Ινδονησία Μαλαισία Ταϊβάν Φιλιππίνες Μαλαισία (και Ταϊβάν, και Φιλιππίνες, και Ιάβα, και, και, και...) για εννιά -τουλάχιστον- μήνες

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190

Sagada, Banaue, Batad, από το ναδίρ, στο ζενίθ

Όταν αγόρασα τα εισιτήρια της Air Asia από Ταϊπέι για Φιλιππίνες και από εκεί για Κουάλα Λούμπουρ, το μόνο βέβαιο ήταν ότι στις “Pilipinas” θα έφθανα στο, και θα έφευγα από, το αεροδρόμιο του Άνχελες, 80-90 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του κέντρου της Μανίλα. Πού θα περνούσα τις τρεις εβδομάδες μου εκεί, δεν είχα ιδέα. Στρώθηκα στο διάβασμα, είδα φωτογραφίες, έκανα το homework μου, και κατέληξα στο ότι ναι μεν οι παραλίες σε κάποια νησιά των Φιλιππίνων μοιάζουν ονειρεμένες, όμως εγώ ήθελα να δω κάτι που δεν μπορώ να δω στη Μαλαισία, και ίσως σε καμία άλλη χώρα, οπουδήποτε στον κόσμο, τουλάχιστον όχι στο... μεγαλείο που το συγκεκριμένο προσφέρεται στα βουνά του νησιού Luzon, και με το “συγκεκριμένο” εννοώ τα βαθμιδωτά ρυζοχώραφα γύρω από το Banaue, το Batad, και σε μια ντουζίνα ακόμα ορεινά σημεία του βορειότερου μεγάλου νησιού της χώρας. Με “φάρο” το Banaue έστησα το πρόγραμμα των τριών εβδομάδων στις Φιλιππίνες, και οι καταστάσεις τα έφεραν έτσι που δικαιώθηκα για την επιλογή μου...

Μετά από τέσσερις κακές ημέρες στο “λίγο” Vigan και στο “αποπνικτικό” Baguio, πήραμε λεωφορείο για Sagada, χωριό, ουσιαστικά, που περιγράφεται σαν “Μέκκα των backpackers”, λόγω των καλών/φθηνών καταλυμάτων του, των δυνατοτήτων για εξερεύνηση της γύρω περιοχής, και της γενικότερης χαλαρής ατμόσφαιράς του. Προσωπικά, την πρώτη μέρα μου εκεί (και τελευταία του ταξιδιού παρέα με τη φίλη μου), θα τη θυμάμαι σαν εκείνη κατά την οποία έφθασα στο τσακ να κουτουλήσω το κεφάλι μου στον τοίχο, κάτι που έχω να κάνω από τον Νοέμβριο του 2010 (υπάρχει λόγος που το θυμάμαι, θα τον μοιραστώ όταν, παραμονές αναχώρησης για Ιάβα, σε κάτι παραπάνω από μια βδομάδα, αναφέρω τον βασικό λόγο για τον οποίο επιστρέφω εκεί, και κυρίως στην Τζακάρτα)...

Στις Φιλιππίνες, και νωρίτερα στην Ταϊβάν, ήμουν με χρήματα που είχα βγάλει δουλεύοντας online για ένα μαλαισιανό media group. Η δουλειά μου είναι εύκολη κι ευχάριστη, και ποτέ δε μου είχε πάρει περισσότερο από μιάμιση ώρα την ημέρα. Στη Sagada έφθασα στο σημείο να αισθανθώ ότι δεν υπήρχε περίπτωση να την κάνω, ακόμα κι αν αφιέρωνα ένα δωδεκάωρο... Σας έχω τρεις λέξεις: σχεδόν, ανύπαρκτο, ίντερνετ. Επειδή με πιάνει πονοκέφαλος και μόνο που θυμάμαι εκείνο το απόγευμα/βράδυ, αναφέρω απλά ότι τις κουτουλιές στον τοίχο τις απέφυγα αργά το βράδυ, όταν οι χρήστες του ίντερνετ στο χωριό μειώθηκαν δραστικά, προφανώς, και μπορούσα επιτέλους να χρησιμοποιήσω το ασύρματο δίκτυο του ξενώνα μας, έστω κι αν πήγαινε με ταχύτητα... σαλιγκαριού.

Το επόμενο πρωί έμεινα μόνος, με τη φίλη μου να επιβιβάζεται σε ένα λεωφορείο με προορισμό το Baguio, κι από εκεί σε δεύτερο με τελικό προορισμό το αεροδρόμιο του Άνχελες. Το πώς αισθάνθηκα τα πρώτα δευτερόλεπτα μετά την αναχώρηση του λεωφορείου της, δεν το περιγράφω, επειδή φοβάμαι ότι ειδικά οι αναγνώστριές μου θα ψελλίσουν “τι γαϊδούρι...” Καλώς ή κακώς όμως, ήταν σαν να πάτησα ένα αόρατο πλήκτρο, κι από τη μία στιγμή στην άλλη αισθάνθηκα γεμάτος διάθεση να κάνω πράγματα, να ψάξω για τα “κρεμάμενα φέρετρα” (σφηνωμένα ψηλά σε απότομες πλαγιές βράχων) “αξιοθέατο”-σήμα κατατεθέν της Sagada, για τη σπηλιά με τα φέρετρα που έχουν πάνω τους σκαλισμένες σαύρες, να πάω στο σημείο απ' όπου μπορείς να πεις κάτι και να ακούσεις τον αντίλαλο να ταξιδεύει μέχρι το τέλος μιας χαράδρας, να περπατήσω στα γύρω ρυζοχώραφα “καταπίνοντας” το ένα γειτονικό χωριό μετά το άλλο. Ήμουν ΤΟΣΟ ευδιάθετος, που για πρώτη φορά μετά το πρωινό που πήραμε τρένο από Hualien για Kaohsiung στην Ταϊβάν, σφύριζα και σιγοτραγουδούσα. Η ξεγνοιασιά προφανώς δεν είναι μπακαλίστικα μετρήσιμη. Προσωπικά όμως, τη δική μου τη “μετράω” με το πόσο χρόνο κατά τη διάρκεια μιας ημέρας περνάω σφυρίζοντας και σιγοτραγουδώντας (ή, όταν υπάρχει κόσμος τριγύρω, απλά μουρμουρίζοντας στιχάκια). Κάπως έτσι, κατέληξα να περάσω στη χαριτωμένη Sagada και τρίτο βράδυ, εκτός προγράμματος (έχοντας βρει λύση στο μέγα ζήτημα του ίντερνετ).

Με την αφεντιά μου να είναι πλέον άλλος άνθρωπος, ήταν καιρός να ακολουθήσω το... φως του φάρου μου, να πάω στο μέρος που είχα ως μεγαλύτερο “must” εκείνες τις τρεις εβδομάδες στις Φιλιππίνες. Banaue... Για να πάω εκεί, έπρεπε να πάρω jeepney (μικρό, πολύχρωμο, άκρως γραφικό, πάμφθηνο “λεωφορείο”, σήμα κατατεθέν των Φιλιππίνων) για Bontoc, και από εκεί λεωφορείο ή βανάκι για Banaue. Στο υπόστεγο στο Bontoc που βρήκα βανάκι που πήγαινε (όοοοταν κάποια στιγμή γέμιζε) εκεί που ήθελα να πάω, η τύχη, η μοίρα, δεν ξέρω τι, μου έστειλε ένα μήνυμα (έτσι το εξέλαβα) για το πώς έπρεπε να περάσω τις αμέσως επόμενες ημέρες. Ακριβώς πριν αναχωρήσουμε (πληρώνοντας στον οδηγό πολλαπλάσια του κανονικού “εισιτηρίου”, προκειμένου να μην περιμένουμε άλλες δύο ώρες για να γεμίσει πλήρως τις θέσεις του βαν του), εμφανίστηκε ένας Ισπανός τύπος, που έμελλε να παίξει καθοριστικό ρόλο στο να γεμίσουν οι επόμενες ημέρες μου με φανταστικές αναμνήσεις που χωρίς εκείνον δε θα είχα σήμερα...

Ήταν η όγδοη μέρα μου στις Φιλιππίνες, και τον Ρικάρντο τον πετύχαινα σε τρίτη διαφορετική πόλη! Τον είχα δει στο Vigan, είχε μείνει στον ίδιο ξενώνα με εμάς, είχαμε ανταλλάξει καλημέρες και καλησπέρες. Τον είχα πετύχει στη Sagada, ξανά είχε μείνει στον ίδιο ξενώνα με εμάς, εκεί είχαμε ανταλλάξει και πέντε κουβέντες περί Φιλιππίνων. Τον πετύχαινα ξανά στο Bontoc, κι έμελλε να συνεχίσουμε μαζί μέχρι και τη Μανίλα, μέχρι τη μέρα που πέταξε για Μαδρίτη, βάζοντας τέλος σε... τρελό ταξίδι εννιά μηνών.

