Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.220
- Likes
- 55.393
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προσδοκίες
- Κύπρος
- Αμμόχωστος - Kantara - Gormaz - Ριζοκάρπασο
- Bellapais - Κυρήνεια - Αγ.Μάμας - Πέδουλα
- Photos Κύπρος
- Photos Κύπρος ΙΙ
- Μοναστήρι Κύκκου - Πάφος - Λεμεσός
- Κούριο, Χοιροκοιτία κ Λευκωσία
- Photos Κύπρος ΙΙΙ
- Αξιολόγηση Κύπρου
- Καζακστάν
- Αστάνα
- Photos Αστάνα
- Karaganda - Dolinka - Almaty
- Photos Καζακστάν
- Άλματι
- Τουρκεστάν
- Photos Καζακστάν ΙΙ
- Αξιολόγηση Καζακστάν
- Τασκένδη - Σαμαρκάνδη
- Σαμαρκάνδη κ Shakhrisabz
- Elliq Qala - Χίβα - Nukus
- Photos Ουζμπεκιστάν
- Λίμνη Αράλη
- Photos Λίμνη Αράλη
- Αράλη-Νούκους
- Τουρκμενιστάν
- Ashgabat
- Photos Τουρκμενιστάν
- Ashgabat και πάλι
- Kow Ata - Mary
- Gonur - Merv
- Αξιολόγηση Τουρκμενιστάν
- Bukhara
- Αξιολόγηση Ουζμπεκιστάν
- Άφιξη Μπισκέκ
- Issyk - Kol
- Issyk Kol - Tamga - Naryn
- Song Kol - Kyzyl Oi
- Susamyr, Toktogul & Arslanbob - Osh
- Τατζικιστάν
- Murgab κ Langar
- Langar - Vrang - Yamchun - Khorog
- Durum Kul - Khorog
- Jizeau
- Κalai Khum
- Dushanbe
- Garm - Jafr - Margeb
- Iskander Kul - Penjikent - Istarashvan
- Αξιολόγηση Κιργιστάν
- Αξιολόγηση Τατζικιστάν
Ημέρα 44: Langar - Vrang - Yamchun - Khorog
Μετά το πρωινό μας πεταχτήκαμε δίπλα στο Shoh Kambari Oftab Mazar, έναν ιερό κήπο με αρχαία δέντρα με κυρτούς κορμούς και μπόλικα κέρατα τράγων... δεν πολυκαταλάβαμε τι ήθελε να πει ο ποιητής. Το Langar πάντως ήταν πολύ χαριτωμένο με πλίνθινα στενάκια, ανθισμένες αμυγδαλιές, ντροπαλά παιδάκια και ένα ζεύγος από ξαναμμένα γαϊδουράκια. Βασικά το αρσενικό ήταν ξαναμμένο και πήγε να ...σκοράρει κι έφαγε μια κλωτσιά στη μάπα από την ανογρασμική συμβία του. Συμβαίνει και σε δίποδα...
Διαβάσαμε πως είχε πετρογλυφικά στα βουνά πίσω από το χωριό κι αρχίσαμε την ανάβαση. Δυστυχώς κάποιοι κόπανοι έχουν σκαλίσει τα δικά τους ανάμεσα στις αρχαίες επιγραφές (κάτι "ο Ισμαήλ αγαπά τη Φάτιμα" που τουλάχιστον είναι κάπως πιο ρομαντικά από το "εδώ μόνο ΑΕΚ ρε μ...ά" που βάφει επίμονα κάποιος βλάκας στη γειτονιά μου), οπότε ήταν δύσκολο να διακρίνεις ποια είναι παλιά και ποια είναι σύγχρονα, αλλάη απίστευτη θέα των βουνών άξιζε το σκαρφάλωμα. Γενικώς η εικόνα των βουνών στο απέναντι Αφγανιστάν μου θύμιζε τις πρώτες εικόνες από αυτή τη μυστηριώδη χώρα που έπαιζαν στα κανάλια μετά την 11η Σεπτέμβρη.
Αφού το γυρίσαμε το Langar, μπήκαμε στο τζιπ αναζητώντας βενζίνη και ρωτώντας τη βρήκαμε στο πρόσωπο μιας κυριούλας που μας άνοιξε ένα δωμάτιο που έμοιαζε με δημόσια τουαλέτα και μας γέμισε χρησιμοποιώντας μεσαιωνικές μεθόδους. Το 0,85€ ανά λίτρο που μας χρέωσε αρχικά μας έκανε να πιστέψουμε πως μας υπερχρέωσε, αλλά τελικώς τις επόμενες μέρες διαπιστώσαμε πως η βενζίνη στο Τατζικιστάν είναι αρκετά ακριβότερη απ' ό,τι στο Κιργιστάν, κάπου ανάμεσα στο 0,65-0,75€/λίτρο, οπότε λογικά στη μέση του πουθενά μας χρέωσε τόσο η κυρία. Πιο πολύ το αναφέρω διότι γενικώς περιστατικά υπερχρέωσης δεν είχαμε με τους εξαιρετικούς Τατζίκους.
Σχεδόν σε όλη τη σημερινή διαδρομή είχαμε παρέα και τον ποταμό Pamir δίπλα μας, δηλαδή το φυσικό σύνορο με την... απέναντι "απαγορευμένη" χώρα. Ο αρχικός "σχεδιασμός" (ο Θεός να τον κάνει) έλεγε πως σήμερα θα πηγαίναμε στο Iskashim, όπου τις Παρασκευές ανοίγουν τα σύνορα με το Αφγανιστάν και διεξάγεται μεγάλη αγορά με μπόλικους Αφγανούς, αλλά ρωτώντας στο πρωινό κάτι Τατζίκους που στεγάζονταν στο ίδιο κατάλυμα με μας μάθαμε πως πια αυτό το σύνορο είναι κλειστό και ως εκ τούτου δεν μπορούν να έρθουν οι Αφγανοί. Μας σύστησαν όμως να προσπαθήσουμε να πάμε την επομένη στο Khorog, όπου θα παρευρίσκονταν μπόλικοι Αφγανοί από διάφορες φυλές.
Τα τοπία που διασχίζαμε ήταν μαγικά χιονισμένα, ο ποταμός Pamir κάποιες φορές ευνοούσε τη βλάστηση, άλλες είχε άμμο στις κοίτες του, οι αγρότες που συναντούσαμε γούσταραν φωτογραφίες, παρότι ήταν κατάκοποι οι άνθρωποι, εργαζόμενοι με άροτρα κάτω από τον ήλιο σε τέτοια υψόμετρα. Σε κάποιο σημείο, στην άμμο του ποταμού διακρίναμε ένα ζευγάρι σε μεγάλη απόσταση να κουβαλά ξύλα στην πλάτη του με φόντο τις βουνοκορφές κι αναρωτήθηκα τι διαφορές θα είχε αυτή η εικόνα με κάποια αντίστοιχη πολλούς αιώνες πριν, η όλη περιοχή της κοιλάδας Wakhan φαίνεται σταματημένη στο χρόνο. Το άλλο που εντυπωσίαζε ήταν το πόσοι ντόπιοι είχαν πράσινα μάτια, καθόλου αναπάντεχο πάντως αν αναλογιστεί κανείς τις περσικές καταβολές των Τατζίκων, οι οποίες εξηγούν και τη φιλοξενία τους (να θυμίσω πως οι Ιρανοί εξακολουθούν να κατέχουν το 12άρι στην κατηγορία "άνθρωποι" της λίστας χωρών μου).
Τελικώς φτάσαμε και στο Vrang, έναν οικισμό για τον οποίο είχαμε διαβάσει πως διαθέτει μια βουδιστική στούπα "που με μοιάζει με μινιατούρα ζιγκουράτ" κατά τον οδηγό μου. Το μονοπάτι για την ανάβαση δεν το βρίσκαμε, αν και σε καλό μας βγήκε, αφού καταλήξαμε να περπατάμε σε ένα όμορφο φαράγγι. Εν τέλει μας έδειξε το σωστό δρόμο ένας ντόπιος νεαρός κολλιτσίδας που επέμενε να μας πουλήσει ρουμπίνια (ατύχησε). 'Οντως το κτίσμα είχε κάτι το εξωτικό, ως ένα από τα κατάλοιπα βουδιστικής πίστης σε μια καθαρά πια ισλαμική χώρα, μάρτυρας του πόσοι πολιτισμοίς/κατακτητές/λαοί έχουν περάσει από την Κεντρική Ασία.
Αναχωρήσαμε κι από κει με στόχο το Yamg, ώστε να επισκεφθούμε το σπίτι/μουσείο ενός φιλοσόφου/αστρονόμου/μουσικού από το 19ο αιώνα, το οποίο αποδείχθηκε πολύ όμορφο, με παραδοσιακή παμιριανή αρχιτεκτονική, ενώ συναντήσαμε και δυο τουρίστες (!), έναν Αμερικανό κι έναν Καζάκο που συνταξίδευαν. Το μουσειάκι ήταν χαριτωμένο, με πολύ παλιά μουσικά όργανα, εικόνες του ιμάμη από τον εμφύλιο κι έναν απαρχαιωμένο αργαλειό μέσα στ' άλλα.
Η επόμενη στάση στο οδοιπορικό ήταν τα λουτρά της Fatima, που προφανώς πήραν το όνομά τους από την κόρη του Μωάμεθ, τα οποία βρίσκονταν στο τέλος ενός πολύ κακοτράχαλου μονοπατιού και ήταν τουλάχιστον περίεργα, αν κι όχι άσχημα. Τα θερμά νερά προέρχονταν από ένα γειτονικό καταρράκτη και μπορούσε κανείς να μπει στις "εγκαταστάσεις" των λουτρών, ουσιαστικά ένα δωμάτιο με μια ημιφυσική πισίνα, για την οποία σου έδιναν και κάτι σκισμένες πετσέτες. Πρωτόγονο το μέρος, αλλά έστω και με μεσαιωνικά μέσα, φαινόταν πως γύρω από τα λουτρά φτιάχνονταν δυο παραδοσιακά ξενοδοχειάκια.
Σειρά είχε το οχυρό Yamchun, για το οποίο είχα πολλές προσδοκίες, αφού είχα διαβάσει πως ήταν το καλύτερα διατηρημένο από τα κάστρα της περιοχής, 12ου αιώνα, με πλήρη τείχη και παρατηρητήρια. Η τοποθεσία είναι εξαιρετική με ανεμπόδιστη θέα σε όλες τις γύρω βουνοκορφές και τον ποταμό Παμίρ, ενώ τα ερείπια μου θύμισαν πολύ έντονα το Iskanwaya στα κατσάβραχα της Βολιβίας. Για χιλίων ετών οχυρό δε στέκεται καθόλου άσχημα, ενώ η θέα προς Αφγανιστάν, με ίχνος ανθρώπινης παρουσίας όσο πάει το μάτι, πρέπει να είναι ίδια και απαράλλαχτη από τότε που χτίστηκε. Πολύ ατμοσφαιρικό μέρος, φυσικά εντελώς εγκαταλελειμμένο, δεν υπήρχε κανείς ούτε καν για να εισπράξει κάποια είσοδο, ενώ και οι γειτονικοί αμμόλοφοι έδιναν έναν εξωτικό τόνο.
Πήραμε κάτι στρατιωτικούς που έκαναν ωτοστόπ και κατευθυνθήκαμε για το "μεγαλοχώρι" Iskashim. Η πείνα ήταν αφόρητη πλέον και ήμασταν διατεθειμένοι να φάμε ό,τι βρούμε. Ε, σχεδόν ό,τι βρούμε διότι μια γιαγιούλα μου έδειξε στο μαγειρείο της κάτι που στόχευε να είναι σουπίτσα borsch αλλά έμοιαζε και μύριζε με διάρροια άρρωστης καμηλοπάρδαλης και φύγαμε τρέχοντας, για να καταλήξουμε σε μια άλλη κυριούλα με χρυσά δόντια που μας σέρβιρε ένα ολόκληρο κοτόπουλο για 4€, συν κάτι μάντι για 1,5€, που αποδείχθηκαν αρκετά νόστιμα. Βρήκαμε και sim για τον κύριο Κρεκούζα που χωρίς σόσιαλ μύδια δεν μπορεί (και με ενημέρωνε και για την Ευρωλίγκα, μη σας πω ψέμματα) και φύγαμε.
Είχε νυχτώσει για τα καλά πια όταν φτάσαμε στο Khorog μετά από μια διαδρομή με ατελείωτα κατσίκια. Μεγάλη πόλη (28.000 κατοίκων) το Khorog, αλλά οι επιλογές ήταν λίγες. Είδαμε δυο homestay που δεν είχαν ίντερνετ πριν βρούμε έναν... Ινδό που νοίκιαζε δωμάτια πάνω από το ινδικό του εστιατόριο. Τα 50$/δίκλινο ήταν αρκετά, αλλά το δωμάτιο ήταν όμορφο, το ίντερνετ πήγαινε κανόνι κιε πιτέλους κοιμηθήκαμε σε κρεβάτια και κάναμε ντους με ζεστό νερό. Μέχρι και το CSKA-Khimki είδαμε πριν κοιμηθούμε...
Πώς φαίνεται πού κοιμάται ο Κρεκούζας: 4 power banks, μπλουζίτσα ΛεΜπρον έτοιμη για φόρεμα, πορτοφόλια και διαβατήριο πεταμένα.
Αυτός ο ιερός κήπος με τα περίεργα κέρατα και δέντρα που λέγαμε.
Είχε όμορφα μονοπατάκια το Langar.
Kαλά, δεν ξετρελαθήκαμε κιόλας με τα πετρογλυφικά.
Οι αμυγδαλιές ήταν καλύτερες.
Τοπικό βενζινάδικο.
Προσωπικά μου άρεσαν πάρα πολύ τα τοπία.
Πολλή δουλειά οι ντόπιοι.
Αυτές εκεί οι βουλίτσες που διακρίνονται...
...εινα αιγοπρόβατα...
... και οι ιδιοκτήτες τους...
...που πάνε στο πουθενά
Αυτό εδώ υποτίθεται πως είναι βουδιστικη στούπα.
Η θέα πάντως όμορφη ήταν.
Ορίστε, εδώ επιμένουν πως πρόκειται για στούπα.
Χαριτωμένο το κτίσμα του μουσείου.
Ωραία και τα μουσικά όργανα.
Αυτό με τα κέρατα πάνω από κάθε σπίτι πρέπει να το προσεξουν θαρρώ, μουσουλμάνοι άνθρωποι.
Τα λουτρά της Φάτιμα.
Κι ο καταρράκτης τους.
Το οχυρό Yamchun.
H θέα από τις πολεμίστρες του.
Ο Τζόρντι κι ο Κώστας κατεβαίνουν από το οχυρό.
Στρατιωτικοί ωτοστόπερ.
Ε το δικαιούτο το κοτόπουλο ο Κρεκουζάκος μου.
Μετά το πρωινό μας πεταχτήκαμε δίπλα στο Shoh Kambari Oftab Mazar, έναν ιερό κήπο με αρχαία δέντρα με κυρτούς κορμούς και μπόλικα κέρατα τράγων... δεν πολυκαταλάβαμε τι ήθελε να πει ο ποιητής. Το Langar πάντως ήταν πολύ χαριτωμένο με πλίνθινα στενάκια, ανθισμένες αμυγδαλιές, ντροπαλά παιδάκια και ένα ζεύγος από ξαναμμένα γαϊδουράκια. Βασικά το αρσενικό ήταν ξαναμμένο και πήγε να ...σκοράρει κι έφαγε μια κλωτσιά στη μάπα από την ανογρασμική συμβία του. Συμβαίνει και σε δίποδα...
Διαβάσαμε πως είχε πετρογλυφικά στα βουνά πίσω από το χωριό κι αρχίσαμε την ανάβαση. Δυστυχώς κάποιοι κόπανοι έχουν σκαλίσει τα δικά τους ανάμεσα στις αρχαίες επιγραφές (κάτι "ο Ισμαήλ αγαπά τη Φάτιμα" που τουλάχιστον είναι κάπως πιο ρομαντικά από το "εδώ μόνο ΑΕΚ ρε μ...ά" που βάφει επίμονα κάποιος βλάκας στη γειτονιά μου), οπότε ήταν δύσκολο να διακρίνεις ποια είναι παλιά και ποια είναι σύγχρονα, αλλάη απίστευτη θέα των βουνών άξιζε το σκαρφάλωμα. Γενικώς η εικόνα των βουνών στο απέναντι Αφγανιστάν μου θύμιζε τις πρώτες εικόνες από αυτή τη μυστηριώδη χώρα που έπαιζαν στα κανάλια μετά την 11η Σεπτέμβρη.
Αφού το γυρίσαμε το Langar, μπήκαμε στο τζιπ αναζητώντας βενζίνη και ρωτώντας τη βρήκαμε στο πρόσωπο μιας κυριούλας που μας άνοιξε ένα δωμάτιο που έμοιαζε με δημόσια τουαλέτα και μας γέμισε χρησιμοποιώντας μεσαιωνικές μεθόδους. Το 0,85€ ανά λίτρο που μας χρέωσε αρχικά μας έκανε να πιστέψουμε πως μας υπερχρέωσε, αλλά τελικώς τις επόμενες μέρες διαπιστώσαμε πως η βενζίνη στο Τατζικιστάν είναι αρκετά ακριβότερη απ' ό,τι στο Κιργιστάν, κάπου ανάμεσα στο 0,65-0,75€/λίτρο, οπότε λογικά στη μέση του πουθενά μας χρέωσε τόσο η κυρία. Πιο πολύ το αναφέρω διότι γενικώς περιστατικά υπερχρέωσης δεν είχαμε με τους εξαιρετικούς Τατζίκους.
Σχεδόν σε όλη τη σημερινή διαδρομή είχαμε παρέα και τον ποταμό Pamir δίπλα μας, δηλαδή το φυσικό σύνορο με την... απέναντι "απαγορευμένη" χώρα. Ο αρχικός "σχεδιασμός" (ο Θεός να τον κάνει) έλεγε πως σήμερα θα πηγαίναμε στο Iskashim, όπου τις Παρασκευές ανοίγουν τα σύνορα με το Αφγανιστάν και διεξάγεται μεγάλη αγορά με μπόλικους Αφγανούς, αλλά ρωτώντας στο πρωινό κάτι Τατζίκους που στεγάζονταν στο ίδιο κατάλυμα με μας μάθαμε πως πια αυτό το σύνορο είναι κλειστό και ως εκ τούτου δεν μπορούν να έρθουν οι Αφγανοί. Μας σύστησαν όμως να προσπαθήσουμε να πάμε την επομένη στο Khorog, όπου θα παρευρίσκονταν μπόλικοι Αφγανοί από διάφορες φυλές.
Τα τοπία που διασχίζαμε ήταν μαγικά χιονισμένα, ο ποταμός Pamir κάποιες φορές ευνοούσε τη βλάστηση, άλλες είχε άμμο στις κοίτες του, οι αγρότες που συναντούσαμε γούσταραν φωτογραφίες, παρότι ήταν κατάκοποι οι άνθρωποι, εργαζόμενοι με άροτρα κάτω από τον ήλιο σε τέτοια υψόμετρα. Σε κάποιο σημείο, στην άμμο του ποταμού διακρίναμε ένα ζευγάρι σε μεγάλη απόσταση να κουβαλά ξύλα στην πλάτη του με φόντο τις βουνοκορφές κι αναρωτήθηκα τι διαφορές θα είχε αυτή η εικόνα με κάποια αντίστοιχη πολλούς αιώνες πριν, η όλη περιοχή της κοιλάδας Wakhan φαίνεται σταματημένη στο χρόνο. Το άλλο που εντυπωσίαζε ήταν το πόσοι ντόπιοι είχαν πράσινα μάτια, καθόλου αναπάντεχο πάντως αν αναλογιστεί κανείς τις περσικές καταβολές των Τατζίκων, οι οποίες εξηγούν και τη φιλοξενία τους (να θυμίσω πως οι Ιρανοί εξακολουθούν να κατέχουν το 12άρι στην κατηγορία "άνθρωποι" της λίστας χωρών μου).
Τελικώς φτάσαμε και στο Vrang, έναν οικισμό για τον οποίο είχαμε διαβάσει πως διαθέτει μια βουδιστική στούπα "που με μοιάζει με μινιατούρα ζιγκουράτ" κατά τον οδηγό μου. Το μονοπάτι για την ανάβαση δεν το βρίσκαμε, αν και σε καλό μας βγήκε, αφού καταλήξαμε να περπατάμε σε ένα όμορφο φαράγγι. Εν τέλει μας έδειξε το σωστό δρόμο ένας ντόπιος νεαρός κολλιτσίδας που επέμενε να μας πουλήσει ρουμπίνια (ατύχησε). 'Οντως το κτίσμα είχε κάτι το εξωτικό, ως ένα από τα κατάλοιπα βουδιστικής πίστης σε μια καθαρά πια ισλαμική χώρα, μάρτυρας του πόσοι πολιτισμοίς/κατακτητές/λαοί έχουν περάσει από την Κεντρική Ασία.
Αναχωρήσαμε κι από κει με στόχο το Yamg, ώστε να επισκεφθούμε το σπίτι/μουσείο ενός φιλοσόφου/αστρονόμου/μουσικού από το 19ο αιώνα, το οποίο αποδείχθηκε πολύ όμορφο, με παραδοσιακή παμιριανή αρχιτεκτονική, ενώ συναντήσαμε και δυο τουρίστες (!), έναν Αμερικανό κι έναν Καζάκο που συνταξίδευαν. Το μουσειάκι ήταν χαριτωμένο, με πολύ παλιά μουσικά όργανα, εικόνες του ιμάμη από τον εμφύλιο κι έναν απαρχαιωμένο αργαλειό μέσα στ' άλλα.
Η επόμενη στάση στο οδοιπορικό ήταν τα λουτρά της Fatima, που προφανώς πήραν το όνομά τους από την κόρη του Μωάμεθ, τα οποία βρίσκονταν στο τέλος ενός πολύ κακοτράχαλου μονοπατιού και ήταν τουλάχιστον περίεργα, αν κι όχι άσχημα. Τα θερμά νερά προέρχονταν από ένα γειτονικό καταρράκτη και μπορούσε κανείς να μπει στις "εγκαταστάσεις" των λουτρών, ουσιαστικά ένα δωμάτιο με μια ημιφυσική πισίνα, για την οποία σου έδιναν και κάτι σκισμένες πετσέτες. Πρωτόγονο το μέρος, αλλά έστω και με μεσαιωνικά μέσα, φαινόταν πως γύρω από τα λουτρά φτιάχνονταν δυο παραδοσιακά ξενοδοχειάκια.
Σειρά είχε το οχυρό Yamchun, για το οποίο είχα πολλές προσδοκίες, αφού είχα διαβάσει πως ήταν το καλύτερα διατηρημένο από τα κάστρα της περιοχής, 12ου αιώνα, με πλήρη τείχη και παρατηρητήρια. Η τοποθεσία είναι εξαιρετική με ανεμπόδιστη θέα σε όλες τις γύρω βουνοκορφές και τον ποταμό Παμίρ, ενώ τα ερείπια μου θύμισαν πολύ έντονα το Iskanwaya στα κατσάβραχα της Βολιβίας. Για χιλίων ετών οχυρό δε στέκεται καθόλου άσχημα, ενώ η θέα προς Αφγανιστάν, με ίχνος ανθρώπινης παρουσίας όσο πάει το μάτι, πρέπει να είναι ίδια και απαράλλαχτη από τότε που χτίστηκε. Πολύ ατμοσφαιρικό μέρος, φυσικά εντελώς εγκαταλελειμμένο, δεν υπήρχε κανείς ούτε καν για να εισπράξει κάποια είσοδο, ενώ και οι γειτονικοί αμμόλοφοι έδιναν έναν εξωτικό τόνο.
Πήραμε κάτι στρατιωτικούς που έκαναν ωτοστόπ και κατευθυνθήκαμε για το "μεγαλοχώρι" Iskashim. Η πείνα ήταν αφόρητη πλέον και ήμασταν διατεθειμένοι να φάμε ό,τι βρούμε. Ε, σχεδόν ό,τι βρούμε διότι μια γιαγιούλα μου έδειξε στο μαγειρείο της κάτι που στόχευε να είναι σουπίτσα borsch αλλά έμοιαζε και μύριζε με διάρροια άρρωστης καμηλοπάρδαλης και φύγαμε τρέχοντας, για να καταλήξουμε σε μια άλλη κυριούλα με χρυσά δόντια που μας σέρβιρε ένα ολόκληρο κοτόπουλο για 4€, συν κάτι μάντι για 1,5€, που αποδείχθηκαν αρκετά νόστιμα. Βρήκαμε και sim για τον κύριο Κρεκούζα που χωρίς σόσιαλ μύδια δεν μπορεί (και με ενημέρωνε και για την Ευρωλίγκα, μη σας πω ψέμματα) και φύγαμε.
Είχε νυχτώσει για τα καλά πια όταν φτάσαμε στο Khorog μετά από μια διαδρομή με ατελείωτα κατσίκια. Μεγάλη πόλη (28.000 κατοίκων) το Khorog, αλλά οι επιλογές ήταν λίγες. Είδαμε δυο homestay που δεν είχαν ίντερνετ πριν βρούμε έναν... Ινδό που νοίκιαζε δωμάτια πάνω από το ινδικό του εστιατόριο. Τα 50$/δίκλινο ήταν αρκετά, αλλά το δωμάτιο ήταν όμορφο, το ίντερνετ πήγαινε κανόνι κιε πιτέλους κοιμηθήκαμε σε κρεβάτια και κάναμε ντους με ζεστό νερό. Μέχρι και το CSKA-Khimki είδαμε πριν κοιμηθούμε...
Πώς φαίνεται πού κοιμάται ο Κρεκούζας: 4 power banks, μπλουζίτσα ΛεΜπρον έτοιμη για φόρεμα, πορτοφόλια και διαβατήριο πεταμένα.
Αυτός ο ιερός κήπος με τα περίεργα κέρατα και δέντρα που λέγαμε.
Είχε όμορφα μονοπατάκια το Langar.
Kαλά, δεν ξετρελαθήκαμε κιόλας με τα πετρογλυφικά.
Οι αμυγδαλιές ήταν καλύτερες.
Τοπικό βενζινάδικο.
Προσωπικά μου άρεσαν πάρα πολύ τα τοπία.
Πολλή δουλειά οι ντόπιοι.
Αυτές εκεί οι βουλίτσες που διακρίνονται...
...εινα αιγοπρόβατα...
... και οι ιδιοκτήτες τους...
...που πάνε στο πουθενά
Αυτό εδώ υποτίθεται πως είναι βουδιστικη στούπα.
Η θέα πάντως όμορφη ήταν.
Ορίστε, εδώ επιμένουν πως πρόκειται για στούπα.
Χαριτωμένο το κτίσμα του μουσείου.
Ωραία και τα μουσικά όργανα.
Αυτό με τα κέρατα πάνω από κάθε σπίτι πρέπει να το προσεξουν θαρρώ, μουσουλμάνοι άνθρωποι.
Τα λουτρά της Φάτιμα.
Κι ο καταρράκτης τους.
Το οχυρό Yamchun.
H θέα από τις πολεμίστρες του.
Ο Τζόρντι κι ο Κώστας κατεβαίνουν από το οχυρό.
Στρατιωτικοί ωτοστόπερ.
Ε το δικαιούτο το κοτόπουλο ο Κρεκουζάκος μου.