρημο. Όλα είναι συγκεντρωμένα και σε απόσταση αναπνοής, για τους έτσι θέλω και για τους θέλω αλλιώς.
Με τους καμηλιέρηδες που περιμένουν αγόγγυστα τους ασθμαίνοντες πελάτες για μια σύντομη βόλτα στον διπλανό αμμόλοφο, την μεγάλη σκηνή για το ανάλογο νταβαντούρι και τις αρκετές μικρότερες για τον ύπνο . . .
Και είναι καμπόσοι αυτοί που το ζητούν γι´αυτό και αρκετά kasbah στοχευμένα το παρέχουν ως υπηρεσία, μαζί βεβαίως με την οφθαλμοφανή μεγάλη αρπαχτή.


Και εκεί που, ήρεμα και θερμά, αναλογιζόμασταν φωναχτά το ένα και το άλλο, με πλάτη στο ηλιοβασίλεμα που ώρα με την ώρα αναμενόταν και αναρωτιόμασταν μεταξύ άλλων γιατί δε βγάλαμε τα σανδάλια μας και να φορέσουμε κλειστά παπούτσια αλλά και το πόσο πάνω από
40 ° C μπορεί να ήταν η θερμοκρασία, ξαναέβγαλε έναν ¨ζεματιστό¨ αέρα μαζί με την γνωστή μας -ΑΑΑ όμως ποιότητας Αφρικανική σκόνη- και μας αποτελείωσε κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Το να πούμε ότι κάποιο σημείο του σώματός μας δεν έλαβε εν ριπή οφθαλμού κόκκους άμμου μόνο αλήθεια δεν θα ήταν. Έτσι, τα μαζέψαμε και γυρίσαμε για μπάνιο.
Η περιέργειά μας καλύφθηκε, είδαμε το πως ἐχουν τριγύρω τα πράγματα.

Η άμμος, όπως όλοι γνωρίζουμε, δεν ξεκολλά εύκολα από το δέρμα και μάλιστα πολύ πιο δύσκολα όταν το νεράκι με το οποίο το προσπαθείς δεν έχει περισσή πίεση.
- Βρε, τελείωνε ακούστηκε μια φωνή, θα χάσουμε το ηλιοβασίλεμα !
- Ναι, ναι, σιγά μην το αφήσει η ανεμοθύελλα να το δούμε απάντησα.
Όταν ξαναβγήκαμε έξω εκεί πάνω στην υψηλή ταράτσα, δυστυχώς, εγώ ήμουν αυτός που επαληθεύτηκε.

Το θολό και αμμοβολημένο ηλιοβασίλεμα ακολούθησε ένα δείπνο στα σκοτεινά.
Μας έκαναν εφέ για μεγαλύτερη απόλαυση, κάτι που απλά το καταταλάβαμε. Τα ένδεκα άτομα που μέτρησα, μαζι μ´ εμάς, ήταν ολοφάνερο πως το μόνο που θέλαμε ήταν να τελειώσουμε στα μουλωχτά και όσο γινόταν πιο γρήγορα.

Ένα παγκόσμιο φαινόμενο υπάρχει κι´εδώ, δλδ όπου υπάρχουν τουρίστες υπάρχουν και πωλητές αναμνηστικών και τοπικών προϊόντων ελπίζοντας σε κάποιο εισόδημα.
Ο γραφικός πωλητής μας ἐπεισε με τον τροπο του, χωρίς να γίνει πραγματικό τσιμπούρι, να αγοράσουμε άλλο ένα τουρμπάνι με το αναπόσπαστο γι´αυτόν (όχι και για μας) σχετικό παζάρι.
Μας έδειξε την χρησιμοποίησή του σε όλο του το μεγαλείο, κάνοντας επίδειξη του δεσίματός του στους άλλους παρευρισκομένους και επειμένοντας παράλληλα πως για να το πάρουμε ήταν απαραίτητο να βγάλουμε μια αναμνηστική φωτογραφία μαζί του.
Κάτι που έγινε, στα εύκολα μάθαμε -πάντα- να λέμε ναι !

Προχωρήσαμε, απομακρυσμένοι από το πλήθος, κάνοντας μια βόλτα έως το ¨τέλος¨ του φαραγγιού επωφελούμενοι της ξηρασίας κάτι που δεν μπορεί να γίνει από τους επισκέπτες που έρχονται κατά τη διάρκεια του χειμώνα γιατί το επίπεδο αυτό πλημμυρίζει και γίνεται επικίνδυνο.
Φύγαμε κατενθουσιασμένοι από το παράξενο, μαγικό και φιλοξενο τοπίο και βγήκαμε ξανά στον κεντρικό δρόμο με πορεία προς το Rissani.
Η διαδρομή μας εξελίσσεται ομαλά αλλά το τοπίο δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, πέρα από κάποιες μορφολογικές ιδιαιτερότητες.
Μόλις έχουμε περάσει από ένα μικρό χωριό και λίγο μετά ¨σκοντάψαμε¨ πάνω στον με έντονα χρὠματα βαμμένο τοίχο μέσα στο οποίο στεγαζοταν το Σχολείο του. Αυτή είναι η εξωτερική τυπική μορφή, ως επι το πλείστον, των Σχολείων και δείχνει μια ενδιαφέρουσα και πολύ προσεγμένη προσέγγιση.
Καθώς προχωράμε νιώθουμε πως το περιβάλλον γύρω αλλάζει και γίνεται πιο τραχύ και έρημο. Το συνεπικουρεί και ο καιρός με τα δικά του φαινόμενα που πότε-πότε γίνονται έντονα. Θολό το τοπίο από τον αλλοπρόσαλλο, ζεματιστό, αέρα με τις τρελλές δίνες του να σηκώνουν ψηλά την άμμο σκεπάζοντας τον ουρανό.
Τότε το ψιλιαστήκαμε και το ενστερνηθήκαμε !
Ναι, αυτό ήταν, οδεύουμε οι έρημοι ολοταχώς (μας σπρώχνει ταυτόχρονα βάναυσα κι´ο αέρας) στην ΕΡΗΜΟ.
Ο δρόμος χαραγμένος ανάμεσα σε μικρούς αμμόλοφους κεντρίζει το ενδιαφέρον μας γιατί χάνουμε την αμμοθύελα και το βουητό της, χωρίς όμως να τολμήσουμε να ανοίξουμε και κάποιο από τα πατάθυρα του αυτοκινήτου.
Και μετά από αυτό το ξεχωριστό άνυδρο τοπίο διαγράφεται στο βάθος ένας κατοικημένος ορίζοντας.
Εϊναι το Rissani, στην περιοχή Drâa-Tafilalet σε υψόμετρο 760μ και πληθυσμό + 20.000 κατοίκους.Είναι η κοντινότερη πόλη, σημαντικού μεγέθους, στη μεγαλύτερη έρημο με άμμο στο Μαρόκο το Erg Chebbi,
Οι περισσότεροι ταξιδιώτες προσπερνούν την σύγχρονη πόλη που αποτελεί έναν ενιαίο δρόμο κάνοντας μια υπόκλιση στη Δυτική πύλη της πόλης του αποτελεί για πολλοὐς την πύλη εισόδου στην έρημο Erg Chebbi.
Το Rissani έχει μια θρυλική ιστορία, μεταξύ του 14ου και του 18ου αιώνα που ήταν η τοποθεσία της Sijilmassa, της φημισμένης πρωτεύουσας της ερήμου όπου γίνονταν διαπραγματεύσεις περιουσιών σε χρυσό και σκλάβους.
Μερικά από τα ακίνητα του χωριού ανακαινίστηκαν με αποκορύφωμα το Ksar Oulad Abdelhalim στο οποιο ζεί η ίδια μεγάλη οικογένεια για πάνω από εκατό χρόνια.
Αφήνουμε πίσω μας το Rissani συνεχίζοντας το δρόμος μας πλέον μέσα σε άγονο τοπίο χωρίς ιδιαίτερη ευχαρίστηση για τα υπόλοιπα 45χλμ που μας απομένουν για το Kasbah που κλείσαμε στην περιοχή της Merzouga Errachidia.
Η Merzouga είναι ένα διάσπαρτο χωριό στους πρόποδες του Erg Chebbi που είναι ένα σύνολο αμμόλοφων μήκους 50χλμ και πλάτους 5χλμ και φτάνουν έως τα 350μ πάνω από την πεδιάδα και τα 800μ πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Ο τοπικός πληθυσμός είναι μείγμα Αράβων και Berber, οι οποίοι όπως αποδείχθηκε είναι γενικά φιλόξενοι και φιλικοί.
To GPS είναι ενθουσιασμένο και ακουγεται ξεκάθαρα η φωνή απο το μικρό του μεγαφωνάκι <<φθάσατε στον προορισμό σας>> .
Ωραία, φθάσαμε αλλά που ;
Εδώ μόνο ατάκτως ερριμμένα κτίσματα βλέπουμε και ναι δεν κουζουλάθηκε όπως συμβαίνει κάποιες φορές, εδώ δεν υπάρχουν δρόμοι με ονομασία ή με αρίθμηση μόνο κάτι ρημαγμένες νταπέλες με αλλοιωμένα γράμματα.
Μια από αυτές τις αλλοιωμένες νταπέλες, γουστόζικη όμως, μας οδήγησε ορθά στο ζητούμενο.
Ουφ, φθάσαμεεε, είπαμε ! ! !
Ήταν μια επιτυχία που το πρωϊ ξεκινώντας δεν είμαστε σίγουροι πως θα τα καταφέρουμε.
Και να, τώρα, τα δικά μας χαρωπά τιτιβίσματα για το κατόρθωμά μας μπερδεύονται με τα τιτιβίσματα των φτερωτών δίποδων που μας καλοδέχονται -στα μέρη τους- καθώς χαμηλοπετούν δώθε κείθε ανέμελα στον αύλειο χώρο του Kasbah.


Το κλείσιμο του Kasbah έγινε κάποια στιγμή καθ´οδόν, όταν σιγουρέψαμε ότι θα μπορούσαμε να διανυκτερεύσουμε και ήταν μάλιστα η δεύτερη επιλογή μας γιατί οι ιθύνοντες της πρώτη μας επιλογής άργησαν να απαντήσουν στο αίτημά μας αν θα μπορούσαν να μας εξυπηρετήσουν για μια διανυκτέρευση στην έρημο.
Αφού διευθετήθηκαν τα της διημέρου διαμονής μας, ο άγριος στα χαρακτηριστικά και ήρεμος στη συμπεριφορά υπάλληλος ανέλαβε να μας οδηγήσει πρός το διαμέρισμά μας που αναμφίβολα μόνο με τις οδηγίες του δε θα το εντοπίζαμε εύκολα στους πράγματι αχανεἰς χώρους του Kasbah και χωρίς ίχνος ανθρώπου εκείνη την ώρα.
Εναποθέσαμε τα πράγματά μας χύμα στο με AC (πλάκα θα είχε, αν δεν είχε) διαμέρισμα, με την περίεργη κλειδαριά, πήραμε μαζι μας τα απολύτως αναγκαία και βγήκαμε να ανακαλύψουμε τους μέσα και έξω χώρους του Kasbah που μας προξένησαν δέος στη σκέψη πως άραγε θα ήταν στην full season !
Περπατήσαμε ανάμεσα σε διαδρόμους, κλειστές πόρτες διαμερισμάτων, μικρές πισίνες σαν τζακούζι, πέργκολες με παγκάκια τραπεζάκια, φυτά απότιστα, διάφορα ακλάδευτα δέντρα, ενώ
τριγύρω ακούγονταν πνιχτά αλυχτίσματα, υποτονικά αλλά με παλμό.
Ανεβήκαμε αρχικά στην ταράτσα στα ψηλά στη συνέχεια στην ταράτσα δίπλα στα χαμηλά με τραπεζοκαθίσματα και ζέστη, ζέστη που εύκολα σε καθήλωνε.
Πριν λαλήσουμε, πήραμε μια ανάσα στην κλιματιζόμενη αίθουσα υποδοχής. Το μεγάλο, σε διαστάσεις, εστιατόριο-μπαρ που βλέπαμε πίσω απο την τζαμαρία ήταν ακόμη κλειστό. Θα άνοιγε αργότερα για τους λίγους πελἀτες του kasbah.
Και όταν καταλαγιάσαμε βγήκαμε έξω, εκμεταλλευόμενοι την πρόσκαιρη (απ´ότι φάνηκε αργότερα) διαύγεια του δειλινού.
Ο εξωτερικός περιβάλλον χώρος έδειχνε και ήταν εξαιρετικά αρχιτεκτονικά φτιαγμένος και κατέληγε σε ένα camp, μέ όλα εκείνα τα επιμέρους στοιχεία που μπορούσαν με χάρη να δώσουν στον φιλοξενούμενο την ομορφιά της ερήμου αλλά με υπεραρκετές ανέσεις.
Ένα Χολιγουντιανό σκηνικό αποκλειστικά για όλους αυτούς που δεν σκοπεύουν να ταλαιπωρηθούν πηγαίνοντας ¨καμηλοδρομία¨ και διανυκτέρευση στην έρημο. Όλα είναι συγκεντρωμένα και σε απόσταση αναπνοής, για τους έτσι θέλω και για τους θέλω αλλιώς.
Με τους καμηλιέρηδες που περιμένουν αγόγγυστα τους ασθμαίνοντες πελάτες για μια σύντομη βόλτα στον διπλανό αμμόλοφο, την μεγάλη σκηνή για το ανάλογο νταβαντούρι και τις αρκετές μικρότερες για τον ύπνο . . .
Και είναι καμπόσοι αυτοί που το ζητούν γι´αυτό και αρκετά kasbah στοχευμένα το παρέχουν ως υπηρεσία, μαζί βεβαίως με την οφθαλμοφανή μεγάλη αρπαχτή.
Και εκεί που, ήρεμα και θερμά, αναλογιζόμασταν φωναχτά το ένα και το άλλο, με πλάτη στο ηλιοβασίλεμα που ώρα με την ώρα αναμενόταν και αναρωτιόμασταν μεταξύ άλλων γιατί δε βγάλαμε τα σανδάλια μας και να φορέσουμε κλειστά παπούτσια αλλά και το πόσο πάνω από
40 ° C μπορεί να ήταν η θερμοκρασία, ξαναέβγαλε έναν ¨ζεματιστό¨ αέρα μαζί με την γνωστή μας -ΑΑΑ όμως ποιότητας Αφρικανική σκόνη- και μας αποτελείωσε κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Το να πούμε ότι κάποιο σημείο του σώματός μας δεν έλαβε εν ριπή οφθαλμού κόκκους άμμου μόνο αλήθεια δεν θα ήταν. Έτσι, τα μαζέψαμε και γυρίσαμε για μπάνιο.
Η περιέργειά μας καλύφθηκε, είδαμε το πως ἐχουν τριγύρω τα πράγματα.
Η άμμος, όπως όλοι γνωρίζουμε, δεν ξεκολλά εύκολα από το δέρμα και μάλιστα πολύ πιο δύσκολα όταν το νεράκι με το οποίο το προσπαθείς δεν έχει περισσή πίεση.
- Βρε, τελείωνε ακούστηκε μια φωνή, θα χάσουμε το ηλιοβασίλεμα !
- Ναι, ναι, σιγά μην το αφήσει η ανεμοθύελλα να το δούμε απάντησα.
Όταν ξαναβγήκαμε έξω εκεί πάνω στην υψηλή ταράτσα, δυστυχώς, εγώ ήμουν αυτός που επαληθεύτηκε.
Το θολό και αμμοβολημένο ηλιοβασίλεμα ακολούθησε ένα δείπνο στα σκοτεινά.
Μας έκαναν εφέ για μεγαλύτερη απόλαυση, κάτι που απλά το καταταλάβαμε. Τα ένδεκα άτομα που μέτρησα, μαζι μ´ εμάς, ήταν ολοφάνερο πως το μόνο που θέλαμε ήταν να τελειώσουμε στα μουλωχτά και όσο γινόταν πιο γρήγορα.