themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.878
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα (Marrakech)
- 1η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (στην παλιά και στην νέα πόλη)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 2η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (Marrakech - Skoura & 238 Km)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 3η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (Skoura - Merzouga & 363 Km)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 4η μέρα (συνέχεια)
- 5η μέρα (ασκόπως τριγύρω και ακολουθεί Camel Trek 😂 )
- 5η μέρα (συνέχεια)
- 6η ημέρα (Camp + Merzouga - Fès & 470 Km)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 6η μέρα (συνέχεια)
- 7η ημέρα (Fès ολημερίς, τι άλλο μπορεί να θες ?)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 7η μέρα (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Fès - Meknes - Volubilis - Chefchaouen & 264 Km)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 8η ημέρα, (Chefchaouen, το μπλε μαργαριτάρι !)
- 8η ημέρα, (συνέχεια)
- 9η μέρα (Chefchaouen - Rabat και 278 χλμ)
- 9η ημέρα, (Rabat)
- 9η ημέρα, (συνέχεια)
- 10η μέρα ( Rabat - Essaouira & 455 Km )
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 10η μέρα (Essaouira)
- 10η μέρα (συνέχεια)
- 11η μέρα (Essaouira - Marrakech & 177 Km)
- 11η μέρα (συνέχεια)
Σε ακροθαλασσιά βγήκαμε, δεν μπορώ να πω, όχι όμως σ´ αυτή που εννοούσαμε !
Όλοι το γνωρίζουμε πως δεν είναι εύκολο να παραδεχτεἰς την ήττα σου αλλά τι μπορείς να κάνεις όταν αυτή βγάζει μάτι !
Ακροθαλασσιά όταν λέγαμε εννοούσαμε την αμμουδερή παραλία όχι, διάβολε, αυτήν με τις πολεμίστρες και τα βράχια.

Ξανά μανά μέσα στη Medina, προς τα πίσω και προς την αντίθετη πλευρά για να πετύχουμε τον σκοπό μας μέσα από στενοσόκακα που δεν είχαμε ξαναπεράσει.



Και ο Θεός των θαυμάτων, έστω και την τελευταία ώρα, μας θυμήθηκε, βοηθώντας μας να βρούμε σε αυτό το κατάστημα, αυτά που δεν θυμηθήκαμε να αγοράσουμε στο Marrakech. Και ακόμη ισχυρίζομαι πως τούτα εδώ είναι ελαφρώς καλύτερα.

Αναφέρθηκε στο Post:

Συνεχίσαμε όχι απτόητοι, αλλά σίγουρα ανανεωμένοι από την ευτυχή συγκυρία αφού έπαψε να υπάρχει η εκκρεμοτητα που σέρναμε μέρες τώρα.





Δεν είναι για γέλια αλλά η αλήθεια είναι πως πάλι, στη βιασύνη μας, ξεστρατήσαμε και βγήκαμε στην πύλη Bab Doukkala, που είναι μια από τις κύριες πύλες της τρέχουσας περίφραξης της Medina και είναι μια από τις πιο επιβλητικές και συμβολικές. Βρίσκεται στα βορειοανατολικά της πόλης, στο Mellah.

Διαβήκαμε την πύλη χωρίς χειροκροτήματα και αλαλαγμούς και σταματήσαμε αμέσως απ´ έξω στον καφενέ εποχής για ένα κρύο, όχι απλά δροσερό, αφέψημα μπροστά στην αφετηρία των λεωφορείων και της στάσης των TAXI.



Μας πλησίασε άφοβα και αμίλητος κοντοστάθηκε εμπρός μας, κορδωμένος σα γύφτικο σκερπάνι, να μας παίξει (δεν ξέρω τι) με την αυτοσχέδια μακρυά φλογέρα του. Το κιτρινωπό τουρμπάνι του δεν σκέπαζε τ’ αυτιά και το μέτωπο, ενώ μαύροι κύκλοι περικύκλωναν τα μάτια του. Και δεν ντρέπομαι να πως ότι, ήχος δεν βγήκε ούτε από το ¨όργανό¨ του ούτε και απο το στόμα του, αλλά από φιλότιμο το μπαξίσι που του δώσαμε.

Καθισμένοι στον ίσκιο της ομπρέλας θαλάσσης παρακολουθούσαμε την μεσημεριάτικη κοσμοσυρροή και διακρίναμε με άνεση πως η πλειοψηφία των ανθρώπων προέρχοταν από τα τριγύρω χωριά που ήλθαν για τις δουλειές τους και όχι για βόλτα.



Δρόμοοο είπαμε και σηκωθήκαμε κάπως νωθρά προς τη σωστή, πλέον, κατεύθυνση.
Εν τέλει, η χαλαρή Essaouira μπορεί να έχει λιγότερα καταστήματα, αλλά όλα τα δημοφιλή προϊόντα του Μαρόκου μπορούν να βρεθούν στη συμπαγή, εύχρηστη Medina της Essaouira, μαζί με τις τοπικές σπεσιαλιτέ, τοπική τέχνη και βιολογικό λάδι argan, τον υγρό χρυσό της χώρας.


Εξακολουθούμε και κινούμαστε νωχελικά, έχουμε φθάσει στην αμμουδιά και τα πόδια μας ξυπόλητα βουλιάζουν στην άμμο. Ο αμμώδης ορίζοντας μπροστά και δεξιά μας ενώνεται αρμονικά με το γαλάζιο του ουρανού. Η άμμος είναι αρκετά δροσερή, παρ' όλο που η θερμοκρασία άγγιζε τους 32° C.
Η μεγάλη, αμμώδης παραλία της Essaouira είναι ιδανική για πεζοπορία, αλλά για ηλιοθεραπεία και κολύμπι μπορεί να είναι δύσκολη όταν οι άνεμοι είναι δυνατοί. Το ποδόσφαιρο παραλίας είναι μια δημοφιλής δραστηριότητα για τους ντόπιους (το παρακολουθήσαμε για λίγο χθές το απόγευμα) αντί για το παιχνίδι με τις ρακέτες θαλάσσης που γνωρίζουμε.
Πιάσαμε δυο θεσούλες κάτω από μια ψάθινη σταθερή ομπρέλα με ξαπλώστρες (είναι πολύ φθηνές ή δωρεάν αν παραγγείλεις κάτι φαγώσιμο).
Με τη βοήθεια μιας πετσέτας θαλάσσης-παρεό κάναμε δοκιμή στα μαγιώ Gaastra που αγοράσαμε από το Surfing Magazine, που πράγματι είχε και του πουλιού το γάλα για όλα τα θαλάσσια σπορ και εν συνεχεία βουτήξαμε με τη θερμοκρασία του νερού να είναι ψυχρή παρά τον κανονικό ήλιο.

Και βέβαια, λόγω της άπνοιας που επικρατούσε δεν είδαμε, ούτε για δείγμα, surfers, windsurfers και kitesurfers, εκείνους ντε, τους φοβερούς που με τις ανελέητες προσπάθειές τους θα πάλευαν να εξημερώσουν τα κύματα, εκμεταλλευόμενοι τον άνεμο.
Γυρίσαμε δυο τρεις φορές πλευρό και άλλα τόσες φορές τσαλαβουτήσαμε στα σχετικά ρηχά νερά του κόλπου.
Και είναι αλήθεια πόσο να καθίσεις και πόσο να κολυμπήσεις όταν δεν υπάρχει και κάποιος τζερτζελές τριγύρω σου και ξέρεις κιόλας από πάνω ότι πρέπει να μαζευτείς ;
Του ρολογιού οι δείκτες ξεπέρασαν το μεταμεσήμερο όταν ξεκουμπιστήκαμε. Ρίξαμε μια τελευταία ματιά, κλασσικά, αποχαιρετηστήρια στον φαρδύ και άδειο από κόσμο πεζόδρομο που χώριζε αμμουδιά και δρόμο για να φθάσουμε μετά από λίγο στο διαμέρισμα.

Καθαρά αποφασιστικές οι κινήσεις μας στο διαμέρισμα και πολύ σύντομα ήμασταν πια στο δρόμο της επιστροφής.
Ο δρόμος R207 που θα ενωνόταν για λίγο με τον αυτοκινητόδρομο Ν1 και θα ξανασυνέχιζε ως την μικρή πόλη Ounagha ήταν εντελώς χωρίς κίνηση.
Ο αέρας που έμπαινε καθώς ρολάραμε ήταν ικανοποιητικός και δε θέλαμε με τίποτα το A/C. Δεν είχαμε λόγο βιασύνης και μόλις περάσαμε τη μικρή διασταύρωση με τον δρόμο Ρ2203, στα αριστερά μας σε ένα ξεροχώραφο αντικρίσαμε αυτό το πρωτόγνωρο θέαμα, που άλλο είναι να στο διηγούνται άλλο είναι να το βλέπεις σε κάποια φωτοφραφία ή video και εντελώς άλλο είναι να το βλέπεις με ορθάνοιχτα τα μάτια σου ! ! !

Πολλά κοπάδια κατσικιών τρέφονται από αυτά τα δέντρα και μερικές φορές στα στραβά κλαδιά τους ¨γευματίζουν¨ περισσότερες από μία ντουζίνα κατσίκες.
Αλλά, υπάρχει μια εξήγηση για το περίεργο φαινόμενο. Οι κατσίκες λαχταρούν την πικρή γεύση και το άρωμα των φύλλων και των καρπών και ανεβαίνουν (σαν άλλοι αναρριχητές) στα ψηλά κλαδιά για τη διατροφή τους.
Τα δέντρα Argan, είναι ακανθώδη, καλλιεργούνται στην μισοερημική κοιλάδα Sous στο νοτιοδυτικό Μαρόκο, τη δυτική Αλγερία και λιγοστά στο Ισραήλ και αναπτύσσονται έως 8-10 μ. ύψος.

Το μικρό κοπάδι φυλασσόταν από δυο αδέλφια ηλικίας οκτώ & δεκατεσσάρων ετών (μας το῾ δειξαν με τα δάκτυλα τους) που παραμόνευαν και ζητούσαν με προσδοκία οτιδήποτε. Ύστερα από μια νοηματική κουβέντα μαζί τους, πήραμε απόφαση να μηδενίσουμε από όλα τα είδη παντοπωλείου που είχαμε στο αυτοκίνητο. Επιστρατεύτηκαν, χωρίς λόγια, δυο σακκούλες που γέμισαν με μπισκότα, μπάρες δημητριακών, πατατάκια, τσίχλες, σοκολάτες και ζεστές φιάλες με Coca Cola . . .
Τις πήραν και με μια κίνηση του χεριού και του κεφαλιού έφυγαν τρέχοντας προς το κοπάδι τους αφού είχε καταφθάσει μια παρέα τεσσάρων τουριστών . . .

Συνεχίσαμε εμβρόντητοι το δρόμο μας και στη διαστάυρωση της μικρής πόλης Ounagha, σταματήσαμε μήπως λοξοδρομούσαμε για λίγο και στρἰβαμε αριστερά ώστε να φθάσουμε έως στο Had Draa για μια γρήγορη επίσκεψη.
Εκεί, κάθε Κυριακή γίνεται η μεγαλύτερη αγορά της περιοχής, όπου τα ζώα και τα προϊόντα αποτελούν αντικείμενο εμπορίου για αιώνες.
Η ανταλλαγή απόψεων κόντεψε να γίνει διαμάχη, οπότε πρυτάνεψε η αρχική απόφαση του να προχωρήσουμε.
Τα χιλιόμετρα μέσω του δρόμου Ν8, βαρετά διαδικαστικά όπως επίσης και το τοπίο μέσα από το οποίο διέρχεται. Και όσο κόντυνε η απόσταση τόσο μας μύριζε η ατμόσφαιρα MarraKech, ειδικά δε όταν συναντήσαμε ένα Σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, ο οποίος λειτουργούσε 24 ώρες το 24ωρο με υπηρεσίες εστίασης και ανεφοδιασμού καυσίμων και επιπρόσθετες άλλες υπηρεσίες.

Δε ζητούσαμε και πολλά. Να παραδώσουμε το αυτοκίνητο στο πλυντήριο για πλύσιμο και καθαριότητα του εσωτερικού χώρου (για να είναι έτοιμο προς έλεγχο και παράδοση κατά τα συμφωνημένα).
Με ένα τσιγάρο ανάμεσα στα χείλη τα μανίκια της πουκαμίσας του σηκωμένα έως τους αγκώνες, ο πλύντης έπιασε δουλειά στιβάζοντας τα πράγματά μας σε μια γωνιά την ώρα που κατευθυνόμασταν να μεριμνήσουμε για το γεύμα μας στον ανάστατο από κόσμο παραδιπλανό χώρο εστίασης.
Μέσα δε γινότανε να παραμείνουμε, και να σερβιριστούμε, ας ήταν δροσερά λόγω κλιματισμού. Βγήκαμε στο αίθριό του, στον ζεστό ίσκιο και αναπληρώσαμε τις θερμίδες που μέχρι εκείνη την ώρα είχαμε καταφέρει να χάσουμε και προσωπικά ίσως και κάτι παραπάνω !
Η παράδοση του αυτοκινήτου ήταν να γίνει στο αεροδρόμιο στις 18:00. Κάποια στιγμή αποτελειώσαμε το φαγοπότι και παραλάβαμε το αυτοκίνητο από το πλυντήριο. Σε λιγότερο από μισή ώρα εμφανίσθηκαν οι εγκαταστάσεις του αεροδρομίου.
Όλα έβαιναν, καλώς, όπως είχαν προγραμματισθεί χωρίς εκπλήξεις και είχαμε τουλάχιστον ένα ολόκληρο οχτάωρο μέχρι να έλθει η ώρα για το επιβεβλημένο check in.
Είχαμε σκοπό να αφήσουμε τα πράγματά μας μέσα στο χώρο αναμονής του αεροδρομίου και να πάμε να περάσουμε κάποιες ώρες στην πόλη.
Περάσαμε τον αυστηρό έλεγχο εισόδου στην αίθουσα εισόδου και βγάλαμε τα μάτια μας με σιωπηρή αναζήτηση που δεν τελεσφόρησε. Ρίξαμε τότε τα μούτρα μας και ρωτήσαμε που βρίσκεται ο χώρος ή η υπηρεσία φύλαξης αποσκευών για να εισπράξουμε την απάντηση :
<<Δεν υπάρχει υπηρεσία φύλαξης αποσκευών στο αεροδρόμιο>>. Το αρνητικό που αναφέρθηκε στο Post:
Με ένα τσιγάρο ανάμεσα στα χείλη τα μανίκια της πουκαμίσας του σηκωμένα έως τους αγκώνες, ο πλύντης έπιασε δουλειά στιβάζοντας τα πράγματά μας σε μια γωνιά την ώρα που κατευθυνόμασταν να μεριμνήσουμε για το γεύμα μας στον ανάστατο από κόσμο παραδιπλανό χώρο εστίασης.
Μέσα δε γινότανε να παραμείνουμε, και να σερβιριστούμε, ας ήταν δροσερά λόγω κλιματισμού. Βγήκαμε στο αίθριό του, στον ζεστό ίσκιο και αναπληρώσαμε τις θερμίδες που μέχρι εκείνη την ώρα είχαμε καταφέρει να χάσουμε και προσωπικά ίσως και κάτι παραπάνω !
Στραβομουτσουνιάσαμε με το γεγονός και ψάξαμε εναλλακτική που όμως δε μας την έδωσε κάποιος. Ξαναβγήκαμε στο απογευματινό λιοπύρι και ψάξαμε να βρούμε τον υπάλληλο της εταιρείας ενοικίασης στον οποίο είχαμε παραδώσει το αυτοκίνητο. Μας άρεσε ή δε μας άρεσε μας πρότεινε να αφήσουμε τις βαλίτσες μας στον γκισέ τους, χύμα στη γωνιά, αλλά θα έπρεπε να γυρίσουμε μέχρι τις 23.30μ.μ γιατί τότε τελείωνε η βάρδιά του.
Το αποδεχθήκαμε και ξαμολυθἠκαμε παίρνοντας το λεωφορείο της γραμμής προς την πόλη. Περιπλανηθήκαμε άσκοπα, στην γνωστή επώνυμη πλατεία, σκοτώνοντας κυριολεκτικά το χρόνο και επιστρέψαμε στην ώρα μας να παραλάβουμε τις βαλίτσες μας κι´ήταν σαν να μην πέρασε ούτε μια ώρα !
Ο εναπομείναν χρόνος αναλώθηκε στα αξιόπιστα καθίσματα του πολυχώρου των Γαλλικών συμφερόντων PAUL, με θέληση για ανασκόπηση:

Η κοντά τετράωρη ¨φιλοξενία¨ στο PAUL, πέρασε καρτερικά με το ένα μάτι κλειστό και το άλλο ημίκλειστο.
Θα´ταν δυο ώρες πριν την αναχώρηση της πτήσης μας, που ήταν και η πρώτη της ημέρας, όταν έγινε η αναγγελία πως θα άνοιγαν οι πύλες (ήταν κλειστές από χθες) για τον καθιερωμένο έλεγχο των επιβατών και των αποσκευών τους.
Τα καταστήματα στο Duty Free, που τα επισκεφθήκαμε μέσα στα άγρια χαράματα, δεν μας δελέασαν σε κάτι το ιδιαίτερο και με την αγορά του τελευταίου αλλά και μη αναγκαίου καθ´όλα souvenir των 8.00 €,
κατευθυνθήκαμε, ικανοποιημένοι, κουρασμένοι, ξάγρυπνοι αλλά και χαμογελαστοί, προς τον χώρο της πύλης εξόδου Νο ...

Όλοι το γνωρίζουμε πως δεν είναι εύκολο να παραδεχτεἰς την ήττα σου αλλά τι μπορείς να κάνεις όταν αυτή βγάζει μάτι !
Ακροθαλασσιά όταν λέγαμε εννοούσαμε την αμμουδερή παραλία όχι, διάβολε, αυτήν με τις πολεμίστρες και τα βράχια.
Ξανά μανά μέσα στη Medina, προς τα πίσω και προς την αντίθετη πλευρά για να πετύχουμε τον σκοπό μας μέσα από στενοσόκακα που δεν είχαμε ξαναπεράσει.
Και ο Θεός των θαυμάτων, έστω και την τελευταία ώρα, μας θυμήθηκε, βοηθώντας μας να βρούμε σε αυτό το κατάστημα, αυτά που δεν θυμηθήκαμε να αγοράσουμε στο Marrakech. Και ακόμη ισχυρίζομαι πως τούτα εδώ είναι ελαφρώς καλύτερα.
Αναφέρθηκε στο Post:
Θα γυρίσω να πάρω δυό διακοσμητικές φιγούρες μονολόγησα τη στιγμή που ακουμπούσα το χαρακτηριστικό κουμπί του κλείστρου της φωτογραφικής μηχανής. Και είναι αλήθεια, όσο γυρίσατε εσείς που το διαβάζετε, άλλο τόσο γύρισα κι´εγώ. Ούτε που το ξαναθυμήθηκα.
Όμως, πήρα - πήρα τελικά αλλά από αλλού και όταν έλθει εκείνη η ώρα και βέβαια θα σας τα δείξω !
![]()

Συνεχίσαμε όχι απτόητοι, αλλά σίγουρα ανανεωμένοι από την ευτυχή συγκυρία αφού έπαψε να υπάρχει η εκκρεμοτητα που σέρναμε μέρες τώρα.
Δεν είναι για γέλια αλλά η αλήθεια είναι πως πάλι, στη βιασύνη μας, ξεστρατήσαμε και βγήκαμε στην πύλη Bab Doukkala, που είναι μια από τις κύριες πύλες της τρέχουσας περίφραξης της Medina και είναι μια από τις πιο επιβλητικές και συμβολικές. Βρίσκεται στα βορειοανατολικά της πόλης, στο Mellah.
Διαβήκαμε την πύλη χωρίς χειροκροτήματα και αλαλαγμούς και σταματήσαμε αμέσως απ´ έξω στον καφενέ εποχής για ένα κρύο, όχι απλά δροσερό, αφέψημα μπροστά στην αφετηρία των λεωφορείων και της στάσης των TAXI.
Μας πλησίασε άφοβα και αμίλητος κοντοστάθηκε εμπρός μας, κορδωμένος σα γύφτικο σκερπάνι, να μας παίξει (δεν ξέρω τι) με την αυτοσχέδια μακρυά φλογέρα του. Το κιτρινωπό τουρμπάνι του δεν σκέπαζε τ’ αυτιά και το μέτωπο, ενώ μαύροι κύκλοι περικύκλωναν τα μάτια του. Και δεν ντρέπομαι να πως ότι, ήχος δεν βγήκε ούτε από το ¨όργανό¨ του ούτε και απο το στόμα του, αλλά από φιλότιμο το μπαξίσι που του δώσαμε.
Καθισμένοι στον ίσκιο της ομπρέλας θαλάσσης παρακολουθούσαμε την μεσημεριάτικη κοσμοσυρροή και διακρίναμε με άνεση πως η πλειοψηφία των ανθρώπων προέρχοταν από τα τριγύρω χωριά που ήλθαν για τις δουλειές τους και όχι για βόλτα.
Δρόμοοο είπαμε και σηκωθήκαμε κάπως νωθρά προς τη σωστή, πλέον, κατεύθυνση.
Εν τέλει, η χαλαρή Essaouira μπορεί να έχει λιγότερα καταστήματα, αλλά όλα τα δημοφιλή προϊόντα του Μαρόκου μπορούν να βρεθούν στη συμπαγή, εύχρηστη Medina της Essaouira, μαζί με τις τοπικές σπεσιαλιτέ, τοπική τέχνη και βιολογικό λάδι argan, τον υγρό χρυσό της χώρας.
Εξακολουθούμε και κινούμαστε νωχελικά, έχουμε φθάσει στην αμμουδιά και τα πόδια μας ξυπόλητα βουλιάζουν στην άμμο. Ο αμμώδης ορίζοντας μπροστά και δεξιά μας ενώνεται αρμονικά με το γαλάζιο του ουρανού. Η άμμος είναι αρκετά δροσερή, παρ' όλο που η θερμοκρασία άγγιζε τους 32° C.
Η μεγάλη, αμμώδης παραλία της Essaouira είναι ιδανική για πεζοπορία, αλλά για ηλιοθεραπεία και κολύμπι μπορεί να είναι δύσκολη όταν οι άνεμοι είναι δυνατοί. Το ποδόσφαιρο παραλίας είναι μια δημοφιλής δραστηριότητα για τους ντόπιους (το παρακολουθήσαμε για λίγο χθές το απόγευμα) αντί για το παιχνίδι με τις ρακέτες θαλάσσης που γνωρίζουμε.
Πιάσαμε δυο θεσούλες κάτω από μια ψάθινη σταθερή ομπρέλα με ξαπλώστρες (είναι πολύ φθηνές ή δωρεάν αν παραγγείλεις κάτι φαγώσιμο).
Με τη βοήθεια μιας πετσέτας θαλάσσης-παρεό κάναμε δοκιμή στα μαγιώ Gaastra που αγοράσαμε από το Surfing Magazine, που πράγματι είχε και του πουλιού το γάλα για όλα τα θαλάσσια σπορ και εν συνεχεία βουτήξαμε με τη θερμοκρασία του νερού να είναι ψυχρή παρά τον κανονικό ήλιο.
Και βέβαια, λόγω της άπνοιας που επικρατούσε δεν είδαμε, ούτε για δείγμα, surfers, windsurfers και kitesurfers, εκείνους ντε, τους φοβερούς που με τις ανελέητες προσπάθειές τους θα πάλευαν να εξημερώσουν τα κύματα, εκμεταλλευόμενοι τον άνεμο.
Γυρίσαμε δυο τρεις φορές πλευρό και άλλα τόσες φορές τσαλαβουτήσαμε στα σχετικά ρηχά νερά του κόλπου.
Και είναι αλήθεια πόσο να καθίσεις και πόσο να κολυμπήσεις όταν δεν υπάρχει και κάποιος τζερτζελές τριγύρω σου και ξέρεις κιόλας από πάνω ότι πρέπει να μαζευτείς ;
Του ρολογιού οι δείκτες ξεπέρασαν το μεταμεσήμερο όταν ξεκουμπιστήκαμε. Ρίξαμε μια τελευταία ματιά, κλασσικά, αποχαιρετηστήρια στον φαρδύ και άδειο από κόσμο πεζόδρομο που χώριζε αμμουδιά και δρόμο για να φθάσουμε μετά από λίγο στο διαμέρισμα.
Καθαρά αποφασιστικές οι κινήσεις μας στο διαμέρισμα και πολύ σύντομα ήμασταν πια στο δρόμο της επιστροφής.
Ο δρόμος R207 που θα ενωνόταν για λίγο με τον αυτοκινητόδρομο Ν1 και θα ξανασυνέχιζε ως την μικρή πόλη Ounagha ήταν εντελώς χωρίς κίνηση.
Ο αέρας που έμπαινε καθώς ρολάραμε ήταν ικανοποιητικός και δε θέλαμε με τίποτα το A/C. Δεν είχαμε λόγο βιασύνης και μόλις περάσαμε τη μικρή διασταύρωση με τον δρόμο Ρ2203, στα αριστερά μας σε ένα ξεροχώραφο αντικρίσαμε αυτό το πρωτόγνωρο θέαμα, που άλλο είναι να στο διηγούνται άλλο είναι να το βλέπεις σε κάποια φωτοφραφία ή video και εντελώς άλλο είναι να το βλέπεις με ορθάνοιχτα τα μάτια σου ! ! !
Πολλά κοπάδια κατσικιών τρέφονται από αυτά τα δέντρα και μερικές φορές στα στραβά κλαδιά τους ¨γευματίζουν¨ περισσότερες από μία ντουζίνα κατσίκες.
Αλλά, υπάρχει μια εξήγηση για το περίεργο φαινόμενο. Οι κατσίκες λαχταρούν την πικρή γεύση και το άρωμα των φύλλων και των καρπών και ανεβαίνουν (σαν άλλοι αναρριχητές) στα ψηλά κλαδιά για τη διατροφή τους.
Τα δέντρα Argan, είναι ακανθώδη, καλλιεργούνται στην μισοερημική κοιλάδα Sous στο νοτιοδυτικό Μαρόκο, τη δυτική Αλγερία και λιγοστά στο Ισραήλ και αναπτύσσονται έως 8-10 μ. ύψος.
Το μικρό κοπάδι φυλασσόταν από δυο αδέλφια ηλικίας οκτώ & δεκατεσσάρων ετών (μας το῾ δειξαν με τα δάκτυλα τους) που παραμόνευαν και ζητούσαν με προσδοκία οτιδήποτε. Ύστερα από μια νοηματική κουβέντα μαζί τους, πήραμε απόφαση να μηδενίσουμε από όλα τα είδη παντοπωλείου που είχαμε στο αυτοκίνητο. Επιστρατεύτηκαν, χωρίς λόγια, δυο σακκούλες που γέμισαν με μπισκότα, μπάρες δημητριακών, πατατάκια, τσίχλες, σοκολάτες και ζεστές φιάλες με Coca Cola . . .
Τις πήραν και με μια κίνηση του χεριού και του κεφαλιού έφυγαν τρέχοντας προς το κοπάδι τους αφού είχε καταφθάσει μια παρέα τεσσάρων τουριστών . . .
Συνεχίσαμε εμβρόντητοι το δρόμο μας και στη διαστάυρωση της μικρής πόλης Ounagha, σταματήσαμε μήπως λοξοδρομούσαμε για λίγο και στρἰβαμε αριστερά ώστε να φθάσουμε έως στο Had Draa για μια γρήγορη επίσκεψη.
Εκεί, κάθε Κυριακή γίνεται η μεγαλύτερη αγορά της περιοχής, όπου τα ζώα και τα προϊόντα αποτελούν αντικείμενο εμπορίου για αιώνες.
Η ανταλλαγή απόψεων κόντεψε να γίνει διαμάχη, οπότε πρυτάνεψε η αρχική απόφαση του να προχωρήσουμε.
Τα χιλιόμετρα μέσω του δρόμου Ν8, βαρετά διαδικαστικά όπως επίσης και το τοπίο μέσα από το οποίο διέρχεται. Και όσο κόντυνε η απόσταση τόσο μας μύριζε η ατμόσφαιρα MarraKech, ειδικά δε όταν συναντήσαμε ένα Σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, ο οποίος λειτουργούσε 24 ώρες το 24ωρο με υπηρεσίες εστίασης και ανεφοδιασμού καυσίμων και επιπρόσθετες άλλες υπηρεσίες.
Δε ζητούσαμε και πολλά. Να παραδώσουμε το αυτοκίνητο στο πλυντήριο για πλύσιμο και καθαριότητα του εσωτερικού χώρου (για να είναι έτοιμο προς έλεγχο και παράδοση κατά τα συμφωνημένα).
Με ένα τσιγάρο ανάμεσα στα χείλη τα μανίκια της πουκαμίσας του σηκωμένα έως τους αγκώνες, ο πλύντης έπιασε δουλειά στιβάζοντας τα πράγματά μας σε μια γωνιά την ώρα που κατευθυνόμασταν να μεριμνήσουμε για το γεύμα μας στον ανάστατο από κόσμο παραδιπλανό χώρο εστίασης.
Μέσα δε γινότανε να παραμείνουμε, και να σερβιριστούμε, ας ήταν δροσερά λόγω κλιματισμού. Βγήκαμε στο αίθριό του, στον ζεστό ίσκιο και αναπληρώσαμε τις θερμίδες που μέχρι εκείνη την ώρα είχαμε καταφέρει να χάσουμε και προσωπικά ίσως και κάτι παραπάνω !
Η παράδοση του αυτοκινήτου ήταν να γίνει στο αεροδρόμιο στις 18:00. Κάποια στιγμή αποτελειώσαμε το φαγοπότι και παραλάβαμε το αυτοκίνητο από το πλυντήριο. Σε λιγότερο από μισή ώρα εμφανίσθηκαν οι εγκαταστάσεις του αεροδρομίου.
Όλα έβαιναν, καλώς, όπως είχαν προγραμματισθεί χωρίς εκπλήξεις και είχαμε τουλάχιστον ένα ολόκληρο οχτάωρο μέχρι να έλθει η ώρα για το επιβεβλημένο check in.
Είχαμε σκοπό να αφήσουμε τα πράγματά μας μέσα στο χώρο αναμονής του αεροδρομίου και να πάμε να περάσουμε κάποιες ώρες στην πόλη.
Περάσαμε τον αυστηρό έλεγχο εισόδου στην αίθουσα εισόδου και βγάλαμε τα μάτια μας με σιωπηρή αναζήτηση που δεν τελεσφόρησε. Ρίξαμε τότε τα μούτρα μας και ρωτήσαμε που βρίσκεται ο χώρος ή η υπηρεσία φύλαξης αποσκευών για να εισπράξουμε την απάντηση :
<<Δεν υπάρχει υπηρεσία φύλαξης αποσκευών στο αεροδρόμιο>>. Το αρνητικό που αναφέρθηκε στο Post:
Δε ζητούσαμε και πολλά. Να παραδώσουμε το αυτοκίνητο στο πλυντήριο για πλύσιμο και καθαριότητα του εσωτερικού χώρου (για να είναι έτοιμο προς έλεγχο και παράδοση κατά τα συμφωνημένα).Ανακουφιστικός ο κλιματιζόμενος χώρος του σύγχρονου σταθμού (έχω μια ένσταση όμως που θα την καταθέσω αργότερα),
Με ένα τσιγάρο ανάμεσα στα χείλη τα μανίκια της πουκαμίσας του σηκωμένα έως τους αγκώνες, ο πλύντης έπιασε δουλειά στιβάζοντας τα πράγματά μας σε μια γωνιά την ώρα που κατευθυνόμασταν να μεριμνήσουμε για το γεύμα μας στον ανάστατο από κόσμο παραδιπλανό χώρο εστίασης.
Μέσα δε γινότανε να παραμείνουμε, και να σερβιριστούμε, ας ήταν δροσερά λόγω κλιματισμού. Βγήκαμε στο αίθριό του, στον ζεστό ίσκιο και αναπληρώσαμε τις θερμίδες που μέχρι εκείνη την ώρα είχαμε καταφέρει να χάσουμε και προσωπικά ίσως και κάτι παραπάνω !
Στραβομουτσουνιάσαμε με το γεγονός και ψάξαμε εναλλακτική που όμως δε μας την έδωσε κάποιος. Ξαναβγήκαμε στο απογευματινό λιοπύρι και ψάξαμε να βρούμε τον υπάλληλο της εταιρείας ενοικίασης στον οποίο είχαμε παραδώσει το αυτοκίνητο. Μας άρεσε ή δε μας άρεσε μας πρότεινε να αφήσουμε τις βαλίτσες μας στον γκισέ τους, χύμα στη γωνιά, αλλά θα έπρεπε να γυρίσουμε μέχρι τις 23.30μ.μ γιατί τότε τελείωνε η βάρδιά του.
Το αποδεχθήκαμε και ξαμολυθἠκαμε παίρνοντας το λεωφορείο της γραμμής προς την πόλη. Περιπλανηθήκαμε άσκοπα, στην γνωστή επώνυμη πλατεία, σκοτώνοντας κυριολεκτικά το χρόνο και επιστρέψαμε στην ώρα μας να παραλάβουμε τις βαλίτσες μας κι´ήταν σαν να μην πέρασε ούτε μια ώρα !
Ο εναπομείναν χρόνος αναλώθηκε στα αξιόπιστα καθίσματα του πολυχώρου των Γαλλικών συμφερόντων PAUL, με θέληση για ανασκόπηση:
- Στον χώρο της κάθε Medina, ήταν φανερό πως δεν υπήρχε αστυνόμευση από Αστυνομία ή τον Στρατό. Έτσι, οι κλοπές/απάτες είναι σε έξαρση. Παρόλα αυτά εικάζεται πως για την τήρηση της τάξης κυκλοφορούν Αστυνομικοί με πολιτικά.
Μια λέξη που ακούγεται συχνά πυκνά είναι Balak που σημαίνει προσοχή! Η μαγική λέξη για κάθε περίεργο που θα βρεθεί στον δρόμο σας, επικίνδυνο και μη, είναι POLICIA. Και ΠΑΝΤΟΥ θα βρεθούν άνθρωποι για “βοήθεια”... ΠΑΝΤΑ με το αζημίωτο! - Γενικά, στους δρόμους επικρατεί τρέλα! Πεζοί, μηχανάκια, αυτοκίνητα, ποδήλατα κ.ο.κ πετάγονται από το πουθενά !
- Οι Μαροκινοί οδηγοί αλλάζουν ρεύμα κυκλογορίας χωρίς φλας και χωρίς να νοιάζονται εάν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο δίπλα τους. Για την όποια προσπέραση η χρήση των φώτων και της κόρνας είναι επιβεβλημένη (δηλώνεις σαματατζίδικα την παρουσία σου για να την βγάλεις καθαρή).
- Προσοχή και μάλιστα μεγάλη στους αυτοκινητόδρομους. Τους διασχίζουν πεζοί, ζώα, κάρα και ό,τι άλλο μπορεί να βάλει ο νους του ανθρώπου !
- Αποδείχθηκε πως δεν υπάρχουν κάμερες στους δρόμους, μόνο τα ραντάρ-πιστόλια ταχύτητας που στήνονται συνήθως κάπου πριν και μετά από κάθε (μα κάθε) μεγάλη πόλη, γι’ αυτό και όλοι τους ελαττώνουν ταχύτητα.
- Όλα τα φορτηγά είναι υπερφορτωμένα, γι´αυτό η τήρηση των αποστάσεων είναι ¨μονόδρομος¨.
- Επίσης, αν δεν συντρέχει άλλος λόγος, είναι προτιμότερη η κίνηση στους δρόμους με σήμανση Ν και όχι στους R.
Η κοντά τετράωρη ¨φιλοξενία¨ στο PAUL, πέρασε καρτερικά με το ένα μάτι κλειστό και το άλλο ημίκλειστο.
Θα´ταν δυο ώρες πριν την αναχώρηση της πτήσης μας, που ήταν και η πρώτη της ημέρας, όταν έγινε η αναγγελία πως θα άνοιγαν οι πύλες (ήταν κλειστές από χθες) για τον καθιερωμένο έλεγχο των επιβατών και των αποσκευών τους.
Τα καταστήματα στο Duty Free, που τα επισκεφθήκαμε μέσα στα άγρια χαράματα, δεν μας δελέασαν σε κάτι το ιδιαίτερο και με την αγορά του τελευταίου αλλά και μη αναγκαίου καθ´όλα souvenir των 8.00 €,
κατευθυνθήκαμε, ικανοποιημένοι, κουρασμένοι, ξάγρυπνοι αλλά και χαμογελαστοί, προς τον χώρο της πύλης εξόδου Νο ...
