delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.199
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26
- Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28
- Κεφάλαιο 29
- Κεφάλαιο 30
- Κεφάλαιο 31
- Κεφάλαιο 32
- Κεφάλαιο 33
- Κεφάλαιο 34
- Κεφάλαιο 35
- Κεφάλαιο 36
Έγραφα τις προάλλες ότι πάντα προσπαθώ να μετατρέπω μία “ωωωχχχ” κατάσταση σε “αααΧΑ!”, και η Air Asia μού έδωσε την ευκαιρία να... εφαρμόσω αυτήν την “ΟΧΙ. ΚΑΤΙ θετικό πρέπει να βγαίνει από αυτήν την κωλοκατάσταση” τακτική μου θεώρησης των πραγμάτων...
Στις 9 του μήνα, αυτήν την Κυριακή, πετάμε με τη φίλη μου για Ταϊπέι. Στις 27 επρόκειτο να πετάξουμε για Φιλιππίνες, και στις 16 (η φίλη μου στις 4) ήταν να πετάξω από Φιλιππίνες για Κουάλα Λούμπουρ. Μέχρι που η Air Asia αποφάσισε να ανακατέψει την τράπουλα των πτήσεών της προς και από Κλαρκ (δίπλα στο Angeles, βόρεια της Μανίλα)...
Όπως έχω ξαναγράψει, “στρυφνός” είναι ένα από τα μεσαία ονόματά μου, όμως τα μούτρα που έκανα στιγμιαία όταν είδα το μέιλ-ειδοποίηση της Air Asia ότι είχαν κάνει αλλαγές στις πτήσεις τους, κι ότι σύντομα θα μας ενημέρωναν για τις νέες ημέρες και ώρες, δεν ήταν τίποτα μπροστά στο παρατεταμένο και σταδιακά όλο και από αποκαρδιωμένο “ooooopsss” της φίλης μου, που καθόταν δίπλα μου την ίδια στιγμή, στον δικό της υπολογιστή, διαβάζοντας ένα ολόιδιο μήνυμα...
Εκείνη, πολύ καλύτερα από μένα, ξέρει πόσο... πόνος στον πισινό είναι να βγάλεις άκρη με την Air Asia μέσω τηλεφώνου, μέιλ, ή live chat. Ξέρει ότι το να προσπαθείς να λύσεις πρόβλημα μαζί τους είναι σαν να κουτουλάς το κεφάλι σου στον τοίχο. Ξέρει ότι τα refunds τους εμφανίζονται στον τραπεζικό λογαριασμό σου μέχρι και έξι ολόκληρους μήνες μετά την ημερομηνία αποδοχής του αιτήματός σου (αν φυσικά το δικαιούσαι). Η καλύτερη λύση ήταν να μιλήσουμε μαζί τους πρόσωπο με πρόσωπο, κι επειδή εγώ είμαι ο σχετικά αργόσχολος μεταξύ των δυο μας, σε εμένα έλαχε ο κλήρος να... βγάλω το φίδι από την τρύπα, την ώρα που η φίλη μου περίμενε για νέα στο γραφείο της...
Βγάλαμε άκρη; Ναι και όχι. Ομολογώ ότι τα παιδιά που δουλεύουν στο κεντρικό γραφείο εξυπηρέτησης πελατών της Air Asia (στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Κουάλα Λούμπουρ), έδειχναν να έχουν την καλύτερη διάθεση να βοηθήσουν. Μόνο που υπήρχαν όρια, λόγω του ότι οι θέσεις στις πτήσεις ελέγχονται από αλλού, στο τι λύσεις μπορούσαν να δώσουν. Έμεινα όμως με την αίσθηση ότι η υπόθεσή μας έβαινε προς τακτοποίηση, και τακτοποίηση που μετέτρεπε το προ ημερών προβληματισμένο “ωωωχχχ” σε ικανοποιημένο “αααΧΑ!”...
Αντί για 27 μεσημέρι, πετάμε από Ταϊπέι για Κλαρκ 28 (πολύ) βράδυ, επομένως κερδίζουμε σχεδόν μιάμιση μέρα στην Ταϊβάν, κάτι που μια χαρά μού... κάθισε, μια και αισθανόμουν ότι ήθελα να περάσω περισσότερο χρόνο εκεί, από αυτόν που είχαμε προϋπολογίσει. Επίσης, αντί για αργά το απόγευμα, στις Φιλιππίνες προσγειωνόμαστε στη μία μετά τα μεσάνυχτα, ένα ακόμη “ωχ” αρχικά, αλλά -θέλοντας και μη- το μετέτρεψα στο μυαλό μου σε θετικό, μια και παίρνοντας το πρώτο λεωφορείο που θα πηγαίνει βόρεια, θα είμαστε στο Vigan, στον πρώτο προορισμό μας, σε μια χαρά ώρα για να χαρούμε την πόλη από την πρώτη κιόλας μέρα εκεί, πολύ πριν πέσει ο ήλιος.
Κι ίσως το καλύτερο όλων: αντί για 16, επιστρέφω Μαλαισία στις 19 (έτσι ζήτησα), υπολογίζοντας τις ημέρες. Τρεις εβδομάδες μπορούμε να περάσουμε οι Έλληνες (και πολλοί άλλοι) στις Φιλιππίνες χωρίς βίζα, κι εγώ πετάω λίγες ώρες πριν συμπληρώσω 21 24ωρα. Ζάχαρη...
Σχόλιο για Ταϊβάν, μετά από “μελέτη” μερικών ακόμα ημερών: λατρεύω τα “μικρά-μικρά” που φροντίζουν, για να βοηθήσουν εσένα, τον επισκέπτη, να χαρείς την παραμονή σου εκεί όσο γίνεται περισσότερο. Με το που φθάνεις εκεί, μπορείς να πας σε ένα από τα πάμπολλα γραφεία εξυπηρέτησης τουριστών, και να ζητήσεις password για το πανεθνικό τους ασύρματο δίκτυο ίντερνετ, προσβάσιμο από πάνω από τέσσερις χιλιάδες σημεία σε όλο το νησί. Εντελώς δωρεάν. Στην Ταϊπέι και στο Kaohsiung, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη, έχουν ποδήλατα που ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει με κόστος σχεδόν συμβολικό. Ο ΚΑΘΕΝΑΣ, όχι μόνο οι ντόπιοι, κάτι (το να μπορούν να εκμεταλλευτούν παρόμοιο πρόγραμμα με σχεδόν δωρεάν διάθεση ποδηλάτων) που δεν ισχύει σε άλλες πόλεις που έχω επισκεφτεί, με τα ποδήλατα εκεί να είναι μόνο για τους ντόπιους.
Εκείνο που λάτρεψα όμως περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι το ότι έχουν shuttle buses, που έναντι λογικότατου αντιτίμου (αν όχι “σχεδόν τζάμπα”), σε πάνε σε περιοχές που καλύπτονται πολύ περιορισμένα από “κανονικά” λεωφορεία, της γραμμής, και μάλιστα σου δίνουν τη δυνατότητα να βγάλεις “day-pass”, και να ανέβεις-κατέβεις όσες φορές θέλεις (και προλαβαίνεις).
Για να σας βοηθήσω να καταλάβετε περί τίνος πρόκειται, φανταστείτε τον Δήμο Θεσσαλονίκης να έχει μία αναχώρηση ανά ώρα για Χαλκιδική, να πηγαίνει ας πούμε μέχρι τη μύτη του μεσαίου “ποδιού”, να σταματάει σε δέκα παραλίες (ακόμα και στη μέση του πουθενά, κάποια χιλιόμετρα μακριά από τον πλησιέστερο οικισμό), και να δίνει στον τουρίστα τη δυνατότητα να πάρει το πρώτο πρωινό, να πάει στη Χ παραλία, μετά από δύο ώρες να πάρει άλλο λεωφορείο από τη Χ στην Ψ παραλία, μετά από άλλες δύο ώρες να πάρει τρίτο λεωφορείο από την Ψ στην Ω παραλία, και αργά-αργά το απόγευμα να πάρει τέταρτο λεωφορείο για να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη. Όσοι απλά περνάνε από τη Θεσσαλονίκη και δεν έχουν χρόνο (και χρήμα) να πάρουν “κανονικό” λεωφορείο, να μείνουν βραδιά κάπου στη Χαλκιδική, και να επιστρέψουν στην πόλη την επόμενη μέρα, θα λάτρευαν μία τέτοια υπηρεσία.
Στην Ταϊβάν, τέτοιες “γραμμές”, που καλύπτουν μέχρι και δεκάδες χιλιόμετρα, κοστίζουν (τα ημερήσια εισιτήριά τους) από μόλις 50 ταϊβανέζικα δολάρια, δηλαδή 1,25-1,30 ευρώ(!). Το ημερήσιο εισιτήριο(!). Για να δεις μέσα σε μία μέρα, με την άνεσή σου, τρία-τέσσερα μέρη που υπό διαφορετικές συνθήκες θα τα έβλεπες μόνο σε φωτογραφίες σε κάποιον τοίχο του ξενώνα σου... Τους βγάζω το καπέλο...
Σχόλιο για Φιλιππίνες: διαβάζοντας μπλογκ ξένων τουριστών, αλλά και ιστοσελίδες καταλυμάτων, τεστάρω την ανοχή μου. Φαίνεται πως οι Φιλιππίνες είναι από τις χώρες στις οποίες οι “διπλές τιμές” (το να πληρώνουν οι ξένοι περισσότερα από τους ντόπιους για τις ίδιες ακριβώς υπηρεσίες) δεν είναι απλά κοινό μυστικό, αλλά... “το βγάζουμε και τελάλι, και δεν έχουμε και κανένα απολύτως πρόβλημα”. Σαν σκεπτικό, ανέκαθεν με τρέλαινε. Αν είσαι Ευρωπαίος και πηγαίνεις για διακοπές στις Φιλιππίνες, προφανώς και δε λιμοκτονείς, προφανώς έχεις μαζέψει χρήματα για ένα τέτοιο ταξίδι. Δίπλα όμως στους Ευρωπαίους που “το φυσάνε” και πηγαίνουν διακοπές στις Φιλιππίνες για πλάκα, δίπλα σε εκείνους που δεν “το φυσάνε” αλλά έχουν μία άλφα άνεση, δίπλα σε όλους αυτούς, υπάρχουν κι οι Ευρωπαίοι (Αμερικάνοι, Ασιάτες, Αυστραλοί), οι οποίοι για να μπορέσουν να διαθέσουν τα χρήματα για το ταξίδι στις Φιλιππίνες, χρειάστηκε επί μήνες να... κάνουν το σκατό τους παξιμάδι (συγγνώμη για το άκομψο της εικόνας). Αυτοί λοιπόν, οι ξένοι που κάθε άλλο παρά εύρωστοι ή έστω “άνετοι” οικονομικά είναι, πληρώνουν πολύ περισσότερα από έναν Φιλιππινέζο που μπορεί να έχει μια χαρά δουλειά, δυο χαρές εισόδημα, κι αποφασίζει να πάρει την κοπέλα του και να περάσει μερικές ημέρες σε ένα “καλό” ξενοδοχείο. Πέντε (λέμε τώρα) πέσος η βραδιά για τον καλοστεκούμενο (σε μία χώρα τόσων εκατομμυρίων, υπάρχουν πάμπολλοι τέτοιοι, ακόμα και σε μία χώρα με το μέσο βιοτικό επίπεδο των Φιλιππίνων) Φιλιππινέζο, 7 ή 8 για τον “παραλή” ξένο, που για να “χρηματοδοτήσει” το ταξίδι του στις Φιλιππίνες μπορεί να έχει περάσει μήνες επί μηνών με το ψυγείο του σχεδόν μόνιμα άδειο, με παμπάλαιο κινητό, και χρησιμοποιώντας το ποδήλατό του για μετακινήσεις, αντί για το αυτοκίνητό του, λόγω ακριβής βενζίνης (έχω περάσει από αυτό το στάδιο...).
“Αν δεν έχεις ρε φίλε, μείνε σπίτι σου”, μπορεί να πει κανείς. Ο Θεός ο ίδιος να κατέβει, δε θα μπορούσε να με πείσει ότι αυτό το “αν δεν έχεις, μείνε σπίτι σου” έχει ίχνος δίκιου. Κι αν έχει κάποιο, δεν επισκιάζει το παράλογο του να πληρώνει σε μία χώρα ένας ξένος budget traveler πολλά περισσότερα από έναν εύρωστο οικονομικά ντόπιο, απλά και μόνο επειδή ο ένας έχει ξένο διαβατήριο, και ο άλλος ντόπιο. Σε αυτήν την παράλογη λογική, σηκώνω τα χέρια... Την ίδια τσατίλα θα αισθανόμουν αν την εποχή που έβγαζα μια χαρά λεφτά στη Θεσσαλονίκη, πήγαινα σε κάποιο ελληνικό νησί, πιάναμε κουβέντα με ξένο τουρίστα που έκανε οικονομία έναν ολόκληρο χρόνο για να ζήσει το όνειρό του να πάει στην Ελλάδα, έστω και με περιορισμένο μπάτζετ, και συνειδητοποιούσαμε ότι μέναμε στο ίδιο ξενοδοχείο, με εκείνον να πληρώνει τα διπλάσια από μένα, ως ξένος... Θα τσατιζόμουν για λογαριασμό του...
Δουλεύω όμως στο να... συμβιβαστώ με τη συγκεκριμένη λεπτομέρεια, στην περίπτωση των Φιλιππίνων, στις οποίες, μετά τη “μελέτη” των τελευταίων ημερών, καταλήγω στο ότι θα ήθελα να μείνω πολύ περισσότερο από “μόνο” τρεις εβδομάδες. Ίσως κάποια άλλη χρονιά, ελπίζω με περισσότερα χρήματα στην τσέπη, και μεγαλύτερα επίπεδα ανοχής στο... προαναφερθέν “φαινόμενο” των διπλών τιμών που ανέκαθεν το αισθανόμουν σαν ξύσιμο πληγής...
Στις 9 του μήνα, αυτήν την Κυριακή, πετάμε με τη φίλη μου για Ταϊπέι. Στις 27 επρόκειτο να πετάξουμε για Φιλιππίνες, και στις 16 (η φίλη μου στις 4) ήταν να πετάξω από Φιλιππίνες για Κουάλα Λούμπουρ. Μέχρι που η Air Asia αποφάσισε να ανακατέψει την τράπουλα των πτήσεών της προς και από Κλαρκ (δίπλα στο Angeles, βόρεια της Μανίλα)...
Όπως έχω ξαναγράψει, “στρυφνός” είναι ένα από τα μεσαία ονόματά μου, όμως τα μούτρα που έκανα στιγμιαία όταν είδα το μέιλ-ειδοποίηση της Air Asia ότι είχαν κάνει αλλαγές στις πτήσεις τους, κι ότι σύντομα θα μας ενημέρωναν για τις νέες ημέρες και ώρες, δεν ήταν τίποτα μπροστά στο παρατεταμένο και σταδιακά όλο και από αποκαρδιωμένο “ooooopsss” της φίλης μου, που καθόταν δίπλα μου την ίδια στιγμή, στον δικό της υπολογιστή, διαβάζοντας ένα ολόιδιο μήνυμα...
Εκείνη, πολύ καλύτερα από μένα, ξέρει πόσο... πόνος στον πισινό είναι να βγάλεις άκρη με την Air Asia μέσω τηλεφώνου, μέιλ, ή live chat. Ξέρει ότι το να προσπαθείς να λύσεις πρόβλημα μαζί τους είναι σαν να κουτουλάς το κεφάλι σου στον τοίχο. Ξέρει ότι τα refunds τους εμφανίζονται στον τραπεζικό λογαριασμό σου μέχρι και έξι ολόκληρους μήνες μετά την ημερομηνία αποδοχής του αιτήματός σου (αν φυσικά το δικαιούσαι). Η καλύτερη λύση ήταν να μιλήσουμε μαζί τους πρόσωπο με πρόσωπο, κι επειδή εγώ είμαι ο σχετικά αργόσχολος μεταξύ των δυο μας, σε εμένα έλαχε ο κλήρος να... βγάλω το φίδι από την τρύπα, την ώρα που η φίλη μου περίμενε για νέα στο γραφείο της...
Βγάλαμε άκρη; Ναι και όχι. Ομολογώ ότι τα παιδιά που δουλεύουν στο κεντρικό γραφείο εξυπηρέτησης πελατών της Air Asia (στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Κουάλα Λούμπουρ), έδειχναν να έχουν την καλύτερη διάθεση να βοηθήσουν. Μόνο που υπήρχαν όρια, λόγω του ότι οι θέσεις στις πτήσεις ελέγχονται από αλλού, στο τι λύσεις μπορούσαν να δώσουν. Έμεινα όμως με την αίσθηση ότι η υπόθεσή μας έβαινε προς τακτοποίηση, και τακτοποίηση που μετέτρεπε το προ ημερών προβληματισμένο “ωωωχχχ” σε ικανοποιημένο “αααΧΑ!”...
Αντί για 27 μεσημέρι, πετάμε από Ταϊπέι για Κλαρκ 28 (πολύ) βράδυ, επομένως κερδίζουμε σχεδόν μιάμιση μέρα στην Ταϊβάν, κάτι που μια χαρά μού... κάθισε, μια και αισθανόμουν ότι ήθελα να περάσω περισσότερο χρόνο εκεί, από αυτόν που είχαμε προϋπολογίσει. Επίσης, αντί για αργά το απόγευμα, στις Φιλιππίνες προσγειωνόμαστε στη μία μετά τα μεσάνυχτα, ένα ακόμη “ωχ” αρχικά, αλλά -θέλοντας και μη- το μετέτρεψα στο μυαλό μου σε θετικό, μια και παίρνοντας το πρώτο λεωφορείο που θα πηγαίνει βόρεια, θα είμαστε στο Vigan, στον πρώτο προορισμό μας, σε μια χαρά ώρα για να χαρούμε την πόλη από την πρώτη κιόλας μέρα εκεί, πολύ πριν πέσει ο ήλιος.
Κι ίσως το καλύτερο όλων: αντί για 16, επιστρέφω Μαλαισία στις 19 (έτσι ζήτησα), υπολογίζοντας τις ημέρες. Τρεις εβδομάδες μπορούμε να περάσουμε οι Έλληνες (και πολλοί άλλοι) στις Φιλιππίνες χωρίς βίζα, κι εγώ πετάω λίγες ώρες πριν συμπληρώσω 21 24ωρα. Ζάχαρη...
Σχόλιο για Ταϊβάν, μετά από “μελέτη” μερικών ακόμα ημερών: λατρεύω τα “μικρά-μικρά” που φροντίζουν, για να βοηθήσουν εσένα, τον επισκέπτη, να χαρείς την παραμονή σου εκεί όσο γίνεται περισσότερο. Με το που φθάνεις εκεί, μπορείς να πας σε ένα από τα πάμπολλα γραφεία εξυπηρέτησης τουριστών, και να ζητήσεις password για το πανεθνικό τους ασύρματο δίκτυο ίντερνετ, προσβάσιμο από πάνω από τέσσερις χιλιάδες σημεία σε όλο το νησί. Εντελώς δωρεάν. Στην Ταϊπέι και στο Kaohsiung, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη, έχουν ποδήλατα που ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει με κόστος σχεδόν συμβολικό. Ο ΚΑΘΕΝΑΣ, όχι μόνο οι ντόπιοι, κάτι (το να μπορούν να εκμεταλλευτούν παρόμοιο πρόγραμμα με σχεδόν δωρεάν διάθεση ποδηλάτων) που δεν ισχύει σε άλλες πόλεις που έχω επισκεφτεί, με τα ποδήλατα εκεί να είναι μόνο για τους ντόπιους.
Εκείνο που λάτρεψα όμως περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι το ότι έχουν shuttle buses, που έναντι λογικότατου αντιτίμου (αν όχι “σχεδόν τζάμπα”), σε πάνε σε περιοχές που καλύπτονται πολύ περιορισμένα από “κανονικά” λεωφορεία, της γραμμής, και μάλιστα σου δίνουν τη δυνατότητα να βγάλεις “day-pass”, και να ανέβεις-κατέβεις όσες φορές θέλεις (και προλαβαίνεις).
Για να σας βοηθήσω να καταλάβετε περί τίνος πρόκειται, φανταστείτε τον Δήμο Θεσσαλονίκης να έχει μία αναχώρηση ανά ώρα για Χαλκιδική, να πηγαίνει ας πούμε μέχρι τη μύτη του μεσαίου “ποδιού”, να σταματάει σε δέκα παραλίες (ακόμα και στη μέση του πουθενά, κάποια χιλιόμετρα μακριά από τον πλησιέστερο οικισμό), και να δίνει στον τουρίστα τη δυνατότητα να πάρει το πρώτο πρωινό, να πάει στη Χ παραλία, μετά από δύο ώρες να πάρει άλλο λεωφορείο από τη Χ στην Ψ παραλία, μετά από άλλες δύο ώρες να πάρει τρίτο λεωφορείο από την Ψ στην Ω παραλία, και αργά-αργά το απόγευμα να πάρει τέταρτο λεωφορείο για να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη. Όσοι απλά περνάνε από τη Θεσσαλονίκη και δεν έχουν χρόνο (και χρήμα) να πάρουν “κανονικό” λεωφορείο, να μείνουν βραδιά κάπου στη Χαλκιδική, και να επιστρέψουν στην πόλη την επόμενη μέρα, θα λάτρευαν μία τέτοια υπηρεσία.
Στην Ταϊβάν, τέτοιες “γραμμές”, που καλύπτουν μέχρι και δεκάδες χιλιόμετρα, κοστίζουν (τα ημερήσια εισιτήριά τους) από μόλις 50 ταϊβανέζικα δολάρια, δηλαδή 1,25-1,30 ευρώ(!). Το ημερήσιο εισιτήριο(!). Για να δεις μέσα σε μία μέρα, με την άνεσή σου, τρία-τέσσερα μέρη που υπό διαφορετικές συνθήκες θα τα έβλεπες μόνο σε φωτογραφίες σε κάποιον τοίχο του ξενώνα σου... Τους βγάζω το καπέλο...
Σχόλιο για Φιλιππίνες: διαβάζοντας μπλογκ ξένων τουριστών, αλλά και ιστοσελίδες καταλυμάτων, τεστάρω την ανοχή μου. Φαίνεται πως οι Φιλιππίνες είναι από τις χώρες στις οποίες οι “διπλές τιμές” (το να πληρώνουν οι ξένοι περισσότερα από τους ντόπιους για τις ίδιες ακριβώς υπηρεσίες) δεν είναι απλά κοινό μυστικό, αλλά... “το βγάζουμε και τελάλι, και δεν έχουμε και κανένα απολύτως πρόβλημα”. Σαν σκεπτικό, ανέκαθεν με τρέλαινε. Αν είσαι Ευρωπαίος και πηγαίνεις για διακοπές στις Φιλιππίνες, προφανώς και δε λιμοκτονείς, προφανώς έχεις μαζέψει χρήματα για ένα τέτοιο ταξίδι. Δίπλα όμως στους Ευρωπαίους που “το φυσάνε” και πηγαίνουν διακοπές στις Φιλιππίνες για πλάκα, δίπλα σε εκείνους που δεν “το φυσάνε” αλλά έχουν μία άλφα άνεση, δίπλα σε όλους αυτούς, υπάρχουν κι οι Ευρωπαίοι (Αμερικάνοι, Ασιάτες, Αυστραλοί), οι οποίοι για να μπορέσουν να διαθέσουν τα χρήματα για το ταξίδι στις Φιλιππίνες, χρειάστηκε επί μήνες να... κάνουν το σκατό τους παξιμάδι (συγγνώμη για το άκομψο της εικόνας). Αυτοί λοιπόν, οι ξένοι που κάθε άλλο παρά εύρωστοι ή έστω “άνετοι” οικονομικά είναι, πληρώνουν πολύ περισσότερα από έναν Φιλιππινέζο που μπορεί να έχει μια χαρά δουλειά, δυο χαρές εισόδημα, κι αποφασίζει να πάρει την κοπέλα του και να περάσει μερικές ημέρες σε ένα “καλό” ξενοδοχείο. Πέντε (λέμε τώρα) πέσος η βραδιά για τον καλοστεκούμενο (σε μία χώρα τόσων εκατομμυρίων, υπάρχουν πάμπολλοι τέτοιοι, ακόμα και σε μία χώρα με το μέσο βιοτικό επίπεδο των Φιλιππίνων) Φιλιππινέζο, 7 ή 8 για τον “παραλή” ξένο, που για να “χρηματοδοτήσει” το ταξίδι του στις Φιλιππίνες μπορεί να έχει περάσει μήνες επί μηνών με το ψυγείο του σχεδόν μόνιμα άδειο, με παμπάλαιο κινητό, και χρησιμοποιώντας το ποδήλατό του για μετακινήσεις, αντί για το αυτοκίνητό του, λόγω ακριβής βενζίνης (έχω περάσει από αυτό το στάδιο...).
“Αν δεν έχεις ρε φίλε, μείνε σπίτι σου”, μπορεί να πει κανείς. Ο Θεός ο ίδιος να κατέβει, δε θα μπορούσε να με πείσει ότι αυτό το “αν δεν έχεις, μείνε σπίτι σου” έχει ίχνος δίκιου. Κι αν έχει κάποιο, δεν επισκιάζει το παράλογο του να πληρώνει σε μία χώρα ένας ξένος budget traveler πολλά περισσότερα από έναν εύρωστο οικονομικά ντόπιο, απλά και μόνο επειδή ο ένας έχει ξένο διαβατήριο, και ο άλλος ντόπιο. Σε αυτήν την παράλογη λογική, σηκώνω τα χέρια... Την ίδια τσατίλα θα αισθανόμουν αν την εποχή που έβγαζα μια χαρά λεφτά στη Θεσσαλονίκη, πήγαινα σε κάποιο ελληνικό νησί, πιάναμε κουβέντα με ξένο τουρίστα που έκανε οικονομία έναν ολόκληρο χρόνο για να ζήσει το όνειρό του να πάει στην Ελλάδα, έστω και με περιορισμένο μπάτζετ, και συνειδητοποιούσαμε ότι μέναμε στο ίδιο ξενοδοχείο, με εκείνον να πληρώνει τα διπλάσια από μένα, ως ξένος... Θα τσατιζόμουν για λογαριασμό του...
Δουλεύω όμως στο να... συμβιβαστώ με τη συγκεκριμένη λεπτομέρεια, στην περίπτωση των Φιλιππίνων, στις οποίες, μετά τη “μελέτη” των τελευταίων ημερών, καταλήγω στο ότι θα ήθελα να μείνω πολύ περισσότερο από “μόνο” τρεις εβδομάδες. Ίσως κάποια άλλη χρονιά, ελπίζω με περισσότερα χρήματα στην τσέπη, και μεγαλύτερα επίπεδα ανοχής στο... προαναφερθέν “φαινόμενο” των διπλών τιμών που ανέκαθεν το αισθανόμουν σαν ξύσιμο πληγής...