delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.199
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26
- Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28
- Κεφάλαιο 29
- Κεφάλαιο 30
- Κεφάλαιο 31
- Κεφάλαιο 32
- Κεφάλαιο 33
- Κεφάλαιο 34
- Κεφάλαιο 35
- Κεφάλαιο 36
Στο travelstories.gr γράφω -ασυνεπώς, δυστυχώς- από το 2009, άλλοτε από τη Λατινική Αμερική, άλλοτε από τη Νοτιοανατολική Ασία (καλή ώρα), άλλοτε από την Ανατολική Ευρώπη, και θυμάμαι ότι μια στο τόσο αναφερόμουν στον τομέα “ασφάλεια” στον εκάστοτε ταξιδιωτικό προορισμό μου, καταλήγοντας πάντα στη διαπίστωση ότι είμαι (ήμουν) αφελής, κι ότι ο κόσμος “μου” είναι (ήταν) -βλακωδώς- σχεδόν... αγγελικά πλασμένος. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το πόσο ασφαλής αισθανόμουν στη Γουατεμάλα, παρά το γεγονός ότι ακόμα και στο μικρό Κετσαλτενάνγκο (εκεί επέλεξα να κάνω μαθήματα Ισπανικών, σε αυτό οφείλεται το “10900km” μου, είναι η απόσταση της συγκεκριμένης πόλης από τη Θεσσαλονίκη), το οποίο ΔΕΝ είναι η πιο “επικίνδυνη” πόλη της χώρας, σχεδόν καθημερινά άκουγα ανατριχιαστικές ιστορίες για πράγματα που είχαν συμβεί σε συνομιλητές μου το προηγούμενο βράδυ...
Η... θεώρησή μου των πραγμάτων (στον τομέα “ασφάλεια”), άλλαξε δραματικά στις 25 Μαρτίου του 2012, πέρσι, όταν μου συνέβη αυτό που είχα φθάσει (αυτήν τη φορά όχι απλά “βλακωδώς”, αλλά ”βλακωδώς εις τη νιοστή”) στο σημείο να αισθάνομαι ότι δε θα μου συνέβαινε ποτέ. Λίγα τετράγωνα από το εθνικό στάδιο της Λίμα, στο Περού, τέσσερις-πέντε τύποι μού την... έπεσαν, μέρα μεσημέρι, σε κακόφημο μεν, αλλά γεμάτο κόσμο δρόμο, και μέσα σε ένα λεπτό είχαν κάνει φτερά όσα είχα μαζί μου, μένοντας με... μια ντουζίνα γρατζουνιές, μώλωπες, και κατά ειρωνεία, με το εισιτήριο του ποδοσφαιρικού αγώνα που πήγαινα να παρακολουθήσω (και στον οποίο πήγα, έστω και με τα ρούχα σκισμένα, αφού πρώτα ξέπλυνα τα αίματα σε ένα βενζινάδικο).
Επί μέρες, ξεχείλιζα από οργή. Ακόμη και όταν έπεφτα για ύπνο το βράδυ, σκεφτόμουν πόσο μα πόσο ήθελα να αρπάξω ένα μπαστούνι του μπέιζμπολ ή κάτι παρόμοιο, να επιστρέψω εκεί που μου επιτέθηκαν, και να σπάσω το κεφάλι όποιου με πλησίαζε με... ύποπτες προθέσεις. Άλλο τόσο ήμουν οργισμένος με τον ίδιο τον εαυτό μου, επειδή την είχα πατήσει έτσι. Δυστυχώς, άφησα αυτήν την κάκιστη εμπειρία να... χαλάσει (το σωστότερο ρήμα αρχίζει από “γαμ-”, αλλά...) το διάστημα που πέρασα στο Περού. Χρειάστηκε να περάσω τα σύνορα με τη Βολιβία για να καταφέρω να... τραβήξω μια γραμμή και να αφήσω πίσω μου ό,τι είχε συμβεί. Ήξερα ότι τα πράγματα μπορούσαν να είχαν εξελιχθεί πολύ χειρότερα, όμως αυτό δε μου έδινε σχεδόν καμία παρηγοριά...
Έναν χρόνο αργότερα, εδώ, στην Κουάλα Λούμπουρ, διαπιστώνω ότι είμαι πολύ περισσότερο... “υποψιασμένος”. Από την πρώτη μέρα μου εδώ, η φίλη μου μου έχει επιστήσει την προσοχή στα μηχανάκια. Κάθε δεύτερη μέρα μού υπενθυμίζει σε πόσα περιστατικά έχουν πρωταγωνιστήσει... μηχανακιόβιοι, πάντα δύο, επιβαίνοντας στο ίδιο μηχανάκι. Κάποιοι απλά αρπάζουν τσάντες όπως περπατάς. Ενίοτε δε διστάζουν να βγάλουν μαχαίρι για να κόψουν το λουρί της τσάντας. Κι αν “κόψουν” και τον κάτοχό της, καμία η σκοτούρα τους. Η ίδια η αδερφή της φίλης μου έπεσε θύμα επίθεσης μπροστά στο -πολυτελές- σπίτι της, επιστρέφοντας από τη δουλειά της, σε περιοχή μάλιστα η οποία υποτίθεται ότι φυλάσσεται, κι είναι “ασφαλής”. Όταν δε, πλησιάζουμε στο σπίτι τα βράδια, επιστρέφοντας από το κέντρο της πόλης, αν δει μηχανάκι να μας ακολουθεί ή να έρχεται από απέναντι και να πηγαίνει σιγά, η φίλη μου μου θυμίζει δύο Ελληνοβενεσολάνες αδερφές με τις οποίες πέρασα αρκετό χρόνο στο Καράκας αρχές του 2011. Εκείνες ήταν στο αμάξι τους, κι ήταν διαρκώς... στην τσίτα, “σκανάροντας” τη συμπεριφορά οποιουδήποτε οχήματος ή πεζού βρισκόταν σε μικρή απόσταση...
Είναι η Κουάλα Λούμπουρ “επικίνδυνη” πόλη; Παρά τα κάθε άλλο παρά σπάνια περιστατικά επιθέσεων, προσπαθώ (αν και ξένος, αν και λιγότερο γνώστης της κατάστασης από κάποιον ντόπιο), να “θυμίζω” στη φίλη μου ότι η ΚΛ είναι μία μεγάλη πόλη, στην οποία ζουν κοντά έξι εκατομμύρια άνθρωποι, αν προσθέσει κανείς στην ίδια την ΚΛ την ευρύτερη περιοχή της. Θα ήταν ουτοπικό να περιμένει κανείς στην αχανή και πολυπληθή πρωτεύουσα μίας χώρας να μην υπάρχει εγκληματικότητα. Ψύχραιμα, νομίζω (ελπίζω), βλέποντας τα πράγματα, άποψή μου είναι ότι η Κουάλα Λούμπουρ είναι ασφαλής, βάζοντας στο “ασφαλής” τον ορισμό “πόλη στην οποία οι πιθανότητες να πέσεις θύμα επίθεσης είναι λιγοστές, αν ακολουθείς τους κανόνες της... κοινής λογικής, που σου υποδεικνύουν τι είδους περιοχές να αποφεύγεις, ποιες ώρες της ημέρας”. Κι αν δεν ξέρεις ποιες περιοχές είναι αυτές, αν δεν το έχεις διαβάσει σε κάποιον οδηγό, ρώτα κάποιον στο ξενοδοχείο σου, ή απευθύνσου μέσω κάποιας ιστοσελίδας σε κόσμο που ζει εδώ. Καλή, χρήσιμη και... εποικοδομητική η εγρήγορση, αλλά με μέτρο. Αλλιώς, φοβάμαι ότι γίνεσαι σκλάβος της, και τότε ίσως είναι καλύτερα να μένεις σπίτι σου, και να βλέπεις τον κόσμο μόνο μέσω τηλεόρασης, από την ασφάλεια (κι αυτό σχετικό είναι...) του καναπέ σου...
Η... θεώρησή μου των πραγμάτων (στον τομέα “ασφάλεια”), άλλαξε δραματικά στις 25 Μαρτίου του 2012, πέρσι, όταν μου συνέβη αυτό που είχα φθάσει (αυτήν τη φορά όχι απλά “βλακωδώς”, αλλά ”βλακωδώς εις τη νιοστή”) στο σημείο να αισθάνομαι ότι δε θα μου συνέβαινε ποτέ. Λίγα τετράγωνα από το εθνικό στάδιο της Λίμα, στο Περού, τέσσερις-πέντε τύποι μού την... έπεσαν, μέρα μεσημέρι, σε κακόφημο μεν, αλλά γεμάτο κόσμο δρόμο, και μέσα σε ένα λεπτό είχαν κάνει φτερά όσα είχα μαζί μου, μένοντας με... μια ντουζίνα γρατζουνιές, μώλωπες, και κατά ειρωνεία, με το εισιτήριο του ποδοσφαιρικού αγώνα που πήγαινα να παρακολουθήσω (και στον οποίο πήγα, έστω και με τα ρούχα σκισμένα, αφού πρώτα ξέπλυνα τα αίματα σε ένα βενζινάδικο).
Επί μέρες, ξεχείλιζα από οργή. Ακόμη και όταν έπεφτα για ύπνο το βράδυ, σκεφτόμουν πόσο μα πόσο ήθελα να αρπάξω ένα μπαστούνι του μπέιζμπολ ή κάτι παρόμοιο, να επιστρέψω εκεί που μου επιτέθηκαν, και να σπάσω το κεφάλι όποιου με πλησίαζε με... ύποπτες προθέσεις. Άλλο τόσο ήμουν οργισμένος με τον ίδιο τον εαυτό μου, επειδή την είχα πατήσει έτσι. Δυστυχώς, άφησα αυτήν την κάκιστη εμπειρία να... χαλάσει (το σωστότερο ρήμα αρχίζει από “γαμ-”, αλλά...) το διάστημα που πέρασα στο Περού. Χρειάστηκε να περάσω τα σύνορα με τη Βολιβία για να καταφέρω να... τραβήξω μια γραμμή και να αφήσω πίσω μου ό,τι είχε συμβεί. Ήξερα ότι τα πράγματα μπορούσαν να είχαν εξελιχθεί πολύ χειρότερα, όμως αυτό δε μου έδινε σχεδόν καμία παρηγοριά...
Έναν χρόνο αργότερα, εδώ, στην Κουάλα Λούμπουρ, διαπιστώνω ότι είμαι πολύ περισσότερο... “υποψιασμένος”. Από την πρώτη μέρα μου εδώ, η φίλη μου μου έχει επιστήσει την προσοχή στα μηχανάκια. Κάθε δεύτερη μέρα μού υπενθυμίζει σε πόσα περιστατικά έχουν πρωταγωνιστήσει... μηχανακιόβιοι, πάντα δύο, επιβαίνοντας στο ίδιο μηχανάκι. Κάποιοι απλά αρπάζουν τσάντες όπως περπατάς. Ενίοτε δε διστάζουν να βγάλουν μαχαίρι για να κόψουν το λουρί της τσάντας. Κι αν “κόψουν” και τον κάτοχό της, καμία η σκοτούρα τους. Η ίδια η αδερφή της φίλης μου έπεσε θύμα επίθεσης μπροστά στο -πολυτελές- σπίτι της, επιστρέφοντας από τη δουλειά της, σε περιοχή μάλιστα η οποία υποτίθεται ότι φυλάσσεται, κι είναι “ασφαλής”. Όταν δε, πλησιάζουμε στο σπίτι τα βράδια, επιστρέφοντας από το κέντρο της πόλης, αν δει μηχανάκι να μας ακολουθεί ή να έρχεται από απέναντι και να πηγαίνει σιγά, η φίλη μου μου θυμίζει δύο Ελληνοβενεσολάνες αδερφές με τις οποίες πέρασα αρκετό χρόνο στο Καράκας αρχές του 2011. Εκείνες ήταν στο αμάξι τους, κι ήταν διαρκώς... στην τσίτα, “σκανάροντας” τη συμπεριφορά οποιουδήποτε οχήματος ή πεζού βρισκόταν σε μικρή απόσταση...
Είναι η Κουάλα Λούμπουρ “επικίνδυνη” πόλη; Παρά τα κάθε άλλο παρά σπάνια περιστατικά επιθέσεων, προσπαθώ (αν και ξένος, αν και λιγότερο γνώστης της κατάστασης από κάποιον ντόπιο), να “θυμίζω” στη φίλη μου ότι η ΚΛ είναι μία μεγάλη πόλη, στην οποία ζουν κοντά έξι εκατομμύρια άνθρωποι, αν προσθέσει κανείς στην ίδια την ΚΛ την ευρύτερη περιοχή της. Θα ήταν ουτοπικό να περιμένει κανείς στην αχανή και πολυπληθή πρωτεύουσα μίας χώρας να μην υπάρχει εγκληματικότητα. Ψύχραιμα, νομίζω (ελπίζω), βλέποντας τα πράγματα, άποψή μου είναι ότι η Κουάλα Λούμπουρ είναι ασφαλής, βάζοντας στο “ασφαλής” τον ορισμό “πόλη στην οποία οι πιθανότητες να πέσεις θύμα επίθεσης είναι λιγοστές, αν ακολουθείς τους κανόνες της... κοινής λογικής, που σου υποδεικνύουν τι είδους περιοχές να αποφεύγεις, ποιες ώρες της ημέρας”. Κι αν δεν ξέρεις ποιες περιοχές είναι αυτές, αν δεν το έχεις διαβάσει σε κάποιον οδηγό, ρώτα κάποιον στο ξενοδοχείο σου, ή απευθύνσου μέσω κάποιας ιστοσελίδας σε κόσμο που ζει εδώ. Καλή, χρήσιμη και... εποικοδομητική η εγρήγορση, αλλά με μέτρο. Αλλιώς, φοβάμαι ότι γίνεσαι σκλάβος της, και τότε ίσως είναι καλύτερα να μένεις σπίτι σου, και να βλέπεις τον κόσμο μόνο μέσω τηλεόρασης, από την ασφάλεια (κι αυτό σχετικό είναι...) του καναπέ σου...