psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.095
- Likes
- 56.054
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φολέγανδρος
- Αντίπαρος
- Αντίπαρος ΙΙ
- Αμοργός
- Αμοργός ΙΙ
- Αμοργός ΙΙΙ
- Σίκινος
- Αστυπάλαια
- Αστυπάλαια ΙΙ
- Σέριφος
- Σχοινούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Ηρακλειά - Μικρές Κυκλάδες
- Δονούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Κίμωλος
- Ανάφη
- Σκύρος
- Χάλκη
- Λειψοί
- Λειψοί ΙΙ
- Λέρος
- Πάτμος
- Αγαθονήσι
- Τήλος
- Νίσυρος
- Σύμη
- Τέλενδος
- Κάλυμνος
- Ψέριμος
- Φούρνοι Κορσέων
- Παλαιό Τρίκερι Μαγνησίας
- Τριζόνια Φωκίδας
- Θηρασιά - Κυκλάδες
- Αρκιοί & Μάραθος Δωδεκανήσων
- Κάτω Κουφονήσι - Μικρές Κυκλάδες
- Αντι Επιλόγου
- Άγιος Ευστράτιος
- Καστελλόριζο (Μεγίστη)
- Φολέγανδρος ΙΙ
- Φούρνοι Κορσέων ΙΙ
- Θύμαινα Κορσέων
- Οινούσσες
- Ψαρά
- Κάσος
- Κάρπαθος
- Σαρία Δωδεκανήσου
- Αρκιοί
- Σαμοθράκη
- Κύθηρα (Τσιρίγο)
- Αντικύθηρα (Τσιριγότο)
- Ικαρία
- Ικαρία ΙΙ
- Γαύδος
- Μεγανήσι Ιονίου
- Αλόννησος
- Αμοργός ΙV
- Λέρος ΙV
- Λειψοί ΙΙΙ
- Παξοί
Οινούσσες
Επίσκεψη : Αύγουστος 2021
Διάρκεια: 2 ημέρες
Ούτε κι εγώ δε θυμάμαι πως προέκυψαν οι Οινούσσες στο ταξιδιωτικό μου πρόγραμμα. Προφανώς ψάχνοντας τις διαθέσιμες επιλογές για το Βόρειο Αιγαίο έχοντας πάντα σε προτεραιότητα τα Ψαρά, διαπίστωσα ότι είναι κρίμα να μην αφιερώσω χρόνο ώστε να δω και αυτό το νησάκι, που η αλήθεια είναι ότι είχα από ελάχιστη ως μηδαμινή πληροφόρηση. Για άλλη μια φορά χαίρομαι ιδιαίτερα που δικαιώνομαι πανηγυρικά!
Αυτό που δε περίμενα με τίποτα όμως, ήταν να φάω τέτοια ήττα στο ζητούμενο της διαμονής. Είχα ξεκινήσει ήδη την έρευνα μου από τον Απρίλιο, εισπράττοντας είτε αρνητικές απαντήσεις, είτε παραινέσεις για επικοινωνία εκ νέου τον Ιούλιο. Ο Ιούλιος έφτασε, λίγο μετά έφτασε κι ο πάντα εμπορικός ακόμη και στα μικρά νησιά Αύγουστος, μαζί όμως έφτασε και η απελπισία μου, αφενός γιατί ξαφνικά έκλεισε το λιμάνι των Οινουσσών καθώς εμφάνισε πρόβλημα σε αβαθή σημεία αναγκάζοντας με να αναπροσαρμόσω τα πλάνα τελευταία στιγμή, αλλά και σε ότι αφορά την έρευνα μου για κατάλυμα εισέπραττα μόνο «όχι» & «δεν έχουμε».
Ευτυχώς όμως στάθηκα γι’ ακόμα μια φορά τυχερός, μιας και η τεράστια επιμονή μου μαζί με τον καλό «θεούλη» των ταξιδιωτών έφεραν τελικά αποτέλεσμα. Σκέφτηκα και πήρα τελικά τηλέφωνο στο δημαρχείο του νησιού, όπου μου έστειλαν τη λίστα όλων όσων νοικιάζουν κάτι στις Οινούσσες, από σπίτι και δωμάτιο μέχρι χωράφι και στάβλο, οπότε και πήρα κάποιες τηλεφωνικές διαβεβαιώσεις ότι δε θα ξεμείνω. Είχα αποφασίσει βέβαια να πάω, έστω κι αν χρειαζόταν να τη βγάλω ένα βράδυ σε παγκάκι, μου είχε γίνει εμμονή.
Μέσα σ’ όλα αυτά έμαθα και τα επίσης ευχάριστα νέα ότι το λιμάνι άνοιξε ξανά, με συνέπεια να επανέλθει το δρομολόγιο των μεγάλων πλοίων τύπου bluestar, δίνοντας μου μία επιπλέον γεμάτη μέρα στο νησί.
Ημέρα πρώτη
Έχοντας εύλογες αμφιβολίες λοιπόν για τη διαμονή και διαβάζοντας παράλληλα την ιστορία αλλά και τα σημεία ενδιαφέροντος των Οινουσσών, επιβιβάστηκα στο πλοίο της γραμμής «Οινούσσαι ΙΙΙ» του συλλόγου φίλων Οινουσσών από το λιμάνι της Χίου, έχοντας περάσει κι ένα βράδυ μου εκεί:
Το «Οινούσσαι ΙΙΙ» είναι από εκείνα τα καράβια – ορόσημα για ένα ολόκληρο νησί, καθώς είναι από αυτά που διεξάγουν το δρομολόγιο σε καθημερινή βάση, συνδέοντας το με τη μητρόπολη της Χίου:
Ευτυχώς δεν είχα ευτράπελα με τον καιρό, έχοντας ως αποτέλεσμα ένα πολύ ευχάριστο ταξιδάκι της μιας ώρας στο γεμάτο από κόσμο πλοίο παράλληλα με τις ακτές της Χίου,
Ώσπου 50 λεπτά μετά το πλοίο άρχισε να στρίβει έχοντας κατεύθυνση το σύμπλεγμα των Οινουσσών, τη συστάδα αυτή των 8 νησιών με το ένα βεβαίως να είναι κατοικήσιμο:
Με τη ξακουστή γοργόνα μπροστά από τη νησίδα του Αγ. Παντελεήμονα να καλωσορίζει τους επισκέπτες:
Ακριβώς δίπλα βρίσκεται η δεύτερη νησίδα με το όνομα Πατερόνησο:
Το πλοίο προσέγγισε τον -ευτυχώς- επισκευασμένο λιμενοβραχίονα, δίνοντας μου τη πρώτη άποψη από τη χώρα των Οινουσσών με τα όμορφα αρχοντόσπιτα της, χτισμένη πάνω στο λόφο:
Δε βιάστηκα και πολύ να κατέβω απ’ το πλοίο, το οποίο είχε να ξεφορτώσει πολλά, μιας και πέρα όλων των άλλων εκεί φορτώνονται όλες οι προμήθειες του νησιού:
Βγήκα στη προβλήτα αντικρύζοντας αρχικά τη ταμπέλα που πρώτη φορά βλέπω σε νησί με φόντο το παλιό τελωνείο:
Αλλά και το πολύ συγκινητικό άγαλμα της Οινούσιας μητέρας που αποχαιτετά τους ναυτικούς που φεύγουν από το νησί:
Στη μαρίνα μπροστά απ’ το δημαρχείο ήταν το ραντεβού με τον σπιτονοικοκύρη μου, όπου ήρθε να με φορτώσει λίγα λεπτά μετά:
Μου έκαναν εντύπωση οι πολύ ανηφορικοί και μικροί δρόμοι του οικισμού, βλέποντας μόνο μηχανάκια φτάνοντας μέχρι το σπίτι που βρίσκονταν δίπλα στον κεντρικό ναό του Αγ. Νικολάου.
Αφού τακτοποιήθηκα βγήκα αμέσως για περιήγηση στη χώρα με κατεύθυνση φυσικά τις παραλίες του νησιού:
Πέρασα από την εκκλησία που προανέφερα και άρχισα να κατεβαίνω:
Οι πρώτες εικόνες του οικισμού μου έδωσαν την αίσθηση της αρχοντιάς αλλά παράλληλα και της εγκατάλειψης, εκτός λίγων οικημάτων που εκτελούνταν εργασίες ανακατασκευής:
Πολύ όμορφες ωστόσο εικόνες που δε περίμενα να δω:
Πήρα τον εσωτερικό δρόμο προς τις παραλίες, βλέποντας στο σημείο εκείνο αρκετά νεότερα και σαφώς πιο ακριβά σπίτια:
Δεν άργησα παρά μόνο λίγα λεπτά να αντικρύσω τις πρώτες εικόνες των παραλιών του νησιού, έχοντας μπροστά μου τη Κακοπετριά και το πρώτο Μπιλάλι:
Ο απογευματινός ήλιος του Αυγούστου έδινε ιδιαίτερο χρώμα στα νερά κάνοντας με ανυπόμονο, συνεχίζοντας όμως το δρόμο μου:
Απέναντι μου είχα ένα σεβαστό αριθμό σκαφών. Εξάλλου οι Οινούσσες αποτελούν ακουστό προορισμό γι’ αυτό το τύπο διακοπών:
Κατηφόρισα ως τα επόμενα κολπάκια με το δεύτερο & τρίτο Μπιλάλι όπου στο ενδιάμεσο υπάρχει κι ένα μικρό beach bar:
Το μπάνιο μπορούσε να περιμένει για λίγα λεπτάκια. Δε χάλασε κι ο κόσμος:
Έκανα τη βουτιά μου στη διπλανή παραλία:
Επιστρέφοντας από το κεντρικό αυτή τη φορά:
Έχοντας θέα προς τον οικισμό αλλά και το λιμάνι:
Παρατήρησα γι’ ακόμα μια φορά διαφορετικού τύπου σπίτια σ’ εκείνο το σημείο:
Φτάνοντας μέχρι το καφέ/εστιατόριο του παλιού τελωνείου με τα όμορφα τραπεζάκια του μπροστά στη θάλασσα:
Συνεχίζοντας το παραλιακό δρόμο, έχοντας ακόμα καλύτερη θέα προς το λιμάνι και τον οικισμό:
Δε παρέλειψα φυσικά να βγω και μια φωτογραφία:
Πριν συνεχίσω επισκεπτόμενος το παρεκκλήσι των τριών ιεραρχών,
Ακριβώς πάνω από το Γλάρο, μια ταβέρνα που φαινόταν δελεαστική, με ωραία θέα προς το Πατερόνησο:
Ο ήλιος άρχισε να πέφτει κι εγώ επέστρεψα κεντρικά για μερικές ακόμα λήψεις:
Η ανεμελιά της παρέας των εφήβων που έκανε βουτιές από τη προβλήτα ήταν ίσως η καλύτερη εικόνα της ημέρας:
Αρκετά χαρούμενος και γεμάτος από εικόνες, επέστρεψα προς το κέντρο
Όπου καθισμένος για μερικές μπυρίτζες και φαγητό στο εστιατόριο, συλλογιζόμουν τι είχα δει και τι είχα ακόμα να δω αυτό το καλοκαίρι…
Ημέρα δεύτερη:
Ορεξάτος και χορτάτος από ύπνο ξεκίνησα αρχικά τη βόλτα μου από τα ανώτερα σημεία της χώρας ανεβαίνοντας αρκετά ψηλά:
Η εικόνα δεν άλλαζε. Όμορφα περιποιημένα σπιτάκια με λουλούδια και αυλές δίπλα σε ερειπωμένα, διάσπαρτα δεντράκια με πηγάδια και φυσικά καταπληκτική θέα:
Έβγαλα τις φωτογραφίες μου και πήρα το δρόμο προς το φούρνο, που όποιος βρίσκεται στο νησί πρέπει να επισκεφτεί:
Έφτασα στο σημείο από τη πίσω πλευρά του λιμανιού, αντικρύζοντας εξίσου αρκετά σκάφη αλλά και πολύ όμορφα σπίτια:
Όπως κι ένα πύργο, που αν δε κάνω λάθος διατίθεται προς ενοικίαση:
Κατηφόρισα βλέποντας τα όμορφα και ερμητικά κλεισμένα σπίτια δίπλα στη παραλία Κάθισμα ,κολλητά με το λιμάνι του νησιού:
Βγήκα πάλι στη μαρίνα, την ίδια ώρα που το Οινούσσαι ΙΙΙ έφτανε στο νησί:
Αφού ήπια το καφεδάκι μου στο καφενείο, πήρα το γνωστό κεντρικό πευκόφυτο δρόμο για τις παραλίες του νησιού, έχοντας πάντα δίπλα μου τη χώρα:
Προσπέρασα εν συντομία τις χθεσινές, έχοντας στόχο τις επόμενες καθώς ήθελα καινούριες εικόνες:
Ακόμα κι αυτές που η φύση κέρδισε, αφήνοντας πίσω της ερείπια:
Ο στόχος μου ήταν η παραλία Φώκια για την οποία είχα διαβάσει πολύ καλά λόγια, ωστόσο ο αέρας της ημέρας με απέτρεψε να κατέβω, κάτι που δε φαίνεται στη φωτογραφία:
Χωρίς να απογοητευτώ γύρισα πίσω, παίρνοντας το δρόμο που οδηγεί σε Φασόλι & Απήγανο:
Προσπέρασα αμέσως τη πρώτη,
κατευθυνόμενος στη δεύτερη που είχα ακούσει εξίσου ωραία σχόλια:
Δυστυχώς ο ίδιος άνεμος που πέτυχα πριν δεν έκανε το μπάνιο και πολύ ευχάριστη εμπειρία, οπότε αναγκαστικά γύρισα προς τα πίσω:
Επιλέγοντας αυτή τη φορά σωστά, μιας και η ακτή Φασόλι ήταν όμορφη και γαλήνια:
Και αρκετή ώρα εντελώς μοναχική, κάτι που μου άρεσε ιδιαίτερα με αποτέλεσμα να καθίσω αρκετό χρόνο σ’ αυτήν, απολαμβάνοντας το μπάνιο και διαβάζοντας το βιβλίο μου:
Πήρα το δρόμο της επιστροφής και αντιστάθηκα σε ένα επόμενο μπανάκι, καθώς ο χρόνος είχε αρχίσει να με πιέζει:
Πέρασα από το περίφημο περίπτερο των Οινουσσών, το μόνο σημείο που μπορεί να βρει κανείς τα πολύ βασικά:
Κι έκανα μια στάση στο καφενείο να ξεδιψάσω γιατί το χρειαζόμουν:
Δυστυχώς η απόπειρα μου να επισκεφτώ το ναυτικό μουσείο απέβη άκαρπη, μιας και δεν είχα φροντίσει να μάθω τα ωράρια του, καθώς αυτό λειτουργούσε μόνο τα πρωινά, κάτι που δε περίμενα με τίποτα, γεγονός που με στεναχώρησε μιας και ήθελα να το δω:
Έτσι πήρα το δρόμο της επιστροφής ανεβαίνοντας τα σκαλάκια που ξεκινούν απ’ το κεντρικό δρόμο:
Βγάζοντας παράλληλα κάποιες φωτογραφίες από την εκεί άποψη της χώρας:
Ανηφόρησα περνώντας από το φαρμακείο που -ευτυχώς- υπάρχει στο νησί αλλά και το φούρνο όπου βρήκα την ευκαιρία να τσιμπήσω κάτι:
Συνέχισα να περιηγούμαι στα στενάκια του οικισμού που μου έβγαζαν ένα όμορφο συναίσθημα παρόλη την εγκατάλειψη αρκετών οικημάτων, συναίσθημα που μου βγαίνει σε πολλά από τα νησιά που ‘χω δει:
Θαυμάζοντας το ηλιοβασίλεμα από την εκκλησία του Αγ. Νικολάου:
Παίζοντας και λίγο με τους καθρέφτες και τη φωτογραφική
Η ώρα κόντευε 9 κι εγώ έπρεπε να πάρω τα πράγματα μου προς αναχώρηση, γιατί το πλοίο έφτανε στο λιμάνι μια ώρα μετά. Αφού ευχαρίστησα το φιλόξενο ιδιοκτήτη του σπιτιού και ετοιμάστηκα, ξεκίνησα να κατηφορίζω βλέποντας κάποιες τελευταίες εικόνες, όμορφες νυχτερινές εικόνες:
Το πλοίο της Hellenic Seaways έφτασε στην ώρα του, ερχόμενο από τη γειτονική Χίο, με αρκετό κόσμο που είχε προορισμό το λιμάνι του Πειραιά. Όχι εμένα…
Άφησα πίσω τις Οινούσσες χαρούμενος με όσα είχα καταφέρει να δω το τελευταίο διήμερο, από ένα νησί που δεν ήξερα τι έπρεπε να περιμένω. Χάρηκα που βρήκα κάποια πολύ ωραία πράγματα να κάνω, κάποιους φιλόξενους ανθρώπους που δε μ’ άφησαν τελικά να μείνω στο παγκάκι, διαπίστωσα με τα μάτια μου τις ελλείψεις αλλά και το πόσο πίσω είναι σε κάποια ζητήματα (ηθελημένα ίσως) και είδα εικόνες που μου θύμισαν άλλες εποχές.
Οι στίχοι ενός αγαπημένου μου τραγουδιού που πάντα με συντροφεύουν σε τέτοιες περιπτώσεις ήρθαν στο μυαλό μου:
«Το πιο ωραίο, το πιο ωραίο, το πιο ωραίο είναι το επόμενο λιμάνι…»
Αν θα ξαναβρεθώ στο λιμάνι των Οινουσσών; Ποιος ξέρει, δεν αποκλείω πλέον τίποτα!
Επίσκεψη : Αύγουστος 2021
Διάρκεια: 2 ημέρες
Ούτε κι εγώ δε θυμάμαι πως προέκυψαν οι Οινούσσες στο ταξιδιωτικό μου πρόγραμμα. Προφανώς ψάχνοντας τις διαθέσιμες επιλογές για το Βόρειο Αιγαίο έχοντας πάντα σε προτεραιότητα τα Ψαρά, διαπίστωσα ότι είναι κρίμα να μην αφιερώσω χρόνο ώστε να δω και αυτό το νησάκι, που η αλήθεια είναι ότι είχα από ελάχιστη ως μηδαμινή πληροφόρηση. Για άλλη μια φορά χαίρομαι ιδιαίτερα που δικαιώνομαι πανηγυρικά!
Αυτό που δε περίμενα με τίποτα όμως, ήταν να φάω τέτοια ήττα στο ζητούμενο της διαμονής. Είχα ξεκινήσει ήδη την έρευνα μου από τον Απρίλιο, εισπράττοντας είτε αρνητικές απαντήσεις, είτε παραινέσεις για επικοινωνία εκ νέου τον Ιούλιο. Ο Ιούλιος έφτασε, λίγο μετά έφτασε κι ο πάντα εμπορικός ακόμη και στα μικρά νησιά Αύγουστος, μαζί όμως έφτασε και η απελπισία μου, αφενός γιατί ξαφνικά έκλεισε το λιμάνι των Οινουσσών καθώς εμφάνισε πρόβλημα σε αβαθή σημεία αναγκάζοντας με να αναπροσαρμόσω τα πλάνα τελευταία στιγμή, αλλά και σε ότι αφορά την έρευνα μου για κατάλυμα εισέπραττα μόνο «όχι» & «δεν έχουμε».
Ευτυχώς όμως στάθηκα γι’ ακόμα μια φορά τυχερός, μιας και η τεράστια επιμονή μου μαζί με τον καλό «θεούλη» των ταξιδιωτών έφεραν τελικά αποτέλεσμα. Σκέφτηκα και πήρα τελικά τηλέφωνο στο δημαρχείο του νησιού, όπου μου έστειλαν τη λίστα όλων όσων νοικιάζουν κάτι στις Οινούσσες, από σπίτι και δωμάτιο μέχρι χωράφι και στάβλο, οπότε και πήρα κάποιες τηλεφωνικές διαβεβαιώσεις ότι δε θα ξεμείνω. Είχα αποφασίσει βέβαια να πάω, έστω κι αν χρειαζόταν να τη βγάλω ένα βράδυ σε παγκάκι, μου είχε γίνει εμμονή.
Μέσα σ’ όλα αυτά έμαθα και τα επίσης ευχάριστα νέα ότι το λιμάνι άνοιξε ξανά, με συνέπεια να επανέλθει το δρομολόγιο των μεγάλων πλοίων τύπου bluestar, δίνοντας μου μία επιπλέον γεμάτη μέρα στο νησί.
Ημέρα πρώτη
Έχοντας εύλογες αμφιβολίες λοιπόν για τη διαμονή και διαβάζοντας παράλληλα την ιστορία αλλά και τα σημεία ενδιαφέροντος των Οινουσσών, επιβιβάστηκα στο πλοίο της γραμμής «Οινούσσαι ΙΙΙ» του συλλόγου φίλων Οινουσσών από το λιμάνι της Χίου, έχοντας περάσει κι ένα βράδυ μου εκεί:

Το «Οινούσσαι ΙΙΙ» είναι από εκείνα τα καράβια – ορόσημα για ένα ολόκληρο νησί, καθώς είναι από αυτά που διεξάγουν το δρομολόγιο σε καθημερινή βάση, συνδέοντας το με τη μητρόπολη της Χίου:

Ευτυχώς δεν είχα ευτράπελα με τον καιρό, έχοντας ως αποτέλεσμα ένα πολύ ευχάριστο ταξιδάκι της μιας ώρας στο γεμάτο από κόσμο πλοίο παράλληλα με τις ακτές της Χίου,

Ώσπου 50 λεπτά μετά το πλοίο άρχισε να στρίβει έχοντας κατεύθυνση το σύμπλεγμα των Οινουσσών, τη συστάδα αυτή των 8 νησιών με το ένα βεβαίως να είναι κατοικήσιμο:

Με τη ξακουστή γοργόνα μπροστά από τη νησίδα του Αγ. Παντελεήμονα να καλωσορίζει τους επισκέπτες:


Ακριβώς δίπλα βρίσκεται η δεύτερη νησίδα με το όνομα Πατερόνησο:

Το πλοίο προσέγγισε τον -ευτυχώς- επισκευασμένο λιμενοβραχίονα, δίνοντας μου τη πρώτη άποψη από τη χώρα των Οινουσσών με τα όμορφα αρχοντόσπιτα της, χτισμένη πάνω στο λόφο:

Δε βιάστηκα και πολύ να κατέβω απ’ το πλοίο, το οποίο είχε να ξεφορτώσει πολλά, μιας και πέρα όλων των άλλων εκεί φορτώνονται όλες οι προμήθειες του νησιού:

Βγήκα στη προβλήτα αντικρύζοντας αρχικά τη ταμπέλα που πρώτη φορά βλέπω σε νησί με φόντο το παλιό τελωνείο:

Αλλά και το πολύ συγκινητικό άγαλμα της Οινούσιας μητέρας που αποχαιτετά τους ναυτικούς που φεύγουν από το νησί:

Στη μαρίνα μπροστά απ’ το δημαρχείο ήταν το ραντεβού με τον σπιτονοικοκύρη μου, όπου ήρθε να με φορτώσει λίγα λεπτά μετά:

Μου έκαναν εντύπωση οι πολύ ανηφορικοί και μικροί δρόμοι του οικισμού, βλέποντας μόνο μηχανάκια φτάνοντας μέχρι το σπίτι που βρίσκονταν δίπλα στον κεντρικό ναό του Αγ. Νικολάου.
Αφού τακτοποιήθηκα βγήκα αμέσως για περιήγηση στη χώρα με κατεύθυνση φυσικά τις παραλίες του νησιού:

Πέρασα από την εκκλησία που προανέφερα και άρχισα να κατεβαίνω:

Οι πρώτες εικόνες του οικισμού μου έδωσαν την αίσθηση της αρχοντιάς αλλά παράλληλα και της εγκατάλειψης, εκτός λίγων οικημάτων που εκτελούνταν εργασίες ανακατασκευής:


Πολύ όμορφες ωστόσο εικόνες που δε περίμενα να δω:

Πήρα τον εσωτερικό δρόμο προς τις παραλίες, βλέποντας στο σημείο εκείνο αρκετά νεότερα και σαφώς πιο ακριβά σπίτια:

Δεν άργησα παρά μόνο λίγα λεπτά να αντικρύσω τις πρώτες εικόνες των παραλιών του νησιού, έχοντας μπροστά μου τη Κακοπετριά και το πρώτο Μπιλάλι:

Ο απογευματινός ήλιος του Αυγούστου έδινε ιδιαίτερο χρώμα στα νερά κάνοντας με ανυπόμονο, συνεχίζοντας όμως το δρόμο μου:

Απέναντι μου είχα ένα σεβαστό αριθμό σκαφών. Εξάλλου οι Οινούσσες αποτελούν ακουστό προορισμό γι’ αυτό το τύπο διακοπών:

Κατηφόρισα ως τα επόμενα κολπάκια με το δεύτερο & τρίτο Μπιλάλι όπου στο ενδιάμεσο υπάρχει κι ένα μικρό beach bar:

Το μπάνιο μπορούσε να περιμένει για λίγα λεπτάκια. Δε χάλασε κι ο κόσμος:

Έκανα τη βουτιά μου στη διπλανή παραλία:

Επιστρέφοντας από το κεντρικό αυτή τη φορά:

Έχοντας θέα προς τον οικισμό αλλά και το λιμάνι:


Παρατήρησα γι’ ακόμα μια φορά διαφορετικού τύπου σπίτια σ’ εκείνο το σημείο:

Φτάνοντας μέχρι το καφέ/εστιατόριο του παλιού τελωνείου με τα όμορφα τραπεζάκια του μπροστά στη θάλασσα:

Συνεχίζοντας το παραλιακό δρόμο, έχοντας ακόμα καλύτερη θέα προς το λιμάνι και τον οικισμό:


Δε παρέλειψα φυσικά να βγω και μια φωτογραφία:

Πριν συνεχίσω επισκεπτόμενος το παρεκκλήσι των τριών ιεραρχών,

Ακριβώς πάνω από το Γλάρο, μια ταβέρνα που φαινόταν δελεαστική, με ωραία θέα προς το Πατερόνησο:

Ο ήλιος άρχισε να πέφτει κι εγώ επέστρεψα κεντρικά για μερικές ακόμα λήψεις:


Η ανεμελιά της παρέας των εφήβων που έκανε βουτιές από τη προβλήτα ήταν ίσως η καλύτερη εικόνα της ημέρας:

Αρκετά χαρούμενος και γεμάτος από εικόνες, επέστρεψα προς το κέντρο

Όπου καθισμένος για μερικές μπυρίτζες και φαγητό στο εστιατόριο, συλλογιζόμουν τι είχα δει και τι είχα ακόμα να δω αυτό το καλοκαίρι…

Ημέρα δεύτερη:
Ορεξάτος και χορτάτος από ύπνο ξεκίνησα αρχικά τη βόλτα μου από τα ανώτερα σημεία της χώρας ανεβαίνοντας αρκετά ψηλά:

Η εικόνα δεν άλλαζε. Όμορφα περιποιημένα σπιτάκια με λουλούδια και αυλές δίπλα σε ερειπωμένα, διάσπαρτα δεντράκια με πηγάδια και φυσικά καταπληκτική θέα:




Έβγαλα τις φωτογραφίες μου και πήρα το δρόμο προς το φούρνο, που όποιος βρίσκεται στο νησί πρέπει να επισκεφτεί:

Έφτασα στο σημείο από τη πίσω πλευρά του λιμανιού, αντικρύζοντας εξίσου αρκετά σκάφη αλλά και πολύ όμορφα σπίτια:



Όπως κι ένα πύργο, που αν δε κάνω λάθος διατίθεται προς ενοικίαση:

Κατηφόρισα βλέποντας τα όμορφα και ερμητικά κλεισμένα σπίτια δίπλα στη παραλία Κάθισμα ,κολλητά με το λιμάνι του νησιού:


Βγήκα πάλι στη μαρίνα, την ίδια ώρα που το Οινούσσαι ΙΙΙ έφτανε στο νησί:


Αφού ήπια το καφεδάκι μου στο καφενείο, πήρα το γνωστό κεντρικό πευκόφυτο δρόμο για τις παραλίες του νησιού, έχοντας πάντα δίπλα μου τη χώρα:


Προσπέρασα εν συντομία τις χθεσινές, έχοντας στόχο τις επόμενες καθώς ήθελα καινούριες εικόνες:

Ακόμα κι αυτές που η φύση κέρδισε, αφήνοντας πίσω της ερείπια:

Ο στόχος μου ήταν η παραλία Φώκια για την οποία είχα διαβάσει πολύ καλά λόγια, ωστόσο ο αέρας της ημέρας με απέτρεψε να κατέβω, κάτι που δε φαίνεται στη φωτογραφία:

Χωρίς να απογοητευτώ γύρισα πίσω, παίρνοντας το δρόμο που οδηγεί σε Φασόλι & Απήγανο:



Προσπέρασα αμέσως τη πρώτη,

κατευθυνόμενος στη δεύτερη που είχα ακούσει εξίσου ωραία σχόλια:

Δυστυχώς ο ίδιος άνεμος που πέτυχα πριν δεν έκανε το μπάνιο και πολύ ευχάριστη εμπειρία, οπότε αναγκαστικά γύρισα προς τα πίσω:

Επιλέγοντας αυτή τη φορά σωστά, μιας και η ακτή Φασόλι ήταν όμορφη και γαλήνια:

Και αρκετή ώρα εντελώς μοναχική, κάτι που μου άρεσε ιδιαίτερα με αποτέλεσμα να καθίσω αρκετό χρόνο σ’ αυτήν, απολαμβάνοντας το μπάνιο και διαβάζοντας το βιβλίο μου:

Πήρα το δρόμο της επιστροφής και αντιστάθηκα σε ένα επόμενο μπανάκι, καθώς ο χρόνος είχε αρχίσει να με πιέζει:


Πέρασα από το περίφημο περίπτερο των Οινουσσών, το μόνο σημείο που μπορεί να βρει κανείς τα πολύ βασικά:

Κι έκανα μια στάση στο καφενείο να ξεδιψάσω γιατί το χρειαζόμουν:


Δυστυχώς η απόπειρα μου να επισκεφτώ το ναυτικό μουσείο απέβη άκαρπη, μιας και δεν είχα φροντίσει να μάθω τα ωράρια του, καθώς αυτό λειτουργούσε μόνο τα πρωινά, κάτι που δε περίμενα με τίποτα, γεγονός που με στεναχώρησε μιας και ήθελα να το δω:

Έτσι πήρα το δρόμο της επιστροφής ανεβαίνοντας τα σκαλάκια που ξεκινούν απ’ το κεντρικό δρόμο:

Βγάζοντας παράλληλα κάποιες φωτογραφίες από την εκεί άποψη της χώρας:


Ανηφόρησα περνώντας από το φαρμακείο που -ευτυχώς- υπάρχει στο νησί αλλά και το φούρνο όπου βρήκα την ευκαιρία να τσιμπήσω κάτι:

Συνέχισα να περιηγούμαι στα στενάκια του οικισμού που μου έβγαζαν ένα όμορφο συναίσθημα παρόλη την εγκατάλειψη αρκετών οικημάτων, συναίσθημα που μου βγαίνει σε πολλά από τα νησιά που ‘χω δει:

Θαυμάζοντας το ηλιοβασίλεμα από την εκκλησία του Αγ. Νικολάου:



Παίζοντας και λίγο με τους καθρέφτες και τη φωτογραφική

Η ώρα κόντευε 9 κι εγώ έπρεπε να πάρω τα πράγματα μου προς αναχώρηση, γιατί το πλοίο έφτανε στο λιμάνι μια ώρα μετά. Αφού ευχαρίστησα το φιλόξενο ιδιοκτήτη του σπιτιού και ετοιμάστηκα, ξεκίνησα να κατηφορίζω βλέποντας κάποιες τελευταίες εικόνες, όμορφες νυχτερινές εικόνες:




Το πλοίο της Hellenic Seaways έφτασε στην ώρα του, ερχόμενο από τη γειτονική Χίο, με αρκετό κόσμο που είχε προορισμό το λιμάνι του Πειραιά. Όχι εμένα…

Άφησα πίσω τις Οινούσσες χαρούμενος με όσα είχα καταφέρει να δω το τελευταίο διήμερο, από ένα νησί που δεν ήξερα τι έπρεπε να περιμένω. Χάρηκα που βρήκα κάποια πολύ ωραία πράγματα να κάνω, κάποιους φιλόξενους ανθρώπους που δε μ’ άφησαν τελικά να μείνω στο παγκάκι, διαπίστωσα με τα μάτια μου τις ελλείψεις αλλά και το πόσο πίσω είναι σε κάποια ζητήματα (ηθελημένα ίσως) και είδα εικόνες που μου θύμισαν άλλες εποχές.

Οι στίχοι ενός αγαπημένου μου τραγουδιού που πάντα με συντροφεύουν σε τέτοιες περιπτώσεις ήρθαν στο μυαλό μου:
«Το πιο ωραίο, το πιο ωραίο, το πιο ωραίο είναι το επόμενο λιμάνι…»
Αν θα ξαναβρεθώ στο λιμάνι των Οινουσσών; Ποιος ξέρει, δεν αποκλείω πλέον τίποτα!
Last edited: