psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.095
- Likes
- 56.053
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φολέγανδρος
- Αντίπαρος
- Αντίπαρος ΙΙ
- Αμοργός
- Αμοργός ΙΙ
- Αμοργός ΙΙΙ
- Σίκινος
- Αστυπάλαια
- Αστυπάλαια ΙΙ
- Σέριφος
- Σχοινούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Ηρακλειά - Μικρές Κυκλάδες
- Δονούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Κίμωλος
- Ανάφη
- Σκύρος
- Χάλκη
- Λειψοί
- Λειψοί ΙΙ
- Λέρος
- Πάτμος
- Αγαθονήσι
- Τήλος
- Νίσυρος
- Σύμη
- Τέλενδος
- Κάλυμνος
- Ψέριμος
- Φούρνοι Κορσέων
- Παλαιό Τρίκερι Μαγνησίας
- Τριζόνια Φωκίδας
- Θηρασιά - Κυκλάδες
- Αρκιοί & Μάραθος Δωδεκανήσων
- Κάτω Κουφονήσι - Μικρές Κυκλάδες
- Αντι Επιλόγου
- Άγιος Ευστράτιος
- Καστελλόριζο (Μεγίστη)
- Φολέγανδρος ΙΙ
- Φούρνοι Κορσέων ΙΙ
- Θύμαινα Κορσέων
- Οινούσσες
- Ψαρά
- Κάσος
- Κάρπαθος
- Σαρία Δωδεκανήσου
- Αρκιοί
- Σαμοθράκη
- Κύθηρα (Τσιρίγο)
- Αντικύθηρα (Τσιριγότο)
- Ικαρία
- Ικαρία ΙΙ
- Γαύδος
- Μεγανήσι Ιονίου
- Αλόννησος
- Αμοργός ΙV
- Λέρος ΙV
- Λειψοί ΙΙΙ
- Παξοί
Πάτμος
Επίσκεψη : Αύγουστος 2017
Διάρκεια: 4 μέρες
Μέρα πρώτη - Άφιξη:
Τρίτος προορισμός του καλοκαιρινού τουρ ήταν ένα νησί για το οποίο ακούγαμε τα καλύτερα λόγια, το νησί της Αποκάλυψης, η Πάτμος. Το Dodecanesos έκανε κάτι λιγότερο από μια ώρα σε μια θάλασσα κοντά στα 5 μποφόρ η οποία δε μας ενόχλησε καθόλου στη διαδρομή που είχε αφετηρία τη Λέρο.
Αμέσως βρήκαμε την ιδιοκτήτρια των δωματίων μας, τακτοποιηθήκαμε και κατηφορίσαμε για τη πρώτη κοντινή βουτιά στην ωραία αλλά με τρομερή βαβούρα λόγω δρόμου παραλία της «Σκάλας». Το τοπίο πάντως ήταν υπέροχο, με το μοναστήρι του Αγ. Ιωαννη Θεολόγου χτισμένο στη κορυφή της χώρας να ξεχωρίζει από παντού:
Κάναμε το μπάνιο μας, ήπιαμε μια μπύρα για το «καλώς ήρθαμε» και βολτάραμε για να βρούμε κάτι να τσιμπήσουμε:
Η Σκάλα δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο σαν μέρος, αν εξαιρέσεις ορισμένα συμπαθητικά στενάκια:
Ο καιρός δε μας βοηθούσε και πολύ να καθίσουμε στο μπαλκόνι, καθώς ο αέρας ήταν δυνατός εκείνη τη μέρα, όμως εμείς και πάλι βρήκαμε τον τρόπο. Λίγο μετά τις 11 βγήκαμε για βόλτα στη Σκάλα, γνωρίζοντας ότι εκεί συγκεντρώνεται όλη η νυχτερινή κίνηση του νησιού, ειδικότερα μετά τις 2-3 που κλείνουν όλα τα μαγαζιά της Χώρας. Περιπλανηθήκαμε σε όλα, ακόμα και στο Ελληνάδικο, καταλήγοντας στο «Κου-Κου» το οποίο έγινε και στέκι μας τα επόμενα βράδια, ένα πολύ όμορφο και ιδιαίτερο μαγαζί που έστησαν τα παιδιά εκεί και τους αξίζουν πολλά μπράβο.
Μέρα δεύτερη:
Το πρωί ξυπνήσαμε και αφού ήπιαμε το καφεδάκι μας στη Σκάλα, πήραμε το λεωφορείο και διανύσαμε την απόσταση των περίπου 5 χιλιομέτρων ως τη Χώρα. Είχαμε σκοπό πριν το μπάνιο να επισκεφτούμε το μοναστήρι και τη Σπηλιά της αποκάλυψης. Στη Χώρα δε κυκλοφορεί φυσικά αυτοκίνητο, και ο δρόμος τερματίζει εκεί που ξεκινάει η πρόσβαση σ΄ αυτήν και στο διάσημο «μοναστήρι του Αγ. Ιωαννη Θεολόγου», ένα εκπληκτικό μνημείο χαρακτηρισμένο από το 1999 Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO.
Ανεβήκαμε το πετρόχτιστο δρόμο και χαζέψαμε στη πολύ ωραία θέα της Σκάλας από κει ψηλά:
Το εντυπωσιακό κτίσμα έχασκε θεόρατο πάνω απ' τα κεφάλια μας:
Φτάσαμε στην είσοδο:
Και μπήκαμε ξεκινώντας τη περιήγηση μας στο μοναστήρι αμέσως πιο πάνω:
Υπήρχε αρκετά μεγάλη ροή κόσμου καθ’ όλη τη διάρκεια της ώρας που βρισκόμασταν εκεί. Τουρίστες πηγαινοέρχονταν ασταμάτητα:
Οι εικόνες που συνέλλεξα από τον όροφο ήταν καταπληκτικές:
Λίγο μετά βγήκαμε
για να κάνουμε μία βόλτα και στη χώρα, η οποία ήταν αρκετά άδεια και ήσυχη την ώρα εκείνη:
Με μια πρώτη ματιά μου θύμισε τη χώρα της Αστυπάλαιας. Καταπληκτική, προσεγμένη, πεντακάθαρη, όμορφη σε όλες τις εκδοχές της:
Φτάσαμε και στη πλατεία, όπου καταλάβαμε ότι γίνεται όλο το πανηγύρι το βράδυ καθώς το μέρος ήταν σχεδόν όλο κατειλημμένο από τραπεζοκαθίσματα:
Συνεχίσαμε να βολτάρουμε στα πολύ ιδιαίτερα στενάκια:
Ο δρόμος μας έφερε και στο δημαρχείο της χώρας, από το οποίο η θέα προς τη Σκάλα είναι ακόμα καλύτερη:
Κατεβήκαμε προς την αρχή του κεντρικού δρόμου, ξεδιψάσαμε, και ξεκινήσαμε πάλι το περπάτημα με σκοπό να δούμε τη σπηλιά της αποκάλυψης.
Για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο δε τη βρήκαμε εύκολα, και καθώς η ώρα είχε περάσει θεωρήσαμε σκόπιμο να την αφήσουμε για μια από τις επόμενες ημέρες, και να πάμε για μπάνιο, καθώς η ζέστη είχε γίνει αφόρητη. Μπήκαμε στο λεωφορείο και κινηθήκαμε προς τη παραλία του «Κάμπου» :
Πολυσύχναστη, όμορφη, ήσυχη στο μεγαλύτερο της κομμάτι και με ωραία σκιά από δεντράκια:
Κάναμε το μπάνιο μας, ήπιαμε τις μπύρες μας και καθίσαμε μέχρι το απόγευμα όπου και πήραμε το λεωφορείο της επιστροφής για τη Σκάλα. Είχαμε σκοπό να τσιμπήσουμε κάτι, να ετοιμαστούμε και να ανεβούμε ξανά μετά τις 10-11 στη Χώρα για να δούμε τι παίζει από νυχτερινή ζωή.
Μια χώρα που είναι το ίδιο όμορφη και τη νύχτα, αρκετά πιο πολυσύχναστη μάλιστα σε σχέση με τη μέρα, με έντονο το τουριστικό στοιχείο:
Βολτάραμε αρκετά και ήπιαμε ένα κοκτέιλ σε ένα από τα πολλά μπαρ που βρίσκονται στη πλατεία, η οποία ήταν ασφυκτικά γεμάτη από κόσμο. Δε περίμενα να δω τέτοιο χαμό στη Πάτμο! Εμείς καταλήξαμε στο «Καφενείο του Θανάση» το οποίο δε δικαίωσε το τίτλο του, σε μια γωνιά που βρήκαμε στο μικρό του μπαρ, βλέποντας τους αναρίθμητους Ιταλούς που ήταν σχεδόν το 95% του κόσμου στο συγκεκριμένο μαγαζί, και σίγουρα πλειοψηφία στη Πάτμο, να πίνουν σα νερό το ούζο και εναλλακτικά να ζητούν εσπρέσο, μια η ώρα το βράδυ… Δε θεωρώ καλούς τουρίστες τους Ιταλούς, και δικαιώνομαι συζητώντας με πολλούς επαγγελματίες στα νησιά. Μπήκαμε πάντως για λίγο στη λογική τους και ήπιαμε κι εμείς ένα εσπρεσάκι στις δύο παρά το βράδυ. Δε καθίσαμε πολύ παραπάνω πάντως καθώς δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο η νύχτα, και κατεβήκαμε στο Κου-Κου για να συνεχίσουμε. Τα παιδιά που μας είχαν γνωρίσει ήδη, μας καλωσόρισαν με ένα πολύ ωραίο σφηνάκι μαστίχας με πιπέρι…
Μέρα τρίτη:
Την άλλη μέρα πήραμε το λεωφορείο και κατεβήκαμε πάλι στο Κάμπο, έχοντας όμως διαφορετικά σχέδια, όπως το να δούμε τη καλύτερη παραλία του νησιού, το «Λιβάδι Γερανιου» αλλά και τις κοντινές δίδυμες. Πριν από όλα αυτά όμως είχαμε σταμπάρει τη καντίνα με τη πολύ ωραία θέα, που γίνεται πολύ μεγάλη συζήτηση γι’ αυτήν και βρίσκεται ανάμεσα στις δύο παραλίες.
Καθώς το λεωφορείο δε προσεγγίζει εκείνο το κομμάτι του νησιού, βρεθήκαμε να περπατάμε μέσα στο λιοπύρι, κάτι που θε θα μας πείραζε υπό νορμάλ συνθήκες, όμως στο συγκεκριμένο δρόμο σε πολλά σημεία η κλίση υπερβαίνει το 10 % !
Δύσκολη αλλά ωραία διαδρομή:
Λίγα χιλιόμετρα μετά φτάσαμε καταϊδρωμένοι στη περίφημη καντίνα – πρόχειρο εστιατόριο όπως αποδείχτηκε που μόλις είχε ανοίξει. Η παγωμένη μπύρα ήταν βάλσαμο, και η θέα όπως τη περιγράφανε όλοι:
Πιάσαμε τη κουβέντα με τον Παππού που είχε τη καντίνα, και τη γυναίκα του που αναλαμβάνει το μαγείρεμα. Το σημείο το επιλέγουν αρκετοί τουρίστες προκειμένου να δοκιμάσουν Ελληνικά σπιτικά φαγητά, και μάλιστα προηγείται κράτηση από το πρωί!
Ήπιαμε άλλη μία για να σβήσουμε τη δίψα μας, και πήραμε τη κατηφόρα για το «Λιβάδι Γερανιου» που ήταν λίγο πιο κάτω με τα απίστευτα νερά και χρώματα.
Νερά ολίγον τι κρύα βεβαίως:
Καθίσαμε στη σκιά από τα δεντράκια του, κάναμε το μπάνιο μας, και ανεβήκαμε για μια μπύρα ακόμα και ένα μεζέ στη ταβέρνα από πάνω, επίσης φημισμένη στο νησί.
Αργότερα και καθώς είχε φτάσει σχεδόν απόγευμα κατεβήκαμε από το μονοπάτι και στις «Δίδυμες» δύο παρόμοιες όπως μαρτυράει το όνομα τους και πολύ ωραίες παραλίες που βρίσκονται δίπλα, σχεδόν στο ένα χιλιόμετρο απόσταση:
Εκεί βρίσκεται και μια ακόμη καντίνα, διάσημη για τις αλμυρές τάρτες της τις οποίες και δοκιμάσαμε, και όχι διάσημη για τις μπύρες της τις οποίες σαφώς και δοκιμάσαμε.
Στην επιστροφή μας, και καθώς δεν είχαμε φάει όπως έπρεπε και είχαμε πολύ χρόνο, αποφασίσαμε να κάνουμε στάση στη παραλία του Κάμπου για να πιούμε ένα ούζο στα Καβουράκια, με το τραπέζι πάνω στην άμμο και το ωραίο και οικονομικό το φαγητό τους:
Το τελευταίο βράδυ στο νησί το περάσαμε φυσικά στο Κου-Κου, όπου καταφέραμε και εκεί να ξημερωθούμε. Δε ξέρω πως σκαλώνουμε κάθε φορά, δε ξέρω αν τα βρίσκουμε ή μας βρίσκουν, αυτό που ξέρω είναι ότι κάθε φορά έχουμε να διηγούμαστε και μια ακόμα ιστορία…
Μέρα τέταρτη - Αναχωρηση:
Το πρωί αφού ήπιαμε το καφεδάκι μας, πήραμε τις πληροφορίες και ανεβήκαμε στο «Σπήλαιο της Αποκάλυψης» το οποίο είναι τελικά τοποθετημένο στο λόφο μεταξύ της Σκάλας και της Χώρας:
Εικάζεται από τη Χριστιανική παράδοση ότι το σπήλαιο αυτό αποτέλεσε το καταφύγιο του αγαπημένου Μαθητή του Ιησού Ιωάννη το 95 μ.Χ. , όταν ο αυτοκράτορας Δομητιανός τον εξόρισε στην Πάτμο, και εκεί καθ’ υπόδειξη του ίδιου του θεού έγραψε το ιερό βιβλίο της αποκάλυψης. Τη ξενάγηση μας ανέλαβε ένα ιερωμένος του σπηλαίου, μόλις μαζεύτηκε ένας ικανοποιητικός αριθμός από κόσμο. Δυστυχώς οι φωτογραφίες δεν επιτρεπόντουσαν εντός του χώρου.
Με τελευταία αυτή την εικόνα λοιπόν κατεβήκαμε πίσω στη Σκάλα όπου και τσιμπήσαμε κάτι
περιμένοντας το Dodecanesos, προκειμένου να πάμε στο τελευταίο προορισμό της εκδρομής.
Η Πάτμος αποτελεί σίγουρα το πιο διάσημο και κοσμοπολίτικο προορισμό των Βορείων Δωδεκανήσων, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό. Το νησί θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει πολύ πιο γνωστό και να προσελκύσει περισσότερο κόσμο, αλλά αφενός η εξουσία που ασκεί το μοναστήρι και αφετέρου η δύσκολη πρόσβαση σ’ αυτό, το καθιστούν αδύνατο.
Επίσκεψη : Αύγουστος 2017
Διάρκεια: 4 μέρες
Μέρα πρώτη - Άφιξη:
Τρίτος προορισμός του καλοκαιρινού τουρ ήταν ένα νησί για το οποίο ακούγαμε τα καλύτερα λόγια, το νησί της Αποκάλυψης, η Πάτμος. Το Dodecanesos έκανε κάτι λιγότερο από μια ώρα σε μια θάλασσα κοντά στα 5 μποφόρ η οποία δε μας ενόχλησε καθόλου στη διαδρομή που είχε αφετηρία τη Λέρο.

Αμέσως βρήκαμε την ιδιοκτήτρια των δωματίων μας, τακτοποιηθήκαμε και κατηφορίσαμε για τη πρώτη κοντινή βουτιά στην ωραία αλλά με τρομερή βαβούρα λόγω δρόμου παραλία της «Σκάλας». Το τοπίο πάντως ήταν υπέροχο, με το μοναστήρι του Αγ. Ιωαννη Θεολόγου χτισμένο στη κορυφή της χώρας να ξεχωρίζει από παντού:


Κάναμε το μπάνιο μας, ήπιαμε μια μπύρα για το «καλώς ήρθαμε» και βολτάραμε για να βρούμε κάτι να τσιμπήσουμε:


Η Σκάλα δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο σαν μέρος, αν εξαιρέσεις ορισμένα συμπαθητικά στενάκια:




Ο καιρός δε μας βοηθούσε και πολύ να καθίσουμε στο μπαλκόνι, καθώς ο αέρας ήταν δυνατός εκείνη τη μέρα, όμως εμείς και πάλι βρήκαμε τον τρόπο. Λίγο μετά τις 11 βγήκαμε για βόλτα στη Σκάλα, γνωρίζοντας ότι εκεί συγκεντρώνεται όλη η νυχτερινή κίνηση του νησιού, ειδικότερα μετά τις 2-3 που κλείνουν όλα τα μαγαζιά της Χώρας. Περιπλανηθήκαμε σε όλα, ακόμα και στο Ελληνάδικο, καταλήγοντας στο «Κου-Κου» το οποίο έγινε και στέκι μας τα επόμενα βράδια, ένα πολύ όμορφο και ιδιαίτερο μαγαζί που έστησαν τα παιδιά εκεί και τους αξίζουν πολλά μπράβο.
Μέρα δεύτερη:
Το πρωί ξυπνήσαμε και αφού ήπιαμε το καφεδάκι μας στη Σκάλα, πήραμε το λεωφορείο και διανύσαμε την απόσταση των περίπου 5 χιλιομέτρων ως τη Χώρα. Είχαμε σκοπό πριν το μπάνιο να επισκεφτούμε το μοναστήρι και τη Σπηλιά της αποκάλυψης. Στη Χώρα δε κυκλοφορεί φυσικά αυτοκίνητο, και ο δρόμος τερματίζει εκεί που ξεκινάει η πρόσβαση σ΄ αυτήν και στο διάσημο «μοναστήρι του Αγ. Ιωαννη Θεολόγου», ένα εκπληκτικό μνημείο χαρακτηρισμένο από το 1999 Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO.

Ανεβήκαμε το πετρόχτιστο δρόμο και χαζέψαμε στη πολύ ωραία θέα της Σκάλας από κει ψηλά:




Το εντυπωσιακό κτίσμα έχασκε θεόρατο πάνω απ' τα κεφάλια μας:



Φτάσαμε στην είσοδο:


Και μπήκαμε ξεκινώντας τη περιήγηση μας στο μοναστήρι αμέσως πιο πάνω:



Υπήρχε αρκετά μεγάλη ροή κόσμου καθ’ όλη τη διάρκεια της ώρας που βρισκόμασταν εκεί. Τουρίστες πηγαινοέρχονταν ασταμάτητα:

Οι εικόνες που συνέλλεξα από τον όροφο ήταν καταπληκτικές:



Λίγο μετά βγήκαμε



για να κάνουμε μία βόλτα και στη χώρα, η οποία ήταν αρκετά άδεια και ήσυχη την ώρα εκείνη:


Με μια πρώτη ματιά μου θύμισε τη χώρα της Αστυπάλαιας. Καταπληκτική, προσεγμένη, πεντακάθαρη, όμορφη σε όλες τις εκδοχές της:


Φτάσαμε και στη πλατεία, όπου καταλάβαμε ότι γίνεται όλο το πανηγύρι το βράδυ καθώς το μέρος ήταν σχεδόν όλο κατειλημμένο από τραπεζοκαθίσματα:



Συνεχίσαμε να βολτάρουμε στα πολύ ιδιαίτερα στενάκια:



Ο δρόμος μας έφερε και στο δημαρχείο της χώρας, από το οποίο η θέα προς τη Σκάλα είναι ακόμα καλύτερη:




Κατεβήκαμε προς την αρχή του κεντρικού δρόμου, ξεδιψάσαμε, και ξεκινήσαμε πάλι το περπάτημα με σκοπό να δούμε τη σπηλιά της αποκάλυψης.


Για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο δε τη βρήκαμε εύκολα, και καθώς η ώρα είχε περάσει θεωρήσαμε σκόπιμο να την αφήσουμε για μια από τις επόμενες ημέρες, και να πάμε για μπάνιο, καθώς η ζέστη είχε γίνει αφόρητη. Μπήκαμε στο λεωφορείο και κινηθήκαμε προς τη παραλία του «Κάμπου» :


Πολυσύχναστη, όμορφη, ήσυχη στο μεγαλύτερο της κομμάτι και με ωραία σκιά από δεντράκια:


Κάναμε το μπάνιο μας, ήπιαμε τις μπύρες μας και καθίσαμε μέχρι το απόγευμα όπου και πήραμε το λεωφορείο της επιστροφής για τη Σκάλα. Είχαμε σκοπό να τσιμπήσουμε κάτι, να ετοιμαστούμε και να ανεβούμε ξανά μετά τις 10-11 στη Χώρα για να δούμε τι παίζει από νυχτερινή ζωή.


Μια χώρα που είναι το ίδιο όμορφη και τη νύχτα, αρκετά πιο πολυσύχναστη μάλιστα σε σχέση με τη μέρα, με έντονο το τουριστικό στοιχείο:


Βολτάραμε αρκετά και ήπιαμε ένα κοκτέιλ σε ένα από τα πολλά μπαρ που βρίσκονται στη πλατεία, η οποία ήταν ασφυκτικά γεμάτη από κόσμο. Δε περίμενα να δω τέτοιο χαμό στη Πάτμο! Εμείς καταλήξαμε στο «Καφενείο του Θανάση» το οποίο δε δικαίωσε το τίτλο του, σε μια γωνιά που βρήκαμε στο μικρό του μπαρ, βλέποντας τους αναρίθμητους Ιταλούς που ήταν σχεδόν το 95% του κόσμου στο συγκεκριμένο μαγαζί, και σίγουρα πλειοψηφία στη Πάτμο, να πίνουν σα νερό το ούζο και εναλλακτικά να ζητούν εσπρέσο, μια η ώρα το βράδυ… Δε θεωρώ καλούς τουρίστες τους Ιταλούς, και δικαιώνομαι συζητώντας με πολλούς επαγγελματίες στα νησιά. Μπήκαμε πάντως για λίγο στη λογική τους και ήπιαμε κι εμείς ένα εσπρεσάκι στις δύο παρά το βράδυ. Δε καθίσαμε πολύ παραπάνω πάντως καθώς δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο η νύχτα, και κατεβήκαμε στο Κου-Κου για να συνεχίσουμε. Τα παιδιά που μας είχαν γνωρίσει ήδη, μας καλωσόρισαν με ένα πολύ ωραίο σφηνάκι μαστίχας με πιπέρι…
Μέρα τρίτη:
Την άλλη μέρα πήραμε το λεωφορείο και κατεβήκαμε πάλι στο Κάμπο, έχοντας όμως διαφορετικά σχέδια, όπως το να δούμε τη καλύτερη παραλία του νησιού, το «Λιβάδι Γερανιου» αλλά και τις κοντινές δίδυμες. Πριν από όλα αυτά όμως είχαμε σταμπάρει τη καντίνα με τη πολύ ωραία θέα, που γίνεται πολύ μεγάλη συζήτηση γι’ αυτήν και βρίσκεται ανάμεσα στις δύο παραλίες.
Καθώς το λεωφορείο δε προσεγγίζει εκείνο το κομμάτι του νησιού, βρεθήκαμε να περπατάμε μέσα στο λιοπύρι, κάτι που θε θα μας πείραζε υπό νορμάλ συνθήκες, όμως στο συγκεκριμένο δρόμο σε πολλά σημεία η κλίση υπερβαίνει το 10 % !


Δύσκολη αλλά ωραία διαδρομή:


Λίγα χιλιόμετρα μετά φτάσαμε καταϊδρωμένοι στη περίφημη καντίνα – πρόχειρο εστιατόριο όπως αποδείχτηκε που μόλις είχε ανοίξει. Η παγωμένη μπύρα ήταν βάλσαμο, και η θέα όπως τη περιγράφανε όλοι:


Πιάσαμε τη κουβέντα με τον Παππού που είχε τη καντίνα, και τη γυναίκα του που αναλαμβάνει το μαγείρεμα. Το σημείο το επιλέγουν αρκετοί τουρίστες προκειμένου να δοκιμάσουν Ελληνικά σπιτικά φαγητά, και μάλιστα προηγείται κράτηση από το πρωί!
Ήπιαμε άλλη μία για να σβήσουμε τη δίψα μας, και πήραμε τη κατηφόρα για το «Λιβάδι Γερανιου» που ήταν λίγο πιο κάτω με τα απίστευτα νερά και χρώματα.



Νερά ολίγον τι κρύα βεβαίως:


Καθίσαμε στη σκιά από τα δεντράκια του, κάναμε το μπάνιο μας, και ανεβήκαμε για μια μπύρα ακόμα και ένα μεζέ στη ταβέρνα από πάνω, επίσης φημισμένη στο νησί.


Αργότερα και καθώς είχε φτάσει σχεδόν απόγευμα κατεβήκαμε από το μονοπάτι και στις «Δίδυμες» δύο παρόμοιες όπως μαρτυράει το όνομα τους και πολύ ωραίες παραλίες που βρίσκονται δίπλα, σχεδόν στο ένα χιλιόμετρο απόσταση:



Εκεί βρίσκεται και μια ακόμη καντίνα, διάσημη για τις αλμυρές τάρτες της τις οποίες και δοκιμάσαμε, και όχι διάσημη για τις μπύρες της τις οποίες σαφώς και δοκιμάσαμε.


Στην επιστροφή μας, και καθώς δεν είχαμε φάει όπως έπρεπε και είχαμε πολύ χρόνο, αποφασίσαμε να κάνουμε στάση στη παραλία του Κάμπου για να πιούμε ένα ούζο στα Καβουράκια, με το τραπέζι πάνω στην άμμο και το ωραίο και οικονομικό το φαγητό τους:

Το τελευταίο βράδυ στο νησί το περάσαμε φυσικά στο Κου-Κου, όπου καταφέραμε και εκεί να ξημερωθούμε. Δε ξέρω πως σκαλώνουμε κάθε φορά, δε ξέρω αν τα βρίσκουμε ή μας βρίσκουν, αυτό που ξέρω είναι ότι κάθε φορά έχουμε να διηγούμαστε και μια ακόμα ιστορία…
Μέρα τέταρτη - Αναχωρηση:
Το πρωί αφού ήπιαμε το καφεδάκι μας, πήραμε τις πληροφορίες και ανεβήκαμε στο «Σπήλαιο της Αποκάλυψης» το οποίο είναι τελικά τοποθετημένο στο λόφο μεταξύ της Σκάλας και της Χώρας:


Εικάζεται από τη Χριστιανική παράδοση ότι το σπήλαιο αυτό αποτέλεσε το καταφύγιο του αγαπημένου Μαθητή του Ιησού Ιωάννη το 95 μ.Χ. , όταν ο αυτοκράτορας Δομητιανός τον εξόρισε στην Πάτμο, και εκεί καθ’ υπόδειξη του ίδιου του θεού έγραψε το ιερό βιβλίο της αποκάλυψης. Τη ξενάγηση μας ανέλαβε ένα ιερωμένος του σπηλαίου, μόλις μαζεύτηκε ένας ικανοποιητικός αριθμός από κόσμο. Δυστυχώς οι φωτογραφίες δεν επιτρεπόντουσαν εντός του χώρου.


Με τελευταία αυτή την εικόνα λοιπόν κατεβήκαμε πίσω στη Σκάλα όπου και τσιμπήσαμε κάτι


περιμένοντας το Dodecanesos, προκειμένου να πάμε στο τελευταίο προορισμό της εκδρομής.

Η Πάτμος αποτελεί σίγουρα το πιο διάσημο και κοσμοπολίτικο προορισμό των Βορείων Δωδεκανήσων, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό. Το νησί θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει πολύ πιο γνωστό και να προσελκύσει περισσότερο κόσμο, αλλά αφενός η εξουσία που ασκεί το μοναστήρι και αφετέρου η δύσκολη πρόσβαση σ’ αυτό, το καθιστούν αδύνατο.
Last edited: