psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.095
- Likes
- 56.054
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φολέγανδρος
- Αντίπαρος
- Αντίπαρος ΙΙ
- Αμοργός
- Αμοργός ΙΙ
- Αμοργός ΙΙΙ
- Σίκινος
- Αστυπάλαια
- Αστυπάλαια ΙΙ
- Σέριφος
- Σχοινούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Ηρακλειά - Μικρές Κυκλάδες
- Δονούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Κίμωλος
- Ανάφη
- Σκύρος
- Χάλκη
- Λειψοί
- Λειψοί ΙΙ
- Λέρος
- Πάτμος
- Αγαθονήσι
- Τήλος
- Νίσυρος
- Σύμη
- Τέλενδος
- Κάλυμνος
- Ψέριμος
- Φούρνοι Κορσέων
- Παλαιό Τρίκερι Μαγνησίας
- Τριζόνια Φωκίδας
- Θηρασιά - Κυκλάδες
- Αρκιοί & Μάραθος Δωδεκανήσων
- Κάτω Κουφονήσι - Μικρές Κυκλάδες
- Αντι Επιλόγου
- Άγιος Ευστράτιος
- Καστελλόριζο (Μεγίστη)
- Φολέγανδρος ΙΙ
- Φούρνοι Κορσέων ΙΙ
- Θύμαινα Κορσέων
- Οινούσσες
- Ψαρά
- Κάσος
- Κάρπαθος
- Σαρία Δωδεκανήσου
- Αρκιοί
- Σαμοθράκη
- Κύθηρα (Τσιρίγο)
- Αντικύθηρα (Τσιριγότο)
- Ικαρία
- Ικαρία ΙΙ
- Γαύδος
- Μεγανήσι Ιονίου
- Αλόννησος
- Αμοργός ΙV
- Λέρος ΙV
- Λειψοί ΙΙΙ
- Παξοί
Παξοί
Επίσκεψη : Σεπτέμβριος/Οκτώβριος 2023
Διάρκεια: 2 ημέρες
Ήταν να μη γίνει το ντεμπούτο του Ιονίου σ’ αυτή την ιστορία… Μόλις λίγα κεφάλαια πιο πριν κατά την εξιστόρηση της εκδρομής στο Μεγανήσι, έγραφα πως ελπίζω στο άμεσο μέλλον οι ενότητες του Ιονίου να πολλαπλασιαστούν. Και να που στο παρά ένα, στο «σχεδόν» καλοκαίρι του 2023 ήρθε να προστεθεί άλλη μία, για μια πολύ ξεχωριστή, διάσημη και ιδιαίτερη συστάδα νήσων όπως οι Παξοί.
Δε σας κρύβω ότι ίσως αυτός είναι ο μόνος τρόπος -σε περίπτωση πάντα που θέλεις να τη βγάλεις οικονομικά- μιας και όπως είναι γνωστό αυτός ο προορισμός κατατάσσεται στους ιδιαίτερα ακριβούς της χώρας μας. Αυτομάτως το μέρος αυτό λοιπόν είχε μπει στην αντίστοιχη λίστα (Σύμη, Χάλκη, Καστελόριζο και άλλα διασημότερα) που ως επί το πλείστον ενδείκνυνται για επίσκεψη μετά τις 15 του Σεπτέμβρη. Βέβαια εδώ δε μιλάμε για νότο αλλά για Ιόνιο, που ο καιρός ανά πάσα στιγμή μπορεί να μην αποδειχτεί σύμμαχος τέτοια εποχή αλλά και το ρίσκο είναι στο πρόγραμμα, πόσο μάλλον όταν ακουμπάς στο ταξίδι σου και τον Οκτώβρη.
Επρόκειτο όμως γι’ ακόμα ένα νησιώτικο απωθημένο που μπήκε επιτέλους στον μακροσκελέστατο κατάλογο όσων έχω δει, νιώθοντας τυχερός που το κατάφερα ειδικότερα τώρα που οι Παξοί είναι ακόμη περισσότερο στα πάνω τους λόγω της γνωστής πολύ ωραίας σειράς του Παπακαλιάτη. Χάρηκα επίσης διπλά μιας και όλες οι συνθήκες ευνόησαν ώστε να δούμε το μέρος όπως πρέπει, χωρίς υπερβολικό κόσμο και τουρισμό, κάτι που μας βοήθησε να αντιληφθούμε την υψηλή του ποιότητα.
Για πάμε να δούμε πως.
Ημέρα πρώτη
Σάββατο πρωί με καφέ στο χέρι και hangover, τι πιο σύνηθες θα πει κανείς πόσο μάλλον μετά από διανυκτέρευση στα Γιάννινα, αγναντεύοντας από το κατάστρωμα του πλοίου την Ηγουμενίτσα και την απέναντι νότια πλευρά της Κέρκυρας:
Η θάλασσα; Λάδι, να την πιείς στο ποτήρι, σ’ ένα υπέροχο νησιωτικό δρομολόγιο με ωραίες εικόνες:
Μιάμιση μόνο ώρα μας χώριζε από το νησί που πέρασε νεράκι, δένοντας στο λιμάνι των Παξών που βρίσκεται λίγο έξω απ’ το Γαΐο (πρωτεύουσα) κι απέναντι από την νησίδα Παναγιά, με την ομώνυμη εκκλησία:
Παίζει να μη πρόλαβα να βάλω καν την τρίτη ταχύτητα οδηγώντας λίγα μέτρα, όταν αναγκαστικά έβγαλα δεξί φλας για να κάνω στάση. Όχι πείτε μου, χάνεται τέτοια φωτογραφία; Το γνωστό σημείο θέασης του Γαΐου και πλάι η άλλη κατάφυτη νησίδα του Αγίου Νικολάου:
Δυσκολευτήκαμε λίγο να βρούμε το διαμέρισμα που θα μέναμε, έπρεπε να παρκάρουμε και λίγα μέτρα πιο μακριά, ωστόσο παρόλη την κούραση και την αυπνία βγήκαμε για την πρώτη αναγνωριστική βόλτα στην πολύ όμορφη Χώρα των Παξών. Εξάλλου χρόνος για χάσιμο δεν υπήρχε, με τις πρώτες κιόλας εικόνες να μας κάνουν καλή εντύπωση:
Προσπεράσαμε την κεντρική εκκλησία της Αναλήψεως και βγήκαμε στον παραλιακό δρόμο, στον οποίο ευτυχώς απαγορεύονται τα αυτοκίνητα για πολλές ώρες της ημέρας:
Αφού ψαχτήκαμε λίγο για τις εκδρομές που τυχόν θα κάναμε την επομένη, βολτάραμε παραλιακά, πίνοντας παράλληλα και μια μπυρίτσα για να πατήσουμε κι επισήμως στο νησί:
Ο καιρός θαυμάσιος, σχεδόν 30 βαθμοί την τελευταία μέρα του Σεπτέμβρη με τα εκδρομικά από τις απέναντι πολυσύχναστες πόλεις και τα νησιά να πηγαινοέρχονται συνεχώς:
Μια μικρή παράκαμψη στα στενάκια με τα τουριστικά είδη ήταν απαραίτητη, πριν ξαναβγούμε και πάλι στον παραλιακό δρόμο:
Εκεί είδαμε το μνημείο πεσόντων,
αλλά και το γνωστό άγαλμα του Παξινού εθνομάρτυρα του 1821 Γεώργιου Ανεμογιάννη:
Μπορεί οι Παξοί να μη πέρασαν υπό Οθωμανική κατοχή, ωστόσο οι κάτοικοι του Ιονίου έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην επανάσταση. Αντίστοιχο άγαλμα του Ανεμογιάννη θα βρείτε και στη Ναύπακτο, μιας κι εκεί θυσιάστηκε στην προσπάθεια του να πυρπολήσει τον Οθωμανικό στόλο.
Με αυτά και μ’ εκείνα πήραμε το δρόμο της επιστροφής προς το αυτοκίνητο προκειμένου να συνεχίσουμε το πρόγραμμα της ημέρας, περνώντας και πάλι μέσα από τα όμορφα και ιδιαίτερα στενάκια του Γαΐου,
Αλλά και την εκκλησία της Αγίας τριάδας, στρυμωγμένη ανάμεσα σε άλλα οικήματα:
Λέω και ξαναλέω για αμάξι, κι ευκαιρία να πω κάπου εδώ ότι είναι άκρως απαραίτητο ακόμα και σε ένα μικρό φαινομενικά νησί όπως οι Παξοί, λόγω αποστάσεων αλλά και μορφολογίας.
Οι διαδρομές ανάμεσα σε δέντρα και κατάφυτα χωράφια με ελιές (κληρονομιά των Ενετών) μου θύμισαν τις αντίστοιχες στο Μεγανήσι πριν λίγους μήνες:
Πρώτη μας στάση στο άκρο του νησιού και το «Μογκονήσι» όπου και καλά θα βρίσκαμε παραλία… Αυτό το τεχνητό δημιούργημα είναι μόνο για να το πουλάνε σε κάτι Εγγλεζάρες που δεν είδαν παραλία στη ζωή τους όπως είπε σοφά ο Νίκος. Δύο καφεδάκια στο μισάωρο για ανασύνταξη δυνάμεων και συνέχεια του προγράμματος μας:
Ένα πρόγραμμα που θα διορθώνονταν παρκάροντας στην αρχή του μικρού μονοπατιού για την «Κακή Λαγκάδα» λίγα λεπτά αργότερα:
Τώρα μάλιστα, βοτσαλωτή παραλία όπως οι περισσότερες στο νησί, πράσινο, και χαρακτηριστικό χρώμα νερών του Ιονίου. Ένα απολαυστικό μπάνιο που δε θέλαμε να τελειώσει.
Το τραπέζι μας περίμενε, οι παγωμένες Νύμφες κατέφθασαν γρήγορα κι ακολούθησε ο απαραίτητος μεζές, την ώρα που τα ηχεία από μέσα έπαιζαν δυνατά μουσική του Μάρκου:
Χρειάζεται κάτι άλλο για να νιώσεις την απόλυτη ευτυχία; Όπως καταλαβαίνετε πιάσαμε νύχτα..
Επιστρέψαμε στο σπίτι και ετοιμαστήκαμε με την ησυχία μας πίνοντας ποτάκια, προκειμένου να βγούμε και μια βόλτα στην πρωτεύουσα:
Οι εκδρομείς είχαν αναχωρήσει εδώ και ώρα βέβαια, δίνοντας τη θέση τους κυρίως στους ντόπιους και τους λιγοστούς τουρίστες του νησιού:
Δεν αργήσαμε να βρούμε το μόνο μπαράκι που συγκέντρωνε την κίνηση, του οποίου τη μπάρα τιμήσαμε δεόντως…
Ημέρα δεύτερη
Πρωινό σχετικά ξύπνημα και χωρίς χρονοτριβές κατέβασμα στο Γαΐο προκειμένου να οργανωθούμε, να πιούμε το καφεδάκι μας και να φάμε κάτι. Δε ξέρω πως σας φαίνονται εσάς οι φθινοπωρινές εικόνες του νησιού την Κυριακή 1η του Οκτώβρη, εμένα πάντως μ’ ενθουσίασαν:
Ψωνίσαμε τις προμήθειες μας, εκδώσαμε το εισιτήριο κόστους 20€ κατ’ άτομο και ένα τέταρτο πριν τις 12 ήμασταν πάνω στη βάρκα που σε λίγα λεπτά θα ξεκινούσε το καθιερωμένο δρομολόγιο της:
Προσπαθώντας με λίγη δυσκολία να ισορροπήσω υπό τις συνθήκες πλεύσης κατάφερα να πάρω ορισμένες πολύ όμορφες λήψεις αναχωρώντας απ’ το Γαΐο:
Η πορεία μας ήταν παράλληλη με το νησί των Παξών, περνώντας μπροστά από τις βραχώδεις παραλίες του νησιού ιδιωτικές και μη, αλλά και από το στενό πέρασμα μεταξύ της βραχονησίδας που οδηγεί σε πιο ανοικτή θάλασσα:
Μέσα σε 20 λεπτά είχαμε προσεγγίσει την νήσο του Αντίπαξου, που ήταν άλλωστε και ο μεγάλος στόχος για το πρώτο μισό της ημέρας. Η βάρκα σταμάτησε αρχικά στην οργανωμένη παραλία «Βρίκα» με τα πρασινωπά νερά, στην οποία κατέβηκε κάποιος κόσμος αλλά όχι εμείς:
Λίγος ακόμα χρόνος πλεύσης δίπλα από τις βραχώδεις ακτές μας χώριζε άλλωστε από τη μεγαλύτερη διασημότητα των Αντίπαξων που άρχισε δειλά να φαίνεται στο βάθος:
Παραλία «Βουτούμι», γνωστή και μη εξαιρετέα, με τις συζητήσεις και τις αναφορές γύρω απ’ το όνομα της να είναι πάμπολλες όπως πολύ καλά γνωρίζετε. Μπλουμ:
Κατεβήκαμε από τη μικρή προβλήτα και αφού σιγουρευτήκαμε για το πρόγραμμα της επιστροφής, πιάσαμε ένα ωραίο σημείο στην παραλία:
Οι 30 βαθμοί παρόλο που βαδίζαμε ήδη στο φθινόπωρο μας έδωσαν την αφορμή (άλλο που δε θέλαμε) ν’ ανοίξουμε την πρώτη γύρα με μπύρες από το φορητό μας ψυγείο, παράλληλα με τις πρώτες βουτιές, την ίδια ώρα που εγώ προσπαθούσα ν’ αποτυπώσω φωτογραφικά αυτό το μεγαλείο:
Μεγάλες κουβέντες τύπου «η καλύτερη παραλία» δε χρειάζεται να λέμε για μια χώρα σαν τη δική μας, ωστόσο η συγκεκριμένη μπήκε στη δική μου κορυφαία 20αδα, αν και πάλι το νούμερο είναι μικρό για να τις χωρέσει όλες όσες βάζω στην ίδια τάξη.
Ευχαριστηθήκαμε όσο προλαβαίναμε και συνεχίσαμε εξερευνώντας και φωτογραφίζοντας κι από τις άλλες πλευρές:
Καταλήξαμε ότι δε περίσσευε χρόνος για το υπόλοιπο νησί –δεν είχε και νόημα- μιας και το πρόγραμμα μας ήταν περιορισμένο. Έτσι κινήσαμε προς τη γνωστή ταβέρνα πάνω από την παραλία για τη θέα, διαπιστώνοντας πως ήταν κλειστή, καταλήγοντας νομοτελειακά στο bar – restaurant πίσω ακριβώς για μια παγωμένη:
Μια τελευταία βουτιά ήταν αρκετή για να πάρουμε κουράγιο για τη συνέχεια, μιας και είχαμε αποφασίσει να επιστρέψουμε με το μεσημεριανό δρομολόγιο προς τους Παξούς, όπου είχαμε πολλά ακόμη να δούμε:
Η επιστροφή βέβαια οφείλω να πω ότι ήταν ακόμη καλύτερη, κάνοντας μικρές στάσεις σε σημεία με καταγάλανα νερά αλλά και μία από τις πολλές και περίφημες σπηλιές του νησιού που βρίσκονται στο δυτικό του μέρος και είναι επισκέψιμες μόνο από θαλάσσης:
Εξίσου ωραίο ήταν και το πέρασμα από την ιδιωτική νησίδα «Καλτσονήσι», υπό τη σκιά των ιδιωτικών βιλών, μία εκ των οποίων ανήκει στον μεγαλομέτοχο της Γιουβέντους απ’ ότι μας πληροφόρησε ο καπετάνιος:
Γύρω στις τρεις ήμασταν και πάλι στον Γαΐο, με τις καιρικές συνθήκες να εξακολουθούν να είναι θαυμάσιες. Ήπιαμε μια σύντομη μπύρα παραλιακά και σχεδιάσαμε άμεσα τη συνέχεια:
Αυτό όμως που δεν είχαμε υπολογίσει καλά ήταν η φορά του ήλιου στο νησί, που σε σχέση με την διαθέσιμη ηλιοφάνεια του Οκτώβρη, καθιστούσε ανώφελη την επίσκεψη σε κάποιες παραλίες.
Κάναμε την προσπάθεια μας, ακολουθήσαμε δύσκολους δρόμους και τελικά βάσει λογικής καταλήξαμε στο «Μονοδένδρι» για την τελευταία βουτιά του 2023 αλλά σίγουρα όχι την τελευταία μπύρα την οποία ήπιαμε στο μπαρ άνωθεν:
Με τον ήλιο να ‘χει πάρει την κάτω βόλτα, μπήκαμε βιαστικά στο αυτοκίνητο προκειμένου να συνεχίσουμε. Είχαμε πολλά να κάνουμε ακόμη, όχι όμως αρκετό χρόνο πλέον μπροστά μας, με τον οικισμό της Λάκκας στα βόρεια του νησιού να αποτελεί την επόμενη μας επίσκεψη:
Όμορφος οικισμός και αυτός, με πλατείες, πεζόδρομο και πάρα πολλά σκάφη δεμένα στην προβλήτα του:
Για όσους έχουν παρακολουθήσει το «Μαέστρο» για το οποίο γίνεται και πολύς λόγος, εδώ θα βρουν το κτήριο που φιλοξενεί το μουσικό εργαστήρι της σειράς:
Ήμασταν σε διαδικασία βόλτας στα στενάκια, όταν από κάπου η θεσπέσια μελωδία του «Dust in the wind» των Kansas πλημμύρησε το όμορφο αυτό απόγευμα.
Περπατούσαμε ήδη το δρόμο της επιστροφής όταν διαπιστώσαμε ότι η ώρα είναι έξι.
– Άνοιξε ρε φίλε το καφενείο, δε γίνεται να μη πιούμε ένα σε τέτοια μαγαζάρα!
Ακόμα ένα υπέροχο κατάστημα στο νησί από κείνα που μας αρέσει να βρίσκουμε. Μπήκα να το φωτογραφίσω και να παραγγείλω 2 παγωμένες ως όφειλα:
Οριακά σχεδόν όσον αφορά το φως της ημέρας βρεθήκαμε λίγο μετά στον οικισμό του Λόγγου, όπου για να λέμε την αλήθεια δεν ήταν και πολύ μακριά. Παρκάραμε παραλιακά και ξεκινήσαμε τις βόλτες για να δούμε κι αυτό το χωριό:
Όμορφο μέρος και σίγουρα πιο ήσυχο από τα υπόλοιπα, βγάζοντας μας αμέσως μια ιδιαίτερη ποιότητα, κάτι που ήταν εύκολο να διαπιστώσει κανείς:
Μια παγωμένη μπυρίτσα δε θα μπορούσε να μας γλιτώσει ούτε σ’ αυτό το μέρος, περιμένοντας λίγο αργότερα το φαγητό να ετοιμαστεί συζητώντας παράλληλα για τους Παξούς και τη σεζόν με την ιδιοκτήτρια του σουβλατζίδικου, με το σκοτάδι να έρχεται αναπόφευκτα:
Τι κρίμα που ο δρόμος της επιστροφής μας περνούσε πάλι από τον οικισμό των «Μαγαζιών», πολύ στεναχωρέθηκα. Έβγαλα φλας χωρίς να ρωτήσω λίγα μέτρα πριν τον «Μπουρνάο» στον οποίο μια επίσκεψη δεν είναι ποτέ χαμένη. Ήπιαμε τις μπυρίτσες (και τις μαστίχες μας) μέσα αυτή τη φορά, με τον Λευτέρη να γίνεται φίλος μας και να αποτελεί σίγουρα τη μασκότ του καφενέ:
Η μεγάλη αυτή μέρα έκλεισε με ένα πολύ ωραίο βράδυ, με ποτάκια στο μπαλκόνι μας αρχικά και στη συνέχεια στο «καλημέρα», δοκιμάζοντας την σπεσιαλιτέ του μπάρμαν που δεν ήταν άλλη από τα υποβρύχια.
Ωραία πράγματα, ωραίες νύχτες στο Ιόνιο.
Ημέρα Τρίτη – αναχώρηση
Η πολύ χρήσιμη καθημερινή, η μέρα της άδειας είχε έρθει. Μια μέρα που ούτε αυτή θύμιζε σε κάτι πως δεν ήταν καλοκαίρι.
Με διάφορες τέτοιες σκέψεις κοιτούσα απ’ το μπαλκόνι τον Γαΐο, λίγο πριν αφήσουμε το διαμέρισμα. Αφήσαμε τα πράγματα στ’ αμάξι και ξεχυθήκαμε στους δρόμους για μερικές ακόμη βόλτες και πρωινό, κατεβαίνοντας από την εκκλησία των Αγίων Αποστόλων που πριν λίγες στιγμές έβλεπα από ψηλά:
Είχα επιλέξει ορθά να κατέβουμε προς το κέντρο του Γαΐου από αυτή τη διαδρομή, εξερευνώντας κι αυτές τις όμορφες γειτονιές της πρωτεύουσας του νησιού:
Ηλιόλουστη μέρα με αμιγώς Επτανησιακές εικόνες, στενάκια κι απλωμένες μπουγάδες:
Όλοι περιμένουν να πάρουν το πρωινό τους, το ίδιο κι εμείς στον κλασσικό φούρνο της πλατείας:
Περιπλανηθήκαμε για λίγο στα στενάκια αναζητώντας παράλληλα και κάποιο αναμνηστικό απ’ το νησί. Ακόμα και οι παρακμιακές εικόνες έχουν την ομορφιά τους εδώ:
Βγαίνοντας για μια τελευταία βόλτα και στην παραλιακή, την ώρα που τα πλοιάρια άρχισαν να ξεφορτώνουν τους τουρίστες από τα διπλανά μέρη:
Ένα παγωμένο καφεδάκι στο αγαπημένο μας μαγαζί ήταν άκρως απαραίτητο πριν αναχωρήσουμε, μιας και η ώρα πλησίαζε:
Το πλοίο ήταν κιόλας δεμένο στο λιμάνι και μας περίμενε, προκειμένου να πλεύσει σε μια θάλασσα – λάδι όπως τη μέρα που ερχόμασταν, αρχικά για τις απέναντι ακτές της Ηγουμενίτσας και κατόπιν για την Κέρκυρα:
Άφηνα πίσω μου τους Παξούς με μια γλυκιά αίσθηση αλλά και ικανοποίηση που είχα καταφέρει επιτέλους να τους δω:
Αν έφτασαν οι δύο μέρες για το νησί;
Δε νομίζω, και με τις εκκρεμότητες σ’ αυτό να είναι αρκετές, θα περιμένω απλά την κατάλληλη ευκαιρία…
Επίσκεψη : Σεπτέμβριος/Οκτώβριος 2023
Διάρκεια: 2 ημέρες
Ήταν να μη γίνει το ντεμπούτο του Ιονίου σ’ αυτή την ιστορία… Μόλις λίγα κεφάλαια πιο πριν κατά την εξιστόρηση της εκδρομής στο Μεγανήσι, έγραφα πως ελπίζω στο άμεσο μέλλον οι ενότητες του Ιονίου να πολλαπλασιαστούν. Και να που στο παρά ένα, στο «σχεδόν» καλοκαίρι του 2023 ήρθε να προστεθεί άλλη μία, για μια πολύ ξεχωριστή, διάσημη και ιδιαίτερη συστάδα νήσων όπως οι Παξοί.
Δε σας κρύβω ότι ίσως αυτός είναι ο μόνος τρόπος -σε περίπτωση πάντα που θέλεις να τη βγάλεις οικονομικά- μιας και όπως είναι γνωστό αυτός ο προορισμός κατατάσσεται στους ιδιαίτερα ακριβούς της χώρας μας. Αυτομάτως το μέρος αυτό λοιπόν είχε μπει στην αντίστοιχη λίστα (Σύμη, Χάλκη, Καστελόριζο και άλλα διασημότερα) που ως επί το πλείστον ενδείκνυνται για επίσκεψη μετά τις 15 του Σεπτέμβρη. Βέβαια εδώ δε μιλάμε για νότο αλλά για Ιόνιο, που ο καιρός ανά πάσα στιγμή μπορεί να μην αποδειχτεί σύμμαχος τέτοια εποχή αλλά και το ρίσκο είναι στο πρόγραμμα, πόσο μάλλον όταν ακουμπάς στο ταξίδι σου και τον Οκτώβρη.
Επρόκειτο όμως γι’ ακόμα ένα νησιώτικο απωθημένο που μπήκε επιτέλους στον μακροσκελέστατο κατάλογο όσων έχω δει, νιώθοντας τυχερός που το κατάφερα ειδικότερα τώρα που οι Παξοί είναι ακόμη περισσότερο στα πάνω τους λόγω της γνωστής πολύ ωραίας σειράς του Παπακαλιάτη. Χάρηκα επίσης διπλά μιας και όλες οι συνθήκες ευνόησαν ώστε να δούμε το μέρος όπως πρέπει, χωρίς υπερβολικό κόσμο και τουρισμό, κάτι που μας βοήθησε να αντιληφθούμε την υψηλή του ποιότητα.
Για πάμε να δούμε πως.
Ημέρα πρώτη
Σάββατο πρωί με καφέ στο χέρι και hangover, τι πιο σύνηθες θα πει κανείς πόσο μάλλον μετά από διανυκτέρευση στα Γιάννινα, αγναντεύοντας από το κατάστρωμα του πλοίου την Ηγουμενίτσα και την απέναντι νότια πλευρά της Κέρκυρας:


Η θάλασσα; Λάδι, να την πιείς στο ποτήρι, σ’ ένα υπέροχο νησιωτικό δρομολόγιο με ωραίες εικόνες:


Μιάμιση μόνο ώρα μας χώριζε από το νησί που πέρασε νεράκι, δένοντας στο λιμάνι των Παξών που βρίσκεται λίγο έξω απ’ το Γαΐο (πρωτεύουσα) κι απέναντι από την νησίδα Παναγιά, με την ομώνυμη εκκλησία:


Παίζει να μη πρόλαβα να βάλω καν την τρίτη ταχύτητα οδηγώντας λίγα μέτρα, όταν αναγκαστικά έβγαλα δεξί φλας για να κάνω στάση. Όχι πείτε μου, χάνεται τέτοια φωτογραφία; Το γνωστό σημείο θέασης του Γαΐου και πλάι η άλλη κατάφυτη νησίδα του Αγίου Νικολάου:

Δυσκολευτήκαμε λίγο να βρούμε το διαμέρισμα που θα μέναμε, έπρεπε να παρκάρουμε και λίγα μέτρα πιο μακριά, ωστόσο παρόλη την κούραση και την αυπνία βγήκαμε για την πρώτη αναγνωριστική βόλτα στην πολύ όμορφη Χώρα των Παξών. Εξάλλου χρόνος για χάσιμο δεν υπήρχε, με τις πρώτες κιόλας εικόνες να μας κάνουν καλή εντύπωση:


Προσπεράσαμε την κεντρική εκκλησία της Αναλήψεως και βγήκαμε στον παραλιακό δρόμο, στον οποίο ευτυχώς απαγορεύονται τα αυτοκίνητα για πολλές ώρες της ημέρας:


Αφού ψαχτήκαμε λίγο για τις εκδρομές που τυχόν θα κάναμε την επομένη, βολτάραμε παραλιακά, πίνοντας παράλληλα και μια μπυρίτσα για να πατήσουμε κι επισήμως στο νησί:


Ο καιρός θαυμάσιος, σχεδόν 30 βαθμοί την τελευταία μέρα του Σεπτέμβρη με τα εκδρομικά από τις απέναντι πολυσύχναστες πόλεις και τα νησιά να πηγαινοέρχονται συνεχώς:


Μια μικρή παράκαμψη στα στενάκια με τα τουριστικά είδη ήταν απαραίτητη, πριν ξαναβγούμε και πάλι στον παραλιακό δρόμο:


Εκεί είδαμε το μνημείο πεσόντων,

αλλά και το γνωστό άγαλμα του Παξινού εθνομάρτυρα του 1821 Γεώργιου Ανεμογιάννη:

Μπορεί οι Παξοί να μη πέρασαν υπό Οθωμανική κατοχή, ωστόσο οι κάτοικοι του Ιονίου έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην επανάσταση. Αντίστοιχο άγαλμα του Ανεμογιάννη θα βρείτε και στη Ναύπακτο, μιας κι εκεί θυσιάστηκε στην προσπάθεια του να πυρπολήσει τον Οθωμανικό στόλο.

Με αυτά και μ’ εκείνα πήραμε το δρόμο της επιστροφής προς το αυτοκίνητο προκειμένου να συνεχίσουμε το πρόγραμμα της ημέρας, περνώντας και πάλι μέσα από τα όμορφα και ιδιαίτερα στενάκια του Γαΐου,

Αλλά και την εκκλησία της Αγίας τριάδας, στρυμωγμένη ανάμεσα σε άλλα οικήματα:

Λέω και ξαναλέω για αμάξι, κι ευκαιρία να πω κάπου εδώ ότι είναι άκρως απαραίτητο ακόμα και σε ένα μικρό φαινομενικά νησί όπως οι Παξοί, λόγω αποστάσεων αλλά και μορφολογίας.
Οι διαδρομές ανάμεσα σε δέντρα και κατάφυτα χωράφια με ελιές (κληρονομιά των Ενετών) μου θύμισαν τις αντίστοιχες στο Μεγανήσι πριν λίγους μήνες:

Πρώτη μας στάση στο άκρο του νησιού και το «Μογκονήσι» όπου και καλά θα βρίσκαμε παραλία… Αυτό το τεχνητό δημιούργημα είναι μόνο για να το πουλάνε σε κάτι Εγγλεζάρες που δεν είδαν παραλία στη ζωή τους όπως είπε σοφά ο Νίκος. Δύο καφεδάκια στο μισάωρο για ανασύνταξη δυνάμεων και συνέχεια του προγράμματος μας:

Ένα πρόγραμμα που θα διορθώνονταν παρκάροντας στην αρχή του μικρού μονοπατιού για την «Κακή Λαγκάδα» λίγα λεπτά αργότερα:

Τώρα μάλιστα, βοτσαλωτή παραλία όπως οι περισσότερες στο νησί, πράσινο, και χαρακτηριστικό χρώμα νερών του Ιονίου. Ένα απολαυστικό μπάνιο που δε θέλαμε να τελειώσει.


- Από τους Λειψούς είχα να βουτήξω ρε φίλε, δε το πιστεύω ότι ξανακάνω μπάνιο την τελευταία μέρα του Σεπτέμβρη
- Πέρασε κιόλας ένας μήνας να φανταστείς
- Πότε πέρασε κιόλας ένας μήνας; Ας πιούμε μια μπύρα σ’ αυτό, άσε, ξέρω το κατάλληλο μέρος.

Το τραπέζι μας περίμενε, οι παγωμένες Νύμφες κατέφθασαν γρήγορα κι ακολούθησε ο απαραίτητος μεζές, την ώρα που τα ηχεία από μέσα έπαιζαν δυνατά μουσική του Μάρκου:


Χρειάζεται κάτι άλλο για να νιώσεις την απόλυτη ευτυχία; Όπως καταλαβαίνετε πιάσαμε νύχτα..

Επιστρέψαμε στο σπίτι και ετοιμαστήκαμε με την ησυχία μας πίνοντας ποτάκια, προκειμένου να βγούμε και μια βόλτα στην πρωτεύουσα:

Οι εκδρομείς είχαν αναχωρήσει εδώ και ώρα βέβαια, δίνοντας τη θέση τους κυρίως στους ντόπιους και τους λιγοστούς τουρίστες του νησιού:

Δεν αργήσαμε να βρούμε το μόνο μπαράκι που συγκέντρωνε την κίνηση, του οποίου τη μπάρα τιμήσαμε δεόντως…


Ημέρα δεύτερη
Πρωινό σχετικά ξύπνημα και χωρίς χρονοτριβές κατέβασμα στο Γαΐο προκειμένου να οργανωθούμε, να πιούμε το καφεδάκι μας και να φάμε κάτι. Δε ξέρω πως σας φαίνονται εσάς οι φθινοπωρινές εικόνες του νησιού την Κυριακή 1η του Οκτώβρη, εμένα πάντως μ’ ενθουσίασαν:


Ψωνίσαμε τις προμήθειες μας, εκδώσαμε το εισιτήριο κόστους 20€ κατ’ άτομο και ένα τέταρτο πριν τις 12 ήμασταν πάνω στη βάρκα που σε λίγα λεπτά θα ξεκινούσε το καθιερωμένο δρομολόγιο της:


Προσπαθώντας με λίγη δυσκολία να ισορροπήσω υπό τις συνθήκες πλεύσης κατάφερα να πάρω ορισμένες πολύ όμορφες λήψεις αναχωρώντας απ’ το Γαΐο:


Η πορεία μας ήταν παράλληλη με το νησί των Παξών, περνώντας μπροστά από τις βραχώδεις παραλίες του νησιού ιδιωτικές και μη, αλλά και από το στενό πέρασμα μεταξύ της βραχονησίδας που οδηγεί σε πιο ανοικτή θάλασσα:


Μέσα σε 20 λεπτά είχαμε προσεγγίσει την νήσο του Αντίπαξου, που ήταν άλλωστε και ο μεγάλος στόχος για το πρώτο μισό της ημέρας. Η βάρκα σταμάτησε αρχικά στην οργανωμένη παραλία «Βρίκα» με τα πρασινωπά νερά, στην οποία κατέβηκε κάποιος κόσμος αλλά όχι εμείς:


Λίγος ακόμα χρόνος πλεύσης δίπλα από τις βραχώδεις ακτές μας χώριζε άλλωστε από τη μεγαλύτερη διασημότητα των Αντίπαξων που άρχισε δειλά να φαίνεται στο βάθος:


Παραλία «Βουτούμι», γνωστή και μη εξαιρετέα, με τις συζητήσεις και τις αναφορές γύρω απ’ το όνομα της να είναι πάμπολλες όπως πολύ καλά γνωρίζετε. Μπλουμ:


Κατεβήκαμε από τη μικρή προβλήτα και αφού σιγουρευτήκαμε για το πρόγραμμα της επιστροφής, πιάσαμε ένα ωραίο σημείο στην παραλία:


Οι 30 βαθμοί παρόλο που βαδίζαμε ήδη στο φθινόπωρο μας έδωσαν την αφορμή (άλλο που δε θέλαμε) ν’ ανοίξουμε την πρώτη γύρα με μπύρες από το φορητό μας ψυγείο, παράλληλα με τις πρώτες βουτιές, την ίδια ώρα που εγώ προσπαθούσα ν’ αποτυπώσω φωτογραφικά αυτό το μεγαλείο:


Μεγάλες κουβέντες τύπου «η καλύτερη παραλία» δε χρειάζεται να λέμε για μια χώρα σαν τη δική μας, ωστόσο η συγκεκριμένη μπήκε στη δική μου κορυφαία 20αδα, αν και πάλι το νούμερο είναι μικρό για να τις χωρέσει όλες όσες βάζω στην ίδια τάξη.
Ευχαριστηθήκαμε όσο προλαβαίναμε και συνεχίσαμε εξερευνώντας και φωτογραφίζοντας κι από τις άλλες πλευρές:

Καταλήξαμε ότι δε περίσσευε χρόνος για το υπόλοιπο νησί –δεν είχε και νόημα- μιας και το πρόγραμμα μας ήταν περιορισμένο. Έτσι κινήσαμε προς τη γνωστή ταβέρνα πάνω από την παραλία για τη θέα, διαπιστώνοντας πως ήταν κλειστή, καταλήγοντας νομοτελειακά στο bar – restaurant πίσω ακριβώς για μια παγωμένη:

Μια τελευταία βουτιά ήταν αρκετή για να πάρουμε κουράγιο για τη συνέχεια, μιας και είχαμε αποφασίσει να επιστρέψουμε με το μεσημεριανό δρομολόγιο προς τους Παξούς, όπου είχαμε πολλά ακόμη να δούμε:


Η επιστροφή βέβαια οφείλω να πω ότι ήταν ακόμη καλύτερη, κάνοντας μικρές στάσεις σε σημεία με καταγάλανα νερά αλλά και μία από τις πολλές και περίφημες σπηλιές του νησιού που βρίσκονται στο δυτικό του μέρος και είναι επισκέψιμες μόνο από θαλάσσης:


Εξίσου ωραίο ήταν και το πέρασμα από την ιδιωτική νησίδα «Καλτσονήσι», υπό τη σκιά των ιδιωτικών βιλών, μία εκ των οποίων ανήκει στον μεγαλομέτοχο της Γιουβέντους απ’ ότι μας πληροφόρησε ο καπετάνιος:


Γύρω στις τρεις ήμασταν και πάλι στον Γαΐο, με τις καιρικές συνθήκες να εξακολουθούν να είναι θαυμάσιες. Ήπιαμε μια σύντομη μπύρα παραλιακά και σχεδιάσαμε άμεσα τη συνέχεια:


Αυτό όμως που δεν είχαμε υπολογίσει καλά ήταν η φορά του ήλιου στο νησί, που σε σχέση με την διαθέσιμη ηλιοφάνεια του Οκτώβρη, καθιστούσε ανώφελη την επίσκεψη σε κάποιες παραλίες.
Κάναμε την προσπάθεια μας, ακολουθήσαμε δύσκολους δρόμους και τελικά βάσει λογικής καταλήξαμε στο «Μονοδένδρι» για την τελευταία βουτιά του 2023 αλλά σίγουρα όχι την τελευταία μπύρα την οποία ήπιαμε στο μπαρ άνωθεν:


Με τον ήλιο να ‘χει πάρει την κάτω βόλτα, μπήκαμε βιαστικά στο αυτοκίνητο προκειμένου να συνεχίσουμε. Είχαμε πολλά να κάνουμε ακόμη, όχι όμως αρκετό χρόνο πλέον μπροστά μας, με τον οικισμό της Λάκκας στα βόρεια του νησιού να αποτελεί την επόμενη μας επίσκεψη:


Όμορφος οικισμός και αυτός, με πλατείες, πεζόδρομο και πάρα πολλά σκάφη δεμένα στην προβλήτα του:


Για όσους έχουν παρακολουθήσει το «Μαέστρο» για το οποίο γίνεται και πολύς λόγος, εδώ θα βρουν το κτήριο που φιλοξενεί το μουσικό εργαστήρι της σειράς:

Ήμασταν σε διαδικασία βόλτας στα στενάκια, όταν από κάπου η θεσπέσια μελωδία του «Dust in the wind» των Kansas πλημμύρησε το όμορφο αυτό απόγευμα.

- Από κείνη τη μπάρα ακούγεται φίλε, τι το σκεφτόμαστε, πάμε για ένα τίμιο.

Περπατούσαμε ήδη το δρόμο της επιστροφής όταν διαπιστώσαμε ότι η ώρα είναι έξι.
– Άνοιξε ρε φίλε το καφενείο, δε γίνεται να μη πιούμε ένα σε τέτοια μαγαζάρα!
Ακόμα ένα υπέροχο κατάστημα στο νησί από κείνα που μας αρέσει να βρίσκουμε. Μπήκα να το φωτογραφίσω και να παραγγείλω 2 παγωμένες ως όφειλα:


Οριακά σχεδόν όσον αφορά το φως της ημέρας βρεθήκαμε λίγο μετά στον οικισμό του Λόγγου, όπου για να λέμε την αλήθεια δεν ήταν και πολύ μακριά. Παρκάραμε παραλιακά και ξεκινήσαμε τις βόλτες για να δούμε κι αυτό το χωριό:


Όμορφο μέρος και σίγουρα πιο ήσυχο από τα υπόλοιπα, βγάζοντας μας αμέσως μια ιδιαίτερη ποιότητα, κάτι που ήταν εύκολο να διαπιστώσει κανείς:


Μια παγωμένη μπυρίτσα δε θα μπορούσε να μας γλιτώσει ούτε σ’ αυτό το μέρος, περιμένοντας λίγο αργότερα το φαγητό να ετοιμαστεί συζητώντας παράλληλα για τους Παξούς και τη σεζόν με την ιδιοκτήτρια του σουβλατζίδικου, με το σκοτάδι να έρχεται αναπόφευκτα:


Τι κρίμα που ο δρόμος της επιστροφής μας περνούσε πάλι από τον οικισμό των «Μαγαζιών», πολύ στεναχωρέθηκα. Έβγαλα φλας χωρίς να ρωτήσω λίγα μέτρα πριν τον «Μπουρνάο» στον οποίο μια επίσκεψη δεν είναι ποτέ χαμένη. Ήπιαμε τις μπυρίτσες (και τις μαστίχες μας) μέσα αυτή τη φορά, με τον Λευτέρη να γίνεται φίλος μας και να αποτελεί σίγουρα τη μασκότ του καφενέ:

Η μεγάλη αυτή μέρα έκλεισε με ένα πολύ ωραίο βράδυ, με ποτάκια στο μπαλκόνι μας αρχικά και στη συνέχεια στο «καλημέρα», δοκιμάζοντας την σπεσιαλιτέ του μπάρμαν που δεν ήταν άλλη από τα υποβρύχια.

Ωραία πράγματα, ωραίες νύχτες στο Ιόνιο.
Ημέρα Τρίτη – αναχώρηση
Η πολύ χρήσιμη καθημερινή, η μέρα της άδειας είχε έρθει. Μια μέρα που ούτε αυτή θύμιζε σε κάτι πως δεν ήταν καλοκαίρι.
Με διάφορες τέτοιες σκέψεις κοιτούσα απ’ το μπαλκόνι τον Γαΐο, λίγο πριν αφήσουμε το διαμέρισμα. Αφήσαμε τα πράγματα στ’ αμάξι και ξεχυθήκαμε στους δρόμους για μερικές ακόμη βόλτες και πρωινό, κατεβαίνοντας από την εκκλησία των Αγίων Αποστόλων που πριν λίγες στιγμές έβλεπα από ψηλά:

Είχα επιλέξει ορθά να κατέβουμε προς το κέντρο του Γαΐου από αυτή τη διαδρομή, εξερευνώντας κι αυτές τις όμορφες γειτονιές της πρωτεύουσας του νησιού:


Ηλιόλουστη μέρα με αμιγώς Επτανησιακές εικόνες, στενάκια κι απλωμένες μπουγάδες:

Όλοι περιμένουν να πάρουν το πρωινό τους, το ίδιο κι εμείς στον κλασσικό φούρνο της πλατείας:

Περιπλανηθήκαμε για λίγο στα στενάκια αναζητώντας παράλληλα και κάποιο αναμνηστικό απ’ το νησί. Ακόμα και οι παρακμιακές εικόνες έχουν την ομορφιά τους εδώ:

Βγαίνοντας για μια τελευταία βόλτα και στην παραλιακή, την ώρα που τα πλοιάρια άρχισαν να ξεφορτώνουν τους τουρίστες από τα διπλανά μέρη:


Ένα παγωμένο καφεδάκι στο αγαπημένο μας μαγαζί ήταν άκρως απαραίτητο πριν αναχωρήσουμε, μιας και η ώρα πλησίαζε:

Το πλοίο ήταν κιόλας δεμένο στο λιμάνι και μας περίμενε, προκειμένου να πλεύσει σε μια θάλασσα – λάδι όπως τη μέρα που ερχόμασταν, αρχικά για τις απέναντι ακτές της Ηγουμενίτσας και κατόπιν για την Κέρκυρα:

Άφηνα πίσω μου τους Παξούς με μια γλυκιά αίσθηση αλλά και ικανοποίηση που είχα καταφέρει επιτέλους να τους δω:

Αν έφτασαν οι δύο μέρες για το νησί;
Δε νομίζω, και με τις εκκρεμότητες σ’ αυτό να είναι αρκετές, θα περιμένω απλά την κατάλληλη ευκαιρία…
Last edited: