STAV
Member
- Μηνύματα
- 235
- Likes
- 907
- Επόμενο Ταξίδι
- ΜΟΓΓΟΛΙΑ
- Ταξίδι-Όνειρο
- Δ.ΑΦΡΙΚΗ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26
- Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28
- Κεφάλαιο 29
- Κεφάλαιο 30
- Κεφάλαιο 31
- Κεφάλαιο 32
- Κεφάλαιο 33
- Κεφάλαιο 34
Ο γιατρός μπροστά τρέχοντας και μείς πίσω κουτρουβαλώντας το βοτσαλωτό της calle rosario, και να πέσετε θα σας το φτιάξω το ουραίο οστού μην ανησυχείτε, κάτι ξεστόμισε και για ολυμπιακούς στην Ελλάδα του 2004, που να ξέρει ότι τώρα ξεχρεώνουμε και με μια φλασιά έριξε και μια περιγραφή του Trinidad
-α, καλά το 2004 το γιορτάσαμε και εμείς. Ο τυφώνας Ivan κατηγορίας 5, μας πήρε και μας σήκωσε, κατέστρεψε τα πάντα στην πόλη, δεν έμεινε τίποτε όρθιο, συγκοινωνίες, ηλεκτρικό, τηλέφωνα όλα σιώπησαν για 15 ημέρες. Σπίτια , ξενοδοχεία και διάφορα άλλα κτήρια καταστράφηκαν. Τα βουνά γύρω από την πόλη σταμάτησαν τον Ivan που έμεινε πάνω από την πόλη. Το κράτος και άλλες ξένες χώρες έδωσαν τα υλικά και από κει και πέρα μόνοι μας τα φτιάξαμε όλα από την αρχή.
Με αυτά περάσαμε τη Maceo, περάσαμε τη Marti, φτάνουμε Frank Pais και παίρνουμε την κατηφόρα;
-φτάνουμε; Έχουμε περπατήσει τη μισή πόλη ρε doctor.
-τι δεν αντέχετε;;; χμμμ έχουμε και σανατόριο στα βουνά, να πάμε.
Αφού μας περιέγραψε που κοιμήθηκε, που έφαγε, που έστριψε τσιγάρο, που στραβομουτσούνιασε η Κική, φτάσαμε και στο πρώτο περίπτερο που είδαμε στην Κούβα.
-απ, στάκα αυτό θέλει φώτο
Ευτυχώς φτάσαμε γρήγορα σπίτι του, η Zaida μας περίμενε με ανοικτές αγκάλες και μας παρέλαβε η Yani, η κόρη της , η οποία επειδή κάνει μαθήματα αγγλικών αποφάσισε να κάνει την πρακτική της επάνω μας.
-από ραδιόφωνο και αυτή μαθαίνει;
-όχι πια, υπάρχουν και course, τα πληρώνει ο Raul, ενημέρωσε η Zaida, η οποία παρέλαβε το ελαιόλαδο Κρήτης, ναι κουβαλούσαμε και αυτή την παραγγελιά, αλλά δε λέω, το τίμησε δεόντως τοποθετώντας το στην βιβλιοθήκη. Ο Raul εμφανίζεται με την επίσημη στολή του babalawo, γιατί ένας αξιοσέβαστος αρχιερέας της σαντερίας δεν κάνει μισές δουλειές και το σεμινάριο άρχισε.
Κατά Raul αφήγηση λοιπόν όλα ξεκίνησαν από τις πυραμίδες της Αιγύπτου, ιεροτελεστίες μεταφέρθηκαν στην Νιγηρία. Και αυτά ακολουθώντας τη διαδρομή των σκλαβοκάραβων έφτασαν πρώτα στην Κούβα και μετά στην Βραζιλία. Η Κούβα με το ευνοϊκό κλίμα, την τροπική βλάστηση και τις καταιγίδες, φιλοξένησε τους ταλαιπωρημένους δυτικοαφρικανούς, σα να ‘ταν πατρίδα τους. Με μία αργή διαπολιτισμική διεργασία οι αφρικανοί ενώθηκαν με το ντόπιο στοιχείο. Οι ιερές αφρικανικές δοξασίες θεωρούσαν τον Orisha, ως το θεό της Δημιουργίας του Ανθρώπου, που καθοδηγεί τον πληθυσμό της Γης. Αυτός έχει όλα τα καλά, σοφία, υπομονή κλπ.
Ντύνεται στα λευκά με κόκκινες ή μωβ μπορντούρες, σύμφωνα με τις δύο φάσεις του κύκλου του , του pataki,άκου όνομα, δηλ. της νεότητας και των γηρατειών. Οι ύμνοι προς τιμήν αυτού του κυρίου ονομάζονται λουκουμίες. Μια το πατάκι , μια οι λουκουμίες, που να κρύψεις τα γέλια.
Η αφροκουβανέζικη θρησκευτική μυθολογία, λέει ότι κάποτε ο Orisha αποφάσισε να παραδώσει τον Κόσμο στον Orunla, τον πέρασε από τους 10 άθλους του και αυτό το νέο και άξιο παλικάρι πήρε τη διακυβέρνηση του Κόσμου.
Με το πέρασμα του χρόνου οι αφρικανικές δοξασίες ενώθηκαν με τις δοξασίες των ισπανών, αν ήθελαν ας έκαναν και αλλιώς οι μαυρούληδες αφού το απαιτούσαν οι πολιτισμένοι ευρωπαίοι αλλιώς τους έπαιρναν το κεφάλι.
-εδώ έρχεται όποιος έχει πρόβλημα, θέλει να επικοινωνήσει με τους θεούς, με τα πνεύματα των πεθαμένων, με τα πνεύματα του ιερέα ή και άλλων. Πρώτα ρωτάει τι πρέπει να κρατήσει για τη θυσία, τρόφιμα ή ζώο π.χ. σιτεμένη κότα, κόκορα κοτσονάτο, κατσίκι του βουνού, αγελάδα απαγορεύεται γιατί αλλιώς πάνε καταναγκαστικά έργα.
Ο δάσκαλος μας πηγαίνει στον μικρό βωμό, όπου υμνεί τον Elegba-Elegua, αυτόν που ανοίγει και κλείνει τους δρόμους της ζωής. Ο Elegba Elegua, είναι ο orisha της αφροκουβανέζικης santeria, δηλαδή της θρησκείας με τα ανάμεικτα αφρικανικά και ισπανικά στοιχεία, που εμφανίζει τρεις αποκαλύψεις, αλλά είναι ένας και μοναδικός.
Στην πρώτη του μεταμόρφωση, αναπαριστά το διάβολο Olosi, στη δεύτερη εμφάνισή του είναι ο Eshu, το ον που δεν ελέγχεται, ενώ στην τρίτη αναπαράστασή του, φέρει το όνομα Ελεγουά κι εκπροσωπεί την οντότητα που ελέγχεται.
Εκεί, πρέπει να ριχθούν τα ιερά coconuts, μικρά τετράγωνα κομμάτια, τέσσερα τον αριθμό. Η λευκή πλευρά συμβολίζει το 1, ενώ ή καφετιά η πίσω δηλαδή το 0. Τέσσερα λευκά, ίσον alafia δηλ. ναι , άντε να καλέσουμε πνεύματα. Τρία σκούρα και ένα λευκό, απλά όχι,οπότε ρωτάει τα πνεύματα, ποιανού το πνεύμα στο χώρο κυριαρχεί, φέρτον εδώ , τον παραλαμβάνει και προχωράει η πρώτη θυσία για εξευμενισμό των πνευμάτων. Εάν τα ιερά coconuts είναι τέσσερα σκούρα, μαύρο φίδι σε έφαγε, θάνατος, shango, πρέπει να γίνει μεγάλη τελετή του θανάτου. Απαπαπα……..
Αφού τραβήξεις τον τάραχο υπαιθρίως, εισέρχεσαι στον ιερό χώρο που βρίσκονται τα λατρευτικά αντικείμενα , αυτά που προέκυψαν μετά από μια διεργασία τριών αιώνων, όπου το αφρικανικό πνεύμα του Κυρίαρχου των Κεφαλών ταυτίστηκε με Virgen del Blanco δηλ. την Παναγία του Λευκού κατακτητή, ενώ η Oshun η θεά της βοήθειας και του ελέγχου κάτι σαν μπάτσος των αφρικάνικων θεών θα συνταιριάξει με την μουλάτα Caridad del Cobre,την μιγάδα Παναγία του Ελέους. Ο θεός του κυνηγιού Οshosi, θεός που εξασφαλίζει στον άνθρωπο την τροφή του και τον γιατρεύει με τα βότανά του. Η ενδυμασία του είναι μπλε, φοράει και σκούφο από δέρμα ελαφιού με κοχύλια, ενώ κρατάει ένα τόξο, με το οποίο χορεύουν οι πιστοί του.
Η Yemaya, είναι η θεά της θάλασσας, η μητέρα όλων των μανάδων,ντύνεται στα μπλε, με λευκές ρίγες στο τελείωμα, χαρακτηρίζεται για την ομορφιά, την εξυπνάδα και τη δύναμή της.Είναι αυτή που εξομοιώθηκεμε τη Virgen de Regla , σε αυτήν δηλ. στην οποία προσεύχονται οι έγκυες κι όσες θέλουν ν’ αποκτήσουν παιδί μα δεν μπορούν, ή όσες έχουν παιδί στα σπλάχνα τους, αλλά θέλουν να το ξαποστείλουν.
Tέλος o Shango, ο θεός του πολέμου, γιος της Γιεμαγιά, είναι ο κυρίαρχος του τυμπάνου bata και μαγεύει τις γυναίκες ερωτικά με τους λάγνους χορούς του. Φοράει κόκκινα ρούχα με λευκή μπορντούρα και κρατάει τον πέλεκυ του πολέμου, συμβολίζοντας την αρρενωπότητα, τον έρωτα και το νόημα της ζωής.
Αυτόν τον τακίμιασαν με τη Santa Barbara των ισπανών, αυτή που κρατά την κούπα της ισπανικής μέθης στο ένα χέρι και το σπαθί του ισπανικού τρόμου στο άλλο.
-μα καλά πόσοι θεοί υπάρχουν στην σαντερία ρε Raul
-401 και για τον καθένα γίνεται διαφορετική τελετή, τοποθετώντας στο κεφάλι τα ιερά και όσια.
Βγαίνω για μια στιγμή να φέρω και τα σατέν πράσινα και κίτρινα υφάσματα, παραγγελιά και αυτά, τα δίνω στη Zaida, α όχι έτσι μου λέει θα γίνει τελετή.
Βρε κακό που πάθαμε, τρελάθηκες, για τα δυο κουρέλια θα κάνουμε και τελετή;
-με όλους τους τύπους
Αφού πέρασε και αυτή η διαδικασία ανάμεσα σε λατρευτικά αντικείμενα και κάτω από τους μουσικούς ήχους του ασημένιου agogo, του χρυσού καμπανακίου της Othun και του ξύλινου achere, ο Raul αρχίζει να ρίχνει τα ιερά κοχύλια που περιέχουν ιερούς σπόρους, 19 τον αριθμό για τους άντρες και 2 για τις γυναίκες. Ο ιερέας τα τοποθετεί εις την κεφαλή του, διαβάζει τα ιερά κείμενα εις την αφρικάνικη γλώσσα, ενώ περιμένουμε να ριφθούν 16 φορές όσοι και οι δρόμοι της ζωής.
Πάνω από 3 ώρες κράτησε το σεμινάριο επιμόρφωσης και τώρα έπρεπε να μπούμε στα εργαστήρια, καθόσον η πελατεία περίμενε απέξω στην ουρά. H Liliana πέρασε γρήγορα, τα πνεύματα ήταν μαζί της, το κοκοράκι κικιρικικι δεν θα μας ξυπνάει κάθε πρωί, έλα ο επόμενος,…..
εμείς περιμέναμε τη σειρά του Leniel, όπου Leniel, ετών 25 με μια σιτεμένη μαύρη κότα επτά ημερών, με μια αρμαθιά μπανάνες όσες και οι νηστείες, με το dry jin στο χέρι να ποτίσει τον orula μήπως τον εξευμενίσει
-μπαμπά θα σφάξουν τα ζωντανά τώρα, άμα λιποθυμήσω τι κάνουμε;
-είσαι καλά τι φοβάσαι; Και όπως είπε πολύ σωστά είπε κάποτε η Κική «τι εντύπωση να μου κάνει ένας σφαγμένος κόκορας, όταν γεννήθηκα σε μια χώρα που θυσίαζαν κόρες (βλ.Ιφιγενεια) για να φυσήξει άνεμος , ταύρους για εύνοια των Θεών , ο Ισαάκ τον γιο του κτλ κτλ ακόμα και τώρα μαζεύονται στα μοναστήρια και κάνουν εξορκισμούς σε ανθρώπους που χρήζουν ψυχιατρικής βοήθειας…»,
-δίκιο έχει, έτσι και αλλιώς άντεξα να βλέπω να καίνε νεκρούς στα δύο βήματα, το κοκόρι και το κατσίκι θα μας κωλώσει, μονολογά η μικρά.
Μέχρι να δούμε καλό με τον Leniel, δώσαμε και όλα τα υπόλοιπα πεσκέσια, φάρμακα, ρούχα, κολόνιες κλπ, είπαμε να στείλουμε και ένα μήνυμα από τον υπολογιστή θωρηκτό, γιατί όταν εννοούμε υπολογιστή στην κούβα, βάζουμε δίπλα και μια γεννήτρια, μια μπαταρία από REO κλπ.
-Μα τι στο χαμό θα γίνει με αυτόν ρε μπαμπά θα τελειώνει καμιά φορά τα εισαγωγικά;
Αμ δε , αυτός ο Leniel, εκεί. Τα πνεύματα να έχουν λακίσει και να μην έρχονται , τσάμπα να ωρύεται ο Raul, "Iyalodetenite, ofeikoerima…", ανάθεμα και αν καταλαβαίναμε τι θα πει τούτο, κάτι τις μάλλον που προέρχεται από τα βάθη της Αφρικής και των αιώνων και που ο Raul θεωρεί ότι τον βοηθά να επιτελέσει το λειτούργημα διατήρησης της ανάμνησης των νεκρών, της επίκλησης των άστρων, της αναφοράς στην άγραφη ιστορία των αφρικανών σκλάβων που έφτασαν στην Κούβα.
-μπα το πνεύμα της θείας του έχει τσαντιστεί και δε γίνεται τίποτε, πρέπει να περιμένουμε δυο, τρεις ώρες….
-της θειας του, Raul, που θα κάτσουμε εδώ για αυτήν 3 ώρες.
-να το σφάξει το chicken να τελειώνουμε
-όλα στην ώρα τους,μα σάματι έχεις δίκιο, εεεε Zaida ντύσου να πάμε βόλτα τα παιδιά. Η Zaida ντύνεται, γδύνεται μάλλον με εκείνο το σορτσάκι το ανύπαρκτο και το μπλουζάκι το τιραντέ το επίσης ανύπαρκτο, παρατάμε σύξυλο το Leniel, τη θεια του, τη κότα του κλπ και όπου φύγει, φύγει.
- θα φωνάξουμε και άλλους, θα τον πάμε στο δάσος και στο ποτάμι αργότερα για εξαγνισμό αυτόν, τώρα προέχει μια bucanero στην πόλη
- έτσι σε θέλω μεγάλε, προχώρα, χεράκι χεράκι με τη zaidaμας ταξιδεύουν στα στενοσόκακα του Trinidad,
των απλών ανθρώπων,
ταξίδι στην κουβάνικη καθημερινότητα,
-θα σας πάω σε ένα ωραίο μέρος
Αρχίσαμε να ονειρευόμαστε μουσικές του κόσμου, αιθέριες υπάρξεις να χορεύουν αισθησιακά, υπέροχα ποτά, ….
-φτάσαμε λέει ο Raul
Μπαίνουμε και τι να δούμε; Ένα χοντρό babalawo και απέναντι τη Yemaya
-βρε αθεόφοβε στο ναό της Yemaya μας έφερες για να ξεσκάσουμε;;

-α, καλά το 2004 το γιορτάσαμε και εμείς. Ο τυφώνας Ivan κατηγορίας 5, μας πήρε και μας σήκωσε, κατέστρεψε τα πάντα στην πόλη, δεν έμεινε τίποτε όρθιο, συγκοινωνίες, ηλεκτρικό, τηλέφωνα όλα σιώπησαν για 15 ημέρες. Σπίτια , ξενοδοχεία και διάφορα άλλα κτήρια καταστράφηκαν. Τα βουνά γύρω από την πόλη σταμάτησαν τον Ivan που έμεινε πάνω από την πόλη. Το κράτος και άλλες ξένες χώρες έδωσαν τα υλικά και από κει και πέρα μόνοι μας τα φτιάξαμε όλα από την αρχή.
Με αυτά περάσαμε τη Maceo, περάσαμε τη Marti, φτάνουμε Frank Pais και παίρνουμε την κατηφόρα;
-φτάνουμε; Έχουμε περπατήσει τη μισή πόλη ρε doctor.
-τι δεν αντέχετε;;; χμμμ έχουμε και σανατόριο στα βουνά, να πάμε.
Αφού μας περιέγραψε που κοιμήθηκε, που έφαγε, που έστριψε τσιγάρο, που στραβομουτσούνιασε η Κική, φτάσαμε και στο πρώτο περίπτερο που είδαμε στην Κούβα.

-απ, στάκα αυτό θέλει φώτο
Ευτυχώς φτάσαμε γρήγορα σπίτι του, η Zaida μας περίμενε με ανοικτές αγκάλες και μας παρέλαβε η Yani, η κόρη της , η οποία επειδή κάνει μαθήματα αγγλικών αποφάσισε να κάνει την πρακτική της επάνω μας.
-από ραδιόφωνο και αυτή μαθαίνει;
-όχι πια, υπάρχουν και course, τα πληρώνει ο Raul, ενημέρωσε η Zaida, η οποία παρέλαβε το ελαιόλαδο Κρήτης, ναι κουβαλούσαμε και αυτή την παραγγελιά, αλλά δε λέω, το τίμησε δεόντως τοποθετώντας το στην βιβλιοθήκη. Ο Raul εμφανίζεται με την επίσημη στολή του babalawo, γιατί ένας αξιοσέβαστος αρχιερέας της σαντερίας δεν κάνει μισές δουλειές και το σεμινάριο άρχισε.

Κατά Raul αφήγηση λοιπόν όλα ξεκίνησαν από τις πυραμίδες της Αιγύπτου, ιεροτελεστίες μεταφέρθηκαν στην Νιγηρία. Και αυτά ακολουθώντας τη διαδρομή των σκλαβοκάραβων έφτασαν πρώτα στην Κούβα και μετά στην Βραζιλία. Η Κούβα με το ευνοϊκό κλίμα, την τροπική βλάστηση και τις καταιγίδες, φιλοξένησε τους ταλαιπωρημένους δυτικοαφρικανούς, σα να ‘ταν πατρίδα τους. Με μία αργή διαπολιτισμική διεργασία οι αφρικανοί ενώθηκαν με το ντόπιο στοιχείο. Οι ιερές αφρικανικές δοξασίες θεωρούσαν τον Orisha, ως το θεό της Δημιουργίας του Ανθρώπου, που καθοδηγεί τον πληθυσμό της Γης. Αυτός έχει όλα τα καλά, σοφία, υπομονή κλπ.

Ντύνεται στα λευκά με κόκκινες ή μωβ μπορντούρες, σύμφωνα με τις δύο φάσεις του κύκλου του , του pataki,άκου όνομα, δηλ. της νεότητας και των γηρατειών. Οι ύμνοι προς τιμήν αυτού του κυρίου ονομάζονται λουκουμίες. Μια το πατάκι , μια οι λουκουμίες, που να κρύψεις τα γέλια.
Η αφροκουβανέζικη θρησκευτική μυθολογία, λέει ότι κάποτε ο Orisha αποφάσισε να παραδώσει τον Κόσμο στον Orunla, τον πέρασε από τους 10 άθλους του και αυτό το νέο και άξιο παλικάρι πήρε τη διακυβέρνηση του Κόσμου.
Με το πέρασμα του χρόνου οι αφρικανικές δοξασίες ενώθηκαν με τις δοξασίες των ισπανών, αν ήθελαν ας έκαναν και αλλιώς οι μαυρούληδες αφού το απαιτούσαν οι πολιτισμένοι ευρωπαίοι αλλιώς τους έπαιρναν το κεφάλι.
-εδώ έρχεται όποιος έχει πρόβλημα, θέλει να επικοινωνήσει με τους θεούς, με τα πνεύματα των πεθαμένων, με τα πνεύματα του ιερέα ή και άλλων. Πρώτα ρωτάει τι πρέπει να κρατήσει για τη θυσία, τρόφιμα ή ζώο π.χ. σιτεμένη κότα, κόκορα κοτσονάτο, κατσίκι του βουνού, αγελάδα απαγορεύεται γιατί αλλιώς πάνε καταναγκαστικά έργα.

Ο δάσκαλος μας πηγαίνει στον μικρό βωμό, όπου υμνεί τον Elegba-Elegua, αυτόν που ανοίγει και κλείνει τους δρόμους της ζωής. Ο Elegba Elegua, είναι ο orisha της αφροκουβανέζικης santeria, δηλαδή της θρησκείας με τα ανάμεικτα αφρικανικά και ισπανικά στοιχεία, που εμφανίζει τρεις αποκαλύψεις, αλλά είναι ένας και μοναδικός.
Στην πρώτη του μεταμόρφωση, αναπαριστά το διάβολο Olosi, στη δεύτερη εμφάνισή του είναι ο Eshu, το ον που δεν ελέγχεται, ενώ στην τρίτη αναπαράστασή του, φέρει το όνομα Ελεγουά κι εκπροσωπεί την οντότητα που ελέγχεται.
Εκεί, πρέπει να ριχθούν τα ιερά coconuts, μικρά τετράγωνα κομμάτια, τέσσερα τον αριθμό. Η λευκή πλευρά συμβολίζει το 1, ενώ ή καφετιά η πίσω δηλαδή το 0. Τέσσερα λευκά, ίσον alafia δηλ. ναι , άντε να καλέσουμε πνεύματα. Τρία σκούρα και ένα λευκό, απλά όχι,οπότε ρωτάει τα πνεύματα, ποιανού το πνεύμα στο χώρο κυριαρχεί, φέρτον εδώ , τον παραλαμβάνει και προχωράει η πρώτη θυσία για εξευμενισμό των πνευμάτων. Εάν τα ιερά coconuts είναι τέσσερα σκούρα, μαύρο φίδι σε έφαγε, θάνατος, shango, πρέπει να γίνει μεγάλη τελετή του θανάτου. Απαπαπα……..

Αφού τραβήξεις τον τάραχο υπαιθρίως, εισέρχεσαι στον ιερό χώρο που βρίσκονται τα λατρευτικά αντικείμενα , αυτά που προέκυψαν μετά από μια διεργασία τριών αιώνων, όπου το αφρικανικό πνεύμα του Κυρίαρχου των Κεφαλών ταυτίστηκε με Virgen del Blanco δηλ. την Παναγία του Λευκού κατακτητή, ενώ η Oshun η θεά της βοήθειας και του ελέγχου κάτι σαν μπάτσος των αφρικάνικων θεών θα συνταιριάξει με την μουλάτα Caridad del Cobre,την μιγάδα Παναγία του Ελέους. Ο θεός του κυνηγιού Οshosi, θεός που εξασφαλίζει στον άνθρωπο την τροφή του και τον γιατρεύει με τα βότανά του. Η ενδυμασία του είναι μπλε, φοράει και σκούφο από δέρμα ελαφιού με κοχύλια, ενώ κρατάει ένα τόξο, με το οποίο χορεύουν οι πιστοί του.

Η Yemaya, είναι η θεά της θάλασσας, η μητέρα όλων των μανάδων,ντύνεται στα μπλε, με λευκές ρίγες στο τελείωμα, χαρακτηρίζεται για την ομορφιά, την εξυπνάδα και τη δύναμή της.Είναι αυτή που εξομοιώθηκεμε τη Virgen de Regla , σε αυτήν δηλ. στην οποία προσεύχονται οι έγκυες κι όσες θέλουν ν’ αποκτήσουν παιδί μα δεν μπορούν, ή όσες έχουν παιδί στα σπλάχνα τους, αλλά θέλουν να το ξαποστείλουν.
Tέλος o Shango, ο θεός του πολέμου, γιος της Γιεμαγιά, είναι ο κυρίαρχος του τυμπάνου bata και μαγεύει τις γυναίκες ερωτικά με τους λάγνους χορούς του. Φοράει κόκκινα ρούχα με λευκή μπορντούρα και κρατάει τον πέλεκυ του πολέμου, συμβολίζοντας την αρρενωπότητα, τον έρωτα και το νόημα της ζωής.
Αυτόν τον τακίμιασαν με τη Santa Barbara των ισπανών, αυτή που κρατά την κούπα της ισπανικής μέθης στο ένα χέρι και το σπαθί του ισπανικού τρόμου στο άλλο.
-μα καλά πόσοι θεοί υπάρχουν στην σαντερία ρε Raul
-401 και για τον καθένα γίνεται διαφορετική τελετή, τοποθετώντας στο κεφάλι τα ιερά και όσια.

Βγαίνω για μια στιγμή να φέρω και τα σατέν πράσινα και κίτρινα υφάσματα, παραγγελιά και αυτά, τα δίνω στη Zaida, α όχι έτσι μου λέει θα γίνει τελετή.
Βρε κακό που πάθαμε, τρελάθηκες, για τα δυο κουρέλια θα κάνουμε και τελετή;
-με όλους τους τύπους
Αφού πέρασε και αυτή η διαδικασία ανάμεσα σε λατρευτικά αντικείμενα και κάτω από τους μουσικούς ήχους του ασημένιου agogo, του χρυσού καμπανακίου της Othun και του ξύλινου achere, ο Raul αρχίζει να ρίχνει τα ιερά κοχύλια που περιέχουν ιερούς σπόρους, 19 τον αριθμό για τους άντρες και 2 για τις γυναίκες. Ο ιερέας τα τοποθετεί εις την κεφαλή του, διαβάζει τα ιερά κείμενα εις την αφρικάνικη γλώσσα, ενώ περιμένουμε να ριφθούν 16 φορές όσοι και οι δρόμοι της ζωής.
Πάνω από 3 ώρες κράτησε το σεμινάριο επιμόρφωσης και τώρα έπρεπε να μπούμε στα εργαστήρια, καθόσον η πελατεία περίμενε απέξω στην ουρά. H Liliana πέρασε γρήγορα, τα πνεύματα ήταν μαζί της, το κοκοράκι κικιρικικι δεν θα μας ξυπνάει κάθε πρωί, έλα ο επόμενος,…..

εμείς περιμέναμε τη σειρά του Leniel, όπου Leniel, ετών 25 με μια σιτεμένη μαύρη κότα επτά ημερών, με μια αρμαθιά μπανάνες όσες και οι νηστείες, με το dry jin στο χέρι να ποτίσει τον orula μήπως τον εξευμενίσει
-μπαμπά θα σφάξουν τα ζωντανά τώρα, άμα λιποθυμήσω τι κάνουμε;
-είσαι καλά τι φοβάσαι; Και όπως είπε πολύ σωστά είπε κάποτε η Κική «τι εντύπωση να μου κάνει ένας σφαγμένος κόκορας, όταν γεννήθηκα σε μια χώρα που θυσίαζαν κόρες (βλ.Ιφιγενεια) για να φυσήξει άνεμος , ταύρους για εύνοια των Θεών , ο Ισαάκ τον γιο του κτλ κτλ ακόμα και τώρα μαζεύονται στα μοναστήρια και κάνουν εξορκισμούς σε ανθρώπους που χρήζουν ψυχιατρικής βοήθειας…»,
-δίκιο έχει, έτσι και αλλιώς άντεξα να βλέπω να καίνε νεκρούς στα δύο βήματα, το κοκόρι και το κατσίκι θα μας κωλώσει, μονολογά η μικρά.
Μέχρι να δούμε καλό με τον Leniel, δώσαμε και όλα τα υπόλοιπα πεσκέσια, φάρμακα, ρούχα, κολόνιες κλπ, είπαμε να στείλουμε και ένα μήνυμα από τον υπολογιστή θωρηκτό, γιατί όταν εννοούμε υπολογιστή στην κούβα, βάζουμε δίπλα και μια γεννήτρια, μια μπαταρία από REO κλπ.

-Μα τι στο χαμό θα γίνει με αυτόν ρε μπαμπά θα τελειώνει καμιά φορά τα εισαγωγικά;
Αμ δε , αυτός ο Leniel, εκεί. Τα πνεύματα να έχουν λακίσει και να μην έρχονται , τσάμπα να ωρύεται ο Raul, "Iyalodetenite, ofeikoerima…", ανάθεμα και αν καταλαβαίναμε τι θα πει τούτο, κάτι τις μάλλον που προέρχεται από τα βάθη της Αφρικής και των αιώνων και που ο Raul θεωρεί ότι τον βοηθά να επιτελέσει το λειτούργημα διατήρησης της ανάμνησης των νεκρών, της επίκλησης των άστρων, της αναφοράς στην άγραφη ιστορία των αφρικανών σκλάβων που έφτασαν στην Κούβα.
-μπα το πνεύμα της θείας του έχει τσαντιστεί και δε γίνεται τίποτε, πρέπει να περιμένουμε δυο, τρεις ώρες….
-της θειας του, Raul, που θα κάτσουμε εδώ για αυτήν 3 ώρες.

-να το σφάξει το chicken να τελειώνουμε

-όλα στην ώρα τους,μα σάματι έχεις δίκιο, εεεε Zaida ντύσου να πάμε βόλτα τα παιδιά. Η Zaida ντύνεται, γδύνεται μάλλον με εκείνο το σορτσάκι το ανύπαρκτο και το μπλουζάκι το τιραντέ το επίσης ανύπαρκτο, παρατάμε σύξυλο το Leniel, τη θεια του, τη κότα του κλπ και όπου φύγει, φύγει.
- θα φωνάξουμε και άλλους, θα τον πάμε στο δάσος και στο ποτάμι αργότερα για εξαγνισμό αυτόν, τώρα προέχει μια bucanero στην πόλη
- έτσι σε θέλω μεγάλε, προχώρα, χεράκι χεράκι με τη zaidaμας ταξιδεύουν στα στενοσόκακα του Trinidad,

των απλών ανθρώπων,

ταξίδι στην κουβάνικη καθημερινότητα,
-θα σας πάω σε ένα ωραίο μέρος
Αρχίσαμε να ονειρευόμαστε μουσικές του κόσμου, αιθέριες υπάρξεις να χορεύουν αισθησιακά, υπέροχα ποτά, ….

-φτάσαμε λέει ο Raul
Μπαίνουμε και τι να δούμε; Ένα χοντρό babalawo και απέναντι τη Yemaya
-βρε αθεόφοβε στο ναό της Yemaya μας έφερες για να ξεσκάσουμε;;

Attachments
-
87 KB Προβολές: 45
Last edited by a moderator: