Ινδονησία Μαλαισία Ταϊβάν Φιλιππίνες Μαλαισία (και Ταϊβάν, και Φιλιππίνες, και Ιάβα, και, και, και...) για εννιά -τουλάχιστον- μήνες

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190

Suao, Hualien, φαράγγι Ταρόκο, κανακέματος συνέχεια στην ανατολική ακτή

Όταν αγοράσαμε τα εισιτήρια της Air Asia για Ταϊβάν τον Μάρτιο, η ιδέα (την οποία τώρα σκέφτομαι και γελάω με το πόσο... αφελείς ήμασταν όταν τη σκαρφιστήκαμε) ήταν να κάνουμε με ποδήλατα τον γύρο του νησιού, μία απόσταση που μπορεί να μην είναι και... Κάιρο-Κέιπ Τάουν, όμως ΕΙΝΑΙ κάποιες εκατοντάδες χιλιόμετρα, με μεγάλο μέρος των οποίων να είναι ανηφόρα, ειδικά στην ορεινή ανατολική πλευρά του νησιού. Ναι μεν “είμαστε των ποδηλάτων”, και η φίλη μου και εγώ, ναι μεν τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα καβαλάμε τα ποδήλατά μας και πηγαίνουμε κάπου γύρω από την Κουάλα Λούμπουρ για να... ξεχαρμανιάσουμε ποδηλατικώς, όμως ούτε εκείνη ούτε εγώ είχαμε/έχουμε εμπειρία από... bicycle touring, να χρησιμοποιούμε ειδικά ποδήλατα με φορτωμένα πάνω τους όλα τα πράγματά μας και να διανύουμε όλες τις αποστάσεις από προορισμό σε προορισμό κάνοντας πετάλι, με ήλιο ή βροχή, με απαλό αεράκι ή άνεμο που σε παίρνει και σε σηκώνει. Ήταν σαν να ξέραμε από πέντε λέξεις σε μία κατά τα άλλα ακαταλαβίστικη για εμάς γλώσσα, ας πούμε... Αραβικά, και ξέροντας εκείνες τις πέντε λέξεις να βάλαμε πλώρη να... γράψουμε άρθρο για τις κλιματικές αλλαγές στον πλανήτη, θέλοντας να το δημοσιεύσουμε σε επιστημονικό περιοδικό. Όπα...

Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρω ότι το bicycle touring στην Ταϊβάν, είναι ό,τι το island hopping στην Ελλάδα. Δε νομίζω να πέφτω έξω γράφοντας ότι αυτό που οι περισσότεροι ξένοι που επισκέπτονται τη χώρα μας έχουν στο μυαλό τους, είναι να περάσουν τον χρόνο τους εκεί πηγαίνοντας από το ένα νησί στο άλλο, ειδικά αν είναι η πρώτη φορά τους στην Ελλάδα, και θέλουν μέσα σε 10-15 μέρες να δουν τα “must”, ας πούμε Μύκονο, Σαντορίνη, κάποια ακόμα νησιά των Κυκλάδων, και χρόνου επιτρέποντος, Κρήτη. Η Ελλάδα θεωρείται παράδεισος για να κάνεις island hopping. Παρομοίως, η Ταϊβάν είναι σήμερα ίσως Ο προορισμός για να χαρείς την αγάπη σου για το ποδήλατο. Αν οι Ταϊβανέζοι “κανακεύουν” τον τουρίστα μια φορά, τον ΠΟΔΗΛΑΤΗ τουρίστα τον κανακεύουν δέκα, προσφέροντάς σου τόσες μα τόσες διευκολύνσεις. Mια ιδέα μόνο σας δίνω, κάθε αστυνομικό τμήμα είναι κι ένα μικρό καταφύγιο για τους ποδηλάτες, στο οποίο μπορείς να φουσκώσεις λάστιχα, να γεμίσεις το μπουκάλι σου με νερό, να χρησιμοποιήσεις εργαλεία για να επισκευάσεις το ποδήλατό σου αν χρειάζεται κάτι, ακόμη και να περάσεις τη βραδιά δωρεάν, αν ταξιδεύεις με ultra low budget.

Όταν λοιπόν, προ αναχώρησης για Ταϊβάν, συνειδητοποιήσαμε ότι... ήμασταν στην καρακοσμάρα μας νομίζοντας (σοβαρά, το σκέφτομαι τώρα και γελάω σαν χάχας...) ότι “τον είχαμε” τον γύρο του νησιού με ποδήλατα, σκαρφίστηκα plan B. Θα ταξιδεύαμε με τρένα και λεωφορεία, και θα χρησιμοποιούσαμε πόλεις σαν βάσεις, για δύο-τρεις ημέρες, για να κάνουμε ποδήλατο στις γύρω περιοχές. Με αυτήν τη σκέψη σαν οδηγό, έπρεπε να βρω την ιδανικότερη πόλη στην ανατολική ακτή. Η επιλογή, αν διαβάσεις έναν τουριστικό οδηγό και 3-4 σχετικά μπλογκ στο ίντερνετ, προφανής. Hualien, πόλη το όνομα της οποίας στο δικό μου λεξιλόγιο ισοδυναμεί πλέον με αυτό που λέμε “πλήρες πακέτο”...

Το να περνάς χρόνο στο Hualien, είναι σαν να είσαι επικείμενος αγοραστής αυτοκινήτου, να έχεις κάτι κατά νου, να είσαι δηλαδή ήδη θετικά προδιατεθειμένος πηγαίνοντας στην αντιπροσωπεία, κι εκεί όχι μόνο εντυπωσιάζεσαι από το πώς είναι από κοντά το αυτοκίνητο που είχες στο μυαλό σου (και στο οποίο μπαίνεις πρώτη φορά), αλλά επιπλέον οι της αντιπροσωπείας σού λένε “επιπλέον 15% έκπτωση, 60 άτοκες δόσεις, δωρεάν σέρβις για πέντε χρόνια, και πέντε δώρα, όχι για να διαλέξτε ένα από αυτά, αλλά για να τα πάρετε και τα πέντε”. Το μόνο που δε σου προσφέρουν είναι παράδοση του αυτοκινήτου στο σπίτι από τον ίδιο τον πρόεδρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, παρέα με την περσινή Μις Υφήλιος...

Δωμάτιο, σούπερ, με περίπου 25 ευρώ τη βραδιά. Ποδήλατα, δωρεάν, από την ιδιοκτήτρια του ξενώνα. Επιλογές για βόλτες με ποδήλατο, προς κάθε κατεύθυνση. Βαθμός δυσκολίας διαδρομών, μικρός έως μέτριος, μόνο. Απόλαυση... Βόρεια, πήγαμε μέχρι το στρατιωτικό αεροδρόμιο, ποδηλατώντας δίπλα στη θάλασσα. Νότια, περάσαμε ώρες κάνοντας βόλτα εν μέσω χωραφιών, σε μία περιοχή με δικό του δίκτυο ποδηλατόδρομων, ναι, ακόμα και ανάμεσα στα χωράφια. Νότια και δυτικά, πεταλιές μέχρι μία λίμνη, και μετά γύρος της λίμνης στο ρελαντί, ξέγνοιαστα, σταματώντας κάθε λίγα μέτρα για misty φωτογραφίες (έβρεξε λίγο, αλλά όχι τόσο που να μας... μουλιάσει τη βόλτα). Και, κερασάκι στην τούρτα, φαράγγι Ταρόκο, το νούμερο ένα αξιοθέατο της Ταϊβάν (με εξαίρεση προφανώς τον Ταϊπέι 101, τον ουρανοξύστη που βλέπετε κάθε πρωτοχρονιά στην τηλεόραση στο βίντεο με σώου πυροτεχνημάτων από όλο τον κόσμο), το με διαφορά πιο όμορφο μέρος που είδα στην Ταϊβάν, ίσως επειδή λείπουν παντελώς τα κατά κανόνα κακάσχημα κτήρια που βλέπεις σε πόλεις, και τα μόνα κτίσματα που είναι μπολιασμένα στο επιβλητικό φυσικό τοπίο είναι κουκλίστικοι ναοί, σφηνωμένοι σε απότομες, ή μάλλον κυριολεκτικά κατακόρυφες, βουνοπλαγιές.

Προσθέστε σε αυτά το πόσο ευχάριστη είναι η ίδια η πόλη, με τα παραθαλάσσια πάρκα της, το ποτάμι της, την χαλαρή ατμόσφαιρά της, τα πάμφθηνα φαγάδικά της, προσθέστε και το πόσο “έγραψε” η ιδιοκτήτρια του ξενώνα μας με κάτι που έκανε το πρωί που φύγαμε (η αναχώρησή μας ήταν πολύ νωρίς, πολύ πριν σερβιριστεί το πρωινό, κι η κυρία μάς ετοίμασε σακούλες με πρωινό και τις άφησε στο ψυγείο μας από το προηγούμενο βράδυ, επειδή “κανείς δε φεύγει από τον ξενώνα μου με άδειο το στομάχι”), κι έχετε μια καλή ιδέα τού γιατί σκέφτομαι σήμερα Hualien και νοερά του βγάζω το καπέλο σαν ταξιδιώτης...

Όσο για το... μικρούλι Suao, σταθμό του ταξιδιού μας μεταξύ Ταϊπέι και Hualien, το επέλεξα επειδή μου έκαναν κλικ κάποιες φωτογραφίες που είδα στο ίντερνετ από το λιμάνι του, γεμάτο ψαροκάικα και ψαρόβαρκες. Το είδα παραλιακό, το είδα πάνω στη γραμμή του τρένου από Ταϊπέι για Hualien, η φίλη μου βρήκε δωμάτιο με 10 ευρώ(!), σε σπίτι οικογένειας (η μαμά της οποίας μάς έκανε επί δύο μέρες να αισθανόμαστε σαν παιδιά της), είδαμε ότι έχει και “ψωμί” για βόλτες με ποδήλατο, οπότε... “γιατί όχι;” Κατάληξη; Αντί για μία βραδιά, μείναμε δύο, και δε μείναμε ακόμη περισσότερες, επειδή έπρεπε να συνεχίσουμε προς Hualien (στο οποίο μείναμε επίσης περισσότερο απ' όσο είχαμε προϋπολογίσει, με αποτέλεσμα να “πηδήξουμε” την υπόλοιπη ανατολική ακτή, και να πάρουμε τρένο απευθείας για τη νοτιοδυτική ακτή, για την οποία θα γράψω -επίσης “ύμνο”- στο επόμενο κείμενο).

Το ίδιο το Suao αποδείχθηκε απλά συμπαθητικό. Το επίνειό του ήταν που μας κέρδισε. Περιμέναμε να βρούμε ένα λιμάνι γεμάτο κίνηση, χρώματα και μυρωδιές, ιδανικό για φωτογραφίες. Βρήκαμε αυτό (αλλά πολύ πιο “ουάου”), βρήκαμε όμως και δύο παραλίες, η μία μικρή και γραφική, η άλλη πλατιά και επιβλητική, έτσι όπως έχει πράσινους λόφους στις δύο άκρες της, πλάτος γύρω στα τριάντα μέτρα, και ψηλά κύματα να σκάνε αδιάκοπα στην καμπύλη ακτή. “Κουφό” της επίσκεψής μας στη συγκεκριμένη παραλία, η ύπαρξη καφετέριας στο ένα άκρο της, μαγαζί που έμοιαζε βγαλμένο από κυκλαδίτικο νησί, με τον μπλε τρούλο του, το ολόλευκο “καμπαναριό” του, φυσικά τους ολόλευκους επίσης τοίχους του, σκαλοπάτια, τα πάντα, και με τους διακοσμητικούς γλάρους του. Κι από δίπλα ένας μικρός ανεμόμυλος, θυμίζοντας Μύκονο. “Ελληνικό σπίτι”, ή κάπως έτσι, έγραφε μία ταμπέλα στην είσοδό του, στα Κινέζικα. Και το εσωτερικό του, κάτι σαν ελληνική ταβέρνα, με το λευκό και το μπλε να κυριαρχούν, και τους τοίχους γεμάτους από αστερίες και ψαράδικα δίχτυα.

Τρίτο κείμενο για Ταϊβάν, τρίτος “ύμνος”. Αν έχω αρχίσει να σας ξενερώνω πλέκοντας μονότονα το εγκώμιο του νησιού που γύρισα όσο πρόλαβα μέσα σε τρεις εβδομάδες, κάντε υπομονή μια βδομαδούλα μέχρι να αρχίσω να γράφω για τις επίσης τρεις εβδομάδες που πέρασα στις Φιλιππίνες(...).


Χαιρετίσματα από Κουάλα Λούμπουρ, όπου ο μήνας του Ραμαζανιού φθάνει στο τέλος του (κι οι μουσουλμάνοι θα επιστρέψουν στο να τρώνε και κατά τη διάρκεια της ημέρας, κι όχι μόνο προ ανατολής και μετά δύσης ηλίου), προσωπικά όμως εκείνο που με ενθουσιάζει περισσότερο είναι ότι το Σάββατο που μας έρχεται θα δω “ζωντανά” Μέσι και Νεϊμάρ, Μπαρσελόνα εναντίον Εθνικής Μαλαισίας. Καλή εμπειρία ήταν και το προ λίγων εβδομάδων Μαλαισία-Τσέλσι 1-4, όμως άλλο Τσέλσι (και μάλιστα ελλιπής), κι άλλο ΠΛΗΡΗΣ ΜΠΑΡΣΑ... Δε βλέπω την ώρα (και καθόλου δε με πειράζει που δε θα ξαναδώ τα περίπου 25 ευρώ του εισιτηρίου).

 

YBONNH

Member
Μηνύματα
234
Likes
115
Ταξίδι-Όνειρο
γυρος του κοσμου
Καλωσορισες πισω στο φορουμ!:)
Ειναι αληθεια πως 14 μηνες απουσιας ειναι πολλοι, αλλα αν γραφεις συστηματικα απο τωρα και στο εξης, θα το παραβλεψουμε.:lol:
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.962
Likes
9.346
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Τελευταία το έχω ΄σύστημα΄να γράφω απάντηση προτού καν διαβάσω :D
κυρίως γιατί κάποιος γράφει για αγαπημένη μου χώρα (βλέπε Κολομβία) οπου ο τίτλος και μόνο με ξεσηκώνει.
Στη δική σου περίπτωση ομολογώ οτι αυτό το Φιλιππίνες ήταν ένας λόγος να μου τραβήξει την προσοχή-αγαπημένη χώρα γαρ- και ο άλλος λόγος , ο 10900km- αγαπημένος μου πόστερ.
Σε προτιμώ πάντα σε λατινοαμερικάνικες ιστορίες, αλλά οκ, από το τίποτα δεχόμαστε και Ασία :bleh:
Καλώς ήρθες πίσω στο φόρουμ desaparecido!
 

tupacgr13

Member
Μηνύματα
283
Likes
597
Επόμενο Ταξίδι
Άγνωστο!
Ταξίδι-Όνειρο
Νεπάλ
Είναι από τις ιστορίες που ουσιαστικά με έβαλαν σε αυτό το φόρουμ. Ευχαριστούμε πολύ που τις μοιράζεσαι :)!
 

eva kas

Member
Μηνύματα
961
Likes
225
Επόμενο Ταξίδι
οσο πιο μακρια γινεται!
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτικη + Αρκτικη
μας μπουρδουκλωσες με τοσες χωρες σε τoσες λιγες γραμμες.......:p
παρολα αυτα ζηλευωωωω και περιμενω την συνεχεια με αγωνια!
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.219
Likes
5.724
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Έχεις μια ευκαιρία να εξιλεωθείς που μας άφησες στα κρύα του λουτρού στη Νότια Αμερική! :D Μαλαισία, Φιλιππίνες, Ταϊβάν, ό,τι και να μας γράψεις καλοδεχούμενο από σένα! Welcome back!
 

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190
Πληκτρολογώ, και η προσοχή μου αποσπάται από τα... “ουράνιο τόξο” δάχτυλά μου. Σύμφωνα με μία εκτίμηση που μόλις διάβασα στη διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας New Straits Times, τουλάχιστον χίλιοι ήμασταν οι Μαλαισιανοί (κυρίως ινδικής καταγωγής, αλλά κι αρκετοί κινεζικής) και (πάμπολλοι) ξένοι που πήγαμε χθες το μεσημέρι σε έναν ινδουιστικό ναό και... γιορτάσαμε τον ερχομό της άνοιξης στο ετήσιο Holi Festival. Φανταστείτε έναν μικρό ανοικτό χώρο, έναν τύπο πάνω σε μία μεγάλη υδροφόρα να περιλούζει τους πάντες με νερό, τους πάντες με ένα νεροπίστολο στο χέρι, πρόσωπα (και μαλλιά, και ρούχα) καλυμμένα από σκόνη σε κάθε λογής χρώμα, και φυσικά (μια και πρόκειται για ινδική γιορτή) δυνατή μπολιγουντιανή μουσική από μεγάλα ηχεία. Πανηγύρι...

Η φίλη μου με είχε προειδοποιήσει να φορέσω ρούχα που δε θα με πείραζε να πετάξω αμέσως μετά τη γιορτή. Η εμπειρία της από Holi προηγούμενων ετών τής έχει... διδάξει ότι οι σκόνες, τον πωπό σου κάτω να χτυπάς, δε βγαίνουν τελείως. Όσο για το δέρμα, δύο ντουζ έκανα χθες μετά τη γιορτή, ένα το απόγευμα κι ένα το βράδυ, άλλο ένα έκανα σήμερα το πρωί, και τα δάχτυλά μου εξακολουθούν να μοιάζουν λες και το βράδυ, ενώ κοιμόμουν, είχα κάποιο ανιψάκι μου να παίζει με χρώματα, κάνοντας τα χέρια μου καμβά απελευθέρωσης της δημιουργικότητάς του...

Στην περιγραφή του σκηνικού στην πρώτη παράγραφο, να προσθέσω ότι ο ινδουιστικός ναός που οργάνωσε τη γιορτή (χρησιμοποιώντας το facebook για να επικοινωνήσει την πρωτοβουλία του σε όσο γινόταν περισσότερο κόσμο), πρόσφερε δωρεάν φαγητό, κάτω από ένα μεγάλο στέγαστρο, ακριβώς δίπλα στην αλάνα του χρωματομπουγελώματος. Χαβαλές, ξεσηκωτική μουσική, λαχταριστό φαγητό... Έχω πάει και σε ινδουιστικές γιορτές πολύ λιγότερο διασκεδαστικές από τη χθεσινή, μία λέξη όμως που κανείς ποτέ δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει για να περιγράψει ινδουιστική γιορτή είναι “βαρετή”...

Η χθεσινή γιορτή είναι χαρακτηριστικό δείγμα ενός εκ των στοιχείων που μου αρέσουν πολύ στη Μαλαισία. Μουσουλμάνοι, κινεζικής καταγωγής Μαλαισιανοί, και ξένοι, όλοι είναι ευπρόσδεκτοι στις ινδουιστικές γιορτές. Κινεζικής καταγωγής Μαλαισιανοί, ινδικής καταγωγής, και ξένοι, όλοι είναι ευπρόσδεκτοι στις γιορτές των μουσουλμάνων (που αποτελούν και την πλειοψηφία στη χώρα). Ινδικής καταγωγής Μαλαισιανοί (οι περισσότεροι ινδουιστές), ethnic Malays (μουσουλμάνοι), και ξένοι, όλοι είναι ευπρόσδεκτοι στις γιορτές των κινεζικής καταγωγής πολιτών. Κι ανήμερα Χριστουγέννων, όλοι τους θα πουν “merry Christmas” σε “Δυτικούς” που υποθέτουν ότι πρέπει να είναι χριστιανοί. Όλοι είναι ευπρόσδεκτοι παντού, κι αυτό είναι κάτι που λατρεύω στη Μαλαισία. Εκεί που μου τα... χαλάνε οι Μαλαισιανοί, κάθε εθνοτικής ομάδας και θρησκείας, είναι το πόσοι εξ αυτών αρπάζουν αυτές τις... to know us better (για να δανειστώ ατάκα από κωμωδία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου) ευκαιρίες από τα μαλλιά...

Στο πόσο αρμονικά ή μη, συνυπάρχουν όλες οι εθνοτικές ομάδες στη Μαλαισία, αναφέρθηκα κάποιες φορές στις “Μαλαισιοφλυαρίες” μου το 2010. Αυτές τις τρεις εβδομάδες που έχω εδώ φέτος, έχω παρατηρήσει μία μικρή αλλαγή, προς το καλύτερο. Στις συγκρίσεις όμως που ασυναίσθητα κάνω από την πρώτη μέρα μου εδώ, μεταξύ Μαλαισίας του 2010 και Μαλαισίας του 2013, θα αφιερώσω το επόμενο κείμενο. Για την ώρα επιστρέφω στο μπάνιο για ένα ακόμα δυνατό τρίψιμο χεριών...

Σας ευχαριστώ όλους για τα σχόλια, τα “ευχαριστώ” σας, και για τον χρόνο που αφιερώσατε για να με διαβάσετε προχθές.

Χαιρετίσματα από Κουάλα Λούμπουρ
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.962
Likes
9.346
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Μικρό το κεφάλαιο, αλλά χρωμάτισες τη μέρα μου :)
 

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190
Κουαλαλουμπουριανές διαφορές μεταξύ 2010 και 2013... Βασικότερη όλων, ότι η KL σήμερα είναι πολύ (πάρτε το “πολύ”, δεκαπλασιάστε το, αυτό που προκύπτει διπλασιάστε το, κι έχετε μόνο το μισό από το για πόσο “πολύ” πραγματικά πρόκειται) πιο... χτισμένη από την πόλη που άφησα τον Νοέμβριο του '10. Ουρανοξύστες που τότε τους άφησα “στα μισά τους”, σήμερα όχι μόνο είναι ολοκληρωμένοι (κάτι που ούτως ή άλλως δεν προκαλεί εντύπωση, μια και πέρασαν δυόμισι χρόνια), αλλά έχουν δίπλα τους άλλους υπό (με ταχείς ρυθμούς) υπό ανέγερση ουρανοξύστες. Οικοδομικά συγκροτήματα που δίχως ίχνος υπερβολής μπορείς, λόγω έκτασης που καλύπτουν και περιλαμβανομένων κατοικιών, να τα χαρακτηρίσεις “μικρά χωριά”, τα είχα αφήσει στη... φάση της προετοιμασίας του χώρου πριν καν πέσουν τα πρώτα μπετά, και σήμερα είναι... “εντός πόλης χωριουδάκια” με τα όλα τους. Και πράσινες εκτάσεις που τις είχα αφήσει περιφραγμένες με ταμπέλες “no trespassing” κάπου κρεμασμένες, κι αυτές ακόμα είναι σήμερα συγκροτήματα μονοκατοικιών, καταστήματα, φαγάδικα...

Οι γραμμές των μέσων μαζικής μεταφοράς επεκτείνονται, ακόμα και στη δική μας “γειτονιά”, κάπου 20-25 χιλιόμετρα από τους Πύργους Πετρόνας. Το “ακόμα” έχει να κάνει λιγότερο με την απόσταση από το κέντρο της πόλης, και περισσότερο με το ότι η περιοχή που μένουμε ελέγχεται από την Αντιπολίτευση, κι η κεντρική Κυβέρνηση φρόντισε τα πέντε τελευταία χρόνια (μετά τις τελευταίες εκλογές) να... τιμωρήσει τον κόσμο εδώ, παγώνοντας όλα τα δημόσια έργα. Πρόσφατα άρχισαν ξανά τα έργα, επειδή, ω, τι σύμπτωση, πολύ σύντομα θα έχουμε εκλογές...

Ο νέος σταθμός λεωφορείων, ο οποίος μοιάζει περισσότερο με κτήριο αεροδρομίου κι έχει τόση σχέση με τον Puduraya, τον παλιό σταθμό λεωφορείων της KL, όση (σχέση) έχει ένα Airbus A380 με... χαρταετό, είναι πλέον πλήρως λειτουργικός (το '10 τον άφησα “στα τελειώματά του”). Μέχρι και νέο σούπερ τερματικό σταθμό “βρήκα” στο αεροδρόμιο (παραδίδεται τον Ιούνιο), και θα αποτελέσει τε-ρά-στι-α αναβάθμιση του “παλιού LCCT” (τερματικός σταθμός Low Cost εταιρειών), από τον οποίο έχετε περάσει όσοι έχετε πετάξει από/προς KL με την -αυξανόμενα ενοχλητική, αλλά ομολογουμένως θελκτικά οικονομική- AirAsia.

Όσο για αυτό που ανέφερα προχθές περί... συγχνωτισμού Μαλαισιανών από διαφορετικές εθνοτικές ομάδες, έχω την αίσθηση ότι κι εκεί κάποια μικρή αλλαγή έχει σημειωθεί. Το “λέω” επειδή έχω προσέξει νεαροπαρέες αποτελούμενες από Malays, Κινεζο-Μαλαισιανούς, και Ινδο-Μαλαισιανούς, να μοιράζονται τραπέζια σε food courts για παράδειγμα, και να μιλάνε στα Αγγλικά, κάτι που το 2010 θυμάμαι ότι είχα δει πολύ-πολύ λίγες φορές. Όχι ότι η Μαλαισία έγινε μέσα σε δυόμισι χρόνια κάποιος επί γης πολυεθνοτικός παράδεισος... Όμως, είναι σαν να μην έχεις δει ένα παιδάκι επί δυόμισι χρόνια. Το άφησες με το που πήγε “νήπια”, και το βρίσκεις να τελειώνει τη Β' Δημοτικού. Η διαφορά στο ύψος του είναι εμφανής. Παιδάκι παραμένει, δεν είναι ότι ζορίζεται να βολέψει τα πόδια του στο πίσω κάθισμα μικρού αυτοκινήτου, όμως ειδικά στα μάτια κάποιου που ήταν απών επί δυόμισι χρόνια, η διαφορά είναι πασιφανής.

Τέλος, μία ευχάριστη μη αλλαγή-αλλαγή έχει να κάνει με το πόσο λίγο έχουν ανέβει οι τιμές. Τον Δεκέμβριο του 2011, την πρώτη φορά που πήγα σε σούπερ μάρκετ κοντά στο σπίτι όπου έμεινα για δύο μήνες στο Μπουένος Άιρες, δεν ήξερα αν έπρεπε να ξεκαρδιστώ στα γέλια ή να δακρύσω, διαπιστώνοντας ότι οι τιμές, σε σχέση με το 2009, όχι απλά είχαν πετάξει, αλλά είχαν εκτιναχθεί τόσο (επαναλαμβάνω, σε σχέση με το 2009), που πλέον... είχαν ξεφύγει από τη γήινη βαρύτητα, και ήταν σε τροχιά, ανάμεσα στους -όχι πολύ ακριβότερους, ειδικά από τα εισαγωγής προϊόντα που βρίσκει κανείς σε αργεντίνικα σούπερ μάρκετ- τηλεπικοινωνιακούς δορυφόρους μας... Η φίλη μου παραπονιέται, λέει ότι οι τιμές έχουν ανέβει πολύ, επιτρέψτε μου όμως, έχοντας πάει σε αρκετές χώρες περισσότερες από μία φορές (δύο, τρεις, ή και περισσότερες), κι έχοντας παρατηρήσει τις από-χρονιά-σε-χρονιά διαφορές στις τιμές αλλού, να “πω” ότι οι τιμές εδώ παραμένουν “φιλικότατες”. Μπορείς να χαρείς πρωινό (ρότι με μπανάνα μέσα, ή αυγό, και ντόπιο τσάι) με λιγότερο από ένα ευρώ, και γεύμα (σε απλό μαγαζί) με λιγότερα από δύο. Γεύμα-μούρλια, και σε ποσότητα που σε αφήνει με την αίσθηση ότι τα έξι, εφτά, οκτώ ρίνγκιτ σου, ήταν απόλυτα καλοξοδεμένα.

Μία και μισή το μεσημέρι εδώ... Ώρα για φαγητό (με βλέπω να πηγαίνω σε κινέζικο για το λατρεμένο μου char kway teow -πέντε ρίνγκιτ, 1,25 ευρώ, η μεγάλη μερίδα. Με τέτοιες τιμές, δεν ασχολούμαι με τις “μικρές”, και λίγο φθηνότερες, μερίδες).
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Οπα .. ! Γεια σου βρε Δημητρη !
Πως απο τη Λατινικη Αμερικη βρεθηκες στην αντιπερα οχθη στην Ασια ..τι εκπληξη κιαυτη!!!
Να περνας καλα ..θα σε διαβαζουμε.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.159
Μηνύματα
882.464
Μέλη
38.877
Νεότερο μέλος
Constansimota

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom