psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.095
- Likes
- 56.054
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φολέγανδρος
- Αντίπαρος
- Αντίπαρος ΙΙ
- Αμοργός
- Αμοργός ΙΙ
- Αμοργός ΙΙΙ
- Σίκινος
- Αστυπάλαια
- Αστυπάλαια ΙΙ
- Σέριφος
- Σχοινούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Ηρακλειά - Μικρές Κυκλάδες
- Δονούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Κίμωλος
- Ανάφη
- Σκύρος
- Χάλκη
- Λειψοί
- Λειψοί ΙΙ
- Λέρος
- Πάτμος
- Αγαθονήσι
- Τήλος
- Νίσυρος
- Σύμη
- Τέλενδος
- Κάλυμνος
- Ψέριμος
- Φούρνοι Κορσέων
- Παλαιό Τρίκερι Μαγνησίας
- Τριζόνια Φωκίδας
- Θηρασιά - Κυκλάδες
- Αρκιοί & Μάραθος Δωδεκανήσων
- Κάτω Κουφονήσι - Μικρές Κυκλάδες
- Αντι Επιλόγου
- Άγιος Ευστράτιος
- Καστελλόριζο (Μεγίστη)
- Φολέγανδρος ΙΙ
- Φούρνοι Κορσέων ΙΙ
- Θύμαινα Κορσέων
- Οινούσσες
- Ψαρά
- Κάσος
- Κάρπαθος
- Σαρία Δωδεκανήσου
- Αρκιοί
- Σαμοθράκη
- Κύθηρα (Τσιρίγο)
- Αντικύθηρα (Τσιριγότο)
- Ικαρία
- Ικαρία ΙΙ
- Γαύδος
- Μεγανήσι Ιονίου
- Αλόννησος
- Αμοργός ΙV
- Λέρος ΙV
- Λειψοί ΙΙΙ
- Παξοί
Κάλυμνος
Επίσκεψη : Αύγουστος 2019
Διάρκεια: 3 μέρες
Όχι ότι η Κάλυμνος είναι κανένα μεγάλο νησί, τουναντίον. Είναι μικρομέγαλο, όπως καλή ώρα η Λέρος που περιγράφω πιο πάνω. Επίσης δε το λες άγονη γραμμή, ωστόσο είναι ένα απομακρυσμένο και όχι πολύ διάσημο μέρος, γι’ αυτό λαμβάνει μια θέση στη παρούσα ιστορία.
Ένα νησί για το οποίο πριν πάμε το μόνο που ξέραμε είναι για τα σφουγγάρια του και τη παραδοσιακή αυτή τέχνη, για τη μεγάλη μετανάστευση των κατοίκων του προς την Αυστραλία, καθώς και ότι αποτελούσε τον νο 1 αναρριχητικό προορισμό στην Ελλάδα, και από τους πιο γνωστούς στην Ευρώπη.
Αν και δε ξέραμε λοιπόν τι θα βρούμε μπροστά μας, με χαρά διαπιστώσαμε ότι η Κάλυμνος ήταν ένα νησί που είχε πράγματα να δώσει.
Σε ότι αφορά λοιπόν το τουρισμό του, επιβεβαιώσαμε ότι είχε αρκετούς αναρριχητές, όπως επίσης και πολλούς ομογενείς -Έλληνες 2ης και 3ης γενιάς- που επισκέπτονταν το τόπο των προγόνων τους, κυριότερα από την Αυστραλία όπως είπα πιο πάνω αλλά και από την Αμερική. Οι ντόπιοι λένε ''ευτυχώς που είναι και αυτοί που μπορούν να ξοδέψουν''. Όχι άδικα.
Φτάσαμε αρχικά στο νησί μέσω Λέρου με το dodecanesos και κάναμε μια σύντομη βόλτα στα Πόθια που είναι η κύρια πόλη του νησιού. Παρόλο που η Κάλυμνος είναι μικρό νησί, τα Πόθια (μαζί με το Χωριό λίγο πιο πάνω που είναι πλέον ενιαία) είναι πόλη, και μάλιστα προσανατολισμένη προς το χειμώνα και τους μόνιμους κάτοικους. Το είδαμε και τις επόμενες μέρες ακόμα περισσότερο. Κλειστά μαγαζιά, σπίτια κτλ. Ιδιαίτερη Δωδεκανήσια ομορφιά μερικώς, με κακές αισθητικά παρεμβάσεις που αφήνουν μάλλον μέτριες εντυπώσεις:
Για διαμονή είχαμε επιλέξει -σοφά όπως αποδείχτηκε- τις Μυρτιές. Δεν ήθελα με τίποτα να μείνω μέσα στα Πόθια έτσι όπως τα είδα, και ευτυχώς είναι κάτι που προβλέψαμε. Υπάρχουν πολλές και οικονομικές επιλογές σε Πάνορμο/Μυρτιές/Μασούρι, ειδικά αν κάποιος θέλει να έχει κοντά τη Τέλενδο όπως εμείς. Σαν χωριά φυσικά δε λένε απολύτως τίποτα όπως και κανένα χωριό της Καλύμνου, γιατί αποτελούν καθαρά καλοκαιρινούς προορισμούς.
Επιστρέψαμε λοιπόν απόγευμα στη Κάλυμνο μετά τη διήμερη ‘’παρέμβαση’΄΄ της Τέλενδου, και και κάναμε μπάνιο στη παραλία μπροστά από τις Μυρτιές που ήταν ήταν πολύ καλή, με θέα φυσικά απέναντι τη Τέλενδο.
Δίπλα είναι και η πιο πολυσύχναστη παραλία με τα beach bar το Μασούρι:
Φάγαμε κάτι πρόχειρα αφού κάναμε μια βόλτα στο Μασούρι, και γυρίσαμε στο δωμάτιο. Θα πίναμε μερικά ποτάκια και θα εξερευνούσαμε τα μπαρ της από κει πλευράς, καθώς δε θέλαμε να κατέβουμε στα Πόθια το πρώτο βράδυ.
Από το μπαλκόνι μας βλέπαμε τον ήλιο να πέφτει πίσω από τη Τέλενδο σε ένα μαγικό φωτογραφικό κάδρο:
Ευτυχώς στο Μασούρι υπήρχαν 2-3 σοβαρά μπαρ, δύο εκ των οποίων ήταν τύπου pub με καλή ροκ μουσική. Προτιμήσαμε το Scorpion το οποίο αποτέλεσε και στέκι μας τις νύχτες εκεί. Καλή παλιακή ατμόσφαιρα, δυνατή μουσική και παγωμένη μπύρα. Αυτό ακριβώς που θέλαμε για τη νύχτα μας.
Είχαμε φροντίσει κατά την άφιξη μας στη Κάλυμνο να νοικιάσουμε ένα αμαξάκι για την επομένη, κάτι που είναι αναπόφευκτο σε όσους θέλουν να δουν το νησί και δεν έχουν πολλές ημέρες στη διάθεση τους. Κατά τα άλλα υπάρχει και συγκοινωνία, υπάρχουν και αρκετά ταξί. Οι αποστάσεις είναι σχετικά μικρές, και μπορεί να δει κανείς πολλά μέσα σε μια μέρα. Παραλάβαμε το αυτοκίνητο μετά τις δέκα και ξεκινήσαμε γεμάτοι προσμονή τη περιήγηση μας.
Η βόλτα μετά από μια σύντομη στάση για φωτογραφίες σε ένα σημείο προς όλη τη Τέλενδο απέναντι
ξεκίνησε από τα ''Αργινώντα'' για καφεδάκι και βουτιά στην εκπληκτική παραλία τους. Η απόσταση ήταν γύρω στα 7 χιλιόμετρα:
Βότσαλο παντού και καταπράσινα βαθιά νερά:
Ήπιαμε το καφέ μας και αναχωρήσαμε για τον «Εμπορειό», ο οποίος δε μας εντυπωσίασε σα παραλία καθόλου, είναι όμως καλός προορισμός για φαγητό:
Δε μείναμε εκεί παρά μόνο για τη φωτογραφία.
Συνεχίσαμε μέσω μιας πολύ ωραίας διαδρομής -σε στενό δρόμο όμως- με κατεύθυνση τη «Παλιόνησο» όπου είχαμε πάρει εξαιρετικές πληροφορίες από τη προηγούμενη μέρα.
Αφήσαμε το αυτοκίνητο λίγο έξω, και πήραμε το χωματόδρομο για τη παραλία:
Μα τι υπέροχο κολπάκι ήταν αυτό! Γαλάζια νερά και βότσαλο, ήσυχο, με πολύ κρύες μπύρες στη καντίνα αμέσως από πάνω. Αυτό που ψάχναμε. Γύρω του υπάρχουν και μερικές ταβέρνες:
Απόλαυση:
Προχωρημένο μεσημέρι πλέον και συνεχίσαμε με σκοπό να επισκεφτούμε το «Βαθύ» ή αλλιώς «όρμο Ρίνας», το τόσο όμορφο και φωτογραφημένο . Η διαδρομή στον κάμπο της Καλύμνου όπου ευδοκιμούν αρκετά λαχανικά και φρούτα ήταν πολύ ιδιαίτερη. Ιδιαίτερο αποδείχτηκε και το βαθύ, το λεγόμενο και ελληνικό φιόρδ, το οποίο είναι ένα από τα πιο απάνεμα λιμάνια της χώρας μας. Ο δρόμος αναγκαστικά σταματάει, και η ομορφιά του αποκαλύπτεται σταδιακά. Παρκάραμε το αυτοκίνητο και προχωρήσαμε προς τα κάτω:
Δε κάναμε και μεγάλη απόσταση ως την άκρη:
Αυτό που φαίνεται στο τέλος δεν είναι παραλία, αλλά μια τύπου φυσική πισίνα. Τι πιο ωραίο απ' το να πίνεις τα ουζάκια σου στα μεζεδοπωλεία απέναντι και να ρίχνεις και τις βουτιές σου;
Υπέροχο μέρος με τα όλα του. Ακόμη ένα στη Κάλυμνο!
Βουτιά, μπυρίτσα κι επιστροφή. Είχαμε να δούμε κι άλλα πράγματα :
Η καλύτερη και χαρακτηριστικότερη φωτογραφία όμως της περιοχής, βγαίνει σχεδόν πάνω στα κατσάβραχα, αφού έχεις φύγει και ανέβει το δρόμο περίπου στο ενάμισι χιλιόμετρο. Το σημείο δυσκολεύτηκα λίγο για να το βρω, και έκανα μερικές φορές το πάνω – κάτω με το αμάξι αλλά και τα πόδια, η φωτογραφίες όμως με αποζημίωσαν. Το Βαθύ από ψηλά, και πίσω ο κάμπος της Καλύμνου ανάμεσα στα βουνά:
Εξαιρετικές λήψεις για τις οποίες άξιζε ο κόπος:
Ήπιαμε μια μπύρα που κουβαλούσαμε μαζί μας στο κατσάβραχο με την απίστευτα όμορφη θέα και συνεχίσαμε το δρόμο.
Λίγο πριν από τα Πόθια, συναντά κανείς μία ακόμη πολύ όμορφη παραλία την ''Ακτή''. Τα τοπία του νησιού τελικά ουδεμία σχέση έχουν με το υπόλοιπο. Κάναμε ένα περίπου χιλιόμετρο εύκολης κατάβασης, παρκάραμε, και είχαμε μπροστά μας μια ακόμα παραλία με καταπράσινα βαθιά νερά, βότσαλο, και πολύ ωραία ταβέρνα:
Βουτήξαμε σχεδόν αμέσως με τα νερά και εδώ να είναι λίγο κρύα, και καθίσαμε στη ταβέρνα για άλλη μια μπύρα:
Κλείνοντας τη μέρα και τις παραλίες, συνεχίσαμε και λίγο μετά τα Πόθια, βρεθήκαμε στη «Γέφυρα» ένα όμορφο σημείο για μπάνιο με βαθιά νερά, αλλά και καφέ ή φαγητό:
Πλήρως ευχαριστημένοι από εικόνες και από όλα όσα κάναμε γυρίσαμε στις Μυρτιές. Είχαμε αμάξι και την ευκαιρία να μετακινούμαστε με ευκολία. Ετοιμαστήκαμε, ήπιαμε ένα ποτό και νύχτα πλέον κατεβήκαμε στα Πόθια με σκοπό να δούμε τι παίζει.
Δυσκολεύτηκα πολύ να βρω παρκινγκ και το άφησα τελικά στο λιμάνι, αδίκως όπως αποδείχτηκε μιας και τα Πόθια επικρατούσε το απόλυτο τίποτα. Αρκετά μαγαζιά κλειστά, χειμωνιάτικα, και τα υπόλοιπα ήταν επιεικώς για κλάματα. Άσχημα τουριστομάγαζα αδιάφορα, με τη κλασσική μπαμπού καρέκλα περασμένων δεκαετιών. Όλα συγκεντρωμένα στη παραλιακή, η οποία ήταν και τίγκα στη κίνηση και τα μηχανάκια. Αξίζει μόνο για κανένα καφέ, μια βόλτα για φαγητό και τίποτε άλλο...
Πήραμε το αμάξι και γυρίσαμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα στις Μυρτιές. Ευτυχώς που είχαμε κι αυτή την επιλογή, έτσι καταλήξαμε στο Scorpion να συζητάμε με το φίλο Νίκο, ιδιοκτήτη του bar και παλιοροκά τα του νησιού και να μαθαίνουμε αρκετά για όσα είδαμε, αλλά και για τη Ψέριμο που ακολουθούσε την επόμενη μέρα μας.
Παραδώσαμε το αυτοκίνητο το πρωί στα Πόθια, στο σημείο που θα αναχωρούσε το καραβάκι για τη Ψέριμο (θα αναφερθώ σε παρακάτω κεφάλαιο) στην οποία θα μέναμε άλλη μιάμιση μέρα:
Στην επιστροφή μας από το νησάκι αυτό, είχαμε στη διάθεση μας μερικές ακόμα ώρες στα Πόθια, γεγονός που μας αποκάλυψε και άλλες πτυχές τη πόλης, πιο όμορφες ευτυχώς που δεν είχαμε δει τη προηγούμενη:
Φάγαμε, ήπιαμε καφέ και κατευθυνθήκαμε προς το λιμάνι. Εκεί κάναμε τη τελευταία στάση μας.
Βλέποντας -ευτυχώς- και μια κάποια ομορφιά σ' αυτή τη πόλη, αν και η αίσθηση της ερημιάς και της εγκατάλειψης ήταν έκδηλη:
Βολτάραμε λίγο ακόμη:
Φτάνοντας μέχρι το επιβλητικό «άγαλμα του Σφουγγαρά» αφιερωμένο στη μνήμη όλων των Καλύμνιων που ασχολιόντουσαν μ' αυτό το επάγγελμα. Έργο με ιδιαίτερη τεχνοτροπία και θαλασσινό νερό στη βάση του όπως διάβασα μετά (Με κατάλληλο σύστημα θα αντλείται θαλασσινό νερό από ένα κοντινό μέρος, το οποίο θα περιρρέει τη βάση, κάτω από τα πόδια του “σφουγγαρά” και στη συνέχεια θα συλλέγεται σε ένα περιμετρικό αυλάκι, γύρω από τη βάση και θα επιστρέφει στη θάλασσα.Έτσι ο επισκέπτης του έργου από κοντά, θα ακούει και θα βλέπει το ζωντανό νερό να κυλάει πάνω από τις πέτρες της βάσης καταλήγοντας ανακυκλούμενο πάλι στη διπλανή θάλασσα.)
Συνεχίσαμε τη βόλτα κατευθυνόμενοι προς το λιμάνι αυτή τη φορά:
Σύντομα ο ήλιος έδυσε, ωστόσο είχαμε χρόνο ακόμα πριν την αναχώρηση:
Δε θα μπορούσα να μην αναφερθώ ξανά στο χαρακτηριστικό της Καλύμνου, και το λόγο που την έκανε γνωστή παγκοσμίως, την αλίευση των φυσικών σφουγγαριών που μπορεί να βρει κανείς σε αφθονία, και πρέπει οπωσδήποτε να αγοράσει. Πωλούνται παντού, αλλά χωρίς να θέλω να κάνω διαφήμιση θα σας προτείνω το παλαιότερο και πιο όμορφο κατάστημα δεξιά πριν το λιμάνι. Θα χαρείτε να συνομιλήσετε με τους ευγενέστατους ιδιοκτήτες και να μάθετε πολλά γύρω από τα σφουγγάρια:
Ψωνίσαμε και περάσαμε απέναντι στο λιμάνι (της κακιάς ώρας) περιμένοντας το πλοίο για Φούρνους. Λίγη ώρα μετά επιβιβαστήκαμε και πιάσαμε μια καλή θέση στο τελευταίο κατάστρωμα, στο οποίο στήθηκε ένα γλέντι που θα αναφερθώ πιο κάτω στο κεφάλαιο των Φούρνων σε ένα καταπληκτικό αυγουστιάτικο σκηνικό. Περιμέναμε την αναχώρηση βλέποντας τα πόθια απέναντι:
Λίγο μετά το πλοίο ξεκίνησε γι' άλλες πολιτείες, η καλύτερα γι' άλλα νησιά:
Η Κάλυμνος μας άφησε σχετικά καλές εντυπώσεις, και λόγω των ανθρώπων που τύχαμε και λόγω των τοπίων. Τη θεωρώ άξια επίσκεψης για μερικές μέρες σε συνδυασμό με κοντινά νησιά, χωρίς να έχει απαραιτήτως κάτι τόσο ιδιαίτερο η συγκεκριμένο να σου δώσει. Καλές τιμές, καλά φαγητά, και τα τοπία που είδατε πιο πάνω που γλύκαναν εν τέλει τους όποιους ενδοιασμούς μας.
Επίσκεψη : Αύγουστος 2019
Διάρκεια: 3 μέρες
Όχι ότι η Κάλυμνος είναι κανένα μεγάλο νησί, τουναντίον. Είναι μικρομέγαλο, όπως καλή ώρα η Λέρος που περιγράφω πιο πάνω. Επίσης δε το λες άγονη γραμμή, ωστόσο είναι ένα απομακρυσμένο και όχι πολύ διάσημο μέρος, γι’ αυτό λαμβάνει μια θέση στη παρούσα ιστορία.
Ένα νησί για το οποίο πριν πάμε το μόνο που ξέραμε είναι για τα σφουγγάρια του και τη παραδοσιακή αυτή τέχνη, για τη μεγάλη μετανάστευση των κατοίκων του προς την Αυστραλία, καθώς και ότι αποτελούσε τον νο 1 αναρριχητικό προορισμό στην Ελλάδα, και από τους πιο γνωστούς στην Ευρώπη.
Αν και δε ξέραμε λοιπόν τι θα βρούμε μπροστά μας, με χαρά διαπιστώσαμε ότι η Κάλυμνος ήταν ένα νησί που είχε πράγματα να δώσει.
Σε ότι αφορά λοιπόν το τουρισμό του, επιβεβαιώσαμε ότι είχε αρκετούς αναρριχητές, όπως επίσης και πολλούς ομογενείς -Έλληνες 2ης και 3ης γενιάς- που επισκέπτονταν το τόπο των προγόνων τους, κυριότερα από την Αυστραλία όπως είπα πιο πάνω αλλά και από την Αμερική. Οι ντόπιοι λένε ''ευτυχώς που είναι και αυτοί που μπορούν να ξοδέψουν''. Όχι άδικα.
Φτάσαμε αρχικά στο νησί μέσω Λέρου με το dodecanesos και κάναμε μια σύντομη βόλτα στα Πόθια που είναι η κύρια πόλη του νησιού. Παρόλο που η Κάλυμνος είναι μικρό νησί, τα Πόθια (μαζί με το Χωριό λίγο πιο πάνω που είναι πλέον ενιαία) είναι πόλη, και μάλιστα προσανατολισμένη προς το χειμώνα και τους μόνιμους κάτοικους. Το είδαμε και τις επόμενες μέρες ακόμα περισσότερο. Κλειστά μαγαζιά, σπίτια κτλ. Ιδιαίτερη Δωδεκανήσια ομορφιά μερικώς, με κακές αισθητικά παρεμβάσεις που αφήνουν μάλλον μέτριες εντυπώσεις:



Για διαμονή είχαμε επιλέξει -σοφά όπως αποδείχτηκε- τις Μυρτιές. Δεν ήθελα με τίποτα να μείνω μέσα στα Πόθια έτσι όπως τα είδα, και ευτυχώς είναι κάτι που προβλέψαμε. Υπάρχουν πολλές και οικονομικές επιλογές σε Πάνορμο/Μυρτιές/Μασούρι, ειδικά αν κάποιος θέλει να έχει κοντά τη Τέλενδο όπως εμείς. Σαν χωριά φυσικά δε λένε απολύτως τίποτα όπως και κανένα χωριό της Καλύμνου, γιατί αποτελούν καθαρά καλοκαιρινούς προορισμούς.
Επιστρέψαμε λοιπόν απόγευμα στη Κάλυμνο μετά τη διήμερη ‘’παρέμβαση’΄΄ της Τέλενδου, και και κάναμε μπάνιο στη παραλία μπροστά από τις Μυρτιές που ήταν ήταν πολύ καλή, με θέα φυσικά απέναντι τη Τέλενδο.

Δίπλα είναι και η πιο πολυσύχναστη παραλία με τα beach bar το Μασούρι:

Φάγαμε κάτι πρόχειρα αφού κάναμε μια βόλτα στο Μασούρι, και γυρίσαμε στο δωμάτιο. Θα πίναμε μερικά ποτάκια και θα εξερευνούσαμε τα μπαρ της από κει πλευράς, καθώς δε θέλαμε να κατέβουμε στα Πόθια το πρώτο βράδυ.



Από το μπαλκόνι μας βλέπαμε τον ήλιο να πέφτει πίσω από τη Τέλενδο σε ένα μαγικό φωτογραφικό κάδρο:

Ευτυχώς στο Μασούρι υπήρχαν 2-3 σοβαρά μπαρ, δύο εκ των οποίων ήταν τύπου pub με καλή ροκ μουσική. Προτιμήσαμε το Scorpion το οποίο αποτέλεσε και στέκι μας τις νύχτες εκεί. Καλή παλιακή ατμόσφαιρα, δυνατή μουσική και παγωμένη μπύρα. Αυτό ακριβώς που θέλαμε για τη νύχτα μας.

Είχαμε φροντίσει κατά την άφιξη μας στη Κάλυμνο να νοικιάσουμε ένα αμαξάκι για την επομένη, κάτι που είναι αναπόφευκτο σε όσους θέλουν να δουν το νησί και δεν έχουν πολλές ημέρες στη διάθεση τους. Κατά τα άλλα υπάρχει και συγκοινωνία, υπάρχουν και αρκετά ταξί. Οι αποστάσεις είναι σχετικά μικρές, και μπορεί να δει κανείς πολλά μέσα σε μια μέρα. Παραλάβαμε το αυτοκίνητο μετά τις δέκα και ξεκινήσαμε γεμάτοι προσμονή τη περιήγηση μας.
Η βόλτα μετά από μια σύντομη στάση για φωτογραφίες σε ένα σημείο προς όλη τη Τέλενδο απέναντι

ξεκίνησε από τα ''Αργινώντα'' για καφεδάκι και βουτιά στην εκπληκτική παραλία τους. Η απόσταση ήταν γύρω στα 7 χιλιόμετρα:

Βότσαλο παντού και καταπράσινα βαθιά νερά:

Ήπιαμε το καφέ μας και αναχωρήσαμε για τον «Εμπορειό», ο οποίος δε μας εντυπωσίασε σα παραλία καθόλου, είναι όμως καλός προορισμός για φαγητό:

Δε μείναμε εκεί παρά μόνο για τη φωτογραφία.
Συνεχίσαμε μέσω μιας πολύ ωραίας διαδρομής -σε στενό δρόμο όμως- με κατεύθυνση τη «Παλιόνησο» όπου είχαμε πάρει εξαιρετικές πληροφορίες από τη προηγούμενη μέρα.

Αφήσαμε το αυτοκίνητο λίγο έξω, και πήραμε το χωματόδρομο για τη παραλία:

Μα τι υπέροχο κολπάκι ήταν αυτό! Γαλάζια νερά και βότσαλο, ήσυχο, με πολύ κρύες μπύρες στη καντίνα αμέσως από πάνω. Αυτό που ψάχναμε. Γύρω του υπάρχουν και μερικές ταβέρνες:


Απόλαυση:


Προχωρημένο μεσημέρι πλέον και συνεχίσαμε με σκοπό να επισκεφτούμε το «Βαθύ» ή αλλιώς «όρμο Ρίνας», το τόσο όμορφο και φωτογραφημένο . Η διαδρομή στον κάμπο της Καλύμνου όπου ευδοκιμούν αρκετά λαχανικά και φρούτα ήταν πολύ ιδιαίτερη. Ιδιαίτερο αποδείχτηκε και το βαθύ, το λεγόμενο και ελληνικό φιόρδ, το οποίο είναι ένα από τα πιο απάνεμα λιμάνια της χώρας μας. Ο δρόμος αναγκαστικά σταματάει, και η ομορφιά του αποκαλύπτεται σταδιακά. Παρκάραμε το αυτοκίνητο και προχωρήσαμε προς τα κάτω:


Δε κάναμε και μεγάλη απόσταση ως την άκρη:


Αυτό που φαίνεται στο τέλος δεν είναι παραλία, αλλά μια τύπου φυσική πισίνα. Τι πιο ωραίο απ' το να πίνεις τα ουζάκια σου στα μεζεδοπωλεία απέναντι και να ρίχνεις και τις βουτιές σου;


Υπέροχο μέρος με τα όλα του. Ακόμη ένα στη Κάλυμνο!

Βουτιά, μπυρίτσα κι επιστροφή. Είχαμε να δούμε κι άλλα πράγματα :


Η καλύτερη και χαρακτηριστικότερη φωτογραφία όμως της περιοχής, βγαίνει σχεδόν πάνω στα κατσάβραχα, αφού έχεις φύγει και ανέβει το δρόμο περίπου στο ενάμισι χιλιόμετρο. Το σημείο δυσκολεύτηκα λίγο για να το βρω, και έκανα μερικές φορές το πάνω – κάτω με το αμάξι αλλά και τα πόδια, η φωτογραφίες όμως με αποζημίωσαν. Το Βαθύ από ψηλά, και πίσω ο κάμπος της Καλύμνου ανάμεσα στα βουνά:

Εξαιρετικές λήψεις για τις οποίες άξιζε ο κόπος:


Ήπιαμε μια μπύρα που κουβαλούσαμε μαζί μας στο κατσάβραχο με την απίστευτα όμορφη θέα και συνεχίσαμε το δρόμο.

Λίγο πριν από τα Πόθια, συναντά κανείς μία ακόμη πολύ όμορφη παραλία την ''Ακτή''. Τα τοπία του νησιού τελικά ουδεμία σχέση έχουν με το υπόλοιπο. Κάναμε ένα περίπου χιλιόμετρο εύκολης κατάβασης, παρκάραμε, και είχαμε μπροστά μας μια ακόμα παραλία με καταπράσινα βαθιά νερά, βότσαλο, και πολύ ωραία ταβέρνα:

Βουτήξαμε σχεδόν αμέσως με τα νερά και εδώ να είναι λίγο κρύα, και καθίσαμε στη ταβέρνα για άλλη μια μπύρα:


Κλείνοντας τη μέρα και τις παραλίες, συνεχίσαμε και λίγο μετά τα Πόθια, βρεθήκαμε στη «Γέφυρα» ένα όμορφο σημείο για μπάνιο με βαθιά νερά, αλλά και καφέ ή φαγητό:


Πλήρως ευχαριστημένοι από εικόνες και από όλα όσα κάναμε γυρίσαμε στις Μυρτιές. Είχαμε αμάξι και την ευκαιρία να μετακινούμαστε με ευκολία. Ετοιμαστήκαμε, ήπιαμε ένα ποτό και νύχτα πλέον κατεβήκαμε στα Πόθια με σκοπό να δούμε τι παίζει.
Δυσκολεύτηκα πολύ να βρω παρκινγκ και το άφησα τελικά στο λιμάνι, αδίκως όπως αποδείχτηκε μιας και τα Πόθια επικρατούσε το απόλυτο τίποτα. Αρκετά μαγαζιά κλειστά, χειμωνιάτικα, και τα υπόλοιπα ήταν επιεικώς για κλάματα. Άσχημα τουριστομάγαζα αδιάφορα, με τη κλασσική μπαμπού καρέκλα περασμένων δεκαετιών. Όλα συγκεντρωμένα στη παραλιακή, η οποία ήταν και τίγκα στη κίνηση και τα μηχανάκια. Αξίζει μόνο για κανένα καφέ, μια βόλτα για φαγητό και τίποτε άλλο...
Πήραμε το αμάξι και γυρίσαμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα στις Μυρτιές. Ευτυχώς που είχαμε κι αυτή την επιλογή, έτσι καταλήξαμε στο Scorpion να συζητάμε με το φίλο Νίκο, ιδιοκτήτη του bar και παλιοροκά τα του νησιού και να μαθαίνουμε αρκετά για όσα είδαμε, αλλά και για τη Ψέριμο που ακολουθούσε την επόμενη μέρα μας.
Παραδώσαμε το αυτοκίνητο το πρωί στα Πόθια, στο σημείο που θα αναχωρούσε το καραβάκι για τη Ψέριμο (θα αναφερθώ σε παρακάτω κεφάλαιο) στην οποία θα μέναμε άλλη μιάμιση μέρα:



Στην επιστροφή μας από το νησάκι αυτό, είχαμε στη διάθεση μας μερικές ακόμα ώρες στα Πόθια, γεγονός που μας αποκάλυψε και άλλες πτυχές τη πόλης, πιο όμορφες ευτυχώς που δεν είχαμε δει τη προηγούμενη:

Φάγαμε, ήπιαμε καφέ και κατευθυνθήκαμε προς το λιμάνι. Εκεί κάναμε τη τελευταία στάση μας.


Βλέποντας -ευτυχώς- και μια κάποια ομορφιά σ' αυτή τη πόλη, αν και η αίσθηση της ερημιάς και της εγκατάλειψης ήταν έκδηλη:


Βολτάραμε λίγο ακόμη:

Φτάνοντας μέχρι το επιβλητικό «άγαλμα του Σφουγγαρά» αφιερωμένο στη μνήμη όλων των Καλύμνιων που ασχολιόντουσαν μ' αυτό το επάγγελμα. Έργο με ιδιαίτερη τεχνοτροπία και θαλασσινό νερό στη βάση του όπως διάβασα μετά (Με κατάλληλο σύστημα θα αντλείται θαλασσινό νερό από ένα κοντινό μέρος, το οποίο θα περιρρέει τη βάση, κάτω από τα πόδια του “σφουγγαρά” και στη συνέχεια θα συλλέγεται σε ένα περιμετρικό αυλάκι, γύρω από τη βάση και θα επιστρέφει στη θάλασσα.Έτσι ο επισκέπτης του έργου από κοντά, θα ακούει και θα βλέπει το ζωντανό νερό να κυλάει πάνω από τις πέτρες της βάσης καταλήγοντας ανακυκλούμενο πάλι στη διπλανή θάλασσα.)

Συνεχίσαμε τη βόλτα κατευθυνόμενοι προς το λιμάνι αυτή τη φορά:


Σύντομα ο ήλιος έδυσε, ωστόσο είχαμε χρόνο ακόμα πριν την αναχώρηση:


Δε θα μπορούσα να μην αναφερθώ ξανά στο χαρακτηριστικό της Καλύμνου, και το λόγο που την έκανε γνωστή παγκοσμίως, την αλίευση των φυσικών σφουγγαριών που μπορεί να βρει κανείς σε αφθονία, και πρέπει οπωσδήποτε να αγοράσει. Πωλούνται παντού, αλλά χωρίς να θέλω να κάνω διαφήμιση θα σας προτείνω το παλαιότερο και πιο όμορφο κατάστημα δεξιά πριν το λιμάνι. Θα χαρείτε να συνομιλήσετε με τους ευγενέστατους ιδιοκτήτες και να μάθετε πολλά γύρω από τα σφουγγάρια:

Ψωνίσαμε και περάσαμε απέναντι στο λιμάνι (της κακιάς ώρας) περιμένοντας το πλοίο για Φούρνους. Λίγη ώρα μετά επιβιβαστήκαμε και πιάσαμε μια καλή θέση στο τελευταίο κατάστρωμα, στο οποίο στήθηκε ένα γλέντι που θα αναφερθώ πιο κάτω στο κεφάλαιο των Φούρνων σε ένα καταπληκτικό αυγουστιάτικο σκηνικό. Περιμέναμε την αναχώρηση βλέποντας τα πόθια απέναντι:

Λίγο μετά το πλοίο ξεκίνησε γι' άλλες πολιτείες, η καλύτερα γι' άλλα νησιά:

Η Κάλυμνος μας άφησε σχετικά καλές εντυπώσεις, και λόγω των ανθρώπων που τύχαμε και λόγω των τοπίων. Τη θεωρώ άξια επίσκεψης για μερικές μέρες σε συνδυασμό με κοντινά νησιά, χωρίς να έχει απαραιτήτως κάτι τόσο ιδιαίτερο η συγκεκριμένο να σου δώσει. Καλές τιμές, καλά φαγητά, και τα τοπία που είδατε πιο πάνω που γλύκαναν εν τέλει τους όποιους ενδοιασμούς μας.
Last edited: