Θιβέτ Θιβέτ Ταξίδι σε μια ανύπαρκτη χώρα

Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Κεφάλαιο 2ο
  3. Κεφάλαιο 3ο
  4. Κεφάλαιο 4ο by STAV
  5. Κεφάλαιο 5ο by STAV
  6. Κεφάλαιο 6ο
  7. Κεφάλαιο 7ο
  8. Κεφάλαιο 8ο by STAV][quote="ioanna karagianni, post: 0"]Η επόμενη στάση μας ήταν το Serramonastery. Από αυτό το μοναστήρι θυμάμαι ελάχιστα πράγματα. Υποψιάζομαι ότι και οι άλλοι στην ίδια κατάσταση θα είναι. Νομίζω ότι η αιτία της ομαδικής μας αμνησίας κρύβεται στα συμπτώματα του υψομέτρου που άρχισαν πλέον να γίνονται αισθητά, από το πρωί είχαμε πονοκέφαλο και τώρα αν και ήταν ακόμα πρωί αισθανόμασταν ήδη κουρασμένοι. Αν σε αυτό προσθέσουμε και τον άπειρο κόσμο που έπρεπε να σπρώξουμε και να στριμώξουμε για να περιηγηθούμε στον χώρο θεωρώ ότι το αλτσχάιμερ είναι κατανοητό. Αν ο STAV θυμάται κάτι παραπάνω καλώς αλλιώς ανοίχτε καμιά εγκυκλοπαίδεια. [/quote
  9. Κεφάλαιο 9ο by STAV
  10. Κεφάλαιο 10ο
  11. Κεφάλαιο 11ο
  12. Κεφάλαιο 12ο
  13. Κεφάλαιο 13ο by STAV
  14. Κεφάλαιο 14ο][quote="NTINA, post: 0"
  15. Κεφάλαιο 15ο
  16. Κεφάλαιο 16ο
  17. Κεφάλαιο 17ο by STAV
  18. Κεφάλαιο 18ο
  19. Κεφάλαιο 19ο by STAV
  20. Κεφάλαιο 20ο
  21. Κεφάλαιο 21ο by STAV]Να κοιμηθούμε μια κουβέντα είναι. Η Ιωάννα τράβηξε τις σατέν κουρτίνες του παραθύρου διότι ως γνωστόν διαλέγει πάντα κρεβάτι με θέα, η Ισαβέλλα άλλαξε θέση γιατί η υδρορροή ήταν προς τα μέσα και όχι προς τα έξω τοποθετημένη, η Ίριδα μέτρησε όλες τις ρωγμές που υπήρχαν πάνω από το κρεβάτι της, ο Δημήτρης είπε κάτι ελληνικότατο για τον Αυστριακό που δεν ήθελε να ταξιδέψει με τους Έλληνες μαζί-είπε κάτι και για Greekstatistics επίσης και δεν ήταν ο μόνος, αυτό μας κυνηγούσε σε όλο το ταξίδι- και η Φούλα τοποθέτησε τη νταμιτζάνα με το οξυγόνο πάνω στη στόφα. Ναι υπήρχε και στόφα που χρησίμευε για αποθήκευση αραχνών, φωλιά ποντικιών, πεδίο δράσης και εκπαίδευσης γατών κλπ. Τα δύο αγοράκια του διπλανού δωματίου ούτε που ακούγονταν, τα κακόμοιρα. Αυτά τα 17χρονα έκαναν το lifetrip, τ’ ακούτε εσείς ελληνίδες μανάδες; Σε αυτή την ηλικία τα στέλνουν μόνα τους στην άκρη του κόσμου για να μπορέσουν να σταθούν στα πόδια τους και να μάθουν να παίρνουν αποφάσεις για τη ζωή τους. Τέλος πάντων στα δικά μας, στο δωμάτιο όπου νερό δεν υπήρχε, καρέκλα δεν υπήρχε, τραπέζι δεν υπήρχε, τουαλέτα δεν υπήρχε, η πόρτα έκλεινε με ένα ξύλινο παλούκι εσωτερικά, διακόπτης της μοναδικής λάμπας στη μέση του δωματίου δεν υπήρχε. Το έλεγε η άλλη , τι τα θέλετε τόσα πράγματα. Άντε να κοιμηθείς. Αρχίσαμε να συζητάμε για το Reting και την επίσκεψή μας εκεί. Όλοι;;; όχι, ο Δημήτρης άρχισε να ροχαλίζει αμέσως, η Φούλα πήρε τη νταμιτζάνα παραμάσχαλα και η άλλη μη χάσει ευκαιρία -Α, ωραία θα διαβάσω χωρίς φακό. Οι υπόλοιποι λοιπόν αρχίσαμε κάτι να ψιλολέμε για το [B]Reting[/B][B]Monastery[/B]γιατί είναι ίσως το πιο σημαντικό βουδιστικό μοναστήρι του κεντρικού Θιβέτ. Οι ντόπιοι το ονομάζουν και "Radreng." To μοναστήρι Reting ιδρύθηκε από τον [URL="http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/Atisha"]Atisha[/URL] το 1056 ως έδρα της συνιστώσας [URL="http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/Kadam_%28Tibetan_Buddhism%29"]Kadampa[/URL]. O[URL="http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/Je_Tsongkhapa"]Tsongkapa[/URL] το 1400 μετασχημάτισε τη σχολή Kadampa η οποία έπειτα έγινε γνωστή ως νέα συνιστώσα Kadampa ή Gelug και το Reting έγινε το σημαντικότερο [URL="http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/Gelug"]Gelugpa[/URL] μοναστήρι, η έδρα του [URL="http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/el/Reting_Rinpoche"]Reting Rinpoche[/URL
  22. Κεφάλαιο 22ο
  23. Κεφάλαιο 23ο
  24. Κεφάλαιο 24ο][I]GANDEN MONASTERY[/I
  25. Κεφάλαιο 25ο
  26. Κεφάλαιο 26ο by STAV
  27. Κεφάλαιο 27ο
  28. Κεφάλαιο 28ο by STAV
  29. Κεφάλαιο 29ο
  30. Κεφάλαιο 30ο
  31. Κεφάλαιο 31ο
  32. Κεφάλαιο 32ο
  33. Κεφάλαιο 33ο by STAV
  34. Κεφάλαιο 34ο by STAV
  35. Κεφάλαιο 35ο
  36. Κεφάλαιο 36ο
  37. Κεφάλαιο 37ο
  38. Κεφάλαιο 38ο][B]ΞΕΚΑΤΙΝΙΑΣΜΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 1[/B
  39. Κεφάλαιο 39ο by STAV][B]Ο Master Chef στο Θιβέτ;;;[/B
  40. Κεφάλαιο 40ο
  41. Κεφάλαιο 41ο
  42. Κεφάλαιο 42ο
  43. Κεφάλαιο 43ο
  44. Κεφάλαιο 44ο
  45. Κεφάλαιο 45ο
  46. Κεφάλαιο 46ο
  47. Κεφάλαιο 47ο
  48. Κεφάλαιο 48ο
  49. Κεφάλαιο 49ο
  50. Κεφάλαιο 50ο by STAV
  51. Κεφάλαιο 51ο by STAV
  52. Κεφάλαιο 52ο][attach=full]47120[/attach
  53. Κεφάλαιο 53ο by STAV][attach=full]47121[/attach
  54. Κεφάλαιο 54ο
  55. Κεφάλαιο 55ο by STAV][quote="KLEOPATRA, post: 0"
  56. Κεφάλαιο 56ο][attach=full]47134[/attach
  57. Κεφάλαιο 57ο
  58. Κεφάλαιο 58ο
  59. Κεφάλαιο 59ο
  60. Κεφάλαιο 60ο by STAV
  61. Φωτογραφίες

Η διαδρομή ως την λίμνη ήταν τόσο γεμάτη εναλλαγές, που ενώ είχαμε ξεκινήσει από την Λάσα μόλις εκείνο το πρωινό στο τέλος της ημέρας νομίζαμε ότι είχαν περάσει κιόλας μέρες.
Μετά το μοναστήρι, γυρίσαμε στην κεντρική άσφαλτο και για λίγο ξεκουράστηκαν τα κοκαλάκια μας από το συνεχές κροτάλισμα. Περίμενα με ανυπομονησία την επόμενη στάση μας σε μια περιοχή που χαρακτηριζόταν ως «hotsprings». Φανταζόμουν φυσικές πισίνες με καυτά νερά μέσα σε φυσικό περιβάλλον, πηγές με ιαματικά νερά, και άλλα τέτοια εξωτικά. Τελικά φτάσαμε σε ένα απογοητευτικό κτίριο με εσωτερική πισίνα όπου όλοι οι ιαματιζόμενοι πλατσούριζαν ανόρεκτα. Είπαμε ένα «κοτσιτσι δεν θα πάρουμε» και συνεχίσαμε τον δρόμο μας.

Ανηφορίζαμε σταθερά, η λίμνη ήταν σε πολύ μεγάλο υψόμετρο και ο δρόμος έφτανε σε ακόμα μεγαλύτερο. Ανέβαινε ως τα 5.100 για να ξανακατέβει στα 4.700 που ήταν η Ναμτσό. Κύματα από ρίγη συγκίνησης με κατέκλισαν. Τα βουνά που ανεβαίναμε ήταν αυτά τα ίδια βουνά που είχε περπατήσει ο Harrier, και ναι ομολογώ ότι για τον συγκεκριμένο αδιαφορούσα πλήρως, όμως σε αυτά τα μέρη γύρισε ο Mπραντ την ταινία. Και πολύ καλά είχε κάνει, τα βουνά ήταν υπέροχα διαφορετικά. Τεράστιοι όγκοι από βράχο και χώμα. Ο άνεμος και το νερό είχαν γράψει ανάγλυφα σχήματα στις επιφάνειες τους. Από τις κορυφές τους ξεχύνονταν διαφορετικές αποχρώσεις του καφέ, του κόκκινου και του μωβ, χρωματίζοντας τις πλευρές τους. Έμοιαζε σαν κάποιος να είχε χύσει τεράστιους κουβάδες χρωμάτων και αυτό να είχε κυλήσει στις πλαγιές.
Υψώνοντας την φωνή της για να ακούγεται πάνω από τα άσματα των πατριωτών της η Ντρόγκα μας εξήγησε ότι αυτές θα ήταν οι τελευταίες καλές μέρες γιατί τον Αύγουστο αρχίζουν τα χιόνια στην περιοχή. Και πράγματι, ήδη θα πρέπει να είχαν πέσει οι πρώτες νιφάδες γιατί το χορτάρι που έβοσκαν τα γιακ της περιοχής καλυπτόταν κατά καιρούς από λεπτά στρώματα χιονιού.

Ήμασταν όλοι σιωπηλοί, με τα κεφάλια στραμμένα στα παράθυρα, απολαμβάναμε τα δώρα τις διαδρομής, τονίζοντας τα πιο εντυπωσιακά κομμάτια που πρόσεχε ο καθένας μας. Αυτό που εγώ πρόσεξα ως εξέλιξη στην πορεία των χρόνων ήταν η αλλαγή στους νομάδες. Το 1996 που είχαμε βρεθεί στο Κασμίρ, οι νομάδες είχαν για μεταφορικό μέσον τα γιακ, τα άλογα και τα πόδια τους. Τώρα έξω από τις μαύρες σκηνές τους υπήρχαν εκτός από τα γιακ, μοτοσικλέτες και ημιφορτηγά. Οι μετακινήσεις τους θα ήταν πολύ πιο εύκολες πια. Ανακάλυψα επίσης ότι η ζωή τους συνέχιζε να με γοητεύει όπως και παλιά. Πολύ θα ήθελα να μπορούσα να παρακολουθήσω την ζωή τους από κοντά για λίγο. Να κοιμηθώ στην σκηνή τους να μαγειρέψω με τον ίδιο τρόπο έως και να αρμέξω γιακ θα ήθελα.

Φτάσαμε στο ψηλότερο σημείο της διαδρομής, φυσούσε πολύ αλλά βγήκαμε έξω για να φωτογραφήσουμε την πινακίδα με την ένδειξη του υψομέτρου και την θέα. Από εκεί φάνηκε για πρώτη φορά ένα μέρος της λίμνης. Ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά. Ολόκληρη την λίμνη δεν την είδα ποτέ, ήταν πολύ μεγάλη, σαν μια μικρή θάλασσα. Η κατηφορική διαδρομή ήταν απότομη, έμοιαζε σαν να κάνουμε βουτιά. Ονειρευόμασταν παραδοσιακούς οικισμούς, μαγαζάκια με θέα την λίμνη και ζεστό τσάι. Ξέραμε ότι τα δωμάτια μας ήταν κοντά στην λίμνη, και αυτή ήταν η μόνη πληροφορία που είχαμε. Όταν φτάσαμε τα όνειρα μας γκρεμίστηκαν αυτόματα.

Στην περιοχή υπήρχαν προφανώς οικισμοί μόνο για τους τουρίστες. Η υποδομή ήταν υποτυπώδης. Τετράγωνα δωμάτια στην σειρά, επιπλωμένα μόνο με κρεβάτια και ένα τετράγωνο κατασκεύασμα που έπαιζε το ρόλο του τραπεζιού, κομοδίνου, τουαλέτας, εταζέρας. Οι ανέσεις δεν ήταν στα άμεσα ενδιαφέροντα μας. Τα κρεβάτια φαίνονταν άνετα και υπήρχαν αρκετά παπλώματα, αυτό αρκούσε. Είχαμε ήδη εκστασιαστεί με την λίμνη και ανυπομονούσαμε να την δούμε από κοντά. Όμως ο βασικός λόγος που η επαφή μας με την πραγματικότητα ήταν μειωμένη ήταν το υψόμετρο. Συνολικά διαθέταμε, αναγούλες, πονοκεφάλους, δύσπνοιες, εξάντληση και τον Δημήτρη που δεν είχε τίποτε από αυτά και έκοβε άνετος βόλτες στην περιοχή. Η Φούλα χαπακώθηκε ντεπόν για τον πονοκέφαλο. Η Ίριδα που τα σωματικά προβλήματα της είχαν κάνει κατά μέτωπο επίθεση δήλωσε ότι θα κάτσει να πεθάνει με την ησυχία της, έστρωσε τον υπνόσακο της και ξάπλωσε υποφέροντας βουβά. Η Ισαβέλλα εκδήλωνε τον πόνο της με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο. Είχε τρελαθεί στο γέλιο. Γέλαγε με οτιδήποτε και με οποιονδήποτε.
Εκεί που έριξε τρελό κέφι ήταν όταν αποφασίσαμε οι τρεις κορασίδες να πάμε τουαλέτα. Βλέποντας το ψηλό πέτρινο κτίριο από μακριά σχολίασα πόσο ενθαρρυντικό είναι ότι υπήρχαν σηματάκια ανδρών – γυναικών. Τσιμπούκια για των ανδρών, τακούνια για των γυναικών. «θα πρέπει να είναι καθαρές, μάλλον τούρκικες» υπέθεσα. Πόσο έξω είχα πέσει, τουαλέτες στην περιοχή θεωρούσαν τρύπες που άνοιγαν στο ξύλινο υπερυψωμένο πάτωμα. Όλη η «παραγωγή» έπεφτε στο κενό και έμενε στο έδαφος. Οι υπέροχες αυτές κατασκευές χωρίζονταν μεταξύ τους με κοντά τοιχία, δίνοντας την ευκαιρία στους (πως τους λένε κομψά τώρα;) δράστες να πιάνουν ψιλή κουβεντούλα μεταξύ τους κατά την ώρα της άσκησης. Αυτό ήταν, η μικρή κρατήθηκε μέχρι να απομακρυνθούμε από τις αναθυμιάσεις της τουαλέτας και μετά αναλύθηκε σε τρανταχτά γέλια. Το τι γέλιο έριξε αυτό το σοβαρό κορίτσι στην λίμνη δεν λέγεται.
Αφού τακτοποιηθήκαμε τουαλετικώς με άλλους τρόπους που δεν αρμόζουν σε μια κυρία και δεν θα τους αναφέρω, (εκτός βέβαια αν τα ξεράσει όλα αυτός ο παλιοπροδότης ο Σταύρος), ξεκινήσαμε για μια μικρή βόλτα στην λίμνη. Δεν μπορούσαμε να χορτάσουμε αυτό το θέαμα. Περπατήσαμε για λίγο στην αμμουδιά, χαζεύοντας τα χρώματα που άλλαζε το νερό ανάλογα με τον αέρα που φυσούσε, και τις αποχρώσεις των βουνών που σκοτείνιαζαν αργά με την δύση του ηλίου.
Ήμασταν εξαντλημένοι από την διαδρομή και κακοδιάθετοι από τα συμπτώματα μας, και αποφασίσαμε να γυρίσουμε στο κρεβάτι μας. Καληνυχτίσαμε τον Δημήτρη που απτόητος συνέχιζε την βόλτα του και την φωτογραφική μηχανή της Φούλας, καθότι την ίδια δεν την πετυχαίναμε ποτέ ολόκληρη. Από την στιγμή που είχαμε προσγειωθεί στην Λάσα, από το πρόσωπο της βλέπαμε μόνο ότι εξείχε από την μηχανή. Συνέχεια κολλημένη στο μάτι την είχε.
Το βράδυ μας δεν ήταν καλό, η Ίριδα και ο Σταύρος υπέφεραν από αναγούλες και η Ισαβέλλα από ιλαρότητα. Ανάμεσα στους δύο αναγουλιασμένους τοποθετήθηκε λεκάνη με στρατηγική ακρίβεια. Μία ώρα το παλεύαμε, «φέρτην λίγο δεξιά, λίγο αριστερά, λίγο πάνω, λίγο κάτω…». Ξαπλώσαμε ψάχνοντας ανακούφιση στην ξεκούραση και οι πιο υγιείς γιατροπόρευαν τους υπόλοιπους.
Από έξω ακούγονταν οι κουβέντες και τα γέλια κάποιων Γάλλων τουριστών. Προφανώς είχαν συνηθίσει το υψόμετρο. Τους ζήλεψα, φανταζόμουν ότι είχαν σχεδιάσει να μείνουν μέρες στην περιοχή, και κάθε μέρα έκαναν βόλτες στην λίμνη. Χρειάζονται 7 μέρες για να κάνεις όλο το γύρο της λίμνης. Κρίμα που εμείς θα μέναμε μόνο μια μέρα.
Θα πρέπει να κοιμήθηκα για λίγο, γιατί όταν άνοιξα τα μάτια μου οι ομιλίες είχαν σιωπήσει. Κοίταξα το ρολόι μου, είχα κοιμηθεί δύο ώρες. Οι συγκάτοικοι μου κοιμόντουσαν και αυτοί ήσυχοι επιτέλους. Για μένα άρχιζε πάλι μια λευκή νύχτα παρέα με το βιβλίο μου. Ένοιωθα την λίμνη έξω να με περιμένει. Ανυπομονούσα να την δω και να την περπατήσω.
Δεν μπορεί κάποια στιγμή θα ξημερώσει.

Η διαδρομή για το μοναστήρι:
ai809.photobucket.com_albums_zz16_ioannakara_TIBET_IMGP3723.jpg


ai809.photobucket.com_albums_zz16_ioannakara_TIBET_IMGP3717.jpg


η θέα στην διαδρομή για την λίμνη
(αυτές οι φωτογραφίες είναι της Ίριδας)


ai809.photobucket.com_albums_zz16_ioannakara_TIBET_DSC_2127.jpg
ai809.photobucket.com_albums_zz16_ioannakara_TIBET_DSC_2123.jpg

 

Attachments

Last edited by a moderator:

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Αντε παμε! Ας πιασουμε σιγα σιγα την ανηφορα....
 

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Σαν έτοιμη από καιρό, έχω στρωθεί και περιμένω...;) Ότι πρέπει είμαι για το υψόμετρο, ε ? :D
 

tania

Member
Μηνύματα
203
Likes
179
Επόμενο Ταξίδι
δεν ξέρω!
Ταξίδι-Όνειρο
Το επόμενο ταξίδι
Περιμένω και εγώ με μεγάλο ενδιαφέρον.
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.221
Likes
5.757
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Ουπς ανεβαίνουμε! Γιατρέ ελπίζω να μην πειράζει το υψόμετρο ;)
 

Lyda

Member
Μηνύματα
723
Likes
241
Επόμενο Ταξίδι
ΚΑΛΜΥΚΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Τι θα γινει με εσενα βρε Ιωαννα; Βαλε λιγο φρενο...με εχεις κομπλαρει με τα ταξιδια σου.
 

ANEL

Member
Μηνύματα
1.029
Likes
340
για συνέχισε,καλά το πας...;)
πες,πες,αρχίζει η ιδέα της ανατολής να ωριμάζει μέσα μας!
βρε,λες?????:roll::roll::roll:
 
Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
Πολύ ωραία, χαίρομαι που σας βλέπω φρέσκους και ορεξάτους για λαχάνιασμα. Θα κάνουμε λίγη υπομονή να ενημερωθεί και ο φίλος συνταξιδιώτης STAV γιατι θα είναι πολύτιμη η συμβολή του.
 
Last edited by a moderator:

NTINA

Member
Μηνύματα
820
Likes
146
Επόμενο Ταξίδι
Άγραφα
Ταξίδι-Όνειρο
Γουατεμάλα
Αφού κατάφερες την ANEL να κοιτάξει Ανατολικά απ την πρώτη παράγραφο:shock: Δεν μπορώ παρά ν ακολουθήσω στην αναρρίχηση:haha:
 

vasso

Member
Μηνύματα
136
Likes
33
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Σκανδιναβία
'Ελα Ιωάννα μου , πήραμε τη φιάλη οξυγόνου και σε περιμένουμε....
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.209
Μηνύματα
883.796
Μέλη
38.903
Νεότερο μέλος
Akis2002

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom