Ινδονησία Μαλαισία Ταϊβάν Φιλιππίνες Μαλαισία (και Ταϊβάν, και Φιλιππίνες, και Ιάβα, και, και, και...) για εννιά -τουλάχιστον- μήνες

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190

Η Ταϊνάν των εκπλήξεων, η Ταϊβάν των “για βγάλσιμο καπέλου” εντυπώσεων

Έχοντας “κολλήσει” στην αρχή του ταξιδιού στην Ταϊπέι για περισσότερο απ' όσο είχαμε υπολογίσει, έχοντας... ξανακολλήσει στην ανατολική ακτή επίσης περισσότερο απ' όσο είχαμε υπολογίσει, κι έχοντας ξαναματακολλήσει στο Kaohsiung για (καταντάω προβλέψιμος ή νομίζω; ) ακόμη περισσότερο απ' όσο είχαμε φανταστεί όταν καταστρώσαμε το πλάνο του ταξιδιού, μεταξύ Kaohsiung και επιστροφής στην Ταϊπέι για ένα τελευταίο 24ωρο πριν την πτήση για Φιλιππίνες, μας έμεναν δύο μέρες. Μπορούσαμε να... βάλουμε φωτιά στον πισινό μας, να πατήσουμε ένα “τώρα τρέχουμε!” πλήκτρο, και να στριμώξουμε σε 48 ώρες κάποια από τα μέρη που είχαμε προσημειώσει σαν πιθανούς προορισμούς μας, ή, όπως και τελικά κάναμε, να το πάρουμε στο χαλαρό, να πάμε σε ΕΝΑ μέρος, και να το δούμε με την άνεσή μας. Έτσι, Ταϊνάν...

Αν το Kaohsiung είναι μία μικρότερη εκδοχή της Ταϊπέι, το Tainan είναι μία μικρογραφία του Kaohsiung. Το κέντρο της πόλης είναι το... κλασικό πολύβουο κέντρο κάθε ταϊβανέζικης πόλης, με τα αμέτρητα φαγάδικα, τα 7Eleven κάθε μερικές δεκάδες μέτρα, τα καταστήματα με ρούχα και παπούτσια (στα με αθλητικά είδη, μπαίνοντας, αντί για φανέλες ποδοσφαιρικών ομάδων, βλέπεις φανέλες ομάδων ΝΒΑ -αμερικάνικο μπάσκετ- και αμερικάνικων ομάδων μπέιζμπολ. Το ποδόσφαιρο είναι... πάμπτωχος συγγενής στην Ταϊβάν), και, σε έναν συγκεκριμένο δρόμο, μαζεμένα μαγαζιά με νυφικά, τα οποία στην πλειοψηφία τους είχαν στις ταμπέλες τους εικόνες από κυκλαδίτικα νησιά(!). Γενικά, το... κυκλαδίτικο έχει πολλή (ΠΟΛΛΗ) πέραση στην Ταϊβάν, ειδικά μεταξύ της νεότερης γενιάς.

Το κομμάτι που κάνει την Tainan να κερδίζει έξτρα πόντους είναι το παραθαλάσσιό του. Όταν έχεις να περάσεις συγκεκριμένο χρόνο σε μία χώρα, προφανώς ψάχνεις για προορισμούς που να... ξεχωρίζουν από τον “σωρό” (το “σωρό” τον εννοώ όχι επιτιμητικά, αλλά ποσοτικά). Είναι σαν να ανοίγεις επιχείρηση και να προσλαμβάνεις κόσμο, χόστελ ας πούμε, που το έχω απωθημένο να ανοίξω ένα στη Θεσσαλονίκη. Εκατό αξιόλογα άτομα μπορούν να υποβάλουν βιογραφικό και να περάσουν από συνέντευξη. Αν έχεις μόνο 7-8 θέσεις εργασίας να καλύψεις, ψάχνεις μεταξύ των εκατό για εκείνους που να έχουν το κάτι παραπάνω, να μιλάνε καλά μία γλώσσα παραπάνω, να είναι ένα κλικ πιο εξωστρεφείς, πιο επικοινωνιακοί, πιο... κάτι. Το παραθαλάσσιο κομμάτι της Ταϊνάν ήταν εκείνο το “κάτι παραπάνω” που με έκανε να πω “ωραία θα είναι για δύο μέρες”. Ήταν, όντως.

Δεν ήταν μάλιστα μόνο “ωραία”, ήταν και γεμάτος εκπλήξεις ο χρόνος μας εκεί. Μία από αυτές, το ότι στο κομμάτι της πόλης κοντά στη θάλασσα μπορέσαμε να δανειστούμε ποδήλατα, δωρεάν, όχι από κάποιο μαγαζί, όχι από κάποιον ξενώνα, αλλά από το... αστυνομικό τμήμα(!) της περιοχής. Κι όμως... Δίπλα στην είσοδό του υπήρχαν τέσσερα ποδήλατα. Η φίλη μου διάβασε σε μία ταμπέλα ότι ήταν διαθέσιμα σε οποιονδήποτε, αρκεί να άφηνες μία ταυτότητα ή διαβατήριο στον αστυνομικό που καθόταν στο πρώτο γραφείο μπαίνοντας στο κτήριο. Τόσο απλά, σε δύο λεπτά είχαμε δικά μας δύο ποδήλατα για τις επόμενες 4-5 ώρες, εντελώς δωρεάν. Δείγμα κι αυτό του σε τι... ποδηλατομάνα έχει εξελιχθεί η Ταϊβάν, η οποία, ούτως ή άλλως, είναι η χώρα με τη μεγαλύτερη παγκοσμίως κατασκευή ποδηλάτων.

Άλλη έκπληξη είχε να κάνει με τον χυμό ζαχαροκάλαμο που μας κέρασε ένας τύπος που είχε μαγαζί που πουλούσε αποκλειστικά αυτό, χυμό ζαχαροκάλαμου. Πώς του ήρθε; Περνούσαμε από μπροστά του την ώρα που άνοιγε το μαγαζί, κοντοσταθήκαμε στην τζαμαρία του που είναι καλυμμένη από φωτογραφίες δικές του με ξένους πελάτες του, πιάσαμε κουβέντα, φάνηκε εντυπωσιασμένος ακούγοντας ότι είμαι Έλληνας, δεν είχε στη... συλλογή του φωτογραφία με Έλληνα, μας ζήτησε να βγούμε μία (με την αγέλαστη στις 9,5 από τις δέκα φωτογραφίες μουτσούνα μου), και στο καπάκι μάς κέρασε από ένα μεγάλο ποτήρι του χυμού που μέχρι να γίνω 89 και να χάσω τελείως τη μνήμη μου, θα μου θυμίζει τις τέσσερις λατρεμένες εβδομάδες που πέρασα Δεκέμβρη του 2006 στη νότια Ινδία...

Κάνοντας ταμείο για τις τρεις εβδομάδες που πέρασα στην Ταϊβάν, όπως εδώ και 4-5 κείμενα έχετε προφανώς καταλάβει, δεν έχω παρά σχεδόν αποκλειστικά θετικές εντυπώσεις να μοιραστώ. Από τη στιγμή που πατήσαμε στο αεροδρόμιο της Ταϊπέι, μέχρι τη στιγμή που επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο για Φιλιππίνες, η Ταϊβάν με έκανε να αισθανθώ ότι... εκτιμούσε την παρουσία μου εκεί, ότι χαιρόταν που με είχε επισκέπτη, ότι έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι της για να κάνει την παραμονή μου εκεί όσο γινόταν περισσότερο ευχάριστη, ξέγνοιαστη.

Επιπλέον, πολύ-ΠΟΛΥ σημαντικό, επί τρεις εβδομάδες, κάθε φορά που έβαζα το χέρι στην τσέπη, αισθανόμουν ότι αυτό για το οποίο πλήρωνα, άξιζε τα λεφτά του, ήταν “value for money”. Ούτε μία φορά δεν αισθάνθηκα ότι μου... έπιασαν τον πισινό, ότι με παραχρέωσαν, ότι με... έπιασαν κότσο. Αντίθετα, έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού μου τιμές για προϊόντα και υπηρεσίες στις αρκετές χώρες στις οποίες έχω πάει, έχοντας γνώμη για το πόσο κάθε προϊόν και υπηρεσία έπρεπε να κοστίζει σε μία χώρα σαν την Ταϊβάν, κάθε φορά που πλήρωνα για κάτι, αισθανόμουν ότι η “Δημοκρατία της Κίνας” ήταν πολύ καλή μαζί μου, και, ακόμη σημαντικότερο, πολύ ειλικρινείς, οι άνθρωποί της, οι οποίοι σε μισή ντουζίνα περιπτώσεις μού επέστρεψαν χρήματα εκεί που δεν το περίμενα, επειδή αυτό που είχα αγοράσει κόστιζε λιγότερο απ' όσο νόμιζα (όταν δεν είχα την κινεζομιλούσα φίλη μου δίπλα, η επικοινωνία με τους Ταϊβανέζους ήταν κάποιες φορές... ζήτημα).

Κι έτσι έφθασα στο μοναδικό, ίσως, “αγκάθι” που μπορεί να “τρυπήσει” κάποιον αν ταξιδέψει στην Ταϊβάν. Το ζήτημα της γλώσσας... Ναι μεν οι νεότεροι Ταϊβανέζοι μιλάνε, σε μεγάλο ποσοστό, Αγγλικά, όμως η δική μου εμπειρία λέει ότι η επικοινωνία είναι δύσκολη, είτε επειδή το επίπεδό τους είναι χαμηλό, είτε επειδή είναι κάποιας ηλικίας, και πέρα από Κινέζικα μιλάνε... Γιαπωνέζικα. Με τη φίλη μου να μιλάει τρεις κινέζικες γλώσσες, μία εκ των οποίων είναι η επικρατούσα στην Ταϊβάν, προφανώς η ζωή μου έγινε παιχνιδάκι στον τομέα της επικοινωνίας με τους ντόπιους. Η συμβολή της επίσης στο να βρούμε εξαιρετικά φθηνά καταλύματα ήταν καθοριστική, μια και τα βρήκαμε σε ιστοσελίδες αποκλειστικά στα Κινέζικα, χωρίς ίχνος λατινικών χαρακτήρων. Πόσο θα είχα... μαρτυρήσει στην Ταϊβάν χωρίς τα Κινέζικα της φίλης μου; Δεν μπορώ να ξέρω. ΞΕΡΩ όμως ότι μια χαρά τα έφερα βόλτα το 2010 στην Κίνα, χωρίς εκείνη.

Καταλήγοντας, στους Ταϊβανέζους βγάζω το καπέλο. Είκοσι μέρες εκεί, ΔΥΟ μόλις ανθρώπους συνάντησα, από τους δεκάδες με τους οποίους είχαμε πάρε-δώσε, που να με έκαναν να σκεφτώ “αυτός-αυτή είναι πιο κρυόμπλαστρος-κρυόμπλαστρη κι από μένα”. Στη συντριπτικότατη-τατη-τατη πλειοψηφία τους, οι Ταϊβανέζοι με άφησαν με “κάποιον λάκκο έχει η φάβα, too good to be true” εντυπώσεις, κι αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους αισθάνομαι ότι κάποια μέρα θα επιστρέψω στο νησί τους, ΜΟΝΟΣ, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, χωρίς να επηρεάζω τη διάθεση συνταξιδιώτη μου, και χωρίς να επηρεάζεται η δική μου διάθεση από συνταξιδιώτη.

Μετά την... πενταλογία για Ταϊβάν, εντός των ημερών αρχίζω την πενταλογία για Φιλιππίνες. Προϊδεάζω γράφοντας ότι... βγαλσίματα καπέλων, πλεξίματα εγκωμίων, και υποκλίσεις, τέλος(...).

Χαιρετίσματα από Κουάλα Λούμπουρ. Την επόμενη φορά που θα γράψω (μάλλον την Τρίτη), θα... έχω να λέω ότι είδα ζωντανά τον Μέσι και την Μπαρσελόνα. Αύριο βράδυ, στο εκατό χιλιάδων θέσεων εθνικό στάδιο της Κουάλα Λούμπουρ, το οποίο φοβάμαι ότι ούτε 50.000 ψυχές δε θα έχει, λόγω τιμών εισιτηρίων, και “balik kampung” (όρος στα Μαλαισιανά που σημαίνει “επιστροφή στο χωριό”. Αυτές τις ημέρες αμέτρητοι Μαλαισιανοί -βασικά οι μουσουλμάνοι Malays- που ζουν στις πόλεις, εκμεταλλεύονται τις γιορτές για να πάνε να δουν τους δικούς τους στον τόπο καταγωγής τους). Μέσι ΚΑΙ Νεϊμάρ βεβαίως, όμως technically τον Νεϊμάρ τον έχω ήδη δει, στα 17 του(!), σε ένα εφιαλτικό για τη Σάντος “του” παιχνίδι με την Ατλέτικο Μινέιρο στο Μπέλο Οριζόντε, τον Σεπτέμβριο του 2009. Βίσκα ελ Μπάρσα!

 

YBONNH

Member
Μηνύματα
234
Likes
115
Ταξίδι-Όνειρο
γυρος του κοσμου
Καλωσορισες πισω στο φορουμ!:)
Ειναι αληθεια πως 14 μηνες απουσιας ειναι πολλοι, αλλα αν γραφεις συστηματικα απο τωρα και στο εξης, θα το παραβλεψουμε.:lol:
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.966
Likes
9.373
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Τελευταία το έχω ΄σύστημα΄να γράφω απάντηση προτού καν διαβάσω :D
κυρίως γιατί κάποιος γράφει για αγαπημένη μου χώρα (βλέπε Κολομβία) οπου ο τίτλος και μόνο με ξεσηκώνει.
Στη δική σου περίπτωση ομολογώ οτι αυτό το Φιλιππίνες ήταν ένας λόγος να μου τραβήξει την προσοχή-αγαπημένη χώρα γαρ- και ο άλλος λόγος , ο 10900km- αγαπημένος μου πόστερ.
Σε προτιμώ πάντα σε λατινοαμερικάνικες ιστορίες, αλλά οκ, από το τίποτα δεχόμαστε και Ασία :bleh:
Καλώς ήρθες πίσω στο φόρουμ desaparecido!
 

tupacgr13

Member
Μηνύματα
283
Likes
597
Επόμενο Ταξίδι
Άγνωστο!
Ταξίδι-Όνειρο
Νεπάλ
Είναι από τις ιστορίες που ουσιαστικά με έβαλαν σε αυτό το φόρουμ. Ευχαριστούμε πολύ που τις μοιράζεσαι :)!
 

eva kas

Member
Μηνύματα
961
Likes
225
Επόμενο Ταξίδι
οσο πιο μακρια γινεται!
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτικη + Αρκτικη
μας μπουρδουκλωσες με τοσες χωρες σε τoσες λιγες γραμμες.......:p
παρολα αυτα ζηλευωωωω και περιμενω την συνεχεια με αγωνια!
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.219
Likes
5.731
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Έχεις μια ευκαιρία να εξιλεωθείς που μας άφησες στα κρύα του λουτρού στη Νότια Αμερική! :D Μαλαισία, Φιλιππίνες, Ταϊβάν, ό,τι και να μας γράψεις καλοδεχούμενο από σένα! Welcome back!
 

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190
Πληκτρολογώ, και η προσοχή μου αποσπάται από τα... “ουράνιο τόξο” δάχτυλά μου. Σύμφωνα με μία εκτίμηση που μόλις διάβασα στη διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας New Straits Times, τουλάχιστον χίλιοι ήμασταν οι Μαλαισιανοί (κυρίως ινδικής καταγωγής, αλλά κι αρκετοί κινεζικής) και (πάμπολλοι) ξένοι που πήγαμε χθες το μεσημέρι σε έναν ινδουιστικό ναό και... γιορτάσαμε τον ερχομό της άνοιξης στο ετήσιο Holi Festival. Φανταστείτε έναν μικρό ανοικτό χώρο, έναν τύπο πάνω σε μία μεγάλη υδροφόρα να περιλούζει τους πάντες με νερό, τους πάντες με ένα νεροπίστολο στο χέρι, πρόσωπα (και μαλλιά, και ρούχα) καλυμμένα από σκόνη σε κάθε λογής χρώμα, και φυσικά (μια και πρόκειται για ινδική γιορτή) δυνατή μπολιγουντιανή μουσική από μεγάλα ηχεία. Πανηγύρι...

Η φίλη μου με είχε προειδοποιήσει να φορέσω ρούχα που δε θα με πείραζε να πετάξω αμέσως μετά τη γιορτή. Η εμπειρία της από Holi προηγούμενων ετών τής έχει... διδάξει ότι οι σκόνες, τον πωπό σου κάτω να χτυπάς, δε βγαίνουν τελείως. Όσο για το δέρμα, δύο ντουζ έκανα χθες μετά τη γιορτή, ένα το απόγευμα κι ένα το βράδυ, άλλο ένα έκανα σήμερα το πρωί, και τα δάχτυλά μου εξακολουθούν να μοιάζουν λες και το βράδυ, ενώ κοιμόμουν, είχα κάποιο ανιψάκι μου να παίζει με χρώματα, κάνοντας τα χέρια μου καμβά απελευθέρωσης της δημιουργικότητάς του...

Στην περιγραφή του σκηνικού στην πρώτη παράγραφο, να προσθέσω ότι ο ινδουιστικός ναός που οργάνωσε τη γιορτή (χρησιμοποιώντας το facebook για να επικοινωνήσει την πρωτοβουλία του σε όσο γινόταν περισσότερο κόσμο), πρόσφερε δωρεάν φαγητό, κάτω από ένα μεγάλο στέγαστρο, ακριβώς δίπλα στην αλάνα του χρωματομπουγελώματος. Χαβαλές, ξεσηκωτική μουσική, λαχταριστό φαγητό... Έχω πάει και σε ινδουιστικές γιορτές πολύ λιγότερο διασκεδαστικές από τη χθεσινή, μία λέξη όμως που κανείς ποτέ δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει για να περιγράψει ινδουιστική γιορτή είναι “βαρετή”...

Η χθεσινή γιορτή είναι χαρακτηριστικό δείγμα ενός εκ των στοιχείων που μου αρέσουν πολύ στη Μαλαισία. Μουσουλμάνοι, κινεζικής καταγωγής Μαλαισιανοί, και ξένοι, όλοι είναι ευπρόσδεκτοι στις ινδουιστικές γιορτές. Κινεζικής καταγωγής Μαλαισιανοί, ινδικής καταγωγής, και ξένοι, όλοι είναι ευπρόσδεκτοι στις γιορτές των μουσουλμάνων (που αποτελούν και την πλειοψηφία στη χώρα). Ινδικής καταγωγής Μαλαισιανοί (οι περισσότεροι ινδουιστές), ethnic Malays (μουσουλμάνοι), και ξένοι, όλοι είναι ευπρόσδεκτοι στις γιορτές των κινεζικής καταγωγής πολιτών. Κι ανήμερα Χριστουγέννων, όλοι τους θα πουν “merry Christmas” σε “Δυτικούς” που υποθέτουν ότι πρέπει να είναι χριστιανοί. Όλοι είναι ευπρόσδεκτοι παντού, κι αυτό είναι κάτι που λατρεύω στη Μαλαισία. Εκεί που μου τα... χαλάνε οι Μαλαισιανοί, κάθε εθνοτικής ομάδας και θρησκείας, είναι το πόσοι εξ αυτών αρπάζουν αυτές τις... to know us better (για να δανειστώ ατάκα από κωμωδία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου) ευκαιρίες από τα μαλλιά...

Στο πόσο αρμονικά ή μη, συνυπάρχουν όλες οι εθνοτικές ομάδες στη Μαλαισία, αναφέρθηκα κάποιες φορές στις “Μαλαισιοφλυαρίες” μου το 2010. Αυτές τις τρεις εβδομάδες που έχω εδώ φέτος, έχω παρατηρήσει μία μικρή αλλαγή, προς το καλύτερο. Στις συγκρίσεις όμως που ασυναίσθητα κάνω από την πρώτη μέρα μου εδώ, μεταξύ Μαλαισίας του 2010 και Μαλαισίας του 2013, θα αφιερώσω το επόμενο κείμενο. Για την ώρα επιστρέφω στο μπάνιο για ένα ακόμα δυνατό τρίψιμο χεριών...

Σας ευχαριστώ όλους για τα σχόλια, τα “ευχαριστώ” σας, και για τον χρόνο που αφιερώσατε για να με διαβάσετε προχθές.

Χαιρετίσματα από Κουάλα Λούμπουρ
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.966
Likes
9.373
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Μικρό το κεφάλαιο, αλλά χρωμάτισες τη μέρα μου :)
 

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190
Κουαλαλουμπουριανές διαφορές μεταξύ 2010 και 2013... Βασικότερη όλων, ότι η KL σήμερα είναι πολύ (πάρτε το “πολύ”, δεκαπλασιάστε το, αυτό που προκύπτει διπλασιάστε το, κι έχετε μόνο το μισό από το για πόσο “πολύ” πραγματικά πρόκειται) πιο... χτισμένη από την πόλη που άφησα τον Νοέμβριο του '10. Ουρανοξύστες που τότε τους άφησα “στα μισά τους”, σήμερα όχι μόνο είναι ολοκληρωμένοι (κάτι που ούτως ή άλλως δεν προκαλεί εντύπωση, μια και πέρασαν δυόμισι χρόνια), αλλά έχουν δίπλα τους άλλους υπό (με ταχείς ρυθμούς) υπό ανέγερση ουρανοξύστες. Οικοδομικά συγκροτήματα που δίχως ίχνος υπερβολής μπορείς, λόγω έκτασης που καλύπτουν και περιλαμβανομένων κατοικιών, να τα χαρακτηρίσεις “μικρά χωριά”, τα είχα αφήσει στη... φάση της προετοιμασίας του χώρου πριν καν πέσουν τα πρώτα μπετά, και σήμερα είναι... “εντός πόλης χωριουδάκια” με τα όλα τους. Και πράσινες εκτάσεις που τις είχα αφήσει περιφραγμένες με ταμπέλες “no trespassing” κάπου κρεμασμένες, κι αυτές ακόμα είναι σήμερα συγκροτήματα μονοκατοικιών, καταστήματα, φαγάδικα...

Οι γραμμές των μέσων μαζικής μεταφοράς επεκτείνονται, ακόμα και στη δική μας “γειτονιά”, κάπου 20-25 χιλιόμετρα από τους Πύργους Πετρόνας. Το “ακόμα” έχει να κάνει λιγότερο με την απόσταση από το κέντρο της πόλης, και περισσότερο με το ότι η περιοχή που μένουμε ελέγχεται από την Αντιπολίτευση, κι η κεντρική Κυβέρνηση φρόντισε τα πέντε τελευταία χρόνια (μετά τις τελευταίες εκλογές) να... τιμωρήσει τον κόσμο εδώ, παγώνοντας όλα τα δημόσια έργα. Πρόσφατα άρχισαν ξανά τα έργα, επειδή, ω, τι σύμπτωση, πολύ σύντομα θα έχουμε εκλογές...

Ο νέος σταθμός λεωφορείων, ο οποίος μοιάζει περισσότερο με κτήριο αεροδρομίου κι έχει τόση σχέση με τον Puduraya, τον παλιό σταθμό λεωφορείων της KL, όση (σχέση) έχει ένα Airbus A380 με... χαρταετό, είναι πλέον πλήρως λειτουργικός (το '10 τον άφησα “στα τελειώματά του”). Μέχρι και νέο σούπερ τερματικό σταθμό “βρήκα” στο αεροδρόμιο (παραδίδεται τον Ιούνιο), και θα αποτελέσει τε-ρά-στι-α αναβάθμιση του “παλιού LCCT” (τερματικός σταθμός Low Cost εταιρειών), από τον οποίο έχετε περάσει όσοι έχετε πετάξει από/προς KL με την -αυξανόμενα ενοχλητική, αλλά ομολογουμένως θελκτικά οικονομική- AirAsia.

Όσο για αυτό που ανέφερα προχθές περί... συγχνωτισμού Μαλαισιανών από διαφορετικές εθνοτικές ομάδες, έχω την αίσθηση ότι κι εκεί κάποια μικρή αλλαγή έχει σημειωθεί. Το “λέω” επειδή έχω προσέξει νεαροπαρέες αποτελούμενες από Malays, Κινεζο-Μαλαισιανούς, και Ινδο-Μαλαισιανούς, να μοιράζονται τραπέζια σε food courts για παράδειγμα, και να μιλάνε στα Αγγλικά, κάτι που το 2010 θυμάμαι ότι είχα δει πολύ-πολύ λίγες φορές. Όχι ότι η Μαλαισία έγινε μέσα σε δυόμισι χρόνια κάποιος επί γης πολυεθνοτικός παράδεισος... Όμως, είναι σαν να μην έχεις δει ένα παιδάκι επί δυόμισι χρόνια. Το άφησες με το που πήγε “νήπια”, και το βρίσκεις να τελειώνει τη Β' Δημοτικού. Η διαφορά στο ύψος του είναι εμφανής. Παιδάκι παραμένει, δεν είναι ότι ζορίζεται να βολέψει τα πόδια του στο πίσω κάθισμα μικρού αυτοκινήτου, όμως ειδικά στα μάτια κάποιου που ήταν απών επί δυόμισι χρόνια, η διαφορά είναι πασιφανής.

Τέλος, μία ευχάριστη μη αλλαγή-αλλαγή έχει να κάνει με το πόσο λίγο έχουν ανέβει οι τιμές. Τον Δεκέμβριο του 2011, την πρώτη φορά που πήγα σε σούπερ μάρκετ κοντά στο σπίτι όπου έμεινα για δύο μήνες στο Μπουένος Άιρες, δεν ήξερα αν έπρεπε να ξεκαρδιστώ στα γέλια ή να δακρύσω, διαπιστώνοντας ότι οι τιμές, σε σχέση με το 2009, όχι απλά είχαν πετάξει, αλλά είχαν εκτιναχθεί τόσο (επαναλαμβάνω, σε σχέση με το 2009), που πλέον... είχαν ξεφύγει από τη γήινη βαρύτητα, και ήταν σε τροχιά, ανάμεσα στους -όχι πολύ ακριβότερους, ειδικά από τα εισαγωγής προϊόντα που βρίσκει κανείς σε αργεντίνικα σούπερ μάρκετ- τηλεπικοινωνιακούς δορυφόρους μας... Η φίλη μου παραπονιέται, λέει ότι οι τιμές έχουν ανέβει πολύ, επιτρέψτε μου όμως, έχοντας πάει σε αρκετές χώρες περισσότερες από μία φορές (δύο, τρεις, ή και περισσότερες), κι έχοντας παρατηρήσει τις από-χρονιά-σε-χρονιά διαφορές στις τιμές αλλού, να “πω” ότι οι τιμές εδώ παραμένουν “φιλικότατες”. Μπορείς να χαρείς πρωινό (ρότι με μπανάνα μέσα, ή αυγό, και ντόπιο τσάι) με λιγότερο από ένα ευρώ, και γεύμα (σε απλό μαγαζί) με λιγότερα από δύο. Γεύμα-μούρλια, και σε ποσότητα που σε αφήνει με την αίσθηση ότι τα έξι, εφτά, οκτώ ρίνγκιτ σου, ήταν απόλυτα καλοξοδεμένα.

Μία και μισή το μεσημέρι εδώ... Ώρα για φαγητό (με βλέπω να πηγαίνω σε κινέζικο για το λατρεμένο μου char kway teow -πέντε ρίνγκιτ, 1,25 ευρώ, η μεγάλη μερίδα. Με τέτοιες τιμές, δεν ασχολούμαι με τις “μικρές”, και λίγο φθηνότερες, μερίδες).
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Οπα .. ! Γεια σου βρε Δημητρη !
Πως απο τη Λατινικη Αμερικη βρεθηκες στην αντιπερα οχθη στην Ασια ..τι εκπληξη κιαυτη!!!
Να περνας καλα ..θα σε διαβαζουμε.
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.188
Μηνύματα
883.371
Μέλη
38.895
Νεότερο μέλος
tsala

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom