themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.878
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα (Marrakech)
- 1η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (στην παλιά και στην νέα πόλη)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (Marrakech - Skoura & 238 Km)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (Skoura - Merzouga & 363 Km)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 5η μέρα (ασκόπως τριγύρω και ακολουθεί Camel Trek 😂 )
- 5η μέρα (συνέχεια)
- 6η ημέρα (Camp + Merzouga - Fès & 470 Km)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 7η ημέρα (Fès ολημερίς, τι άλλο μπορεί να θες ?)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Fès - Meknes - Volubilis - Chefchaouen & 264 Km)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Chefchaouen, το μπλε μαργαριτάρι !)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 9η μέρα (Chefchaouen - Rabat και 278 χλμ)
- 9η ημέρα, (Rabat)
- 9η ημέρα, (συνέχεια)
- 10η μέρα ( Rabat - Essaouira & 455 Km )
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 10η μέρα (Essaouira)
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 11η μέρα (Essaouira - Marrakech & 177 Km)
- 11η μέρα (συνέχεια)
8η ημέρα, (Fès - Meknes - Volubilis - Chefchaouen & 264 Km)

Fes - Meknes - Volubilis - Chefchaouen – Google My Maps
Το εγερτήριο της 8ης μέρας έγινε με το που καλοξημέρωσε, όταν πια οι σκουρόχρωμες κουρτίνες δεν κράταγαν απ´ έξω το φως της μέρας που διαχεόταν, ανενόχλητο, θα´λεγα μέσα στο δωμάτιο.
Η δεύτερη ματιά της ημέρας ήταν από το ύψος του παραθύρου προς στον έξω κόσμο και δεν ήταν αποθαρρυντική, τουναντίον μάλιστα, με ικανοποίησε (διαφαινόταν πως θα ήταν μια καλή μέρα, αν και - ως γνωστό- ποτέ δεν το ξέρεις).

Η συνέχεια του οδοιπορικού μας, περιελάμβανε 264 χλμ με δυο χορταστικές στάσεις. Την πρώτη, στην μία από τις τέσσερις αυτοκρατορικές πόλεις του Μαρόκου, την Meknes και την δεύτερη στο Volubilis που θεωρείται η αρχαία πρωτεύουσα του βασιλείου της Μαυριτανίας, έως ότου να καταλήξουμε στην γαλάζια πόλη, την Chefchaouen.
Κατεβήκαμε να φύγουμε και στο παρκινγκ μας περίμενε μια έκπληξη, καθιστή καμαρωτή ! ! ! Ήταν η ολίγον ασπρο+πολυμελί γατούλα που κάθονταν στην οροφή του αυτοκινήτου και έδειχνε πως ήταν έτοιμη να ταξιδέψει κι´αυτή μαζί μας.

Τα τζάμια του αυτοκινήτου γεμάτα λάσπη την βρωμοβροχή καθαρίστικαν τόσο όσο για να υπάρχει μια καλή ορατότητα και βγήκαμε, είναι αλήθεια κάπως αργά, στο δρόμο. Υπήρχαν αρκετά, απομεινάρια, γκριζωπών σύννεφων που ταξίδευαν όμως γοργά στον ορίζοντα παραχωρώντας έτσι τη θέση τους στον ήλιο που ανέβαινε καρτερικά στο βάθος.


Τα πενήντα νοτιοδυτικά χλμ, όλα σε καλό οδόστρωμα και σε μια σχεδόν ίσια κοιλάδα, έφυγαν πολύ γρήγορα και βρεθήκαμε σύντομα στην Bab er-Rih, που είναι η πύλη εισόδου προς την Medina της αυτοκρατορικής πόλης.

Εκτός από το αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον του να χτιστεί σε στιλ Hispano-Moorish, η Meknes παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς αντιπροσωπεύει το πρώτο μεγάλο έργο της δυναστείας Alaouite. Επίσης παρέχει μια αξιοσημείωτη προσέγγιση του αστικού σχεδιασμού, ενσωματώνοντας στοιχεία Ισλαμικής και Ευρωπαϊκής αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας. Η Meknès διακρίνεται από τη μνημειακή και ογκώδη όψη των προμαχώνων που φτάνει τα 15 μ σε ύψος. Θεωρείται ως υποδειγματική μαρτυρία των οχυρωμένων πόλεων του Maghreb (έτσι ονομάζεται η περιοχή της Βορειοδυτικής - Βόρειας Αφρικής που περιλαμβάνει το Μαρόκο, την Αλγερία και την Τυνησία).

Αμέσως μετά ο δρόμος περνά από την επόμενη διπλή πύλη την Gate to Moulay Ismail Mausoleum.

Η Meknes με τον τίτλο της Αυτοκρατορικής Πόλης, την αρχαία Medina και με τη σφραγίδα της UNESCO (ανακηρύχθηκε μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από το 1996) μπορεί να ανταγωνιστεί τις άλλες μεγάλες ιστορικές πόλεις και προσελκύει το ίδιο κοινό ταξιδιωτών. Η γραφική πόλη βρίσκεται στην κορυφή ενός μικρού λόφου, μόλις 520μ, και προσφέρει πολλά στον περίεργο επισκέπτη (από τις περίπλοκες πύλες έως υπέροχα μουσεία και μαυσωλεία). Είναι η έκτη μεγαλύτερη πληθυσμιακή πόλη της χώρας και παράλληλα ένας σημαντικός οικονομικός πόλος στην περιοχή Fès - Meknes.
Ιδρύθηκε τον 11ο αιώνα από τους Almoravides ως στρατιωτικός οικισμός και έγινε η πρωτεύουσα του Μαρόκου κατά τη βασιλεία του Sultan Moulay Ismaïl (1672-1727) που δημιούργησε ένα τεράστιο συγκρότημα αυτοκρατορικών παλατιών με εκτεταμένες οχυρώσεις και μνημειακές πύλες.
Η Meknes αποτελείται από την παλιά πόλη (Medina) και την νέα πόλη (ville nouvelle), δύο ξεχωριστά κέντρα σε μικρή απόσταση μεταξύ που αξιοποιούν εντελώς διαφορετικούς ρυθμούς. Η Medina έχει τα διατηρητέα ιστορικά αξιοθέατα της πόλης και μια ρομαντική γεύση, και η ville nouvelle που είναι καθόλα εκμοντερνισμένη (την οποία, εντελώς, αγνοήσαμε).

Τα καθοδηγητικά βέλη για το χώρο στάθμευσης, μας κατήφθηναν σε έναν σημασμένο και ελεγχόμενο άπλετο χώρο με τίμημα τα 5 DH. Ο χώρος περιστοιχιζόταν από μια μονάδα Golf (το Royal Golf de Meknes) & ένα Restaurant (το Palais Ismailia) και βέβαια δεν έλειπαν οι ξεναγοί που διαπληκτίζονταν για το ποιος θα αναλάμβανε να μας ξεναγήσει ... μη λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι δηλώσαμε (περισσότερο κουνώντας το δάκτυλο) πως δεν το επιθυμούσαμε.




Καταφέραμε και απομακρυνθήκαμε κόβοντας ¨δρόμο¨ στα πρώτα στενά όπου και βρίσκονταν αποθήκες λογής-λογής πραγμάτων και οι κάτοχοι τους μας κοιτούσαν με βλοσυρό μάτι αφού κάναμε μπαμ με τη μία μιας και δεν κυκλοφορούσαν άλλες ψυχές τριγύρω.


Προσπεράσαμε, κάποια στιγμή στ´αριστερά μας τις εγκαταλελειμένες παλιές φυλακές (Prison de Kara) που περιβάλλονταν από υψηλά τείχη και συνεχίσαμε την πορεία μας προς το κέντρο της Medina.



Ξάφνου ξεπρόβαλλε μπροστά μας, μια μικρή μεν αλλά καλαίσθητη δε πλατεία, που κατάφερε να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας.





Η πλατεία Place el-Hedim, χτίστηκε τον 16ο αιώνα, βρίσκεται λίγο έξω από την Medina και το παλάτι και είναι παρόμοια -σε μικρότερη κλίμακα- με την πλατεία Djema el-Fna του Marrakech.
Διαθέτει μια σειρά από μικρές σκιασμένες περιοχές κάτω από περίτεχνες στέγες και χαραγμένες κολώνες γύψου, που προσθέτουν ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό στυλ σε αυτό το τοπικό περιβάλλον. Οι πλανόδιοι πωλητές την ¨γεμίζουν¨ με τους στημένους πάγκους τους.

Πήραμε ένα τσάι μέντας και πίνοντάς το χαζέψαμε (κυριολεκτικά) τα soundtrack της Μαροκινής ποπ, και όχι μόνον, μουσικής.

Σωροί από κεραμικά και tajine γλάστρες πλαισίωναν τις πλευρές της πλατείας και είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να αγοράσεις αναμνηστικά και φθηνά όμορφα πολύχρωμα κεραμικά.




Στις πάνω από 20 πύλες της Meknes, η πιο διάσημη και συνάμα φαντασμαγορική είναι η Bab el-Mansour, που ολοκληρώθηκε το 1732 και αποτελεί έναν φόρο τιμής στον σουλτάνο Moulay Ismail. Είναι ένα έργο τέχνης, όχι μόνο για το μέγεθός της, αλλά για τα αυθεντικά γεωμετρικά πράσινα και άσπρα πλακάκια zellij, τις μαρμάρινες κολόνες και επιγραφές από το Quran κατά μήκος της κορυφής της.
Η έκρηξη των χρωμάτων γύρω από την 16μ ξύλινη πόρτα. Η επιγραφή στα αραβικά από πάνω της, μάλιστα, ξεκινά με το “Είμαι η πιο όμορφη πύλη στο Μαρόκο…” !
Βρίσκεται στο υπέροχο τείχος της αυτοκρατορικής πόλης και ακριβώς στα νότια της πλατείας -Place el-Hedim- και ήταν αρχικά η κύρια τελετουργική είσοδος στην Kasbah (βασιλική ακρόπολη) του σουλτάνου Moulay Ismail, και αποτελεί ένα από τα πιο διάσημα και θαυμάσια αξιοθέατα της πόλης.
Επίσης, μέσα στην πύλη η οποία είναι πολύ δημοφιλής υπάρχει μια μικρή αίθουσα εκθέσεων. Κατά την επίσκεψή μας, είδαμε μια έκθεση ξύλινων ειδών ενός τοπικού καλλιτέχνη.



Στη συνέχεια, προχωρώντας, παραλείψαμε το Μουσείο Dar Jamai, που κάποτε ήταν ένα παλάτι και προτιμήσαμε να χωθούμε στα Rue de Souks που φάνταζαν πολύ προκλητικά.






Και το σιωπηλό μας ψάξιμο στα στενά δρομάκια της Medina απέδωσε, να᾽μαστε για μια επίσκεψη στο εκπληκτικά κρυμμένο, ορόσημο Bou Inania Madrasa που μοιράζεται το όνομά του με αυτό που είναι στη Fes.
Ένα αξιόλογο στολίδι της Meknes και μόλις πέντε-δεκαπέντε λεπτά, με τα πόδια φυσικά, από την πολυσύχναστη πλατεία El Hedime.
Σχεδιάστηκε τόσο ως θεολογικό κολλέγιο όσο και ως εκκλησιαστικό τζαμί και χτίστηκε κατά τη διάρκεια της βασιλείας των Merenid και ολοκληρώθηκε το 1358 από τον Abu Inan Faris, τον ένατο σουλτάνο της δυναστείας των Merinid.
Είναι ένα αυθεντικό κόσμημα ισλαμικής αρχιτεκτονικής με εξαιρετική εσωτερική διακόσμηση, χαρακτηριστικό των μνημείων των Merenid.
Το Bou Inania Madrasa, είναι προσβάσιμο για μη Ισλαμικούς επισκέπτες, διαθέτει περίτεχνα zellij και σκαλιστό γύψο, ισλαμικά γεωμετρικά μοτίβα, σίτες από πλέγμα κέδρου και τεράστιες πόρτες από ορείχαλκο.

Ίσως τα 20 DH/άτομο που είναι για τους ντόπιους να είναι πολλά, αλλά και τα 60 DH/άτομο για τους τουρίστες, έ, δεν τα λες και λίγα !

Το κτίριο, η ξυλογλυπτική και τα περίπλοκα πέτρινα γλυπτά είναι πράγματι πολύ όμορφα, αλλά οι ανακατεμένες μυρωδιές, τα ξεφλουδίσματα του χρώματος και του γύψου σε όλους τους τοίχους, εμφανές φαινόμενο παραμέλησης, είναι κάπως αποκρουστικό.
Από την άλλη ήμασταν οι μόνοι επισκέπτες εκείνη τη στιγμή και αυτό το καθιστούσε μια εξαιρετικά ήσυχη και ενδιαφέρουσα επίσκεψη !
Στα δεξιά, όταν μπαίνετε στην αυλή, βρίσκεται η αίθουσα του σχολείου με ένα βαθύ mihrab, η θέση που δείχνει την κατεύθυνση της Μέκκας, για φυσικό προσανατολισμό.

Διαθέτει μια εκλεπτυσμένη αυλή, πλούσια διακοσμημένη με πλακάκια zellige, σκαλιστό ξύλο ελιάς, λεπτομερή οροφή κέδρου και Quran επιγραφές στους διακοσμητικούς τοίχους.


Fes - Meknes - Volubilis - Chefchaouen – Google My Maps
Το εγερτήριο της 8ης μέρας έγινε με το που καλοξημέρωσε, όταν πια οι σκουρόχρωμες κουρτίνες δεν κράταγαν απ´ έξω το φως της μέρας που διαχεόταν, ανενόχλητο, θα´λεγα μέσα στο δωμάτιο.
Η δεύτερη ματιά της ημέρας ήταν από το ύψος του παραθύρου προς στον έξω κόσμο και δεν ήταν αποθαρρυντική, τουναντίον μάλιστα, με ικανοποίησε (διαφαινόταν πως θα ήταν μια καλή μέρα, αν και - ως γνωστό- ποτέ δεν το ξέρεις).
Η συνέχεια του οδοιπορικού μας, περιελάμβανε 264 χλμ με δυο χορταστικές στάσεις. Την πρώτη, στην μία από τις τέσσερις αυτοκρατορικές πόλεις του Μαρόκου, την Meknes και την δεύτερη στο Volubilis που θεωρείται η αρχαία πρωτεύουσα του βασιλείου της Μαυριτανίας, έως ότου να καταλήξουμε στην γαλάζια πόλη, την Chefchaouen.
Κατεβήκαμε να φύγουμε και στο παρκινγκ μας περίμενε μια έκπληξη, καθιστή καμαρωτή ! ! ! Ήταν η ολίγον ασπρο+πολυμελί γατούλα που κάθονταν στην οροφή του αυτοκινήτου και έδειχνε πως ήταν έτοιμη να ταξιδέψει κι´αυτή μαζί μας.
Τα τζάμια του αυτοκινήτου γεμάτα λάσπη την βρωμοβροχή καθαρίστικαν τόσο όσο για να υπάρχει μια καλή ορατότητα και βγήκαμε, είναι αλήθεια κάπως αργά, στο δρόμο. Υπήρχαν αρκετά, απομεινάρια, γκριζωπών σύννεφων που ταξίδευαν όμως γοργά στον ορίζοντα παραχωρώντας έτσι τη θέση τους στον ήλιο που ανέβαινε καρτερικά στο βάθος.
Τα πενήντα νοτιοδυτικά χλμ, όλα σε καλό οδόστρωμα και σε μια σχεδόν ίσια κοιλάδα, έφυγαν πολύ γρήγορα και βρεθήκαμε σύντομα στην Bab er-Rih, που είναι η πύλη εισόδου προς την Medina της αυτοκρατορικής πόλης.
Εκτός από το αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον του να χτιστεί σε στιλ Hispano-Moorish, η Meknes παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς αντιπροσωπεύει το πρώτο μεγάλο έργο της δυναστείας Alaouite. Επίσης παρέχει μια αξιοσημείωτη προσέγγιση του αστικού σχεδιασμού, ενσωματώνοντας στοιχεία Ισλαμικής και Ευρωπαϊκής αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας. Η Meknès διακρίνεται από τη μνημειακή και ογκώδη όψη των προμαχώνων που φτάνει τα 15 μ σε ύψος. Θεωρείται ως υποδειγματική μαρτυρία των οχυρωμένων πόλεων του Maghreb (έτσι ονομάζεται η περιοχή της Βορειοδυτικής - Βόρειας Αφρικής που περιλαμβάνει το Μαρόκο, την Αλγερία και την Τυνησία).
Αμέσως μετά ο δρόμος περνά από την επόμενη διπλή πύλη την Gate to Moulay Ismail Mausoleum.
Η Meknes με τον τίτλο της Αυτοκρατορικής Πόλης, την αρχαία Medina και με τη σφραγίδα της UNESCO (ανακηρύχθηκε μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από το 1996) μπορεί να ανταγωνιστεί τις άλλες μεγάλες ιστορικές πόλεις και προσελκύει το ίδιο κοινό ταξιδιωτών. Η γραφική πόλη βρίσκεται στην κορυφή ενός μικρού λόφου, μόλις 520μ, και προσφέρει πολλά στον περίεργο επισκέπτη (από τις περίπλοκες πύλες έως υπέροχα μουσεία και μαυσωλεία). Είναι η έκτη μεγαλύτερη πληθυσμιακή πόλη της χώρας και παράλληλα ένας σημαντικός οικονομικός πόλος στην περιοχή Fès - Meknes.
Ιδρύθηκε τον 11ο αιώνα από τους Almoravides ως στρατιωτικός οικισμός και έγινε η πρωτεύουσα του Μαρόκου κατά τη βασιλεία του Sultan Moulay Ismaïl (1672-1727) που δημιούργησε ένα τεράστιο συγκρότημα αυτοκρατορικών παλατιών με εκτεταμένες οχυρώσεις και μνημειακές πύλες.
Η Meknes αποτελείται από την παλιά πόλη (Medina) και την νέα πόλη (ville nouvelle), δύο ξεχωριστά κέντρα σε μικρή απόσταση μεταξύ που αξιοποιούν εντελώς διαφορετικούς ρυθμούς. Η Medina έχει τα διατηρητέα ιστορικά αξιοθέατα της πόλης και μια ρομαντική γεύση, και η ville nouvelle που είναι καθόλα εκμοντερνισμένη (την οποία, εντελώς, αγνοήσαμε).
Τα καθοδηγητικά βέλη για το χώρο στάθμευσης, μας κατήφθηναν σε έναν σημασμένο και ελεγχόμενο άπλετο χώρο με τίμημα τα 5 DH. Ο χώρος περιστοιχιζόταν από μια μονάδα Golf (το Royal Golf de Meknes) & ένα Restaurant (το Palais Ismailia) και βέβαια δεν έλειπαν οι ξεναγοί που διαπληκτίζονταν για το ποιος θα αναλάμβανε να μας ξεναγήσει ... μη λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι δηλώσαμε (περισσότερο κουνώντας το δάκτυλο) πως δεν το επιθυμούσαμε.
Καταφέραμε και απομακρυνθήκαμε κόβοντας ¨δρόμο¨ στα πρώτα στενά όπου και βρίσκονταν αποθήκες λογής-λογής πραγμάτων και οι κάτοχοι τους μας κοιτούσαν με βλοσυρό μάτι αφού κάναμε μπαμ με τη μία μιας και δεν κυκλοφορούσαν άλλες ψυχές τριγύρω.
Προσπεράσαμε, κάποια στιγμή στ´αριστερά μας τις εγκαταλελειμένες παλιές φυλακές (Prison de Kara) που περιβάλλονταν από υψηλά τείχη και συνεχίσαμε την πορεία μας προς το κέντρο της Medina.
Ξάφνου ξεπρόβαλλε μπροστά μας, μια μικρή μεν αλλά καλαίσθητη δε πλατεία, που κατάφερε να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας.
Η πλατεία Place el-Hedim, χτίστηκε τον 16ο αιώνα, βρίσκεται λίγο έξω από την Medina και το παλάτι και είναι παρόμοια -σε μικρότερη κλίμακα- με την πλατεία Djema el-Fna του Marrakech.
Διαθέτει μια σειρά από μικρές σκιασμένες περιοχές κάτω από περίτεχνες στέγες και χαραγμένες κολώνες γύψου, που προσθέτουν ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό στυλ σε αυτό το τοπικό περιβάλλον. Οι πλανόδιοι πωλητές την ¨γεμίζουν¨ με τους στημένους πάγκους τους.
Πήραμε ένα τσάι μέντας και πίνοντάς το χαζέψαμε (κυριολεκτικά) τα soundtrack της Μαροκινής ποπ, και όχι μόνον, μουσικής.
Σωροί από κεραμικά και tajine γλάστρες πλαισίωναν τις πλευρές της πλατείας και είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να αγοράσεις αναμνηστικά και φθηνά όμορφα πολύχρωμα κεραμικά.
Στις πάνω από 20 πύλες της Meknes, η πιο διάσημη και συνάμα φαντασμαγορική είναι η Bab el-Mansour, που ολοκληρώθηκε το 1732 και αποτελεί έναν φόρο τιμής στον σουλτάνο Moulay Ismail. Είναι ένα έργο τέχνης, όχι μόνο για το μέγεθός της, αλλά για τα αυθεντικά γεωμετρικά πράσινα και άσπρα πλακάκια zellij, τις μαρμάρινες κολόνες και επιγραφές από το Quran κατά μήκος της κορυφής της.
Η έκρηξη των χρωμάτων γύρω από την 16μ ξύλινη πόρτα. Η επιγραφή στα αραβικά από πάνω της, μάλιστα, ξεκινά με το “Είμαι η πιο όμορφη πύλη στο Μαρόκο…” !
Βρίσκεται στο υπέροχο τείχος της αυτοκρατορικής πόλης και ακριβώς στα νότια της πλατείας -Place el-Hedim- και ήταν αρχικά η κύρια τελετουργική είσοδος στην Kasbah (βασιλική ακρόπολη) του σουλτάνου Moulay Ismail, και αποτελεί ένα από τα πιο διάσημα και θαυμάσια αξιοθέατα της πόλης.
Επίσης, μέσα στην πύλη η οποία είναι πολύ δημοφιλής υπάρχει μια μικρή αίθουσα εκθέσεων. Κατά την επίσκεψή μας, είδαμε μια έκθεση ξύλινων ειδών ενός τοπικού καλλιτέχνη.
Στη συνέχεια, προχωρώντας, παραλείψαμε το Μουσείο Dar Jamai, που κάποτε ήταν ένα παλάτι και προτιμήσαμε να χωθούμε στα Rue de Souks που φάνταζαν πολύ προκλητικά.
Και το σιωπηλό μας ψάξιμο στα στενά δρομάκια της Medina απέδωσε, να᾽μαστε για μια επίσκεψη στο εκπληκτικά κρυμμένο, ορόσημο Bou Inania Madrasa που μοιράζεται το όνομά του με αυτό που είναι στη Fes.
Ένα αξιόλογο στολίδι της Meknes και μόλις πέντε-δεκαπέντε λεπτά, με τα πόδια φυσικά, από την πολυσύχναστη πλατεία El Hedime.
Σχεδιάστηκε τόσο ως θεολογικό κολλέγιο όσο και ως εκκλησιαστικό τζαμί και χτίστηκε κατά τη διάρκεια της βασιλείας των Merenid και ολοκληρώθηκε το 1358 από τον Abu Inan Faris, τον ένατο σουλτάνο της δυναστείας των Merinid.
Είναι ένα αυθεντικό κόσμημα ισλαμικής αρχιτεκτονικής με εξαιρετική εσωτερική διακόσμηση, χαρακτηριστικό των μνημείων των Merenid.
Το Bou Inania Madrasa, είναι προσβάσιμο για μη Ισλαμικούς επισκέπτες, διαθέτει περίτεχνα zellij και σκαλιστό γύψο, ισλαμικά γεωμετρικά μοτίβα, σίτες από πλέγμα κέδρου και τεράστιες πόρτες από ορείχαλκο.
Ίσως τα 20 DH/άτομο που είναι για τους ντόπιους να είναι πολλά, αλλά και τα 60 DH/άτομο για τους τουρίστες, έ, δεν τα λες και λίγα !

Το κτίριο, η ξυλογλυπτική και τα περίπλοκα πέτρινα γλυπτά είναι πράγματι πολύ όμορφα, αλλά οι ανακατεμένες μυρωδιές, τα ξεφλουδίσματα του χρώματος και του γύψου σε όλους τους τοίχους, εμφανές φαινόμενο παραμέλησης, είναι κάπως αποκρουστικό.
Από την άλλη ήμασταν οι μόνοι επισκέπτες εκείνη τη στιγμή και αυτό το καθιστούσε μια εξαιρετικά ήσυχη και ενδιαφέρουσα επίσκεψη !
Στα δεξιά, όταν μπαίνετε στην αυλή, βρίσκεται η αίθουσα του σχολείου με ένα βαθύ mihrab, η θέση που δείχνει την κατεύθυνση της Μέκκας, για φυσικό προσανατολισμό.
Διαθέτει μια εκλεπτυσμένη αυλή, πλούσια διακοσμημένη με πλακάκια zellige, σκαλιστό ξύλο ελιάς, λεπτομερή οροφή κέδρου και Quran επιγραφές στους διακοσμητικούς τοίχους.