psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.095
- Likes
- 56.053
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φολέγανδρος
- Αντίπαρος
- Αντίπαρος ΙΙ
- Αμοργός
- Αμοργός ΙΙ
- Αμοργός ΙΙΙ
- Σίκινος
- Αστυπάλαια
- Αστυπάλαια ΙΙ
- Σέριφος
- Σχοινούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Ηρακλειά - Μικρές Κυκλάδες
- Δονούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Κίμωλος
- Ανάφη
- Σκύρος
- Χάλκη
- Λειψοί
- Λειψοί ΙΙ
- Λέρος
- Πάτμος
- Αγαθονήσι
- Τήλος
- Νίσυρος
- Σύμη
- Τέλενδος
- Κάλυμνος
- Ψέριμος
- Φούρνοι Κορσέων
- Παλαιό Τρίκερι Μαγνησίας
- Τριζόνια Φωκίδας
- Θηρασιά - Κυκλάδες
- Αρκιοί & Μάραθος Δωδεκανήσων
- Κάτω Κουφονήσι - Μικρές Κυκλάδες
- Αντι Επιλόγου
- Άγιος Ευστράτιος
- Καστελλόριζο (Μεγίστη)
- Φολέγανδρος ΙΙ
- Φούρνοι Κορσέων ΙΙ
- Θύμαινα Κορσέων
- Οινούσσες
- Ψαρά
- Κάσος
- Κάρπαθος
- Σαρία Δωδεκανήσου
- Αρκιοί
- Σαμοθράκη
- Κύθηρα (Τσιρίγο)
- Αντικύθηρα (Τσιριγότο)
- Ικαρία
- Ικαρία ΙΙ
- Γαύδος
- Μεγανήσι Ιονίου
- Αλόννησος
- Αμοργός ΙV
- Λέρος ΙV
- Λειψοί ΙΙΙ
- Παξοί
2021 (Ικαρία πράξη δεύτερη)
Διάρκεια: 1 μέρα και κάτι
Δέκα χρόνια μετά! Δέκα ολόκληρα χρόνια μακριά απ’ την Ικαρία, με μια ευχάριστη συγκυρία να με οδηγεί εν τέλει ξανά στο νησί, κάτι που περίμενα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Ήταν βλέπετε η πτήση της επιστροφής μέσω του αεροδρομίου της, εισιτήριο πληρωμένο με μίλια και μόνο 0,30€ φόρους, κάτι που θα μου έδινε την ευκαιρία να την εντάξω στο πρόγραμμα ενός 4ημέρου του -μαγικού- καλοκαιριού του 2021 μιας και κινούμουν στα γειτονικά νησιά των Κορσέων, με τα δρομολόγια να εξυπηρετούν.
Προφανώς και δε προλάβαινα να πάω στη δυτική πλευρά του νησιού, κάτι που δε με προβλημάτισε καθόλου καθώς είχα (κι ακόμη έχω) εκκρεμότητες από την ανατολική πλευρά, στα μέρη που είναι κοντά στην πρωτεύουσα, μέρη που φυσικά δε φημίζονται για τίποτα σχεδόν απ’ όσα ισχύουν και γίνονται στην από κει πλευρά του νησιού.
Σχεδόν, γιατί η Ικαριώτικη νοοτροπία υφίσταται κι ευτυχώς για τους λάτρεις του νησιού εξακολουθεί να υφίσταται. Τουλάχιστον έτσι θέλω να πιστεύω…
Μέρα πρώτη:
Το δρομολόγιο που θα με ξανάφερνε στην Ικαρία 10 χρόνια μετά ξεκινούσε από τη γειτονική Θύμαινα, όπου με βρήκε η 26η του Ιούλη. Ευτυχώς με ελάχιστο κούνημα σ’ ένα πολύ δύσκολο έτσι κι αλλιώς πλοίο, φτάσαμε στον Άγιο Κήρυκο λιγότερο από μια ώρα μετά, διαπιστώνοντας ότι ελάχιστα θυμόμουν:
Το καλωσόρισμα ίδιο κι απαράλαχτο όμως, που αυτή τη φορά είχε νόημα:
Εκεί βρίσκεται και το Άγαλμα του Ικάρου, που ήταν σα να το βλέπω πρώτη φορά, πιστεύοντας μάλιστα ότι είναι καινούριο:
Έκανα τη βόλτα μου μέχρι την άκρη του λιμανιού και τους κυματοθραύστες, έχοντας αρκετά καλή εικόνα της πρωτεύουσας απέναντι μου:
Επιστρέφοντας στην πολύ όμορφη και σκιερή πλατεία του Κήρυκου προκειμένου να τσιμπήσω κάτι:
Ήταν ακόμα νωρίς το πρωί άλλωστε, οπότε υπήρχε χρόνος και για ένα καφεδάκι μέχρι να έρθει το λεωφορείο που θα μ’ οδηγούσε λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω:
Δωμάτιο στον Κήρυκο δεν υπήρχε ούτε γι’ αστείο σε νορμάλ τιμή, έτσι επέλεξα τη γειτονική λύση με τις πολλαπλές επιλογές μένοντας τελικά στα Θέρμα. Άφησα τα πράγματα στο δωμάτιο, φόρεσα μαγιό και βγήκα για εξερεύνηση του χωριού, με τη θάλασσα του να φαντάζει δελεαστική:
Πήρα την ανηφοριά ψάχνοντας μια παραλία που ποτέ δε βρήκα εν τέλει, έχοντας άριστη ορατότητα προς τις νήσους Κορσέων απ’ τις οποίες ερχόμουν, αλλά και προς την πρωτεύουσα του νησιού που από κείνο το δρόμο φάνταζε –και ήταν- πολύ κοντά:
Να μη δω και κανένα παρατημένο αυτοκίνητο; Άντε λίγο και είχα αρχίσει ν’ ανησυχώ, μήπως και δεν είμαι στην Ικαρία που είχα γνωρίσει.
Βρισκόμουν αρκετά ψηλά και είχα θέα όλου του χωριού, όταν αποφάσισα να κατέβω προς τα κάτω:
Είχα περπατήσει ήδη αρκετά κάτω απ’ τον καυτό ήλιο, οπότε μια απαραίτητη βουτιά στα υπέροχα νερά της παραλίας των Θέρμων ήταν αυτό που έπρεπε για να με συνεφέρει:
Εντάξει, ίσως και μερικές παγωμένες μπυρίτσες στο καφενείο πάνω από την παραλία, δε το αρνούμαι, λίγο πριν βολτάρω και προς την αντίθετη πλευρά για φωτογραφίες, περνώντας και απ’ το εγκαταλελειμμένο κτήριο που χαλάει αρκετά την όλη ομορφιά:
Βεβαίως τα Θέρμα προσελκύουν συγκεκριμένο είδος τουρισμού από αρχαιοτάτων χρόνων, κυριότερα με ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, καθώς σε απόλυτη ταύτιση με το όνομα του χωριού βρίσκονται εκεί τα περίφημα υδροθεραπευτήρια και οι θερμές πηγές:
Δεν έχασα φυσικά την ευκαιρία να κάνω μια βουτιά και να χαλαρώσω για μερικά λεπτά στο ζεστό νερό της εξωτερικής «πισίνας», κάτω από τη σκιά των βράχων σ’ ένα μοναδικό τοπίο:
Βέβαια ίσως το παράκανα λίγο όπως πάντα, οπότε για να ανακτήσω άμεσα δυνάμεις χρειάστηκα και μια απογευματινή βουτιά στη θάλασσα:
Αλλά και μερικές παγωμένες ντόπιες Ικαριώτισσες, συνοδείας φαγητού:
Επέστρεψα στο ξενοδοχείο για να παρακολουθήσω ένα προκαθορισμένο ωριαίο σεμινάριο και να ετοιμαστώ, μιας και σιγά σιγά νύχτωνε και οι ώρες που απέμεναν ήταν λίγες.
Το φανταστικό ολόγιομο φεγγάρι που περνούσε πάνω από τις νήσους Κορσέων αποτελεί μια εικόνα που έχει μείνει χαραγμένη μέσα στο μυαλό μου και δε ξεχνιέται καθόλου εύκολα:
Με αυτή τη μαγική εικόνα και καλό μεζέ ήπια τα τσίπουρα μου στο παραλιακό καφέ, κλασσικά Ικαριώτικα με τη δέουσα καθυστέρηση και λάθος ρέστα…
Τα Θερμά διέθεταν πέρα από ζαχαροπλαστεία (εικόνα που παραπέμπει σ’ άλλες δεκαετίες) κι ένα ωραίο μπαράκι με θέα, στο οποίο κατέληξα γύρω στις 12 το βράδυ, προκειμένου να κλείσω με τον καλύτερο τρόπο τη δεύτερη επίσκεψη μου στο νησί:
Εξάλλου την επομένη το πρωί ίσα που πρόλαβα να πιώ έναν καφέ, να πάρω το λεωφορείο για Κύρηκο και ακολούθως ταξί για το αεροδρόμιο, όπου μετά από τρίωρη καθυστέρηση θ’ αναχωρούσα για το αεροδρόμιο Μακεδονία.
Η δεύτερη επίσκεψη μου στην Ικαρία με βοήθησε να δω και κάτι άλλο απ’ το ιδιαίτερο αυτό νησί, μα πάνω απ’ όλα να μου ξαναφέρει όλες εκείνες τις αναμνήσεις κάνοντας με να το νοσταλγήσω μ’ ένα γλυκό τρόπο. Τι περιμένω πλέον; Απλά την επόμενη φορά…
Διάρκεια: 1 μέρα και κάτι
Δέκα χρόνια μετά! Δέκα ολόκληρα χρόνια μακριά απ’ την Ικαρία, με μια ευχάριστη συγκυρία να με οδηγεί εν τέλει ξανά στο νησί, κάτι που περίμενα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Ήταν βλέπετε η πτήση της επιστροφής μέσω του αεροδρομίου της, εισιτήριο πληρωμένο με μίλια και μόνο 0,30€ φόρους, κάτι που θα μου έδινε την ευκαιρία να την εντάξω στο πρόγραμμα ενός 4ημέρου του -μαγικού- καλοκαιριού του 2021 μιας και κινούμουν στα γειτονικά νησιά των Κορσέων, με τα δρομολόγια να εξυπηρετούν.
Προφανώς και δε προλάβαινα να πάω στη δυτική πλευρά του νησιού, κάτι που δε με προβλημάτισε καθόλου καθώς είχα (κι ακόμη έχω) εκκρεμότητες από την ανατολική πλευρά, στα μέρη που είναι κοντά στην πρωτεύουσα, μέρη που φυσικά δε φημίζονται για τίποτα σχεδόν απ’ όσα ισχύουν και γίνονται στην από κει πλευρά του νησιού.
Σχεδόν, γιατί η Ικαριώτικη νοοτροπία υφίσταται κι ευτυχώς για τους λάτρεις του νησιού εξακολουθεί να υφίσταται. Τουλάχιστον έτσι θέλω να πιστεύω…
Μέρα πρώτη:
Το δρομολόγιο που θα με ξανάφερνε στην Ικαρία 10 χρόνια μετά ξεκινούσε από τη γειτονική Θύμαινα, όπου με βρήκε η 26η του Ιούλη. Ευτυχώς με ελάχιστο κούνημα σ’ ένα πολύ δύσκολο έτσι κι αλλιώς πλοίο, φτάσαμε στον Άγιο Κήρυκο λιγότερο από μια ώρα μετά, διαπιστώνοντας ότι ελάχιστα θυμόμουν:


Το καλωσόρισμα ίδιο κι απαράλαχτο όμως, που αυτή τη φορά είχε νόημα:

Εκεί βρίσκεται και το Άγαλμα του Ικάρου, που ήταν σα να το βλέπω πρώτη φορά, πιστεύοντας μάλιστα ότι είναι καινούριο:

Έκανα τη βόλτα μου μέχρι την άκρη του λιμανιού και τους κυματοθραύστες, έχοντας αρκετά καλή εικόνα της πρωτεύουσας απέναντι μου:


Επιστρέφοντας στην πολύ όμορφη και σκιερή πλατεία του Κήρυκου προκειμένου να τσιμπήσω κάτι:


Ήταν ακόμα νωρίς το πρωί άλλωστε, οπότε υπήρχε χρόνος και για ένα καφεδάκι μέχρι να έρθει το λεωφορείο που θα μ’ οδηγούσε λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω:

Δωμάτιο στον Κήρυκο δεν υπήρχε ούτε γι’ αστείο σε νορμάλ τιμή, έτσι επέλεξα τη γειτονική λύση με τις πολλαπλές επιλογές μένοντας τελικά στα Θέρμα. Άφησα τα πράγματα στο δωμάτιο, φόρεσα μαγιό και βγήκα για εξερεύνηση του χωριού, με τη θάλασσα του να φαντάζει δελεαστική:

Πήρα την ανηφοριά ψάχνοντας μια παραλία που ποτέ δε βρήκα εν τέλει, έχοντας άριστη ορατότητα προς τις νήσους Κορσέων απ’ τις οποίες ερχόμουν, αλλά και προς την πρωτεύουσα του νησιού που από κείνο το δρόμο φάνταζε –και ήταν- πολύ κοντά:


Να μη δω και κανένα παρατημένο αυτοκίνητο; Άντε λίγο και είχα αρχίσει ν’ ανησυχώ, μήπως και δεν είμαι στην Ικαρία που είχα γνωρίσει.

Βρισκόμουν αρκετά ψηλά και είχα θέα όλου του χωριού, όταν αποφάσισα να κατέβω προς τα κάτω:



Είχα περπατήσει ήδη αρκετά κάτω απ’ τον καυτό ήλιο, οπότε μια απαραίτητη βουτιά στα υπέροχα νερά της παραλίας των Θέρμων ήταν αυτό που έπρεπε για να με συνεφέρει:



Εντάξει, ίσως και μερικές παγωμένες μπυρίτσες στο καφενείο πάνω από την παραλία, δε το αρνούμαι, λίγο πριν βολτάρω και προς την αντίθετη πλευρά για φωτογραφίες, περνώντας και απ’ το εγκαταλελειμμένο κτήριο που χαλάει αρκετά την όλη ομορφιά:


Βεβαίως τα Θέρμα προσελκύουν συγκεκριμένο είδος τουρισμού από αρχαιοτάτων χρόνων, κυριότερα με ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, καθώς σε απόλυτη ταύτιση με το όνομα του χωριού βρίσκονται εκεί τα περίφημα υδροθεραπευτήρια και οι θερμές πηγές:


Δεν έχασα φυσικά την ευκαιρία να κάνω μια βουτιά και να χαλαρώσω για μερικά λεπτά στο ζεστό νερό της εξωτερικής «πισίνας», κάτω από τη σκιά των βράχων σ’ ένα μοναδικό τοπίο:


Βέβαια ίσως το παράκανα λίγο όπως πάντα, οπότε για να ανακτήσω άμεσα δυνάμεις χρειάστηκα και μια απογευματινή βουτιά στη θάλασσα:

Αλλά και μερικές παγωμένες ντόπιες Ικαριώτισσες, συνοδείας φαγητού:

Επέστρεψα στο ξενοδοχείο για να παρακολουθήσω ένα προκαθορισμένο ωριαίο σεμινάριο και να ετοιμαστώ, μιας και σιγά σιγά νύχτωνε και οι ώρες που απέμεναν ήταν λίγες.
Το φανταστικό ολόγιομο φεγγάρι που περνούσε πάνω από τις νήσους Κορσέων αποτελεί μια εικόνα που έχει μείνει χαραγμένη μέσα στο μυαλό μου και δε ξεχνιέται καθόλου εύκολα:

Με αυτή τη μαγική εικόνα και καλό μεζέ ήπια τα τσίπουρα μου στο παραλιακό καφέ, κλασσικά Ικαριώτικα με τη δέουσα καθυστέρηση και λάθος ρέστα…

Τα Θερμά διέθεταν πέρα από ζαχαροπλαστεία (εικόνα που παραπέμπει σ’ άλλες δεκαετίες) κι ένα ωραίο μπαράκι με θέα, στο οποίο κατέληξα γύρω στις 12 το βράδυ, προκειμένου να κλείσω με τον καλύτερο τρόπο τη δεύτερη επίσκεψη μου στο νησί:

Εξάλλου την επομένη το πρωί ίσα που πρόλαβα να πιώ έναν καφέ, να πάρω το λεωφορείο για Κύρηκο και ακολούθως ταξί για το αεροδρόμιο, όπου μετά από τρίωρη καθυστέρηση θ’ αναχωρούσα για το αεροδρόμιο Μακεδονία.

Η δεύτερη επίσκεψη μου στην Ικαρία με βοήθησε να δω και κάτι άλλο απ’ το ιδιαίτερο αυτό νησί, μα πάνω απ’ όλα να μου ξαναφέρει όλες εκείνες τις αναμνήσεις κάνοντας με να το νοσταλγήσω μ’ ένα γλυκό τρόπο. Τι περιμένω πλέον; Απλά την επόμενη φορά…
Last edited: