psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.095
- Likes
- 56.054
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φολέγανδρος
- Αντίπαρος
- Αντίπαρος ΙΙ
- Αμοργός
- Αμοργός ΙΙ
- Αμοργός ΙΙΙ
- Σίκινος
- Αστυπάλαια
- Αστυπάλαια ΙΙ
- Σέριφος
- Σχοινούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Ηρακλειά - Μικρές Κυκλάδες
- Δονούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Κίμωλος
- Ανάφη
- Σκύρος
- Χάλκη
- Λειψοί
- Λειψοί ΙΙ
- Λέρος
- Πάτμος
- Αγαθονήσι
- Τήλος
- Νίσυρος
- Σύμη
- Τέλενδος
- Κάλυμνος
- Ψέριμος
- Φούρνοι Κορσέων
- Παλαιό Τρίκερι Μαγνησίας
- Τριζόνια Φωκίδας
- Θηρασιά - Κυκλάδες
- Αρκιοί & Μάραθος Δωδεκανήσων
- Κάτω Κουφονήσι - Μικρές Κυκλάδες
- Αντι Επιλόγου
- Άγιος Ευστράτιος
- Καστελλόριζο (Μεγίστη)
- Φολέγανδρος ΙΙ
- Φούρνοι Κορσέων ΙΙ
- Θύμαινα Κορσέων
- Οινούσσες
- Ψαρά
- Κάσος
- Κάρπαθος
- Σαρία Δωδεκανήσου
- Αρκιοί
- Σαμοθράκη
- Κύθηρα (Τσιρίγο)
- Αντικύθηρα (Τσιριγότο)
- Ικαρία
- Ικαρία ΙΙ
- Γαύδος
- Μεγανήσι Ιονίου
- Αλόννησος
- Αμοργός ΙV
- Λέρος ΙV
- Λειψοί ΙΙΙ
- Παξοί
Bonus: Σαρία Δωδεκανήσου
Επίσκεψη : Αύγουστος 2021
Διάρκεια: 5 ώρες
Στα πλαίσια της επίσκεψης μας στη Κάρπαθο και κατά τη διαμονή μας στο χωριό της Ολύμπου έγινε η επίσκεψη στο ακατοίκητο πλέον νησάκι της Σαρίας, ένα ακόμα νησί των Δωδεκανήσων που βρίσκεται πάνω από τη βορειότερη άκρη της Καρπάθου και σε απόσταση περίπου μισής ώρας από το λιμάνι του Διαφανίου.
Η Σαρία ανήκει στην Κοινότητα Ολύμπου και χωρίζεται από την Κάρπαθο με έναν περιορισμένο και ρηχό στενό πορθμό πλάτους 100 μέτρων, πλην όμως απαγορευτικό για διέλευση μεγάλων σκαφών.
Το νησί αποτελούσε τμήμα της Καρπάθου που χωρίστηκε από αυτήν μέσω της διάβρωσης. Στη Σαρία βρισκόταν κατά την αρχαιότητα μία από τις 4 αρχαίες πόλεις της Καρπάθου, η Νίσυρος και είναι διάσπαρτο από αρχαία μνημεία, ερείπια και υπολείμματα αρχαίων οικισμών, ενώ αποτέλεσε και ορμητήριο Σαρακηνών πειρατών.
Στη Σαρία μπορεί να φτάσει κανείς είτε από τα Πηγάδια, σε μια μεγαλύτερη χρονικά εκδρομή, είτε από το Δαφάνι που είναι και προτιμότερο. Εμείς επιλέξαμε αυτή που θα κρατούσε γύρω στις έξι ώρες, έτσι γεμάτοι προσμονή για το άγνωστο αναχωρήσαμε στις 10:30 από το λιμάνι του Διαφανίου:
Ο υπέροχος καιρός και η ήσυχη θάλασσα έκανε τα πράγματα πολύ ευχάριστα:
Πλέοντας παράλληλα με την ακτή, περνώντας και δίπλα από το στενό πέρασμα μεταξύ των δύο νησιών:
Μισή ώρα μετά προσεγγίζαμε το «λιμάνι» ας το πούμε της Σαρίας, εκεί δηλαδή που δένουν όλα τα εκδρομικά πλοιάρια, μικρά και μεγαλύτερα όπως το δικό μας:
Οι πρώτες αντιδράσεις του κόσμου βλέποντας τα καταπράσινα νερά και τους γεωλογικούς σχηματισμούς ήταν λογικές, με επιφωνήματα χαράς:
Περιμέναμε υπομονετικά να αδειάσει το πλοίο από τους πολλούς ομολογουμένως εκδρομείς,
Περνώντας το βράχο και φτάνοντας στη σκιερή παραλία «Παλάτια» όπου θα περνούσαμε τις πρώτες ώρες μας στο νησί:
Ακριβώς από πάνω μας βλέπαμε το εντυπωσιακό φαράγγι με τις σπηλιές που είχαν διαμορφωθεί από τη διάβρωση και το εκκλησάκι του Αγ.Ζαχαρία που απαιτούσε γύρω στη μία ώρα πεζοπορίας για να φτάσει κανείς ως εκεί:
Απαρνηθήκαμε προς το παρόν τη θάλασσα, μιας ο ήλιος ήταν ακόμη σχετικά χαμηλά, ξεκινώντας μια μικρή εξερεύνηση του νησιού από τον ανηφορικό δρόμο:
Η θέα προς τα παλάτια ήταν όμορφη, την ίδια ώρα που κατέφθαναν κι άλλοι εκδρομείς απ’ το Διαφάνι:
Όσο προχωρούσαμε ο δρόμος δυσκόλευε, κάτι που σημαίνει ότι αν δεν έχεις προνοήσει για παπούτσι δε μπορείς να μετακινηθείς πολύ:
Οι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού ενοχλήθηκαν αλλά –ευτυχώς- δε παραξενεύτηκαν απ’ τη παρουσία μας. Τους χαλάσαμε πάντως λίγο τη βολή είναι η αλήθεια:
Η πρώτη εικόνα που αντικρύσαμε ήταν από ένα νεόδμητο σχετικά οίκημα,
κάναμε όμως αριστερά προς τα ερείπια του παλαιού οικισμού:
Βλέποντας και τα πρώτα σπίτια, ομολογουμένως πολύ καλά διατηρημένα:
Τα ερείπια των θολωτών οικημάτων που βρίσκονται εδώ, μαρτυρούν ότι έζησαν Σαρακηνοί πειρατές που λεηλάτησαν τις ακτές τον 15ο αιώνα και έδιωξαν τους κατοίκους του νησιού:
Είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μπεις σε ένα από τα σπίτια αυτά και μου έκανε εντύπωση το πόσο καλοδιατηρημένα ήταν, ακόμα και οι σκεπές τους:
Το ίδιο καλοδιατηρημένος ήταν και ο παραδοσιακός ξυλόφουρνος στον οποίο μαγειρευόντουσαν τα φαγητά:
Εντυπωσιασμένοι επιστέψαμε προς το προηγούμενο σημείο ακολουθώντας το δρόμο προς την άλλη κατεύθυνση αυτή τη φορά:
Τα μελίσσια μαρτυρούσαν ανθρώπινη παρουσία στο νησί:
Το ίδιο και το προσφάτως χτισμένο οίκημα με τις δεξαμενές και τη μικρή γεννήτρια:
Αλλά και την απίστευτη θέα από τη βεράντα του:
Η παρουσία αναβαθμίδων στο σημείο αυτό του νησιού μαρτυρούσε την ύπαρξη καλλιέργειας κατά τη περίοδο που το νησί κατοικούνταν:
Κατεβήκαμε ξανά προς τη παραλία όπου οι άλλοι μόνιμοι κάτοικοι διεκδικούσαν το χώρο τους από τους φωνακλάδες τουρίστες:
Οι οποίοι χαιρόντουσαν ιδιαίτερα μιας και δεν είναι συνηθισμένη αυτή η εικόνα γι’ αυτούς:
Η ζέστη είχε ξεκινήσει να γίνεται ανυπόφορη κι εγώ δίχως να το πολυσκεφτώ πετάχτηκα μέχρι το πλοίο να φέρω δύο παγωμένες ως όφειλα, κάνοντας ένα σύντομο διάλειμμα:
Πριν συνεχίσουμε για λίγο ακόμα την εξερεύνηση με κατεύθυνση το φαράγγι, για λίγα λεπτά όμως μιας και δε προλαβαίναμε να ανέβουμε ψηλά, αλλά κάτι τέτοιο ήταν και αδύνατο με τον ήλιο να καίει:
Μπήκαμε στη περιφραγμένη έκταση συναντώντας το ορμητήριο της ομάδας:
Προχωρώντας μέχρι το παρεκκλήσι της Αγίας Σοφίας:
Αυτό βρίσκεται ακριβώς κάτω από τα ερειπωμένα πειρατικά σπίτια:
Η περιοχή για κάποιο λόγο (πιθανολογώ για τα ζώα) είναι περιφραγμένη, και χαρακτηρισμένη…
Επιστρέψαμε στην όμορφη παραλία όπου είχαμε γύρω στη μιάμιση ώρα στη διάθεση μας
προκειμένου να κάνουμε το μπανάκι μας στα απίστευτα νερά, αλλά να ξαποστάσουμε κιόλας έχοντας μαζί μας τις απαραίτητες προμήθειες:
Επιστρέψαμε στο πλοίο στις 14:00 το μεσημέρι, καθώς υπήρχε αναχώρηση για τη δεύτερη παραλία της εκδρομής, την απομακρυσμένη παραλία της Αλιμούντας
Η πλεύση δε κράτησε παρά μόνο λίγα λεπτά:
Πάνω που αναρωτιόμασταν τι νερά θα συναντήσουμε, ήρθαν οι πρώτες εικόνες για να μας κάνουν να καταλάβουμε:
Ήταν η παραλία στην οποία δεν απαρνήθηκε κανένας το μπάνιο, αλλά και τις ξάπλες πάνω στα βότσαλα, παρόλο που ο ήλιος έκαιγε για τα καλά:
Οι πιο τολμηροί μάλιστα βουτούσαν από το ψηλότερο κατάστρωμα του πλοίου:
Επιβιβαστήκαμε πριν τις τέσσερις, πιάνοντας κουβέντα με ένα παλιό ναυτικό που είχαμε γνωρίσει τη προηγούμενη αλλά και με τα παιδιά που δούλευαν εκεί. Λίγο μετά το πλοίο αναχώρησε για τη Κάρπαθο:
Κάνοντας ακόμα μια βόλτα για να μας δείξει το στενό πέρασμα μεταξύ των δύο νησιών, προσεγγίζοντας το όσο αυτό ήταν επιτρεπτό:
Αλλά και μια όμορφη παραλία σ’ εκείνη τη πλευρά:
Στο νησί μπορεί να μην κατοικούν πλέον άνθρωποι, ζουν όμως αρκετά είδη πτηνών και άγριων ζώων, ώστε να ανακηρυχθεί προστατευόμενη περιοχή Natura 2000. Αποτελεί επίσης διάσημο καταφύγιο για τις μεσογειακές φώκιες.
Επιστρέψαμε στο Διαφάνι στην ώρα μας, γεμάτοι ικανοποίηση για μια ακόμα εκδρομή σ’ ένα νησί που μπορείς να το δεις μόνο υπό αυτές τις συνθήκες, αφήνοντας μας εξαιρετικές παραστάσεις:
Μην αμελήσετε να το βάλετε στο πρόγραμμα όσοι βρεθείτε στη Κάρπαθο, θα εκπλαγείτε από τις ομορφιές του και θα περάσετε υπέροχα!
Επίσκεψη : Αύγουστος 2021
Διάρκεια: 5 ώρες
Στα πλαίσια της επίσκεψης μας στη Κάρπαθο και κατά τη διαμονή μας στο χωριό της Ολύμπου έγινε η επίσκεψη στο ακατοίκητο πλέον νησάκι της Σαρίας, ένα ακόμα νησί των Δωδεκανήσων που βρίσκεται πάνω από τη βορειότερη άκρη της Καρπάθου και σε απόσταση περίπου μισής ώρας από το λιμάνι του Διαφανίου.
Η Σαρία ανήκει στην Κοινότητα Ολύμπου και χωρίζεται από την Κάρπαθο με έναν περιορισμένο και ρηχό στενό πορθμό πλάτους 100 μέτρων, πλην όμως απαγορευτικό για διέλευση μεγάλων σκαφών.
Το νησί αποτελούσε τμήμα της Καρπάθου που χωρίστηκε από αυτήν μέσω της διάβρωσης. Στη Σαρία βρισκόταν κατά την αρχαιότητα μία από τις 4 αρχαίες πόλεις της Καρπάθου, η Νίσυρος και είναι διάσπαρτο από αρχαία μνημεία, ερείπια και υπολείμματα αρχαίων οικισμών, ενώ αποτέλεσε και ορμητήριο Σαρακηνών πειρατών.
Στη Σαρία μπορεί να φτάσει κανείς είτε από τα Πηγάδια, σε μια μεγαλύτερη χρονικά εκδρομή, είτε από το Δαφάνι που είναι και προτιμότερο. Εμείς επιλέξαμε αυτή που θα κρατούσε γύρω στις έξι ώρες, έτσι γεμάτοι προσμονή για το άγνωστο αναχωρήσαμε στις 10:30 από το λιμάνι του Διαφανίου:

Ο υπέροχος καιρός και η ήσυχη θάλασσα έκανε τα πράγματα πολύ ευχάριστα:

Πλέοντας παράλληλα με την ακτή, περνώντας και δίπλα από το στενό πέρασμα μεταξύ των δύο νησιών:

Μισή ώρα μετά προσεγγίζαμε το «λιμάνι» ας το πούμε της Σαρίας, εκεί δηλαδή που δένουν όλα τα εκδρομικά πλοιάρια, μικρά και μεγαλύτερα όπως το δικό μας:

Οι πρώτες αντιδράσεις του κόσμου βλέποντας τα καταπράσινα νερά και τους γεωλογικούς σχηματισμούς ήταν λογικές, με επιφωνήματα χαράς:


Περιμέναμε υπομονετικά να αδειάσει το πλοίο από τους πολλούς ομολογουμένως εκδρομείς,

Περνώντας το βράχο και φτάνοντας στη σκιερή παραλία «Παλάτια» όπου θα περνούσαμε τις πρώτες ώρες μας στο νησί:


Ακριβώς από πάνω μας βλέπαμε το εντυπωσιακό φαράγγι με τις σπηλιές που είχαν διαμορφωθεί από τη διάβρωση και το εκκλησάκι του Αγ.Ζαχαρία που απαιτούσε γύρω στη μία ώρα πεζοπορίας για να φτάσει κανείς ως εκεί:

Απαρνηθήκαμε προς το παρόν τη θάλασσα, μιας ο ήλιος ήταν ακόμη σχετικά χαμηλά, ξεκινώντας μια μικρή εξερεύνηση του νησιού από τον ανηφορικό δρόμο:

Η θέα προς τα παλάτια ήταν όμορφη, την ίδια ώρα που κατέφθαναν κι άλλοι εκδρομείς απ’ το Διαφάνι:

Όσο προχωρούσαμε ο δρόμος δυσκόλευε, κάτι που σημαίνει ότι αν δεν έχεις προνοήσει για παπούτσι δε μπορείς να μετακινηθείς πολύ:

Οι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού ενοχλήθηκαν αλλά –ευτυχώς- δε παραξενεύτηκαν απ’ τη παρουσία μας. Τους χαλάσαμε πάντως λίγο τη βολή είναι η αλήθεια:

Η πρώτη εικόνα που αντικρύσαμε ήταν από ένα νεόδμητο σχετικά οίκημα,

κάναμε όμως αριστερά προς τα ερείπια του παλαιού οικισμού:

Βλέποντας και τα πρώτα σπίτια, ομολογουμένως πολύ καλά διατηρημένα:

Τα ερείπια των θολωτών οικημάτων που βρίσκονται εδώ, μαρτυρούν ότι έζησαν Σαρακηνοί πειρατές που λεηλάτησαν τις ακτές τον 15ο αιώνα και έδιωξαν τους κατοίκους του νησιού:


Είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μπεις σε ένα από τα σπίτια αυτά και μου έκανε εντύπωση το πόσο καλοδιατηρημένα ήταν, ακόμα και οι σκεπές τους:


Το ίδιο καλοδιατηρημένος ήταν και ο παραδοσιακός ξυλόφουρνος στον οποίο μαγειρευόντουσαν τα φαγητά:

Εντυπωσιασμένοι επιστέψαμε προς το προηγούμενο σημείο ακολουθώντας το δρόμο προς την άλλη κατεύθυνση αυτή τη φορά:

Τα μελίσσια μαρτυρούσαν ανθρώπινη παρουσία στο νησί:

Το ίδιο και το προσφάτως χτισμένο οίκημα με τις δεξαμενές και τη μικρή γεννήτρια:

Αλλά και την απίστευτη θέα από τη βεράντα του:

Η παρουσία αναβαθμίδων στο σημείο αυτό του νησιού μαρτυρούσε την ύπαρξη καλλιέργειας κατά τη περίοδο που το νησί κατοικούνταν:

Κατεβήκαμε ξανά προς τη παραλία όπου οι άλλοι μόνιμοι κάτοικοι διεκδικούσαν το χώρο τους από τους φωνακλάδες τουρίστες:

Οι οποίοι χαιρόντουσαν ιδιαίτερα μιας και δεν είναι συνηθισμένη αυτή η εικόνα γι’ αυτούς:

Η ζέστη είχε ξεκινήσει να γίνεται ανυπόφορη κι εγώ δίχως να το πολυσκεφτώ πετάχτηκα μέχρι το πλοίο να φέρω δύο παγωμένες ως όφειλα, κάνοντας ένα σύντομο διάλειμμα:

Πριν συνεχίσουμε για λίγο ακόμα την εξερεύνηση με κατεύθυνση το φαράγγι, για λίγα λεπτά όμως μιας και δε προλαβαίναμε να ανέβουμε ψηλά, αλλά κάτι τέτοιο ήταν και αδύνατο με τον ήλιο να καίει:

Μπήκαμε στη περιφραγμένη έκταση συναντώντας το ορμητήριο της ομάδας:

Προχωρώντας μέχρι το παρεκκλήσι της Αγίας Σοφίας:


Αυτό βρίσκεται ακριβώς κάτω από τα ερειπωμένα πειρατικά σπίτια:

Η περιοχή για κάποιο λόγο (πιθανολογώ για τα ζώα) είναι περιφραγμένη, και χαρακτηρισμένη…

Επιστρέψαμε στην όμορφη παραλία όπου είχαμε γύρω στη μιάμιση ώρα στη διάθεση μας

προκειμένου να κάνουμε το μπανάκι μας στα απίστευτα νερά, αλλά να ξαποστάσουμε κιόλας έχοντας μαζί μας τις απαραίτητες προμήθειες:

Επιστρέψαμε στο πλοίο στις 14:00 το μεσημέρι, καθώς υπήρχε αναχώρηση για τη δεύτερη παραλία της εκδρομής, την απομακρυσμένη παραλία της Αλιμούντας

Η πλεύση δε κράτησε παρά μόνο λίγα λεπτά:

Πάνω που αναρωτιόμασταν τι νερά θα συναντήσουμε, ήρθαν οι πρώτες εικόνες για να μας κάνουν να καταλάβουμε:


Ήταν η παραλία στην οποία δεν απαρνήθηκε κανένας το μπάνιο, αλλά και τις ξάπλες πάνω στα βότσαλα, παρόλο που ο ήλιος έκαιγε για τα καλά:


Οι πιο τολμηροί μάλιστα βουτούσαν από το ψηλότερο κατάστρωμα του πλοίου:

Επιβιβαστήκαμε πριν τις τέσσερις, πιάνοντας κουβέντα με ένα παλιό ναυτικό που είχαμε γνωρίσει τη προηγούμενη αλλά και με τα παιδιά που δούλευαν εκεί. Λίγο μετά το πλοίο αναχώρησε για τη Κάρπαθο:

Κάνοντας ακόμα μια βόλτα για να μας δείξει το στενό πέρασμα μεταξύ των δύο νησιών, προσεγγίζοντας το όσο αυτό ήταν επιτρεπτό:

Αλλά και μια όμορφη παραλία σ’ εκείνη τη πλευρά:

Στο νησί μπορεί να μην κατοικούν πλέον άνθρωποι, ζουν όμως αρκετά είδη πτηνών και άγριων ζώων, ώστε να ανακηρυχθεί προστατευόμενη περιοχή Natura 2000. Αποτελεί επίσης διάσημο καταφύγιο για τις μεσογειακές φώκιες.
Επιστρέψαμε στο Διαφάνι στην ώρα μας, γεμάτοι ικανοποίηση για μια ακόμα εκδρομή σ’ ένα νησί που μπορείς να το δεις μόνο υπό αυτές τις συνθήκες, αφήνοντας μας εξαιρετικές παραστάσεις:

Μην αμελήσετε να το βάλετε στο πρόγραμμα όσοι βρεθείτε στη Κάρπαθο, θα εκπλαγείτε από τις ομορφιές του και θα περάσετε υπέροχα!
Last edited: