Θιβέτ Θιβέτ Ταξίδι σε μια ανύπαρκτη χώρα

Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Κεφάλαιο 2ο
  3. Κεφάλαιο 3ο
  4. Κεφάλαιο 4ο by STAV
  5. Κεφάλαιο 5ο by STAV
  6. Κεφάλαιο 6ο
  7. Κεφάλαιο 7ο
  8. Κεφάλαιο 8ο by STAV][quote="ioanna karagianni, post: 0"]Η επόμενη στάση μας ήταν το Serramonastery. Από αυτό το μοναστήρι θυμάμαι ελάχιστα πράγματα. Υποψιάζομαι ότι και οι άλλοι στην ίδια κατάσταση θα είναι. Νομίζω ότι η αιτία της ομαδικής μας αμνησίας κρύβεται στα συμπτώματα του υψομέτρου που άρχισαν πλέον να γίνονται αισθητά, από το πρωί είχαμε πονοκέφαλο και τώρα αν και ήταν ακόμα πρωί αισθανόμασταν ήδη κουρασμένοι. Αν σε αυτό προσθέσουμε και τον άπειρο κόσμο που έπρεπε να σπρώξουμε και να στριμώξουμε για να περιηγηθούμε στον χώρο θεωρώ ότι το αλτσχάιμερ είναι κατανοητό. Αν ο STAV θυμάται κάτι παραπάνω καλώς αλλιώς ανοίχτε καμιά εγκυκλοπαίδεια. [/quote
  9. Κεφάλαιο 9ο by STAV
  10. Κεφάλαιο 10ο
  11. Κεφάλαιο 11ο
  12. Κεφάλαιο 12ο
  13. Κεφάλαιο 13ο by STAV
  14. Κεφάλαιο 14ο][quote="NTINA, post: 0"
  15. Κεφάλαιο 15ο
  16. Κεφάλαιο 16ο
  17. Κεφάλαιο 17ο by STAV
  18. Κεφάλαιο 18ο
  19. Κεφάλαιο 19ο by STAV
  20. Κεφάλαιο 20ο
  21. Κεφάλαιο 21ο by STAV]Να κοιμηθούμε μια κουβέντα είναι. Η Ιωάννα τράβηξε τις σατέν κουρτίνες του παραθύρου διότι ως γνωστόν διαλέγει πάντα κρεβάτι με θέα, η Ισαβέλλα άλλαξε θέση γιατί η υδρορροή ήταν προς τα μέσα και όχι προς τα έξω τοποθετημένη, η Ίριδα μέτρησε όλες τις ρωγμές που υπήρχαν πάνω από το κρεβάτι της, ο Δημήτρης είπε κάτι ελληνικότατο για τον Αυστριακό που δεν ήθελε να ταξιδέψει με τους Έλληνες μαζί-είπε κάτι και για Greekstatistics επίσης και δεν ήταν ο μόνος, αυτό μας κυνηγούσε σε όλο το ταξίδι- και η Φούλα τοποθέτησε τη νταμιτζάνα με το οξυγόνο πάνω στη στόφα. Ναι υπήρχε και στόφα που χρησίμευε για αποθήκευση αραχνών, φωλιά ποντικιών, πεδίο δράσης και εκπαίδευσης γατών κλπ. Τα δύο αγοράκια του διπλανού δωματίου ούτε που ακούγονταν, τα κακόμοιρα. Αυτά τα 17χρονα έκαναν το lifetrip, τ’ ακούτε εσείς ελληνίδες μανάδες; Σε αυτή την ηλικία τα στέλνουν μόνα τους στην άκρη του κόσμου για να μπορέσουν να σταθούν στα πόδια τους και να μάθουν να παίρνουν αποφάσεις για τη ζωή τους. Τέλος πάντων στα δικά μας, στο δωμάτιο όπου νερό δεν υπήρχε, καρέκλα δεν υπήρχε, τραπέζι δεν υπήρχε, τουαλέτα δεν υπήρχε, η πόρτα έκλεινε με ένα ξύλινο παλούκι εσωτερικά, διακόπτης της μοναδικής λάμπας στη μέση του δωματίου δεν υπήρχε. Το έλεγε η άλλη , τι τα θέλετε τόσα πράγματα. Άντε να κοιμηθείς. Αρχίσαμε να συζητάμε για το Reting και την επίσκεψή μας εκεί. Όλοι;;; όχι, ο Δημήτρης άρχισε να ροχαλίζει αμέσως, η Φούλα πήρε τη νταμιτζάνα παραμάσχαλα και η άλλη μη χάσει ευκαιρία -Α, ωραία θα διαβάσω χωρίς φακό. Οι υπόλοιποι λοιπόν αρχίσαμε κάτι να ψιλολέμε για το [B]Reting[/B][B]Monastery[/B]γιατί είναι ίσως το πιο σημαντικό βουδιστικό μοναστήρι του κεντρικού Θιβέτ. Οι ντόπιοι το ονομάζουν και "Radreng." To μοναστήρι Reting ιδρύθηκε από τον [URL="http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/Atisha"]Atisha[/URL] το 1056 ως έδρα της συνιστώσας [URL="http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/Kadam_%28Tibetan_Buddhism%29"]Kadampa[/URL]. O[URL="http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/Je_Tsongkhapa"]Tsongkapa[/URL] το 1400 μετασχημάτισε τη σχολή Kadampa η οποία έπειτα έγινε γνωστή ως νέα συνιστώσα Kadampa ή Gelug και το Reting έγινε το σημαντικότερο [URL="http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/Gelug"]Gelugpa[/URL] μοναστήρι, η έδρα του [URL="http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/Reting_Rinpoche"]Reting Rinpoche[/URL
  22. Κεφάλαιο 22ο
  23. Κεφάλαιο 23ο
  24. Κεφάλαιο 24ο][I]GANDEN MONASTERY[/I
  25. Κεφάλαιο 25ο
  26. Κεφάλαιο 26ο by STAV
  27. Κεφάλαιο 27ο
  28. Κεφάλαιο 28ο by STAV
  29. Κεφάλαιο 29ο
  30. Κεφάλαιο 30ο
  31. Κεφάλαιο 31ο
  32. Κεφάλαιο 32ο
  33. Κεφάλαιο 33ο by STAV
  34. Κεφάλαιο 34ο by STAV
  35. Κεφάλαιο 35ο
  36. Κεφάλαιο 36ο
  37. Κεφάλαιο 37ο
  38. Κεφάλαιο 38ο][B]ΞΕΚΑΤΙΝΙΑΣΜΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 1[/B
  39. Κεφάλαιο 39ο by STAV][B]Ο Master Chef στο Θιβέτ;;;[/B
  40. Κεφάλαιο 40ο
  41. Κεφάλαιο 41ο
  42. Κεφάλαιο 42ο
  43. Κεφάλαιο 43ο
  44. Κεφάλαιο 44ο
  45. Κεφάλαιο 45ο
  46. Κεφάλαιο 46ο
  47. Κεφάλαιο 47ο
  48. Κεφάλαιο 48ο
  49. Κεφάλαιο 49ο
  50. Κεφάλαιο 50ο by STAV
  51. Κεφάλαιο 51ο by STAV
  52. Κεφάλαιο 52ο][attach=full]47120[/attach
  53. Κεφάλαιο 53ο by STAV][attach=full]47121[/attach
  54. Κεφάλαιο 54ο
  55. Κεφάλαιο 55ο by STAV][quote="KLEOPATRA, post: 0"
  56. Κεφάλαιο 56ο][attach=full]47134[/attach
  57. Κεφάλαιο 57ο
  58. Κεφάλαιο 58ο
  59. Κεφάλαιο 59ο
  60. Κεφάλαιο 60ο by STAV
  61. Φωτογραφίες

Όλοι νόμιζαν ότι ξεκινήσαμε 6 άτομα στην αρχή για το ταξίδι στο Θιβέτ. Αμ δε. Υπήρχε και ο Μαρξ. Ναι ο Μαρξ με το κεφάλαιό του, εκείνο το βιβλίο που νόμιζα ότι όλοι το έχουν ξεχάσει πια. Και όμως, ένα μήνα πριν φύγουμε ο Ζου από το πανεπιστήμιο Σαντογκ μου έστειλε ένα μήνυμα ζητώντας να του στείλω το βιβλίο για να το διαβάσει. Κουφάθηκα, ο Μαρξ στα Ελληνικά ..πώς θα το διάβαζε. Είχε βρει μεταφραστή, μου είπε. Έτσι ο Μαρξ κατέβηκε κατασκονισμένος από το ράφι, μπήκε σε φάκελο και καταχωνιάστηκε στο βάθος του βρώμικου σακιδίου μου. Θα πήγαινε ταξίδι στο Θιβέτ και από εκεί με το ταχυδρομείο στην πόλη Σαντόγκ. Νόμιζα ότι θα γλύτωνα τα ταχυδρομικά. Ο Μαρξ γλύτωσε από όλους τους ελέγχους στις πύλες εισόδου της Κίνας, κρυμμένος καλά, δεν έβγαλε άχνα.
Καθισμένοι στο εστιατόρια Ιμαλάια στην πλατεία της Θιβετιανής συνοικίας της Λάσα και με δύο Κινέζους στρατιώτες στην ταράτσα του απέναντι σπιτιού να μετρούν με τα κιάλια τις μπουκιές μου, ανακοίνωσα στους άλλους 5 την ύπαρξη του Μαρξ. Οι μισοί με κοίταξαν με ένα περίεργο βλέμμα λέγοντας ότι είμαι μουρλός, η Ισαβέλλα φώναζε να πάρω πίτσα γιακ γράφοντάς με στα παλιά της τα παπούτσια και μόνο η καλή Ιωάννα είπε «να πάμε αύριο ένα λεπτό στο ταχυδρομείο για να το στείλουμε».
Έτσι το πρωί την άλλη ημέρα είμαστε μπροστά από το ταχυδρομείο. Μέσα όλα στην τρίχα, ντρέπεσαι να ακουμπήσεις, Κινέζοι παντού με απίστευτη οργάνωση. Φτάνω στο γκισέ και δίνω το πακέτο στην υπάλληλο, αυτή κάτι λέει στα Κινέζικα λέω και εγώ κάτι στα Αγγλικά αδύνατον να συνεννοηθούμε. Η ξεναγός έρχεται τρέχοντας, ο σωτήρας μας.
«Πρέπει να ανοίξουν τον φάκελο» μου λέει. Στην ερώτηση μου «Γιατί;», ποτέ δεν πήρα απάντηση.
Η υπάλληλος ανοίγει το δέμα και αρχίζει να περιεργάζεται το βιβλίο, όλο γραμμένο στα ελληνικά. Λέω στη ξεναγό να της πει ότι κρατάει το βιβλίο ανάποδα. Η υπάλληλος με κοιτάει αυστηρά και φωνάζει την υπάλληλο νούμερα δύο. Κοιτάζουν μαζί το βιβλίο και αρχίζουν να συζητούν με τη ξεναγό. Παρακολουθώ άναυδος το τι γίνεται σε μια άκρη. Ξαφνικά η υπάλληλος δύο βλέπει στο τέλος του βιβλίου τη φωτογραφία του Μαρξ και βγάζει μια φωνή. Τρελάθηκα, λέω «μα έχετε πρόβλημα και με τον Μαρξ;». Καμιά απάντηση πάλι. Η υπάλληλος δύο φωνάζει τον ανώτερό της και του δείχνει το βιβλίο. Άλλοι δέκα πελάτες έρχονται να δουν. Δε ξέρω τι να κάνω και να έχω τους άλλους απέξω να φωνάζουν γιατί αργώ. Τελικά ο ανώτερος δίνει το οκ. Η υπάλληλος ένα τυλίγει με ένα πλαστικό το βιβλίο, βάζει μία μικρή σφραγιδούλα – έχει σημασία αυτό- και λέει: 56Υ –περίπου επτά ευρώ- και σε δύο εβδομάδες θα φτάσει. Και που ρώτησα αν τα πηγαίνουν με ποδήλατο ή με τα πόδια σιγά μην πήρα απάντηση. Είκοσι λεπτά έφταναν για να φύγει ο Μαρξ. Καλό ταξίδι Μαρξ, ούτε οι Κινέζοι δε σε θέλουν πια απ’ ότι φαίνεται.
Η αντιπάθειά μας για τους Κινέζους δυστυχώς άρχισε να γίνεται φανερή πια. Οι συζητήσεις που κάναμε με την ξεναγό, μας αναστάτωσαν ακόμη περισσότερο. Μια Θιβετιανή ξεναγό, που στην αρχή ήταν μαζεμένη και φοβόταν να μιλήσει αλλά στο τέλος μας είπε τον πόνο της και την ελπίδα της για μια αλλαγή, μια εξέγερση , κάτι τέλος πάντων. Γιατί στο Θιβέτ υπάρχει «πολιτισμική γενοκτονία» και είναι ιδιαίτερα φανερή στην πρωτεύουσα Lhasa. Αν αναλογιστούμε ότι: «Η θιβετιανή πρωτεύουσα μεταφέρθηκε στη Λάσα τον έβδομο αιώνα, χρονική περίοδο κατά την οποία οι περισσότεροι Θιβετιανοί ζούσαν ακόμη σε σκηνές. Το 641 χτίστηκε το ιερό Jokhang και σύμφωνα με τη βουδιστική παράδοση— ανοίχτηκε γύρω του ένα μονοπάτι με δεξιόστροφη κατεύθυνση, γνωστό ως Barkhor. Τους επόμενους αιώνες προέκυψε μια ολόκληρη πόλη από ξύλο, πέτρα και λασπότουβλα, η οποία εξελίχθηκε σύντομα σε πολιτιστικό και θρησκευτικό κέντρο για εκατομμύρια Θιβετιανούς, διατηρώντας αναλλοίωτο το τοπικό χρώμα και την αρχιτεκτονική της γραμμή. Μέχρι το 1950 η πόλη αποτελούνταν από δύο αυτόνομες συνοικίες που χωρίζονταν μεταξύ τους από δάση και βάλτους. Για να βρεθεί κάποιος από τη μια συνοικία στην άλλη έπρεπε να διασχίσει ένα παλιό γεφύρι, φτιαγμένο από πέτρα και ξύλο. Δημιούργημα του Ι7ου αιώνα, ήταν γνωστό ως «Γιου τόκ Σάμπα», που σημαίνει «το γεφύρι με τη γαλάζια σκέπη». Το μεγαλύτερο τμήμα από τα λεπτοδουλεμένα ξύλινα σκαλίσματα και τα χρωματισμένα γαλάζια κεραμίδια του είχαν αντέξει στο χρόνο. Μέχρι…………………..»
Η Κινεζική εισβολή το 1951 άλλαξε τα πράγματα. Ογκώδη εμπορικά κέντρα, δρόμοι τεράστιοι, κτήρια κουτιά χτίστηκαν μέχρι τις παρυφές του ιερού Jokhang, με συνέπεια την κατεδάφιση του ιστορικού χωριού Σοέλ. Ολόκληρες γειτονιές, μνημεία της θιβετιανής παράδοσης, θυσιάστηκαν με στόχο την κατασκευή μιας «μοντέρνας σοσιαλιστικής πόλης». Οι κάτοικοι του Σοέλ αναγκάστηκαν να μετακομίσουν σε νέα κτίρια κουτιά πίσω από το ανάκτορο Ποτάλα. Το γεφύρι εξαφανίστηκε μέσα σε μια νύχτα.
Η κινέζικη συνοικία της Λάσα αναπτύχθηκε με εκπληκτικούς ρυθμούς κι έχει σχεδόν τετραπλασιασθεί σε μέγεθος από τη δεκαετία του 80. Οι οικοδομικές επιχειρήσεις έφτασαν μέχρι το παλιό θιβετιανό κέντρο, τη Barkhor. Η κινέζικη παρουσία διαλαλεί επιδεικτικά την άλωση του τελευταίου οχυρού της κλασικής θιβετιανής αστικής αρχιτεκτονικής από την «κινεζική ανάπτυξη», μια ανάπτυξη που απαιτεί κατά τα κινεζικά πρότυπα την αντικατάσταση της θαυμάσιας θιβετιανής αρχιτεκτονικής από το κινέζικο μπετόν.
Το πρόβλημα δεν εστιάζεται όμως μόνο στα κτήρια.Η λέξη Θιβέτ σημαίνει στα κινέζικα «Το σπίτι των δυτικών θησαυρών», κάτι που εκφράζει περιεκτικά την ιστορική άποψη της Κίνας για το γείτονά της. Από τότε που εισέβαλε στα εδάφη του, η Κίνα μεταχειρίστηκε το Θιβέτ ως μια αποθήκη φυσικού πλούτου, διαθέσιμου προς λεηλασία κατά βούληση. Νέμεται τον ορυκτό πλούτο του οροπεδίου, δηλαδή τις μεγάλες ποσότητες ουρανίου, σιδήρου και χρωμίτη, το μισό περίπου απόθεμα της παγκόσμιας παραγωγής λιθίου και το δεύτερο μεγαλύτερο κοίτασμα χαλκού της ασιατικής ηπείρου, τα οποία διαθέτει το Θιβέτ. Οι εξορυκτικές εργασίες είναι ήδη πλατιά διαδομένες, καθώς οι Κινέζοι υπολογίζουν ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα έχουν εξαντλήσει τα δικά τους αποθέματα των επτά κυριότερων ορυκτών, τα οποία συναντώνται και στο Θιβέτ. Περισσότεροι από 400.000 άνθρωποι, κυρίως Κινέζοι μετανάστες, προσλήφθηκαν ως εργάτες στα θιβετιανά ορυχεία. Τεράστιοι δρόμοι κατασκευάστηκαν ώστε να μεταφέρουν τις πρώτες ύλες στην Κίνα. Οι Θιβετιανοί αγρότες αναγκάστηκαν να μετακινηθούν με τα γιακ σε υψηλότερα μέρη.
Εξάλλου, η εγκατάσταση οκτώ με δέκα εκατομμυρίων Κινέζων εργατών έχει οδηγήσει τους Θιβετιανούς σε μερική πολιτιστική αφομοίωση αλλά και οικονομική περιθωριοποίηση. Παρασυρόμενοι από τους υψηλούς μισθούς, τις επιδοτούμενες κατοικίες και τη δωρεάν συγκοινωνία, οι Κινέζοι εισρέουν κατά χιλιάδες στις αστικές περιοχές του οροπεδίου, εξαναγκάζοντας πολλούς αυτόχθονες να αποσυρθούν στην επαρχία, μακριά από το οδικό δίκτυο, την ηλεκτροδότηση, τα σχολεία, τα νοσοκομεία και τις επαγγελματικές ευκαιρίες, που αξιοποιούνται πλέον μόνο από τους Κινέζους ανταγωνιστές τους.
Τα πάντα είναι γραμμένα στα κινέζικα. Οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που δεν μιλάνε και δεν διαβάζουν Κινέζικα ουσιαστικά χρειάζονται διερμηνέα στην χώρα τους για απλές καθημερινές δουλειές και συναλλαγές. Η νέα γενιά στο σχολείο διδάσκεται στην Κινεζική και τα Θιβετιανά είναι μόνο ένα ωριαίο μάθημα στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα. Τα τηλεοπτικά προγράμματα ακόμη και τα παιχνίδια είναι όλα στα Κινέζικα. Οι γονείς με τα παιδιά τους αυτή τη στιγμή μιλάνε διαφορετικές γλώσσες. Η δε ιστορία έχει αλλάξει τους όρους και η Κινέζικη στρατιωτική εισβολή του '51 έχει επιβληθεί ως «ειρηνική απελευθέρωση του Θιβέτ», η δε ανελέητη καταστροφή μοναστηριών και εμβλημάτων της Θιβετιανής ιστορίας και κουλτούρας από το '59 μέχρι το '80 έχει ονομαστεί «πολιτιστική επανάσταση». Η μη χρήση αυτών των ορολογιών από τους Θιβετιανούς επισύρει φυλάκιση. Το να έχουν κάποιο βιβλίο ιστορίας που να μην συμφωνεί με την Κινέζικη προπαγάνδα τους οδηγεί κατευθείαν στη φυλακή. Αν είσαι ξένος, στο κατάσχουν. Αν υπάρχει χάρτης όπου διακρίνει σαν χωριστή οντότητα το Θιβέτ από την Κίνα, σκίζεται. Οι δε Θιβετιανοί πολίτες είναι σχεδόν ανέφικτο να πάρουν διαβατήρια, και έτσι δεν τους επιτρέπεται να βγουν από την χώρα τους. Απαγορεύεται να στείλουν κλειστά γράμματα οπουδήποτε μέσω ταχυδρομείου-πρέπει πρώτα να ελεγχθούν από ειδικούς υπαλλήλους-, απαγορεύεται να δούνε ελεύθερα, προγράμματα ή ταινίες στην τηλεόραση, να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο internet. Το να δει κάποιος το «Επτά χρόνια στο Θιβέτ» επισύρει φυλάκιση 7 χρόνων!!! Η Droga, η ξεναγός μας, βρήκε το DVD παράνομα, το είδε και μετά το έκαψε αμέσως για να μην συλληφθεί. Η φωτογραφία του Δαλάι Λάμα είναι απαγορευμένη παντού. Όποιος κατέχει τέτοια φωτογραφία συλλαμβάνεται. Η παρουσία του Κινεζικού στρατού είναι εμφανής παντού στην πλατεία Barkhor και στην Θιβετιανή συνοικία. Στρατιώτες παρελαύνουν συνεχώς, σε κάθε γωνία υπάρχουν φυλάκια με οπλισμένους στρατιώτες, στις ταράτσες υπάρχουν σκοπευτές και άτομα που με κιάλια παρακολουθούν τα πάντα, ακόμη και τους τουρίστες που τρώνε στα απέναντι εστιατόρια. Μόνο οι Κινέζοι τουρίστες, ντυμένοι επιδεικτικά με τα πανάκριβα ρούχα τους κυκλοφορούν ελεύθεροι παντού και χωρίς πολλά λόγια στέλνουν το μήνυμα –είμαστε εδώ-.
Μήπως οι Θιβετιανοί είναι φυλακισμένοι στην ίδια τους τη χώρα;;;;
Η Κίνα παγκόσμια οικονομική υπερδύναμη προχωρά ανεμπόδιστη στο έργο της. Έτσι και αλλιώς δε μιλά κανείς πια διεθνώς. Ποιος θα τα βάλει με μια οικονομική υπερδύναμη;
Οι Θιβετιανοί είναι μόνοι τους, συντροφιά με τον βουδιστικό ιδεαλισμό τους.
Τελικά το ταξίδι δεν είναι μόνο η ωραία φύση, οι μυρουδιές, το ωραίο φαγητό, οι μπύρες…………..είναι οι άνθρωποι , ο τρόπος ζωής , η αίσθηση αλλά και η επαφή με μια πραγματικότητα που σε κάνει πιο σκεπτόμενο άτομο.

 

Attachments

Last edited by a moderator:

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Αντε παμε! Ας πιασουμε σιγα σιγα την ανηφορα....
 

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Σαν έτοιμη από καιρό, έχω στρωθεί και περιμένω...;) Ότι πρέπει είμαι για το υψόμετρο, ε ? :D
 

tania

Member
Μηνύματα
203
Likes
179
Επόμενο Ταξίδι
δεν ξέρω!
Ταξίδι-Όνειρο
Το επόμενο ταξίδι
Περιμένω και εγώ με μεγάλο ενδιαφέρον.
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.221
Likes
5.757
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Ουπς ανεβαίνουμε! Γιατρέ ελπίζω να μην πειράζει το υψόμετρο ;)
 

Lyda

Member
Μηνύματα
723
Likes
241
Επόμενο Ταξίδι
ΚΑΛΜΥΚΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Τι θα γινει με εσενα βρε Ιωαννα; Βαλε λιγο φρενο...με εχεις κομπλαρει με τα ταξιδια σου.
 

ANEL

Member
Μηνύματα
1.029
Likes
340
για συνέχισε,καλά το πας...;)
πες,πες,αρχίζει η ιδέα της ανατολής να ωριμάζει μέσα μας!
βρε,λες?????:roll::roll::roll:
 
Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
Πολύ ωραία, χαίρομαι που σας βλέπω φρέσκους και ορεξάτους για λαχάνιασμα. Θα κάνουμε λίγη υπομονή να ενημερωθεί και ο φίλος συνταξιδιώτης STAV γιατι θα είναι πολύτιμη η συμβολή του.
 
Last edited by a moderator:

NTINA

Member
Μηνύματα
820
Likes
146
Επόμενο Ταξίδι
Άγραφα
Ταξίδι-Όνειρο
Γουατεμάλα
Αφού κατάφερες την ANEL να κοιτάξει Ανατολικά απ την πρώτη παράγραφο:shock: Δεν μπορώ παρά ν ακολουθήσω στην αναρρίχηση:haha:
 

vasso

Member
Μηνύματα
136
Likes
33
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Σκανδιναβία
'Ελα Ιωάννα μου , πήραμε τη φιάλη οξυγόνου και σε περιμένουμε....
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.207
Μηνύματα
883.787
Μέλη
38.903
Νεότερο μέλος
Akis2002

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom