Ιδέες για αποδράσεις του Σαββατοκύριακου στην Αρκαδία!

Klair

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
25.641
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ
  3. Βυτίνα-Όρος Μαίναλο-Χιονοδρομικό Κέντρο-Αλωνίσταινα
  4. Νυμφασία-Λεβίδι
  5. Ελάτη-Στεμνίτσα
  6. Ελληνικό-Λούσιος ποταμός-Αρχαία Γόρτυνα
  7. Καρύταινα: Το Τολέδο της Ελλάδας!
  8. Όρος Σαϊτάς
  9. Βυζαντινός ναός Παναγίας Λεβιδίου και Αρχαιολογικός Χώρος Ορχομενού
  10. Ναός Αγίας Φωτεινής Μαντινείας
  11. Και μετά ήρθε ο "Λέανδρος"!
  12. Βλαχέρνα-Κάστρο Μπεζενίκου-Παναγία Καταφυγιώτισσα-Μονή Αγίας Ελεούσας-Όρος Καστανιά-Μονή Παναγίας της Βλαχέρνας.
  13. Σαν σήμερα η μάχη στο Λεβίδι, 14 Απριλίου 1821.
  14. Μαγούλιανα: Ο εξώστης της Αρκαδίας ή μήπως ολόκληρης της Πελοποννήσου;
  15. Βαλτεσινίκο: Ο τόπος με τα πολλά νερά!
  16. Μονή Αγίου Νικολάου Βαλτεσινίκου και Μυγδαλιά
  17. Αρχαιολογικός Χώρος Αρχαίας Μαντινείας
  18. Κοντοβάζαινα: Το κεφαλοχώρι με τα πολλά νερά και τα όμορφα πλατάνια
  19. Δήμητρα-Μουριά-Τεχνητή Λίμνη Λάδωνα-Λάδωνας ποταμός
  20. Λάστα: Το χωριό με μόνιμο αριθμό κατοίκων όσα τα δάχτυλα του ενός χεριού!
  21. Λαγκάδια: Το "κρεμαστό" χωριό με την πέτρινη ομορφιά!
  22. Λίμνη Τάκα
  23. Τεγέα: Αλέα-Αρχαιολογικό Μουσείο-Ναός Αλέας Αθηνάς-Αρχαιολογικό Πάρκο-Στάδιο
  24. Βούρβουρα: Το σιωπηλό χωριό με την παρθένα φύση
  25. Δάρα: Η Χώρα των Νάσων (Νησιών)
  26. Το Δάρα στα χρόνια της Τουρκοκρατίας
  27. Το Δάρα μετά την Απελευθέρωση από τον Τουρκικό ζυγό
  28. Δάρα: Έθιμα και παραδόσεις
  29. Δάρα: Η μετάβαση από Δήμο σε Κοινότητα και η μετανάστευση
  30. Το Δάρα και ο Πόλεμος του 1940
  31. Το Δάρα και ο Εμφύλιος Πόλεμος
  32. Το Δάρα μετά τον Εμφύλιο και στα χρόνια της Δικτατορίας
  33. Το Δάρα και ο ζωοδότης κάμπος του
  34. Το Δάρα και το νερό
  35. Το μικρό Δάρα της Αυστραλίας
  36. Το Δάρα και το Μουσείο Λαϊκού Πολιτισμού
  37. Το Δάρα ζει στους ρυθμούς του Αστέρα Ραχούλας
  38. Κανδήλα-Ιερά Μονή Παναγίας της Κανδήλας-Πηγή Σίντζι
  39. Λίμνη-Χωτούσα-Αρχαιολογικός Χώρος Καφυών
  40. Λιμποβίσι-Αρκουδόρεμα-Χρυσοβίτσι: Στα λημέρια του Κολοκοτρώνη
  41. Πιάνα: Η κατοικία του Θεού Πάνα
  42. Ζάτουνα: Το χωριό πέρα από το ποτάμι
  43. Ζυγοβίστι: Το χωριό όπου η ιστορία δεν ξαπόστασε ακόμα-Ο τόπος των Αθανάτων
  44. Κάψια-Σπήλαιο Κάψια-Πηγή του Πανός-Μηλιά-Ιερό Ιππίου Ποσειδώνος
  45. Μονή Αιμυαλών
  46. Βαλτεσινίκο-Μονή Αγίου Νικολάου-Μονή Φιλοσόφου-Ζάτουνα

Βυτίνα-Όρος Μαίναλο-Χιονοδρομικό Κέντρο-Αλωνίσταινα

Η πασίγνωστη Βυτίνα μπορεί από πολλούς να θεωρείται ένα από τα πιο φημισμένα τουριστικά θέρετρα της Πελοποννήσου, αλλά για εμένα θα είναι πάντα και πάνω απ΄ όλα η αιώνια ατάκα: “Πάμε πλατεία”! Δε νοείται διαμονή στο Δάρα, χωρίς το απαραίτητο άραγμα για καφέ ή καρυδόπιτα με παγωτό, στην πλατεία της Βυτίνας.

Στην πλατεία υπάρχουν συγκεντρωμένα καφέ με πολύ ωραία διακόσμηση. Πρόσφατα έχει ανοίξει και μια καινούρια καφετέρια, στη θέση που παλαιότερα στεγαζόταν ένα μαγαζί με παραδοσιακά ξυλόγλυπτα αντικείμενα. Η ξυλογλυπτική έχει μακραίωνη παράδοση στη Βυτίνα και αυτό το καινούριο μαγαζί έχει εντάξει στη διακόσμησή του, τραπέζια και καναπέδες από κορμούς δέντρων, οι οποίοι με την κατάλληλη επεξεργασία έχουν μετατραπεί σε όμορφα και χρηστικά αντικείμενα.

(edit: Τον Οκτώβριο του 2021 που βρέθηκα ξανά για καρυδόπιτα με παγωτό στο συγκεκριμένο μαγαζί διαπίστωσα, μετά λύπης μου, ότι οι κορμοί δέντρων-τραπέζια-καναπέδες δεν υπάρχουν πια. Έμαθα ότι "μετακόμισαν" στη Δημητσάνα όπου ο επιχειρηματίας άνοιξε και εκεί μαγαζί).

Και μιας και ξεκίνησα να σας γνωρίζω το χωριό από την πλατεία του, εδώ βρίσκεται και ο πετρόκτιστος ναός του Αγίου Τρύφωνα, πολιούχου της περιοχής, ο οποίος είναι χτισμένος το 1864, πάνω στα ερείπια παλαιότερου ναού. Τη νέα εκκλησία έχτισαν ντόπιοι μάστορες, με το διάσημο τοπικό μαύρο μάρμαρο.

IMG_20200916_170910.jpg


Το Λαογραφικό Μουσείο αξίζει μια επίσκεψη, καθώς σε αυτό παρουσιάζονται αντικείμενα που θυμίζουν τους παλιούς κτηνοτρόφους, υλοτόμους, τσαγκάρηδες ή τις γυναίκες που ύφαιναν στον αργαλειό τα ρούχα και τις κουρελούδες του σπιτιού.

DSC_0211.jpg



DSC_0209.jpg


Το μπρούτζινο άγαλμα του Βυτιναίου μαθητή, Ματθαίου Πόταγα στέκεται πάνω στο βάθρο του, στη μια άκρη της πλατείας. Ο Ματθαίος αντιστάθηκε ηρωικά στα γερμανικά στρατεύματα, όταν αυτά κατευθύνονταν προς τη Βυτίνα.

DSC_0212.jpg


Αρκετά ακόμη μαγαζιά με τουριστικά είδη ή καφενεία πλαισιώνουν την πλατεία της Βυτίνας.

IMG_20200916_171243.jpg


Για το όνομά της έχουν αναφερθεί διάφορες θεωρίες, όπως ότι προέρχεται από ένα αρχαίο ελληνικό γυναικείο όνομα ή από το όνομα δοχείου για το κρασί (βυτίνη) ή από τη λέξη “βυθός” επειδή αρχικά ήταν χτισμένη σε λεκάνη, ανάμεσα σε λόφους. Φέρεται να χτίστηκε μετά τη διάλυση της αρχαίας πόλης Μεθύδριο, τα ερείπια της οποίας υπάρχουν μέχρι σήμερα σε κοντινή απόσταση. Ο Παυσανίας αναφέρει για την πόλη Μεθύδριο το 174 π.Χ.: "Μεθύδριον ουχί πλέον ακμάζουσα πόλις.." Πιθανότερος χρόνος ίδρυσης της Βυτίνας φέρεται περί το 350 μ.Χ., σε απόσταση 2-3 Km από τη σημερινή θέση, στην περιοχή Δαμασκηνιά.

Στην αρχαιότητα λατρευόταν εδώ η θεά Δήμητρα και ο Ίππιος Ποσειδώνας. Ο Ποσειδώνας υπήρξε ένας από τους πιο μεγάλους θεούς της αρχαίας Αρκαδίας. Το όνομά του στην κυριολεξία του σημαίνει «σύζυγος της γης» και υπήρξε όντως σύντροφος της Μεγάλης Μητέρας Δήμητρας. Είχε πολλά προσωνύμια, όλα δε σχετίζονταν με την ορμή του. Τον είπαν Ολετήρα, Μοχλωτήρα και Ίππιο. Όντας αρχικά θεός των σεισμών και μετά των νερών έχει μεγάλη σχέση με τα περήφανα άλογα, μιας και είναι πολύ ευαίσθητα στα υπόγεια ρεύματα και τις δυνάμεις. Τα ερείπια του ναού του Ποσειδώνα σώζονται στην περιοχή της Μαντινείας. Σε μελλοντικό ταξίδι μου επιβάλλεται να επισκεφθώ το Ιερό του Ιππίου Ποσειδώνα.

Στην Ελληνική Επανάσταση, η Βυτίνα είχε αναγνωριστεί ως βακούφιο (κτηματική δωρεά) θεωρούμενος τόπος ιερός. Υπήρξε κέντρο ανεφοδιασμού, με αποτέλεσμα το χωριό να παίξει καθοριστικό ρόλο στη διάρκεια του πολέμου, με συνέπεια να πυρποληθεί επτά φορές από τον Ιμπραήμ Πασά.

Η Βυτίνα είναι τόπος γέννησης του πατέρα του ιστορικού του Έθνους Κωνσταντίνου Παπαρρηγόπουλου, του νομικού Βασίλη Οικονομίδη, του ιατρού και εξερευνητή Αφρικής και Ασίας Παναγιώτη Πόταγα και του Εθνικού ευεργέτη Παναγιώτη Τριανταφυλλίδη.

Μεταξύ όλων αυτών των σημαντικών προσώπων, να αναφέρω και μια δική μου ταπεινή πληροφορία. Ο παππούς μου λοιπόν διετέλεσε καθηγητής στο Γυμνάσιο της Βυτίνας και έζησε για κάποια χρόνια, μαζί με τη δασκάλα γιαγιά μου και τη μικρή τότε μητέρα μου στο χωριό.

Μια καινοτομία που μας τράβηξε το ενδιαφέρον, είναι το γεγονός ότι ο Δήμος έχει χωρίσει σε ζώνες πεζοπορίας τις γειτονιές του χωριού. Π.χ. η "ζώνη της αλεπούς" είναι η περιοχή γύρω από την πλατεία. Η "ζώνη του κουνελιού" ή η "ζώνη της πεταλούδας" περιλαμβάνουν άλλες γειτονιές του χωριού. Εμείς αρχικά δεν το γνωρίζαμε αυτό το σκηνικό. Είδαμε μικρές φωτογραφίες των ζώων και βέλη που έδειχναν προς διάφορες κατευθύνσεις και αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε την πορεία του κουνελιού, νομίζοντας ότι θα βρούμε κάποια φάρμα εκτροφής των ζώων.

DSC_0220.jpg


Ξεκινήσαμε λοιπόν από ένα στενό της πλατείας και ακολουθώντας ανηφορική διαδρομή προς κάποια συνοικία, ανά τακτά διαστήματα βλέπαμε φωτογραφίες κουνελιών και αρίθμηση σε μέτρα. 610 μέτρα έγραφε μια από τις φωτογραφίες! “Τι στο καλό είναι τα 610 μέτρα"? αναρωτηθήκαμε. Σε 610 μέτρα θα έχουμε βγει έξω από το χωριό, θα έχουμε φτάσει στο βουνό.

DSC_0222.jpg



IMG_20200916_172633.jpg


Τελικά την απορία, μας την ψιλοέλυσε μια μητέρα με τα κουτσούβελά της, που έβγαιναν εκείνην την ώρα από το σπίτι τους. Μας είπε, ότι και οι ίδιοι οι κάτοικοι δεν έχουν ακριβώς καταλάβει τι ρόλο παίζουν αυτές οι φωτογραφίες με τα ζώα στα δρομάκια του χωριού και ότι μάλλον είναι κάποιος διαχωρισμός των συνοικιών, με σκοπό την πεζοπορία και τη γνωριμία με αυτές. Εμείς τη βρήκαμε έξυπνη και "παραπλανητική" ιδέα, αφού μας ξεσήκωσε και μας έκανε να ακολουθήσουμε τα ανηφορικά δρομάκια, τα οποία μας οδήγησαν σε μια γειτονιά, πολύ ψηλά στο χωριό, απ΄ όπου είχαμε θέα προς την πλατεία, με το Καμπαναριό του Αγίου Τρύφωνα, να κάνει παντού αισθητή την παρουσία του.

IMG_20200916_173311.jpg



IMG_20200916_173526.jpg


Στα μισά περίπου της διαδρομής συναντήσαμε το άγαλμα της Ελένης Λιαροπούλου, της ηρωίδας "Σουλιώτισσας" της Βυτίνας. Η Βυτινιώτισσα Ελένη Λιαροπούλου, τον Ιούνιο του 1825, κατά την πρώτη επιδρομή του Ιμπραήμ στη Βυτίνα, μαζί με τον πεθερό της Πέτρο Λιαρόπουλο, πρόκριτο της Βυτίνας και άλλους Βυτιναίους κατέφυγαν στη θέση "Κότρωνας" του κοντινού χωριού Γρανίτσα. Από τον Κότρωνα, το "Ζάλογγο" του Μοριά, αφού άφησε το παιδί της στο χείλος του γκρεμού, έπεσε στον Μυλάοντα ποταμό, σαν άλλη "Σουλιώτισσα", για να μην πέσει στα χέρια των Τούρκων, αποφεύγοντας την αιχμαλωσία και την ατίμωση. Το σώμα της έμεινε κρεμασμένο τρεις ολόκληρες ημέρες.

DSC_0243.jpg


Σε όλη τη διάρκεια της βόλτας μας, αποκομίσαμε γαλήνη συναντώντας παλιά πετρόχτιστα σπίτια, γραφικά ανηφορικά δρομάκια και λουλουδιασμένες αυλές.

IMG_20200916_171943.jpg



IMG_20200916_173626.jpg



IMG_20200916_174101.jpg


Αργότερα στην πλατεία προσέξαμε την ταμπέλα, όπου ο Δήμος εξηγεί αναλυτικά το project, με τις διαδρομές και τα ζώα που αντιστοιχούν σε αυτές.

DSC_0207.jpg



DSC_0208.jpg


Σε επόμενη επίσκεψή μας στη Βυτίνα (Οκτώβριος 2021) ακολουθήσαμε τη διαδρομή του κόκορα, μήκους 720 μέτρων. Ξεκινάει από την πλατεία ακολουθώντας αρχικά την οδό Φωτάκου στην οποία βρίσκονται κάποια παλιά πέτρινα σπίτια. Η οδός προσφέρει επιπλέον θέα προς την εκκλησία του Αγίου Τρύφωνα.

DSC_0264.jpg



DSC_0266.jpg



IMG_20211004_170058.jpg



IMG_20211004_170246.jpg



DSC_0273.jpg



DSC_0274.jpg

Μπορεί ο τοίχος του σπιτιού να γκρεμίστηκε, ο καθρέφτης όμως ακλόνητος παραμένει στη θέση του. Φορτωμένος όλα αυτά τα χρόνια με αμέτρητες αντανακλάσεις έχει πλέον το δικαίωμα και την εμπειρία να απαντήσει στο αιώνιο ερώτημα: "Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου στον τοίχο πάνω τώρα, ποια είναι η ωραιότερη σ’ ολόκληρη τη χώρα";

Μεγάλο ατού αυτής της διαδρομής είναι η εξαιρετική θέα προς τις ελατοσκέπαστες πλαγιές του Μαινάλου. Το σκηνικό συμπληρώνουν μερικά καλόγουστα πέτρινα σπίτια με κατακόκκινες στέγες που κυριολεκτικά πνίγονται από τα έλατα και την πυκνή βλάστηση.

IMG_20211004_170530.jpg


Η διαδρομή κατηφορίζει και οι εικόνες που ξετυλίγονταν σε κάθε μας βήμα ήταν πανέμορφες, γεμάτες χρώμα και νοσταλγία.

IMG_20211004_170758 (2).jpg



DSC_0278.jpg



DSC_0279.jpg



DSC_0280.jpg



DSC_0285.jpg



DSC_0277.jpg



DSC_0287.jpg



IMG_20211004_171723.jpg


Συναντήσαμε τον ναό της Γέννησης της Θεοτόκου αλλά ήταν κλειστός για να τον επισκεφθούμε στο εσωτερικό του.

DSC_0296.jpg



DSC_0294.jpg


Η διαδρομή εκτυλισσόταν ακόμα πιο συναρπαστική, με παλιά σπίτια φορτωμένα με κισσούς και περικοκλάδες σε αποχρώσεις του καφέ, του πορτοκαλί, του σάπιου μήλου και του κεραμιδί, αλλά και με αναπαλαιωμένα και πολύ φροντισμένα οικοδομήματα προφυλαγμένα πίσω από στιβαρές πέτρινες μάντρες.

DSC_0295.jpg



DSC_0284.jpg



DSC_0306.jpg



DSC_0283.jpg



DSC_0304.jpg


Άλλη μια πολύ σημαντική προσωπικότητα της Βυτίνας τιμάται με μνημείο σε αυτήν τη διαδρομή. Πρόκειται για τον Βασίλειο Οικονομίδη επιφανέστατο νομοδιδάσκαλο του 19ου αιώνα, ο οποίος γεννήθηκε το 1814 στο χωριό, σπούδασε στη Γερμανία και επιδόθηκε αρχικά σε φιλολογικές και φιλοσοφικές σπουδές. Αργότερα επικεντρώθηκε στη Νομική. Το 1843 αναγορεύτηκε διδάκτωρ στο Μόναχο.

DSC_0302.jpg

Στο σημείο αυτό βρισκόταν το σπίτι που γεννήθηκε ο Βασίλειος Οικονομίδης

Η διαδρομή του κόκορα καταλήγει στον κεντρικό δρόμο, λίγα μόλις μέτρα πριν τη Δημόσια Βιβλιοθήκη.

Ο κεντρικός δρόμος του χωριού είναι σκέτος πειρασμός, αφού εδώ βρίσκονται όμορφα μαγαζιά με χειροποίητα ζυμαρικά, τραχανάδες, βότανα (ρίγανη, τσάι) και φυσικά με το κυρίαρχο προϊόν της περιοχής, το κορυφαίο μέλι του Μαινάλου. Εδώ θα βρείτε ακόμα ξυλόγλυπτα σουβενίρ, φρέσκα νόστιμα γλυκά και παγωτό.

IMG_20200916_174126.jpg



IMG_20200916_174236.jpg


Για πάρα πολλούς επισκέπτες, η πιο όμορφη εικόνα του χωριού είναι ο διάσημος “Δρόμος της Αγάπης”. Πρόκειται για έναν δενδροσκέπαστο δρόμο, όπου το φθινόπωρο αλλά και την άνοιξη, η φύση “ζωγραφίζει” το δικό της έργο τέχνης. Η ιστορία αυτού του δρόμου μας ταξιδεύει πολλά χρόνια πίσω, όταν οι νέοι έκαναν τη βόλτα τους, γνωρίζοντας τα μελλοντικά ταίρια τους. Πάντα όταν επισκέπτομαι τη Βυτίνα αρέσκομαι να περνάω από τον ωραίο αυτόν δρόμο, αλλά και από έναν μικρό, κατάφυτο “Παράδεισο” που διαθέτει το χωριό.

Βυτίνα.jpg

Ο Δρόμος της Αγάπης

DSC_0495.jpg

Ο Δρόμος της Αγάπης ντυμένος στα λευκά

Σε ένα διώροφο, νεοκλασικό κτίριο στεγάζεται η Δασοκομική Σχολή της Βυτίνας. Το κτίριο χτίστηκε μεταξύ 1890-95, μέσα σε ιδιόκτητο κτήμα 150 στρεμμάτων, δωρεά του Εθνικού ευεργέτη Παναγιώτη Τριανταφυλλίδη. Ανατολικά αυτού του κτήματος έχει δημιουργηθεί ένα πειραματικό αλσύλλιο (1885-1917), για να μελετηθεί η ανάπτυξη πεύκων, ελάτων, κυπαρισσιών και άλλων δέντρων, στο κλίμα της περιοχής. Αυτό το δασάκι της Βυτίνας είναι το δικό μου αγαπημένο καταφύγιο, όταν την επισκέπτομαι. Απολαμβάνω να χάνομαι ανάμεσα στα ψιλόλιγνα δέντρα και να μυρίζω το νοτισμένο χώμα, των απόλυτα ευθυγραμμισμένων μονοπατιών του αλσυλλίου.

Βυτίνα 2.jpg



Βυτίνα 4.jpg



IMG_20161228_161830.jpg



IMG_20161228_162354.jpg


Άλλα αξιοθέατα που μπορεί ο επισκέπτης να δει στη Βυτίνα είναι η Δημοτική Βιβλιοθήκη, με ιστορικά έντυπα και πλούσιο φωτογραφικό υλικό καθώς και το “Ελληνικό Σχολείο”, ένα δείγμα παραδοσιακής αρχιτεκτονικής. Το πετρόκτιστο κτίριο συνδέεται με την ιστορική Σχολή της Βυτίνας. Σε μικρή απόσταση από τη Βυτίνα, στο χωριό Λιμποβίσι βρίσκεται το πατρικό σπίτι των Κολοκοτρωναίων, το οποίο λειτουργεί σαν μικρό μουσείο.

Ας έρθουμε όμως και στο καίριο θέμα του φαγητού. Γύρω από την πλατεία, αλλά και στον κεντρικό δρόμο υπάρχουν πολλές επιλογές για καλό φαγητό. Εγώ ξεχωρίζω και προτείνω το εστιατόριο “Παλιά Βυτίνα”. Βρίσκεται στο κέντρο του χωριού και βγάζει τραπεζάκια στα δύο πλακόστρωτα καλντερίμια, αφού το μαγαζί είναι γωνιακό.

IMG_20200916_174342.jpg


Εκτός από το ταξίδι γευσιγνωσίας που προσφέρει η ταβέρνα, με τις πολλές παραδοσιακές γεύσεις της, εκείνο που εμένα συναρπάζει, είναι το μοναδικό ντεκόρ του μαγαζιού. Είναι ένας χώρος στολισμένος με ξύλο, πέτρα και αντικείμενα από το παρελθόν, θυμίζοντας σκηνικό ταινίας. Στο πρόσφατο ταξίδι φάγαμε πεντανόστιμο κότσι χοιρινού με άγριο ρύζι, πατάτες και λαχανικά, αλλά και κόκορα κοκκινιστό με χειροποίητα ζυμαρικά. Έχει απίστευτο μενού και τον χειμώνα μην παραλείψετε να γευτείτε κολοκυθόσουπα βελουτέ.

IMG_20201003_195251.jpg


Η Βυτίνα ως γνωστόν απλώνεται στους πρόποδες του ελατοσκέπαστου Μαινάλου. Το Μαίναλο και η γύρω περιοχή κατοικείται από την αρχαιότητα. Οι αρχαίοι κάτοικοι ήταν οι Αρκάδες και εδώ λατρευόταν ο Θεός Πάνας. Στις κορυφές του έχουν περπατήσει θεοί και ήρωες και το όνομά του σημαίνει την Ιερή Μανία, τη θεία παραφορά που φέρνει η άγρια φύση.

DSC_0807.jpg


Σε αυτό το βουνό έχουν περιπλανηθεί σοφοί, μάντεις, ιερείς του Δία και ακόλουθοι του Πάνα, Μαινάδες αφοσιωμένες τον Διόνυσο, αλλά και μοναχοί της Ορθοδοξίας. Το “Βουνό των Θαυμάτων” αποτελεί ένα φαινόμενο, τόσο για την πλούσια βλάστησή του, όσο και για τους μύθους και τις ιστορίες που το συνοδεύουν. Κοντά στην ψηλότερη κορυφή του, την Οστρακίνα (υψόμετρο 1981 μέτρα) λειτουργεί Χιονοδρομικό Κέντρο και καταφύγιο. Το Μαίναλο, εκτός από τις δασοσκέπαστες πλαγιές του, στολίζεται και με πανέμορφα χωριά: Δημητσάνα, Στεμνίτσα, Λιμποβίσι, Βυτίνα, Λεβίδι, Αλωνίσταινα, Λαγκάδια και λοιπά.

DSC_0780.jpg



IMG_20201011_153944.jpg


Αφήσαμε τη Βυτίνα και αρχίσαμε να ανηφορίζουμε τον δασικό δρόμο που οδηγεί στο Χιονοδρομικό Κέντρο του Μαινάλου. Το τοπίο είναι εκπληκτικής ομορφιάς και μαζί με τον δροσερό αέρα που μπαίνει από τα ανοιχτά παράθυρα του αυτοκινήτου, μας έρχονται οι μυρωδιές του έλατου και των βοτάνων που φύονται στο πανέμορφο βουνό.

IMG_20201011_141810.jpg


Στα μισά της διαδρομής το τοπίο αλλάζει και στα δεξιά μας εμφανίζεται ένα “γυμνό” από έλατα οροπέδιο, στρωμένο με χαμηλό, ξεθωριασμένο κιτρινοπράσινο χορτάρι. Είναι η τοποθεσία Ρούχοι, ένα ιδιαίτερο κομμάτι του Μαινάλου, που όταν το αντικρίσαμε, το πρώτο πράγμα που σκεφτήκαμε ήταν να σταματήσουμε και να αρχίσουμε να κάνουμε κωλοτούμπες στο παχύ κιτρινισμένο χορτάρι. Σταματήσαμε, αλλά κωλοτούμπες δεν κάναμε! Βγάλαμε όμως πολλές φωτογραφίες, περπατήσαμε στην απλωσιά και στη συνέχεια χωθήκαμε ανάμεσα στα έλατα, ρουφώντας αχόρταγα τις μυρωδιές του βουνού και ακούγοντας το βουητό των ζουζουνιών του δάσους. Εδώ κάποτε διοργανώνονταν συναυλίες, με πολύ μεγάλη συμμετοχή του κόσμου.

DSC_0775.jpg



DSC_0773.jpg



IMG_20201011_143233.jpg



IMG_20201011_143313.jpg


Το Χιονοδρομικό Κέντρο της Οστρακίνας διαθέτει εξαιρετικές πίστες και καταφύγιο. Για τους λάτρεις του σπορ υπάρχουν διάφορες πίστες, που μπορούν να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους στο σκι. Οι πίστες είναι κάθετες απότομες διαδρομές ανάμεσα στα έλατα, μια ιδιαιτερότητα που λίγα χιονοδρομικά κέντρα διαθέτουν. Μετρά πάνω από 40 χρόνια λειτουργίας. Ξεκίνησε με έναν αναβατήρα το 1965, που ήταν μια πρόχειρη κατασκευή. Ο πρώτος κανονικός, σύγχρονος αναβατήρας τοποθετήθηκε το 1968 και λειτουργεί έως σήμερα. Αργότερα εγκαταστάθηκαν και οι υπόλοιποι.

IMG-20201011-WA0012.jpg



DSC_0785.jpg



DSC_0784.jpg



IMG-20201011-WA0010.jpg



DSC_0787.jpg



DSC_0786.jpg



DSC_0790.jpg


Μπορεί τον χειμώνα το χιονισμένο τοπίο να είναι ειδυλλιακό και μαγικό, όμως το καλοκαίρι και το φθινόπωρο, που ακόμη υπάρχουν τα ξερά χορτάρια και τα ψηλά αγκάθια, ο χώρος του Χιονοδρομικού δείχνει άχαρος, σαν παραμελημένος. Μας θύμισε σκηνές far west, από ταινίες του κινηματογράφου, που διάφορα κτίρια έχουν εγκαταλειφθεί εδώ και χρόνια και η άγρια χλωρίδα έχει αρχίσει να τα “καταπίνει”.

IMG_20201011_150948.jpg



DSC_0791.jpg



DSC_0795.jpg



IMG_20201011_150741.jpg


Ο άλλος τρόπος για να βρεθεί κανείς στο Χιονοδρομικό Κέντρο είναι να ακολουθήσει την επαρχιακή οδό Τρίπολης-Ολυμπίας. Πριν ή μετά το χωριό Κάψια (αναλόγως από που έρχεται ο επισκέπτης), θα συναντήσει τον μικρό οικισμό του Καρδαρά. Εκεί θα δει την ταμπέλα που γράφει προς “Χιονοδρομικό Κέντρο Μαινάλου” και θα στρίψει, ακολουθώντας μια εξίσου μαγευτική διαδρομή, 8 χιλιομέτρων μέσα στο δάσος, φτάνοντας στο Χιονοδρομικό Κέντρο. Αυτή η διαδρομή εκχιονίζεται καλύτερα, απ΄ ότι ο δασικός δρόμος που οδηγεί από τη Βυτίνα στο Χιονοδρομικό, ο οποίος όταν ρίξει πολύ χιόνι κλείνει.

DSC_0181-01-01.jpg

Ο επαρχιακός δρόμος από τον Καρδαρά προς το Χιονοδρομικό Κέντρο

Πήραμε ξανά τον δρόμο της επιστροφής προς Βυτίνα και όταν συναντήσαμε τη διασταύρωση για Αλωνίσταινα στρίψαμε, ακολουθώντας μια συναρπαστική, φιδίσια διαδρομή, με χαράδρες σκεπασμένες από καταπράσινα έλατα.

DSC_0810.jpg



DSC_0809.jpg


Πριν φτάσουμε στο χωριό, ένας χωματόδρομος στα δεξιά, οδηγεί στην πηγή της Κοκκινόβρυσης. Είναι ένα μαγευτικό τοπίο, που προσφέρει δροσιά και ωραία θέα στο δάσος.

DSC_0829.jpg



IMG_20201011_182541.jpg


Ανάμεσα από τα ψηλά έλατα ξεπρόβαλε το μικρό χωριό.

DSC_0814.jpg


Δεν μας πήρε πολύ ώρα μέχρι να το προσεγγίσουμε. Η Αλωνίσταινα είναι πολύ ορεινό χωριό, του Δήμου Τρίπολης. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της απογραφής του 2011, ο πληθυσμός ανέρχεται στους 124 κατοίκους. Από το 1998 έχει χαρακτηριστεί παραδοσιακός οικισμός. Το υψόμετρο του χωριού είναι γύρω στα 1.200 μέτρα και είναι χτισμένο στην κατάφυτη, δυτική πλευρά της Οστρακίνας, του όρους Μαινάλου. Αποτελεί έναν από τους πιο ορεινούς οικισμούς της Πελοποννήσου.

IMG_20201011_175524.jpg



IMG_20201011_181205.jpg


Στην περιοχή της Αλωνίσταινας τοποθετείται ο αρχαίος οικισμός Ελισσών και κατά καιρούς έχουν βρεθεί διάφορα ευρήματα. Το σημερινό της όνομα οφείλεται μάλλον στη διαδεδομένη στην περιοχή εργασία του αλωνίσματος. Το χωριό διαδραμάτισε πολύ σπουδαίο ρόλο στον Απελευθερωτικό Αγώνα του 1821 και συνδέεται στενά με την οικογένεια των Κολοκοτρωναίων. Η Ζαμπία ή Ζαμπέτα, της οικογένειας των Κωτσακαίων, που καταγόταν από το χωριό, παντρεύτηκε τον Κωνσταντίνο Κολοκοτρώνη, πατέρα του Θεόδωρου. Το 1780 ο Κωνσταντίνος Κολοκοτρώνης σκοτώθηκε στη Μάνη και η Ζαμπέτα με τον μικρό Θεόδωρο ήρθε στην Αλωνίσταινα. Εδώ λοιπόν ανδρώθηκε και πέρασε κάποια από τα παιδικά του χρόνια ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης.

Στην πλατεία του χωριού βρίσκεται το μαρμάρινο μνημείο της μητέρας του Κολοκοτρώνη, Ζαμπίας Κωτσάκη, καθώς και ο τάφος της.

IMG_20201011_164619.jpg


Μετά την άλωση της Τρίπολης, ο Κολοκοτρώνης στρατοπέδευσε στην Αλωνίσταινα και συνέχισε τον μεγάλο Αγώνα. Οι Τούρκοι την πυρπόλησαν και τη λεηλάτησαν δύο φορές. Μετά την Επανάσταση, η Αλωνίσταινα είχε ραγδαία πρόοδο και μάλιστα το 1850 είχε 2.000 κατοίκους. Μετά το 1950 ο πληθυσμός ελαττώθηκε πάρα πολύ, λόγω της μετανάστευσης.

Φτάσαμε στην πλατεία του χωριού λυσσασμένοι από την πείνα.

IMG_20201011_175143.jpg


Απέναντι ακριβώς από την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής είδαμε την ταβέρνα “Κατάλπεις” με λιγοστά τραπεζάκια έξω, στα οποία κάθονταν παρέες απολαμβάνοντας το φαγητό τους. Για καλή μας τύχη υπήρχε ένα ελεύθερο τραπέζι και καθίσαμε αμέσως. Το φαγητό ήταν υπέροχο! Παραγγείλαμε ψαρονέφρι και κοτόπουλο φιλέτο ψητά, καθώς και κόκορα κοκκινιστό, σαλάτα χωριάτικη, πατάτες τηγανιτές φρέσκιες και ζυμωτό ψωμάκι. Φορέσαμε τα λεπτά μπουφανάκια μας, γιατί το κρύο έτσουζε λίγο και κατευχαριστηθήκαμε το φαγητό μας, σε ένα ήρεμο και γαλήνιο περιβάλλον. Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε καν να βρούμε ανοιχτή ταβέρνα στην Αλωνίσταινα, πόσω μάλλον, με τόσο ωραίο φαγητό και εξυπηρετικό προσωπικό. Μπράβο τους!

Όση ώρα περιμέναμε να ψηθούν τα κρεατικά, έκανα μια μικρή έρευνα στο διαδίκτυο για τα αξιοθέατα της Αλωνίσταινας. Η εκκλησία της Αγίας Παρασκευής, που δεσπόζει στο κέντρο του χωριού είναι βασιλική, μονόκλιτη και χτίστηκε το 1742. Διαθέτει ένα πολύ εντυπωσιακό ξυλόγλυπτο τέμπλο, του οποίου η κατασκευή οφείλεται σε τάμα, που έκανε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης μετά τη νικηφόρο μάχη που έδωσε στα Δερβενάκια.

IMG_20201011_164707.jpg



DSC_0825.jpg


Ξεκινήσαμε να βολτάρουμε στο ειδυλλιακό χωριό, το οποίο είναι φωλιασμένο σε μια κατάφυτη κοιλάδα με καρυδιές, ενώ οι πλαγιές του ελατοσκέπαστου βουνού απλώνονται σαν φτερούγες, προστατεύοντας τα γραφικά σπίτια, τα οποία είναι δείγματα παραδοσιακής αρχιτεκτονικής και πραγματικά έργα τέχνης Λαγκαδινών μαστόρων.

DSC_0815.jpg



IMG_20201011_164451.jpg



IMG_20201011_164528.jpg



IMG_20201011_175252.jpg



IMG_20201011_175432.jpg


Μέσα στο χωριό κυλάει ένα μικρό ποταμάκι, ο Ελισσών. Άλλωστε η Αλωνίσταινα είναι γνωστή για τις άφθονες πηγές και τις βρύσες της.

IMG-20201011-WA0006.jpg


Η ώρα πέρασε και το κρύο έτσουξε ακόμα περισσότερο. Σαν να μας ήρθε στα ρουθούνια μυρωδιά τζακιού. Μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε κοντά στα 1.200 μέτρα υψόμετρο. Μπορεί στην Αθήνα ή σε άλλες περιοχές της χώρας μας να είναι ακόμη “καλοκαίρι” μέσα στο φθινόπωρο, στην Αλωνίσταινα όμως, που περικυκλώνεται από ελατοδάσος, οι εποχές έχουν τη σωστή θέση τους στον χρόνο. Οι κάτοικοι το γνωρίζουν αυτό πολύ καλά και έχουν ήδη προνοήσει και προετοιμαστεί για τον δύσκολο χειμώνα που βρίσκεται προ των πυλών.

IMG_20201011_180129.jpg



IMG_20201011_180019.jpg


Στην Αλωνίσταινα, τα τελευταία 13 χρόνια στο τέλος του Νοέμβρη, υποδέχονται τον χειμώνα με φασολάδα στα καζάνια, τσίπουρο, κρασιά, κλαρίνα, νταούλια και πολύ χορό ανάβοντας φωτιά στην πλατεία του χωριού. Με μόνη προτροπή... “φορέστε το παλτό σας” η εκδήλωση στοχεύει στην ανάδειξη όψεων του τοπικού πολιτισμού, στη συσπείρωση της τοπικής κοινωνίας και τη διεύρυνση του επικοινωνιακού χαρακτήρα της εκδήλωσης, που θα συμβάλλει στη μύηση των νεότερων γενεών στις εορταστικές πρακτικές και στις αξίες της παραδοσιακής κοινωνίας. Όλα αυτά βέβαια...... last years! Γιατί φέτος ποιος ξέρει τι μας περιμένει τον Νοέμβριο?

Οι τελευταίοι πελάτες της ταβέρνας έφυγαν κι αυτοί, τα τραπέζια μαζεύτηκαν στο εσωτερικό και το μαγαζί έκλεισε. Στο χωριό απλώθηκε απόλυτη ερημιά. Ήταν περίπου 7:00 το απόγευμα. Η Αλωνίσταινα προετοιμάζεται να κοιμηθεί νωρίς, χωρίς να χρειάζεται να σπαταλήσει χρόνο αφαιρώντας το μακιγιάζ της, γιατί είναι φυσική και αυθεντική, χωρίς να έχει ανάγκη από φτιασίδια για να γοητεύσει τον επισκέπτη της.

Καληνυχτήσαμε το χωριό και τις νεράιδες, που σίγουρα στήνουν χορό τις νύχτες στις χαράδρες του Μαινάλου και ξεκινήσαμε για τη βάση μας, το Δάρα. Η τελευταία φωτογραφία που πήραμε ήταν αυτή του παλαιού ξενοδοχείου, βγαίνοντας από το χωριό, στα αριστερά. Είναι ένα όμορφο ερείπιο του μεσοπολέμου. Στις δόξες του ήταν υπερπολυτελές ξενοδοχείο-σανατόριο.

DSC_0828.jpg



 
Last edited:

malysa

Member
Μηνύματα
1.047
Likes
1.827
Επόμενο Ταξίδι
έλα μου ντε...
Ταξίδι-Όνειρο
3η βραχονησίδα αριστερά
Για το Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης, να προσθέσω και γω ότι είναι εντυπωσιακή η δουλειά που έχει γίνει! Τόσο τα διάφορα δωμάτια, όσο και ο περιβάλλον χώρος.

Εάν είστε χαλαροί ως προς τον χρόνο σας, αξίζει να καθίσετε να δείτε την παρουσίαση-video στην αίθουσα του βυρσοδεψείου!
Επιπλέον μπορείς να καθίσεις και για καφεδάκι (....τουλάχιστον το 2018 που πήγαμε εμείς).
Εμείς τη μέρα εκείνη, βρεθήκαμε και σε εργαστήριο υπαίθριο, που κατά το μεσημέρι στήθηκε με τα παιδιά του χωριού, για να ζυμώσουν και τηγανίσουν πιτούλες (εεε και από μία ώρα που είχαμε υπολογίσει εκεί, μας πήρε 2 ώρες με το τσιμπούσι :xalara::haha:)

Αποτελεί ένα από τα 9 μουσεία σε όλη τη χώρα, που έχει αναλάβει και δημιουργήσει ο Όμιλος Τράπεζας Πειραιώς .... ίσως και για αυτό είναι τόσο προσεγμένο !!!
Ας μου επιτραπεί μια παρένθεση:
Εξαιρετικά επίσης του Ομίλου (έχω επισκεφθεί), είναι και το Μουσείο Αργυροτεχνίας στα Γιάννενα (!!), όπως επίσης και το Μουσείο Ελιάς στην Σπάρτη (....όχι σαν το δικό μας μικρό Μουσείο Ελιάς στην Πύλαρο, που ανήκει στο κράτος και τα τελευταία χρόνια είναι κλειστό και έχει ερημώσει....sorry για το off-topic αλλά το ξαναθυμήθηκα !!.. :mad::mad::icon_evil:)

(https://www.piop.gr/el/diktuo-mouseiwn.aspx)
 

damasta

Member
Μηνύματα
192
Likes
393
Επόμενο Ταξίδι
ιού επιτρέποντος ΠΑΝΤΟΥ
μου ξυπνάς θύμισες και επιθυμίες.
Σε ηλικία 13-14 χρόνων 'εχω διανυκτερεύσει στο μοναστήρι Τιμίου Προδρόμου.
Ενήλικη πια μαζί με την δική μου οικογένεια πια, πεζοπορήσαμε το νότιο κομμάτι του φαραγγιού. Αυτό που ξεκινά από την Αρχαία Γόρτυνα έως το μοναστήρι.
Διακαής πόθος να περπατήσω μέχρι την μονή Φιλοσόφου.
Η φύση είναι απίστευτη σε αυτά τα μέρη.

Τι όμορφα που γράφεις και παρουσιάζεις τα μέρη που επισκέπτεσαι!!!!!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.310
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Εκπληκτικό οδοιπορικό και για μια ακόμη φορά πολύ ζωντανές εικόνες!
Μας κάνεις να θέλουμε να δούμε αυτά τα μέρη μια ώρα αρχύτερα. ;)
Όχι τίποτ' αλλο, είναι και δύσκολο να φτάσεις ως εκεί απ' το βορρά, όμως μια εκδρομή στην ορεινή Αρκαδία τη χρωστάω στον εαυτό μου.
Να εισαι καλά να μας ταξιδεύεις.
 

Thalassaki

Member
Μηνύματα
767
Likes
4.751
Επόμενο Ταξίδι
........
Αγαπημένος προορισμός για μικρές μονοήμερες ή διήμερες αποδράσεις η ορεινή Αρκαδία.
Ο τρόπος που εξιστορείς και οι καλλιτεχνικές φωτογραφίες σου δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τον καλύτερο ταξιδιωτικό οδηγό για να μην φανεί υπερβολή να αναφέρω ότι είναι μακράν καλύτερος!
Σε ευχαριστώ που μοιράζεσαι τόσο όμορφα και απλόχερα τις ταξιδιωτικές σου εμπειρίες!Συνέχισε έτσι!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
25.641
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Παιδιά σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συμμετοχή και τα υπέροχα σχόλια. Θα υπάρξει συνέχεια στο ταξίδι. Δώστε μου λίγο χρόνο για ανασύνταξη. Αυτήν τη στιγμή βρίσκομαι καθ' οδόν προς Αθήνα.

Επανέρχομαι λίαν συντόμως. Καλό δρόμο σε όσους ταξιδεύουν.
 

Stavros1986

Member
Μηνύματα
39
Likes
265
Επόμενο Ταξίδι
ΑΙΓΥΠΤΟΣ
Ταξίδι-Όνειρο
ΗΠΑ
Έδωσες έμπνευση για την επόμενη εξόρμηση! Καλούς δρόμους να ' χεις και να κάνεις πάντα τέτοια όμορφα ταξίδια.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
25.641
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ

Η περιγραφή του οδικού ταξιδιού μας στην Αρκαδία από αλλού ξεκίνησε και αλλού θα αφηγηθεί και θα τελειώσει. Ξεκίνησε λοιπόν σαν “Ζωντανή Ταξιδιωτική Ανταπόκριση” με τον τίτλο: “Σαββατοκύριακο στην Αρκαδία”, αλλά τελικά θα αναπτυχθεί σαν “Ταξιδιωτική Ιστορία” με τίτλο: “Iδέες για αποδράσεις του Σαββατοκύριακου στην Αρκαδία”.

Το σχόλιο της @malysa ήταν η σπίθα που άναψε και γιγάντωσε τη φωτιά μέσα μου, η οποία ζέστανε το ταξιδιωτικό, συγγραφικό μου μεράκι και έτσι σκέφτηκα να μοιραστώ, μέσω αυτής πλέον της Ιστορίας, περισσότερες λεπτομέρειες, για αυτό το ταξίδι και ειδικότερα να αναπτύξω και να περιγράψω, όλα όσα είδαμε και μάθαμε στο Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης της Δημητσάνας. Θα ήταν κρίμα να μείνει στην αφάνεια, όλη αυτή η γνώση που προσφέρει το Μουσείο, για αυτές τις σημαντικές επαγγελματικές δραστηριότητες, που έγραψαν ιστορία και στιγμάτισαν μια ολόκληρη περιοχή, κατά τη διάρκεια των προηγούμενων αιώνων.

Το τελευταίο διάστημα θέλοντας να απαλύνω την ταξιδιωτική στέρηση που βιώνω, λόγω του ιού, έχω κάνει τρία απανωτά ταξίδια στην Πελοπόννησο. Έχω την τύχη να είμαι κάτοχος ενός σπιτιού, στο χωριό Δάρα Αρκαδίας και δεν εννοώ το παλιό, πέτρινο σπίτι του προπάππου μου, που έχω ανεβάσει στο post #2519 του Live from.

IMG_20200919_142625.jpg


Tο σπίτι στο οποίο αναφέρομαι βρίσκεται 2 χιλιόμετρα πριν το χωριό και είναι χτισμένο στα κτήματα του Δαρέϊκου κάμπου. Είναι δηλαδή στην κυριολεξία, “το μικρό σπίτι στο λιβάδι”, αφού δεν έχει κανένα άλλο κτίσμα στην περιοχή, παρά μόνο λιβάδια, κτήματα με μηλιές και ροδακινιές και ένα μικρό ποτάμι, σε απόσταση το πολύ 300-400 μέτρων από το σπίτι. Θεωρώ τον εαυτό μου απίστευτα καλότυχο, που η οικογένειά μου έφτιαξε αυτό το σπίτι, το οποίο αποτελεί το μικρό μας “καταφύγιο”, όταν θέλουμε να πραγματοποιήσουμε σύντομες ή και παρατεταμένες αποδράσεις από την Αθήνα. Ό,τι και να γίνει, πάντα θα υπάρχει αυτός ο μικρός “Παράδεισος” στο Δάρα, για να μας υποδεχτεί και να μας αποφορτίσει από την πίεση της καθημερινότητας.

Στο πρώτο ταξίδι στις 17/9/2020 αρκέστηκα στο να ανεβάσω λίγες φωτογραφίες στο Live from.

Στο δεύτερο ταξίδι στις 3/10/2020 κάνοντας εξόρμηση σε πολύ όμορφα μέρη του νομού Αχαΐας ανέβασα στο Live from περισσότερες φωτογραφίες, γράφοντας και μερικές πληροφορίες, κάτω από κάθε φωτογραφία. Έχω ένα προτέρημα ή μειονέκτημα, όπως το πάρει ο καθένας. Πολλές φορές δεν αρκούμαι σε “ξερές” φωτογραφίες, αλλά θέλω να γράφω και λίγα λόγια, για το μέρος που επισκέπτομαι, ειδικά όταν το ταξίδι είναι οδικό, αλλάζοντας πολλά μέρη κατά τη διάρκειά του. Σε εκείνη την ανάρτηση από την Αχαΐα, η @katkats πάρα πολύ σωστά, μου θύμισε ότι υπάρχει το θέμα “Ζωντανές Ταξιδιωτικές Ανταποκρίσεις”, όπου θα μπορούσα να βάζω περισσότερες φωτογραφίες και να γράφω αναλυτικότερες πληροφορίες για το ταξίδι. Έτσι προέκυψε αυτή η mini ιστορία εδώ:

https://www.travelstories.gr/community/threads/Απόδραση-στην-Αχαΐα.64381/#post-814203
Στο τρίτο ταξίδι στις 10/10/2020 ακολούθησα την ίδια συνταγή, αποτυπώνοντας την πρώτη μέρα με μια εκτενή ανάρτηση στο θέμα “Ζωντανές Ταξιδιωτικές Ανταποκρίσεις”. Αυτή η διαδικασία μου πήρε πολλές ώρες για να γίνει. Ξεκίνησα στη 1:00 μετά τα μεσάνυχτα και τελείωσα στις 7:00-7:30 το πρωί, για να είμαι εντός του πνεύματος του topic. Θα μου ήταν πανεύκολο να ανεβάσω 15-20 φωτογραφίες και να γράψω μικρές λεζάντες κάτω από αυτές. Δεν μου αρέσουν όμως τα εύκολα. Προτιμώ τις πιο ολοκληρωμένες αναρτήσεις, με αναλυτικές πληροφορίες για τους τόπους που επισκέπτομαι, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον αναγνώστη, να έχει μια όσο το δυνατόν πιο εμπεριστατωμένη εικόνα, για τους προορισμούς που περιγράφω.

Στη συνέχεια βλέποντας τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μελών, πρότεινα στην @katkats να μεταφέρει το θέμα στις “Ταξιδιωτικές Ιστορίες”, γιατί θεώρησα ότι σαν Ιστορία “σηκώνει” καλύτερες αναλύσεις και περισσότερες πληροφορίες, απ΄ ότι σαν “Ζωντανή Ανταπόκριση”. Πόσα παραπάνω πράγματα να προλάβεις να αναφέρεις σε μια ζωντανή ανταπόκριση, όταν μάλιστα, σχεδόν όλη τη μέρα ταξιδεύεις, αλλάζοντας χωριά και περιοχές?

Έτσι λοιπόν το θέμα θα εξελιχθεί σε κανονική Iστορία, ώστε να μπορούν να προστεθούν με άνεση χρόνου, περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες, αλλά και επιπλέον προορισμοί από το προηγούμενο ταξίδι μου, στις 17/9/2020

Το ήδη αναρτημένο κεφάλαιο έχει επεξεργαστεί εκ νέου και έχει προστεθεί “άπειρο” νέο οπτικό και πληροφοριακό υλικό. Σας προτρέπω λοιπόν να το ξαναδιαβάσετε, διότι πλέον δεν έχει καμία σχέση με την αρχική αφήγηση, η οποία είχε κινηθεί σε λίγο πιο “αυστηρό” και πιο “διεκπεραιωτικό” στυλ, όπως άρμοζε άλλωστε σε μια ταξιδιωτική ανταπόκριση.

Ελπίζω να σας ικανοποιήσει αυτή η αλλαγή καθώς και η εξέλιξη της Ιστορίας και περιμένω σχόλια και εντυπώσεις.
 
Last edited:
Μηνύματα
50
Likes
22
Επόμενο Ταξίδι
Σκωτία!
Ταξίδι-Όνειρο
Αλασκα
Αν δεν εχετε πάει να πάτε και στο χωριο κάψια και να επισκεφθείτε το ομώνυμο σπήλαιο, έχει πανέμορφους σταλαγμίτες και υπολλείματα ανθρώπινης ζωής, νομίζω το έχω ξανασχολιάσει ένας φίλοςμ έχει πατρικο στη κώμη οπότε έχω κάνει πολλες διανυκτερεύσεις στη περιοχη και έχει απιστευτα μέρη
 

katkats

Moderator
Μηνύματα
9.600
Likes
12.420
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ν. Αμερική
Πολύ χαρούμενη με κάνεις @Klair με την ιστορία σου γιατί κι εγώ το έχω ρίξει στο οδικό (όχι τόσο συχνά βέβαια γιατί από χρόνο πάσχουμε) και η Πελοπόννησος είναι η πρώτη σκέψη πάντα. Την Αρκαδία δε την ακούω χρόνια τώρα και ακόμα δεν την έχω επισκεφθεί. Οπότε ευχαριστώ!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.169
Μηνύματα
882.777
Μέλη
38.883
Νεότερο μέλος
ayahuasca97

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom