Ιδέες για αποδράσεις του Σαββατοκύριακου στην Αρκαδία!

Klair

Member
Μηνύματα
2.218
Likes
25.859
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ
  3. Βυτίνα-Όρος Μαίναλο-Χιονοδρομικό Κέντρο-Αλωνίσταινα
  4. Νυμφασία-Λεβίδι
  5. Ελάτη-Στεμνίτσα
  6. Ελληνικό-Λούσιος ποταμός-Αρχαία Γόρτυνα
  7. Καρύταινα: Το Τολέδο της Ελλάδας!
  8. Όρος Σαϊτάς
  9. Βυζαντινός ναός Παναγίας Λεβιδίου και Αρχαιολογικός Χώρος Ορχομενού
  10. Ναός Αγίας Φωτεινής Μαντινείας
  11. Και μετά ήρθε ο "Λέανδρος"!
  12. Βλαχέρνα-Κάστρο Μπεζενίκου-Παναγία Καταφυγιώτισσα-Μονή Αγίας Ελεούσας-Όρος Καστανιά-Μονή Παναγίας της Βλαχέρνας.
  13. Σαν σήμερα η μάχη στο Λεβίδι, 14 Απριλίου 1821.
  14. Μαγούλιανα: Ο εξώστης της Αρκαδίας ή μήπως ολόκληρης της Πελοποννήσου;
  15. Βαλτεσινίκο: Ο τόπος με τα πολλά νερά!
  16. Μονή Αγίου Νικολάου Βαλτεσινίκου και Μυγδαλιά
  17. Αρχαιολογικός Χώρος Αρχαίας Μαντινείας
  18. Κοντοβάζαινα: Το κεφαλοχώρι με τα πολλά νερά και τα όμορφα πλατάνια
  19. Δήμητρα-Μουριά-Τεχνητή Λίμνη Λάδωνα-Λάδωνας ποταμός
  20. Λάστα: Το χωριό με μόνιμο αριθμό κατοίκων όσα τα δάχτυλα του ενός χεριού!
  21. Λαγκάδια: Το "κρεμαστό" χωριό με την πέτρινη ομορφιά!
  22. Λίμνη Τάκα
  23. Τεγέα: Αλέα-Αρχαιολογικό Μουσείο-Ναός Αλέας Αθηνάς-Αρχαιολογικό Πάρκο-Στάδιο
  24. Βούρβουρα: Το σιωπηλό χωριό με την παρθένα φύση
  25. Δάρα: Η Χώρα των Νάσων (Νησιών)
  26. Το Δάρα στα χρόνια της Τουρκοκρατίας
  27. Το Δάρα μετά την Απελευθέρωση από τον Τουρκικό ζυγό
  28. Δάρα: Έθιμα και παραδόσεις
  29. Δάρα: Η μετάβαση από Δήμο σε Κοινότητα και η μετανάστευση
  30. Το Δάρα και ο Πόλεμος του 1940
  31. Το Δάρα και ο Εμφύλιος Πόλεμος
  32. Το Δάρα μετά τον Εμφύλιο και στα χρόνια της Δικτατορίας
  33. Το Δάρα και ο ζωοδότης κάμπος του
  34. Το Δάρα και το νερό
  35. Το μικρό Δάρα της Αυστραλίας
  36. Το Δάρα και το Μουσείο Λαϊκού Πολιτισμού
  37. Το Δάρα ζει στους ρυθμούς του Αστέρα Ραχούλας
  38. Κανδήλα-Ιερά Μονή Παναγίας της Κανδήλας-Πηγή Σίντζι
  39. Λίμνη-Χωτούσα-Αρχαιολογικός Χώρος Καφυών
  40. Λιμποβίσι-Αρκουδόρεμα-Χρυσοβίτσι: Στα λημέρια του Κολοκοτρώνη
  41. Πιάνα: Η κατοικία του Θεού Πάνα
  42. Ζάτουνα: Το χωριό πέρα από το ποτάμι
  43. Ζυγοβίστι: Το χωριό όπου η ιστορία δεν ξαπόστασε ακόμα-Ο τόπος των Αθανάτων
  44. Κάψια-Σπήλαιο Κάψια-Πηγή του Πανός-Μηλιά-Ιερό Ιππίου Ποσειδώνος
  45. Μονή Αιμυαλών
  46. Βαλτεσινίκο-Μονή Αγίου Νικολάου-Μονή Φιλοσόφου-Ζάτουνα


Ζάτουνα: Το χωριό πέρα από το ποτάμι

Βρισκόμασταν, ήδη, αρκετές μέρες στο Δάρα. Τα Χριστούγεννα είχαν περάσει με πολλές βόλτες και εξορμήσεις στα κοντινά πανέμορφα χωριά της Ορεινής Αρκαδίας. Η 31η Δεκεμβρίου του 2022 ήταν μια ηλιόλουστη μέρα και ‘μείς, καθισμένοι γύρω από το αναμμένο τζάκι, σκεφτήκαμε ότι ήταν ιεροσυλία να μείνουμε κλεισμένοι στο σπίτι περιμένοντας την αλλαγή του χρόνου. Επιπλέον, θέλαμε να συνδυάσουμε τη βόλτα μας και με μεσημεριανό φαγητό σε κάποια παραδοσιακή ταβέρνα που να μην έχουμε ξαναπάει.

Από μέρες έλεγα στους δικούς μου να επισκεφτούμε τη Ζάτουνα στην οποία δεν είχαμε πάει ποτέ. Όμως, η φιλοξενία φίλων και η επιθυμία του γιου μας να γευματίσουμε σε ήδη δοκιμασμένες και αγαπημένες ταβέρνες μας είχαν οδηγήσει, για πολλοστή φορά, σε γνώριμα πλην λατρεμένα χωριά όπως είναι η Στεμνίτσα, η Δημητσάνα και η Αλωνίσταινα.

Παραμονή Πρωτοχρονιάς, όμως, οι φίλοι αλλά και η κοπέλα του γιου μας είχαν αποχωρήσει, οπότε στο χωριό είχαμε μείνει οι τρεις μας (ο γιος, ο σύζυγος και εγώ). Ήταν, λοιπόν, η πλέον κατάλληλη στιγμή να κινηθούμε σε νέα μονοπάτια και να ανακαλύψουμε καινούριες γαστριμαργικές απολαύσεις. Ίσως, μας δινόταν η ευκαιρία (αν μέναμε ευχαριστημένοι) να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας και τις λύσεις μας για φαγητό στην περιοχή.

Η Ζάτουνα βρίσκεται χτισμένη σε κατάφυτη πλαγιά 4 χιλιόμετρα δυτικά της Δημητσάνας. Ακολουθήσαμε τη γνωστή διαδρομή (μετά από τόσες διηγήσεις είμαι σίγουρη ότι θα την έχετε μάθει απέξω κι ανακατωτά και εσείς). Λίγο πριν την παλαιά τρίτοξη γέφυρα, που σηματοδοτεί την είσοδο στη Δημητσάνα, στρίψαμε δεξιά ακολουθώντας την Επαρχιακή Οδό Δημητσάνας-Γέφυρας Μπερτσάς, μια στενή και κατηφορική, αρχικά, διαδρομή που περνάει δίπλα από τον μαντρότοιχο του κοιμητηρίου του χωριού. Στα δεξιά μας είχαμε το φαράγγι και τον Λούσιο ποταμό με τα ψηλά πεύκα να τα κρύβουν από το οπτικό μας πεδίο, ενώ πιο κάτω αντικρίσαμε, πάνω από τα κεφάλια μας, τα σπίτια της Δημητσάνας να κρέμονται στην άκρη του φαραγγιού.

Ο δρόμος μας πέρασε στην αντίπερα όχθη του ποταμού και άρχισε να ανηφορίζει. Άλλωστε Ζάτουνα, στα Σλάβικα, σημαίνει το «χωριό πέρα από το ποτάμι» δηλώνοντας έτσι την τοποθεσία του. Σκαρφαλωμένη σε υψόμετρο 1.050 μέτρων στη νότια πλαγιά του βουνού Γούπατο, οι αρχαίοι περιηγητές έγραφαν πως ο τόπος ήταν ιδιαίτερα απροσπέλαστος λόγω της άγριας βλάστησης.

Πράγματι, φτάνοντας ψηλά στο βουνό, εκατοντάδες μέτρα πάνω από το φαράγγι, σταματήσαμε στην άκρη του δρόμου γιατί μας υπέταξε η αγριάδα και η ομορφιά του τοπίου. Η θέα ήταν αμφιθεατρική και επιβλητική και τα μάτια μας περιπλανήθηκαν προς όλα τα βουνά, απέναντι προς τη Δημητσάνα, αλλά και προς το φαράγγι του ποταμού Λούσιου, πάνω από το οποίο στεκόμασταν σαν υπνωτισμένοι από το μεγαλείο του απόκρημνου και του δυσπρόσιτου. Πόση ομορφιά! Κι εκείνος ο ουρανός με τα μπαμπακένια σύννεφα, πάνω από τη Δημητσάνα και τα άγρια βουνά, με πόσο χρώμα και αρμονία σιγοντάριζε το τραχύ σκηνικό!

IMG_3926.JPG



IMG_3927.JPG



IMG_3929.JPG



IMG_3930.JPG



IMG_3934.JPG



IMG_3939.JPG


Πριν συνεχίσουμε το ταξίδι μας στήσαμε αυτί για να αφουγκραστούμε το μουγκρητό του Λούσιου, αλλά κανένας ήχος δεν έφτανε τόσο ψηλά.

IMG_3933.JPG


Μια τούφα ψηλόκορμα πεύκα, ένθεν κακείθεν του δρόμου, μας καλωσόρισαν στο χωριό το οποίο έχει χαρακτηριστεί επισήμως παραδοσιακός οικισμός. Η Ζάτουνα κατοικήθηκε από Σλάβους τον 8ο αιώνα, εξ ου και το όνομά της, το οποίο εκτός από «πέρα από το ποτάμι» σημαίνει και «τόπος που πλημμυρίζει με νερό». Πρόκειται, λοιπόν, για παλιό χωριό σε μια περιοχή που πολλά-πολλά χρόνια πριν τη θεωρούσαν απροσπέλαστη λόγω των πυκνών δασών και των άγριων βουνών.

Το πρώτο αξιοθέατο που συναντήσαμε ήταν η κεντρική πλατεία με την εκκλησία της Παναγιάς και το πέτρινο σχολείο. Αποφύγαμε να παρκάρουμε το αυτοκίνητο εδώ για να μην διαταράξουμε τη γραφικότητα και την ομορφιά. Αν και πάντα σε όλα τα ωραία σημεία θα βρίσκεται σταθμευμένο κάποιο όχημα αποτελώντας παραφωνία και χαλώντας τα φωτογραφικά μας στιγμιότυπα.

IMG_3940.JPG


Ο ιερός ναός της Κοίμησης της Θεοτόκου (Παναγία Ελοβίτισσα) είναι χτισμένος το 1853 και το υπέροχο πέτρινο σχολειό είναι κτίσμα του 1919.

IMG_3941.JPG



IMG_3944.JPG



IMG_3947.JPG


Δίπλα στο σχολείο είδαμε μια πέτρινη κρήνη η οποία έτρεχε κρυστάλλινο νεράκι. Στη Ζάτουνα υπάρχουν κι άλλες πετρόχτιστες βρύσες γεγονός που έρχεται σε πλήρη σύμπραξη με το όνομά της.

IMG_3949.JPG


Περιεργαστήκαμε τα υπέροχα και ιστορικά αυτά κτίρια απ’ όλες τους τις πλευρές και πήραμε όμορφες φωτογραφίες με χειμωνιάτικο χρώμα.

IMG_3954.JPG



IMG_3958.JPG


Σήμερα, το πρώην δημοτικό της Ζάτουνας λειτουργεί ως μουσείο αφιερωμένο στον διάσημο συνθέτη, στιχουργό και πολιτικό Μίκη Θεοδωράκη ο οποίος έζησε ως εξόριστος στο χωριό μαζί με τη σύζυγο και τα παιδιά του για 14 μήνες αφήνοντας ανεξίτηλο αποτύπωμα στις μνήμες των κατοίκων. Μάλιστα, έχει μετρηθεί και ο ίδιος ως κάτοικος της Ζάτουνας. Από το ίδιο δημοτικό σχολείο έχει αποφοιτήσει και ο διάσημος σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς.

IMG_3955.JPG


Μια σταλιά τόπος η Ζάτουνα, αλλά έχει να προσφέρει έναν πολύ μακρύ κατάλογο προσωπικοτήτων (εκτός των προαναφερθέντων):

  1. Στάικος Σταϊκόπουλος, αγωνιστής και οπλαρχηγός του 1821, κατάφερε να εισέλθει στο Παλαμήδι το 1822 και να απελευθερώσει το Ναύπλιο, όπως επίσης και την Ακροκόρινθο από τους Τούρκους.
  2. Νικολής Καραχάλιος, αγωνιστής του 1821 και σημαιοφόρος του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη.
  3. Μίμης Φωτόπουλος, ηθοποιός, γεννήθηκε στη Ζάτουνα και ήταν γιος του Νικολάου Φωτόπουλου και της Άννας Παπαδοπούλου από το Αίγιο.
  4. Μπεάτα Ασημακοπούλου, ηθοποιός.
  5. Κωνσταντίνος Στεφανόπουλος, τέως Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, με καταγωγή από τη Ζάτουνα από την πλευρά του πατέρα του.
  6. Σπύρος Τσαγκάρης, βουλευτής και ιδρυτής του πρακτορείου διανομής Αθηναϊκού Τύπου.

Σήμερα η Ζάτουνα έχει λίγους κατοίκους οι οποίοι ασχολούνται με τη γεωργία και την κτηνοτροφία.
Όμως, από τον 17ο αιώνα και μετά γνώρισε μεγάλη οικονομική ακμή και οι κάτοικοί της πλούτισαν από την ανάπτυξη της χρυσοχοΐας, της υφαντουργίας, των εργαστηρίων αγιογραφίας και της επεξεργασίας του μπαρουτιού. Κατά τον 18o και 19o αιώνα, σημαντική άνθηση γνώρισε και η βυρσοδεψία με αρκετά «ταμπάκικα» στο χωριό. Όπως, μάλιστα, έγραφε ο γραμματικός του Κολοκοτρώνη, ο Φωτάκος, «η Ζάτουνα τροφοδότησε την Επανάσταση με πετσιά, και η Δημητσάνα με μπαρούτι». Μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα, το χωριό ήταν σε πλήρη ακμή και ζωντάνια. Συγκέντρωνε γύρω στους 1000 κατοίκους. Το μεταναστευτικό ρεύμα το έπληξε, κυρίως τα μεταπολεμικά χρόνια, και κορυφώθηκε τη δεκαετία του 1950-60.

Ανηφορίζοντας έναν στενό τσιμεντοστρωμένο δρόμο, πίσω από την εκκλησία και το σχολείο,

IMG_3980.JPG


βρεθήκαμε στην κορυφή του λόφου ο οποίος φιλοξενεί το νεκροταφείο του χωριού.

IMG_3970.JPG



IMG_3969.JPG


Ένα μοναχικό παγκάκι μας προσέφερε αφιλοκερδώς, για κάμποση ώρα, την ευδαιμονία της αφομοίωσης ανυπέρβλητης ομορφιάς εικόνων μέχρι τα βάθη του νομού, κι ακόμα παραπέρα, ενώ ο νεφοσκεπής ουρανός συνέχιζε να αποτελεί από μόνος του ένα εντυπωσιακό έργο τέχνης εξακολουθώντας να με καθηλώνει και να τραβάει συνεχώς πάνω του τον φωτογραφικό μου φακό.

IMG_3976.JPG



IMG_3979.JPG



IMG_3967.JPG


Πήραμε την κατηφόρα και φτάνοντας πίσω από το σχολείο ήρθαμε αντιμέτωποι με τους «φρουρούς της Ζάτουνας». Τρεις γεροδεμένοι, φουσκωμένοι και άκρως υπεροπτικοί γάλλοι είχαν βγει για περιπολία στους δρόμους του χωριού. Σέρνοντας τα κατεβασμένα φτερά τους στο έδαφος δημιουργούσαν τους κατάλληλους ήχους για να τρομάξουν και να απομακρύνουν από το διάβα τους κάθε επίδοξο «εχθρό τους». Και το κατάφεραν, αφού προς στιγμήν κοντοσταθήκαμε βολιδοσκοπώντας την κατάσταση και προσπαθώντας να μαντέψουμε τις προθέσεις τους. «Λες να μας την πέσουν αν περάσουμε από δίπλα τους»; αναρωτηθήκαμε. Για καλή μας τύχη, εκείνοι μπήκαν μέσα στο γήπεδο μπάσκετ του σχολείου κι έτσι εμείς, προστατευμένοι από την περίφραξη του χώρου, αρχίσαμε να τους φωτογραφίζουμε και να τραβάμε video για να μην ξεχάσουμε ποτέ τον εκφοβιστικό ήχο που παρήγαγαν με τα φτερά τους καθώς προχωρούσαν.

IMG_3985.JPG



IMG_3986.JPG


Συνεχίσαμε τη βόλτα μας στο χωριό χαζεύοντας τα σπίτια του τα οποία αποτελούν τυπικά δείγματα της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής. Έξω από τις αυλές τους είδαμε μικρούς λόφους από ξύλα, σκεπασμένους με μουσαμάδες για την προστασία τους από τις βροχές.

IMG_3982.JPG



IMG_3993.JPG


Βγήκαμε, ξανά, στην πλατεία Τσαγγάρη που ονομάστηκε έτσι προς τιμήν του ιδρυτή του πρακτορείου διαvoμής Αθηvαϊκoύ Τύπου και βουλευτή Σπύρου Τσαγκάρη, ο οποίος γεννήθηκε το 1852 στη Ζάτουνα. Σταθήκαμε για λίγο μπροστά από το μνημείο του Στάικου Σταϊκόπουλου, του πορθητή του Παλαμηδιού και της Ακροκορίνθου.

IMG_3996.JPG


Και τότε, βλέπουμε να κατηφορίζουν από ένα στενοσόκακο του χωριού οι τρεις «φρουροί» με την ίδια επιβλητική κορμοστασιά και τις ίδιες τσαμπουκαλεμένες διαθέσεις. «Αμάν, μας την πέσανε τώρα» 🤣😂 φωνάζω στους δικούς μου. «Εγώ φεύγω αμέσως από εδώ» τους ενημέρωσα και άρχισα να προχωράω με γοργό βήμα προς την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου με το όμορφο πέτρινο καμπαναριό.

IMG_4003.JPG


Το πέτρινο καμπαναριό, που χτίστηκε το 1843, βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τον σημερινό Άγιο Γεώργιο και ανήκει στον παλιό ναό. Μέχρι να βγάλω τις φωτογραφίες μου, κατέφθασαν και τα άλλα δύο μέλη της οικογένειας. Ο γιος μου ήταν κατενθουσιασμένος γιατί είχε κάνει βιντεοκλήση δείχνοντας τους «άγριους φρουρούς της Ζάτουνας» στην κοπέλα του.

IMG_4015.JPG



IMG_4013.JPG


Απέναντι από το καμπαναριό του Αγίου Γεωργίου είδαμε το εγκαταλελειμμένο κτίριο το οποίο κάποτε στέγαζε το δεύτερο καφενείο του χωριού. Μάλιστα, έχω δει φωτογραφίες στις οποίες υπάρχει μια ταμπέλα κρεμασμένη στην πρόσοψή του η οποία γράφει: ΚΑΦΕΝΕΙΟ «Το στέκι του Μίκη Θεοδωράκη». Σήμερα αυτή η ταμπέλα δεν υπάρχει εκεί.

IMG_4023.JPG


Όμως, αυτό το καφενείο ήταν πράγματι το στέκι του και υπάρχει ένα φιλμ ενός γερμανικού τηλεοπτικού σταθμού που δείχνει τον Μίκη, τη γυναίκα του Μυρτώ και τα δύο μικρά παιδιά του, Μαργαρίτα και Γιώργο, να κάθονται στην αυλή του. Στο φιλμ φαίνεται ο συνθέτης, περικυκλωμένος από χωροφύλακες, που αντιδρούν στην εμφάνιση της κάμερας. Οι ένστολοι απωθούν τους Γερμανούς δημοσιογράφους που ρωτούν για τον Μίκη. Δείχνουν ενοχλημένοι, όμως γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να αντιδράσουν πιο έντονα για να μην εκθέσουν διεθνώς το στρατιωτικό καθεστώς της 21ης Απριλίου. Οι Γερμανοί, όμως, δεν κλείνουν τις κάμερες. Κινηματογραφούν μυστικά τον Θεοδωράκη, ο οποίος τους χαμογελά και τους καλεί να καθίσουν μαζί του.


Όποιος επιθυμεί, μπορεί να διαβάσει στον παρακάτω σύνδεσμο όλο το ενδιαφέρον περιστατικό και το τραγούδι-καταγγελία, που έγραψε και ποτέ δεν ηχογράφησε, για τον άγριο χωροφύλακα ονόματι Κώστα Στεργίου. Κατά την 14μηνη εξορία του στο μικρό αρκαδικό χωριό, οι χωροφύλακες είχαν γίνει η σκιά του Έλληνα συνθέτη. Απόδειξη στη σημασία που έδινε το χουντικό καθεστώς στο πρόσωπο του Μίκη αποτελεί ο μεγάλος αριθμός φρουρών που διέθεσε για τον περιορισμό του. Ένας από αυτούς, 11 μήνες αργότερα, έγινε τραγούδι καταγγελίας από τον οργισμένο συνθέτη.

Ο χωροφύλακας που έγινε τραγούδι καταγγελίας από τον Μίκη Θεοδωράκη. Το άγνωστο φιλμ από την εξορία της Ζάτουνας - ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Δίπλα ακριβώς στο πρώην ιστορικό καφενείο υπάρχει μια ταβέρνα με το ευφάνταστο όνομα «Ου μπλέξεις». Ακούσαμε μουσικές, τραγούδια, παλαμάκια και νταβαντούρια να ξεχύνονται από το εσωτερικό του μαγαζιού προς τα έξω. «Να μπλέξουμε ή να μην μπλέξουμε»; αναρωτηθήκαμε κοιτώντας ο ένας τον άλλο. «Άσε καλύτερα! Πού να μπλέκουμε τώρα»! «Πάμε στη Μαργαρίτα για φαγητό» είπαμε και συνεχίσαμε να περπατάμε στον κεντρικό δρόμο. Η αλήθεια είναι ότι είχαμε κάνει την έρευνά μας για τις δυο ταβέρνες του χωριού και μάλιστα είχαμε πάρει τηλέφωνο στη «Μαργαρίτα» για να μάθουμε αν υπήρχε διαθεσιμότητα για εκείνη τη μέρα. Η απάντηση ήταν καταφατική οπότε υπήρχε εκ των προτέρων μια ροπή προς το συγκεκριμένο μαγαζί. Ακούγοντας, όμως, τα νταβαντούρια στο «Ου μπλέξεις», προς στιγμήν, μας πλάνεψαν οι σειρήνες με τα τραγούδια και τις μουσικές τους, αλλά τελικά δεν υποκύψαμε. Προτιμήσαμε να πορευτούμε υποταγμένοι στην απλότητα η οποία έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο χωριό.

IMG_4021.JPG



IMG_4028.JPG


Αυτήν την απλότητα θέλησα να αποτυπώσω στις φωτογραφίες μου, γι’ αυτό άφησα γιο και σύζυγο να προχωρήσουν προς την ταβέρνα λοξοδρομώντας από τον κεντρικό δρόμο. «Μόλις έρθουν τα φαγητά πάρτε με τηλέφωνο και κατέφτασα» τους είπα τραβώντας την ανηφόρα.

IMG_4037.JPG


Στο χωριό διασώζονται, όχι πάντα σε καλή κατάσταση, ένα σωρό γραφικά σπίτια που τροφοδότησαν την αχόρταγη όρεξή μου για περιπλάνηση και φωτογράφηση. Ακολουθώντας, μονίμως, ανηφορική πορεία χάθηκα σε χορταριασμένες αυλές, σε κήπους και σε χωμάτινα δρομάκια.

IMG_4038.JPG



IMG_4041.JPG



IMG_4044.JPG



IMG_4055.JPG



IMG_4056.JPG



IMG_4058.JPG



IMG_4034.JPG



IMG_4062.JPG



IMG_4111.JPG


Το χωριό είναι χτισμένο αμφιθεατρικά και όσο πιο ψηλά ανέβαινα τόσο καλύτερη και πιο ευρεία θέα είχα προς την περιοχή. Μερικά φαρδιά πέτρινα σκαλιά

IMG_4063.JPG


με οδήγησαν έξω από το εκκλησάκι του Αγίου Ιωάννη απ’ όπου οι εικόνες που έφταναν στα μάτια μου ήταν βγαλμένες από την πατίνα του χρόνου.

IMG_4074.JPG



IMG_4075.JPG



IMG_4081.JPG


Στη χαμηλή πόρτα της εκκλησιάς υπήρχε ακόμα αγκιστρωμένη η αψίδα με τα ξερά δαφνόφυλλα από τη γιορτή του Αγίου.

IMG_4083.JPG


Το άλικο χρώμα από τις στέγες έφτανε σαν φλόγες φωτιάς στα μάτια μου και ο πυκνός καπνός από τις καμινάδες υψωνόταν για να συναντήσει την ουράνια πανδαισία που συνέχιζε να μεγαλουργεί πάνω από το κεφάλι μου.

IMG_4070.JPG



IMG_4093.JPG



IMG_4099.JPG



IMG_4101.JPG



IMG_4089.JPG



IMG_4065.JPG



IMG_4096.JPG


Εκεί ψηλά που βρισκόμουν, στο Κοτρώνι (έτσι ονομάζεται ο βράχος πάνω στον οποίο είναι χτισμένο το εκκλησάκι), έφτασε στα αυτιά μου, πεντακάθαρα, μια στιχομυθία που με έκανε να βάλω τα γέλια. Ευτυχώς που δεν υπήρχε κανείς κοντά μου γιατί θα νόμιζε ότι χάζεψα και γελάω μόνη μου στα καλά καθούμενα. Άκουσα, λοιπόν, μια γυναίκα να διηγείται σε μια άλλη τον τρόπο με τον οποίο κατάφερε να μαζέψει στο κοτέτσι τους τρεις δραπέτες που είχαν βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια και είχαν βαλθεί να εξερευνήσουν τις γειτονιές του χωριού.

IMG_4048.JPG



IMG_4161.JPG


Συνέχισα να ανηφορίζω ακόμα ψηλότερα μέχρι που έφτασα στο τέλος του χωριού, εκεί που ξεκινά η πυκνή βλάστηση και τα έρημα χωράφια της πλαγιάς του βουνού.

IMG_4084.JPG



IMG_4085.JPG


Εκείνη την ώρα έπεσε το τηλεφώνημα ότι τα φαγητά είχαν αρχίσει να έρχονται στο τραπέζι. Με μια πνοή κατηφόρισα τα πλατιά πέτρινα σκαλιά,

IMG_4106.JPG


βρήκα ένα στενό μονοπάτι ανάμεσα σε σπίτια και χωράφια

IMG_4112.JPG



IMG_4113.JPG


και βγήκα στον κεντρικό δρόμο,

IMG_4114.JPG


λίγα μέτρα πριν από την ταβέρνα «Μαργαρίτα».

IMG_4117.JPG



IMG_4118.JPG


Στο τραπέζι μας υπήρχαν λαχανοντολμάδες, κεφτέδες, χόρτα, πατάτες τηγανιτές, τηγανόψωμο και αναμένονταν τα κυρίως πιάτα που ήταν ψητά της ώρας. Όλα ήταν νόστιμα και σε γενναίες ποσότητες. Όμως, αργότερα το βράδυ, υπήρξε γαστρεντερικό πρόβλημα, κυρίως στον γιο μου και λιγότερο στον σύζυγο. Μάλλον, οι λαχανοντολμάδες ήταν η αιτία του κακού, γιατί εγώ που δεν έφαγα καθόλου από αυτούς δεν είχα καμία ενόχληση.

Μετά το φαγητό βγήκαμε στον κεντρικό δρόμο.

IMG_4134.JPG


Κάναμε μια μεγάλη βόλτα για να δούμε και το υπόλοιπο χωριό.

IMG_4136.JPG


Στα δεξιά μας συναντήσαμε το δεύτερο καφενείο και σταθήκαμε για να διαβάσουμε την παλιά ταμπέλα που βρίσκεται αναρτημένη πάνω από την υπέροχη ξύλινη πόρτα με το περίτεχνα σκαλιστό καγκελάκι: «ΚΑΦΦΕΝΕΙΟΝ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟΝ» με δύο Φ γιατί έτσι γραφόταν πριν από χρόνια η λέξη.

IMG_4138.JPG


Αρχικά, νομίσαμε ότι ήταν κλειστό γιατί ο χώρος φαινόταν σκοτεινός από μακριά. Πλησιάζοντας, όμως, στο παράθυρο, με τη φωτογραφία του Μίκη κολλημένη πάνω στο τζάμι, είδαμε έναν παππού να κάθεται δίπλα στην ξυλόσομπα.

IMG_4124.JPG



IMG_4126.JPG


Δίχως καθόλου δισταγμό άνοιξα την πόρτα και μπήκα στο καφενείο. Οι δικοί μου δεν με ακολούθησαν και συνέχισαν να βαδίζουν στον κεντρικό δρόμο. Αντάλλαξα ευχές με τη μοναδική ψυχή που βρισκόταν απέναντί μου και πάραυτα έμαθα ότι ο γλυκύτατος ηλικιωμένος δεν ήταν πελάτης, αλλά ο ιδιοκτήτης του καφενείου. Ποιου καφενείου δηλαδή, του μουσείου είναι ο πιο σωστός χαρακτηρισμός που θα μπορούσα να αποδώσω σε αυτόν τον χώρο, μέσα στον οποίο με είχε οδηγήσει η αγάπη μου για οτιδήποτε παλιό, γνήσιο και αυθεντικό.

Ρώτησα με ευγένεια τον ιδιοκτήτη του αν μπορούσα να πάρω μερικές φωτογραφίες. Φοβόμουν μην μου πει όχι, γιατί κανονικά θα έπρεπε ο κόσμος να πληρώνει εισιτήριο, μόνο και μόνο για να σταθεί όρθιος μέσα σε αυτό το κόσμημα, έχοντας την τιμή και τη δυνατότητα να δει όλα αυτά τα αντικείμενα που βροντοφωνάζουν ιστορία. Εκείνος, όχι μόνο δεν μου αρνήθηκε, αλλά ξεκίνησε να μου μιλάει για τη ζωή του και το πώς κατέληξε, συνταξιούχος πλέον, να αγοράσει και να καταβάλλει κάθε προσπάθεια για τη συντήρηση και διατήρηση αυτού του τόσο ιστορικού καφενείου. Μάλιστα, μου είπε ότι δεν μένει καν μόνιμα στη Ζάτουνα, αλλά έρχεται από κάποιο γειτονικό χωριό (το Ράφτη αν θυμάμαι καλά) τρεις φορές την εβδομάδα (ΠΣΚ και γιορτές), για να ανοίξει το μαγαζί του δίνοντας την ευκαιρία στον κόσμο να πάρει όση δόση ιστορίας μπορεί ο καθένας να αφομοιώσει.

Ήμουν τρισευτυχισμένη που η επίσκεψή μου στη Ζάτουνα έγινε γιορτινές μέρες γιατί αν ερχόμουν μια οποιαδήποτε καθημερινή θα είχα χάσει αυτό το σπάνιο δώρο που μου προσέφερε απλόχερα και από καρδιάς αυτός ο απλός άνθρωπος που στα ύστερά του χρόνια, αντί να αράξει στο σπιτάκι του, δίνει έναν πραγματικό αγώνα για να μην ξεθωριάσει και σβηστεί από τα κιτάπια του χωριού η ιστορία.

Φωτογράφισα με δέος κάθε γωνία του καφενείου, αλλά και όλα αυτά τα αντικείμενα που δεν πρέπει ποτέ μα ποτέ να χαθούν. Δεν μπορώ να γνωρίζω το μέλλον και την κατάληξη του «ΚΑΦΦΕΝΕΙΟΝ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟΝ» αλλά σίγουρα όλα τα ανεκτίμητης ιστορικής αξίας αντικείμενά του πρέπει να βρουν τη θέση που τους αρμόζει στις προθήκες κάποιου λαογραφικού μουσείου ή καλύτερα το ίδιο το καφενείο να χαρακτηριστεί επισήμως μουσείο (λέω τώρα εγώ η ρομαντική :p)

IMG_4128.JPG



IMG_4129.JPG



IMG_4130.JPG



IMG_4131.JPG



IMG_4132.JPG



IMG_4133.JPG


Επιστρέψαμε προς το κέντρο, παρακινώντας τους δικούς μου να ανέβουμε όλοι μαζί στο εκκλησάκι του Αγίου Ιωάννη, στα ψηλά του χωριού, στο Κοτρώνι, για να δουν και εκείνοι την υπέροχη θέα. Την ώρα που φτάσαμε στο λιτό καμπαναριό είδαμε τον ήλιο να βουτάει πίσω από τα ψηλά βουνά και να βάφει με πορτοκαλί, ροζ και κίτρινες αποχρώσεις τον ορίζοντα.

IMG_4148.JPG



IMG_4156.JPG



IMG_4154.JPG


Είχε αρχίσει να απλώνεται το σκοτάδι όταν αφήσαμε πίσω μας τον παραδοσιακό οικισμό της Αρκαδίας με τις πετρόχτιστες κρήνες, με την αμφιθεατρική θέα, με τη σκληρή και πλούσια ιστορία. Κάποια στιγμή θα επιστρέψω ξανά στο χωριό. Ίσως, το κάνω τον Σεπτέμβρη του 2023 όταν θα διοργανωθεί το 2ο Διεθνές Φεστιβάλ Μίκη Θεοδωράκη «Αρκαδίες-Ζάτουνα».

Το πρώτο διεξήχθη τον Σεπτέμβριο του 2022, στα πλαίσια της επετείου συμπλήρωσης ενός έτους από την εκδημία του Μίκη. Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν την Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου του 2022, στις 19:00, από το σπίτι του, στην Επιφανούς 1 στου Φιλοπάππου, με μια τελετή που θα καθιερωθεί ως ετήσιος θεσμός. Με πλήθος κόσμου, με πολλά δρώμενα και με 96 σημαίες, όσα και τα πολύτιμα για τους Έλληνες, την Ελλάδα, και όλο τον κόσμο χρόνια του Μίκη, που κρατούσαν 96 «σημαιοφόροι», έγινε μια διαδρομή που πέρασε από την Πνύκα και κατέληξε στο Ηρώδειο.

Το Σάββατο 3 και την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου του 2022, το πλούσιο πρόγραμμα των εκδηλώσεων συνεχίστηκε στη Ζάτουνα. Το Σάββατο έγιναν τα Εγκαίνια Έκθεσης στο Μουσείο Μίκης Θεοδωράκης και την Κυριακή το πρωί, στον Ιερό Ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου, τελέστηκε το Ετήσιο Μνημόσυνο στη μνήμη του και ακολούθησε καφές στο «Καφενείο του Μίκη». Την Κυριακή έγιναν, επίσης, διάφορες συνεδρίες και οι εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν με τη συναυλία της Λαϊκής Ορχήστρας Μίκη Θεοδωράκη στον προαύλιο χώρο του Μουσείου.

Φτάνοντας στη Δημητσάνα σταματήσαμε στο γνωστό viewpoint για μερικές φωτογραφίες του πανέμορφου χωριού. Σαν πυγολαμπίδες που λαμπυρίζουν στο σκοτάδι άναβαν ένα-ένα τα φώτα των σπιτιών των δύο αντικριστών μαχαλάδων.

IMG_4164.JPG



IMG_4165.JPG



IMG_4166 (2).JPG


Χωρίς καμία άλλη καθυστέρηση, κάναμε την τελευταία μας στάση στον καινούριο φούρνο της Βλαχέρνας για να αγοράσουμε βασιλόπιτα για την αλλαγή του χρόνου, τον οποίο υποδεχτήκαμε με αισιοδοξία μπροστά στο αναμμένο τζάκι του ζεστού σπιτιού μας στο Δάρα.


 
Last edited:

malysa

Member
Μηνύματα
1.047
Likes
1.827
Επόμενο Ταξίδι
έλα μου ντε...
Ταξίδι-Όνειρο
3η βραχονησίδα αριστερά
Για το Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης, να προσθέσω και γω ότι είναι εντυπωσιακή η δουλειά που έχει γίνει! Τόσο τα διάφορα δωμάτια, όσο και ο περιβάλλον χώρος.

Εάν είστε χαλαροί ως προς τον χρόνο σας, αξίζει να καθίσετε να δείτε την παρουσίαση-video στην αίθουσα του βυρσοδεψείου!
Επιπλέον μπορείς να καθίσεις και για καφεδάκι (....τουλάχιστον το 2018 που πήγαμε εμείς).
Εμείς τη μέρα εκείνη, βρεθήκαμε και σε εργαστήριο υπαίθριο, που κατά το μεσημέρι στήθηκε με τα παιδιά του χωριού, για να ζυμώσουν και τηγανίσουν πιτούλες (εεε και από μία ώρα που είχαμε υπολογίσει εκεί, μας πήρε 2 ώρες με το τσιμπούσι :xalara::haha:)

Αποτελεί ένα από τα 9 μουσεία σε όλη τη χώρα, που έχει αναλάβει και δημιουργήσει ο Όμιλος Τράπεζας Πειραιώς .... ίσως και για αυτό είναι τόσο προσεγμένο !!!
Ας μου επιτραπεί μια παρένθεση:
Εξαιρετικά επίσης του Ομίλου (έχω επισκεφθεί), είναι και το Μουσείο Αργυροτεχνίας στα Γιάννενα (!!), όπως επίσης και το Μουσείο Ελιάς στην Σπάρτη (....όχι σαν το δικό μας μικρό Μουσείο Ελιάς στην Πύλαρο, που ανήκει στο κράτος και τα τελευταία χρόνια είναι κλειστό και έχει ερημώσει....sorry για το off-topic αλλά το ξαναθυμήθηκα !!.. :mad::mad::icon_evil:)

(https://www.piop.gr/el/diktuo-mouseiwn.aspx)
 

damasta

Member
Μηνύματα
192
Likes
393
Επόμενο Ταξίδι
ιού επιτρέποντος ΠΑΝΤΟΥ
μου ξυπνάς θύμισες και επιθυμίες.
Σε ηλικία 13-14 χρόνων 'εχω διανυκτερεύσει στο μοναστήρι Τιμίου Προδρόμου.
Ενήλικη πια μαζί με την δική μου οικογένεια πια, πεζοπορήσαμε το νότιο κομμάτι του φαραγγιού. Αυτό που ξεκινά από την Αρχαία Γόρτυνα έως το μοναστήρι.
Διακαής πόθος να περπατήσω μέχρι την μονή Φιλοσόφου.
Η φύση είναι απίστευτη σε αυτά τα μέρη.

Τι όμορφα που γράφεις και παρουσιάζεις τα μέρη που επισκέπτεσαι!!!!!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.320
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Εκπληκτικό οδοιπορικό και για μια ακόμη φορά πολύ ζωντανές εικόνες!
Μας κάνεις να θέλουμε να δούμε αυτά τα μέρη μια ώρα αρχύτερα. ;)
Όχι τίποτ' αλλο, είναι και δύσκολο να φτάσεις ως εκεί απ' το βορρά, όμως μια εκδρομή στην ορεινή Αρκαδία τη χρωστάω στον εαυτό μου.
Να εισαι καλά να μας ταξιδεύεις.
 

Thalassaki

Member
Μηνύματα
767
Likes
4.751
Επόμενο Ταξίδι
........
Αγαπημένος προορισμός για μικρές μονοήμερες ή διήμερες αποδράσεις η ορεινή Αρκαδία.
Ο τρόπος που εξιστορείς και οι καλλιτεχνικές φωτογραφίες σου δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τον καλύτερο ταξιδιωτικό οδηγό για να μην φανεί υπερβολή να αναφέρω ότι είναι μακράν καλύτερος!
Σε ευχαριστώ που μοιράζεσαι τόσο όμορφα και απλόχερα τις ταξιδιωτικές σου εμπειρίες!Συνέχισε έτσι!
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.218
Likes
25.859
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Παιδιά σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συμμετοχή και τα υπέροχα σχόλια. Θα υπάρξει συνέχεια στο ταξίδι. Δώστε μου λίγο χρόνο για ανασύνταξη. Αυτήν τη στιγμή βρίσκομαι καθ' οδόν προς Αθήνα.

Επανέρχομαι λίαν συντόμως. Καλό δρόμο σε όσους ταξιδεύουν.
 

Stavros1986

Member
Μηνύματα
39
Likes
265
Επόμενο Ταξίδι
ΑΙΓΥΠΤΟΣ
Ταξίδι-Όνειρο
ΗΠΑ
Έδωσες έμπνευση για την επόμενη εξόρμηση! Καλούς δρόμους να ' χεις και να κάνεις πάντα τέτοια όμορφα ταξίδια.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.218
Likes
25.859
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ

Η περιγραφή του οδικού ταξιδιού μας στην Αρκαδία από αλλού ξεκίνησε και αλλού θα αφηγηθεί και θα τελειώσει. Ξεκίνησε λοιπόν σαν “Ζωντανή Ταξιδιωτική Ανταπόκριση” με τον τίτλο: “Σαββατοκύριακο στην Αρκαδία”, αλλά τελικά θα αναπτυχθεί σαν “Ταξιδιωτική Ιστορία” με τίτλο: “Iδέες για αποδράσεις του Σαββατοκύριακου στην Αρκαδία”.

Το σχόλιο της @malysa ήταν η σπίθα που άναψε και γιγάντωσε τη φωτιά μέσα μου, η οποία ζέστανε το ταξιδιωτικό, συγγραφικό μου μεράκι και έτσι σκέφτηκα να μοιραστώ, μέσω αυτής πλέον της Ιστορίας, περισσότερες λεπτομέρειες, για αυτό το ταξίδι και ειδικότερα να αναπτύξω και να περιγράψω, όλα όσα είδαμε και μάθαμε στο Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης της Δημητσάνας. Θα ήταν κρίμα να μείνει στην αφάνεια, όλη αυτή η γνώση που προσφέρει το Μουσείο, για αυτές τις σημαντικές επαγγελματικές δραστηριότητες, που έγραψαν ιστορία και στιγμάτισαν μια ολόκληρη περιοχή, κατά τη διάρκεια των προηγούμενων αιώνων.

Το τελευταίο διάστημα θέλοντας να απαλύνω την ταξιδιωτική στέρηση που βιώνω, λόγω του ιού, έχω κάνει τρία απανωτά ταξίδια στην Πελοπόννησο. Έχω την τύχη να είμαι κάτοχος ενός σπιτιού, στο χωριό Δάρα Αρκαδίας και δεν εννοώ το παλιό, πέτρινο σπίτι του προπάππου μου, που έχω ανεβάσει στο post #2519 του Live from.

IMG_20200919_142625.jpg


Tο σπίτι στο οποίο αναφέρομαι βρίσκεται 2 χιλιόμετρα πριν το χωριό και είναι χτισμένο στα κτήματα του Δαρέϊκου κάμπου. Είναι δηλαδή στην κυριολεξία, “το μικρό σπίτι στο λιβάδι”, αφού δεν έχει κανένα άλλο κτίσμα στην περιοχή, παρά μόνο λιβάδια, κτήματα με μηλιές και ροδακινιές και ένα μικρό ποτάμι, σε απόσταση το πολύ 300-400 μέτρων από το σπίτι. Θεωρώ τον εαυτό μου απίστευτα καλότυχο, που η οικογένειά μου έφτιαξε αυτό το σπίτι, το οποίο αποτελεί το μικρό μας “καταφύγιο”, όταν θέλουμε να πραγματοποιήσουμε σύντομες ή και παρατεταμένες αποδράσεις από την Αθήνα. Ό,τι και να γίνει, πάντα θα υπάρχει αυτός ο μικρός “Παράδεισος” στο Δάρα, για να μας υποδεχτεί και να μας αποφορτίσει από την πίεση της καθημερινότητας.

Στο πρώτο ταξίδι στις 17/9/2020 αρκέστηκα στο να ανεβάσω λίγες φωτογραφίες στο Live from.

Στο δεύτερο ταξίδι στις 3/10/2020 κάνοντας εξόρμηση σε πολύ όμορφα μέρη του νομού Αχαΐας ανέβασα στο Live from περισσότερες φωτογραφίες, γράφοντας και μερικές πληροφορίες, κάτω από κάθε φωτογραφία. Έχω ένα προτέρημα ή μειονέκτημα, όπως το πάρει ο καθένας. Πολλές φορές δεν αρκούμαι σε “ξερές” φωτογραφίες, αλλά θέλω να γράφω και λίγα λόγια, για το μέρος που επισκέπτομαι, ειδικά όταν το ταξίδι είναι οδικό, αλλάζοντας πολλά μέρη κατά τη διάρκειά του. Σε εκείνη την ανάρτηση από την Αχαΐα, η @katkats πάρα πολύ σωστά, μου θύμισε ότι υπάρχει το θέμα “Ζωντανές Ταξιδιωτικές Ανταποκρίσεις”, όπου θα μπορούσα να βάζω περισσότερες φωτογραφίες και να γράφω αναλυτικότερες πληροφορίες για το ταξίδι. Έτσι προέκυψε αυτή η mini ιστορία εδώ:

https://www.travelstories.gr/community/threads/Απόδραση-στην-Αχαΐα.64381/#post-814203
Στο τρίτο ταξίδι στις 10/10/2020 ακολούθησα την ίδια συνταγή, αποτυπώνοντας την πρώτη μέρα με μια εκτενή ανάρτηση στο θέμα “Ζωντανές Ταξιδιωτικές Ανταποκρίσεις”. Αυτή η διαδικασία μου πήρε πολλές ώρες για να γίνει. Ξεκίνησα στη 1:00 μετά τα μεσάνυχτα και τελείωσα στις 7:00-7:30 το πρωί, για να είμαι εντός του πνεύματος του topic. Θα μου ήταν πανεύκολο να ανεβάσω 15-20 φωτογραφίες και να γράψω μικρές λεζάντες κάτω από αυτές. Δεν μου αρέσουν όμως τα εύκολα. Προτιμώ τις πιο ολοκληρωμένες αναρτήσεις, με αναλυτικές πληροφορίες για τους τόπους που επισκέπτομαι, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον αναγνώστη, να έχει μια όσο το δυνατόν πιο εμπεριστατωμένη εικόνα, για τους προορισμούς που περιγράφω.

Στη συνέχεια βλέποντας τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μελών, πρότεινα στην @katkats να μεταφέρει το θέμα στις “Ταξιδιωτικές Ιστορίες”, γιατί θεώρησα ότι σαν Ιστορία “σηκώνει” καλύτερες αναλύσεις και περισσότερες πληροφορίες, απ΄ ότι σαν “Ζωντανή Ανταπόκριση”. Πόσα παραπάνω πράγματα να προλάβεις να αναφέρεις σε μια ζωντανή ανταπόκριση, όταν μάλιστα, σχεδόν όλη τη μέρα ταξιδεύεις, αλλάζοντας χωριά και περιοχές?

Έτσι λοιπόν το θέμα θα εξελιχθεί σε κανονική Iστορία, ώστε να μπορούν να προστεθούν με άνεση χρόνου, περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες, αλλά και επιπλέον προορισμοί από το προηγούμενο ταξίδι μου, στις 17/9/2020

Το ήδη αναρτημένο κεφάλαιο έχει επεξεργαστεί εκ νέου και έχει προστεθεί “άπειρο” νέο οπτικό και πληροφοριακό υλικό. Σας προτρέπω λοιπόν να το ξαναδιαβάσετε, διότι πλέον δεν έχει καμία σχέση με την αρχική αφήγηση, η οποία είχε κινηθεί σε λίγο πιο “αυστηρό” και πιο “διεκπεραιωτικό” στυλ, όπως άρμοζε άλλωστε σε μια ταξιδιωτική ανταπόκριση.

Ελπίζω να σας ικανοποιήσει αυτή η αλλαγή καθώς και η εξέλιξη της Ιστορίας και περιμένω σχόλια και εντυπώσεις.
 
Last edited:
Μηνύματα
50
Likes
22
Επόμενο Ταξίδι
Σκωτία!
Ταξίδι-Όνειρο
Αλασκα
Αν δεν εχετε πάει να πάτε και στο χωριο κάψια και να επισκεφθείτε το ομώνυμο σπήλαιο, έχει πανέμορφους σταλαγμίτες και υπολλείματα ανθρώπινης ζωής, νομίζω το έχω ξανασχολιάσει ένας φίλοςμ έχει πατρικο στη κώμη οπότε έχω κάνει πολλες διανυκτερεύσεις στη περιοχη και έχει απιστευτα μέρη
 

katkats

Moderator
Μηνύματα
9.609
Likes
12.424
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ν. Αμερική
Πολύ χαρούμενη με κάνεις @Klair με την ιστορία σου γιατί κι εγώ το έχω ρίξει στο οδικό (όχι τόσο συχνά βέβαια γιατί από χρόνο πάσχουμε) και η Πελοπόννησος είναι η πρώτη σκέψη πάντα. Την Αρκαδία δε την ακούω χρόνια τώρα και ακόμα δεν την έχω επισκεφθεί. Οπότε ευχαριστώ!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.191
Μηνύματα
883.466
Μέλη
38.897
Νεότερο μέλος
Ρεκομπα

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom