themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.878
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα (Marrakech)
- 1η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (στην παλιά και στην νέα πόλη)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (Marrakech - Skoura & 238 Km)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (Skoura - Merzouga & 363 Km)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 5η μέρα (ασκόπως τριγύρω και ακολουθεί Camel Trek 😂 )
- 5η μέρα (συνέχεια)
- 6η ημέρα (Camp + Merzouga - Fès & 470 Km)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 7η ημέρα (Fès ολημερίς, τι άλλο μπορεί να θες ?)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Fès - Meknes - Volubilis - Chefchaouen & 264 Km)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Chefchaouen, το μπλε μαργαριτάρι !)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 9η μέρα (Chefchaouen - Rabat και 278 χλμ)
- 9η ημέρα, (Rabat)
- 9η ημέρα, (συνέχεια)
- 10η μέρα ( Rabat - Essaouira & 455 Km )
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 10η μέρα (Essaouira)
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 11η μέρα (Essaouira - Marrakech & 177 Km)
- 11η μέρα (συνέχεια)
4η μέρα (Skoura - Merzouga & 363 Km)

Skoura - Merzouga – Google My Maps
Είναι γεγονός πως έχουμε μια έφεση να γεμίζουμε τη μέρα μας με εξορμήσεις στα αξιοθέατα συνδυαστικά και με άλλες δραστηριότητες και δεν ψάχνουμε κάποια ευκαιρία για χαλάρωση ή απολαμβάνοντας όλες τις τυχών παροχές ενός καταλύματος.
Η συμφωνία από βραδύς ήταν να πάρουμε πρωϊνό στις 07.30π.μ και το εγερτήριο μας για τις ετοιμασίες μας γρηγορότερα ούτως ώστε να φύγουμε το δυνατόν σύντομα.
Όντως το σερβίρισμα έγινε στη ώρα του, στο αίθριο με θέα την πισίνα και μέρους της όασης Skoura.

Είχαμε αμφιταλαντευθεί ευθύς εξ´αρχής, από αυτό το μέρος που θα βρισκόμασταν, το προς σε ποια περιοχή της ερήμου θα κινιόμασταν, της Zagora ή της Merzouga. Η ζυγαριά γρήγορα έγειρε προς την έρημο της Merzouga επειδή έδειχνε να ταιριάζει καλύτερα στο πλάνο μας και ας είχε η προσέγγισή της, κάποια, επιπλέον χιλιόμετρα.
Σήμερα, έχουμε σκοπό να καταβάλουμε προσπάθεια ώστε να βρεθούμε στα περίχωρα της ερήμου στην περιοχή της Merzouga. Το εγχείρημά μας, σε σχέση με τα όσα συνέβησαν χθές, φάνταζε όχι απλώς αβέβαιο αλλά παντελώς ανεκπλήρωτο.
Τα 363 χιλιόμετρα για να φθάσουμε ως την Merzouga δεν φαινόντουσαν υπερβολικά πολλά, ήταν, λαμβάνοντας υπόψην ότι θα γινόντουσαν και συγκεκριμένες στάσεις και μονολογήσαμε πως δε θα τα καταφέρουμε αλλά μας επιβάλλεται το να το προσπαθήσουμε.
Λόγω αυτής της αβεβαιότητας δεν είχαμε κλείσει κάποιο κατάλυμα, μιας και μας ήταν σαφές πως για το θέμα της διανυκτέρευσης θα υπήρχε πληθώρα προσφορών.
Φεύγουμε και σε κοντινή απόσταση σταματάμε έξω από το επιβλητικό Kasbah Amridil, που είναι επισκέψιμο με εισιτήριο εισόδου.
Προς στιγμή δελεάζομαι στη σκέψη να φθάσω στο πάρκινγκ και να τραβήξω χειρόφρενο για μια έστω σύντομη επίσκεψη αλλά δεν το ξεστόμισα. Εξωτερικές φωτογραφίες, λοιπόν, από μακρυά για να μείνουμε μονιασμένοι.



Άμεσα επιστροφή στην πορεία μας, από την πρώτη μας παράκαμψη, με κατέυθυνση ελαφρώς βοειοανατολικά προς την Κοιλάδα των Ρόδων την Kelaat M’Gouna, όταν ακούγεται υπόκωφα μια απελπισμένη φωνή :
<< Δε νετάρει η φωτογραφική, τι να συνέβηκε άραγε ;>>

Τόσο γλυκά διαπιστώνουμε πως ξεκινά, και σήμερα, η μέρα μας !
Μια υποχρεωτική στάση, στην μπασταρδοασφαλτοστρωμένη απλωσιά δίπλα στο δρόμο για έλεγχο.
Πριν αρχίσω το γαργάλημά της, κατέβασμα πρώτα το μισό τραίνο των Αγίων που δεν υπήρχε έκανα μια επαναφορά των εργοστασιακών ρυθμίσεων (οι άλλες, οι δεικές μας, μπορούν και να περιμένουν) και ούπς λύθηκε το πρόβλημα. Η φωτογραφική μηχανή επανήλθε στα φυσιολογικά της και ποτέ δεν ψάχνουμε, περαιτέρω, το γιατί και το πως συνέβη !
Ρωτώ, πάντα, καλοπροαίρετα: <<Τώρα δε πρέπει να το πατήσεις το γκάζι ;>>
Όχι βέβαια για να προλάβεις σώνει και καλά κάτι και τι ακριβώς θα μπορούσε να είναι αυτό !
Αλλά νάάά, βρε παιδάκι μου, κάπου να το ξεφουσκώσεις το ρημάδι το γεγονός . . .
Ξεκινάμε πάλι, και για αρκετά χιλιόμετρα δεν συναντάμε ούτε δείγμα από τροχοφόρα αλλά και κάθε άλλου είδους τετράποδο.
Μόνη μας ¨συντροφιά¨ το κατάξερο τοπίο, με τα ελαφριά βουναλάκια του, που λιάζεται ανήμπορο κάτω από τις πρωινές και θερμές (το ένιωθες) ηλιαχτίδες.



Όταν ¨ξύπνησε¨ η κυκλοφορία των πάσης φύσεως τροχοφόρων είχαμε ήδη φθάσει στην μια σπό τις άκρες της πόλης Kelaat M’Gouna, όπου μάλιστα έξω από το Ταχυδρομείο γινόταν το πατείς με πατώσε, το γιατί ακριβώς υπήρχε αυτός ο συνωστισμός δεν το γνωρίζουμε.


Όταν φθάσαμε στο κέντρο της πόλης, βγήκαμε από αυτήν χωρίς δεύτερη σκέψη με περιπλανώμενη διάθεση και κατεύθυνση προς τον λόφο που ξεμυτούσε, προσδοκώντας για μια καλή θέα προς την κοιλάδα.

Η μικρή ανηφόρα, δε μας καθυστέρησε, μας έβγαλε σε ένα ξέφωτο και ήταν αυτό μακριβώς που περιμέναμε πως θα βρούμε. Να έχουμε μια καλή θέα από ψηλά όλης της κοιλάδας.
Με κόντρα τον ήλιο, το Lens Hood δούλεψε όσο μπορούσε για να κάνει εύκολη τη ¨δουλειά¨ του φακού και η αποτελεσματικότητά του αποτυπώθηκε όπως παρακάτω.



Μεγάλης έκτασης η όαση όπου καλλιεργούνται τα ρόδα και με πολλά kasbah γύρω και μέσα σ´ αυτήν. Τον μήνα Μαϊο που γίνεται η συγκομιδή των ρόδων και οι σχετικές εκδηλώσεις είναι η καλύτερη εποχή.




Η μικρή πόλη δείχνει φροντισμένη και στολισμένη τόσο από τα σύγχρομα φωτιστικά που κοσμούν εξ´άλλου όλη την περιοχή αυτής της επαρχίας όσο και τα ιδιόρρυθμα γλυπτά με τα ρόδα.



Αναμφίβολα θα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν η επίσκεψη μας συνέπιπτε με την εποχή της ανθοφορίας, που τα έμψυχα θα είχαν αφυπνισθεί από τα άψυχα και θα ήταν αμφότερα στο φόρτε τους.
Συνεχίζουμε το δρόμο μας, που είναι στενός, άνοδος-κάθοδος, αλλά σε καλή κατάσταση και δεν δημιουργεί έντονους προβληματισμούς λόγω και της μειωμένης κίνησης.
Η καθ´οδόν θέα προς το Dades Gorges προς το οποιο πορευόμαστε, προσφέρει άλλη ομορφιά απ´ όσα μέχρι τώρα είχαμε ανταμώσει.



Η διαδρομή είναι εντυπωσιακή, με εκατοντάδες Kasbahs, με εντυπωσιακά τοπία ερήμου, φοινικοδάση και με το εκτεταμένο σεληνιακό τοπίο Jebel Sarhro στα νότια.
Δικαίως αυτή η περιοχή, που εκτείνεται ακόμη και μετά την πόλη Rissani προς την έρημο της Merzouga, την έχουν ονομάσει ως η περιοχή με τα χίλια Kasbahs που χαρακτηρίζουν τον Μαροκινό νότο.

Το Boumalne Dades είναι μια μικρή πόλη στην επαρχία Tinghir μόλις είκοσι τέσσερα χιλιόμετρα βορειοανατολικά από την Kalaat M'Gouna.
Βρίσκεται, στην άκρη ενός οροπεδίου στα 1.500μ, στη διχάλα του κύριου δρόμου που συνεχίζει -πάνω από τον ποταμό- προς την πλαγιά της πόλης, ενώ ο αριστερός δρόμος, τον οποίο θα πάρουμε και εμείς, οδηγεί προς στο εκπληκτικό φαράγγι Dades.

Όπως λέει μια τοπική παροιμία, ο άνεμος έχει έναν γιο που ζει στη Boumalne, γι 'αυτό και τους χειμώνες η κοιλάδα ¨υποφέρει¨ από αυτόν.
Η περιοχή αρδεύεται με κανάλια που ποτίζουν τα χωράφια και οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις περιβάλλονται από συκιές, αμυγδαλιές και ελιές.
Η κοιλάδα Dades ονομάζεται Χώρα των Σύκων, η οποία τη διακρίνει από την ξηρότερη κοιλάδα Draa στα νότια της Ouarzazate που ονομάζεται χώρα των Ημερομηνιών.




Skoura - Merzouga – Google My Maps
Είναι γεγονός πως έχουμε μια έφεση να γεμίζουμε τη μέρα μας με εξορμήσεις στα αξιοθέατα συνδυαστικά και με άλλες δραστηριότητες και δεν ψάχνουμε κάποια ευκαιρία για χαλάρωση ή απολαμβάνοντας όλες τις τυχών παροχές ενός καταλύματος.
Η συμφωνία από βραδύς ήταν να πάρουμε πρωϊνό στις 07.30π.μ και το εγερτήριο μας για τις ετοιμασίες μας γρηγορότερα ούτως ώστε να φύγουμε το δυνατόν σύντομα.
Όντως το σερβίρισμα έγινε στη ώρα του, στο αίθριο με θέα την πισίνα και μέρους της όασης Skoura.
Είχαμε αμφιταλαντευθεί ευθύς εξ´αρχής, από αυτό το μέρος που θα βρισκόμασταν, το προς σε ποια περιοχή της ερήμου θα κινιόμασταν, της Zagora ή της Merzouga. Η ζυγαριά γρήγορα έγειρε προς την έρημο της Merzouga επειδή έδειχνε να ταιριάζει καλύτερα στο πλάνο μας και ας είχε η προσέγγισή της, κάποια, επιπλέον χιλιόμετρα.
Σήμερα, έχουμε σκοπό να καταβάλουμε προσπάθεια ώστε να βρεθούμε στα περίχωρα της ερήμου στην περιοχή της Merzouga. Το εγχείρημά μας, σε σχέση με τα όσα συνέβησαν χθές, φάνταζε όχι απλώς αβέβαιο αλλά παντελώς ανεκπλήρωτο.
Τα 363 χιλιόμετρα για να φθάσουμε ως την Merzouga δεν φαινόντουσαν υπερβολικά πολλά, ήταν, λαμβάνοντας υπόψην ότι θα γινόντουσαν και συγκεκριμένες στάσεις και μονολογήσαμε πως δε θα τα καταφέρουμε αλλά μας επιβάλλεται το να το προσπαθήσουμε.
Λόγω αυτής της αβεβαιότητας δεν είχαμε κλείσει κάποιο κατάλυμα, μιας και μας ήταν σαφές πως για το θέμα της διανυκτέρευσης θα υπήρχε πληθώρα προσφορών.
Φεύγουμε και σε κοντινή απόσταση σταματάμε έξω από το επιβλητικό Kasbah Amridil, που είναι επισκέψιμο με εισιτήριο εισόδου.
Προς στιγμή δελεάζομαι στη σκέψη να φθάσω στο πάρκινγκ και να τραβήξω χειρόφρενο για μια έστω σύντομη επίσκεψη αλλά δεν το ξεστόμισα. Εξωτερικές φωτογραφίες, λοιπόν, από μακρυά για να μείνουμε μονιασμένοι.
Άμεσα επιστροφή στην πορεία μας, από την πρώτη μας παράκαμψη, με κατέυθυνση ελαφρώς βοειοανατολικά προς την Κοιλάδα των Ρόδων την Kelaat M’Gouna, όταν ακούγεται υπόκωφα μια απελπισμένη φωνή :
<< Δε νετάρει η φωτογραφική, τι να συνέβηκε άραγε ;>>
Τόσο γλυκά διαπιστώνουμε πως ξεκινά, και σήμερα, η μέρα μας !
Μια υποχρεωτική στάση, στην μπασταρδοασφαλτοστρωμένη απλωσιά δίπλα στο δρόμο για έλεγχο.
Πριν αρχίσω το γαργάλημά της, κατέβασμα πρώτα το μισό τραίνο των Αγίων που δεν υπήρχε έκανα μια επαναφορά των εργοστασιακών ρυθμίσεων (οι άλλες, οι δεικές μας, μπορούν και να περιμένουν) και ούπς λύθηκε το πρόβλημα. Η φωτογραφική μηχανή επανήλθε στα φυσιολογικά της και ποτέ δεν ψάχνουμε, περαιτέρω, το γιατί και το πως συνέβη !
Ρωτώ, πάντα, καλοπροαίρετα: <<Τώρα δε πρέπει να το πατήσεις το γκάζι ;>>
Όχι βέβαια για να προλάβεις σώνει και καλά κάτι και τι ακριβώς θα μπορούσε να είναι αυτό !
Αλλά νάάά, βρε παιδάκι μου, κάπου να το ξεφουσκώσεις το ρημάδι το γεγονός . . .
Ξεκινάμε πάλι, και για αρκετά χιλιόμετρα δεν συναντάμε ούτε δείγμα από τροχοφόρα αλλά και κάθε άλλου είδους τετράποδο.
Μόνη μας ¨συντροφιά¨ το κατάξερο τοπίο, με τα ελαφριά βουναλάκια του, που λιάζεται ανήμπορο κάτω από τις πρωινές και θερμές (το ένιωθες) ηλιαχτίδες.
Όταν ¨ξύπνησε¨ η κυκλοφορία των πάσης φύσεως τροχοφόρων είχαμε ήδη φθάσει στην μια σπό τις άκρες της πόλης Kelaat M’Gouna, όπου μάλιστα έξω από το Ταχυδρομείο γινόταν το πατείς με πατώσε, το γιατί ακριβώς υπήρχε αυτός ο συνωστισμός δεν το γνωρίζουμε.
Όταν φθάσαμε στο κέντρο της πόλης, βγήκαμε από αυτήν χωρίς δεύτερη σκέψη με περιπλανώμενη διάθεση και κατεύθυνση προς τον λόφο που ξεμυτούσε, προσδοκώντας για μια καλή θέα προς την κοιλάδα.
Η μικρή ανηφόρα, δε μας καθυστέρησε, μας έβγαλε σε ένα ξέφωτο και ήταν αυτό μακριβώς που περιμέναμε πως θα βρούμε. Να έχουμε μια καλή θέα από ψηλά όλης της κοιλάδας.
Με κόντρα τον ήλιο, το Lens Hood δούλεψε όσο μπορούσε για να κάνει εύκολη τη ¨δουλειά¨ του φακού και η αποτελεσματικότητά του αποτυπώθηκε όπως παρακάτω.
Μεγάλης έκτασης η όαση όπου καλλιεργούνται τα ρόδα και με πολλά kasbah γύρω και μέσα σ´ αυτήν. Τον μήνα Μαϊο που γίνεται η συγκομιδή των ρόδων και οι σχετικές εκδηλώσεις είναι η καλύτερη εποχή.
Η μικρή πόλη δείχνει φροντισμένη και στολισμένη τόσο από τα σύγχρομα φωτιστικά που κοσμούν εξ´άλλου όλη την περιοχή αυτής της επαρχίας όσο και τα ιδιόρρυθμα γλυπτά με τα ρόδα.
Αναμφίβολα θα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν η επίσκεψη μας συνέπιπτε με την εποχή της ανθοφορίας, που τα έμψυχα θα είχαν αφυπνισθεί από τα άψυχα και θα ήταν αμφότερα στο φόρτε τους.
Συνεχίζουμε το δρόμο μας, που είναι στενός, άνοδος-κάθοδος, αλλά σε καλή κατάσταση και δεν δημιουργεί έντονους προβληματισμούς λόγω και της μειωμένης κίνησης.
Η καθ´οδόν θέα προς το Dades Gorges προς το οποιο πορευόμαστε, προσφέρει άλλη ομορφιά απ´ όσα μέχρι τώρα είχαμε ανταμώσει.
Η διαδρομή είναι εντυπωσιακή, με εκατοντάδες Kasbahs, με εντυπωσιακά τοπία ερήμου, φοινικοδάση και με το εκτεταμένο σεληνιακό τοπίο Jebel Sarhro στα νότια.
Δικαίως αυτή η περιοχή, που εκτείνεται ακόμη και μετά την πόλη Rissani προς την έρημο της Merzouga, την έχουν ονομάσει ως η περιοχή με τα χίλια Kasbahs που χαρακτηρίζουν τον Μαροκινό νότο.
Το Boumalne Dades είναι μια μικρή πόλη στην επαρχία Tinghir μόλις είκοσι τέσσερα χιλιόμετρα βορειοανατολικά από την Kalaat M'Gouna.
Βρίσκεται, στην άκρη ενός οροπεδίου στα 1.500μ, στη διχάλα του κύριου δρόμου που συνεχίζει -πάνω από τον ποταμό- προς την πλαγιά της πόλης, ενώ ο αριστερός δρόμος, τον οποίο θα πάρουμε και εμείς, οδηγεί προς στο εκπληκτικό φαράγγι Dades.
Όπως λέει μια τοπική παροιμία, ο άνεμος έχει έναν γιο που ζει στη Boumalne, γι 'αυτό και τους χειμώνες η κοιλάδα ¨υποφέρει¨ από αυτόν.
Η περιοχή αρδεύεται με κανάλια που ποτίζουν τα χωράφια και οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις περιβάλλονται από συκιές, αμυγδαλιές και ελιές.
Η κοιλάδα Dades ονομάζεται Χώρα των Σύκων, η οποία τη διακρίνει από την ξηρότερη κοιλάδα Draa στα νότια της Ouarzazate που ονομάζεται χώρα των Ημερομηνιών.