Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 9.998
- Likes
- 52.650
- Επόμενο Ταξίδι
- Umhlanga
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προσδοκίες
- Σιγκαπούρη short stop
- 24 ώρες στο Auckland
- Και stopover (Nadi, Fiji) και layover (Νουμέα, Νέα Καληδονία)
- Wallis & Futuna (βασικά Wallis)
- Wallis & Futuna II
- Wallis & Futuna III
- Photos Wallis & Futuna
- Δεύτερο stopover στο Nadi
- Τόνγκα
- Photos Τόνγκα
- Τόνγκα ΙΙ
- Νέα Ζηλανδία
- Νέα Ζηλανδία - Βόρειο Νησί
- Photos New Zealand Βόρειο Νησί
- Tongariro trek
- Ουέλινγκτον
- Abel Tasman National Park
- Photos Wellington - Abel Tasman
- Νέα Ζηλανδία - Νότιο Νησί
- Photos New Zealand - Νότιο Νησί
- Παγετώνας Franz Josef
- Νέα Ζηλανδία - Νότιο Νησί ΙΙ
- Νέα Ζηλανδία - Νότιο Νησί ΙΙΙ
- Milford Sound
- Dunedin
- Photos New Zealand Νότιο Νησί ΙΙ
- Photos Franz Josef by krekouzas
- Αυστραλία (για μια μέρα κι από σπόντα)
- Βανουάτου
- Νήσος Tanna
- Νήσος Tanna II
- Photos Tanna by krekouzas
- Photos Tanna II
- Port Vila
- Νησί Efate
- Photos Efate
- Νησί Pentecost
- Photos Pentecost
- Νησί Pentecost II
- Pentecost by krekouzas
- Νησί Espiritu Santo
- Νησί Espiritu Santo II
- Τρεκ Espiritu Santo
- Νησί Espiritu Santo III
- Photos Espiritu Santo
- World War II tour
- Photos World War II tour
- Νησί Espiritu Santo IV
- Νησί Espiritu Santo V
- Photos Espiritu Santo III
- Νησί Espiritu Santo VI
- Αξιολόγηση Βανουάτου
- Επιστροφή στη Νέα Ζηλανδία
- Photos Hobbiton
- Αξιολόγηση Νέας Ζηλανδίας - Επίλογος
Όλο το βράδυ έμπαινα στη σελίδα της Air Vanuatu για να δω τι θα γίνει με τη σημερινή μας πτήση. Επειδή, σε αντίθεση με τις προηγούμενες, τη συγκεκριμένη πτήση δεν την είχα κλείσει από τη σελίδα τους, δε λάμβανα ειδοποιήσεις στο μέιλ, το οποίο ίσως και να ήταν καλό, θα είχε γεμίσει το inbox μου: σε μια απίστευτη αλληλουχία παλινωδίας άλλαξαν την ώρα της πτήσης 11 φορές, με την τελευταία να λέει ότι η πτήση θα είχε τρεις ώρες καθυστέρηση.
Το -χωρίς μαρμελάδα... μια φορά γίνονται αυτά τα θαύματα!- πρωινό συνοδεύτηκε κι από μια αγωνία για το αν θα καθυστερήσει κι άλλο η πτήση, το οποίο σήμαινε ότι θα ακυρωνόταν πιθανότατα: τα αεροδρόμια στη χώρα δεν έχουν ρεύμα ή φωτισμό και μετά τη δύση του ηλίου δε γίνονται πτήσεις, σίγουρα όχι από το απίθανο αεροδρόμιο του Malekula. Η ανησυχία μας ήταν πως θα χάναμε την πτήση για τη Νέα Ζηλανδία την επομένη κι άρα και την επίσκεψη στο hobbiton τη μεθεπόμενη, που ήταν και αίτημα του Κρεκούζα.
Τέλος πάντων, εν μέσω αβεβαιότητας και την Air Vanuatu να συνεχίζει να αλλάζει τα ωράρια και κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπήκαμε στο ντάτσουν της Edna και πήγαμε μαζί με τις κορούλες της στην εκκλησία, όπου βρήκαμε και το σύζυγό της τον Paul, που είχε φέρει και το αρμόνιο, αφού είναι οργανοπαίχτης. Αυτό που δεν είχα συνειδητοποιήσει είναι ότι επειδή η εκκλησία (δηλαδή ένα απλό παραλληλόγραμμο κτίσμα κάπου ανάμεσα στους φοίνικες) δεν έχει ιερέα, ο Paul εκτελεί και χρέη παππά/κήρυκα. Η εκκλησία είναι ζήτημα να είχε μέσα 20 άτομα, στους λίγους πάγκους που φιλοξενούσε, η πλειοψηφία ανήλικοι. Ο Paul έκατσε σοβαρός στο αρμόνιο, ενώ η Edna πήρε το μικρόφωνο κι έβγαλε μια σύνοτμη ομιλία που είχε τόσες αγγλικές λέξεις που το νόημα το πιάσαμε κι εμείς. Η αλήθεια είναι πως μου φάνηκε λίγο patronizing, condescending και άλλα τέτοια.
Ήρθε η ώρα του αρμόνιου, ο Paul πήρε στα σοβαρά το ρόλο του κι άρχισαν οι περισσότεροι να τραγουδάνε/ψέλνουν. Ωραία το έκαναν, αλλά καμία σχέση με άλλες περιστάσεις σε Μικρονησία και Wallis για παράδειγμα. Τα κορίτσια ήταν αρκετά πειθαρχημένα (αλλά όχι ενθουσιασμένα), τα αγόρια εμφανώς βαριεστημένα και φαινόταν ότι έκαναν αγγαρεία όταν δε χαχάνιζαν κρυφά από τους λιγοστούς ενήλικες. Οι ενήλικοι πάντως το ζούσαν.
Διήρκεσε καμία ώρα περίπου η σεμνή τελετή, από τον άμβωνα και δια μικροφώνου μας ευχαρίστησαν για την παρουσία μας “από τη μακρινή Ελλάδα” (αυτό κατάλαβα στα Bilsama τουλάχιστον, δεν πιστεύω να είπαν τίποτε για τη μάνα μου), χαιρετηθήκαμε και ο γιος της Edna μας πήγε στο αεροδρόμιο με το ντάτσουν. Είχαμε ακόμη χρόνο για την -καθυστερημένη- πτήση, κι επειδή πεινούσαμε του ζητήσαμε να μας πάει στο “καλύτερο” εστιατόριο, το οποίο ήταν κλειστό, οπότε και πήγαμε στο “δεύτερο καλύτερο”, μια καντίνα-καλύβα όπου έπρεπε να περιμένουμε να ξεπαγώσουν από την κατάψυξη το κοτόπουλο και τις τηγανητές πατάτες, που ήταν και το μόνο πο είχαν να μας σερβίρουν. Χαλάλι τους, ήταν τόσο ευγενές το ζευγάρι ηλικιωμένων που περάσαμε ωραία μιλώντας μαζί τους. Δεν ανησυχούσαμε για την πτήση μας: αν ερχόταν το αεροπλάνο... θα το ακούγαμε.
Φτάσαμε φαγωμένοι στο αεροδρόμιο-κοτέτσι, όπου μάθαμε πως θα είχε δύο πτήσεις για Πορτ Βίλα: τη δική μας (με την τρίωρη καθυστέρηση) και μια άλλη που... θα έφευγε νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα. Τι διάολο, στο τάβλι τις παίζουν τις ώρες αναχώρησης εκεί στην Air Vanuatu;
To αεροδρόμιο ήταν γεμάτο από κόσμο, που καθόταν στο γκαζόν, άλλωστε καρέκλες δεν έχει. Τώρα όταν λέμε γεμάτο για αεροδρόμιο μεγέθους περιπτέρου εννοούμε 2-3 οικογένειές ντόπιων, εμείς και δυο ηλικιωμένοι Αυστραλοί. Μια ντόπια θείτσα ήρθε και... μας έβγαλε φωτογραφία, βγάλαμε και μια σέλφι μαζί της, προσπαθήσαμε να φάμε το χρόνο όσο μπορούσαμε... τελικά ήρθε το αεροπλάνο, αλλά δεν ήταν το δικό μας, ήταν ένα πολύ μικρότερο. Επιβιβάστηκαν οι λιγοστοί επιβάτες και... δεν κατάφερε να απογειωθεί. Ο Κώστας δίπλα μου άρχισε να χλομιάζει “ρε συ, λες και το δικό μας γι' αυτό να άργησε;”. Βγήκε ο πιλότος, μας είπε πως υπάρχει ένα τεχνικό πρόβλημα, του έφεραν κι ένα τεχνικό, το προσπάθησε δυο φορές, απ' ό,τι φαίνεται έφτιαξαν το πρόβλημα, αλλά οι Αυστραλοί δεν ήθελαν να μπουν με τίποτε. Μας ρώτησε ο πιλότος αν θέλαμε να πάμε εμείς, και να φτάσουμε στο Πορτ Βίλα νωρίτερα. Εγώ δέχθηκα, είχα πεθάνει από τη βαρεμάρα κι ήθελα να φύγουμε, αλλά ο Κώστας είχε μείνει μαρμαρωμένος. “I'm afraid” είπε ο Κώστας στον υπάλληλο του αεροδρομίου, γελάσαμε όλοι και περιμέναμε την δική μας πτήση, που εν τέλει εξελίχθηκε μια χαρά, στο μεγαλύτερο αεροσκάφος που είχαμε πάρει στη χώρα, ίσως να ήταν και 25θέσιο.
Αφού περιμέναμε τις αποσκευές μας με το...φοβερό σύστημα του αεροδρομίου, πήγαμε στο ξενοδοχειάκι μας, βρήκαμε τα πράγματά μας όπως τα είχαμε αφήσει, κάναμε ντους με ζεστό νερό... αυτά είναι! Αύριο επιστρέφουμε Νέα Ζηλανδία.
Αλλά πριν από αυτό, έχει αξιολόγηση Βανουάτου, μη χάνουμε και τις παραδόσεις!
Το ντάτσουν και οι κόρες της Έντνα.
Το Βανουάτου είναι η 7η ακριβότερη χώρα του κόσμου σύμφωνα με κάτι λίστες που κοιτούσα σήμερα. Δε με εκπλήσσει, πας στο -ο Θεός να το κάνει- μπακάλικο και βλέπεις κάτι τιμές απίθανες. Εδώ μια κονσέρβα κάνει 10 ευρώ, σε χώρα με μισθούς των 150 ευρώ... για όσους έχουν μισθούς, με το 75% να ζει σε αγροτικά χωριά, οι περισσότεροι απλώς καλλιεργούν οι ψαρεύουν για να έχουν τα ως προς το ζην.
Εκκλησιαστική η ενδυμασία στα κορίτσια (τα οποία βεβαίως κάθονται χωριστά από τα αγόρια).
Ο αρμονιοπιανίστας Paul.
Στα Bislama ήταν η Βίβλος, με μετάφραση στα Αγγλικά και Γαλλικά δίπλα. Και στις τρεις γλώσσες ακαταλαβίστικη μου φάνηκε.
Η εκκλησία.
Golden Members Lounge
VIP lounge
Νομίζω αναφέραμε το φαινόμενο των ξανθών παιδιών στην Ωκεανία.
Παραλαβή αποσκευών στο αεροδρόμιο. Αυτή εδώ έχει και tag, αυτό το γαλάζιο ψαρτάκι που βλέπετε κολλημένο με σηλοτέιπ.
Ήρθε να την παραλάβει... από το χώρο παραλαβής αποσκευών ο ιδιοκτήτης της.
Αλλά το περιεχόμενο αποφάσισε να βγει!
Το -χωρίς μαρμελάδα... μια φορά γίνονται αυτά τα θαύματα!- πρωινό συνοδεύτηκε κι από μια αγωνία για το αν θα καθυστερήσει κι άλλο η πτήση, το οποίο σήμαινε ότι θα ακυρωνόταν πιθανότατα: τα αεροδρόμια στη χώρα δεν έχουν ρεύμα ή φωτισμό και μετά τη δύση του ηλίου δε γίνονται πτήσεις, σίγουρα όχι από το απίθανο αεροδρόμιο του Malekula. Η ανησυχία μας ήταν πως θα χάναμε την πτήση για τη Νέα Ζηλανδία την επομένη κι άρα και την επίσκεψη στο hobbiton τη μεθεπόμενη, που ήταν και αίτημα του Κρεκούζα.
Τέλος πάντων, εν μέσω αβεβαιότητας και την Air Vanuatu να συνεχίζει να αλλάζει τα ωράρια και κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπήκαμε στο ντάτσουν της Edna και πήγαμε μαζί με τις κορούλες της στην εκκλησία, όπου βρήκαμε και το σύζυγό της τον Paul, που είχε φέρει και το αρμόνιο, αφού είναι οργανοπαίχτης. Αυτό που δεν είχα συνειδητοποιήσει είναι ότι επειδή η εκκλησία (δηλαδή ένα απλό παραλληλόγραμμο κτίσμα κάπου ανάμεσα στους φοίνικες) δεν έχει ιερέα, ο Paul εκτελεί και χρέη παππά/κήρυκα. Η εκκλησία είναι ζήτημα να είχε μέσα 20 άτομα, στους λίγους πάγκους που φιλοξενούσε, η πλειοψηφία ανήλικοι. Ο Paul έκατσε σοβαρός στο αρμόνιο, ενώ η Edna πήρε το μικρόφωνο κι έβγαλε μια σύνοτμη ομιλία που είχε τόσες αγγλικές λέξεις που το νόημα το πιάσαμε κι εμείς. Η αλήθεια είναι πως μου φάνηκε λίγο patronizing, condescending και άλλα τέτοια.
Ήρθε η ώρα του αρμόνιου, ο Paul πήρε στα σοβαρά το ρόλο του κι άρχισαν οι περισσότεροι να τραγουδάνε/ψέλνουν. Ωραία το έκαναν, αλλά καμία σχέση με άλλες περιστάσεις σε Μικρονησία και Wallis για παράδειγμα. Τα κορίτσια ήταν αρκετά πειθαρχημένα (αλλά όχι ενθουσιασμένα), τα αγόρια εμφανώς βαριεστημένα και φαινόταν ότι έκαναν αγγαρεία όταν δε χαχάνιζαν κρυφά από τους λιγοστούς ενήλικες. Οι ενήλικοι πάντως το ζούσαν.
Διήρκεσε καμία ώρα περίπου η σεμνή τελετή, από τον άμβωνα και δια μικροφώνου μας ευχαρίστησαν για την παρουσία μας “από τη μακρινή Ελλάδα” (αυτό κατάλαβα στα Bilsama τουλάχιστον, δεν πιστεύω να είπαν τίποτε για τη μάνα μου), χαιρετηθήκαμε και ο γιος της Edna μας πήγε στο αεροδρόμιο με το ντάτσουν. Είχαμε ακόμη χρόνο για την -καθυστερημένη- πτήση, κι επειδή πεινούσαμε του ζητήσαμε να μας πάει στο “καλύτερο” εστιατόριο, το οποίο ήταν κλειστό, οπότε και πήγαμε στο “δεύτερο καλύτερο”, μια καντίνα-καλύβα όπου έπρεπε να περιμένουμε να ξεπαγώσουν από την κατάψυξη το κοτόπουλο και τις τηγανητές πατάτες, που ήταν και το μόνο πο είχαν να μας σερβίρουν. Χαλάλι τους, ήταν τόσο ευγενές το ζευγάρι ηλικιωμένων που περάσαμε ωραία μιλώντας μαζί τους. Δεν ανησυχούσαμε για την πτήση μας: αν ερχόταν το αεροπλάνο... θα το ακούγαμε.
Φτάσαμε φαγωμένοι στο αεροδρόμιο-κοτέτσι, όπου μάθαμε πως θα είχε δύο πτήσεις για Πορτ Βίλα: τη δική μας (με την τρίωρη καθυστέρηση) και μια άλλη που... θα έφευγε νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα. Τι διάολο, στο τάβλι τις παίζουν τις ώρες αναχώρησης εκεί στην Air Vanuatu;
To αεροδρόμιο ήταν γεμάτο από κόσμο, που καθόταν στο γκαζόν, άλλωστε καρέκλες δεν έχει. Τώρα όταν λέμε γεμάτο για αεροδρόμιο μεγέθους περιπτέρου εννοούμε 2-3 οικογένειές ντόπιων, εμείς και δυο ηλικιωμένοι Αυστραλοί. Μια ντόπια θείτσα ήρθε και... μας έβγαλε φωτογραφία, βγάλαμε και μια σέλφι μαζί της, προσπαθήσαμε να φάμε το χρόνο όσο μπορούσαμε... τελικά ήρθε το αεροπλάνο, αλλά δεν ήταν το δικό μας, ήταν ένα πολύ μικρότερο. Επιβιβάστηκαν οι λιγοστοί επιβάτες και... δεν κατάφερε να απογειωθεί. Ο Κώστας δίπλα μου άρχισε να χλομιάζει “ρε συ, λες και το δικό μας γι' αυτό να άργησε;”. Βγήκε ο πιλότος, μας είπε πως υπάρχει ένα τεχνικό πρόβλημα, του έφεραν κι ένα τεχνικό, το προσπάθησε δυο φορές, απ' ό,τι φαίνεται έφτιαξαν το πρόβλημα, αλλά οι Αυστραλοί δεν ήθελαν να μπουν με τίποτε. Μας ρώτησε ο πιλότος αν θέλαμε να πάμε εμείς, και να φτάσουμε στο Πορτ Βίλα νωρίτερα. Εγώ δέχθηκα, είχα πεθάνει από τη βαρεμάρα κι ήθελα να φύγουμε, αλλά ο Κώστας είχε μείνει μαρμαρωμένος. “I'm afraid” είπε ο Κώστας στον υπάλληλο του αεροδρομίου, γελάσαμε όλοι και περιμέναμε την δική μας πτήση, που εν τέλει εξελίχθηκε μια χαρά, στο μεγαλύτερο αεροσκάφος που είχαμε πάρει στη χώρα, ίσως να ήταν και 25θέσιο.
Αφού περιμέναμε τις αποσκευές μας με το...φοβερό σύστημα του αεροδρομίου, πήγαμε στο ξενοδοχειάκι μας, βρήκαμε τα πράγματά μας όπως τα είχαμε αφήσει, κάναμε ντους με ζεστό νερό... αυτά είναι! Αύριο επιστρέφουμε Νέα Ζηλανδία.
Αλλά πριν από αυτό, έχει αξιολόγηση Βανουάτου, μη χάνουμε και τις παραδόσεις!
Το ντάτσουν και οι κόρες της Έντνα.
Το Βανουάτου είναι η 7η ακριβότερη χώρα του κόσμου σύμφωνα με κάτι λίστες που κοιτούσα σήμερα. Δε με εκπλήσσει, πας στο -ο Θεός να το κάνει- μπακάλικο και βλέπεις κάτι τιμές απίθανες. Εδώ μια κονσέρβα κάνει 10 ευρώ, σε χώρα με μισθούς των 150 ευρώ... για όσους έχουν μισθούς, με το 75% να ζει σε αγροτικά χωριά, οι περισσότεροι απλώς καλλιεργούν οι ψαρεύουν για να έχουν τα ως προς το ζην.
Εκκλησιαστική η ενδυμασία στα κορίτσια (τα οποία βεβαίως κάθονται χωριστά από τα αγόρια).
Ο αρμονιοπιανίστας Paul.
Στα Bislama ήταν η Βίβλος, με μετάφραση στα Αγγλικά και Γαλλικά δίπλα. Και στις τρεις γλώσσες ακαταλαβίστικη μου φάνηκε.
Η εκκλησία.
Golden Members Lounge
VIP lounge
Νομίζω αναφέραμε το φαινόμενο των ξανθών παιδιών στην Ωκεανία.
Παραλαβή αποσκευών στο αεροδρόμιο. Αυτή εδώ έχει και tag, αυτό το γαλάζιο ψαρτάκι που βλέπετε κολλημένο με σηλοτέιπ.
Ήρθε να την παραλάβει... από το χώρο παραλαβής αποσκευών ο ιδιοκτήτης της.
Αλλά το περιεχόμενο αποφάσισε να βγει!
Attachments
-
42 bytes Προβολές: 0
-
42 bytes Προβολές: 0
-
42 bytes Προβολές: 0
-
42 bytes Προβολές: 0
-
42 bytes Προβολές: 0
-
42 bytes Προβολές: 0
-
42 bytes Προβολές: 0
-
42 bytes Προβολές: 0
-
42 bytes Προβολές: 0
Last edited by a moderator: