delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.199
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26
- Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28
- Κεφάλαιο 29
- Κεφάλαιο 30
- Κεφάλαιο 31
- Κεφάλαιο 32
- Κεφάλαιο 33
- Κεφάλαιο 34
- Κεφάλαιο 35
- Κεφάλαιο 36
Τα παιδάκια όμως στην κούνια είναι διαφορετική περίπτωση. Είναι πάνω σε ένα στενό, 10-15 μέτρα από τον πλησιέστερο κεντρικό δρόμο, κι αν δεν ξέρεις ότι είναι εκεί, άνετα μπορεί να το προσπεράσεις χωρίς να πάρεις μυρουδιά. Η πλάκα είναι ότι στον πλάτους λιγότερο από πέντε μέτρων δρόμο, σε έναν δρόμο που δεν υπάρχει ούτε πόρτα ούτε τίποτα, απλά τοίχοι κτηρίων και στις δύο πλευρές, μία κυρία έχει στήσει έναν μικρό πάγκο και πουλάει αναμνηστικά στους τουρίστες, αναμνηστικά που έχουν να κάνουν με τη street art της πόλης. Είναι αυτό που λένε ότι με φαντασία και μεράκι μπορείς “να κάνεις 'κάτι', από το απόλυτο τίποτα”. Φανταστείτε ένα no-name στενό στην πόλη που ζείτε, να δίνει εισόδημα σε μία οικογένεια, επειδή κάποιος σκέφτηκε να ζωγραφίσει κάτι σε έναν τοίχο, να ντύσει τη ζωγραφιά με κάτι που όλοι οι υπόλοιποι θα θεωρούσαμε παλιοσίδερα, τραβώντας τουρίστες να πάνε σε εκείνο το στενό, και να αγοράσουν κάποιο αναμνηστικό...
Όσο για το παιδί πάνω στη μηχανή, αυτή η τοιχογραφία είναι... μία κατηγορία μόνη της. Αρχικά υπήρχε μόνο το παιδί πάνω στη μηχανή, να κοιτάει πίσω, κάπως ανήσυχο. Κάποια στιγμή κάποιος πρόσθεσε έναν... μικρό δεινόσαυρο πίσω του, ο οποίος πλέον φαίνεται ελάχιστα, μια και κομμάτια του τοίχου έχουν πέσει. Αργότερα, κάποιος (υποθέτω ο δημιουργός του παιδιού πάνω στη μηχανή, μια και το στιλ μοιάζει πάρα πολύ) πρόσθεσε ένα παιδάκι αριστερά από τον δεινόσαυρο, να κρατάει ένα σχοινί με το οποίο συγκρατεί το... εκλιπόν θηριάκι. Αργότερα (ναι, έχει κι άλλο), κάποιος πρόσθεσε κάτι άλλο πίσω από το... νεότερο παιδάκι της τοιχογραφίας, κομμάτι όμως που πλέον δε φαίνεται καθόλου. Street art-work in progress...
Άνθρωπος της τέχνης... δεν είμαι, από ζωγραφική και άλλες συναφείς μορφές τέχνης δεν ξέρω πού πάνε τα τέσσερα, ομολογώ όμως ότι η υπαίθρια τέχνη στην Georgetown και οι αλλεπάλληλες εκπλήξεις (δεν είχαμε χάρτη, απλά τριγυρνούσαμε με τα ποδήλατα και ψάχναμε σε δρόμους και δρομάκια) εύρεσης δειγμάτων της, πρόσθεσε πολλούς μπόνους πόντους στις σούπερ εντυπώσεις με τις οποίες φύγαμε από το νησί. Θυμήθηκα το Βρότσλαβ με τα... “μπαρμπαδάκια” του (μικρά σιδερένια “ανθρωπάκια” διασκορπισμένα στο ιστορικό κέντρο της πόλης, ένα ντυμένο ταχυδρόμος για παράδειγμα, στην είσοδο του κεντρικού ταχυδρομείου), και την Μπογκοτά (στο ιστορικό κέντρο είδα αρκετά “αγαλματίδια” πάνω, ψηλά, σε προσόψεις κτηρίων, ή στη γωνία της οροφής τους), μεταξύ άλλων, και σκέφτηκα πόσο... cool θα ήταν να είχαμε κάτι αντίστοιχο στη Θεσσαλονίκη...
Όσο για το φαγητό στο νησί, αν δεν έχετε έρθει στη Μαλαισία και δε γνωρίζεται γενικά περί Μαλαισίας, το “η χώρα φημίζεται για τα φαγητά της” μάλλον φαίνεται κοινότυπο και κούφιο, τετριμμένο, μια και αυτό λέγεται για πολλές χώρες, όμως πιστέψτε με, η Μαλαισία είναι... περίπτωση, κι αυτό το γράφει άνθρωπος ο οποίος γενικά σχεδόν αδιαφορεί για το φαγητό (πάντα δοκιμάζω τοπικές λιχουδιές όταν ταξιδεύω, είναι μέρος της απόλαυσης του ταξιδεύειν, αλλά... μέχρι εκεί. Δεν παθιάζομαι κιόλας). Κι όμως, ακόμα κι εγώ, τα δυόμισι χρόνια που μεσολάβησαν μεταξύ της αναχώρησής μου το 2010 και της επιστροφής μου τον περασμένο μήνα, όταν σκεφτόμουν τη Μαλαισία, η μία από τις δύο πρώτες σκέψεις μου είχε να κάνει με το φαγητό, η ποικιλία του οποίου (αποτέλεσμα συνάντησης Κινέζων, Ινδών, και φυσικά Malays), η ευκολία εύρεσής του (πολύ απλά, είναι παντού, σε κάθε γωνιά), και το κόστος απόλαυσής του (ακόμα και για μακροχρόνια ημι-άνεργο Έλληνα οι τιμές είναι από εξευτελιστικές μέχρι πολύ-πολύ προσιτές, εκτός φυσικά κι αν επιλέξεις να πας σε “πολύ καλό” μαγαζί, το οποίο προσωπικά το θεωρώ περιττό), είναι τέτοια που κάνουν τη Μαλαισία... “περίπτωση”. Φανταστείτε λοιπόν ότι σε μία χώρα με ΤΕΤΟΙΟ κόλλημα για το φαγητό, ανεξαρτήτως από την καταγωγή του καθένα, η γενική πεποίθηση είναι ότι η Georgetown και γενικά το νησί Penang είναι η “food Capital” της χώρας... Είναι σαν να συναντιούνται δέκα κορυφαίοι σεφ του κόσμου για να συναγωνιστούν, και πριν αρχίσουν οι δοκιμασίες τους βγάζουν όλοι το καπέλο σε έναν... ενδέκατο σεφ, ο οποίος είναι ΤΟΣΟ καλός που δεν μπαίνει καν στη διαδικασία να διεκδικήσει την πρωτιά. Είναι εκτός συναγωνισμού...
Τέλος, για την πρωινή φερι-μποτ-ιάδα να αναφέρω ότι όχι μόνο το εισιτήριο από Butterworth για Georgetown είναι σχεδόν δωρεάν (30 λεπτά του ευρώ), αλλά επίσης η επιστροφή στο Butterworth είναι δωρεάν, χωρίς “σχεδόν”. Πληρώνεις μόνο για να πας στο νησί, όχι να φύγεις από αυτό. Αν θέλεις να βγάλεις φωτογραφίες της Georgetown από την πλευρά της θάλασσας, μπορείς να πας στο Butterworth και να γυρίσεις αμέσως το πρωί, να κάνεις το ίδιο το απόγευμα (για διαφορετικό φως), κι αυτό, ξοδεύοντας κάτι περισσότερο από μισό ευρώ...
Μ' αυτά και μ' αυτά, αφήνω το δεύτερο και τελευταίο μέρος των εντυπώσεών μου για αύριο...