delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.199
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26
- Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28
- Κεφάλαιο 29
- Κεφάλαιο 30
- Κεφάλαιο 31
- Κεφάλαιο 32
- Κεφάλαιο 33
- Κεφάλαιο 34
- Κεφάλαιο 35
- Κεφάλαιο 36
“Χάθηκα” για πάνω από μια βδομάδα, επειδή ανέκαθεν το έβρισκα δύσκολο να συγκεντρώνομαι στο γράψιμο όντας σε χόστελ. Τον απολογισμό των δύο πρώτων μηνών μου στη Μαλαισία, που “υποσχέθηκα” στο προηγούμενο κείμενο, τον αφήνω για τις 7-8 Ιουνίου, τότε που θα κλείνω τρίμηνο, και θα έχω έτοιμη αποσκευή για το ταξίδι σε Ταϊβάν και Φιλιππίνες. Σήμερα σας... έχω Κότα Μπάρου, την οποία επέλεξα επειδή έψαχνα αφορμή να φύγω μερικές ημέρες από την Κουάλα Λούμπουρ, και μου προέκυψε γεμάτη εκπλήξεις...
Η ιδέα να έρθω στην “πιο μουσουλμανική πόλη της Μαλαισίας” μού ήρθε πριν από έναν μήνα, όταν, χαζεύοντας στην τοπική τηλεόραση ένα παιχνίδι της Κελάνταν, της ποδοσφαιρικής ομάδας της Κότα Μπάρου, κόντρα σε μία ομάδα από το Βιετνάμ (ναι, είμαι τόσο “άρρωστος” με το ποδόσφαιρο, που μέχρι και AFC Cup παρακολουθώ, την ασιατική εκδοχή του “δικού μας” Europa League), άκουσα τον σπίκερ να προφέρει ένα όνομα που ακόμα και με μαλαισιανή προφορά, ακουγόταν καραελληνικό: Πετράτος(!). Στη στιγμή, ήμουν στο ίντερνετ, ψάχνοντας πληροφορίες για αυτόν τον “Πετράτο” που παίζει στη Μαλαισία(!). Μου προέκυψε συνονόματος, Δημήτρης, Ελληνοαυστραλός(!!), πιτσιρικάς, διεθνής με τη Νέων της Αυστραλίας. Από εκείνη τη μέρα ήξερα ότι έπρεπε να έρθω και να τον παρακολουθήσω “ζωντανά”, φυσικά και να τον συναντήσω. Πριν από μια βδομάδα αισθάνθηκα να... ασφυκτιώ στην Κουάλα Λούμπουρ, οπότε... bas (κι όχι “bus”, στα Μαλαισιανά) για την ανατολική ακτή, μια ανάσα από τα σύνορα με Ταϊλάνδη...
Στην Κότα Μπάρου είχα έρθει και το 2010 για δύο μέρες, οπότε ήξερα πάνω-κάτω τι να περιμένω. Αυτήν τη φορά όμως πέρασα (περνάω, ακόμα εδώ είμαι) πολύ περισσότερες ημέρες, συνάντησα αρκετό κόσμο, και σχημάτισα πιο... καλά συγκροτημένη εικόνα για την πιο παρεξηγημένη, ίσως, πόλη της Μαλαισίας...
Η Κότα Μπάρου είναι πρωτεύουσα της Κελάνταν, της πολιτείας που αποτελεί “κάστρο” του ισλαμικού κόμματος της Μαλαισίας. Πριν έρθεις εδώ για πρώτη φορά, διαβάζεις σε ταξιδιωτικούς οδηγούς και στο ίντερνετ ότι εδώ τα σούπερ μάρκετ έχουν ξεχωριστά ταμεία για γυναίκες και άνδρες, ότι τις Παρασκευές δεν κυκλοφορεί ούτε... αδέσποτη γάτα, ότι τις ώρες των προσευχών ο κόσμος... διώχνεται κακήν-κακώς από τα αμέτρητα φαγάδικα επειδή... “δε γίνεται εν ώρα προσευχής στην πιο μουσουλμανική πόλη της Μαλαισίας κάποιοι ασυναίσθητοι να προσβάλουν το δημόσιο αίσθημα τρώγοντας”, ότι κυκλοφορεί “θρησκευτική αστυνομία” που είναι έτοιμη να... τραβήξει το αυτί όσων παραβαίνουν τις αρχές του Ισλάμ, ότι το να βρεις μπίρα ισοδυναμεί με ένα μικρό θαύμα, ότι κομμώτριες “τρώνε” πρόστιμα όταν “συλλαμβάνονται” να φιλοξενούν στο μαγαζί τους ταυτόχρονα γυναίκες και άνδρες πελάτισσες/πελάτες, κι άλλα σχετικά...
Γενικά, ο -άκρατα φιλοκυβερνητικός- Τύπος στην Κουάλα Λούμπουρ φροντίζει με κουτοπόνηρα δημοσιεύματά του να εμφανίζει την Κότα Μπάρου σαν μία... σχεδόν οπισθοδρομική πόλη, στην οποία ο κόσμος στενάζει κάτω από τον ζυγό των φανατικών μουσουλμάνων που διοικούν την πολιτεία εδώ και πάρα πολλά χρόνια, σε πείσμα του... αειθαλούς κυβερνητικού συνασπισμού, “υποβαθμίζοντάς την παράλληλα οικονομικά, την ώρα που η υπόλοιπη χώρα κάνει άλματα”...
Αλήθεια είναι ότι στην Κότα Μπάρου δεν έχει γίνει το... οικονομικό “μπαμ” που έχει γίνει στις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις της Μαλαισίας. Οι ίδιοι οι αρκετοί κάτοικοί της με τους οποίους μοιράστηκα φαγητό-τσάι αυτές τις ημέρες, ψηφοφόροι του ισλαμικού κόμματος, παραδέχονται ότι η πόλη δεν παράγει τον πλούτο που παράγουν όλες οι υπόλοιπες πρωτεύουσες πολιτειών. Στην πόλη δεν έχουν κτιστεί αμέτρητοι ουρανοξύστες με πολυτελή condos, ούτε έχει γεμίσει με εμπορικά κέντρα. Αλήθεια είναι επίσης ότι τα σούπερ μάρκετ έχουν ξεχωριστά ταμεία για γυναίκες και άνδρες, αλήθεια είναι ότι κομμώτριες έχουν δεχθεί πρόστιμα για τον λόγο που ανέφερα πιο πάνω, αλήθεια είναι ότι ακόμα και στις διαφημίσεις σαμπουάν, σε τεράστια πόστερ στους δρόμους, οι γυναίκες έχουν τα μαλλιά τους καλυμμένα(!). Όμως, όπως κάθε νόμισμα, έτσι κι αυτό, έχει δύο όψεις...
Έχω μιλήσει με κάθε λογής εργαζόμενους, από τον υπεύθυνο Τύπου της τοπικής ποδοσφαιρικής ομάδας, μέχρι πωλητή σε αντιπροσωπεία αυτοκινήτων, καταστηματάρχη που πουλάει αθλητικά είδη, ιδιοκτήτες ξενώνων, πωλητές καρπουζιών στην εντυπωσιακή κεντρική αγορά της πόλης. Όλοι τους ντόπιοι, όλοι τους ΠΟΛΥ ικανοποιημένοι από τη ζωή τους εδώ, έστω κι αν βγάζουν λιγότερα από όσα θα έβγαζαν σε άλλη μεγάλη πόλη της Μαλαισίας. Πώς κι έτσι; Για δύο κυρίως λόγους. Πρώτα, επειδή το κόστος ζωής είναι σημαντικά χαμηλότερο από οποιαδήποτε άλλη πρωτεύουσα πολιτείας, κάτι που σημαίνει ότι τα περισσότερα από τα λεφτά που βγάζουν, τους μένουν, κάτι που δεν μπορεί να ειπωθεί για την Κουάλα Λούμπουρ, για παράδειγμα. Δεύτερο, όλοι τους έδειξαν να εκτιμούν το γεγονός ότι η... γενικότερη χαλαρότητα της ζωής εδώ, οι μικρές αποστάσεις, η μη εμμονή τους με τη δουλειά-δουλειά-δουλειά, κέρδος-κέρδος-κέρδος, τους αφήνει πολύ χρόνο να χαρούν απλά πράγματα, βασικά τη συντροφιά της οικογένειας και φίλων. Τόσο απλά...
Όσο για τα ξεχωριστά ταμεία στα σούπερ μάρκετ, ναι μεν υπάρχουν, αλλά, πιστέψτε με, πέντε μέρες τώρα, πηγαίνοντας καθημερινά σε δύο κοντινά για μικροψώνια, ποτέ δεν είδα τον κόσμο να ακολουθεί τυφλά τις ταμπέλες που κρέμονται από το ταβάνι, πάνω από τα ταμεία. Όσο για τα πρόστιμα που “έπεσαν” σε κομμώτριες, ήταν συμβολικού ύψους, και οι τοπικές Αρχές δεν είναι πολύ πιεστικές στην είσπραξή τους. Θρησκευτική αστυνομία, δεν είδα, και μου είπαν ότι η παρουσία της είναι πλέον καθαρά συμβολική και σχεδόν ανύπαρκτη, μια και ο κόσμος, λόγω θρησκευτικού φρονήματος (η πόλη είναι μουσουλμανική σε τεράστιο ποσοστό), ξέρει από μόνος του τι πρέπει να αποφεύγει στον δρόμο και στα μαγαζιά. Σήμερα, Παρασκευή, έστω και με “διακοπή” την ώρα της βασικής προσευχής, τα εμπορικά καταστήματα άνοιξαν. Ακόμα και μπίρα βρίσκεις εύκολα, αρκεί να πας για φαγητό σε κινέζικο μαγαζί. Οι δε (μουσουλμάνες) γυναίκες, ναι μεν έχουν καλυμμένο το κεφάλι, αλλά οι περισσότερες κυκλοφορούν με κοντομάνικα και -στενούτσικα- τζιν. Ούτε τα... αυστηρά μουσουλμανικά ήθη δείχνουν να ενοχλούν, μια και εκείνοι που θέλουν να... ξεδώσουν, μπαίνουν ένα απόγευμα στο αυτοκίνητο, πηγαίνουν λίγες, ελάχιστες, δεκάδες χιλιόμετρα βορειοδυτικά, και... ξεχαρμανιάζουν στην ταϊλανδική πλευρά των συνόρων. Κοινό μυστικό είναι ότι οι καλύτεροι πελάτες των ιερόδουλων αμέσως μετά τα σύνορα, είναι Μαλαισιανοί...
Στην Κότα Μπάρου πρέπει να αφιερώσω και δεύτερο κείμενο, για να εξηγήσω το “γεμάτη εκπλήξεις” της εισαγωγής. Για να μην καταλήξει το σημερινό κείμενο σε κουραστικό μακρυνάρι, κλείνω με αυτό: η “Κέι Μπι” (“ΚΒ”) είναι μία από τις πιο ασφαλείς πόλεις που προσωπικά έχω επισκεφτεί, σε κοντά 50 χώρες, κάτι που εξηγείται μερικώς από το ότι... η μισή πόλη φαίνεται να γνωρίζει την άλλη μισή. Είναι μεν πόλη, αλλά έχεις την αίσθηση ότι είσαι σε ένα μεγάλο χωριό, στο οποίο ο κόσμος αφήνει ακόμα την πόρτα του ξεκλείδωτη, και το ποδήλατό του απλά ακουμπισμένο σε έναν στύλο, αντί για τριπλοκλειδωμένο, όπως στην Κουάλα Λούμπουρ. Επίσης, ένα από τα κλισέ που ναι, ναι-ναι-ναι, ισχύει, για αυτήν την πόλη, είναι ότι οι κάτοικοί της είναι... σκέτες γλύκες. Πέντε μέρες τώρα, με έχουν κεράσει μισή ντουζίνα φορές, έχουν αφιερώσει χρόνο για να με βοηθήσουν σε ένα πρόβλημα που αντιμετώπισα την πρώτη μέρα, έχω χάσει τον λογαριασμό πόσος κόσμος μού έχει χαμογελάσει στον δρόμο, ενώ ο ιδιοκτήτης του καταστήματος όπου αγόρασα την επίσημη φανέλα της Κελάνταν με καταϋποχρέωσε με την εμπιστοσύνη που μου έδειξε. Αγόρασα μία, εκ των υστέρων επέστρεψα στο μαγαζί του και ζήτησα άλλο μέγεθος, ο άνθρωπος βρήκε φανέλα (σχεδόν εξαντλημένη) σε άλλο κατάστημα, κι αντί να περιμένει να του επιστρέψω τη μικρότερη για να μου δώσει τη μεγαλύτερη, μου είπε να πάρω τη μεγαλύτερη και να του επιστρέψω την άλλη όταν θα με βγάλει ξανά ο δρόμος μου στο μαγαζί του. Έχω να καυχιέμαι ότι και στην Ελλάδα μπορείς να συναντήσεις κόσμο τέτοιας νοοτροπίας, μου έχει τύχει παρόμοια συμπεριφορά και επίδειξη εμπιστοσύνης κυρίως σε μικρά μέρη, και να που μου προέκυψε κι εδώ...
Αύριο έρχεται η φίλη μου από Κουάλα Λούμπουρ και θα περάσουμε τη μέρα κάνοντας wat-hopping με ποδήλατα (wat, βουδιστικοί ναοί, στον δρόμο από Κότα Μπάρου προς τα σύνορα), το βράδυ θα πάμε και σε ένα παιχνίδι του τοπικού ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος, όμως θέλω να γράψω ξανά, πριν φύγουμε την Κυριακή για Perhentian, δύο από τα πιο “εξωτικά” νησιά της Μαλαισίας. Δεν μπορώ να πω ότι περνάω άσχημα...
Η ιδέα να έρθω στην “πιο μουσουλμανική πόλη της Μαλαισίας” μού ήρθε πριν από έναν μήνα, όταν, χαζεύοντας στην τοπική τηλεόραση ένα παιχνίδι της Κελάνταν, της ποδοσφαιρικής ομάδας της Κότα Μπάρου, κόντρα σε μία ομάδα από το Βιετνάμ (ναι, είμαι τόσο “άρρωστος” με το ποδόσφαιρο, που μέχρι και AFC Cup παρακολουθώ, την ασιατική εκδοχή του “δικού μας” Europa League), άκουσα τον σπίκερ να προφέρει ένα όνομα που ακόμα και με μαλαισιανή προφορά, ακουγόταν καραελληνικό: Πετράτος(!). Στη στιγμή, ήμουν στο ίντερνετ, ψάχνοντας πληροφορίες για αυτόν τον “Πετράτο” που παίζει στη Μαλαισία(!). Μου προέκυψε συνονόματος, Δημήτρης, Ελληνοαυστραλός(!!), πιτσιρικάς, διεθνής με τη Νέων της Αυστραλίας. Από εκείνη τη μέρα ήξερα ότι έπρεπε να έρθω και να τον παρακολουθήσω “ζωντανά”, φυσικά και να τον συναντήσω. Πριν από μια βδομάδα αισθάνθηκα να... ασφυκτιώ στην Κουάλα Λούμπουρ, οπότε... bas (κι όχι “bus”, στα Μαλαισιανά) για την ανατολική ακτή, μια ανάσα από τα σύνορα με Ταϊλάνδη...
Στην Κότα Μπάρου είχα έρθει και το 2010 για δύο μέρες, οπότε ήξερα πάνω-κάτω τι να περιμένω. Αυτήν τη φορά όμως πέρασα (περνάω, ακόμα εδώ είμαι) πολύ περισσότερες ημέρες, συνάντησα αρκετό κόσμο, και σχημάτισα πιο... καλά συγκροτημένη εικόνα για την πιο παρεξηγημένη, ίσως, πόλη της Μαλαισίας...
Η Κότα Μπάρου είναι πρωτεύουσα της Κελάνταν, της πολιτείας που αποτελεί “κάστρο” του ισλαμικού κόμματος της Μαλαισίας. Πριν έρθεις εδώ για πρώτη φορά, διαβάζεις σε ταξιδιωτικούς οδηγούς και στο ίντερνετ ότι εδώ τα σούπερ μάρκετ έχουν ξεχωριστά ταμεία για γυναίκες και άνδρες, ότι τις Παρασκευές δεν κυκλοφορεί ούτε... αδέσποτη γάτα, ότι τις ώρες των προσευχών ο κόσμος... διώχνεται κακήν-κακώς από τα αμέτρητα φαγάδικα επειδή... “δε γίνεται εν ώρα προσευχής στην πιο μουσουλμανική πόλη της Μαλαισίας κάποιοι ασυναίσθητοι να προσβάλουν το δημόσιο αίσθημα τρώγοντας”, ότι κυκλοφορεί “θρησκευτική αστυνομία” που είναι έτοιμη να... τραβήξει το αυτί όσων παραβαίνουν τις αρχές του Ισλάμ, ότι το να βρεις μπίρα ισοδυναμεί με ένα μικρό θαύμα, ότι κομμώτριες “τρώνε” πρόστιμα όταν “συλλαμβάνονται” να φιλοξενούν στο μαγαζί τους ταυτόχρονα γυναίκες και άνδρες πελάτισσες/πελάτες, κι άλλα σχετικά...
Γενικά, ο -άκρατα φιλοκυβερνητικός- Τύπος στην Κουάλα Λούμπουρ φροντίζει με κουτοπόνηρα δημοσιεύματά του να εμφανίζει την Κότα Μπάρου σαν μία... σχεδόν οπισθοδρομική πόλη, στην οποία ο κόσμος στενάζει κάτω από τον ζυγό των φανατικών μουσουλμάνων που διοικούν την πολιτεία εδώ και πάρα πολλά χρόνια, σε πείσμα του... αειθαλούς κυβερνητικού συνασπισμού, “υποβαθμίζοντάς την παράλληλα οικονομικά, την ώρα που η υπόλοιπη χώρα κάνει άλματα”...
Αλήθεια είναι ότι στην Κότα Μπάρου δεν έχει γίνει το... οικονομικό “μπαμ” που έχει γίνει στις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις της Μαλαισίας. Οι ίδιοι οι αρκετοί κάτοικοί της με τους οποίους μοιράστηκα φαγητό-τσάι αυτές τις ημέρες, ψηφοφόροι του ισλαμικού κόμματος, παραδέχονται ότι η πόλη δεν παράγει τον πλούτο που παράγουν όλες οι υπόλοιπες πρωτεύουσες πολιτειών. Στην πόλη δεν έχουν κτιστεί αμέτρητοι ουρανοξύστες με πολυτελή condos, ούτε έχει γεμίσει με εμπορικά κέντρα. Αλήθεια είναι επίσης ότι τα σούπερ μάρκετ έχουν ξεχωριστά ταμεία για γυναίκες και άνδρες, αλήθεια είναι ότι κομμώτριες έχουν δεχθεί πρόστιμα για τον λόγο που ανέφερα πιο πάνω, αλήθεια είναι ότι ακόμα και στις διαφημίσεις σαμπουάν, σε τεράστια πόστερ στους δρόμους, οι γυναίκες έχουν τα μαλλιά τους καλυμμένα(!). Όμως, όπως κάθε νόμισμα, έτσι κι αυτό, έχει δύο όψεις...
Έχω μιλήσει με κάθε λογής εργαζόμενους, από τον υπεύθυνο Τύπου της τοπικής ποδοσφαιρικής ομάδας, μέχρι πωλητή σε αντιπροσωπεία αυτοκινήτων, καταστηματάρχη που πουλάει αθλητικά είδη, ιδιοκτήτες ξενώνων, πωλητές καρπουζιών στην εντυπωσιακή κεντρική αγορά της πόλης. Όλοι τους ντόπιοι, όλοι τους ΠΟΛΥ ικανοποιημένοι από τη ζωή τους εδώ, έστω κι αν βγάζουν λιγότερα από όσα θα έβγαζαν σε άλλη μεγάλη πόλη της Μαλαισίας. Πώς κι έτσι; Για δύο κυρίως λόγους. Πρώτα, επειδή το κόστος ζωής είναι σημαντικά χαμηλότερο από οποιαδήποτε άλλη πρωτεύουσα πολιτείας, κάτι που σημαίνει ότι τα περισσότερα από τα λεφτά που βγάζουν, τους μένουν, κάτι που δεν μπορεί να ειπωθεί για την Κουάλα Λούμπουρ, για παράδειγμα. Δεύτερο, όλοι τους έδειξαν να εκτιμούν το γεγονός ότι η... γενικότερη χαλαρότητα της ζωής εδώ, οι μικρές αποστάσεις, η μη εμμονή τους με τη δουλειά-δουλειά-δουλειά, κέρδος-κέρδος-κέρδος, τους αφήνει πολύ χρόνο να χαρούν απλά πράγματα, βασικά τη συντροφιά της οικογένειας και φίλων. Τόσο απλά...
Όσο για τα ξεχωριστά ταμεία στα σούπερ μάρκετ, ναι μεν υπάρχουν, αλλά, πιστέψτε με, πέντε μέρες τώρα, πηγαίνοντας καθημερινά σε δύο κοντινά για μικροψώνια, ποτέ δεν είδα τον κόσμο να ακολουθεί τυφλά τις ταμπέλες που κρέμονται από το ταβάνι, πάνω από τα ταμεία. Όσο για τα πρόστιμα που “έπεσαν” σε κομμώτριες, ήταν συμβολικού ύψους, και οι τοπικές Αρχές δεν είναι πολύ πιεστικές στην είσπραξή τους. Θρησκευτική αστυνομία, δεν είδα, και μου είπαν ότι η παρουσία της είναι πλέον καθαρά συμβολική και σχεδόν ανύπαρκτη, μια και ο κόσμος, λόγω θρησκευτικού φρονήματος (η πόλη είναι μουσουλμανική σε τεράστιο ποσοστό), ξέρει από μόνος του τι πρέπει να αποφεύγει στον δρόμο και στα μαγαζιά. Σήμερα, Παρασκευή, έστω και με “διακοπή” την ώρα της βασικής προσευχής, τα εμπορικά καταστήματα άνοιξαν. Ακόμα και μπίρα βρίσκεις εύκολα, αρκεί να πας για φαγητό σε κινέζικο μαγαζί. Οι δε (μουσουλμάνες) γυναίκες, ναι μεν έχουν καλυμμένο το κεφάλι, αλλά οι περισσότερες κυκλοφορούν με κοντομάνικα και -στενούτσικα- τζιν. Ούτε τα... αυστηρά μουσουλμανικά ήθη δείχνουν να ενοχλούν, μια και εκείνοι που θέλουν να... ξεδώσουν, μπαίνουν ένα απόγευμα στο αυτοκίνητο, πηγαίνουν λίγες, ελάχιστες, δεκάδες χιλιόμετρα βορειοδυτικά, και... ξεχαρμανιάζουν στην ταϊλανδική πλευρά των συνόρων. Κοινό μυστικό είναι ότι οι καλύτεροι πελάτες των ιερόδουλων αμέσως μετά τα σύνορα, είναι Μαλαισιανοί...
Στην Κότα Μπάρου πρέπει να αφιερώσω και δεύτερο κείμενο, για να εξηγήσω το “γεμάτη εκπλήξεις” της εισαγωγής. Για να μην καταλήξει το σημερινό κείμενο σε κουραστικό μακρυνάρι, κλείνω με αυτό: η “Κέι Μπι” (“ΚΒ”) είναι μία από τις πιο ασφαλείς πόλεις που προσωπικά έχω επισκεφτεί, σε κοντά 50 χώρες, κάτι που εξηγείται μερικώς από το ότι... η μισή πόλη φαίνεται να γνωρίζει την άλλη μισή. Είναι μεν πόλη, αλλά έχεις την αίσθηση ότι είσαι σε ένα μεγάλο χωριό, στο οποίο ο κόσμος αφήνει ακόμα την πόρτα του ξεκλείδωτη, και το ποδήλατό του απλά ακουμπισμένο σε έναν στύλο, αντί για τριπλοκλειδωμένο, όπως στην Κουάλα Λούμπουρ. Επίσης, ένα από τα κλισέ που ναι, ναι-ναι-ναι, ισχύει, για αυτήν την πόλη, είναι ότι οι κάτοικοί της είναι... σκέτες γλύκες. Πέντε μέρες τώρα, με έχουν κεράσει μισή ντουζίνα φορές, έχουν αφιερώσει χρόνο για να με βοηθήσουν σε ένα πρόβλημα που αντιμετώπισα την πρώτη μέρα, έχω χάσει τον λογαριασμό πόσος κόσμος μού έχει χαμογελάσει στον δρόμο, ενώ ο ιδιοκτήτης του καταστήματος όπου αγόρασα την επίσημη φανέλα της Κελάνταν με καταϋποχρέωσε με την εμπιστοσύνη που μου έδειξε. Αγόρασα μία, εκ των υστέρων επέστρεψα στο μαγαζί του και ζήτησα άλλο μέγεθος, ο άνθρωπος βρήκε φανέλα (σχεδόν εξαντλημένη) σε άλλο κατάστημα, κι αντί να περιμένει να του επιστρέψω τη μικρότερη για να μου δώσει τη μεγαλύτερη, μου είπε να πάρω τη μεγαλύτερη και να του επιστρέψω την άλλη όταν θα με βγάλει ξανά ο δρόμος μου στο μαγαζί του. Έχω να καυχιέμαι ότι και στην Ελλάδα μπορείς να συναντήσεις κόσμο τέτοιας νοοτροπίας, μου έχει τύχει παρόμοια συμπεριφορά και επίδειξη εμπιστοσύνης κυρίως σε μικρά μέρη, και να που μου προέκυψε κι εδώ...
Αύριο έρχεται η φίλη μου από Κουάλα Λούμπουρ και θα περάσουμε τη μέρα κάνοντας wat-hopping με ποδήλατα (wat, βουδιστικοί ναοί, στον δρόμο από Κότα Μπάρου προς τα σύνορα), το βράδυ θα πάμε και σε ένα παιχνίδι του τοπικού ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος, όμως θέλω να γράψω ξανά, πριν φύγουμε την Κυριακή για Perhentian, δύο από τα πιο “εξωτικά” νησιά της Μαλαισίας. Δεν μπορώ να πω ότι περνάω άσχημα...