Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.220
- Likes
- 55.393
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προσδοκίες
- Κύπρος
- Αμμόχωστος - Kantara - Gormaz - Ριζοκάρπασο
- Bellapais - Κυρήνεια - Αγ.Μάμας - Πέδουλα
- Photos Κύπρος
- Photos Κύπρος ΙΙ
- Μοναστήρι Κύκκου - Πάφος - Λεμεσός
- Κούριο, Χοιροκοιτία κ Λευκωσία
- Photos Κύπρος ΙΙΙ
- Αξιολόγηση Κύπρου
- Καζακστάν
- Αστάνα
- Photos Αστάνα
- Karaganda - Dolinka - Almaty
- Photos Καζακστάν
- Άλματι
- Τουρκεστάν
- Photos Καζακστάν ΙΙ
- Αξιολόγηση Καζακστάν
- Τασκένδη - Σαμαρκάνδη
- Σαμαρκάνδη κ Shakhrisabz
- Elliq Qala - Χίβα - Nukus
- Photos Ουζμπεκιστάν
- Λίμνη Αράλη
- Photos Λίμνη Αράλη
- Αράλη-Νούκους
- Τουρκμενιστάν
- Ashgabat
- Photos Τουρκμενιστάν
- Ashgabat και πάλι
- Kow Ata - Mary
- Gonur - Merv
- Αξιολόγηση Τουρκμενιστάν
- Bukhara
- Αξιολόγηση Ουζμπεκιστάν
- Άφιξη Μπισκέκ
- Issyk - Kol
- Issyk Kol - Tamga - Naryn
- Song Kol - Kyzyl Oi
- Susamyr, Toktogul & Arslanbob - Osh
- Τατζικιστάν
- Murgab κ Langar
- Langar - Vrang - Yamchun - Khorog
- Durum Kul - Khorog
- Jizeau
- Κalai Khum
- Dushanbe
- Garm - Jafr - Margeb
- Iskander Kul - Penjikent - Istarashvan
- Αξιολόγηση Κιργιστάν
- Αξιολόγηση Τατζικιστάν
9. ΤΑΤΖΙΚΙΣΤΑΝ
Ημέρα 42: Karakul
Συνάλλαγμα δεν κάναμε φεύγοντας από το Osh(που είναι ακόμη στο Κιργιστάν, η αξιολόγηση του οποίου θα γίνει μετά τη δεύτερη επίσκεψη στη χώρα), ελπίζαμε ότι θα βρούμε στα σύνορα με το Τατζικιστάν. Πριν φτάσουμε εκεί ελπίζαμε ότι θα βλέπαμε και την κορυφή Λένιν, την υψηλότερη, αλλά ο καιρός ήταν χάλι μαύρο με βροχή, κρύο και πολλά σύννεφα και δεν την είδαμε καθόλου. Περνώντας από το πέρασμα Sary Tash βγάλαμε μερικές φωτογραφίες σε ένα εγκαταλελειμμένο λεωφορείο, αλλά η ανησυχία μας για τον πάγο στο δρόμο ήταν μεγάλη: ο δρόμος για τα σύνορα (και για τα Παμίρ) ήταν εντελώς άδειος από οχήματα και φοβηθήκαμε ότι θα είναι κλειστό το πέρασμα.
Το Sary Tash αποδείχτηκε ένα γκρίζο αδιάφορο χωριό με ένα βενζινάδικο, στο οποίο μας είπαν ότι θα έπρεπε να περιμένουμε μια ώρα για να βάλουμε βενζίνη, οπότε το αφήσαμε πίσω μας και πήγαμε για την ώρα της αλήθειας. Πλησιάσαμε τα σύνορα, δεν υπήρχε κανείς κι άρχισαν να με ζώνουν τα φίδια. Κεντρική Ασία χωρίς Παμίρ είναι ΝΒΑ χωρίς playoffs. Τελικά βγήκε ένας φαντάρος από ένα booth, μας χαμογέλασε... και μας άνοιξε τη σιδερένια πόρτα. Ναι! Θα περνούσαμε! Και για να μας ανοίγουν πάει να πει ότι και ο δρόμος από τη μεριά του Τατζικιστάν είναι ανοιχτός. Ή μήπως όχι;
Ο άλλος στρατιώτης μας είπε πως μια χαρά ανοιχτός είναι ο δρόμος τουλάχιστον μέχρι τη Murgab, οπότε χαρήκαμε! Πολλή η χαρτούρα βέβαια για το τζιπ, αλλά αυτά τα αναλάμβανε ο ήρωας Κρεκούζας. Καθυστερήσαμε ακόμη περισσότερο διότι οι άνθρωποι έτρωγαν το μεσημεριανό τους, αλλά χαλάλι, ήταν κι ευγενέστατοι. Για να φτάσουμε στο Τατζικιστάν η νεκρή ζώνη ήταν... 20 χιλιόμετρα! Έλεος, δεν έχω ξαναδεί τέτοια νεκρή ζώνη...
Πολύς ο πάγος, άθλιος ο "δρόμος", είδαμε όμως άλλο ένα τζιπ (με ντόπιο οδηγό) κι επιτέλους φτάσαμε στα σύνορα του Τατζικιστάν όπου χρειάστηκαν τέσσερις διαφορετικοί συνοριοφύλακες για τέσσερα χαρτιά. Οι άνθρωποι έμεναν σε ένα άθλιο σιδερένιο κουτί και χάρηκαν πολύ που μας είδαν. "Είστε οι πρώτοι τουρίστες σήμερα", μας είπαν όλο χαρά. Πληρώσαμε συνολικά 25$ για το τζιπ κι από 10€ ανά άτομο και μπήκαμε!
Αρχικά εντυπωσιάζει η ξεραϊλα και το καφετί χρώμα που κυριαρχεί παντού, αλλά ήταν πολύ όμορφα, χω΄ρια που δε βλέπαμε ούτε ένα όχημα στον ορίζοντα. Σιγά-σιγά άρχισε να ανοίγει κι ο καιρός και να διακρίνουμε τις χιονισμένες βουνοκορφές και το τοπίο... Μόρντορ γύρω μας. Εν τέλει εμφανίστηκε κι ένα βανάκι του '70 στο απέναντι "ρεύμα" και ... πειστήκαμε ότι θα φτάσουμε κι εμείς, αφού τα κατάφεραν εκείνοι με το χρέπι...
Περνούσαμε δίπλα από τεράστια κοπάδια ζώων τα οποία ήταν στο πουθενά, ψυχή δεν είδαμε, ούτε ίχνος πολιτισμούς μέχρι που φτάσαμε στον πρώτο οικισμό, το Karakul. Πολύ περίεργο μέρος... Μιλάμε για έναν οικισμό σα σπίτια πεταμένα ανάμεσα σε κολώνες και εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα. Είδαμε μια ταμπέλα "homestay" και μπήκαμε. Η κυρία μάλιστα μιλούσε Αγγλικά, της έιπαμε ότι πεθαίνουμε της πείνας και πριν καν συζητήσουμε για την τιμή του δωματίου, έβαλε να μαγειρέψει και στο μεταξύ συμφωνήσαμε να μας φιλοξενήσει για 100 somoni άτομο, συμπεριλαμβάνοντας πρωινό και δείπνο.
Τα κρεβάτια μας θα ήταν κάτι χαλάκια που έστρωσε στο πάτωμα, με πολύ χοντρές και ζεστές κουβέρτες, ενώ οι σωλήνες από τη φουφού στην οποία μαγείρευε ήταν η μόνη (αλλά επαρκής εν τέλει) θέρμανση. Πολύ παραδοσιακό το σπιτάκι τους, ενώ αντί εξωτερικής τουαλέτας υπήρχε μια τρύπα σε ένα σιδερένιο κουτί, μάλλον δε διαθέτει αποχέτευση το Karakul, για ίντερνετ ούτε λόγος, αλλά ποσώς μας ενδιέφερε. Καταβροχθίσαμε τα μακαρόνια που μας έφερε και το ωραιότατο γλυκό κεράσι του κουταλιού και πιάσαμε κουβέντα με την κοπελιά, της οποίας ο άνδρας ήταν γιατρός κι η ίδια άφησε το σχολείο για να νοικιάζει το δωμάτιό της (ουσιαστικά το σαλόνι της) σε όποιον τουρίστα περνάει. Μας είπε πως στο Karakul μένουν περίπου 700 ψυχές και πολύ περισσότερα ζωντανά.
Ε βγήκαμε να γνωρίσουμε όλα τα έμψυχα όντα του χωριού. Αρχικά τα παιδάκια ήταν πολύ ντροπάλά, αλλά μετά τρελάθηκαν να παίζουν σκοινάκι με την Α και τον Κρεκούζα, κάτω από έναν απίθανο ουρανό που συνεισέφερε σε μερικές πραγματικά καλές φωτογραφίες (την καλύτερη την έχει ο τζόρντι, να δούμε αν θα τον πείσουμε να την ποστάρει εδώ). Το Karakul είναι χτισμένο στις παρυφές μιας λίμνης με αλάτινο νερό (αλλά χωρίς ψάρια απ' ό,τι μας είπαν) η οποία ήταν παγωμένη τέτοια εποχή που πήγαμε εμείς. Το σημείο συνάντησης του χωριού είναι η αντλία νερού, όπου πηγαίνουν όλοι με τους κουβάδες τους, καρότσια και κανάτες. Πετύχαμε κι έναν κύριο που δεν ήταν πολύ στα καλά του, καθώς και μερικές κυρίες που τίναζαν τα χαλιά τους πάνω σε πέτρες στην "πλατεία" (γράψε αλάνα) του χωριού. Κοινώς δεν τα πλένουν, για προφανείς λόγους.
Περάσαμε πολύ όμορφα με τα παιδάκια και κάνοντας βόλτα σε αυτό το σχεδόν στοιχειωμένο μέρος. Άρχισε όμως να κάνει πολύ κρύο, άλλωστε το υψόμετρο είναι μεγάλο και πήγαμε να κοιμηθούμε κάτω από τις κουβερτάρες μας. Δε φτάσαμε στη Murgab που είχαμε πει για σήμερα, αλλά γενικώς το road trip ήταν ολίγον χύμα, χωρίς ακριβή χρονοδιαγράμματα και πλάνα, ούτε κρατήσεις βέβαια.
Λίγο πριν φτάσουμε τα σύνορα περάσαμε από ένα εγκαταλελειμμένο λεωφορειάκι που σίγουρα σε πολλούς θυμίζει το mini bus του Christopher Mccandless από την ταινία Into The Wild!!!
Λίγο πριν τα σύνορα περάσαμε και από ένα από τα πολλά χωριά της πρώην σοβιετικής Ένωσης που πήραν τιμητικά αυτό το όνομα.
Εδώ μόλις φτάσαμε τα σύνορα από την πλευρά του Κυργιστάν. Αγαπάμε σύνορα. Εγώ ειδικά.
Η πορεία μέχρι την πλευρά των Τατζίκων. Μόνο 20 χμ. Πιο μεγάλη νεκρή ζώνη ( όνομα και πράγμα δλδ ) έχει δει κανείς άλλος;; είμαι περίεργος. Φανταστείτε να έπρεπε να το περπατήσουμε όπως στο Τουρκμενιστάν.
Καλώς ήρθατε στο Τατζικιστάν.
Καθοδόν για την επόμενη στάση. Από μακριά η λίμνη φαινόταν τεράστια και ακόμη ένα μεγάλο νησί στη μέση. Ο μύθος θέλει το νησί να έχει χρησιμοποιεί και φυλακή για τους αιχμαλώτους της πολιορκίας του Σταλινγκραντ.
Τα χιόνια χανόταν και μια πιο ευχάριστη διαδρομή ήταν μπροστά μας.
Ακόμη και κίνηση βρήκαμε...
Οι οικοδεσπότες μας για το βράδυ στο σαλόνι τους μαζί με τη σόμπα - κουζίνα που μας ετοιμασαν το φαγητό. Γλυκύτατοι άνθρωποι πραγματικά.
Και το δωμάτιο τους, που μας παραχωρήσαν. Μαντέψτε ποιος πήρε το μοναδικό κρεβάτι...
Βγαίνοντας για μια μικρή βόλτα η συνάντηση με τα παιδιά του χωριού έδωσε αλλήλους πολλά χαμόγελα. Παίξαμε πολύ ώρα μαζί τους και β έδειχναν να το χαίρονται πάρα πολύ.
Ο φωτογράφος ήταν κάτω των 10 ετών. Για αυτό και η φωτογραφία θολή .
Στη μοναδική ίσως πηγή νερού του χωριού πήγαιναν τα παιδάκια και να παίξουν και να γεμίσουν νερό για το σπίτι.
Είπα να βοηθήσω ένα, και τελικά ήρθαν όλα να τα βοηθήσω. Θυμάμαι το πρώτο παιδάκι δεν την έφτανε την αντλία και είχε μια πετρα και κρεμόταν για να την κατέβει.
Στο τέλος η Δύση του ήλιου πάνω από την παγωμένη λίμνη. Το πρόσωπο μας γεμάτο χαμόγελα, και η καρδιά μας γεμάτη χαρά με το πόσα είδαμε και ζήσαμε σε μια μέρα.
Τουλάχιστο αυτό νομίζω στοχάζεται και ο Γιώργης .
Μόλις περάσαμε τα σύνορα του Τατζικιστάν, όπου οι δρόμοι ήταν κακοί και γεμάτοι πάγο, αλλά η φύση επιβλητική
Ψυχή δε βλέπαμε, τουλάχιστον όχι ανθρώπινη.
Μέχρι που φτάσαμε στο μικρό Karakul, όπου μείναμε σε αυτό το σπιτάκι
Σαβουρώσαμε πελμένι διότι πεθαίναμε της πείνας
Και βγήκαμε να δούμε το μάλλον καταθλιπτικό χωριό
όπου η ζωή είναι δύσκολη
Αλλά τα παιδάκια παίζουν χαρωπά με χάρη
και πήγε να παίξει κι ο άχαρος μαζί τους, πού πας ρε Καραμήτρο;;;
Ήταν πανέμορφα με τους ντόπιους και τη φύση...
Και συνεχίζουμε με τη δεύτερη μέρα στο Τατζικιστάν...
Ημέρα 42: Karakul
Συνάλλαγμα δεν κάναμε φεύγοντας από το Osh(που είναι ακόμη στο Κιργιστάν, η αξιολόγηση του οποίου θα γίνει μετά τη δεύτερη επίσκεψη στη χώρα), ελπίζαμε ότι θα βρούμε στα σύνορα με το Τατζικιστάν. Πριν φτάσουμε εκεί ελπίζαμε ότι θα βλέπαμε και την κορυφή Λένιν, την υψηλότερη, αλλά ο καιρός ήταν χάλι μαύρο με βροχή, κρύο και πολλά σύννεφα και δεν την είδαμε καθόλου. Περνώντας από το πέρασμα Sary Tash βγάλαμε μερικές φωτογραφίες σε ένα εγκαταλελειμμένο λεωφορείο, αλλά η ανησυχία μας για τον πάγο στο δρόμο ήταν μεγάλη: ο δρόμος για τα σύνορα (και για τα Παμίρ) ήταν εντελώς άδειος από οχήματα και φοβηθήκαμε ότι θα είναι κλειστό το πέρασμα.
Το Sary Tash αποδείχτηκε ένα γκρίζο αδιάφορο χωριό με ένα βενζινάδικο, στο οποίο μας είπαν ότι θα έπρεπε να περιμένουμε μια ώρα για να βάλουμε βενζίνη, οπότε το αφήσαμε πίσω μας και πήγαμε για την ώρα της αλήθειας. Πλησιάσαμε τα σύνορα, δεν υπήρχε κανείς κι άρχισαν να με ζώνουν τα φίδια. Κεντρική Ασία χωρίς Παμίρ είναι ΝΒΑ χωρίς playoffs. Τελικά βγήκε ένας φαντάρος από ένα booth, μας χαμογέλασε... και μας άνοιξε τη σιδερένια πόρτα. Ναι! Θα περνούσαμε! Και για να μας ανοίγουν πάει να πει ότι και ο δρόμος από τη μεριά του Τατζικιστάν είναι ανοιχτός. Ή μήπως όχι;
Ο άλλος στρατιώτης μας είπε πως μια χαρά ανοιχτός είναι ο δρόμος τουλάχιστον μέχρι τη Murgab, οπότε χαρήκαμε! Πολλή η χαρτούρα βέβαια για το τζιπ, αλλά αυτά τα αναλάμβανε ο ήρωας Κρεκούζας. Καθυστερήσαμε ακόμη περισσότερο διότι οι άνθρωποι έτρωγαν το μεσημεριανό τους, αλλά χαλάλι, ήταν κι ευγενέστατοι. Για να φτάσουμε στο Τατζικιστάν η νεκρή ζώνη ήταν... 20 χιλιόμετρα! Έλεος, δεν έχω ξαναδεί τέτοια νεκρή ζώνη...
Πολύς ο πάγος, άθλιος ο "δρόμος", είδαμε όμως άλλο ένα τζιπ (με ντόπιο οδηγό) κι επιτέλους φτάσαμε στα σύνορα του Τατζικιστάν όπου χρειάστηκαν τέσσερις διαφορετικοί συνοριοφύλακες για τέσσερα χαρτιά. Οι άνθρωποι έμεναν σε ένα άθλιο σιδερένιο κουτί και χάρηκαν πολύ που μας είδαν. "Είστε οι πρώτοι τουρίστες σήμερα", μας είπαν όλο χαρά. Πληρώσαμε συνολικά 25$ για το τζιπ κι από 10€ ανά άτομο και μπήκαμε!
Αρχικά εντυπωσιάζει η ξεραϊλα και το καφετί χρώμα που κυριαρχεί παντού, αλλά ήταν πολύ όμορφα, χω΄ρια που δε βλέπαμε ούτε ένα όχημα στον ορίζοντα. Σιγά-σιγά άρχισε να ανοίγει κι ο καιρός και να διακρίνουμε τις χιονισμένες βουνοκορφές και το τοπίο... Μόρντορ γύρω μας. Εν τέλει εμφανίστηκε κι ένα βανάκι του '70 στο απέναντι "ρεύμα" και ... πειστήκαμε ότι θα φτάσουμε κι εμείς, αφού τα κατάφεραν εκείνοι με το χρέπι...
Περνούσαμε δίπλα από τεράστια κοπάδια ζώων τα οποία ήταν στο πουθενά, ψυχή δεν είδαμε, ούτε ίχνος πολιτισμούς μέχρι που φτάσαμε στον πρώτο οικισμό, το Karakul. Πολύ περίεργο μέρος... Μιλάμε για έναν οικισμό σα σπίτια πεταμένα ανάμεσα σε κολώνες και εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα. Είδαμε μια ταμπέλα "homestay" και μπήκαμε. Η κυρία μάλιστα μιλούσε Αγγλικά, της έιπαμε ότι πεθαίνουμε της πείνας και πριν καν συζητήσουμε για την τιμή του δωματίου, έβαλε να μαγειρέψει και στο μεταξύ συμφωνήσαμε να μας φιλοξενήσει για 100 somoni άτομο, συμπεριλαμβάνοντας πρωινό και δείπνο.
Τα κρεβάτια μας θα ήταν κάτι χαλάκια που έστρωσε στο πάτωμα, με πολύ χοντρές και ζεστές κουβέρτες, ενώ οι σωλήνες από τη φουφού στην οποία μαγείρευε ήταν η μόνη (αλλά επαρκής εν τέλει) θέρμανση. Πολύ παραδοσιακό το σπιτάκι τους, ενώ αντί εξωτερικής τουαλέτας υπήρχε μια τρύπα σε ένα σιδερένιο κουτί, μάλλον δε διαθέτει αποχέτευση το Karakul, για ίντερνετ ούτε λόγος, αλλά ποσώς μας ενδιέφερε. Καταβροχθίσαμε τα μακαρόνια που μας έφερε και το ωραιότατο γλυκό κεράσι του κουταλιού και πιάσαμε κουβέντα με την κοπελιά, της οποίας ο άνδρας ήταν γιατρός κι η ίδια άφησε το σχολείο για να νοικιάζει το δωμάτιό της (ουσιαστικά το σαλόνι της) σε όποιον τουρίστα περνάει. Μας είπε πως στο Karakul μένουν περίπου 700 ψυχές και πολύ περισσότερα ζωντανά.
Ε βγήκαμε να γνωρίσουμε όλα τα έμψυχα όντα του χωριού. Αρχικά τα παιδάκια ήταν πολύ ντροπάλά, αλλά μετά τρελάθηκαν να παίζουν σκοινάκι με την Α και τον Κρεκούζα, κάτω από έναν απίθανο ουρανό που συνεισέφερε σε μερικές πραγματικά καλές φωτογραφίες (την καλύτερη την έχει ο τζόρντι, να δούμε αν θα τον πείσουμε να την ποστάρει εδώ). Το Karakul είναι χτισμένο στις παρυφές μιας λίμνης με αλάτινο νερό (αλλά χωρίς ψάρια απ' ό,τι μας είπαν) η οποία ήταν παγωμένη τέτοια εποχή που πήγαμε εμείς. Το σημείο συνάντησης του χωριού είναι η αντλία νερού, όπου πηγαίνουν όλοι με τους κουβάδες τους, καρότσια και κανάτες. Πετύχαμε κι έναν κύριο που δεν ήταν πολύ στα καλά του, καθώς και μερικές κυρίες που τίναζαν τα χαλιά τους πάνω σε πέτρες στην "πλατεία" (γράψε αλάνα) του χωριού. Κοινώς δεν τα πλένουν, για προφανείς λόγους.
Περάσαμε πολύ όμορφα με τα παιδάκια και κάνοντας βόλτα σε αυτό το σχεδόν στοιχειωμένο μέρος. Άρχισε όμως να κάνει πολύ κρύο, άλλωστε το υψόμετρο είναι μεγάλο και πήγαμε να κοιμηθούμε κάτω από τις κουβερτάρες μας. Δε φτάσαμε στη Murgab που είχαμε πει για σήμερα, αλλά γενικώς το road trip ήταν ολίγον χύμα, χωρίς ακριβή χρονοδιαγράμματα και πλάνα, ούτε κρατήσεις βέβαια.
Λίγο πριν φτάσουμε τα σύνορα περάσαμε από ένα εγκαταλελειμμένο λεωφορειάκι που σίγουρα σε πολλούς θυμίζει το mini bus του Christopher Mccandless από την ταινία Into The Wild!!!

Λίγο πριν τα σύνορα περάσαμε και από ένα από τα πολλά χωριά της πρώην σοβιετικής Ένωσης που πήραν τιμητικά αυτό το όνομα.

Εδώ μόλις φτάσαμε τα σύνορα από την πλευρά του Κυργιστάν. Αγαπάμε σύνορα. Εγώ ειδικά.

Η πορεία μέχρι την πλευρά των Τατζίκων. Μόνο 20 χμ. Πιο μεγάλη νεκρή ζώνη ( όνομα και πράγμα δλδ ) έχει δει κανείς άλλος;; είμαι περίεργος. Φανταστείτε να έπρεπε να το περπατήσουμε όπως στο Τουρκμενιστάν.




Καλώς ήρθατε στο Τατζικιστάν.

Καθοδόν για την επόμενη στάση. Από μακριά η λίμνη φαινόταν τεράστια και ακόμη ένα μεγάλο νησί στη μέση. Ο μύθος θέλει το νησί να έχει χρησιμοποιεί και φυλακή για τους αιχμαλώτους της πολιορκίας του Σταλινγκραντ.

Τα χιόνια χανόταν και μια πιο ευχάριστη διαδρομή ήταν μπροστά μας.

Ακόμη και κίνηση βρήκαμε...

Οι οικοδεσπότες μας για το βράδυ στο σαλόνι τους μαζί με τη σόμπα - κουζίνα που μας ετοιμασαν το φαγητό. Γλυκύτατοι άνθρωποι πραγματικά.

Και το δωμάτιο τους, που μας παραχωρήσαν. Μαντέψτε ποιος πήρε το μοναδικό κρεβάτι...

Βγαίνοντας για μια μικρή βόλτα η συνάντηση με τα παιδιά του χωριού έδωσε αλλήλους πολλά χαμόγελα. Παίξαμε πολύ ώρα μαζί τους και β έδειχναν να το χαίρονται πάρα πολύ.

Ο φωτογράφος ήταν κάτω των 10 ετών. Για αυτό και η φωτογραφία θολή .


Στη μοναδική ίσως πηγή νερού του χωριού πήγαιναν τα παιδάκια και να παίξουν και να γεμίσουν νερό για το σπίτι.

Είπα να βοηθήσω ένα, και τελικά ήρθαν όλα να τα βοηθήσω. Θυμάμαι το πρώτο παιδάκι δεν την έφτανε την αντλία και είχε μια πετρα και κρεμόταν για να την κατέβει.

Στο τέλος η Δύση του ήλιου πάνω από την παγωμένη λίμνη. Το πρόσωπο μας γεμάτο χαμόγελα, και η καρδιά μας γεμάτη χαρά με το πόσα είδαμε και ζήσαμε σε μια μέρα.
Τουλάχιστο αυτό νομίζω στοχάζεται και ο Γιώργης .


Μόλις περάσαμε τα σύνορα του Τατζικιστάν, όπου οι δρόμοι ήταν κακοί και γεμάτοι πάγο, αλλά η φύση επιβλητική
Ψυχή δε βλέπαμε, τουλάχιστον όχι ανθρώπινη.
Μέχρι που φτάσαμε στο μικρό Karakul, όπου μείναμε σε αυτό το σπιτάκι
Σαβουρώσαμε πελμένι διότι πεθαίναμε της πείνας
Και βγήκαμε να δούμε το μάλλον καταθλιπτικό χωριό
όπου η ζωή είναι δύσκολη
Αλλά τα παιδάκια παίζουν χαρωπά με χάρη
και πήγε να παίξει κι ο άχαρος μαζί τους, πού πας ρε Καραμήτρο;;;
Ήταν πανέμορφα με τους ντόπιους και τη φύση...
Και συνεχίζουμε με τη δεύτερη μέρα στο Τατζικιστάν...