psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.095
- Likes
- 56.053
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φολέγανδρος
- Αντίπαρος
- Αντίπαρος ΙΙ
- Αμοργός
- Αμοργός ΙΙ
- Αμοργός ΙΙΙ
- Σίκινος
- Αστυπάλαια
- Αστυπάλαια ΙΙ
- Σέριφος
- Σχοινούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Ηρακλειά - Μικρές Κυκλάδες
- Δονούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Κίμωλος
- Ανάφη
- Σκύρος
- Χάλκη
- Λειψοί
- Λειψοί ΙΙ
- Λέρος
- Πάτμος
- Αγαθονήσι
- Τήλος
- Νίσυρος
- Σύμη
- Τέλενδος
- Κάλυμνος
- Ψέριμος
- Φούρνοι Κορσέων
- Παλαιό Τρίκερι Μαγνησίας
- Τριζόνια Φωκίδας
- Θηρασιά - Κυκλάδες
- Αρκιοί & Μάραθος Δωδεκανήσων
- Κάτω Κουφονήσι - Μικρές Κυκλάδες
- Αντι Επιλόγου
- Άγιος Ευστράτιος
- Καστελλόριζο (Μεγίστη)
- Φολέγανδρος ΙΙ
- Φούρνοι Κορσέων ΙΙ
- Θύμαινα Κορσέων
- Οινούσσες
- Ψαρά
- Κάσος
- Κάρπαθος
- Σαρία Δωδεκανήσου
- Αρκιοί
- Σαμοθράκη
- Κύθηρα (Τσιρίγο)
- Αντικύθηρα (Τσιριγότο)
- Ικαρία
- Ικαρία ΙΙ
- Γαύδος
- Μεγανήσι Ιονίου
- Αλόννησος
- Αμοργός ΙV
- Λέρος ΙV
- Λειψοί ΙΙΙ
- Παξοί
Σίκινος
Επίσκεψη : Αύγουστος 2012
Διάρκεια 1 μέρα και κάτι
Φτάσαμε γύρω στις 12 το πρωί στο λιμάνι της «Αλοπρόνοιας» (ή Ασπις πρόνοιας όπως την αποκαλούσε ο Κωστάκης και γελούσαμε σε όλο το ταξίδι) με χαμηλές είναι η αλήθεια προσδοκίες.
Η θολούρα που μας ακολουθούσε ήταν εμφανέστατη με όλα όσα έγιναν τη προηγούμενη νύχτα στη Φολέγανδρο, αν και το καφεδάκι στο κατάστρωμα του «Κοραής» στη διαδρομή διάρκειας μιας ώρας και κάτι βοήθησε σημαντικά.
Δεν ήμασταν έμπειροι σε τέτοιου είδους εκδρομές και εξορμήσεις, ως εκ τούτου δε ξέραμε τι θα πρωτοπρολάβουμε να κάνουμε έχοντας μόνο μια μέρα και κάτι στο νησί. Οι πληροφορίες που είχαμε συγκεντρώσει άλλωστε δεν ήταν και πολλές, μιας και η μικρούλα Σίκινος δεν είναι και πολύ φημισμένη ανάμεσα στις υπόλοιπες Κυκλάδες που βρίσκεται. Ευτυχώς θα πω εγώ...
Από τη πρώτη στιγμή που πατήσαμε καταλάβαμε ότι έχουμε να κάνουμε με κάτι το διαφορετικό, μιας και οι ρυθμοί ήταν απολύτως ήσυχοι και χαλαροί, κάτι που αποτελεί και χαρακτηριστικό του νησιού.
Παραλάβαμε το εξαιρετικό δωμάτιο μας, και αφού αφήσαμε τα πράγματα και φορέσαμε μαγιό,
πήγαμε στη στάση να πάρουμε το λεωφορείο, το οποίο ήταν το μόνο μέσο μετακίνησης του νησιού.
Αφού πέρασε πρώτα να παραλάβει κόσμο από τη Χώρα, χτισμένη και αυτή στα ορεινά και αθέατη από τη θάλασσα όπως της γειτονικής Φολεγάνδρου,
μας άφησε στη πιο γνωστή παραλία της Σίκινου, τον «Άγιο Γεώργιο» με τη χρυσή άμμο και τα καταγάλανα νερά:
Κάναμε τις βουτιές μας, την απαραίτητη σιέστα και ήπιαμε τις μπύρες μας από τη ταβέρνα ακριβώς από πάνω. Αν και καταμεσής του Αυγούστου, ο κόσμος ήταν λίγος:
Η επιστροφή μας το μεσημέρι στην Αλοπρόνοια, δεν είχε και πολλά περιθώρια ξεκούρασης μιας και το πρόγραμμα ήταν πολύ πιεσμένο. Ετοιμαστήκαμε στα γρήγορα και πήραμε το λεωφορείο, αυτή τη φορά με προορισμό τη χώρα. Ανηφορική και ιδιαίτερη, χτισμένη σε 2 λοφάκια, σε μαγεύει με το που πατάς το πόδι σου σ’ αυτήν:
Η απόλυτη Κυκλαδίτικη ομορφιά. Ο συνδυασμός της όμορφης αρχιτεκτονικής με τα λουλούδια και τη λιτότητα του χώρου. Μακράν η πιο ανόθευτη χώρα που είχα δει στις Κυκλάδες. Όσο δε για τη καθαριότητα, το κάτι άλλο. Να θέλεις να βγάλεις τα παπούτσια σου…
Κάθε στενάκι και κάτι άλλο, και ένα κρυμμένο μυστικό:
Περιπλανηθήκαμε, ήπιαμε μια μπυρίτσα και ξεκινήσαμε την ανάβαση για το «Μοναστήρι ζωοδόχου πηγής» που δεσπόζει χτισμένο στη κορυφή. Ακόμα μια ομοιότητα με τη Φολέγανδρο:
Στη διαδρομή ανέβηκα σε ένα εκκλησάκι για φωτογραφία στη σκεπή, κάτι που συνήθισα να κάνω στις -από τότε και μετά- επισκέψεις μου στις Κυκλάδες:
Ο δρόμος λίγο πιο κακοτράχαλος, ωστόσο με υπομονή φτάνεις άνετα μετά από λίγα λεπτά. Η θέα και εκεί μοναδική:
Για καλή μας τύχη, το μονοπάτι ήταν στολισμένο, και φτάνοντας μάθαμε ότι επρόκειτο για γάμο. Μπράβο στα παιδιά που διάλεξαν αυτό το μέρος, κάτι που άλλαξε τις ισορροπίες της μέρας στο νησί όπως θα εξηγήσω παρακάτω.
Δε μπορούσαμε να καθίσουμε και πάρα πολύ αν και θα το θέλαμε, έτσι πήραμε το δρόμο της επιστροφής:
Έπρεπε να μπούμε στο λεωφορείο για να επισκεφτούμε την «Επισκοπή», ένα εξαιρετικό ταφικό μνημείο της ρωμαϊκής περιόδου, το οποίο αργότερα μετατράπηκε σε χριστιανικό ναό, και αποτελεί εντυπωσιακό παλίμψηστο αρχαιότητας και μεσαίωνα, μοναδικό στον ελλαδικό χώρο. Το 2017 σε εργασίες συντήρησης ανακαλύφθηκε ο τάφος μιας επιφανούς γυναίκας του νησιού, κάτι το οποίο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο ναός ανεγέρθηκε για να αποτελέσει μαυσωλείο της:
Δεν είδαμε και πολλά πράγματα, καθώς δεν επιτρεπόταν για λόγους ασφαλείας η είσοδος στο ναό. Το κτίσμα πάντως για νησί Αιγαίου ήταν εντυπωσιακό:
Συνεχίσαμε, καθώς το λεωφορείο της γραμμής μας περίμενε όση ώρα βλέπαμε το μαυσωλείο, και μας αποβίβασε στο άλλο πολύ γνωστό αξιοθέατο της χώρας, το «Οινοποιείο Μάναλη», το οποίο δέχεται κόσμο από το 2008 και είναι σε μια πολύ όμορφη περιοχή κοντά στη χώρα, σε 400 μέτρα υψόμετρο. Εκεί μπορεί κανείς πέρα από τη ξενάγηση, να δοκιμάσει τις γνωστές ετικέτες του, από την αναβίωση του αμπελώνα με τις άνυδρες Κυκλαδίτικες ποικιλίες, και να δει τη καλλιέργεια του σταφυλιού στις λεγόμενες «πεζούλες», κάτι που γίνεται από την αρχαιότητα έως σήμερα:
Η θέα ήταν μοναδική, και το μέρος προσέδιδε μια γαλήνη, όπως και όλο το νησί άλλωστε:
Ρίχνοντας μια ματιά στα αμπέλια:
Δοκιμάσαμε πεπαλαιωμένο τσίπουρο από βαρέλι, εξαιρετικής γεύσης και ποιότητας, βλέποντας τον ήλιο να χάνεται πίσω απ’ τη Φολέγανδρο. Τι άλλο να θέλουμε…
Ξεκινήσαμε για τη χώρα με τα πόδια μιας και είχε νυχτώσει πλέον για τα καλά, και δεν υπήρχε λεωφορείο προς τα εκεί. Προηγουμένως μάθαμε σε συζήτηση με τον οδηγό, ότι ενώ κανονικά το δρομολόγιο Χώρα – Αλοπρόνοια σταματάει στις 12 το βράδυ, σήμερα λόγω του γάμου «μπορεί και 2, μπορεί και 3, μπορεί και πιο αργά φίλε»!
Περιττό να σας πω πόσο τα λατρεύω κάτι τέτοια στα νησιά.
Φτάσαμε στη χώρα μετά από λίγα λεπτά,
ώσπου με μία πρόχειρη αναζήτηση διαλέξαμε μια πολύ όμορφη ταβέρνα με μαγειρευτά και κληματαριά, ανάμεσα στα σοκάκια. Ιδεατή ατμόσφαιρα, και ακόμα καλύτερο το ντόπιο ροζέ κρασί που καταναλώσαμε με περίσσια όρεξη, όπως και το φαγητό. Ακόμα έχω να θυμάμαι από αυτό το σκηνικό συνολικά.
Συνεχίσαμε με βόλτες στη χώρα, και κατανάλωση άφθονης μπύρας,
ώσπου καταλήξαμε στη πλατεία στην οποία διεξάγονταν το γλέντι του γάμου. Καλεσμένοι φυσικά και οι περαστικοί σαν εμάς. Άλλο που δε θέλαμε βέβαια, να ακούσουμε τα βιολιά μας και να νιώσουμε ακόμα καλύτερα τη νησιώτικη κατάνυξη!
Η ώρα είχε περάσει, και ξεκινήσαμε για την Αλοπρόνοια. Η κούραση μας από τη μέρα ήταν αρκετά μεγάλη, όμως εμείς είχαμε αποφασίσει ότι και να γίνει με τα λεωφορεία να γυρίσουμε με τα πόδια για την εμπειρία, κάτι που συνηθίζουμε. Εξάλλου και να θέλαμε τα δρομολόγια είχαν τελειώσει, μιας και είχε παρέλθει και το εξτρά ωράριο.
Κατεβαίνοντας μες τα σκοτάδια όμως και μετά από αρκετά μέτρα, ακούμε φασαρία και μουσική. Πλησιάζοντας διαπιστώνουμε με χαρά ότι είχαμε ανακαλύψει το γνωστό αφτερ κλαμπάκι του νησιού, στο οποίο μαζευόντουσαν όλοι όσοι είχαν ξεμείνει. Ναι εκεί, στη μέση του πουθενά. Εννοείται ότι ξεχάσαμε κούραση, και με την απαιτούμενη αξιοπρέπεια που μας διακατέχει, ανοίξαμε τη πόρτα και μπήκαμε για ένα ποτάκι. Μάλιστα πέτυχαμε και τον οδηγό του λεωφορείου που μας κουβαλούσε όλη μέρα στο νησί, σε ρόλο μπάρμαν αυτή τη φορά να σερβίρει ποτά. Σουρεάλ και πολύ γέλιο εκατέρωθεν.
Καταφέραμε ξενυχτίσαμε και σε αυτό το νησάκι!
Το πρωί αποχωριστήκαμε το δωμάτιο, και περιμέναμε πίνοντας καφεδάκι το πλοίο που θα μας πήγαινε στην Ίο για να συνεχίσουμε τις διακοπές μας. Εδώ γράφτηκε και ο επίλογος του νησιού που μας άφησε άριστες εντυπώσεις και συνιστώ σε όλους την επίσκεψη σ’ αυτό.
Ποιότητα διακοπών, ησυχία, καλό φαγητό, απόλυτη αυθεντική Κυκλαδίτικη ομορφιά, καλοί άνθρωποι και ελάχιστος τουρισμός. Ελπίζω να μην έχουν αλλοιωθεί και πολλά μες τα χρόνια…
Υ.Γ. Το εκπληκτικό έθιμο με τα παιδάκια να βουτάνε στα απόνερα του πλοίου που φεύγει από τη Σίκινο είναι το κάτι άλλο. Πρέπει να το δείτε! Το βίντεο που ακολουθεί δεν είναι δικό μου, αλλά μικρή σημασία έχει:
Επίσκεψη : Αύγουστος 2012
Διάρκεια 1 μέρα και κάτι
Φτάσαμε γύρω στις 12 το πρωί στο λιμάνι της «Αλοπρόνοιας» (ή Ασπις πρόνοιας όπως την αποκαλούσε ο Κωστάκης και γελούσαμε σε όλο το ταξίδι) με χαμηλές είναι η αλήθεια προσδοκίες.

Η θολούρα που μας ακολουθούσε ήταν εμφανέστατη με όλα όσα έγιναν τη προηγούμενη νύχτα στη Φολέγανδρο, αν και το καφεδάκι στο κατάστρωμα του «Κοραής» στη διαδρομή διάρκειας μιας ώρας και κάτι βοήθησε σημαντικά.

Δεν ήμασταν έμπειροι σε τέτοιου είδους εκδρομές και εξορμήσεις, ως εκ τούτου δε ξέραμε τι θα πρωτοπρολάβουμε να κάνουμε έχοντας μόνο μια μέρα και κάτι στο νησί. Οι πληροφορίες που είχαμε συγκεντρώσει άλλωστε δεν ήταν και πολλές, μιας και η μικρούλα Σίκινος δεν είναι και πολύ φημισμένη ανάμεσα στις υπόλοιπες Κυκλάδες που βρίσκεται. Ευτυχώς θα πω εγώ...
Από τη πρώτη στιγμή που πατήσαμε καταλάβαμε ότι έχουμε να κάνουμε με κάτι το διαφορετικό, μιας και οι ρυθμοί ήταν απολύτως ήσυχοι και χαλαροί, κάτι που αποτελεί και χαρακτηριστικό του νησιού.

Παραλάβαμε το εξαιρετικό δωμάτιο μας, και αφού αφήσαμε τα πράγματα και φορέσαμε μαγιό,

πήγαμε στη στάση να πάρουμε το λεωφορείο, το οποίο ήταν το μόνο μέσο μετακίνησης του νησιού.

Αφού πέρασε πρώτα να παραλάβει κόσμο από τη Χώρα, χτισμένη και αυτή στα ορεινά και αθέατη από τη θάλασσα όπως της γειτονικής Φολεγάνδρου,

μας άφησε στη πιο γνωστή παραλία της Σίκινου, τον «Άγιο Γεώργιο» με τη χρυσή άμμο και τα καταγάλανα νερά:

Κάναμε τις βουτιές μας, την απαραίτητη σιέστα και ήπιαμε τις μπύρες μας από τη ταβέρνα ακριβώς από πάνω. Αν και καταμεσής του Αυγούστου, ο κόσμος ήταν λίγος:



Η επιστροφή μας το μεσημέρι στην Αλοπρόνοια, δεν είχε και πολλά περιθώρια ξεκούρασης μιας και το πρόγραμμα ήταν πολύ πιεσμένο. Ετοιμαστήκαμε στα γρήγορα και πήραμε το λεωφορείο, αυτή τη φορά με προορισμό τη χώρα. Ανηφορική και ιδιαίτερη, χτισμένη σε 2 λοφάκια, σε μαγεύει με το που πατάς το πόδι σου σ’ αυτήν:


Η απόλυτη Κυκλαδίτικη ομορφιά. Ο συνδυασμός της όμορφης αρχιτεκτονικής με τα λουλούδια και τη λιτότητα του χώρου. Μακράν η πιο ανόθευτη χώρα που είχα δει στις Κυκλάδες. Όσο δε για τη καθαριότητα, το κάτι άλλο. Να θέλεις να βγάλεις τα παπούτσια σου…


Κάθε στενάκι και κάτι άλλο, και ένα κρυμμένο μυστικό:



Περιπλανηθήκαμε, ήπιαμε μια μπυρίτσα και ξεκινήσαμε την ανάβαση για το «Μοναστήρι ζωοδόχου πηγής» που δεσπόζει χτισμένο στη κορυφή. Ακόμα μια ομοιότητα με τη Φολέγανδρο:

Στη διαδρομή ανέβηκα σε ένα εκκλησάκι για φωτογραφία στη σκεπή, κάτι που συνήθισα να κάνω στις -από τότε και μετά- επισκέψεις μου στις Κυκλάδες:


Ο δρόμος λίγο πιο κακοτράχαλος, ωστόσο με υπομονή φτάνεις άνετα μετά από λίγα λεπτά. Η θέα και εκεί μοναδική:


Για καλή μας τύχη, το μονοπάτι ήταν στολισμένο, και φτάνοντας μάθαμε ότι επρόκειτο για γάμο. Μπράβο στα παιδιά που διάλεξαν αυτό το μέρος, κάτι που άλλαξε τις ισορροπίες της μέρας στο νησί όπως θα εξηγήσω παρακάτω.

Δε μπορούσαμε να καθίσουμε και πάρα πολύ αν και θα το θέλαμε, έτσι πήραμε το δρόμο της επιστροφής:


Έπρεπε να μπούμε στο λεωφορείο για να επισκεφτούμε την «Επισκοπή», ένα εξαιρετικό ταφικό μνημείο της ρωμαϊκής περιόδου, το οποίο αργότερα μετατράπηκε σε χριστιανικό ναό, και αποτελεί εντυπωσιακό παλίμψηστο αρχαιότητας και μεσαίωνα, μοναδικό στον ελλαδικό χώρο. Το 2017 σε εργασίες συντήρησης ανακαλύφθηκε ο τάφος μιας επιφανούς γυναίκας του νησιού, κάτι το οποίο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο ναός ανεγέρθηκε για να αποτελέσει μαυσωλείο της:

Δεν είδαμε και πολλά πράγματα, καθώς δεν επιτρεπόταν για λόγους ασφαλείας η είσοδος στο ναό. Το κτίσμα πάντως για νησί Αιγαίου ήταν εντυπωσιακό:


Συνεχίσαμε, καθώς το λεωφορείο της γραμμής μας περίμενε όση ώρα βλέπαμε το μαυσωλείο, και μας αποβίβασε στο άλλο πολύ γνωστό αξιοθέατο της χώρας, το «Οινοποιείο Μάναλη», το οποίο δέχεται κόσμο από το 2008 και είναι σε μια πολύ όμορφη περιοχή κοντά στη χώρα, σε 400 μέτρα υψόμετρο. Εκεί μπορεί κανείς πέρα από τη ξενάγηση, να δοκιμάσει τις γνωστές ετικέτες του, από την αναβίωση του αμπελώνα με τις άνυδρες Κυκλαδίτικες ποικιλίες, και να δει τη καλλιέργεια του σταφυλιού στις λεγόμενες «πεζούλες», κάτι που γίνεται από την αρχαιότητα έως σήμερα:


Η θέα ήταν μοναδική, και το μέρος προσέδιδε μια γαλήνη, όπως και όλο το νησί άλλωστε:


Ρίχνοντας μια ματιά στα αμπέλια:

Δοκιμάσαμε πεπαλαιωμένο τσίπουρο από βαρέλι, εξαιρετικής γεύσης και ποιότητας, βλέποντας τον ήλιο να χάνεται πίσω απ’ τη Φολέγανδρο. Τι άλλο να θέλουμε…



Ξεκινήσαμε για τη χώρα με τα πόδια μιας και είχε νυχτώσει πλέον για τα καλά, και δεν υπήρχε λεωφορείο προς τα εκεί. Προηγουμένως μάθαμε σε συζήτηση με τον οδηγό, ότι ενώ κανονικά το δρομολόγιο Χώρα – Αλοπρόνοια σταματάει στις 12 το βράδυ, σήμερα λόγω του γάμου «μπορεί και 2, μπορεί και 3, μπορεί και πιο αργά φίλε»!
Περιττό να σας πω πόσο τα λατρεύω κάτι τέτοια στα νησιά.
Φτάσαμε στη χώρα μετά από λίγα λεπτά,


ώσπου με μία πρόχειρη αναζήτηση διαλέξαμε μια πολύ όμορφη ταβέρνα με μαγειρευτά και κληματαριά, ανάμεσα στα σοκάκια. Ιδεατή ατμόσφαιρα, και ακόμα καλύτερο το ντόπιο ροζέ κρασί που καταναλώσαμε με περίσσια όρεξη, όπως και το φαγητό. Ακόμα έχω να θυμάμαι από αυτό το σκηνικό συνολικά.

Συνεχίσαμε με βόλτες στη χώρα, και κατανάλωση άφθονης μπύρας,


ώσπου καταλήξαμε στη πλατεία στην οποία διεξάγονταν το γλέντι του γάμου. Καλεσμένοι φυσικά και οι περαστικοί σαν εμάς. Άλλο που δε θέλαμε βέβαια, να ακούσουμε τα βιολιά μας και να νιώσουμε ακόμα καλύτερα τη νησιώτικη κατάνυξη!


Η ώρα είχε περάσει, και ξεκινήσαμε για την Αλοπρόνοια. Η κούραση μας από τη μέρα ήταν αρκετά μεγάλη, όμως εμείς είχαμε αποφασίσει ότι και να γίνει με τα λεωφορεία να γυρίσουμε με τα πόδια για την εμπειρία, κάτι που συνηθίζουμε. Εξάλλου και να θέλαμε τα δρομολόγια είχαν τελειώσει, μιας και είχε παρέλθει και το εξτρά ωράριο.
Κατεβαίνοντας μες τα σκοτάδια όμως και μετά από αρκετά μέτρα, ακούμε φασαρία και μουσική. Πλησιάζοντας διαπιστώνουμε με χαρά ότι είχαμε ανακαλύψει το γνωστό αφτερ κλαμπάκι του νησιού, στο οποίο μαζευόντουσαν όλοι όσοι είχαν ξεμείνει. Ναι εκεί, στη μέση του πουθενά. Εννοείται ότι ξεχάσαμε κούραση, και με την απαιτούμενη αξιοπρέπεια που μας διακατέχει, ανοίξαμε τη πόρτα και μπήκαμε για ένα ποτάκι. Μάλιστα πέτυχαμε και τον οδηγό του λεωφορείου που μας κουβαλούσε όλη μέρα στο νησί, σε ρόλο μπάρμαν αυτή τη φορά να σερβίρει ποτά. Σουρεάλ και πολύ γέλιο εκατέρωθεν.
Καταφέραμε ξενυχτίσαμε και σε αυτό το νησάκι!
Το πρωί αποχωριστήκαμε το δωμάτιο, και περιμέναμε πίνοντας καφεδάκι το πλοίο που θα μας πήγαινε στην Ίο για να συνεχίσουμε τις διακοπές μας. Εδώ γράφτηκε και ο επίλογος του νησιού που μας άφησε άριστες εντυπώσεις και συνιστώ σε όλους την επίσκεψη σ’ αυτό.
Ποιότητα διακοπών, ησυχία, καλό φαγητό, απόλυτη αυθεντική Κυκλαδίτικη ομορφιά, καλοί άνθρωποι και ελάχιστος τουρισμός. Ελπίζω να μην έχουν αλλοιωθεί και πολλά μες τα χρόνια…
Υ.Γ. Το εκπληκτικό έθιμο με τα παιδάκια να βουτάνε στα απόνερα του πλοίου που φεύγει από τη Σίκινο είναι το κάτι άλλο. Πρέπει να το δείτε! Το βίντεο που ακολουθεί δεν είναι δικό μου, αλλά μικρή σημασία έχει:
Last edited: