psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.095
- Likes
- 56.054
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φολέγανδρος
- Αντίπαρος
- Αντίπαρος ΙΙ
- Αμοργός
- Αμοργός ΙΙ
- Αμοργός ΙΙΙ
- Σίκινος
- Αστυπάλαια
- Αστυπάλαια ΙΙ
- Σέριφος
- Σχοινούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Ηρακλειά - Μικρές Κυκλάδες
- Δονούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Κίμωλος
- Ανάφη
- Σκύρος
- Χάλκη
- Λειψοί
- Λειψοί ΙΙ
- Λέρος
- Πάτμος
- Αγαθονήσι
- Τήλος
- Νίσυρος
- Σύμη
- Τέλενδος
- Κάλυμνος
- Ψέριμος
- Φούρνοι Κορσέων
- Παλαιό Τρίκερι Μαγνησίας
- Τριζόνια Φωκίδας
- Θηρασιά - Κυκλάδες
- Αρκιοί & Μάραθος Δωδεκανήσων
- Κάτω Κουφονήσι - Μικρές Κυκλάδες
- Αντι Επιλόγου
- Άγιος Ευστράτιος
- Καστελλόριζο (Μεγίστη)
- Φολέγανδρος ΙΙ
- Φούρνοι Κορσέων ΙΙ
- Θύμαινα Κορσέων
- Οινούσσες
- Ψαρά
- Κάσος
- Κάρπαθος
- Σαρία Δωδεκανήσου
- Αρκιοί
- Σαμοθράκη
- Κύθηρα (Τσιρίγο)
- Αντικύθηρα (Τσιριγότο)
- Ικαρία
- Ικαρία ΙΙ
- Γαύδος
- Μεγανήσι Ιονίου
- Αλόννησος
- Αμοργός ΙV
- Λέρος ΙV
- Λειψοί ΙΙΙ
- Παξοί
Ψέριμος
Επίσκεψη : Αύγουστος 2019
Διάρκεια: 2 μέρες
Τα τελευταία χρόνια που -για το καλό μας- επισκεπτόμαστε τα μικρά νησιά του Αιγαίου και όχι μόνο, διαπιστώνουμε πόσο μεγάλο λάθος κάνουμε που δεν ασχολούμαστε περισσότερο μαζί τους. Ίσως βέβαια είναι κι αυτός ένας λόγος που κρατάνε στοιχεία της αυθεντικότητας τους και δεν αλλοιώνονται από τον υπερτουρισμό, όπως βλέπουμε να γίνεται σε άλλα μέρη. Είμαστε επίσης υπέρ της άποψης να αφιερώνουμε τουλάχιστον μια δυο μέρες & διανυκτερεύσεις σε κάθε τέτοιο τόπο για να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη.
Αυτός είναι και ο λόγος που δίνω το τίτλο ‘’αδικημένη’’ στη Ψέριμο, το γεγονός δηλαδή ότι όλοι τη θεωρούν νησί για ημερήσια εκδρομή και μόνο, συνήθως από τη Κάλυμνο, αλλά και τη Κω που είναι απέναντι.
Για όμως εμάς αποτελούσε τον τέταρτο προορισμό του καλοκαιριού του 2019 στα Δωδεκάνησα.
Το πλοίο ''Μανιάϊ'' πραγματοποιεί καθημερινά το δρομολόγιο από τη Κάλυμνο στις 9:30 το πρωί, με επιστροφή στις 17:00, και έχει κόστος 10 ευρώ το άτομο μετ' επιστροφής. Στο δρομολόγιο της 22ας Αυγούστου ήμασταν κι εμείς, και θα γυρίζαμε με το απογευματινό της 23ης.
Το πλοίο ήταν γεμάτο από κόσμο που πήγαινε για μπάνιο και φαγητό απέναντι, αλλά και από προμήθειες για το νησί.
Μία ώρα μετά μέσω μιας ωραίας παράκτιας σχεδόν πλεύσης, πατούσαμε στο λιμάνι της Ψερίμου, το οποίο φυσικά είναι πολύ μικρό και δε δέχεται πλοία της γραμμής.
Η χαρακτηριστική εικόνα του οικισμού (Αυλάκια) και της απίστευτα αμμουδερής παραλίας ήταν μπροστά μας:
Πήγαμε να παραλάβουμε το δωμάτιο, το οποίo τελικά περιμέναμε να ετοιμαστεί πίνοντας καφέ παραλιακά, και κάνοντας τη πρώτη μας βόλτα αλλά και βουτιά.
Εκεί διαπιστώσαμε ότι όλα κινούνται στο ρυθμό των τουριστικών πλοίων που έρχονται συνέχεια κατά τη διάρκεια της μέρας, από τις 11:00 και μετά έως τις 16:00 περίπου το τελευταίο. Μικροπωλητές με ότι μπορεί να φανταστεί καθένας, μέλι, σφουγγάρια, προϊόντα του νησιού κτλ.
Το νησί που ονομάζεται και Κάπαρη έχει περίπου στα 80 άτομα μόνιμο πληθυσμό. Η παραλία εντός του οικισμού λέγεται ότι είναι ίσως η πιο απάνεμη δυτική παραλία στην Ελλάδα, με χρυσή άμμο και πεντακάθαρα νερά. Δε χρειάζεται νομίζω να σας πω ότι συμφωνώ:
Η έξαλλή κατάσταση συνεχίζονταν σε όλη τη διάρκεια της μέρας. Από τη μία να βλέπεις το μέρος να αδειάζει μέσα σε λίγα λεπτά, από την άλλη να καταφτάνουν τα καραβάκια με τις ορδές των Βαρβάρων και να το τιγκάρουν από άκρη σ' άκρη. Το καλό σε όλο αυτό για τους επαγγελματίες και τους κατοίκους είναι ότι έρχεται χρήμα με σταθερή συνέπεια.
Εμείς φυσικά δεν είχαμε το άγχος της ώρας, και μόλις ετοιμάστηκε το δωμάτιο και ταχτοποιηθήκαμε, αναχωρήσαμε για να δούμε το νησί. Κάπου εδώ να πω ότι ισχύουν ''άλλοι'' κανόνες αναφορικά με αυτά που ξέρουμε. Έκλεισα το δωματιάκι τηλεφωνικά, και μόνο ο λόγος μου τους ήταν αρκετός, παρόλο που ζήτησα να τους το ξοφλήσω από πριν. Γενικότερα οι κάτοικοι είχαν το αίσθημα της φιλοξενίας και εκτιμούσαν το κόσμο που δεν έβλεπε το νησί σαν μια γρήγορη επίσκεψη.
Αφού κάναμε άλλη μια περαντζάδα στη παραλία, βγήκαμε ακριβώς πίσω από τον οικισμό όπου υπάρχει ο δρόμος του νησιού (εννοείται χωματόδρομος) που οδηγεί στις υπόλοιπες παραλίες, τη «Παναγιά Γραφιώτισσα» και το «Βαθύ».
Υπάρχουν κάποια λίγα οχήματα των ντόπιων στο νησί, ωστόσο οι μετακινήσεις γίνονται με τα πόδια. Εμείς επιλέξαμε να πάμε στη παραλία Βαθύ που είχε και τη πιο δύσκολη πρόσβαση, καθώς είχαμε ακούσει εξαιρετικές πληροφορίες.
Φυσικά και τα 2 χιλιόμετρα που λέγεται ότι είναι η απόσταση δεν ισχύουν με τίποτα, όπως σε κάθε νησί που σέβεται τον εαυτό του. Είναι παραπάνω, εκ των οποίων τα μισά σε κακό σχετικά μονοπάτι.
Αρχικά προχωρήσαμε συμβουλευόμενοι το google και κάποιες ταμπέλες στο χωματόδρομο:
Ο οποίος σε κάποια φάση μας μπέρδεψε κάνοντας μας να περιφερόμαστε άσκοπα. Δεν ήταν εύκολο καθώς δεν υπήρχε το παραμικρό σημάδι...
Αφού προβληματιστήκαμε λίγο στην ευρύτερη περιοχή, καθώς δεν υπήρχε όπως είπα κάποια ένδειξη, είδαμε για καλή μας τύχη ένα ζευγάρι μεσήλικων να κατεβαίνει το ''μονοπάτι'' απ' το λόφο. Καταλάβαμε ότι μάλλον πρέπει να ακολουθήσουμε κι εμείς το μονοπάτι, αρχίσαμε τη δύσκολη ανάβαση πάνω στις γλιστερές πέτρες. Πολύ προσοχή σε όποιον επιχειρήσει να το κάνει, και οπωσδήποτε παπούτσια:
Μόλις φτάσαμε στη κορυφή του λόφου καταλάβαμε ότι πάμε μεν σωστά, αλλά έχουμε και μια κατάβαση να κάνουμε. Στο βάθος φαινόταν τα παράλια της Τουρκίας, και τα κατάρτια απο τα ιστιοφόρα φανέρωναν ότι μάλλον κάναμε σωστή επιλογή:
Τι παραλία ήταν επιτέλους αυτή που μας έβαλε σ' όλο αυτό το κόπο μεσημεριάτικα με τέτοιο ήλιο; Η απάντηση δεν άργησε να μας δοθεί, καθώς το βαθύ άρχισε να αποκαλύπτεται επιτέλους:
Το μονοπάτι άρχισε να φτιάχνει μαζί με τη διάθεση μας. Αυτή η εκπληκτική παραλία -και μακράν η καλύτερη που είδαμε σε όλη τη δεκαήμερη εκδρομή- ήταν σχεδόν όλη δική μας. Ευτυχώς είχαμε φροντίσει να φέρουμε προμήθειες μαζί μας, κάτι που καταλαβαίνετε όλοι πόσο βασικό ήταν.
Μα τι απίστευτα νερά ήταν αυτά;
Άφησα τα πράγματα και μπήκα στο νερό με τη dslr μέχρι εκεί που μπορούσα, καθώς κάποιες λήψεις είναι ανεπανάληπτες:
Ευτυχώς εδω ο φακός σε συνδυασμό με το άπλετο φως του ήλιου αποτυπώνουν σε μεγάλο βαθμό τα χρώματα και την ομορφιά:
Ήπιαμε τις μπύρες που με τόση δυσκολία κουβαλήσαμε, κι ευχαριστηθήκαμε τη παραλία όσο περισσότερο γινόταν βουτώντας και ξαναβουτώντας,
αλλά είχαμε και την ανάβαση για να επιστρέψουμε, η οποία στο γυρισμό ήταν ομολογουμένως πιο εύκολη:
Επιστρέψαμε γύρω στις 17:30 και με χαρά διαπιστώσαμε ότι το νησί είχε αδειάσει από κόσμο, καθώς έμεναν μόνο όσοι θα περνούσαν και το βράδυ εκεί, και όλα πήγαιναν πλέον με το γνωστό (αργό) νησιώτικο ρυθμό.
Σε ενα καφενομεζεδοπωλείο που μας γυάλισε, στρωθήκαμε στο καλύτερο τραπέζι ακριβώς πάνω στην άμμο. Μικρό ψαράκι, Συμιακό γαριδάκι, Σαμιώτικο ούζο και τα σχετικά. Τι άλλο να θέλει κανείς από τις διακοπές του;
Το καλό με τη Ψέριμο αλλά και τέτοιου είδους νησιά βεβαίως, είναι ότι δεν υπάρχει άγχος για τίποτα... Να ετοιμαστείς, να πας που; Να βιαστείς να βγάλεις το μαγιό, για ποιο λόγο; Αφού βράδυ αν έχει καλό καιρό θα ξαναβουτήξεις!
Χαλάρωμα λοιπόν για μια μπυρίτσα μέχρι να πέσει ο ήλιος:
Το βράδυ πέρα από τις ταβέρνες και ένα καφέ που κλείνει νωρίς δεν υπάρχουν φυσικά άλλες επιλογές, κάτι που δε πτοεί ταξιδιώτες σαν εμάς βεβαίως. Πήραμε παραμάσκαλα το μεγάλο μπουκάλι με τη ψημένη ρακή που κουβαλούσαμε από την Αμοργό, το ηχείο με τις καλές μουσικές μας, και φορώντας τα μαγιό μας κάναμε τη βραδινή βουτιά που έχουμε καθιερώσει. Ήταν και θα είναι αρκετά!
Την επόμενη αφού ξυπνήσαμε ήπιαμε καφέ,
κάναμε τις βόλτες μας και κάποια λίγα ψώνια, ανεβήκαμε στην απέναντι πλευρά του οικισμού για τις απαραίτητες φωτογραφίες:
Απέναντι από τη παραλία:
Και στη πίσω πλευρά:
Πολύ γνωστές και όμορφες εικόνες:
Ατόφιες, νησιώτικες, βαθιά Ελληνικές:
Είχαμε αποφασίσει να μη κινηθούμε εκτός, μιας και θέλαμε να χαρούμε τη παραλία λίγο περισσότερο, να τσιμπήσουμε κάτι και να είμαστε κοντά. Η επιστροφή μας στη Κάλυμνο ήταν στις 5, όπου ακολουθούσε bluestar και μετάβαση σε άλλο προορισμό. Η μία ώρα της επιστροφής πέρασε ευχάριστα:
Φύγαμε στις 17:00 από τη Ψέριμο που μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και δικαίωσε την επιλογή μας να μείνουμε εκεί.
Συστήνω ανεπιφύλακτα σε όλους το συγκεκριμένο νησί μιας και έχει πολύ όμορφα πράγματα να σου δώσει, τα οποία δε τα βλέπεις αν πας μαζί με το μπούγιο. Καλούτσικο φαγητό, γνήσιοι (αν και λίγο απόμακροι) άνθρωποι, όσο για τα νερά και τις παραλίες θέλω να πιστεύω ότι σας έδωσα μια καλή γεύση...
Επίσκεψη : Αύγουστος 2019
Διάρκεια: 2 μέρες
Τα τελευταία χρόνια που -για το καλό μας- επισκεπτόμαστε τα μικρά νησιά του Αιγαίου και όχι μόνο, διαπιστώνουμε πόσο μεγάλο λάθος κάνουμε που δεν ασχολούμαστε περισσότερο μαζί τους. Ίσως βέβαια είναι κι αυτός ένας λόγος που κρατάνε στοιχεία της αυθεντικότητας τους και δεν αλλοιώνονται από τον υπερτουρισμό, όπως βλέπουμε να γίνεται σε άλλα μέρη. Είμαστε επίσης υπέρ της άποψης να αφιερώνουμε τουλάχιστον μια δυο μέρες & διανυκτερεύσεις σε κάθε τέτοιο τόπο για να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη.
Αυτός είναι και ο λόγος που δίνω το τίτλο ‘’αδικημένη’’ στη Ψέριμο, το γεγονός δηλαδή ότι όλοι τη θεωρούν νησί για ημερήσια εκδρομή και μόνο, συνήθως από τη Κάλυμνο, αλλά και τη Κω που είναι απέναντι.
Για όμως εμάς αποτελούσε τον τέταρτο προορισμό του καλοκαιριού του 2019 στα Δωδεκάνησα.
Το πλοίο ''Μανιάϊ'' πραγματοποιεί καθημερινά το δρομολόγιο από τη Κάλυμνο στις 9:30 το πρωί, με επιστροφή στις 17:00, και έχει κόστος 10 ευρώ το άτομο μετ' επιστροφής. Στο δρομολόγιο της 22ας Αυγούστου ήμασταν κι εμείς, και θα γυρίζαμε με το απογευματινό της 23ης.

Το πλοίο ήταν γεμάτο από κόσμο που πήγαινε για μπάνιο και φαγητό απέναντι, αλλά και από προμήθειες για το νησί.

Μία ώρα μετά μέσω μιας ωραίας παράκτιας σχεδόν πλεύσης, πατούσαμε στο λιμάνι της Ψερίμου, το οποίο φυσικά είναι πολύ μικρό και δε δέχεται πλοία της γραμμής.

Η χαρακτηριστική εικόνα του οικισμού (Αυλάκια) και της απίστευτα αμμουδερής παραλίας ήταν μπροστά μας:


Πήγαμε να παραλάβουμε το δωμάτιο, το οποίo τελικά περιμέναμε να ετοιμαστεί πίνοντας καφέ παραλιακά, και κάνοντας τη πρώτη μας βόλτα αλλά και βουτιά.

Εκεί διαπιστώσαμε ότι όλα κινούνται στο ρυθμό των τουριστικών πλοίων που έρχονται συνέχεια κατά τη διάρκεια της μέρας, από τις 11:00 και μετά έως τις 16:00 περίπου το τελευταίο. Μικροπωλητές με ότι μπορεί να φανταστεί καθένας, μέλι, σφουγγάρια, προϊόντα του νησιού κτλ.
Το νησί που ονομάζεται και Κάπαρη έχει περίπου στα 80 άτομα μόνιμο πληθυσμό. Η παραλία εντός του οικισμού λέγεται ότι είναι ίσως η πιο απάνεμη δυτική παραλία στην Ελλάδα, με χρυσή άμμο και πεντακάθαρα νερά. Δε χρειάζεται νομίζω να σας πω ότι συμφωνώ:

Η έξαλλή κατάσταση συνεχίζονταν σε όλη τη διάρκεια της μέρας. Από τη μία να βλέπεις το μέρος να αδειάζει μέσα σε λίγα λεπτά, από την άλλη να καταφτάνουν τα καραβάκια με τις ορδές των Βαρβάρων και να το τιγκάρουν από άκρη σ' άκρη. Το καλό σε όλο αυτό για τους επαγγελματίες και τους κατοίκους είναι ότι έρχεται χρήμα με σταθερή συνέπεια.


Εμείς φυσικά δεν είχαμε το άγχος της ώρας, και μόλις ετοιμάστηκε το δωμάτιο και ταχτοποιηθήκαμε, αναχωρήσαμε για να δούμε το νησί. Κάπου εδώ να πω ότι ισχύουν ''άλλοι'' κανόνες αναφορικά με αυτά που ξέρουμε. Έκλεισα το δωματιάκι τηλεφωνικά, και μόνο ο λόγος μου τους ήταν αρκετός, παρόλο που ζήτησα να τους το ξοφλήσω από πριν. Γενικότερα οι κάτοικοι είχαν το αίσθημα της φιλοξενίας και εκτιμούσαν το κόσμο που δεν έβλεπε το νησί σαν μια γρήγορη επίσκεψη.

Αφού κάναμε άλλη μια περαντζάδα στη παραλία, βγήκαμε ακριβώς πίσω από τον οικισμό όπου υπάρχει ο δρόμος του νησιού (εννοείται χωματόδρομος) που οδηγεί στις υπόλοιπες παραλίες, τη «Παναγιά Γραφιώτισσα» και το «Βαθύ».

Υπάρχουν κάποια λίγα οχήματα των ντόπιων στο νησί, ωστόσο οι μετακινήσεις γίνονται με τα πόδια. Εμείς επιλέξαμε να πάμε στη παραλία Βαθύ που είχε και τη πιο δύσκολη πρόσβαση, καθώς είχαμε ακούσει εξαιρετικές πληροφορίες.
Φυσικά και τα 2 χιλιόμετρα που λέγεται ότι είναι η απόσταση δεν ισχύουν με τίποτα, όπως σε κάθε νησί που σέβεται τον εαυτό του. Είναι παραπάνω, εκ των οποίων τα μισά σε κακό σχετικά μονοπάτι.
Αρχικά προχωρήσαμε συμβουλευόμενοι το google και κάποιες ταμπέλες στο χωματόδρομο:


Ο οποίος σε κάποια φάση μας μπέρδεψε κάνοντας μας να περιφερόμαστε άσκοπα. Δεν ήταν εύκολο καθώς δεν υπήρχε το παραμικρό σημάδι...


Αφού προβληματιστήκαμε λίγο στην ευρύτερη περιοχή, καθώς δεν υπήρχε όπως είπα κάποια ένδειξη, είδαμε για καλή μας τύχη ένα ζευγάρι μεσήλικων να κατεβαίνει το ''μονοπάτι'' απ' το λόφο. Καταλάβαμε ότι μάλλον πρέπει να ακολουθήσουμε κι εμείς το μονοπάτι, αρχίσαμε τη δύσκολη ανάβαση πάνω στις γλιστερές πέτρες. Πολύ προσοχή σε όποιον επιχειρήσει να το κάνει, και οπωσδήποτε παπούτσια:

Μόλις φτάσαμε στη κορυφή του λόφου καταλάβαμε ότι πάμε μεν σωστά, αλλά έχουμε και μια κατάβαση να κάνουμε. Στο βάθος φαινόταν τα παράλια της Τουρκίας, και τα κατάρτια απο τα ιστιοφόρα φανέρωναν ότι μάλλον κάναμε σωστή επιλογή:

Τι παραλία ήταν επιτέλους αυτή που μας έβαλε σ' όλο αυτό το κόπο μεσημεριάτικα με τέτοιο ήλιο; Η απάντηση δεν άργησε να μας δοθεί, καθώς το βαθύ άρχισε να αποκαλύπτεται επιτέλους:

Το μονοπάτι άρχισε να φτιάχνει μαζί με τη διάθεση μας. Αυτή η εκπληκτική παραλία -και μακράν η καλύτερη που είδαμε σε όλη τη δεκαήμερη εκδρομή- ήταν σχεδόν όλη δική μας. Ευτυχώς είχαμε φροντίσει να φέρουμε προμήθειες μαζί μας, κάτι που καταλαβαίνετε όλοι πόσο βασικό ήταν.

Μα τι απίστευτα νερά ήταν αυτά;

Άφησα τα πράγματα και μπήκα στο νερό με τη dslr μέχρι εκεί που μπορούσα, καθώς κάποιες λήψεις είναι ανεπανάληπτες:


Ευτυχώς εδω ο φακός σε συνδυασμό με το άπλετο φως του ήλιου αποτυπώνουν σε μεγάλο βαθμό τα χρώματα και την ομορφιά:


Ήπιαμε τις μπύρες που με τόση δυσκολία κουβαλήσαμε, κι ευχαριστηθήκαμε τη παραλία όσο περισσότερο γινόταν βουτώντας και ξαναβουτώντας,
αλλά είχαμε και την ανάβαση για να επιστρέψουμε, η οποία στο γυρισμό ήταν ομολογουμένως πιο εύκολη:

Επιστρέψαμε γύρω στις 17:30 και με χαρά διαπιστώσαμε ότι το νησί είχε αδειάσει από κόσμο, καθώς έμεναν μόνο όσοι θα περνούσαν και το βράδυ εκεί, και όλα πήγαιναν πλέον με το γνωστό (αργό) νησιώτικο ρυθμό.
Σε ενα καφενομεζεδοπωλείο που μας γυάλισε, στρωθήκαμε στο καλύτερο τραπέζι ακριβώς πάνω στην άμμο. Μικρό ψαράκι, Συμιακό γαριδάκι, Σαμιώτικο ούζο και τα σχετικά. Τι άλλο να θέλει κανείς από τις διακοπές του;

Το καλό με τη Ψέριμο αλλά και τέτοιου είδους νησιά βεβαίως, είναι ότι δεν υπάρχει άγχος για τίποτα... Να ετοιμαστείς, να πας που; Να βιαστείς να βγάλεις το μαγιό, για ποιο λόγο; Αφού βράδυ αν έχει καλό καιρό θα ξαναβουτήξεις!
Χαλάρωμα λοιπόν για μια μπυρίτσα μέχρι να πέσει ο ήλιος:


Το βράδυ πέρα από τις ταβέρνες και ένα καφέ που κλείνει νωρίς δεν υπάρχουν φυσικά άλλες επιλογές, κάτι που δε πτοεί ταξιδιώτες σαν εμάς βεβαίως. Πήραμε παραμάσκαλα το μεγάλο μπουκάλι με τη ψημένη ρακή που κουβαλούσαμε από την Αμοργό, το ηχείο με τις καλές μουσικές μας, και φορώντας τα μαγιό μας κάναμε τη βραδινή βουτιά που έχουμε καθιερώσει. Ήταν και θα είναι αρκετά!

Την επόμενη αφού ξυπνήσαμε ήπιαμε καφέ,

κάναμε τις βόλτες μας και κάποια λίγα ψώνια, ανεβήκαμε στην απέναντι πλευρά του οικισμού για τις απαραίτητες φωτογραφίες:

Απέναντι από τη παραλία:

Και στη πίσω πλευρά:

Πολύ γνωστές και όμορφες εικόνες:

Ατόφιες, νησιώτικες, βαθιά Ελληνικές:

Είχαμε αποφασίσει να μη κινηθούμε εκτός, μιας και θέλαμε να χαρούμε τη παραλία λίγο περισσότερο, να τσιμπήσουμε κάτι και να είμαστε κοντά. Η επιστροφή μας στη Κάλυμνο ήταν στις 5, όπου ακολουθούσε bluestar και μετάβαση σε άλλο προορισμό. Η μία ώρα της επιστροφής πέρασε ευχάριστα:

Φύγαμε στις 17:00 από τη Ψέριμο που μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και δικαίωσε την επιλογή μας να μείνουμε εκεί.

Συστήνω ανεπιφύλακτα σε όλους το συγκεκριμένο νησί μιας και έχει πολύ όμορφα πράγματα να σου δώσει, τα οποία δε τα βλέπεις αν πας μαζί με το μπούγιο. Καλούτσικο φαγητό, γνήσιοι (αν και λίγο απόμακροι) άνθρωποι, όσο για τα νερά και τις παραλίες θέλω να πιστεύω ότι σας έδωσα μια καλή γεύση...

Last edited: