themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.878
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα (Marrakech)
- 1η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (στην παλιά και στην νέα πόλη)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (Marrakech - Skoura & 238 Km)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (Skoura - Merzouga & 363 Km)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 5η μέρα (ασκόπως τριγύρω και ακολουθεί Camel Trek 😂 )
- 5η μέρα (συνέχεια)
- 6η ημέρα (Camp + Merzouga - Fès & 470 Km)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 7η ημέρα (Fès ολημερίς, τι άλλο μπορεί να θες ?)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Fès - Meknes - Volubilis - Chefchaouen & 264 Km)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Chefchaouen, το μπλε μαργαριτάρι !)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 9η μέρα (Chefchaouen - Rabat και 278 χλμ)
- 9η ημέρα, (Rabat)
- 9η ημέρα, (συνέχεια)
- 10η μέρα ( Rabat - Essaouira & 455 Km )
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 10η μέρα (Essaouira)
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 11η μέρα (Essaouira - Marrakech & 177 Km)
- 11η μέρα (συνέχεια)
13:09 μ.μ, είχε πάει η ώρα όταν ξαναμπήκαμε στο δρόμο και βρήκαμε κάποια μεσημεριάτικη κίνηση που όσο απομακρυνόμασταν τόσο αυτή μηδένιζε.

Η κατεύθυνσή μας πλέον έχει φορά προς τον Βορρά και η επόμενη στάση μας θα γίνει στους πρόποδες του ορεινού όγκου Zerhoun, 35 χλμ περίπου από την Meknes, στο Volubilis που πήρε το όνομά του από τη λέξη Berber Oualili, η οποία αναφέρεται στο πολύχρωμο λουλούδι, ένα φυτό που φύεται άφθονο στην περιοχή.

Ο δρόμος, παρεπιπτόντως, είναι συνεχώς <<πράσινος>> δυό κατευθύνσεων σε καλή κατάσταση και με πλήρη σήμανση δίχως απρόοπτα.

Ο ημερήσιος χιλιομετρητής, στο ταμπλό ή καντράν, του αυτοκινήτου έδειχνε ότι είχαμε διανύσει 30 χλμ όταν αντικρύσαμε σκαρφαλωμένη σε υψόμετρο 550μ, κάτω από το Jebel Zerhoun, την μικρή πόλη Moulay Driss Zerhoun. Είναι η πρώτη μουσουλμανική πόλη στη Βόρεια Αφρική και έλαβε το όνομά της από τον ιδρυτή της Moulay Idris I (απόγονος του προφήτη Mohammed, ιδρυτής της δυναστείας Idrisside, της 1ης μουσουλμανικής δυναστείας του Μαρόκου, είχε βρει καταφύγιο στο Moulay Driss Zerhoun, αφού διέφυγε από τη Βαγδάτη στα τέλη του 8ου αιώνα).
Η πόλη εκτείνεται σε δύο λόφους, που περιβάλλεται από καταπράσινες πεδιάδες με άφθονα ελαιόδεντρα και διατηρεί τον χαρακτήρα της ως ιερή πόλη.


Και αφήνοντας πίσω μας την ιερή πόλη Moulay Idriss Zerhoune και κατηφορίζοντας κοντά από το ψηλότερο σημείο της, έσκασε μύτη κάπως μακρυά ο αρχαιολογικός χώρος του Volubilis.

Το Volubilis είναι ένα από τα καλύτερα διατηρημένα ρωμαϊκά ερείπια του Μαρόκου που βρίσκεται κοντά στις αυτοκρατορικές πόλεις της Fez και της Meknes μέσα σε μια εύφορη πεδιάδα που περιβάλλεται από χωράφια ως επι το πλείστον με σιτάρι και άφθονους ελαιώνες.
Τα αρχαία ερείπια του Volubilis, προσελκύουν όχι μόνο τους αρχαιολόγους και τους ταξιδιώτες, αλλά και τους κινηματογραφιστές (εδώ γυρίστηκαν ορισμένα επεισόδια της διάσημης ταινίας, <<Ιησούς της Ναζαρέτ>>).

Με ντάλα τον ήλιο, την άπνοια που επικρατούσε, τον υδράργυρο να είναι μόλις στους +32 ° C και τους επισκέπτες που βλέπαμε να μπαινοβγαίνουν
δεν ήταν απορίας άξιον, ότι πληρώσαμε τα 70DH/άτομο για την είσοδό μας χωρίς να δώσουμε και ιδιαίτερη σημασία.

Ενδιαφέρουσα η είσοδος στον αρχαιολογικό χώρο τόσο η σε αναπαράσταση πύλη εισόδου όσο και η συνέχεια με τα φαρδιά καλαίσθητα σκαλοπάτια που έδειναν έμφαση στον ομολογουμένως καλοσυντηρημένο χώρο !


Η ερειπωμένη ρωμαϊκή πόλη Volubilis είναι ο καλύτερα διατηρημένος αρχαιολογικός χώρος στο Μαρόκο. Τα πιο γνωστά μνημεία βρίσκονται στο βόρειο τμήμα του χώρου, πιο μακριά από την είσοδο στο νότο.
Έχει ανασκαφεί μόνο το ήμισυ περίπου της πόλης και θεωρείται ως η αρχαία πρωτεύουσα του βασιλείου της Μαυριτανίας. Αναπτύχθηκε από τον 3ο αιώνα π.Χ. και περισσότερο κατά τη ρωμαϊκή κυριαρχία από τον 1ο αιώνα μ.Χ. και η επεκτάσή της καλύπτει περίπου τα 100 στρέμματα.
Η πόλη συνέχισε να αναπτύσσεται καλά τον δεύτερο και τον τρίτο αιώνα μ.Χ. όταν τα περισσότερα κτίρια ήταν ακόμη ορατά, πιστεύεται ότι η περιφραγμένη πόλη ήταν κάποτε σπίτι 20.000 κατοίκων.
Η πόλη έπεσε σε τοπικές φυλές γύρω στο 285 και δεν ξαναπατάχθηκε ποτέ από τη Ρώμη λόγω της απόστασης και της αδυναμίας της στα νοτιοδυτικά σύνορα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Συνέχισε να κατοικείται για τουλάχιστον άλλα 700 χρόνια, πρώτα ως λατινοποιημένη χριστιανική κοινότητα και στη συνέχεια ως πρώιμος Ισλαμικός οικισμός.
Τον 18ο αιώνα, ο σεισμός της Λισαβόνας έπληξε την περιοχή και προκάλεσε την καταστροφή των κτιρίων. Από τα ερείπια ταυτοποιήθηκαν μόνο εκείνα της αρχαίας πόλης Volubilis στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν ανασκάφηκαν εν μέρει από Γάλλους αρχαιολόγους. Καθ 'όλη δε τη Γαλλική αποικιακή περίοδο, τα ερείπια ανασκάφηκαν, αποκαταστάθηκαν και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ξαναχτίστηκαν.
Για να προστατέψει αυτό το μοναδικό μέρος, το 1997, η Unesco κήρυξε τον Volubilis ως χώρο παγκόσμιας κληρονομιάς.
Αφού κατεβήκαμε την πλατειά σκάλα, μετά από λίγα βήματα ήρθαμε ¨αντιμέτωποι¨ με τον μικρό Μουσειακό χώρο, το οποίο εμφανίζει τα πιο διάσημα ευρήματα της αρχαίας πόλης και περιλαμβάνει μερικές από τις πολύτιμες ανακαλύψεις, όπως μερικά ωραία χάλκινα, αν και πολλά παραμένουν στο Μουσείο Αρχαιολογίας στη Rabat απ´ότι πληροφορηθήκαμε.
Άλλα εκτίθενται στο ύπαιθρο και άλλα σε στεγασμένο χώρο με τις ανάλογες προθήκες.








Βγαίνοντας από τον Μουσειακό χώρο αρχίζει μια ανηφορική χωμάτινη οδός που οδηγεί στα ερείπια της αρχαίας πόλης.



Τα καλύτερα ψηφιδωτά βρίσκονται στο House of Orpheus, το μεγαλύτερο και πιο όμορφο από τις ανασκαφικές ιδιωτικές κατοικίες. Τα ιδιωτικά δωμάτια είναι σχεδιασμένα γύρω από ένα μικρό αίθριο και διακοσμημένα σε ένα σχεδόν άθικτο μωσαϊκό δελφινιών.


Δίπλα στο House of Orpheus βρίσκονται τα ερείπια των ιαματικών λουτρών του Galen. Αν και σε μεγάλο βαθμό σπασμένα,

Λίγο πριν από την Αψίδα του Θριάμβου (Triumphal Arch), είναι μερικά ακόμη εντυπωσιακά ψηφιδωτά. Το ένα, στο House of the Acrobat, απεικονίζει έναν αθλητή να έχει ένα τρόπαιο για να κερδίσει έναν επιθετικό αγώνα, έναν διαγωνισμό στον οποίο ο αναβάτης έπρεπε να κατεβεί και να πηδήξει πίσω στο άλογό του καθώς έτρεχε.

Προχωρήσαμε προσεκτικά και προς το Σπίτι των Στήλων που ονομάζεται έτσι λόγω των στηλών που είναι διατεταγμένοι σε έναν κύκλο γύρω από το εσωτερικό γήπεδο - με τα διαφορετικά στυλ τους.


Η Βασιλική (Basilica) χτίστηκε περίπου το 217 μ.Χ. και διακρίνεται από τις τέλεια διατηρημένες στήλες και τα αψιδωτά ανοίγματα. Υπήρξε ως βασικός χώρος των εκάστοτε Κυβερνητών και των εκπροσώπων της δικαστικής εξουσίας, της πόλης, όχι μια εκκλησία, όπως μπορεί να παραπέμπει το όνομα.
Μόνο μερικές από τις καμάρες και τις κολόνες που στήριζαν το διώροφο κτίριο είναι ακόμα εκεί, αλλά τα ερείπια δείχνουν πόσο μεγάλη ήταν η κατασκευή.

Το εξωτερικό της Βασιλικής.

Το <<εσωτερικό>> της Βασιλικής.

Ο τελετουργικός δρόμος των περίπου 400μ, Decumanus Maximus, που απλώνεται στην πλαγιά προς τα βορειοανατολικά και στο βάθος διακρίνεται, αχνά, η πύλη Tingis.

Η Αψίδα του Θριάμβου (Triumphal Arch), χτίστηκε το 217 από τον Mark Aurelius Sebastian για να τιμήσει τον αυτοκράτορα Caracalla, ο οποίος είχε επεκτείνει τη Ρωμαϊκή ιθαγένεια σε όλους όσους ζούσαν στην αυτοκρατορία.
Το πλάτος του είναι λίγο πάνω από 19μ, το βάθος είναι 3.30 μ. Η αψίδα, ανακατασκευάστηκε τις δεκαετίες του 1930 και του 1960.



Ο Ναός του Καπιτωλίου (Capitoline Temple), βρίσκεται ελαφρώς νότια της βασιλικής. Από το Καπιτώλιο βρέθηκαν μόνο θραύσματα, που μελετήθηκαν από αρχαιολόγους χάρη στα αρχεία του αυτοκράτορα Μάρκου το 217. Τελευταία, πραγματοποιήθηκε μερική ανακατασκευή του Καπιτώλιου (όμορφες ομαλές κολώνες και σκάλες) γεγονός που δείχνει το μέγιστο επίπεδο δεξιοτήτων των ρωμαίων αρχιτεκτόνων εκείνων των χρόνων.

Ήταν ήδη, 15:13 μ.μ
Η περιπλάνησή μας ξεπέρασε την μιάμιση ώρα και είναι αλήθεια πως μόλις καταφέραμε να δούμε τα <<απαραίτητα>>.
Με τον ιδρώτα να έχει βρέξει όλα όσα φορούσαμε (ένα ντουζάκι θέλαμε, αλλά που να το βρίσκαμε) μπήκαμε στο αυτοκίνητο και μετά το γύρισμα του κλειδιού της μηχανής ήταν το A/C που ενεργοποιήθηκε και μάλιστα στην υψηλή του ένταση.

Ο δρόμος εξακολουθεί να είναι το ίδιο καλός σε όλα του. Εν τέλει φαίνεται η βορεινή κατεύθυνση, που συνεχίζουμε, να συντηρείται από την πολιτεία -εξ επί τούτου- για να είναι διαρκώς σε καλή κατάσταση.


Ο << πράσινος>> επαρχιακός δρόμος Ν13 δεν συνδέει μικρά χωριά, κεφαλοχώρια και πόλεις αλλά περνάει και μέσα από καταπράσινα βουνά και λαγκάδια κάνοντας ευχάριστη την οδήγηση ακόμη και μέσα στο κατακαλόκαιρο με την θερμοκρασία να πέφτει αισθητά.
Έτσι κι´εμείς επωφεληθήκαμε του γεγονότος και κλείσαμε το A/C του αυτοκινήτου και ανοίξαμε τέρμα τα παράθυρα, απολαμβάνοντας το φυσικό περιβάλλον !


Και πάνω που σταμάτησε ο ανήφορος μέσα στα χαμηλά βουνά βρεθήκαμε σε μια ανοιχτή δεξιόστροφη απλωσιά και τότε φάνηκε -από κάτω μας- η γαλάζια πόλη που εκείνη τη στιγμή υπό το φως του κόντρα ήλιου έχανε λίγο από την λάμψη της.



Η κράτησή μας, για απόψε, είχε γίνει κοντά στο κατηφορικό κέντρο της πόλης και ήταν σε ένα αυτοτελές διαμέρισμα που άνετα φιλοξενούσε μια τετραμελή οικογένεια, με τις γαλάζιες αποχρώσεις να επικρατούν σε όλους τους χώρους ακόμη και οι λάμπες των φωτισικών φώτιζαν μπλεεε ! ! !


Η κατεύθυνσή μας πλέον έχει φορά προς τον Βορρά και η επόμενη στάση μας θα γίνει στους πρόποδες του ορεινού όγκου Zerhoun, 35 χλμ περίπου από την Meknes, στο Volubilis που πήρε το όνομά του από τη λέξη Berber Oualili, η οποία αναφέρεται στο πολύχρωμο λουλούδι, ένα φυτό που φύεται άφθονο στην περιοχή.
Ο δρόμος, παρεπιπτόντως, είναι συνεχώς <<πράσινος>> δυό κατευθύνσεων σε καλή κατάσταση και με πλήρη σήμανση δίχως απρόοπτα.
Ο ημερήσιος χιλιομετρητής, στο ταμπλό ή καντράν, του αυτοκινήτου έδειχνε ότι είχαμε διανύσει 30 χλμ όταν αντικρύσαμε σκαρφαλωμένη σε υψόμετρο 550μ, κάτω από το Jebel Zerhoun, την μικρή πόλη Moulay Driss Zerhoun. Είναι η πρώτη μουσουλμανική πόλη στη Βόρεια Αφρική και έλαβε το όνομά της από τον ιδρυτή της Moulay Idris I (απόγονος του προφήτη Mohammed, ιδρυτής της δυναστείας Idrisside, της 1ης μουσουλμανικής δυναστείας του Μαρόκου, είχε βρει καταφύγιο στο Moulay Driss Zerhoun, αφού διέφυγε από τη Βαγδάτη στα τέλη του 8ου αιώνα).
Η πόλη εκτείνεται σε δύο λόφους, που περιβάλλεται από καταπράσινες πεδιάδες με άφθονα ελαιόδεντρα και διατηρεί τον χαρακτήρα της ως ιερή πόλη.
Και αφήνοντας πίσω μας την ιερή πόλη Moulay Idriss Zerhoune και κατηφορίζοντας κοντά από το ψηλότερο σημείο της, έσκασε μύτη κάπως μακρυά ο αρχαιολογικός χώρος του Volubilis.
Το Volubilis είναι ένα από τα καλύτερα διατηρημένα ρωμαϊκά ερείπια του Μαρόκου που βρίσκεται κοντά στις αυτοκρατορικές πόλεις της Fez και της Meknes μέσα σε μια εύφορη πεδιάδα που περιβάλλεται από χωράφια ως επι το πλείστον με σιτάρι και άφθονους ελαιώνες.
Τα αρχαία ερείπια του Volubilis, προσελκύουν όχι μόνο τους αρχαιολόγους και τους ταξιδιώτες, αλλά και τους κινηματογραφιστές (εδώ γυρίστηκαν ορισμένα επεισόδια της διάσημης ταινίας, <<Ιησούς της Ναζαρέτ>>).
Με ντάλα τον ήλιο, την άπνοια που επικρατούσε, τον υδράργυρο να είναι μόλις στους +32 ° C και τους επισκέπτες που βλέπαμε να μπαινοβγαίνουν

Ενδιαφέρουσα η είσοδος στον αρχαιολογικό χώρο τόσο η σε αναπαράσταση πύλη εισόδου όσο και η συνέχεια με τα φαρδιά καλαίσθητα σκαλοπάτια που έδειναν έμφαση στον ομολογουμένως καλοσυντηρημένο χώρο !
Η ερειπωμένη ρωμαϊκή πόλη Volubilis είναι ο καλύτερα διατηρημένος αρχαιολογικός χώρος στο Μαρόκο. Τα πιο γνωστά μνημεία βρίσκονται στο βόρειο τμήμα του χώρου, πιο μακριά από την είσοδο στο νότο.
Έχει ανασκαφεί μόνο το ήμισυ περίπου της πόλης και θεωρείται ως η αρχαία πρωτεύουσα του βασιλείου της Μαυριτανίας. Αναπτύχθηκε από τον 3ο αιώνα π.Χ. και περισσότερο κατά τη ρωμαϊκή κυριαρχία από τον 1ο αιώνα μ.Χ. και η επεκτάσή της καλύπτει περίπου τα 100 στρέμματα.
Η πόλη συνέχισε να αναπτύσσεται καλά τον δεύτερο και τον τρίτο αιώνα μ.Χ. όταν τα περισσότερα κτίρια ήταν ακόμη ορατά, πιστεύεται ότι η περιφραγμένη πόλη ήταν κάποτε σπίτι 20.000 κατοίκων.
Η πόλη έπεσε σε τοπικές φυλές γύρω στο 285 και δεν ξαναπατάχθηκε ποτέ από τη Ρώμη λόγω της απόστασης και της αδυναμίας της στα νοτιοδυτικά σύνορα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Συνέχισε να κατοικείται για τουλάχιστον άλλα 700 χρόνια, πρώτα ως λατινοποιημένη χριστιανική κοινότητα και στη συνέχεια ως πρώιμος Ισλαμικός οικισμός.
Τον 18ο αιώνα, ο σεισμός της Λισαβόνας έπληξε την περιοχή και προκάλεσε την καταστροφή των κτιρίων. Από τα ερείπια ταυτοποιήθηκαν μόνο εκείνα της αρχαίας πόλης Volubilis στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν ανασκάφηκαν εν μέρει από Γάλλους αρχαιολόγους. Καθ 'όλη δε τη Γαλλική αποικιακή περίοδο, τα ερείπια ανασκάφηκαν, αποκαταστάθηκαν και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ξαναχτίστηκαν.
Για να προστατέψει αυτό το μοναδικό μέρος, το 1997, η Unesco κήρυξε τον Volubilis ως χώρο παγκόσμιας κληρονομιάς.
Αφού κατεβήκαμε την πλατειά σκάλα, μετά από λίγα βήματα ήρθαμε ¨αντιμέτωποι¨ με τον μικρό Μουσειακό χώρο, το οποίο εμφανίζει τα πιο διάσημα ευρήματα της αρχαίας πόλης και περιλαμβάνει μερικές από τις πολύτιμες ανακαλύψεις, όπως μερικά ωραία χάλκινα, αν και πολλά παραμένουν στο Μουσείο Αρχαιολογίας στη Rabat απ´ότι πληροφορηθήκαμε.
Άλλα εκτίθενται στο ύπαιθρο και άλλα σε στεγασμένο χώρο με τις ανάλογες προθήκες.
Βγαίνοντας από τον Μουσειακό χώρο αρχίζει μια ανηφορική χωμάτινη οδός που οδηγεί στα ερείπια της αρχαίας πόλης.
Τα καλύτερα ψηφιδωτά βρίσκονται στο House of Orpheus, το μεγαλύτερο και πιο όμορφο από τις ανασκαφικές ιδιωτικές κατοικίες. Τα ιδιωτικά δωμάτια είναι σχεδιασμένα γύρω από ένα μικρό αίθριο και διακοσμημένα σε ένα σχεδόν άθικτο μωσαϊκό δελφινιών.
Δίπλα στο House of Orpheus βρίσκονται τα ερείπια των ιαματικών λουτρών του Galen. Αν και σε μεγάλο βαθμό σπασμένα,
Λίγο πριν από την Αψίδα του Θριάμβου (Triumphal Arch), είναι μερικά ακόμη εντυπωσιακά ψηφιδωτά. Το ένα, στο House of the Acrobat, απεικονίζει έναν αθλητή να έχει ένα τρόπαιο για να κερδίσει έναν επιθετικό αγώνα, έναν διαγωνισμό στον οποίο ο αναβάτης έπρεπε να κατεβεί και να πηδήξει πίσω στο άλογό του καθώς έτρεχε.
Προχωρήσαμε προσεκτικά και προς το Σπίτι των Στήλων που ονομάζεται έτσι λόγω των στηλών που είναι διατεταγμένοι σε έναν κύκλο γύρω από το εσωτερικό γήπεδο - με τα διαφορετικά στυλ τους.
Η Βασιλική (Basilica) χτίστηκε περίπου το 217 μ.Χ. και διακρίνεται από τις τέλεια διατηρημένες στήλες και τα αψιδωτά ανοίγματα. Υπήρξε ως βασικός χώρος των εκάστοτε Κυβερνητών και των εκπροσώπων της δικαστικής εξουσίας, της πόλης, όχι μια εκκλησία, όπως μπορεί να παραπέμπει το όνομα.
Μόνο μερικές από τις καμάρες και τις κολόνες που στήριζαν το διώροφο κτίριο είναι ακόμα εκεί, αλλά τα ερείπια δείχνουν πόσο μεγάλη ήταν η κατασκευή.
Το εξωτερικό της Βασιλικής.
Το <<εσωτερικό>> της Βασιλικής.
Ο τελετουργικός δρόμος των περίπου 400μ, Decumanus Maximus, που απλώνεται στην πλαγιά προς τα βορειοανατολικά και στο βάθος διακρίνεται, αχνά, η πύλη Tingis.
Η Αψίδα του Θριάμβου (Triumphal Arch), χτίστηκε το 217 από τον Mark Aurelius Sebastian για να τιμήσει τον αυτοκράτορα Caracalla, ο οποίος είχε επεκτείνει τη Ρωμαϊκή ιθαγένεια σε όλους όσους ζούσαν στην αυτοκρατορία.
Το πλάτος του είναι λίγο πάνω από 19μ, το βάθος είναι 3.30 μ. Η αψίδα, ανακατασκευάστηκε τις δεκαετίες του 1930 και του 1960.
Ο Ναός του Καπιτωλίου (Capitoline Temple), βρίσκεται ελαφρώς νότια της βασιλικής. Από το Καπιτώλιο βρέθηκαν μόνο θραύσματα, που μελετήθηκαν από αρχαιολόγους χάρη στα αρχεία του αυτοκράτορα Μάρκου το 217. Τελευταία, πραγματοποιήθηκε μερική ανακατασκευή του Καπιτώλιου (όμορφες ομαλές κολώνες και σκάλες) γεγονός που δείχνει το μέγιστο επίπεδο δεξιοτήτων των ρωμαίων αρχιτεκτόνων εκείνων των χρόνων.
Ήταν ήδη, 15:13 μ.μ
Η περιπλάνησή μας ξεπέρασε την μιάμιση ώρα και είναι αλήθεια πως μόλις καταφέραμε να δούμε τα <<απαραίτητα>>.
Με τον ιδρώτα να έχει βρέξει όλα όσα φορούσαμε (ένα ντουζάκι θέλαμε, αλλά που να το βρίσκαμε) μπήκαμε στο αυτοκίνητο και μετά το γύρισμα του κλειδιού της μηχανής ήταν το A/C που ενεργοποιήθηκε και μάλιστα στην υψηλή του ένταση.
Ο δρόμος εξακολουθεί να είναι το ίδιο καλός σε όλα του. Εν τέλει φαίνεται η βορεινή κατεύθυνση, που συνεχίζουμε, να συντηρείται από την πολιτεία -εξ επί τούτου- για να είναι διαρκώς σε καλή κατάσταση.
Ο << πράσινος>> επαρχιακός δρόμος Ν13 δεν συνδέει μικρά χωριά, κεφαλοχώρια και πόλεις αλλά περνάει και μέσα από καταπράσινα βουνά και λαγκάδια κάνοντας ευχάριστη την οδήγηση ακόμη και μέσα στο κατακαλόκαιρο με την θερμοκρασία να πέφτει αισθητά.
Έτσι κι´εμείς επωφεληθήκαμε του γεγονότος και κλείσαμε το A/C του αυτοκινήτου και ανοίξαμε τέρμα τα παράθυρα, απολαμβάνοντας το φυσικό περιβάλλον !
Και πάνω που σταμάτησε ο ανήφορος μέσα στα χαμηλά βουνά βρεθήκαμε σε μια ανοιχτή δεξιόστροφη απλωσιά και τότε φάνηκε -από κάτω μας- η γαλάζια πόλη που εκείνη τη στιγμή υπό το φως του κόντρα ήλιου έχανε λίγο από την λάμψη της.
Η κράτησή μας, για απόψε, είχε γίνει κοντά στο κατηφορικό κέντρο της πόλης και ήταν σε ένα αυτοτελές διαμέρισμα που άνετα φιλοξενούσε μια τετραμελή οικογένεια, με τις γαλάζιες αποχρώσεις να επικρατούν σε όλους τους χώρους ακόμη και οι λάμπες των φωτισικών φώτιζαν μπλεεε ! ! !