themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.878
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα (Marrakech)
- 1η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (στην παλιά και στην νέα πόλη)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (Marrakech - Skoura & 238 Km)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (Skoura - Merzouga & 363 Km)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 5η μέρα (ασκόπως τριγύρω και ακολουθεί Camel Trek 😂 )
- 5η μέρα (συνέχεια)
- 6η ημέρα (Camp + Merzouga - Fès & 470 Km)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 7η ημέρα (Fès ολημερίς, τι άλλο μπορεί να θες ?)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Fès - Meknes - Volubilis - Chefchaouen & 264 Km)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Chefchaouen, το μπλε μαργαριτάρι !)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 9η μέρα (Chefchaouen - Rabat και 278 χλμ)
- 9η ημέρα, (Rabat)
- 9η ημέρα, (συνέχεια)
- 10η μέρα ( Rabat - Essaouira & 455 Km )
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 10η μέρα (Essaouira)
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 11η μέρα (Essaouira - Marrakech & 177 Km)
- 11η μέρα (συνέχεια)
Όπως ήταν εύλογο, παρατήσαμε όπως - όπως στο πατώμα τις βαλιτσούλες μας, παίρνοντας τα απαραίτητα, και κατεβήκαμε να ¨εκτελέσουμε¨, χωρίς το αυτοκίνητο, το υπόλοιπο πρόγραμμα της ημέρας ή τέλος πάντων όσο θα προφταίναμε γιατί η διαχείριση του χρόνου πάντα είναι ένα πρόβλημα όταν μάλιστα ξέρεις πόόόσα μπορεί να χωρέσει αλλά στην πράξη θέλεις να χωρέσει κι´ άλλα.
Αμ δε, και αυτό ισχύει πάντα ! ! !
Η Ραμπάτ ιδρύθηκε τον 12ο αιώνα από τον Almohad Abd al-Mu'min, τον πρώτο κυβερνήτη των Almohad, ως στρατιωτική πόλη, είναι η πρωτεύουσα του Μαρόκου απ´όταν επιτεύχθηκε η ανεξαρτησία το 1955 και είναι μια από τις τέσσερις αυτοκρατορικές πόλεις του Μαρόκου.
Βρίσκεται στον Ατλαντικό Ωκεανό στις εκβολές του ποταμού Bou Regreg και δεν αποτελεί πλέον λιμάνι οποιασδήποτε δραστηριότητας.
Επίσης, είναι η έβδομη μεγαλύτερη πόλη της χώρας με περίπου 580.000 κατοίκους και μαζί με τις πόλεις Temara στα Νότια και Sale στα Βόρεια της, αποτελούν ένα συγκρότημα άνω των 1,8 εκατομμυρίων κατοικων και εξακολουθούν να διατηρούν σημαντικές βιομηχανίες κλωστοϋφαντουργίας, επεξεργασίας τροφίμων και διάφορων κατασκευών.
Η παλιά πόλη, είναι περιτριγυρισμένη από προμαχώνες και βρίσκεται πολύ κοντά στην ακτή. Μέσα στις οχυρώσεις της βρίσκεται η Medina (παλιά μουσουλμανική πόλη) και η Millah Εβραϊκή συνοικία). Στα Βόρεια, της πόλης, στο βράχο που βρίσκεται πάνω από τον ποταμό Bou Regreg, φωλιάζει το φρούριο Casbah des Oudaïa του 17ου αιώνα, με μια υπέροχη πύλη Almohad, έναν κήπο της Ανδαλουσίας και μια γειτονική Madrasah (θρησκευτικό κολέγιο) που στεγάζει και ένα Μουσείο Τέχνης. Νοτιοανατολικά της παλιάς πόλης υπάρχουν μια σειρά από εξαιρετικές ιστορικές κατασκευές, όπως ο Πύργος του Hassan και τα θεμέλια του ατελείωτου τζαμιού του, απέναντι από το οποίο βρίσκεται το Mausoleum of MuhammadV.
Στα νοτιοδυτικά της παλιάς πόλης βρίσκεται το αρχαιολογικό Μουσείο και η πύλη της πόλης, Bab al-Rouah. Άλλες σύγχρονες κατασκευές, όπως το Βασιλικό παλάτι (χτίστηκε τη δεκαετία του 1950), το Πανεπιστήμιο Muhammad V (ιδρύθηκε το 1957), η Έθνική βιβλιοθήκη και διάφορα διοικητικά κτίρια, βρίσκονται στα νότια προάστια της πόλης.
Η περιοχή που ¨στρατοπεδεύσαμε¨ είναι όμορη με το φρούριο Casbah des Oudaïa και τα άλλα αξιοθέατα που θα θελαμε να επισκεφθούμε. Έτσι λογαριάσαμε να ξεκινήσουμε πρώτα από την Medina που ένα ίσκιο, όσο να´ταν, θα τον είχε και μαζί με το λιγοστό αλλα δροσερό θαλασσινό αεράκι θα μας έφτιαχναν το κατάλληλο σκηνικό.
Το σε αποχρώσεις σάπιου μήλου τείχος που περιβάλλει την Medina ξεχώριζε από μἐτρα μακρυά.
Αυτή η ιστορική περιοχή είναι γεμάτη από όλα τα είδη καταστημάτων και διάφορων συναλλαγών
στο λαβύρινθο των δρόμων Souk Sebbat και Souika, όπου οι πάγκοι ξεχειλίζουν από δερμάτινα είδη, παντόφλες και τσάντες, παραδοσιακά υφάσματα και ρούχα.
Το κέντημα είναι μια άλλη δημοφιλής τέχνη που κυριαρχεί στην αγορά Μεταξωτά μπροκάρ, μουσελίνα, βαμβάκι και λινό, κεντιούνται με δεξιοτεχνία για να συνθέσουν υπέροχα κομμάτια υφάσματος που έχουν εξαιρετική χρήση σε παραδοσιακά ρούχα όπως το καφτάνι αλλά και σε υφάσματα επίπλωσης.
Τα, εντελώς, πρόχειρα φαγώσιμα δεν λείπουν από τα παλιά λιγδιασμένα δρομάκια και πουλιούνται κυρίως από γυναίκες πάνω σε αυτοσχέδια μικρά εμπριμέ τροχήλατα καροτσάκια.
Χωρίς να ανησυχούμε για το προς τα που βαδίζουμε, βρεθήκαμε ξαφνικά έξω απο τη Medina, αντικρίζοντας στην απέναντι πλευρά του δρόμου τον κήπο jardin Nojzmat Hassan και μια απο τις εισόδους του.
Λίγη μετακίνηση απ´έξω από τα τείχη και μέσα ξανά από την επόμενη είσοδο.
Τα μπαχαρικά και άλλα υλικά που χρησιμοποιούνται στην τοπική γαστρονομία συμπεριλαμβάνονται στις βιτρίνες των καταστημάτων και μπερδεύονται οι μυρωδιές των με τις μεσημερινές μυρωδιές των διερχομένων χωρίς να ικανοποιούν ιδιαίτερα τα ρουθούνια όσων τα οσφραίνονται.
Ένα κομμάτι της Medina είναι κλειστό (όπως συμβαίνει σε όλες) στο οποίο τα καταστήματα έχουν ένα ιδιαίτερο στυλ και οι ιδοκτήτες τους δείχνουν ψιλομύτηδες (glamour πολυπράγμονες) !
Σε ένα τέτοιο μπήκαμε (βλέπετε, η αγορά των δώρων και των αναμνηστικών καλά κρατεί) και
ο πωλητής που λαγοκοιμόταν (του έλειπε η μεσημεριάτικη σιέστα) με γερμένο το κεφάλι του πάνω στον τοίχο πετάχτηκε σαν ρομπότ, δίχως να βλεφαρίσει και του πήρε λίγο χρόνο μέχρι να μιλήσει με ένα υπόκωφο «Bienvenue».
Λίγο μετά, <<Ω, τι ωραία είσαστε από την Ελλάδα, βλέπετε τη φωτογραφία είναι από τον τελικό του Euro 2004, ήμουν και εγώ στον τελικό με την Πορτογαλία, Χαριστέας γκολ & παλαμάκια>>.
Γκολ κι´εμείς, τι θα μπορούσαμε να του πούμε !
Η Medina είναι μικρή και ευκολοπερπάτητη (τουλάχιστον εκείνη την ώρα) και χωρίς να χάσουμε τον προσανατολισμό μας βγήκαμε στην σωστή έξοδο, προς τη θάλασσα. Η προβλήτα σχεδόν άδεια απο κόσμο, μόνο τα παρακαρισμένα αυτοκίνητα πρόδιδαν κάποια κίνηση. Προχωράμε γοργά πάνω στο πεζοδρόμιο ανάμεσα στην λεωφόρο και την προβλήτα με πορεία προς τον βραχώδη όγκο.
Προσπερνάμε το Maison de l'Artisan που είναι ένα Δημόσιο Ίδρυμα.
Δημιουργήθηκε το 1957 από τον βασιλιά Mohammed V και ο ρόλος του είναι η προώθηση της Μαροκινής χειροτεχνίας τόσο στην εθνική όσο και στη διεθνή αγορά, καθώς και στην εκτέλεση κυβερνητικής πολιτικής σε αυτόν τον τομέα.
Ἐχουμε φθάσει στο μεγαλοπρεπές Kasbah des Udayas (Oudayas Kasbah), που βρίσκεται στις εκβολές του ποταμού Bou Regreg. Χτίστηκε τον 12ο αιώνα και ανακαινίστηκε πολλές φορές, κατά τη διάρκεια των αιώνων. Είναι μια πόλη μέσα σε μια πόλη και η ιστορία του είναι ουσιαστικά η πρώιμη ιστορία της Rabat. Εδώ η δυναστεία Almohad όταν έπρεπε να υπερασπιστεί την επικράτειά της αποφάσισε να χτίσει ένα ισχυρό οχυρό σε μια στρατηγική τοποθεσία (για να προστατεύσει την πόλη από πειρατικά πλοία και εισβολές) στις όχθες του ποταμού Bou Regreg.
Το Kasbah des Udayas σήμερα σύμφωνα με το ένδοξο παρελθόν του είναι ένα από τα πιο ¨υπερήφανα¨ χαρακτηριστικά της πόλης που συνδυάζει τέλεια ιστορικά μνημεία με μοντέρνες εγκαταστάσεις (οι ιστορικοί δρόμοι του συνδυάζουν εύκολα αρχαία χαρακτηριστικά με μοντέρνα κτίρια και φιλικούς ανθρώπους).
Οι φοίνικες συνοδεύουν τους περιπατητές με τους μικρούς τους ίσκιους να ανηφορίσουν με τη δυνατόν λιγότερη ταλαιπωρία.
Η Rabat, είναι μια σύγχρονη πόλη, αλλά εξακολουθεί να έχει βαθιές ρίζες με τις μακροχρόνιες παραδόσεις, όπως εδώ που οι ετοιμασίες για τη βραδυνή παράσταση βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.
Αριστερά από την κύρια είσοδο, μπήκαμε σε έναν ελικοειδή δρόμο και βρεθήκαμε σε μια κατοικημένη γειτονιά, γνωστή για τους εκπληκτικούς μπλε και λευκούς τοίχους της.
Η galerie d' Art Nouiga (παράλληλα λειτουργεί ως Cafe & βιβλιοθήκη) που είχε εκθέματα με έργα τέχνης Μαροκινών καλιτεχνών.
Πήραμε κάποια στιγμή το εσωτερικό δρομάκι (Jama) που μας οδήγησε στο τζαμί του 12ου αιώνα, το Mosque Oudaya και πιο μπροστά σε μια μεγάλη πλατφόρμα απ´ όπου η θέα στις εκβολές του ποταμού Bou Regreg και τον Ατλαντικό Ωκεανό ήταν καταπληκτική.
Ακούγονταν ¨μελίσσι¨ από φωνές πλήθους ανθρώπων κάπου πιο μακρυά . . . και τελικά που ήταν αυτό το πλήθος ;
Η αμμουδιά στενάζει κάτω από το βάρος των λουομένων που έχουν κατακλύσει, κι´όχι αδικαιολόγητα, την παραλία τριγύρω στον βραχώδη όγκο και τις εκβολες του ποταμού.
Συνορεύοντας η πρωτεύουσα με τα νερά του Ατλαντικού Ωκεανού, πολλαπλασιάζει τις ευκαιρίες για χαλάρωση στη ζεστή άμμο και προσφέρει όλα τα είδη ναυτικών δραστηριοτήτων. Στην καρδιά της πόλης, η παραλία oudayas προσφέρει ένα υπέροχο σκηνικό. σκαρφαλωμένο πάνω σε βράχο, το φρούριο στέκεται απέναντι από τον ωκεανό και κυριαρχεί πάνω από τις εκτάσεις της άμμου.