Χμμμ... Καιρός να συντομεύω...

Banaue λοιπόν. “Έγραψε” στην ταξιδιωτική συνείδησή μου. Με κέρδισε από την πρώτη στιγμή. Κτισμένο σε σχετικά απότομη πλαγιά βουνού, τα περισσότερα σπίτια του και ξενώνες του μοιάζουν να κινδυνεύουν με την πρώτη δυνατή βροχή να... καταλήξουν στο ποτάμι που περνάει με ορμή από κάτω. Από την απέναντι δε πλευρά του ποταμού, έχεις το Banaue... πιάτο, θέα, επιβλητικό, σαν να σε επιτηρεί από ψηλά, με το διαρκές soundtrack του ορμητικού ποταμού να σου θυμίζει ότι είσαι “μέσα στη φύση”. Όσο για τα περίφημα βαθμιδωτά ρυζοχώραφα της περιοχής, ναι, τα χάρηκα, τα... έφαγα με τα μάτια μου, πλημμυρισμένος από τη δεύτερη μέρα μου εκεί και μετά, από μία... ανόητη αίσθηση περηφάνιας, επειδή είχα φθάσει στο σημείο με την καλύτερη θέα όχι περπατώντας για 40 λεπτά από το Banaue στον κεντρικό δρόμο, αλλά... σκαρφαλώνοντας εκεί επί ώρες, έχοντας δεχθεί την πρόσκληση του Ρικάρντο να δοκιμάσουμε να βρούμε το μονοπάτι στην απέναντι πλευρά του ποταμού.

Της φύσης, δεν είμαι. Άφησέ με στη μέση ενός πανέμορφου δάσους, και το πιθανότερο είναι σε δύο ώρες να βάλω τα κλάματα από βαρεμάρα. Ένα άθλιο κτήριο στην άκρη της πιο υποβαθμισμένης περιοχής της πιο βρόμικης πόλης της πιο υπανάπτυκτης χώρας του πλανήτη, μου φαίνεται πιο ενδιαφέρον από χιλιάδες υγιή δέντρα με τα εντυπωσιακά κλαδιά τους και τα “σκέτη ζωγραφιά” φύλλα τους. Μέχρι να πεθάνω θα έχω να λέω ότι στους καταρράκτες του Ιγκουασού πήγα πρώτα και κύρια επειδή ήθελα να σπάσω στα δύο τη μεγάλη διαδρομή από την Ασουνσιόν στο Σάο Πάουλο, κι όχι για να θαυμάσω τους καταρράκτες (άσχετα αν βλέποντας πώς είναι, έμεινα περισσότερο απ' όσο είχα υπολογίσει, κι ευχήθηκα να μπορούσα να μείνω ακόμα περισσότερο). Προσθέστε στη λέξη “φύση” τη λέξη “hiking”, κι έχετε έναν συνδυασμό μεταξύ του οποίου και του να κοιμηθώ σε χώρο αποσκευών του μικρότερου αυτοκινήτου στον κόσμο, θα προτιμούσα το δεύτερο. Όμως...

Όμως σωστά ή βλακωδώς, με έχω πείσει ότι ειδικά όταν ταξιδεύω, πρέπει να “διαβάζω σημάδια”, πρέπει να αρπάζω ευκαιρίες να κάνω πράγματα που υπό διαφορετικές συνθήκες ούτε καν θα περνούσε από το στενό μυαλό μου να κάνω. Έτσι, όταν ο Ρικάρντο, με τον οποίο ήμασταν πλέον σε ΤΕΤΑΡΤΟ διαφορετικό μέρος μέσα σε οκτώ μέρες, επέμεινε ότι έπρεπε να πάω μαζί του στα... τυφλά, σχεδόν (δεν υπάρχουν ταμπέλες στο μονοπάτι. Έχεις μόνο την... κοινή λογική σου, και τη βοήθεια ντόπιων που μπορεί να συναντήσεις), σκέφτηκα ότι ήταν σημάδι. Ήταν; Δεν ξέρω. Αυτό που ξέρω είναι ότι παρά την τρομάρα που πήρα (μόνο όταν φθάσαμε σε ένα σημείο στο οποίο το “μονοπάτι” είναι ένα γλιστερό πεζούλι πλάτους 6-7 εκατοστών με γκρεμό στα αριστερά και βουνό στα δεξιά μού είπε ότι κατά βάθος έχει πρόβλημα υψοφοβίας, κι άρχισα να του λέω ανόητα αστεία για να ξεχαστεί), παρά τα... μισητά μου σκαρφαλώματα σε πλαγιές με τόσο πυκνό φύλλωμα που χρειάζεται να σπας κλαδιά για να περάσεις, έστω και μετά από ώρες, έστω και... γδαρμένοι και ματωμένοι, φθάσαμε στον προορισμό μας, και κατά κάποιον τρόπο τη σούπερ θέα στα ρυζοχώραφα τη χάρηκα πολύ περισσότερο, σαν να την είχα... κερδίσει, αντί να μου την κάνουν δώρο...

Όσο για το Batad, για να πάμε εκεί από το Banaue, έπρεπε να πάρουμε “τρίκυκλο” για κάποια χιλιόμετρα σε έναν “ο Θεός να τον κάνει” δρόμο, να περπατήσουμε σε δεύτερο ανηφορικό δρόμο για περίπου μία ώρα, και μετά να κατέβουμε μια απότομη πλαγιά για άλλο τόσο και κάτι περισσότερο. Το “κερασάκι στην τούρτα” είναι ότι στο “φεύγα” από το Batad, θα έπρεπε να αρχίσουμε με “ανάβαση”, πριν πάρουμε τον κατηφορικό δρόμο που θα μας έβγαζε στον κεντρικό δρόμο από τον οποίο κάααποια στιγμή λογικά θα περνούσε ένα jeepney. Όλο αυτό το πακέτο, αν δεν ήταν ο Ρικάρντο, θα είχε “φάει” ένα τεράστιο “Χ” από τη φυγόπονη αφεντιά μου, με συνοπτικές διαδικασίες. Την τελευταία στιγμή όμως, είπα στον σπανιόλο “ναι” (μου είχε φάει τα αυτιά να πάμε στο Batad. Ήταν οι τελευταίες ημέρες του πολύμηνου ταξιδιού του και ήθελε να κάνει adventurous πράγματα). Ευτυχώς...

Ψόφησα στις αναβάσεις, γλίστρησα και έπεσα στον πισινό μου μισή ντουζίνα φορές στις καταβάσεις, χαθήκαμε τρεις ντουζίνες φορές, υπήρχαν στιγμές που αισθανόμουν ότι είχα ξεμείνει από αέρα όσο και να προσπαθούσα να αντλήσω από τριγύρω μου με το στόμα ανοικτό, κάθε τρεις και λίγο μου ερχόταν να πέσω στο έδαφος και να μείνω εκεί μέχρι να με χαρούν αρπακτικά πουλιά για γεύμα, όμως το Batad, έστω κι αν τα ρυζοχώραφά του δεν είναι τόσο “ουάου” όσο φαίνονται σε φωτογραφίες που είχα δει, είναι όντως... περίπτωση. Στο μικροσκοπικό και μη προσβάσιμο από κανενός είδους δρόμο Batad, καθισμένος στο μπαλκόνι του ξενώνα σου, έχεις απέναντι μία θέα που έκανε ακόμα και μένα, τον... ορκισμένο εχθρό των... κακουχιών σε βουνά και λαγκάδια, να σκεφτώ ότι “άξιζε τον Κόπο” (ο κόπος με κεφαλαίο, για να δώσω το μέγεθος του... παλουκιού με το οποίο ισοδυναμεί το να φθάσεις εκεί, το να ανέβεις στην κορυφή των ρυζοχώραφων, και φυσικά το να φύγεις από εκεί). Μια μεγάλη και απότομη βουνοπλαγιά είναι έτσι... σμιλεμένη, που μοιάζει με αμφιθέατρο, μόνο που αντί για κερκίδες και καρέκλες, έχει ρυζοχώραφα. Ζω-γρα-φιά...

Το μοναδικό “αλλά”, έχει να κάνει με την κατάσταση μέρους των ρυζοχώραφων. Πρόσεξα ότι κάποια κομμάτια έμοιαζαν... αφημένα, παρατημένα, παραμελημένα, κατεστραμμένα. Συνέκρινα αυτό που έβλεπα, με φωτογραφίες που είχα δει πριν πάμε εκεί. Η διαφορά ήταν εμφανής. Όταν επιστρέψαμε στο Banaue, πρόσεξα ταμπέλες μέσω των οποίων οι τοπικές αρχές καλούσαν εθελοντές να δηλώσουν συμμετοχή σε μία πρωτοβουλία που πήραν κάποιοι, να πάνε στο Batad, να αφιερώσουν κάποιες ημέρες, και να αποκαταστήσουν τα κατεστραμμένα ρυζοχώραφα. Ειλικρινά, ειλικρινά-ειλικρινά, αν είχα χρόνο (και αξιόπιστο ίντερνετ), θα καθόμουν στο Batad περισσότερο, και θα βοηθούσα όσο μπορούσα (αν και ακαμάτης από τη φύση μου, μάλλον μπελάδες θα προκαλούσα, παρά την καλή διάθεσή μου) για να μοιάζει ξανά το “αμφιθέατρο” έτσι όπως το είδα σε παλιές (πόσο παλιές, δεν ξέρω) φωτογραφίες.

Επόμενο κείμενο, για Μανίλα, η οποία “δικαιούται” ένα κείμενο μόνη της. Και μετά, ένα τελευταίο-απολογιστικό για τις τρεις εβδομάδες μου στις Φιλιππίνες, στο μικρό έστω, σχετικά, κομμάτι τους που “γύρισα”.

Χαιρετίσματα από Κουάλα Λούμπουρ

 

YBONNH

Member
Μηνύματα
234
Likes
115
Ταξίδι-Όνειρο
γυρος του κοσμου
Καλωσορισες πισω στο φορουμ!:)
Ειναι αληθεια πως 14 μηνες απουσιας ειναι πολλοι, αλλα αν γραφεις συστηματικα απο τωρα και στο εξης, θα το παραβλεψουμε.:lol:
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.968
Likes
9.383
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Τελευταία το έχω ΄σύστημα΄να γράφω απάντηση προτού καν διαβάσω :D
κυρίως γιατί κάποιος γράφει για αγαπημένη μου χώρα (βλέπε Κολομβία) οπου ο τίτλος και μόνο με ξεσηκώνει.
Στη δική σου περίπτωση ομολογώ οτι αυτό το Φιλιππίνες ήταν ένας λόγος να μου τραβήξει την προσοχή-αγαπημένη χώρα γαρ- και ο άλλος λόγος , ο 10900km- αγαπημένος μου πόστερ.
Σε προτιμώ πάντα σε λατινοαμερικάνικες ιστορίες, αλλά οκ, από το τίποτα δεχόμαστε και Ασία :bleh:
Καλώς ήρθες πίσω στο φόρουμ desaparecido!
 

tupacgr13

Member
Μηνύματα
283
Likes
597
Επόμενο Ταξίδι
Άγνωστο!
Ταξίδι-Όνειρο
Νεπάλ
Είναι από τις ιστορίες που ουσιαστικά με έβαλαν σε αυτό το φόρουμ. Ευχαριστούμε πολύ που τις μοιράζεσαι :)!
 

eva kas

Member
Μηνύματα
961
Likes
225
Επόμενο Ταξίδι
οσο πιο μακρια γινεται!
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτικη + Αρκτικη
μας μπουρδουκλωσες με τοσες χωρες σε τoσες λιγες γραμμες.......:p
παρολα αυτα ζηλευωωωω και περιμενω την συνεχεια με αγωνια!
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.221
Likes
5.757
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Έχεις μια ευκαιρία να εξιλεωθείς που μας άφησες στα κρύα του λουτρού στη Νότια Αμερική! :D Μαλαισία, Φιλιππίνες, Ταϊβάν, ό,τι και να μας γράψεις καλοδεχούμενο από σένα! Welcome back!
 

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190
Πληκτρολογώ, και η προσοχή μου αποσπάται από τα... “ουράνιο τόξο” δάχτυλά μου. Σύμφωνα με μία εκτίμηση που μόλις διάβασα στη διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας New Straits Times, τουλάχιστον χίλιοι ήμασταν οι Μαλαισιανοί (κυρίως ινδικής καταγωγής, αλλά κι αρκετοί κινεζικής) και (πάμπολλοι) ξένοι που πήγαμε χθες το μεσημέρι σε έναν ινδουιστικό ναό και... γιορτάσαμε τον ερχομό της άνοιξης στο ετήσιο Holi Festival. Φανταστείτε έναν μικρό ανοικτό χώρο, έναν τύπο πάνω σε μία μεγάλη υδροφόρα να περιλούζει τους πάντες με νερό, τους πάντες με ένα νεροπίστολο στο χέρι, πρόσωπα (και μαλλιά, και ρούχα) καλυμμένα από σκόνη σε κάθε λογής χρώμα, και φυσικά (μια και πρόκειται για ινδική γιορτή) δυνατή μπολιγουντιανή μουσική από μεγάλα ηχεία. Πανηγύρι...

Η φίλη μου με είχε προειδοποιήσει να φορέσω ρούχα που δε θα με πείραζε να πετάξω αμέσως μετά τη γιορτή. Η εμπειρία της από Holi προηγούμενων ετών τής έχει... διδάξει ότι οι σκόνες, τον πωπό σου κάτω να χτυπάς, δε βγαίνουν τελείως. Όσο για το δέρμα, δύο ντουζ έκανα χθες μετά τη γιορτή, ένα το απόγευμα κι ένα το βράδυ, άλλο ένα έκανα σήμερα το πρωί, και τα δάχτυλά μου εξακολουθούν να μοιάζουν λες και το βράδυ, ενώ κοιμόμουν, είχα κάποιο ανιψάκι μου να παίζει με χρώματα, κάνοντας τα χέρια μου καμβά απελευθέρωσης της δημιουργικότητάς του...

Στην περιγραφή του σκηνικού στην πρώτη παράγραφο, να προσθέσω ότι ο ινδουιστικός ναός που οργάνωσε τη γιορτή (χρησιμοποιώντας το facebook για να επικοινωνήσει την πρωτοβουλία του σε όσο γινόταν περισσότερο κόσμο), πρόσφερε δωρεάν φαγητό, κάτω από ένα μεγάλο στέγαστρο, ακριβώς δίπλα στην αλάνα του χρωματομπουγελώματος. Χαβαλές, ξεσηκωτική μουσική, λαχταριστό φαγητό... Έχω πάει και σε ινδουιστικές γιορτές πολύ λιγότερο διασκεδαστικές από τη χθεσινή, μία λέξη όμως που κανείς ποτέ δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει για να περιγράψει ινδουιστική γιορτή είναι “βαρετή”...

Η χθεσινή γιορτή είναι χαρακτηριστικό δείγμα ενός εκ των στοιχείων που μου αρέσουν πολύ στη Μαλαισία. Μουσουλμάνοι, κινεζικής καταγωγής Μαλαισιανοί, και ξένοι, όλοι είναι ευπρόσδεκτοι στις ινδουιστικές γιορτές. Κινεζικής καταγωγής Μαλαισιανοί, ινδικής καταγωγής, και ξένοι, όλοι είναι ευπρόσδεκτοι στις γιορτές των μουσουλμάνων (που αποτελούν και την πλειοψηφία στη χώρα). Ινδικής καταγωγής Μαλαισιανοί (οι περισσότεροι ινδουιστές), ethnic Malays (μουσουλμάνοι), και ξένοι, όλοι είναι ευπρόσδεκτοι στις γιορτές των κινεζικής καταγωγής πολιτών. Κι ανήμερα Χριστουγέννων, όλοι τους θα πουν “merry Christmas” σε “Δυτικούς” που υποθέτουν ότι πρέπει να είναι χριστιανοί. Όλοι είναι ευπρόσδεκτοι παντού, κι αυτό είναι κάτι που λατρεύω στη Μαλαισία. Εκεί που μου τα... χαλάνε οι Μαλαισιανοί, κάθε εθνοτικής ομάδας και θρησκείας, είναι το πόσοι εξ αυτών αρπάζουν αυτές τις... to know us better (για να δανειστώ ατάκα από κωμωδία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου) ευκαιρίες από τα μαλλιά...

Στο πόσο αρμονικά ή μη, συνυπάρχουν όλες οι εθνοτικές ομάδες στη Μαλαισία, αναφέρθηκα κάποιες φορές στις “Μαλαισιοφλυαρίες” μου το 2010. Αυτές τις τρεις εβδομάδες που έχω εδώ φέτος, έχω παρατηρήσει μία μικρή αλλαγή, προς το καλύτερο. Στις συγκρίσεις όμως που ασυναίσθητα κάνω από την πρώτη μέρα μου εδώ, μεταξύ Μαλαισίας του 2010 και Μαλαισίας του 2013, θα αφιερώσω το επόμενο κείμενο. Για την ώρα επιστρέφω στο μπάνιο για ένα ακόμα δυνατό τρίψιμο χεριών...

Σας ευχαριστώ όλους για τα σχόλια, τα “ευχαριστώ” σας, και για τον χρόνο που αφιερώσατε για να με διαβάσετε προχθές.

Χαιρετίσματα από Κουάλα Λούμπουρ
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.968
Likes
9.383
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Μικρό το κεφάλαιο, αλλά χρωμάτισες τη μέρα μου :)
 

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190
Κουαλαλουμπουριανές διαφορές μεταξύ 2010 και 2013... Βασικότερη όλων, ότι η KL σήμερα είναι πολύ (πάρτε το “πολύ”, δεκαπλασιάστε το, αυτό που προκύπτει διπλασιάστε το, κι έχετε μόνο το μισό από το για πόσο “πολύ” πραγματικά πρόκειται) πιο... χτισμένη από την πόλη που άφησα τον Νοέμβριο του '10. Ουρανοξύστες που τότε τους άφησα “στα μισά τους”, σήμερα όχι μόνο είναι ολοκληρωμένοι (κάτι που ούτως ή άλλως δεν προκαλεί εντύπωση, μια και πέρασαν δυόμισι χρόνια), αλλά έχουν δίπλα τους άλλους υπό (με ταχείς ρυθμούς) υπό ανέγερση ουρανοξύστες. Οικοδομικά συγκροτήματα που δίχως ίχνος υπερβολής μπορείς, λόγω έκτασης που καλύπτουν και περιλαμβανομένων κατοικιών, να τα χαρακτηρίσεις “μικρά χωριά”, τα είχα αφήσει στη... φάση της προετοιμασίας του χώρου πριν καν πέσουν τα πρώτα μπετά, και σήμερα είναι... “εντός πόλης χωριουδάκια” με τα όλα τους. Και πράσινες εκτάσεις που τις είχα αφήσει περιφραγμένες με ταμπέλες “no trespassing” κάπου κρεμασμένες, κι αυτές ακόμα είναι σήμερα συγκροτήματα μονοκατοικιών, καταστήματα, φαγάδικα...

Οι γραμμές των μέσων μαζικής μεταφοράς επεκτείνονται, ακόμα και στη δική μας “γειτονιά”, κάπου 20-25 χιλιόμετρα από τους Πύργους Πετρόνας. Το “ακόμα” έχει να κάνει λιγότερο με την απόσταση από το κέντρο της πόλης, και περισσότερο με το ότι η περιοχή που μένουμε ελέγχεται από την Αντιπολίτευση, κι η κεντρική Κυβέρνηση φρόντισε τα πέντε τελευταία χρόνια (μετά τις τελευταίες εκλογές) να... τιμωρήσει τον κόσμο εδώ, παγώνοντας όλα τα δημόσια έργα. Πρόσφατα άρχισαν ξανά τα έργα, επειδή, ω, τι σύμπτωση, πολύ σύντομα θα έχουμε εκλογές...

Ο νέος σταθμός λεωφορείων, ο οποίος μοιάζει περισσότερο με κτήριο αεροδρομίου κι έχει τόση σχέση με τον Puduraya, τον παλιό σταθμό λεωφορείων της KL, όση (σχέση) έχει ένα Airbus A380 με... χαρταετό, είναι πλέον πλήρως λειτουργικός (το '10 τον άφησα “στα τελειώματά του”). Μέχρι και νέο σούπερ τερματικό σταθμό “βρήκα” στο αεροδρόμιο (παραδίδεται τον Ιούνιο), και θα αποτελέσει τε-ρά-στι-α αναβάθμιση του “παλιού LCCT” (τερματικός σταθμός Low Cost εταιρειών), από τον οποίο έχετε περάσει όσοι έχετε πετάξει από/προς KL με την -αυξανόμενα ενοχλητική, αλλά ομολογουμένως θελκτικά οικονομική- AirAsia.

Όσο για αυτό που ανέφερα προχθές περί... συγχνωτισμού Μαλαισιανών από διαφορετικές εθνοτικές ομάδες, έχω την αίσθηση ότι κι εκεί κάποια μικρή αλλαγή έχει σημειωθεί. Το “λέω” επειδή έχω προσέξει νεαροπαρέες αποτελούμενες από Malays, Κινεζο-Μαλαισιανούς, και Ινδο-Μαλαισιανούς, να μοιράζονται τραπέζια σε food courts για παράδειγμα, και να μιλάνε στα Αγγλικά, κάτι που το 2010 θυμάμαι ότι είχα δει πολύ-πολύ λίγες φορές. Όχι ότι η Μαλαισία έγινε μέσα σε δυόμισι χρόνια κάποιος επί γης πολυεθνοτικός παράδεισος... Όμως, είναι σαν να μην έχεις δει ένα παιδάκι επί δυόμισι χρόνια. Το άφησες με το που πήγε “νήπια”, και το βρίσκεις να τελειώνει τη Β' Δημοτικού. Η διαφορά στο ύψος του είναι εμφανής. Παιδάκι παραμένει, δεν είναι ότι ζορίζεται να βολέψει τα πόδια του στο πίσω κάθισμα μικρού αυτοκινήτου, όμως ειδικά στα μάτια κάποιου που ήταν απών επί δυόμισι χρόνια, η διαφορά είναι πασιφανής.

Τέλος, μία ευχάριστη μη αλλαγή-αλλαγή έχει να κάνει με το πόσο λίγο έχουν ανέβει οι τιμές. Τον Δεκέμβριο του 2011, την πρώτη φορά που πήγα σε σούπερ μάρκετ κοντά στο σπίτι όπου έμεινα για δύο μήνες στο Μπουένος Άιρες, δεν ήξερα αν έπρεπε να ξεκαρδιστώ στα γέλια ή να δακρύσω, διαπιστώνοντας ότι οι τιμές, σε σχέση με το 2009, όχι απλά είχαν πετάξει, αλλά είχαν εκτιναχθεί τόσο (επαναλαμβάνω, σε σχέση με το 2009), που πλέον... είχαν ξεφύγει από τη γήινη βαρύτητα, και ήταν σε τροχιά, ανάμεσα στους -όχι πολύ ακριβότερους, ειδικά από τα εισαγωγής προϊόντα που βρίσκει κανείς σε αργεντίνικα σούπερ μάρκετ- τηλεπικοινωνιακούς δορυφόρους μας... Η φίλη μου παραπονιέται, λέει ότι οι τιμές έχουν ανέβει πολύ, επιτρέψτε μου όμως, έχοντας πάει σε αρκετές χώρες περισσότερες από μία φορές (δύο, τρεις, ή και περισσότερες), κι έχοντας παρατηρήσει τις από-χρονιά-σε-χρονιά διαφορές στις τιμές αλλού, να “πω” ότι οι τιμές εδώ παραμένουν “φιλικότατες”. Μπορείς να χαρείς πρωινό (ρότι με μπανάνα μέσα, ή αυγό, και ντόπιο τσάι) με λιγότερο από ένα ευρώ, και γεύμα (σε απλό μαγαζί) με λιγότερα από δύο. Γεύμα-μούρλια, και σε ποσότητα που σε αφήνει με την αίσθηση ότι τα έξι, εφτά, οκτώ ρίνγκιτ σου, ήταν απόλυτα καλοξοδεμένα.

Μία και μισή το μεσημέρι εδώ... Ώρα για φαγητό (με βλέπω να πηγαίνω σε κινέζικο για το λατρεμένο μου char kway teow -πέντε ρίνγκιτ, 1,25 ευρώ, η μεγάλη μερίδα. Με τέτοιες τιμές, δεν ασχολούμαι με τις “μικρές”, και λίγο φθηνότερες, μερίδες).
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Οπα .. ! Γεια σου βρε Δημητρη !
Πως απο τη Λατινικη Αμερικη βρεθηκες στην αντιπερα οχθη στην Ασια ..τι εκπληξη κιαυτη!!!
Να περνας καλα ..θα σε διαβαζουμε.
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.204
Μηνύματα
883.758
Μέλη
38.902
Νεότερο μέλος
Akis2002

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom