10900km
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.190
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26
- Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28
- Κεφάλαιο 29
- Κεφάλαιο 30
- Κεφάλαιο 31
- Κεφάλαιο 32
- Κεφάλαιο 33
- Κεφάλαιο 34
- Κεφάλαιο 35
- Κεφάλαιο 36
Καταγραφή “φρέσκων” εντυπώσεων από το νησί Penang, κοντά στα σύνορα με την Ταϊλάνδη, στο οποίο ευτυχήσαμε να περάσουμε το περασμένο ΣΚ(Δ)...
Αντί να πάρουμε το αυτοκίνητο από Κουάλα Λούμπουρ, όπως κάναμε τις δύο φορές που πήγαμε στο νησί το 2010, πειραματιστήκαμε με το βραδινό τρένο. Με 40 ρίνγκιτ (περίπου 10 ευρώ) φεύγεις από ΚΛ στις έντεκα το βράδυ, περνάς εφτάμιση ώρες ξαπλωμένος σε αξιοπρεπέστατων διαστάσεων κρεβάτι, και φθάνεις νωρίς το πρωί στο Butterworth, “απέναντι” από το νησί. Ο σταθμός των τρένων είναι ακριβώς δίπλα στο τζέτι από το οποίο παίρνεις το εξευτελιστικά φθηνό (1,20 ρίνγκιτ, περίπου 30 λεπτά του ευρώ) φέρι για Georgetown, την πρωτεύουσα του Penang. Κατά τις εφτά το πρωί, περνάς λίγα λεπτά (περίπου δέκα), επιπλέοντας σιγά-σιγά προς το νησί, με τον ουρανό να αρχίζει να φωτίζει πίσω σου. Σκεφτόμουν ότι αν αυτή ήταν η πρώτη φορά μου στο νησί, θα με είχε κερδίσει πριν ακόμα πατήσω το πόδι μου εκεί, λόγω φθηνού και ξεκούραστου τρόπου μετάβασης, λόγω γοητευτικού τρόπου... προσέγγισής του (πάνω σε φέρι, με τον ουρανό να αρχίζει να φωτίζει), και λόγω... “διακοποκαλοκαιρινού” feeling. Μετά από έξι βδομάδες στην Κουάλα Λούμπουρ, η επικείμενη άφιξή μας σε νησί με έκανε να αισθανθώ ότι ήμουν σε μίνι καλοκαιρινές διακοπές...
Ο ξενώνας που επιλέξαμε ήταν 5-10 λεπτά περπάτημα από το τζέτι. Καθίσαμε σε ένα ινδικό μαγαζί για πρωινό “ρότι”. Μέσα σε δέκα λεπτά, είχαμε ήδη βιώσει δύο “μόνο στο Penang” εμπειρίες. Πρώτα, είδαμε δίπλα μας μία παρέα τριών αστυνομικών. Ένας Malay, ένας Κινέζος, ένας Ινδός. Αυτό, όντως, μόνο στο Penang, καθώς οπουδήποτε αλλού στη Μαλαισία, αστυνομικοί είναι σχεδόν αποκλειστικά Malays, ένα από τα πάμπολλα προνόμια (το να καταλαμβάνουν χαριστικά τέτοιες θέσεις εργασίας) που απολαμβάνουν οι Malays στη χώρα που πολλοί εξ αυτών θεωρούν πρώτα δική τους, και μετά όλων των υπόλοιπων εθνοτικών ομάδων που ζουν εδώ, άσχετα αν κάποιοι από τους Κινέζους ή τους Ινδούς είναι Μαλαισιανοί εδώ και γενιές... Από τις προηγούμενες εκλογές του 2008, την Πολιτεία του Penang την κυβερνά η μαλαισιανή αντιπολίτευση, και είναι σε γενικές γραμμές το... καμάρι της, μία απόδειξη ότι η Μαλαισία μπορεί να γίνει μία “άλλη” χώρα, μία πολύ πιο δίκαιη και προοδευτική χώρα, αν οι Μαλαισιανοί στην πλειοψηφία τους θελήσουν να δώσουν στη σημερινή αντιπολίτευση την ευκαιρία να εφαρμόσει σε όλη τη χώρα την πολιτική που εφάρμοσε στο Penang από το 2008 μέχρι τώρα.
Η δεύτερη “μόνο στο Penang” εμπειρία, είχε να κάνει με το δωρεάν ασύρματο ίντερνετ που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, κάτι που εκτιμήσαμε δεόντως, μια και νωρίς το πρωί έπρεπε η φίλη μου κι εγώ να ανεβάσουμε στο ίντερνετ κάποιες ειδήσεις, εκείνη στα Κινέζικα, εγώ στα Αγγλικά και στα Μαλαισιανά (όχι ότι μιλάω Μαλαισιανά... Είναι μία... χαριτωμένη ιστορία), δουλειά από την οποία μας προκύπτει ένα μικρό εισόδημα. Το του ίντερνετ έχει τη σημασία του, το ότι είναι δωρεάν, και διαθέσιμο σε όλους. Σε πολιτείες με μικρότερες πόλεις και μεγάλο μέρος του κόσμου να μένει σε μικρά χωριά, εκεί όπου η πλειοψηφία του κόσμου είναι ψηφοφόροι της σημερινής Κυβέρνησης, κόσμος που “ενημερώνεται” για τα τεκταινόμενα στη χώρα μέσω των τηλεοπτικών σταθμών-φερέφωνων και εφημερίδων-κομματικών οργάνων της Κυβέρνησης, το ίντερνετ αποτελεί ακόμα... εξωτικό φρούτο, η Κυβέρνηση προτιμά τον κόσμο... κοπάδι, και μόλις πρόσφατα υποσχέθηκε -προεκλογικά- να προσφέρει δωρεάν ίντερνετ στον τοπικό πληθυσμό ΓΙΑ ΜΙΣΗ ΩΡΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ...
Το υπόλοιπο πρωινό το περάσαμε κάνοντας ποδήλατο εντός πόλης, δραστηριότητα απολαυστική παρά τα πολλά αυτοκίνητα, δραστηριότητα γεμάτη εκπλήξεις, λόγω των... καλουδιών που ξαφνικά εμφανίζονται μπροστά σου καθώς κάνεις ποδήλατο στην Georgetown. Η πόλη είναι γεμάτη από “street art” δύο ειδών. Παίρνοντας μία στροφή μπορεί ξαφνικά να δεις μπροστά σου μία τοιχογραφία συνδυασμένη με κάποιο αντικείμενο. Δύο πιτσιρίκια εικονίζονται να κάνουν κούνια, με δύο κούνιες, πραγματικές κούνιες, να είναι κολλημένες στον τοίχο. Δύο άλλα πιτσιρίκια εικονίζονται να παίζουν μπάσκετ, με μία μπάλα να είναι επίσης κολλημένη στον τοίχο, και δίπλα μία μπασκέτα. Άλλα πιτσιρίκια, όλα χαμογελαστά, κάνουν ποδήλατο. Ξανά, ναι, στον τοίχο είναι κολλημένο ένα πραγματικό ποδήλατο, τοποθετημένο έτσι ώστε βλέποντας την τοιχογραφία να μένεις με την εντύπωση ότι τα πιτσιρίκια είναι πράγματι πάνω σε ποδήλατο.
Η άλλη μορφή “street art” έχει να κάνει με μεταλλικές “ζωγραφιές”. Απέναντι από τον κεντρικό πυροσβεστικό σταθμό για παράδειγμα, υπάρχει μία “τοιχογραφία”, η οποία όμως είναι φτιαγμένη εξ ολοκλήρου από σίδερο, να δείχνει έναν... παλιό πυροσβέστη, και να περιγράφει με δύο προτάσεις την ιστορία του πυροσβεστικού σώματος στο νησί. Αλλού, σε έναν τοίχο δίπλα σε ένα παραδοσιακό μαγαζί που φτιάχνει αντικείμενα με ξύλο μπαμπού, σε σχετική “ζωγραφιά” υπάρχει μία δασκάλα να ψάχνει τη “βέργα” της, κι ένα πιτσιρίκι, μαθητής, να σκιάζεται από αυτό που τον περιμένει (η φίλη μου μου εξήγησε ότι όταν ήταν μικρή και πήγαινε σχολείο, οι δάσκαλοι χρησιμοποιούσαν ακόμα βέργες από μπαμπού για να... νουθετούν τους μαθητές). Κάθε δρόμος κι ένα χαρακτηριστικό του, κάθε δρόμος και μία χιουμοριστική “τοιχογραφία”, με τουρίστες να βγάζουν φωτογραφίες, και κάποιους να κρατούν χάρτες στους οποίους είναι σημειωμένα όλα τα σημεία. Αισθάνθηκα τυχερός που είχα μαζί μου Μαλαισιανή παρέα, μια και οι “εικόνες” έβγαζαν πολύ περισσότερο νόημα μετά τις δικές της επεξηγήσεις...
Κάπως έτσι, με ατελείωτη ποδηλατάδα, με... street art-hunting, και φυσικά με μπόλικο φαγητό (η Georgetown είναι μία απέραντη υπαίθρια κουζίνα), πέρασε η πρώτη μέρα μας στο νησί. Επειδή το κείμενο αρχίζει να... ξεφεύγει σε λέξεις, συνεχίζω και συνοψίζω εντυπώσεις από Penang, αύριο.
Αντί να πάρουμε το αυτοκίνητο από Κουάλα Λούμπουρ, όπως κάναμε τις δύο φορές που πήγαμε στο νησί το 2010, πειραματιστήκαμε με το βραδινό τρένο. Με 40 ρίνγκιτ (περίπου 10 ευρώ) φεύγεις από ΚΛ στις έντεκα το βράδυ, περνάς εφτάμιση ώρες ξαπλωμένος σε αξιοπρεπέστατων διαστάσεων κρεβάτι, και φθάνεις νωρίς το πρωί στο Butterworth, “απέναντι” από το νησί. Ο σταθμός των τρένων είναι ακριβώς δίπλα στο τζέτι από το οποίο παίρνεις το εξευτελιστικά φθηνό (1,20 ρίνγκιτ, περίπου 30 λεπτά του ευρώ) φέρι για Georgetown, την πρωτεύουσα του Penang. Κατά τις εφτά το πρωί, περνάς λίγα λεπτά (περίπου δέκα), επιπλέοντας σιγά-σιγά προς το νησί, με τον ουρανό να αρχίζει να φωτίζει πίσω σου. Σκεφτόμουν ότι αν αυτή ήταν η πρώτη φορά μου στο νησί, θα με είχε κερδίσει πριν ακόμα πατήσω το πόδι μου εκεί, λόγω φθηνού και ξεκούραστου τρόπου μετάβασης, λόγω γοητευτικού τρόπου... προσέγγισής του (πάνω σε φέρι, με τον ουρανό να αρχίζει να φωτίζει), και λόγω... “διακοποκαλοκαιρινού” feeling. Μετά από έξι βδομάδες στην Κουάλα Λούμπουρ, η επικείμενη άφιξή μας σε νησί με έκανε να αισθανθώ ότι ήμουν σε μίνι καλοκαιρινές διακοπές...
Ο ξενώνας που επιλέξαμε ήταν 5-10 λεπτά περπάτημα από το τζέτι. Καθίσαμε σε ένα ινδικό μαγαζί για πρωινό “ρότι”. Μέσα σε δέκα λεπτά, είχαμε ήδη βιώσει δύο “μόνο στο Penang” εμπειρίες. Πρώτα, είδαμε δίπλα μας μία παρέα τριών αστυνομικών. Ένας Malay, ένας Κινέζος, ένας Ινδός. Αυτό, όντως, μόνο στο Penang, καθώς οπουδήποτε αλλού στη Μαλαισία, αστυνομικοί είναι σχεδόν αποκλειστικά Malays, ένα από τα πάμπολλα προνόμια (το να καταλαμβάνουν χαριστικά τέτοιες θέσεις εργασίας) που απολαμβάνουν οι Malays στη χώρα που πολλοί εξ αυτών θεωρούν πρώτα δική τους, και μετά όλων των υπόλοιπων εθνοτικών ομάδων που ζουν εδώ, άσχετα αν κάποιοι από τους Κινέζους ή τους Ινδούς είναι Μαλαισιανοί εδώ και γενιές... Από τις προηγούμενες εκλογές του 2008, την Πολιτεία του Penang την κυβερνά η μαλαισιανή αντιπολίτευση, και είναι σε γενικές γραμμές το... καμάρι της, μία απόδειξη ότι η Μαλαισία μπορεί να γίνει μία “άλλη” χώρα, μία πολύ πιο δίκαιη και προοδευτική χώρα, αν οι Μαλαισιανοί στην πλειοψηφία τους θελήσουν να δώσουν στη σημερινή αντιπολίτευση την ευκαιρία να εφαρμόσει σε όλη τη χώρα την πολιτική που εφάρμοσε στο Penang από το 2008 μέχρι τώρα.
Η δεύτερη “μόνο στο Penang” εμπειρία, είχε να κάνει με το δωρεάν ασύρματο ίντερνετ που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, κάτι που εκτιμήσαμε δεόντως, μια και νωρίς το πρωί έπρεπε η φίλη μου κι εγώ να ανεβάσουμε στο ίντερνετ κάποιες ειδήσεις, εκείνη στα Κινέζικα, εγώ στα Αγγλικά και στα Μαλαισιανά (όχι ότι μιλάω Μαλαισιανά... Είναι μία... χαριτωμένη ιστορία), δουλειά από την οποία μας προκύπτει ένα μικρό εισόδημα. Το του ίντερνετ έχει τη σημασία του, το ότι είναι δωρεάν, και διαθέσιμο σε όλους. Σε πολιτείες με μικρότερες πόλεις και μεγάλο μέρος του κόσμου να μένει σε μικρά χωριά, εκεί όπου η πλειοψηφία του κόσμου είναι ψηφοφόροι της σημερινής Κυβέρνησης, κόσμος που “ενημερώνεται” για τα τεκταινόμενα στη χώρα μέσω των τηλεοπτικών σταθμών-φερέφωνων και εφημερίδων-κομματικών οργάνων της Κυβέρνησης, το ίντερνετ αποτελεί ακόμα... εξωτικό φρούτο, η Κυβέρνηση προτιμά τον κόσμο... κοπάδι, και μόλις πρόσφατα υποσχέθηκε -προεκλογικά- να προσφέρει δωρεάν ίντερνετ στον τοπικό πληθυσμό ΓΙΑ ΜΙΣΗ ΩΡΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ...
Το υπόλοιπο πρωινό το περάσαμε κάνοντας ποδήλατο εντός πόλης, δραστηριότητα απολαυστική παρά τα πολλά αυτοκίνητα, δραστηριότητα γεμάτη εκπλήξεις, λόγω των... καλουδιών που ξαφνικά εμφανίζονται μπροστά σου καθώς κάνεις ποδήλατο στην Georgetown. Η πόλη είναι γεμάτη από “street art” δύο ειδών. Παίρνοντας μία στροφή μπορεί ξαφνικά να δεις μπροστά σου μία τοιχογραφία συνδυασμένη με κάποιο αντικείμενο. Δύο πιτσιρίκια εικονίζονται να κάνουν κούνια, με δύο κούνιες, πραγματικές κούνιες, να είναι κολλημένες στον τοίχο. Δύο άλλα πιτσιρίκια εικονίζονται να παίζουν μπάσκετ, με μία μπάλα να είναι επίσης κολλημένη στον τοίχο, και δίπλα μία μπασκέτα. Άλλα πιτσιρίκια, όλα χαμογελαστά, κάνουν ποδήλατο. Ξανά, ναι, στον τοίχο είναι κολλημένο ένα πραγματικό ποδήλατο, τοποθετημένο έτσι ώστε βλέποντας την τοιχογραφία να μένεις με την εντύπωση ότι τα πιτσιρίκια είναι πράγματι πάνω σε ποδήλατο.
Η άλλη μορφή “street art” έχει να κάνει με μεταλλικές “ζωγραφιές”. Απέναντι από τον κεντρικό πυροσβεστικό σταθμό για παράδειγμα, υπάρχει μία “τοιχογραφία”, η οποία όμως είναι φτιαγμένη εξ ολοκλήρου από σίδερο, να δείχνει έναν... παλιό πυροσβέστη, και να περιγράφει με δύο προτάσεις την ιστορία του πυροσβεστικού σώματος στο νησί. Αλλού, σε έναν τοίχο δίπλα σε ένα παραδοσιακό μαγαζί που φτιάχνει αντικείμενα με ξύλο μπαμπού, σε σχετική “ζωγραφιά” υπάρχει μία δασκάλα να ψάχνει τη “βέργα” της, κι ένα πιτσιρίκι, μαθητής, να σκιάζεται από αυτό που τον περιμένει (η φίλη μου μου εξήγησε ότι όταν ήταν μικρή και πήγαινε σχολείο, οι δάσκαλοι χρησιμοποιούσαν ακόμα βέργες από μπαμπού για να... νουθετούν τους μαθητές). Κάθε δρόμος κι ένα χαρακτηριστικό του, κάθε δρόμος και μία χιουμοριστική “τοιχογραφία”, με τουρίστες να βγάζουν φωτογραφίες, και κάποιους να κρατούν χάρτες στους οποίους είναι σημειωμένα όλα τα σημεία. Αισθάνθηκα τυχερός που είχα μαζί μου Μαλαισιανή παρέα, μια και οι “εικόνες” έβγαζαν πολύ περισσότερο νόημα μετά τις δικές της επεξηγήσεις...
Κάπως έτσι, με ατελείωτη ποδηλατάδα, με... street art-hunting, και φυσικά με μπόλικο φαγητό (η Georgetown είναι μία απέραντη υπαίθρια κουζίνα), πέρασε η πρώτη μέρα μας στο νησί. Επειδή το κείμενο αρχίζει να... ξεφεύγει σε λέξεις, συνεχίζω και συνοψίζω εντυπώσεις από Penang, αύριο.