themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.878
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα (Marrakech)
- 1η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (στην παλιά και στην νέα πόλη)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (Marrakech - Skoura & 238 Km)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (Skoura - Merzouga & 363 Km)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 5η μέρα (ασκόπως τριγύρω και ακολουθεί Camel Trek 😂 )
- 5η μέρα (συνέχεια)
- 6η ημέρα (Camp + Merzouga - Fès & 470 Km)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 7η ημέρα (Fès ολημερίς, τι άλλο μπορεί να θες ?)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Fès - Meknes - Volubilis - Chefchaouen & 264 Km)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Chefchaouen, το μπλε μαργαριτάρι !)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 9η μέρα (Chefchaouen - Rabat και 278 χλμ)
- 9η ημέρα, (Rabat)
- 9η ημέρα, (συνέχεια)
- 10η μέρα ( Rabat - Essaouira & 455 Km )
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 10η μέρα (Essaouira)
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 11η μέρα (Essaouira - Marrakech & 177 Km)
- 11η μέρα (συνέχεια)
Πάει μας τελείωσαν τα U-turn, που ήταν η ¨καλή¨ πλευρά αυτής της διαδρομής, αυτή που κατάφερε και επανέφερε την ηρεμία στους ¨πεζώ 2¨, αποφορτίζοντάς μας από όλα τα κακώς προηγούμενα δρώμενα.
Και ενώ ο δρόμος αρχίζει να ισιώνει, στον ορίζοντα διαγράφονται με το ζόρι κάποια αχνά σύννεφα που το μόνο που ουσιαστικά καταφέρνουν είναι να ομορφήνουν κι´άλλο το τοπίο.
Έ. δε το λες και λίγο αυτό !


Λογαριάσαμε να κάνουμε μια μικρή στάση, πάνω στο δρόμο περίπου στο χωριό Ait Zineb πριν αφήσουμε τον κυρίως δρόμο και στρίψουμε αριστερά για την προγραμματισμένη στάση μας στην πασίγνωστη περιοχή της Ait Ben Haddou αφού δεν γνωρίζαμε τι θα μπορούσαμε να βρούμε εκείνη την ώρα ανοικτά στο σύγχρονο χωριό.



Καλή ήταν η ανάταξη των δυνάμεων μας και αποφασίζουμε να φύγουμε αφήνοντας τον κυρίως δρόμο RN9 και στρίβοντας περνάμε στον υποδεέστερο RP1506. Έπειτα από λίγα χιλιόμετρα όταν παἰρνει και ισιώνει κάπως ο δρόμος αντικρίζουμε, τότε, στα δεξιά και μπροστά μας ένα κάστρο με πολεμίστρες πάνω σε ένα λόφο.
Μοιάζει να είναι χτισμένο από λάσπη ξεραμένη στον ήλιο !

16:48:05 έδειχνε το ηλεκτρονικό ρολόι του αυτοκινήτου και το GPS, που ήταν ντάλα στον ήλιο, τις συντεταγμένες : 31° 02´ 14,57´´ N. 7° 07´17,55´´ W, όταν πλησιάσαμε στον ευρύτερη περιοχή του Ait Ben Haddou.
Αφήσαμε σε ένα υποτυπώδες χώρο πάρκινγκ, το αυτοκίνητο, και κατευθυνθήκαμε προς την οχυρωμένη πόλη.

Τα ksar, αποτελούνται από ομάδες χωμάτινων κτιρίων που περιβάλλονται από ψηλούς τοίχους, και είναι χαρακτηριστικά παραδοσιακά κτίσματα της περιοχής της Σαχάρας. Τα κτίρια-σπίτια συγκεντρώνονται μέσα στα αμυντικά τείχη, τα οποία ενισχύονται πολλές φορές από γωνιακούς πύργους. Το Ait-Ben-Haddou, στην επαρχία Ouarzazate, είναι ένα εντυπωσιακό παράδειγμα της αρχιτεκτονικής του Νότιου Μαρόκου.
Το Ksar του Ait-Ben-Haddou, φωτογενές και ξεχωριστό, βρίσκεται στις πλαγιές ενός λόφου δίπλα στον ποταμό Asif Ounila και είναι ένα παλιό κάστρο από λάσπη και άχυρο, που σχεδόν κάθε χρόνο ξαναφτιάχνεται, καθόσον με την συνεχή έκθεσή του στα καιρικά φαινόμενα και ιδιαίτερα στις βροχές τα κτίσματα αποσαθρώνονται. Για το λόγο αυτό τα κτίσματα, σοβατίζονται και ξανά σοβατίζονται με αποτέλεσμα να μη διατηρείται τίποτα από το παλιό Ksar, εκτός βέβαια από το αρχικό του σχήμα. Παρ´ όλα αυτά αποπνέει ζωντἀνια και ας μην του έχει μείνει ούτε ένα από τα αρχικά του κύτταρα.
Οι βερβέρικες οικογένειες Haddou ήταν αυτές που κυριαρχούσαν στην περιοχή και το δημιούργησαν στην πάροδο των χρόνων και το Ait-Ben-Haddou προέρχεται από :

Η ζέστη είχε κάνει για καλά την εμφάνισή της και είχε καταφέρει να εκδιώξει και εκείνους τους ¨τολμηρούς¨ επισκέπτες κάπου να αποσυρθούν αναζητώντας όχι ησυχία αλλά περιβάλλον δροσιάς.
Το 2011 ολοκληρώθηκε η γέφυρα για τους πεζούς, που συνδέει το Ksar -μέσω του ποταμού και του φοινικώνα- με το απέναντί του σύγχρονο χωριό.



Πολλές οι ερμητικά κλειστές πόρτες και εμφανώς λιγοστά τα καταστήματα με τα κάθε λογής souvenir. Όλα σε παρέπεμπαν στο low season.
Για μας, δεν το κρύβουμε, μια χαρά ήταν κι´ έτσι,


Ο ήλιος στο ζενίθ της ημέρας αστράφτει και δημιουργεί μαύρους ίσκιους στο πλίνθινο σκηνικό του κάστρου.









Εδώ, πάνω, ας πούμε στη διαμορφωμένη κορυφή του φρουρίου, βρισκόταν ένα γκρουπάκι επισκεπτών που ήταν και πάλι δυσανάλογα λίγοι σε σχέση με την άπλα του χώρου. Δεν είχε κάποιο ενδιαφέρον πέραν της καλύτερης θέας και του ήπιου ζεστού ανέμου που ένιωθες να σε τσουρουφλίζει στιγμές- στιγμές, έτσι για να κάνει την πλάκα του κι´ αυτό.


Σε αυτό το σημείο, στο φυλάκιο - παρατηρητήριο, είναι εύκολο να κάνεις μια περιστροφή 360° για να αντιληφθείς τήν απεραντοσύνη του ερημικού άγονου τοπίου και το τότε μεγαλείο της αρχαίας οχυρωμένης πόλης.




Κατεβήκαμε με προσοχή (πάντοτε το κατέβασμα είναι δυσκολότερο) από την κορυφή της οχυρωμένης πόλης και περιεργαστήκαμε με την ανάποδη φορά τα κτίσματα που αν και είναι αναστηλωμένα, εντούτοις δεν χάνουν -κάτι- από την παλιά γοητεία τους.


Και κάπου εδώ, με μια τελευταία ματιά, είπαμε το γειά σας.

Και ενώ ο δρόμος αρχίζει να ισιώνει, στον ορίζοντα διαγράφονται με το ζόρι κάποια αχνά σύννεφα που το μόνο που ουσιαστικά καταφέρνουν είναι να ομορφήνουν κι´άλλο το τοπίο.
Έ. δε το λες και λίγο αυτό !
Λογαριάσαμε να κάνουμε μια μικρή στάση, πάνω στο δρόμο περίπου στο χωριό Ait Zineb πριν αφήσουμε τον κυρίως δρόμο και στρίψουμε αριστερά για την προγραμματισμένη στάση μας στην πασίγνωστη περιοχή της Ait Ben Haddou αφού δεν γνωρίζαμε τι θα μπορούσαμε να βρούμε εκείνη την ώρα ανοικτά στο σύγχρονο χωριό.
Καλή ήταν η ανάταξη των δυνάμεων μας και αποφασίζουμε να φύγουμε αφήνοντας τον κυρίως δρόμο RN9 και στρίβοντας περνάμε στον υποδεέστερο RP1506. Έπειτα από λίγα χιλιόμετρα όταν παἰρνει και ισιώνει κάπως ο δρόμος αντικρίζουμε, τότε, στα δεξιά και μπροστά μας ένα κάστρο με πολεμίστρες πάνω σε ένα λόφο.
Μοιάζει να είναι χτισμένο από λάσπη ξεραμένη στον ήλιο !
16:48:05 έδειχνε το ηλεκτρονικό ρολόι του αυτοκινήτου και το GPS, που ήταν ντάλα στον ήλιο, τις συντεταγμένες : 31° 02´ 14,57´´ N. 7° 07´17,55´´ W, όταν πλησιάσαμε στον ευρύτερη περιοχή του Ait Ben Haddou.
Αφήσαμε σε ένα υποτυπώδες χώρο πάρκινγκ, το αυτοκίνητο, και κατευθυνθήκαμε προς την οχυρωμένη πόλη.
Τα ksar, αποτελούνται από ομάδες χωμάτινων κτιρίων που περιβάλλονται από ψηλούς τοίχους, και είναι χαρακτηριστικά παραδοσιακά κτίσματα της περιοχής της Σαχάρας. Τα κτίρια-σπίτια συγκεντρώνονται μέσα στα αμυντικά τείχη, τα οποία ενισχύονται πολλές φορές από γωνιακούς πύργους. Το Ait-Ben-Haddou, στην επαρχία Ouarzazate, είναι ένα εντυπωσιακό παράδειγμα της αρχιτεκτονικής του Νότιου Μαρόκου.
Το Ksar του Ait-Ben-Haddou, φωτογενές και ξεχωριστό, βρίσκεται στις πλαγιές ενός λόφου δίπλα στον ποταμό Asif Ounila και είναι ένα παλιό κάστρο από λάσπη και άχυρο, που σχεδόν κάθε χρόνο ξαναφτιάχνεται, καθόσον με την συνεχή έκθεσή του στα καιρικά φαινόμενα και ιδιαίτερα στις βροχές τα κτίσματα αποσαθρώνονται. Για το λόγο αυτό τα κτίσματα, σοβατίζονται και ξανά σοβατίζονται με αποτέλεσμα να μη διατηρείται τίποτα από το παλιό Ksar, εκτός βέβαια από το αρχικό του σχήμα. Παρ´ όλα αυτά αποπνέει ζωντἀνια και ας μην του έχει μείνει ούτε ένα από τα αρχικά του κύτταρα.
Οι βερβέρικες οικογένειες Haddou ήταν αυτές που κυριαρχούσαν στην περιοχή και το δημιούργησαν στην πάροδο των χρόνων και το Ait-Ben-Haddou προέρχεται από :
- Το Ait σημαίνει « φυλή των Βερβέρων»,
- Το Ben σημαίνει «γιός»,και
- Το Haddou είναι το όνομα της οικογένειας.
Η ζέστη είχε κάνει για καλά την εμφάνισή της και είχε καταφέρει να εκδιώξει και εκείνους τους ¨τολμηρούς¨ επισκέπτες κάπου να αποσυρθούν αναζητώντας όχι ησυχία αλλά περιβάλλον δροσιάς.
Το 2011 ολοκληρώθηκε η γέφυρα για τους πεζούς, που συνδέει το Ksar -μέσω του ποταμού και του φοινικώνα- με το απέναντί του σύγχρονο χωριό.
Πολλές οι ερμητικά κλειστές πόρτες και εμφανώς λιγοστά τα καταστήματα με τα κάθε λογής souvenir. Όλα σε παρέπεμπαν στο low season.
Για μας, δεν το κρύβουμε, μια χαρά ήταν κι´ έτσι,
Ο ήλιος στο ζενίθ της ημέρας αστράφτει και δημιουργεί μαύρους ίσκιους στο πλίνθινο σκηνικό του κάστρου.
Εδώ, πάνω, ας πούμε στη διαμορφωμένη κορυφή του φρουρίου, βρισκόταν ένα γκρουπάκι επισκεπτών που ήταν και πάλι δυσανάλογα λίγοι σε σχέση με την άπλα του χώρου. Δεν είχε κάποιο ενδιαφέρον πέραν της καλύτερης θέας και του ήπιου ζεστού ανέμου που ένιωθες να σε τσουρουφλίζει στιγμές- στιγμές, έτσι για να κάνει την πλάκα του κι´ αυτό.
Σε αυτό το σημείο, στο φυλάκιο - παρατηρητήριο, είναι εύκολο να κάνεις μια περιστροφή 360° για να αντιληφθείς τήν απεραντοσύνη του ερημικού άγονου τοπίου και το τότε μεγαλείο της αρχαίας οχυρωμένης πόλης.
Κατεβήκαμε με προσοχή (πάντοτε το κατέβασμα είναι δυσκολότερο) από την κορυφή της οχυρωμένης πόλης και περιεργαστήκαμε με την ανάποδη φορά τα κτίσματα που αν και είναι αναστηλωμένα, εντούτοις δεν χάνουν -κάτι- από την παλιά γοητεία τους.
Και κάπου εδώ, με μια τελευταία ματιά, είπαμε το γειά σας.