themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.878
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα (Marrakech)
- 1η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (στην παλιά και στην νέα πόλη)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (Marrakech - Skoura & 238 Km)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (Skoura - Merzouga & 363 Km)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 5η μέρα (ασκόπως τριγύρω και ακολουθεί Camel Trek 😂 )
- 5η μέρα (συνέχεια)
- 6η ημέρα (Camp + Merzouga - Fès & 470 Km)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 7η ημέρα (Fès ολημερίς, τι άλλο μπορεί να θες ?)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Fès - Meknes - Volubilis - Chefchaouen & 264 Km)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Chefchaouen, το μπλε μαργαριτάρι !)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 9η μέρα (Chefchaouen - Rabat και 278 χλμ)
- 9η ημέρα, (Rabat)
- 9η ημέρα, (συνέχεια)
- 10η μέρα ( Rabat - Essaouira & 455 Km )
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 10η μέρα (Essaouira)
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 11η μέρα (Essaouira - Marrakech & 177 Km)
- 11η μέρα (συνέχεια)
Η περιπλάνηση σε αυτούς τους δρόμους, έμοιαζε περισσότερο σαν όνειρο παρά με την πραγματικότητα. Καμμιά σχέση η Medina της Chefchaouen με εκείνες των Fez & Marrakech. Εάν κάποιος ψάχνει για να ηρεμήσει τα νεύρα του και όχι μόνον εδώ σίγουρα θα τα καταφέρει με επιτυχία.








Plaza El Kenitra, αυτή είναι η κεντρική πλατεία στη γειτονιά του Rif Al-Andults γράφει χαρακτηριστικά η ροζέ πινακίδα.


Φαίνεται, ολούθε ότι ο αρχικός λόγος για τη ¨ζωγραφική¨ της πόλης με μπλε χρώμα, εξακολουθεί να υπάρχει και είναι μεγάλο το όφελος από τη συνέχιση της ζωγραφικής με αυτόν τον τρόπο.
Οι 50+ αποχρώσεις του μπλε έχουν κάνει τους δρόμους της Chefchaouen έναν παράδεισο των φωτογράφων και όχι μόνον.






Το σούρωπο, κάποιες φορές, οι μυρωδιές των προϊόντων εργαστηρίου και των μπαχαρικών αναμειγνύονται με τα ¨μυρωδάτα¨ σύννεφα καπνού που βγαίνουν μέσα από τις μισόκλειστες πόρτες και παράθυρα (και ελέω των στενοσόκακων και της άπνοιας) δυσχαιρένουν ή μπουκώνουν την αναπνοή των περαστικών.




Βαδίσαμε κυκλικά ή τραπεζοειδώς δεν το πολυθυμάμαι !
Θυμάμαι πως βγήκαμε, ξανά, στην μικρή άπλα της πλατείας Place Outa el Hammam !
Η μουσικοπαράσταση εἰχε τελειώσει και αρκετοί ήταν αυτοί που κάθονταν κάτω απο το άναρχα φωταγογημένο δέντρο και το μισοφέγγαρο που τους ¨επιτηρούσε¨ από τον ανοιχτό ορίζοντα και ανακατεμένοι κάπνίζαν ατάραχοι ένα τσιγάρο,
Και αναρωτιέμουν, από μακρυά όμως, είναι όντως τσιγάρο;



Δεν είναι μια πόλη με ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ που θα σε κάνει να αναπηδήσεις, αλλά μάλλον ένα μέρος για να είσαι και να περνάς. Οι παθιασμένοι εργάτες με τις ζωηρές τέχνες των εργαστηρίων τους για την παρασκευής κεριών, υφαντών και των ξυλουργικών επιτευγμάτων μαζί με τους παθιασμένους εργάτες δημιουργούν πάμπολλα αναμνηστικά δώρα που δεν θα τα βρεις αλλού στο Μαρόκο.

Στη σιγαλιά της νύχτας ξεπροβάλλει, υψωμένο, πάνω από την πλατεία Place Outa el Hammam, το Grand Mosquée με τον ασυνήθιστο -κατά γενική ομολογία- οκταγωνικό μιναρέ του που χτίστηκαν τον 15ο αιώνα από τον γιο του ιδρυτή της πόλης, Ali Ben Rachid.
Όπως συμβαίνει στα περισσότερα τζαμιά, έτσι και στην Chefchaouen, είναι κλειστό για τους μη μουσουλμάνους.


Η νύχτα ήλθε και αγκάλιασε την πόλη για τα καλά και ένα κάτι τις θα ήθελες να ρίξεις στην πλάτη σου και ένιωθες τους ώμους σου να θέλουν να μαζεύονται.
Αραδιασμένα πολλά τραπεζάκια, μέσα και έξω από τα καθε λογής καλοστημένα φαγάδικα, αλλά ο κόσμος ελάχιστος σε σχέση με τις προσφορές και μα την αλήθεια, έτσι όπως είχαν τα πράγματα ποιό να πρoτιμήσει κάποιος ?


Τα χρώματα τη νύχτα αλλάζουν σε συνδυασμό με τους πολύχρωμους φωτισμούς των καταστημάτων και εκείνων των μονόχρωμων από τα κρεμαστά στους στύλους και δίνουν ένα απαράμιλλο θέαμα. Φαινόταν ότι αισθανόμασταν ωραία που ξαναχανόμασταν ανάμεσα στα σοκάκια ενώ ψάχναμε για το τι και με τι, επιτέλους, θα δειπνήσουμε.
Το είδαμε, το αποφασίσαμε και το κάναμε πράξη και ήταν μια εξαίσια ¨γουρουνιά¨ -χωρίς αλκόολ- με εμφιαλωμένο νερό και Coca Cola που όπως, ανέκαθεν, καλά γνωρίζουμε πάει με όλα!







Πως θα μπορούσαν να λείπουν και τα γιγάντια graffiti ;
Και είμαστε σίγουροι πως θα υπήρχαν και άλλα που δεν έτυχε να ανταμώσουμε στο γρήγορο διάβα μας.


Η ανιχνευτική, και χωνευτική μας νυχτερινή βόλτα συνεχίστηκε για όσο δεν διαμαρτυρήθηκαν έντονα τα πόδια μας μέσω μιας μικρής ¨ὀασης¨ πρασίνου, αυτής της Plaza Mohammed V.





Ήταν, και δεν χωρά αμφιβολία, πολύ καλά.
Έτσι κι´αλλιώς, ευθύς εξ´αρχής, δεν ανησυχούσαμε, για να δούμε συγκεκριμένα αξιοθέατα, αντ' αυτού, θέλαμε απλά να περιπλανηθούμε άσκοπα και να πάρουμε όσα περισσότερα θα μπορούσαμε από τις ομορφιές αυτής της γαλάζιας πόλης.

Τα κοιτούσαμε από εδώ, τα κοιτούσαμε από εκεί, αλλά δεν ... δεν βγάλαμε άκρη και τις προσπεράσαμε λέγοντας σχεδόν ταυτόχρονα <<Ἐλα πάμε, τέτοια ώρα, τέτοια λόγια>>.
Και δεν μπορεί, κάτι θα μας έλεγαν αν είχαν φωνή οι σε ξύλινα τρίποδα ανηρτημένες πινακίδες.

Δηλώνουμε, αμφότεροι, επίσημα ότι ερωτευτήκαμε
την πόλη και λατρέψαμε το πόσο ήσυχη και χαλαρή ήταν !
Με τούτα και μ´ εκείνα, φθάσαμε στα σκαλοπάτια της κεντρικής εισόδου του χώρου διαμονής μας κλείνοντας την, καθ´ όλα, γεμάτη μέρα μας και συζητούσαμε πως η Chefchaouen ήταν μεν ένα ακόμη τουριστικό μέρος αλλά με ξεχωριστή ομορφιά απ´ όσα επισκεφτήκαμε έως τώρα και τότε είδαμε τον υπάλληλο βάρδιας (μόλις μας αντιλήφθηκε) να έρχεται να μας ανοίξει την αμπαρωμένη εξώθυρα με ένα ελαφρό και ζεστό μειδίαμα στα χείλη.

Plaza El Kenitra, αυτή είναι η κεντρική πλατεία στη γειτονιά του Rif Al-Andults γράφει χαρακτηριστικά η ροζέ πινακίδα.
Φαίνεται, ολούθε ότι ο αρχικός λόγος για τη ¨ζωγραφική¨ της πόλης με μπλε χρώμα, εξακολουθεί να υπάρχει και είναι μεγάλο το όφελος από τη συνέχιση της ζωγραφικής με αυτόν τον τρόπο.
Οι 50+ αποχρώσεις του μπλε έχουν κάνει τους δρόμους της Chefchaouen έναν παράδεισο των φωτογράφων και όχι μόνον.
Το σούρωπο, κάποιες φορές, οι μυρωδιές των προϊόντων εργαστηρίου και των μπαχαρικών αναμειγνύονται με τα ¨μυρωδάτα¨ σύννεφα καπνού που βγαίνουν μέσα από τις μισόκλειστες πόρτες και παράθυρα (και ελέω των στενοσόκακων και της άπνοιας) δυσχαιρένουν ή μπουκώνουν την αναπνοή των περαστικών.
Βαδίσαμε κυκλικά ή τραπεζοειδώς δεν το πολυθυμάμαι !
Θυμάμαι πως βγήκαμε, ξανά, στην μικρή άπλα της πλατείας Place Outa el Hammam !
Η μουσικοπαράσταση εἰχε τελειώσει και αρκετοί ήταν αυτοί που κάθονταν κάτω απο το άναρχα φωταγογημένο δέντρο και το μισοφέγγαρο που τους ¨επιτηρούσε¨ από τον ανοιχτό ορίζοντα και ανακατεμένοι κάπνίζαν ατάραχοι ένα τσιγάρο,
Και αναρωτιέμουν, από μακρυά όμως, είναι όντως τσιγάρο;
Δεν είναι μια πόλη με ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ που θα σε κάνει να αναπηδήσεις, αλλά μάλλον ένα μέρος για να είσαι και να περνάς. Οι παθιασμένοι εργάτες με τις ζωηρές τέχνες των εργαστηρίων τους για την παρασκευής κεριών, υφαντών και των ξυλουργικών επιτευγμάτων μαζί με τους παθιασμένους εργάτες δημιουργούν πάμπολλα αναμνηστικά δώρα που δεν θα τα βρεις αλλού στο Μαρόκο.
Στη σιγαλιά της νύχτας ξεπροβάλλει, υψωμένο, πάνω από την πλατεία Place Outa el Hammam, το Grand Mosquée με τον ασυνήθιστο -κατά γενική ομολογία- οκταγωνικό μιναρέ του που χτίστηκαν τον 15ο αιώνα από τον γιο του ιδρυτή της πόλης, Ali Ben Rachid.
Όπως συμβαίνει στα περισσότερα τζαμιά, έτσι και στην Chefchaouen, είναι κλειστό για τους μη μουσουλμάνους.
Η νύχτα ήλθε και αγκάλιασε την πόλη για τα καλά και ένα κάτι τις θα ήθελες να ρίξεις στην πλάτη σου και ένιωθες τους ώμους σου να θέλουν να μαζεύονται.
Αραδιασμένα πολλά τραπεζάκια, μέσα και έξω από τα καθε λογής καλοστημένα φαγάδικα, αλλά ο κόσμος ελάχιστος σε σχέση με τις προσφορές και μα την αλήθεια, έτσι όπως είχαν τα πράγματα ποιό να πρoτιμήσει κάποιος ?

Τα χρώματα τη νύχτα αλλάζουν σε συνδυασμό με τους πολύχρωμους φωτισμούς των καταστημάτων και εκείνων των μονόχρωμων από τα κρεμαστά στους στύλους και δίνουν ένα απαράμιλλο θέαμα. Φαινόταν ότι αισθανόμασταν ωραία που ξαναχανόμασταν ανάμεσα στα σοκάκια ενώ ψάχναμε για το τι και με τι, επιτέλους, θα δειπνήσουμε.
Το είδαμε, το αποφασίσαμε και το κάναμε πράξη και ήταν μια εξαίσια ¨γουρουνιά¨ -χωρίς αλκόολ- με εμφιαλωμένο νερό και Coca Cola που όπως, ανέκαθεν, καλά γνωρίζουμε πάει με όλα!
Πως θα μπορούσαν να λείπουν και τα γιγάντια graffiti ;
Και είμαστε σίγουροι πως θα υπήρχαν και άλλα που δεν έτυχε να ανταμώσουμε στο γρήγορο διάβα μας.
Η ανιχνευτική, και χωνευτική μας νυχτερινή βόλτα συνεχίστηκε για όσο δεν διαμαρτυρήθηκαν έντονα τα πόδια μας μέσω μιας μικρής ¨ὀασης¨ πρασίνου, αυτής της Plaza Mohammed V.
Ήταν, και δεν χωρά αμφιβολία, πολύ καλά.
Έτσι κι´αλλιώς, ευθύς εξ´αρχής, δεν ανησυχούσαμε, για να δούμε συγκεκριμένα αξιοθέατα, αντ' αυτού, θέλαμε απλά να περιπλανηθούμε άσκοπα και να πάρουμε όσα περισσότερα θα μπορούσαμε από τις ομορφιές αυτής της γαλάζιας πόλης.
Τα κοιτούσαμε από εδώ, τα κοιτούσαμε από εκεί, αλλά δεν ... δεν βγάλαμε άκρη και τις προσπεράσαμε λέγοντας σχεδόν ταυτόχρονα <<Ἐλα πάμε, τέτοια ώρα, τέτοια λόγια>>.
Και δεν μπορεί, κάτι θα μας έλεγαν αν είχαν φωνή οι σε ξύλινα τρίποδα ανηρτημένες πινακίδες.
Δηλώνουμε, αμφότεροι, επίσημα ότι ερωτευτήκαμε

Με τούτα και μ´ εκείνα, φθάσαμε στα σκαλοπάτια της κεντρικής εισόδου του χώρου διαμονής μας κλείνοντας την, καθ´ όλα, γεμάτη μέρα μας και συζητούσαμε πως η Chefchaouen ήταν μεν ένα ακόμη τουριστικό μέρος αλλά με ξεχωριστή ομορφιά απ´ όσα επισκεφτήκαμε έως τώρα και τότε είδαμε τον υπάλληλο βάρδιας (μόλις μας αντιλήφθηκε) να έρχεται να μας ανοίξει την αμπαρωμένη εξώθυρα με ένα ελαφρό και ζεστό μειδίαμα στα χείλη.