themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.878
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα (Marrakech)
- 1η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (στην παλιά και στην νέα πόλη)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (Marrakech - Skoura & 238 Km)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (Skoura - Merzouga & 363 Km)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 5η μέρα (ασκόπως τριγύρω και ακολουθεί Camel Trek 😂 )
- 5η μέρα (συνέχεια)
- 6η ημέρα (Camp + Merzouga - Fès & 470 Km)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 7η ημέρα (Fès ολημερίς, τι άλλο μπορεί να θες ?)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Fès - Meknes - Volubilis - Chefchaouen & 264 Km)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Chefchaouen, το μπλε μαργαριτάρι !)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 9η μέρα (Chefchaouen - Rabat και 278 χλμ)
- 9η ημέρα, (Rabat)
- 9η ημέρα, (συνέχεια)
- 10η μέρα ( Rabat - Essaouira & 455 Km )
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 10η μέρα (Essaouira)
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 11η μέρα (Essaouira - Marrakech & 177 Km)
- 11η μέρα (συνέχεια)
11η μέρα, (Essaouira - Marrakech & 177 Km )

Essaouira - Lapangan Terbang Menara (RAK), Μαρακές, Μαρόκο – Google My Maps
Το πρωί, ότι είχε ανέβει ο ήλιος στον ουρανό, ακούσαμε δυο τρία ζευγάρια τακούνια έξω στον διάδρομο. Ήταν μια καλή προειδοπίηση ότι όπου να´ναι πλησίαζε η ώρα για το breakfast. Μας είχαν συμβουλέψει πως αν το επέτρεπε ο καιρός το breakfast θα σερβιριζόταν στην ταράτσα, γι´αυτό κι´εμείς ξυπόλητοι ανεβήκαμε τις δυο στροφές σκάλες και μείναμε έκθαμβοι με το στημένο σκηνικό !

Τα τιτιβίσματα των πουλιών που χαζοκρυβόντουσαν μέσα στα φυλλώματα του υψηλού φοίνικα μας συντρόφεψαν ευχάριστα όσο διήρκησε το πρωϊνό μας. Τα μικρά, μάλιστα, ήταν εκείνα που έκαναν τρέλλες στην προσπάθειά τους να μάθουν να στριφογυρίζουν με χάρη στον αέρα και να πιάσουν τα δικά τους έντομα στις πρώτες τους αναγνωριστικές πτήσεις ενώ τα μεγάλα παρατηρούσανε έτοιμα να παρέμβουν αν χρειαζόταν.

Την ίδια στιγμή, από την αντίθετη πλευρά, η καθιστή και καμαρωτή γατούλα, παρατηρούσε ατάραχη, αλάργα πάνω από το στηθαίο. Φαγώθηκα, και περιμένα να γυρίσει προς τα εμένα αλλά δεν γύρισε το κεφάλι της για μια en face φωτογράφιση.

Επίσης, ποτέ δε μάθαμε αν έβλεπε τόσο μακρυά, όσο τα κατάφερνε ο zoom φακός της φωτογραφικής μηχανής ! ! !
Και ρωτήσαμε τον οικοδεσπότη, την ώρα που σερβίριζε γαλλικό καφέ, αν τα σπίτια που αχνοφαίνονταν, πέρα μακρυά μετά τον ποταμό Ksob, ήταν μέρος του χωριού Diabat, εκεί δηλαδή που κάτι ασπρουδερά διάφανα σύννεφα στεκόντουσαν ψηλά πάνω από τους λόφους, προμηνύοντας ενδεχομένως με τον τρόπο τους αυτό που θα ακολουθούσε.
Και κουβέντα στην κουβέντα μάθαμε για τα πολλά φούμαρα που λέγονται για τους Rockers επισκέπτες της Essaouira και ειδικά για τους Fan του Jimi Hendrix.
<< Ο Jimi Hendrix, είπε, ήρθε τον Ιούλιο του 1969 και πέρασε 11 ημέρες στην Essaouira. Έφτασε στην Casablanca, από το Παρίσι, συνοδευόμενος από δύο φίλους (οι άλλοι δυό του συγκροτήματός του συμπληρώνω εγώ). Έμεινε σε 3 διαφορετικά ξενοδοχεία, συμπεριλαμβανομένου του "Hotel des Iles" στην Essaouira. Ποτέ δεν δοκίμασε την κουζίνα του "Chez Sam", καθώς το εστιατόριο δεν υπήρχε το 1969 και ποτέ δεν ήθελε να αγοράσει το χωριό Diabat που απέχει τρια χλμ νότια Και το τραγούδι "Castles Made Of Sand" κυκλοφόρησε το 1967, δύο χρόνια πριν φτάσει στην πόλη μας>>.
Δε μπόρεσα να κρατηθώ και τον ρώτησα: <<So what about Bob Marley (πέθανε το 1981 !)?
Did he ever visit Essaouira? >>.
Απαντά με ένα παρατεταμένο χα, χα :<<His group, The Wailers visited the Gnaoua Festival in June 2004>>.
Και συμπλήρωσε, αμέσως, με νόημα: <<Η δική σας τραγουδίστρια της Όπερας, Maria Callas ήταν κι´αυτή μία από τις διασημότητες που ευνόησαν την Essaouira στη δεκαετία του '60>>.
Τον ευχαριστήσαμε για την απρόσκοπτη διαμονή μας, την εξυπηρέτηση και για τις χαριτωμένες, απρόσμενες, πληροφορίες και φύγαμε παίρνοντας μόνο τα απαραίτητα για την προγραμματισμένη πρωινή βόλτα στην πόλη και όχι μόνον.
Θα επιστρέφαμε αργά το μεσημέρι για να ετοιμαστούμε για τη συνέχεια του ταξιδιού μας.

Το πολύ ανθεκτικό ποώδες φυτό των 20cm περίπου, τύπου Αρμέρια με φύλλα μικρά στο απαλό ροζ χρώμα είχαν γεμίσει πολλά από τα παρτέρια που λούζονταν στον ήλιο χωρίς οι ταξιανθίες τους να χάσουν κάτι από τη λάμψη τους.

Με ένα έμπα και ένα έβγα στην άκρη των τειχών της Essaouira-Mogador και όπως πολλοί αποκαλούν "Νύφη του Ατλαντικού" περπατήσαμε ήσυχα παράλληλα με τη θάλασσα και τη σκιά των προμαχώνων της. Υποτυπώδης η κινητικότητα και τα σιδερένια αρμυροφαγωμένα, της μιας τάβλας, παγκάκια μάταια περίμεναν κάποιον να τα τιμήσει.







Η βόλτα μας θα κατέληγε στο λιμανάκι όπου ναυτικοί, ψαράδες και σκαριά όλων των τύπων είναι ενεργά.

Οι τουρίστες ξεχώριζαν περισσότερο με τις φωτογραφικές που κρατούσαν (μικροί-μεγάλοι) που
φωτογράφιζαν πρωί-πρωί τους ψαράδες που άδειάζαν τα δίχτυα τους, και τους παραδοσιακούς τεχνίτες παραδίπλα στο μικρό καρνάγιο που ματσακόνιζαν ξύλινες ψαρόβαρκες, παρά από τα ρούχα που φορούσαν.
Τα κλικ των φωτογραφικών μηχανών ήταν άηχα αφού επισκιάζονταν από τα ασταμάτητα και ζωηρά κρωξίματα των γλάρων και τις φωνές των συναλλασσομένων.

Η αναταραχή των γαλαζοπρασινόασπρων ξύλινων σκαφών που φθάνουν ή αναχωρούν, η κοπιαστική φορτοεκφόρτωση των αλιευμάτων, το μοντάρισμα - επισκευή των διχτυών συνθέτουν το παζλ ενός ¨εργατικού¨ λιμανιού που είναι θορυβώδες, έντονο και εξαιρετικά ατμοσφαιρικό.
Οι ναυπηγοί της περιοχής είναι άριστοι σχεδιαστές και ιδιαίτερα αξιόπιστοι και έχουν επιτύχει να
εφοδιάζουν με αλιευτικά σκάφη ολόκληρη την ακτή του Μαρόκου, ακόμη και τόσο μακριά όσο στη Γαλλία.

Οι ολοένα αυξανόμενες μυρωδιές, οι γλάροι που ¨οργώνουν¨ με μανία τον ουρανό, η αλμύρα που την νοιώθεις στο πετσί σου και η παραδοσιακή ατμόσφαιρα του λιμανιού σε προκαλούν να παρακολουθείς με τεταμένη την προσοχή.

Πολλοί καταφθάνουν για την λιανική αγορά ψαριών, αυτών που πιάνονται κατά τη διάρκεια της νύχτας (κάποιοι δε διστάζουν να τα δοκιμάζουν κιόλας, νωπά, πριν αγοράσουν).
Η χονδρική πώληση των ψαριών είναι με δημοπρασία, η οποία πραγματοποιείται στην αίθουσα αγοράς ακριβώς έξω από τις πύλες του λιμανιού.

Αμέτρητοι γλάροι αιωρούνται πάνω από το φυσικό λιμάνι, που τους προσφέρει καταφύγιο, βουτώντας ενθουσιασμένοι και δίνοντας μάχες για να αρπάξουν ουρλιάζοντας κομμάτια απορριμμένων ψαριών.


Στο θρυλικό “Λιμάνι της Essaouira”, που παραμένει σχεδόν αναλλοίωτο μέσα στους αιώνες, είδαμε εικόνες από το παρελθόν.

Οι γλάροι λες και το κατάλαβαν ότι θα αποχωρούσαμε και μπήκαν σε διάταξη για να μας αποχαιρετήσουν, εξυπακούεται, με το δικό τους τρόπο.


Μαζί με την ακαταμάχητη υπέροχη θέα των γλάρων με τα κίτρινα πόδια όλων των ηλικιακών τάξεων καταφέραμε, λίγο πιο πέρα, να έχουμε και πρόσβαση στην πρώιμη ραστώνη του ηλικιωμένου που τίμησε το παγκάκι με το απαράμιλλο graffiti πίσω στον τοίχο.
Και η φάση, λέω εγώ, θα´ταν τέλεια σε όλα της αν η στάση του κεφαλιού του βρισκόταν εκεί που ήταν τα πόδια του ! ! !

Στρίψε αριστερά και τώρα δεξιά και πάλι αριστερά, μέσα στη Medina και 15 λεπτά αργότερα φτάσαμε σε κάτι εγκαταλελειμμένες αποθήκες με διάσπαρτες ξύλινες πόρτες άλλες ανοιχτές και άλλες κλειστές αλλά και κάποιες μεταλλικές κατασκευές Art Studio - Gallery που ξεφύτρωναν μέσα από χαμηλοτάβανες στοές, όπου καλλιτέχνες με φαντασία εκθέτουν με μοναδικό τρόπο τα δημιουργήματά τους παράλληλα μ´ εκείνα των παραδοσιακών τεχνιτών.







Δε θα ρωτήσουμε κανένα, που θα πάει, θα βγούμε στην ακροθαλασσιά είπαμε όταν κοιταχθήκαμε, κάποια στιγμή, στα μάτια και δώστου πάλι δεξιά και εν συνεχεία αριστερά.


Essaouira - Lapangan Terbang Menara (RAK), Μαρακές, Μαρόκο – Google My Maps
Το πρωί, ότι είχε ανέβει ο ήλιος στον ουρανό, ακούσαμε δυο τρία ζευγάρια τακούνια έξω στον διάδρομο. Ήταν μια καλή προειδοπίηση ότι όπου να´ναι πλησίαζε η ώρα για το breakfast. Μας είχαν συμβουλέψει πως αν το επέτρεπε ο καιρός το breakfast θα σερβιριζόταν στην ταράτσα, γι´αυτό κι´εμείς ξυπόλητοι ανεβήκαμε τις δυο στροφές σκάλες και μείναμε έκθαμβοι με το στημένο σκηνικό !
Τα τιτιβίσματα των πουλιών που χαζοκρυβόντουσαν μέσα στα φυλλώματα του υψηλού φοίνικα μας συντρόφεψαν ευχάριστα όσο διήρκησε το πρωϊνό μας. Τα μικρά, μάλιστα, ήταν εκείνα που έκαναν τρέλλες στην προσπάθειά τους να μάθουν να στριφογυρίζουν με χάρη στον αέρα και να πιάσουν τα δικά τους έντομα στις πρώτες τους αναγνωριστικές πτήσεις ενώ τα μεγάλα παρατηρούσανε έτοιμα να παρέμβουν αν χρειαζόταν.
Την ίδια στιγμή, από την αντίθετη πλευρά, η καθιστή και καμαρωτή γατούλα, παρατηρούσε ατάραχη, αλάργα πάνω από το στηθαίο. Φαγώθηκα, και περιμένα να γυρίσει προς τα εμένα αλλά δεν γύρισε το κεφάλι της για μια en face φωτογράφιση.
Επίσης, ποτέ δε μάθαμε αν έβλεπε τόσο μακρυά, όσο τα κατάφερνε ο zoom φακός της φωτογραφικής μηχανής ! ! !
Και ρωτήσαμε τον οικοδεσπότη, την ώρα που σερβίριζε γαλλικό καφέ, αν τα σπίτια που αχνοφαίνονταν, πέρα μακρυά μετά τον ποταμό Ksob, ήταν μέρος του χωριού Diabat, εκεί δηλαδή που κάτι ασπρουδερά διάφανα σύννεφα στεκόντουσαν ψηλά πάνω από τους λόφους, προμηνύοντας ενδεχομένως με τον τρόπο τους αυτό που θα ακολουθούσε.
Και κουβέντα στην κουβέντα μάθαμε για τα πολλά φούμαρα που λέγονται για τους Rockers επισκέπτες της Essaouira και ειδικά για τους Fan του Jimi Hendrix.
<< Ο Jimi Hendrix, είπε, ήρθε τον Ιούλιο του 1969 και πέρασε 11 ημέρες στην Essaouira. Έφτασε στην Casablanca, από το Παρίσι, συνοδευόμενος από δύο φίλους (οι άλλοι δυό του συγκροτήματός του συμπληρώνω εγώ). Έμεινε σε 3 διαφορετικά ξενοδοχεία, συμπεριλαμβανομένου του "Hotel des Iles" στην Essaouira. Ποτέ δεν δοκίμασε την κουζίνα του "Chez Sam", καθώς το εστιατόριο δεν υπήρχε το 1969 και ποτέ δεν ήθελε να αγοράσει το χωριό Diabat που απέχει τρια χλμ νότια Και το τραγούδι "Castles Made Of Sand" κυκλοφόρησε το 1967, δύο χρόνια πριν φτάσει στην πόλη μας>>.
Δε μπόρεσα να κρατηθώ και τον ρώτησα: <<So what about Bob Marley (πέθανε το 1981 !)?
Did he ever visit Essaouira? >>.
Απαντά με ένα παρατεταμένο χα, χα :<<His group, The Wailers visited the Gnaoua Festival in June 2004>>.
Και συμπλήρωσε, αμέσως, με νόημα: <<Η δική σας τραγουδίστρια της Όπερας, Maria Callas ήταν κι´αυτή μία από τις διασημότητες που ευνόησαν την Essaouira στη δεκαετία του '60>>.
Τον ευχαριστήσαμε για την απρόσκοπτη διαμονή μας, την εξυπηρέτηση και για τις χαριτωμένες, απρόσμενες, πληροφορίες και φύγαμε παίρνοντας μόνο τα απαραίτητα για την προγραμματισμένη πρωινή βόλτα στην πόλη και όχι μόνον.
Θα επιστρέφαμε αργά το μεσημέρι για να ετοιμαστούμε για τη συνέχεια του ταξιδιού μας.
Το πολύ ανθεκτικό ποώδες φυτό των 20cm περίπου, τύπου Αρμέρια με φύλλα μικρά στο απαλό ροζ χρώμα είχαν γεμίσει πολλά από τα παρτέρια που λούζονταν στον ήλιο χωρίς οι ταξιανθίες τους να χάσουν κάτι από τη λάμψη τους.
Με ένα έμπα και ένα έβγα στην άκρη των τειχών της Essaouira-Mogador και όπως πολλοί αποκαλούν "Νύφη του Ατλαντικού" περπατήσαμε ήσυχα παράλληλα με τη θάλασσα και τη σκιά των προμαχώνων της. Υποτυπώδης η κινητικότητα και τα σιδερένια αρμυροφαγωμένα, της μιας τάβλας, παγκάκια μάταια περίμεναν κάποιον να τα τιμήσει.
Η βόλτα μας θα κατέληγε στο λιμανάκι όπου ναυτικοί, ψαράδες και σκαριά όλων των τύπων είναι ενεργά.
Οι τουρίστες ξεχώριζαν περισσότερο με τις φωτογραφικές που κρατούσαν (μικροί-μεγάλοι) που
φωτογράφιζαν πρωί-πρωί τους ψαράδες που άδειάζαν τα δίχτυα τους, και τους παραδοσιακούς τεχνίτες παραδίπλα στο μικρό καρνάγιο που ματσακόνιζαν ξύλινες ψαρόβαρκες, παρά από τα ρούχα που φορούσαν.
Τα κλικ των φωτογραφικών μηχανών ήταν άηχα αφού επισκιάζονταν από τα ασταμάτητα και ζωηρά κρωξίματα των γλάρων και τις φωνές των συναλλασσομένων.
Η αναταραχή των γαλαζοπρασινόασπρων ξύλινων σκαφών που φθάνουν ή αναχωρούν, η κοπιαστική φορτοεκφόρτωση των αλιευμάτων, το μοντάρισμα - επισκευή των διχτυών συνθέτουν το παζλ ενός ¨εργατικού¨ λιμανιού που είναι θορυβώδες, έντονο και εξαιρετικά ατμοσφαιρικό.
Οι ναυπηγοί της περιοχής είναι άριστοι σχεδιαστές και ιδιαίτερα αξιόπιστοι και έχουν επιτύχει να
εφοδιάζουν με αλιευτικά σκάφη ολόκληρη την ακτή του Μαρόκου, ακόμη και τόσο μακριά όσο στη Γαλλία.
Οι ολοένα αυξανόμενες μυρωδιές, οι γλάροι που ¨οργώνουν¨ με μανία τον ουρανό, η αλμύρα που την νοιώθεις στο πετσί σου και η παραδοσιακή ατμόσφαιρα του λιμανιού σε προκαλούν να παρακολουθείς με τεταμένη την προσοχή.
Πολλοί καταφθάνουν για την λιανική αγορά ψαριών, αυτών που πιάνονται κατά τη διάρκεια της νύχτας (κάποιοι δε διστάζουν να τα δοκιμάζουν κιόλας, νωπά, πριν αγοράσουν).
Η χονδρική πώληση των ψαριών είναι με δημοπρασία, η οποία πραγματοποιείται στην αίθουσα αγοράς ακριβώς έξω από τις πύλες του λιμανιού.
Αμέτρητοι γλάροι αιωρούνται πάνω από το φυσικό λιμάνι, που τους προσφέρει καταφύγιο, βουτώντας ενθουσιασμένοι και δίνοντας μάχες για να αρπάξουν ουρλιάζοντας κομμάτια απορριμμένων ψαριών.
Στο θρυλικό “Λιμάνι της Essaouira”, που παραμένει σχεδόν αναλλοίωτο μέσα στους αιώνες, είδαμε εικόνες από το παρελθόν.
Οι γλάροι λες και το κατάλαβαν ότι θα αποχωρούσαμε και μπήκαν σε διάταξη για να μας αποχαιρετήσουν, εξυπακούεται, με το δικό τους τρόπο.
Μαζί με την ακαταμάχητη υπέροχη θέα των γλάρων με τα κίτρινα πόδια όλων των ηλικιακών τάξεων καταφέραμε, λίγο πιο πέρα, να έχουμε και πρόσβαση στην πρώιμη ραστώνη του ηλικιωμένου που τίμησε το παγκάκι με το απαράμιλλο graffiti πίσω στον τοίχο.
Και η φάση, λέω εγώ, θα´ταν τέλεια σε όλα της αν η στάση του κεφαλιού του βρισκόταν εκεί που ήταν τα πόδια του ! ! !
Στρίψε αριστερά και τώρα δεξιά και πάλι αριστερά, μέσα στη Medina και 15 λεπτά αργότερα φτάσαμε σε κάτι εγκαταλελειμμένες αποθήκες με διάσπαρτες ξύλινες πόρτες άλλες ανοιχτές και άλλες κλειστές αλλά και κάποιες μεταλλικές κατασκευές Art Studio - Gallery που ξεφύτρωναν μέσα από χαμηλοτάβανες στοές, όπου καλλιτέχνες με φαντασία εκθέτουν με μοναδικό τρόπο τα δημιουργήματά τους παράλληλα μ´ εκείνα των παραδοσιακών τεχνιτών.
Δε θα ρωτήσουμε κανένα, που θα πάει, θα βγούμε στην ακροθαλασσιά είπαμε όταν κοιταχθήκαμε, κάποια στιγμή, στα μάτια και δώστου πάλι δεξιά και εν συνεχεία αριστερά.