Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.221
- Likes
- 55.394
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προσδοκίες
- Κύπρος
- Αμμόχωστος - Kantara - Gormaz - Ριζοκάρπασο
- Bellapais - Κυρήνεια - Αγ.Μάμας - Πέδουλα
- Photos Κύπρος
- Photos Κύπρος ΙΙ
- Μοναστήρι Κύκκου - Πάφος - Λεμεσός
- Κούριο, Χοιροκοιτία κ Λευκωσία
- Photos Κύπρος ΙΙΙ
- Αξιολόγηση Κύπρου
- Καζακστάν
- Αστάνα
- Photos Αστάνα
- Karaganda - Dolinka - Almaty
- Photos Καζακστάν
- Άλματι
- Τουρκεστάν
- Photos Καζακστάν ΙΙ
- Αξιολόγηση Καζακστάν
- Τασκένδη - Σαμαρκάνδη
- Σαμαρκάνδη κ Shakhrisabz
- Elliq Qala - Χίβα - Nukus
- Photos Ουζμπεκιστάν
- Λίμνη Αράλη
- Photos Λίμνη Αράλη
- Αράλη-Νούκους
- Τουρκμενιστάν
- Ashgabat
- Photos Τουρκμενιστάν
- Ashgabat και πάλι
- Kow Ata - Mary
- Gonur - Merv
- Αξιολόγηση Τουρκμενιστάν
- Bukhara
- Αξιολόγηση Ουζμπεκιστάν
- Άφιξη Μπισκέκ
- Issyk - Kol
- Issyk Kol - Tamga - Naryn
- Song Kol - Kyzyl Oi
- Susamyr, Toktogul & Arslanbob - Osh
- Τατζικιστάν
- Murgab κ Langar
- Langar - Vrang - Yamchun - Khorog
- Durum Kul - Khorog
- Jizeau
- Κalai Khum
- Dushanbe
- Garm - Jafr - Margeb
- Iskander Kul - Penjikent - Istarashvan
- Αξιολόγηση Κιργιστάν
- Αξιολόγηση Τατζικιστάν
Ημέρα 48: Από Kalai-Khum προς Dushanbe
Σκοπός μας για σήμερα ήταν να φτάσουμε στην πρωτεύουσα περνώντας από το Garm, το οποίο μπορεί να φημίζεται για τις δυνατότητες ιππασίας τις οποίες δε σκοπεύαμε να τιμήσουμε, είχαμε διαβάσει όμως πως διαθέτει και αξιόλογα ορεινά τοπία. Για να φτάσει κανείς στο Garm πρέπει να περάσει από το πέρασμα Kala-i-Hussein, το οποίο θεωρητικά είναι κλειστό μέχρι και τον Απρίλιο. Δεδομένου ότι ήμασταν οριακά (Πρωτομαγιά σήμερα), δεν ήμασταν σίγουροι πως θα μπορούσαμε να το διασχίσουμε, αλλά είπαμε να το δοκιμάσουμε, κι αν δεν τα καταφέρναμε, υπήρχε κι άλλος τρόπος να φτάσουμε στη Dushanbe, από τα νοτιοδυτικά.
Όπως ανεβαίναμε σε υψόμετρο, θαυμάσαμε εξαιρετικά καταπράσινα βουνά, τα οποία όμως σύντομα διαδέχθηκαν κάτασπρα τοπία και λάσπη στο δρόμο, καθώς η βροχή επέμενε και στο τέλος φτάσαμε σε ένα σημείο που, χωρίς να βλέπουμε κανένα άλλο όχημα, δεν ήμασταν σίγουροι αν ήταν εφικτό να περάσουμε τους πάγους. ακολούθησε σύσκεψη κι αποφασίσαμε τελικώς να επιστρέψουμε νότια και να πάρουμε τον άλλο δρόμο για τη Dushanbe επειδή η βενζίνη μας μάλλον δε θα επαρκούσε, αφού ακόμη κι αν περνούσαμε τους πάγους, με μέση ταχύτητα τα 25 χιλιόμετρα την ώρα θα ξεμέναμε από καύσιμα και θα κινδυνεύαμε να παγώσουμε μόνοι στο πουθενά. Τουλάχιστον απολαύσαμε τα τοπία.
Επιστρέψαμε λοιπόν στον αγαπημένο μας δρόμο, αυτόν τον άνυδρο που κινείται παράλληλα με τα σύνορα με το Αφγανιστάν, φαίνεται το είχε η μοίρα μας να οδηγήσουμε παράλληλα σχεδόν όλης της συνοριογραμμή των δύο χωρών. Όχι ότι μας χάλασε βέβαια.
Πλησιάζοντας τη Dushanbe τα τοπία ξανάγιναν πράσινα, περάσαμε από το νέο τούνελ που κατασκεύασαν Ιρανοί και Κινέζοι και οι κωμοπόλεις που άρχισαν να εμφανίζονται μπροστά μας ήταν ενδεικτικές πως αυτό το κομμάτι της χώρας διαφέρει πολύ από το δυτικό -και ξεχασμένο- που είχαμε επισκεφθεί μέχρι στιγμής.
Είχα κλείσει ένα διαμέρισμα κεντρικά με μια κυριούλα που μας έδωσε ραντεβού σε ένα εστιατόριο, πάνω από το οποίο αποδείχθηκε πως βρισκόταν το άνετο, σπιτικό, αλλά με μικροπροβλήματα διαμέρισμά μας (στο ένα μπάνιο δεν υπήρχε φως, σε άλλο δε λειτουργούσε η ντουζιέρα, το ίντερνετ ήταν προβληματικό, αλλά δε βαριέσαι). Αποχαιρετίσαμε την ύψους 1.35 κυριούλα, αράξαμε στο ομολογουμένως πολύ άνετο νέο σπιτάκι μας κι εν τέλει κατεβήκαμε στο εστιατόριο για να φλαμε και ξανανεβήκαμε για να λιώσουμε στο ίντερνετ και να δούμε το Ρεάλ-Μπάγερν 2-2 και να κερδίσω κάτι ψιλά στο στοίχημα.
Ημέρα 49: Dushanbe
Το πρωινό στο από κάτω εστιατόριο Safa για μόλις 4,5 ευρώ αποδείχθηκε τερατώδες: για καθέναν από μας υπήρχαν ψωμιά, κουλούρι, ελιές, μαρμελάδα, καρύδια, 2 βραστά αβγά, ομελέτα, τηγανητά λουκάνικα, γιαούρτι και σαλάτα, πραγματικά απίστευτο.
Σκάσαμε, αλλά καταφέραμε να περπατήσουμε μέχρι το Εθνικό Μουσείο, το οποίο τυγχάνει να βρίσκεται και δίπλα στο μεγαλύτερο ιστό σημαίας στον κόσμο. Πιο εντυπωσιακό μου φάνηκε το πόσο παραδοσιακά ντύνεται ο κόσμος στο δρόμο και οι σοβιετικές εργατικές κατοικίες γύρω από το μουσείο. Το ίδιο το μουσείο επίσης αποδείχθηκε ενδιαφέρον, τόσο για την αρχαιολογική του συλλογή, όσο και για την απόλυτη παράνοια προσωπολατρείας που πρεσβεύει, αφού ο πρόεδρος απεικονιζόταν παντού, από το να κρατάει τεράστια καρπούζια παρέα με αγρότες, μέχρι σε φώτοσοπ στα Παμίρ ή να περπατάει αγκαλιά με φρατζόλες σε φυτείες από στάχια. Πέραν του καλτ Ραχμανόφ πάντως, υπήρχαν όμορφες αναπαραστάσεις των κυριότερων αρχαιολογικών χώρων του Τατζικιστάν κι εξαιρετικοί πίνακες, σε ένα μουσείο μεγάλο και σύγχρονο.
Είπαμε να επισκεφθούμε και το Green Bazaar, αλλά δυστυχώς είχε κλείσει όταν φτάσαμε και αντικρύσαμε απλά μια άδεια αλάνα, ο ταξιτζής μας όμως μας πήγε σε ένα άλλο παζάρι σε φοβερό και πεντακάθαρο κλειστό χώρο, όπου υπήρχαν από ρούχα μέχρι φρούτα, αλλά όχι τουριστικά σουβενίρ, τα οποία ήθελαν να αγοράσουν τόσο ο Τζόρντι όσο και ο Κρεκούζας. Μας συνέστησαν να πάμε σε άλλο παζάρι στο κέντρο, όπου τα μαγαζάκια πάντως αποδείχθηκαν αντιτουριστικά κι εμείς αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε αν πραγματικά δεν υπάρχουν σουβενίρ σε αυτή τη χώρα κι αν αυτό αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία.
Περάσαμε όμως από το μεγαλύτερο τεϊοποτείο στον κόσμο, που ήταν πολύ εντυπωσιακό, έστω κι αν δεν μας επιτράπηκε να δούμε την κεντρική αίθουσα, λόγω του ότι χρησιμοποιείται για δεξιώσεις. Γυρίσαμε στο σπίτι για να ξεκουραστούμε σε αυτή τη μέρα αποτοξίνωσης από την οδήγηση, αλλά το βράδυ είχαμε τη φαεινή ιδέα να πάμε για bowling, σε μια αίθουσα που βρήκαμε στο ίντερνετ, για να διαπιστώσουμε πως ο χώρος είχε παραχωρηθεί για πάρτι γενεθλίων κάποιων νεαρών. Αυτοί όχι μόνο δεν ενοχλήθηκαν που εμείς παίζαμε bowling, αλλά κέρασαν τούρτα και μας προσκάλεσαν να χορέψουμε μαζί τους (μέχρι κι εγώ χόρεψα) και γενικώς περάσαμε πολύ καλά με τους ντόπιους, που είχαν ένα τουλάχιστον ιδιαίτερο τρόπο χορού, κάτι ανάμεσα σε ζεϊμπέκικο, χορό καραφλαετού και τσάμικου, πραγματικά φοβερό υβρίδιο, νομίζω πως ο @Krekouzas διαθέτει και βοντεοσκοπημένο υλικό. Κοπέλες δεν υπήρχαν στο πάρτι, το οποίο ήταν κάπως θλιβερό για νέα παιδιά, αλλά εμείς για τους Τατζίκους τα καλύτερα έχουμε να πούμε: ντροπαλοί, φιλόξενοι, ειλικρινείς.
Απαρτία.
Καταρράκτης στη μέση του δρόμου.
Ένα ψιλοατύχημα το έπαθε ο δρόμος, αλλά η αγελάδα ατάραχη.
Πολύ θέλαμε να πάμε, αλλά η βίζα ήταν μεγάλο μανίκι.
Προφητική η ταμπέλα.
Αυτό εμφανίστηκε στα ξεκούδουνα...
Είχε πολλά τέτοια τοπία η διαδρομή προς την πρωτεύουσα.
Μας άρεσε που όλες οι ντόπιες ντύνονταν παραδοσιακά.
Νομίζω σοβιετικές οι κατοικίες.
Κι ο μεγαλύτερος ιστός σημαίας στον κόσμο. Κλάιν.
Αϊ σπικ βέρι γκουντ Ίνγκλαντ.
Πολύ όμορφοι πίνακες στο μουσείο.
Πανταχού παρών ο πρόεδρας.
Το μουσείο θύμιζε και λίγο από Αστάνα.
Και μερικά εξαιρετικά εκθέματα.
Απεικόνιση του πώς υποθέτουν πως ήταν στο εσωτερικό τα παλάτια των Ζοροαστρών.
Ο πρόεδρος φυσικά παίζει μπάλα...
Βρίσκει τεράστια πεπόνια.
Μάλλον μετατρέπει και το σιτάρι σε φρατζόλες.
Αλλά κυρίως είναι ένας δαίμονας στο φωτοσόπ!
Ευρύχωρο και σύγχρονο μουσείο.
Οι ιστορικοί πίνακες πάρα πολύ ενδιαφέροντες.
Αλλά να σου ξανά ο πρόεδρος, για να μην ξεχνιόμαστε.
Επί Σοβιετίας οι καλλιτέχνες ήταν υποχρεωμένοι να συμμετέχουν στην κομματική προπαγάνδα. Εδώ κάποιος απεικόνιζε πανηγυρίζοντες νομάδες όταν τους είπαν πως θα εγκαταλείψουν τη νομαδική ζωή.
Λαϊκή αγορά σε κτίριο διαστάυρωση ανάμεσα στο παλάτι του Οδυσσέα και του σπιτιού του Πατούλη.
Μάλλον γυναικεία υπόθεση είναι οι αγορές στο Τατζικιστάν.
Ρε παιδιά, βάλτε και καμιά φωτογραφία του προέδρου...
Το τιτανοτεράστιο τεϊοποτείον.
Και το θρυλικό πάρτι γενεθλίων, νομίζω ο @Krekouzas έχει βίντεο με το χορό του καραφλαετού.
Σκοπός μας για σήμερα ήταν να φτάσουμε στην πρωτεύουσα περνώντας από το Garm, το οποίο μπορεί να φημίζεται για τις δυνατότητες ιππασίας τις οποίες δε σκοπεύαμε να τιμήσουμε, είχαμε διαβάσει όμως πως διαθέτει και αξιόλογα ορεινά τοπία. Για να φτάσει κανείς στο Garm πρέπει να περάσει από το πέρασμα Kala-i-Hussein, το οποίο θεωρητικά είναι κλειστό μέχρι και τον Απρίλιο. Δεδομένου ότι ήμασταν οριακά (Πρωτομαγιά σήμερα), δεν ήμασταν σίγουροι πως θα μπορούσαμε να το διασχίσουμε, αλλά είπαμε να το δοκιμάσουμε, κι αν δεν τα καταφέρναμε, υπήρχε κι άλλος τρόπος να φτάσουμε στη Dushanbe, από τα νοτιοδυτικά.
Όπως ανεβαίναμε σε υψόμετρο, θαυμάσαμε εξαιρετικά καταπράσινα βουνά, τα οποία όμως σύντομα διαδέχθηκαν κάτασπρα τοπία και λάσπη στο δρόμο, καθώς η βροχή επέμενε και στο τέλος φτάσαμε σε ένα σημείο που, χωρίς να βλέπουμε κανένα άλλο όχημα, δεν ήμασταν σίγουροι αν ήταν εφικτό να περάσουμε τους πάγους. ακολούθησε σύσκεψη κι αποφασίσαμε τελικώς να επιστρέψουμε νότια και να πάρουμε τον άλλο δρόμο για τη Dushanbe επειδή η βενζίνη μας μάλλον δε θα επαρκούσε, αφού ακόμη κι αν περνούσαμε τους πάγους, με μέση ταχύτητα τα 25 χιλιόμετρα την ώρα θα ξεμέναμε από καύσιμα και θα κινδυνεύαμε να παγώσουμε μόνοι στο πουθενά. Τουλάχιστον απολαύσαμε τα τοπία.
Επιστρέψαμε λοιπόν στον αγαπημένο μας δρόμο, αυτόν τον άνυδρο που κινείται παράλληλα με τα σύνορα με το Αφγανιστάν, φαίνεται το είχε η μοίρα μας να οδηγήσουμε παράλληλα σχεδόν όλης της συνοριογραμμή των δύο χωρών. Όχι ότι μας χάλασε βέβαια.
Πλησιάζοντας τη Dushanbe τα τοπία ξανάγιναν πράσινα, περάσαμε από το νέο τούνελ που κατασκεύασαν Ιρανοί και Κινέζοι και οι κωμοπόλεις που άρχισαν να εμφανίζονται μπροστά μας ήταν ενδεικτικές πως αυτό το κομμάτι της χώρας διαφέρει πολύ από το δυτικό -και ξεχασμένο- που είχαμε επισκεφθεί μέχρι στιγμής.
Είχα κλείσει ένα διαμέρισμα κεντρικά με μια κυριούλα που μας έδωσε ραντεβού σε ένα εστιατόριο, πάνω από το οποίο αποδείχθηκε πως βρισκόταν το άνετο, σπιτικό, αλλά με μικροπροβλήματα διαμέρισμά μας (στο ένα μπάνιο δεν υπήρχε φως, σε άλλο δε λειτουργούσε η ντουζιέρα, το ίντερνετ ήταν προβληματικό, αλλά δε βαριέσαι). Αποχαιρετίσαμε την ύψους 1.35 κυριούλα, αράξαμε στο ομολογουμένως πολύ άνετο νέο σπιτάκι μας κι εν τέλει κατεβήκαμε στο εστιατόριο για να φλαμε και ξανανεβήκαμε για να λιώσουμε στο ίντερνετ και να δούμε το Ρεάλ-Μπάγερν 2-2 και να κερδίσω κάτι ψιλά στο στοίχημα.
Ημέρα 49: Dushanbe
Το πρωινό στο από κάτω εστιατόριο Safa για μόλις 4,5 ευρώ αποδείχθηκε τερατώδες: για καθέναν από μας υπήρχαν ψωμιά, κουλούρι, ελιές, μαρμελάδα, καρύδια, 2 βραστά αβγά, ομελέτα, τηγανητά λουκάνικα, γιαούρτι και σαλάτα, πραγματικά απίστευτο.
Σκάσαμε, αλλά καταφέραμε να περπατήσουμε μέχρι το Εθνικό Μουσείο, το οποίο τυγχάνει να βρίσκεται και δίπλα στο μεγαλύτερο ιστό σημαίας στον κόσμο. Πιο εντυπωσιακό μου φάνηκε το πόσο παραδοσιακά ντύνεται ο κόσμος στο δρόμο και οι σοβιετικές εργατικές κατοικίες γύρω από το μουσείο. Το ίδιο το μουσείο επίσης αποδείχθηκε ενδιαφέρον, τόσο για την αρχαιολογική του συλλογή, όσο και για την απόλυτη παράνοια προσωπολατρείας που πρεσβεύει, αφού ο πρόεδρος απεικονιζόταν παντού, από το να κρατάει τεράστια καρπούζια παρέα με αγρότες, μέχρι σε φώτοσοπ στα Παμίρ ή να περπατάει αγκαλιά με φρατζόλες σε φυτείες από στάχια. Πέραν του καλτ Ραχμανόφ πάντως, υπήρχαν όμορφες αναπαραστάσεις των κυριότερων αρχαιολογικών χώρων του Τατζικιστάν κι εξαιρετικοί πίνακες, σε ένα μουσείο μεγάλο και σύγχρονο.
Είπαμε να επισκεφθούμε και το Green Bazaar, αλλά δυστυχώς είχε κλείσει όταν φτάσαμε και αντικρύσαμε απλά μια άδεια αλάνα, ο ταξιτζής μας όμως μας πήγε σε ένα άλλο παζάρι σε φοβερό και πεντακάθαρο κλειστό χώρο, όπου υπήρχαν από ρούχα μέχρι φρούτα, αλλά όχι τουριστικά σουβενίρ, τα οποία ήθελαν να αγοράσουν τόσο ο Τζόρντι όσο και ο Κρεκούζας. Μας συνέστησαν να πάμε σε άλλο παζάρι στο κέντρο, όπου τα μαγαζάκια πάντως αποδείχθηκαν αντιτουριστικά κι εμείς αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε αν πραγματικά δεν υπάρχουν σουβενίρ σε αυτή τη χώρα κι αν αυτό αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία.
Περάσαμε όμως από το μεγαλύτερο τεϊοποτείο στον κόσμο, που ήταν πολύ εντυπωσιακό, έστω κι αν δεν μας επιτράπηκε να δούμε την κεντρική αίθουσα, λόγω του ότι χρησιμοποιείται για δεξιώσεις. Γυρίσαμε στο σπίτι για να ξεκουραστούμε σε αυτή τη μέρα αποτοξίνωσης από την οδήγηση, αλλά το βράδυ είχαμε τη φαεινή ιδέα να πάμε για bowling, σε μια αίθουσα που βρήκαμε στο ίντερνετ, για να διαπιστώσουμε πως ο χώρος είχε παραχωρηθεί για πάρτι γενεθλίων κάποιων νεαρών. Αυτοί όχι μόνο δεν ενοχλήθηκαν που εμείς παίζαμε bowling, αλλά κέρασαν τούρτα και μας προσκάλεσαν να χορέψουμε μαζί τους (μέχρι κι εγώ χόρεψα) και γενικώς περάσαμε πολύ καλά με τους ντόπιους, που είχαν ένα τουλάχιστον ιδιαίτερο τρόπο χορού, κάτι ανάμεσα σε ζεϊμπέκικο, χορό καραφλαετού και τσάμικου, πραγματικά φοβερό υβρίδιο, νομίζω πως ο @Krekouzas διαθέτει και βοντεοσκοπημένο υλικό. Κοπέλες δεν υπήρχαν στο πάρτι, το οποίο ήταν κάπως θλιβερό για νέα παιδιά, αλλά εμείς για τους Τατζίκους τα καλύτερα έχουμε να πούμε: ντροπαλοί, φιλόξενοι, ειλικρινείς.
Απαρτία.
Καταρράκτης στη μέση του δρόμου.
Ένα ψιλοατύχημα το έπαθε ο δρόμος, αλλά η αγελάδα ατάραχη.
Πολύ θέλαμε να πάμε, αλλά η βίζα ήταν μεγάλο μανίκι.
Προφητική η ταμπέλα.
Αυτό εμφανίστηκε στα ξεκούδουνα...
Είχε πολλά τέτοια τοπία η διαδρομή προς την πρωτεύουσα.
Μας άρεσε που όλες οι ντόπιες ντύνονταν παραδοσιακά.
Νομίζω σοβιετικές οι κατοικίες.
Κι ο μεγαλύτερος ιστός σημαίας στον κόσμο. Κλάιν.
Αϊ σπικ βέρι γκουντ Ίνγκλαντ.
Πολύ όμορφοι πίνακες στο μουσείο.
Πανταχού παρών ο πρόεδρας.
Το μουσείο θύμιζε και λίγο από Αστάνα.
Και μερικά εξαιρετικά εκθέματα.
Απεικόνιση του πώς υποθέτουν πως ήταν στο εσωτερικό τα παλάτια των Ζοροαστρών.
Ο πρόεδρος φυσικά παίζει μπάλα...
Βρίσκει τεράστια πεπόνια.
Μάλλον μετατρέπει και το σιτάρι σε φρατζόλες.
Αλλά κυρίως είναι ένας δαίμονας στο φωτοσόπ!
Ευρύχωρο και σύγχρονο μουσείο.
Οι ιστορικοί πίνακες πάρα πολύ ενδιαφέροντες.
Αλλά να σου ξανά ο πρόεδρος, για να μην ξεχνιόμαστε.
Επί Σοβιετίας οι καλλιτέχνες ήταν υποχρεωμένοι να συμμετέχουν στην κομματική προπαγάνδα. Εδώ κάποιος απεικόνιζε πανηγυρίζοντες νομάδες όταν τους είπαν πως θα εγκαταλείψουν τη νομαδική ζωή.
Λαϊκή αγορά σε κτίριο διαστάυρωση ανάμεσα στο παλάτι του Οδυσσέα και του σπιτιού του Πατούλη.
Μάλλον γυναικεία υπόθεση είναι οι αγορές στο Τατζικιστάν.
Ρε παιδιά, βάλτε και καμιά φωτογραφία του προέδρου...
Το τιτανοτεράστιο τεϊοποτείον.
Και το θρυλικό πάρτι γενεθλίων, νομίζω ο @Krekouzas έχει βίντεο με το χορό του καραφλαετού.