psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.095
- Likes
- 56.054
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φολέγανδρος
- Αντίπαρος
- Αντίπαρος ΙΙ
- Αμοργός
- Αμοργός ΙΙ
- Αμοργός ΙΙΙ
- Σίκινος
- Αστυπάλαια
- Αστυπάλαια ΙΙ
- Σέριφος
- Σχοινούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Ηρακλειά - Μικρές Κυκλάδες
- Δονούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Κίμωλος
- Ανάφη
- Σκύρος
- Χάλκη
- Λειψοί
- Λειψοί ΙΙ
- Λέρος
- Πάτμος
- Αγαθονήσι
- Τήλος
- Νίσυρος
- Σύμη
- Τέλενδος
- Κάλυμνος
- Ψέριμος
- Φούρνοι Κορσέων
- Παλαιό Τρίκερι Μαγνησίας
- Τριζόνια Φωκίδας
- Θηρασιά - Κυκλάδες
- Αρκιοί & Μάραθος Δωδεκανήσων
- Κάτω Κουφονήσι - Μικρές Κυκλάδες
- Αντι Επιλόγου
- Άγιος Ευστράτιος
- Καστελλόριζο (Μεγίστη)
- Φολέγανδρος ΙΙ
- Φούρνοι Κορσέων ΙΙ
- Θύμαινα Κορσέων
- Οινούσσες
- Ψαρά
- Κάσος
- Κάρπαθος
- Σαρία Δωδεκανήσου
- Αρκιοί
- Σαμοθράκη
- Κύθηρα (Τσιρίγο)
- Αντικύθηρα (Τσιριγότο)
- Ικαρία
- Ικαρία ΙΙ
- Γαύδος
- Μεγανήσι Ιονίου
- Αλόννησος
- Αμοργός ΙV
- Λέρος ΙV
- Λειψοί ΙΙΙ
- Παξοί
2023: (Αμοργός πράξη τέταρτη)
Ένα απροσδόκητο ευχάριστο γεγονός, ο γάμος μιας φίλης θα με οδηγούσε για τέταρτη φορά, πέντε ολόκληρα χρόνια μετά την τελευταία μου επίσκεψη (ρε πως περνάνε τ’ άτιμα) και δύο χρόνια μακριά απ’ τις Κυκλάδες (ανεπίτρεπτο για το άτομο μου), σ’ ένα από τα αγαπημένα μου νησιά.
Τι κι αν η Αμοργός αποτελεί πάντα μια επιλογή και μια σταθερά, δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα να συνδυαστεί όπως καταλαβαίνετε, ειδικότερα αν ψάχνεσαι σε άλλα σημεία του νησιωτικού χάρτη όπου δεν υφίσταται σύνδεση. Παράλληλα, δε πρόκειται για ένα μέρος που μπορείς να κάνεις το τσακ μέσα στην τρέλα σου και να κατέβεις έτσι, για ένα τριήμερο που λέει ο λόγος, μιας και η πρόσβαση σ’ αυτήν είναι ιδιαιτέρως ακριβή κι επίπονη.
Η ευτυχής συγκυρία όμως ήρθε ίσως την κατάλληλη στιγμή, σ’ ένα ιδιαίτερα παραγωγικό καλοκαίρι που θα συνέχιζε για λίγες μέρες σε -όχι και τόσο- κοντινά νησιά. Πέρα απ’ τον σκοπό αυτό καθ’ αυτό, υπήρχε και μεγάλο παρεϊστικο δέλεαρ, αλλά και το ίδιο το νησί, που μέχρι να ξαναβρεθώ σ’ αυτό δεν είχα καταλάβει πόσο μου ‘χε λείψει.
Μη περιμένετε πολλές περιγραφές και προτάσεις. Οι συνθήκες ήταν ιδιαίτερες, οι μέρες μόνο δύο και περιορισμένες. Εκτός αυτού, για τρίτη συνεχόμενη φορά αρκέστηκα στη Χώρα της και μόνο, που με καλύπτει σε απόλυτο βαθμό.
Πάμε λοιπόν να δούμε παρέα την Αμοργό για άλλη μια φορά απ’ τα μάτια μου, προσπαθώντας να προσεγγίσω (όσο κι αν γίνεται) αυτό το μοναδικό συναίσθημα του νησιού.
Ημέρα πρώτη – Άφιξη
Και τις βόλτες μου στην πρωινή έρημη Νάουσα τις έριξα, για να πιώ το καφεδάκι μου και να φωτογραφίσω μέχρι να έρθει το πλοίο στην Παροικιά:
Και τις φωτογραφίες μου νοσταλγώντας τα νησάκια τις έβγαλα, μόλις πιάσαμε λιμάνι σε Νάξο και Κουφονήσια:
Ώσπου το Μεγάφωνο φώναξε τη λέξη «Κατάπολα», μ’ εμένα να στήνομαι με ανυπομονησία στον Καταπέλτη:
Μέχρι και το Ξυλοκερατίδι απέναντι φάνταζε τέλειο, όπως πολλά σ’ αυτόν τον τόπο:
Ξενυχτισμένος όπως ήμουν και με τέτοια ταλαιπωρία από πλοίο και πολύ πρωινή πτήση, δε σκέφτηκα τίποτε άλλο από την ξεκούραση. Εντάξει, μια μπύρα για το καλωσόρισμα και μετά την ξεκούραση. Έπρεπε ν’ αντέξω την απαιτητική νύχτα που είχα μπροστά μου.
Νωρίς το βραδάκι και μετά από ανασύνταξη δυνάμεων ξεκινήσαμε με το μηχανάκι προς τη Χώρα, από τα μισά περίπου του δρόμου όπου και ήταν το κατάλυμα. Εκεί ακριβώς, ανεβαίνοντας ως συνοδηγός και κοιτώντας απέναντι μου την φωτισμένη Χώρα, έπαθα το πρώτο σοκ, λες και πήγαινα πρώτη φορά. Η συγκίνηση ήταν τεράστια, καταλαβαίνοντας πόσο πολύ μου έλειψε.
Παρκάραμε και συνεχίσαμε με τα πόδια, ξεκινώντας από την κάτω είσοδο της Χώρας σ’ ένα σημείο που έχουν γραφτεί πολλές υπέροχες στιγμές στο παρελθόν, δέκα χρόνια μετά την πρώτη μου φορά στην Αμοργό:
Το περπάτημα στον κεντρικό πεζόδρομο της πανέμορφης αυτής χώρας είναι κάτι που όλοι οφείλετε να κάνετε, όλες τις ώρες τις ημέρας.
Τα πρώτα μαγαζιά εστίασης δεν άργησαν να φανούν στο οπτικό μας πεδίο, όπως και οι πρώτες χαιρετούρες με τα παιδιά από το Τραντζιστοράκι. – Τι έγινε ψηλέ, καλώς ήρθες, τα μάθαμε, μας ενημέρωσε ο άλλος (αναφερόμενοι στον φίλο μου τον Νίκο που είχε αφιχθεί νωρίτερα με παρέα).
Ο κόσμος είχε ελαττωθεί φανερά, τουλάχιστον σε πρώτη εκτίμηση, αν και σε τέτοιου τύπου νησιά παίζουν αυτά. Τέλη Αυγούστου βλέπετε:
Συνεχίσαμε περνώντας από τα γνωστά, ωραία σημεία του νησιού που μου ξυπνούσαν αλλεπάλληλα αισθήματα νοσταλγίας,
καταλήγοντας στην πλατεία πάνω απ’ το καθ’ οδόν:
Μπύρα, μεζέ και ρεμπέτικο φίλε μέχρι να βρεθούμε με τους υπόλοιπους, αποκρίθηκα στον Κώστα που σιγά μην έφερνε αντίρρηση μιας κι αυτός είναι τέτοιος και χειρότερος:
Ειδυλλιακή ατμόσφαιρα με τον κόσμο να τραγουδάει και να γίνεται ένα, όπως συνηθίζει να συμβαίνει πάντα στα στέκια της Αμοργού, λίγο πριν φύγουμε κι εμείς για τη συνέχεια και το προγαμιαίο γλέντι:
Ήπιαμε, διασκεδάσαμε, γνωρίσαμε όσους δε ξέραμε (μια χούφτα άνθρωποι για τον γάμο) κι όταν μείναμε οι λίγοι κι εκλεκτοί κατά τις τρεις προχωρήσαμε στη συνέχεια. Και συνέχεια στην Αμοργό σημαίνει Τζιτζίκι, ένα μπαρ που πλέον δεν έχει σχέση με την προ δεκαετίας εκκίνηση του, αλλά αποτελεί το after πανηγύρι της Χώρας. Είχα δει εξάλλου νωρίτερα την Μ. που έχει το κατάστημα και χαιρετηθήκαμε, δε γινόταν να μη περάσω:
Κάπως έτσι, με αρκετά ακόμα ποτάκια και το ξημέρωμα να έρχεται απ’ το παράθυρο, έκλεισε η πρώτη μέρα στην Αμοργό. Είχαμε ευτυχώς κι άλλο…
Ημέρα δεύτερη, ο Γάμος 7 η αναχώρηση
Ξύπνημα, καφέ και τυρόπιτα από τον παραδοσιακό φούρνο και κατέβασμα με τα πόδια για τη βόλτα ως το δωμάτιο στην επιστροφή, από τον κεντρικό δρόμο που ενώνει Χώρα με Κατάπολα:
Νωρίς το απόγευμα ετοιμαστήκαμε εν μέσω βαρεμάρας και hangover και ξαναπήραμε το αντίθετο δρομολόγιο ως την είσοδο:
Η εκκλησία περίμενε στολισμένη ενόψει το μυστηρίου που θα ακολουθούσε σε λίγες ώρες:
Ήταν μια εξαίσια ευκαιρία για βόλτες σ’ αυτόν τον πανέμορφο οικισμό, ξεκινώντας από τα στενάκια που περνούν μπροστά από την Καλλιστώ προς το κάστρο:
Δρόμοι που όσες φορές κι αν τους έχω περπατήσει στη ζωή μου πάντα μ’ εντυπωσιάζουν. Ατόφια Κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική, το μεγάλο ατού της Χώρας Αμοργού:
Ξαναβγήκαμε στον κεντρικό πεζόδρομο κάνοντας τις απαραίτητες στάσεις, για φωτογραφικούς και «δροσιστικούς» λόγους:
Μέχρι που φτάσαμε ως τη Λόζα προκειμένου να βρούμε τους υπόλοιπους δύο άντρες της παρέας, μιας και τα κορίτσια ήταν απασχολημένα με τα του γάμου.
Οι ώρες πέρασαν ευχάριστα με το γάμο ν΄ ακολουθεί, τηρώντας πιστά όλα τα νησιώτικα έθιμα, με μουσικές και πολύ συγκινιτική διάθεση
Το σούρουπο ήρθε, με τα φώτα της Χώρας ν’ ανάβουν δίνοντας αυτή τη χαρακτηριστική ατμόσφαιρα που μας έκανε να λατρέψουμε την Αμοργό.
Ήπιαμε τις μπυρίτσες μας και αναχωρήσαμε, με μια μικρή στάση στο Τραντζιστοράκι για ψημένες με τα παιδιά. Ξάφνου άκουσα τη γλυκιά μελωδία του μπουζουκιού σε συνδυασμό με το τραγούδι του Τσιτσάνη, κάτι που ευτυχώς συμβαίνει συχνά σ’ αυτό το μέρος.
Η συνέχεια της νύχτας μας βρήκε ως το ξημέρωμα σε μια παρέα, ορχήστρα και καλεσμένοι 40-50 άνθρωποι όλοι κι όλοι. Έτσι είναι οι γάμοι στα νησιά:
Σε κάποια φάση σηκώθηκα να κάνω μια βόλτα να ξεμουδιάσω, μόνος μες την απόλυτη σχεδόν ησυχία, φτάνοντας ως την άλλη είσοδο της χώρας και τον Καλογερικό, κάτω από τους ανεμόμυλους, με τα συναισθήματα μου να ‘ναι σε μεγάλη ένταση, επιβεβαιώνοντας άλλη μια φορά αυτό που με συνδέει τόσα χρόνια με το νησί και δε μπορώ να περιγράψω…
Ο χρόνος μας στην Αμοργό όμως κόντευε να τελειώσει, μιας και σηκωθήκαμε λίγο πριν τις τέσσερις από το γλέντι και το πλοίο που θα μας οδηγούσε στο επόμενο νησί και τα Δωδεκάνησα έφευγε στις έξι το πρωί. Ίσα που προλάβαμε να ετοιμαστούμε με λίγα λόγια και να κατέβουμε ως τα Κατάπολα:
Μη με ρωτήσετε αν θα ξαναπάω στην Αμοργό. Την απάντηση μπορείτε να τη βρείτε εύκολα μόνοι σας…
Ένα απροσδόκητο ευχάριστο γεγονός, ο γάμος μιας φίλης θα με οδηγούσε για τέταρτη φορά, πέντε ολόκληρα χρόνια μετά την τελευταία μου επίσκεψη (ρε πως περνάνε τ’ άτιμα) και δύο χρόνια μακριά απ’ τις Κυκλάδες (ανεπίτρεπτο για το άτομο μου), σ’ ένα από τα αγαπημένα μου νησιά.
Τι κι αν η Αμοργός αποτελεί πάντα μια επιλογή και μια σταθερά, δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα να συνδυαστεί όπως καταλαβαίνετε, ειδικότερα αν ψάχνεσαι σε άλλα σημεία του νησιωτικού χάρτη όπου δεν υφίσταται σύνδεση. Παράλληλα, δε πρόκειται για ένα μέρος που μπορείς να κάνεις το τσακ μέσα στην τρέλα σου και να κατέβεις έτσι, για ένα τριήμερο που λέει ο λόγος, μιας και η πρόσβαση σ’ αυτήν είναι ιδιαιτέρως ακριβή κι επίπονη.
Η ευτυχής συγκυρία όμως ήρθε ίσως την κατάλληλη στιγμή, σ’ ένα ιδιαίτερα παραγωγικό καλοκαίρι που θα συνέχιζε για λίγες μέρες σε -όχι και τόσο- κοντινά νησιά. Πέρα απ’ τον σκοπό αυτό καθ’ αυτό, υπήρχε και μεγάλο παρεϊστικο δέλεαρ, αλλά και το ίδιο το νησί, που μέχρι να ξαναβρεθώ σ’ αυτό δεν είχα καταλάβει πόσο μου ‘χε λείψει.
Μη περιμένετε πολλές περιγραφές και προτάσεις. Οι συνθήκες ήταν ιδιαίτερες, οι μέρες μόνο δύο και περιορισμένες. Εκτός αυτού, για τρίτη συνεχόμενη φορά αρκέστηκα στη Χώρα της και μόνο, που με καλύπτει σε απόλυτο βαθμό.
Πάμε λοιπόν να δούμε παρέα την Αμοργό για άλλη μια φορά απ’ τα μάτια μου, προσπαθώντας να προσεγγίσω (όσο κι αν γίνεται) αυτό το μοναδικό συναίσθημα του νησιού.
Ημέρα πρώτη – Άφιξη
Και τις βόλτες μου στην πρωινή έρημη Νάουσα τις έριξα, για να πιώ το καφεδάκι μου και να φωτογραφίσω μέχρι να έρθει το πλοίο στην Παροικιά:

Και τις φωτογραφίες μου νοσταλγώντας τα νησάκια τις έβγαλα, μόλις πιάσαμε λιμάνι σε Νάξο και Κουφονήσια:


Ώσπου το Μεγάφωνο φώναξε τη λέξη «Κατάπολα», μ’ εμένα να στήνομαι με ανυπομονησία στον Καταπέλτη:

Μέχρι και το Ξυλοκερατίδι απέναντι φάνταζε τέλειο, όπως πολλά σ’ αυτόν τον τόπο:

Ξενυχτισμένος όπως ήμουν και με τέτοια ταλαιπωρία από πλοίο και πολύ πρωινή πτήση, δε σκέφτηκα τίποτε άλλο από την ξεκούραση. Εντάξει, μια μπύρα για το καλωσόρισμα και μετά την ξεκούραση. Έπρεπε ν’ αντέξω την απαιτητική νύχτα που είχα μπροστά μου.
Νωρίς το βραδάκι και μετά από ανασύνταξη δυνάμεων ξεκινήσαμε με το μηχανάκι προς τη Χώρα, από τα μισά περίπου του δρόμου όπου και ήταν το κατάλυμα. Εκεί ακριβώς, ανεβαίνοντας ως συνοδηγός και κοιτώντας απέναντι μου την φωτισμένη Χώρα, έπαθα το πρώτο σοκ, λες και πήγαινα πρώτη φορά. Η συγκίνηση ήταν τεράστια, καταλαβαίνοντας πόσο πολύ μου έλειψε.
Παρκάραμε και συνεχίσαμε με τα πόδια, ξεκινώντας από την κάτω είσοδο της Χώρας σ’ ένα σημείο που έχουν γραφτεί πολλές υπέροχες στιγμές στο παρελθόν, δέκα χρόνια μετά την πρώτη μου φορά στην Αμοργό:

Το περπάτημα στον κεντρικό πεζόδρομο της πανέμορφης αυτής χώρας είναι κάτι που όλοι οφείλετε να κάνετε, όλες τις ώρες τις ημέρας.

Τα πρώτα μαγαζιά εστίασης δεν άργησαν να φανούν στο οπτικό μας πεδίο, όπως και οι πρώτες χαιρετούρες με τα παιδιά από το Τραντζιστοράκι. – Τι έγινε ψηλέ, καλώς ήρθες, τα μάθαμε, μας ενημέρωσε ο άλλος (αναφερόμενοι στον φίλο μου τον Νίκο που είχε αφιχθεί νωρίτερα με παρέα).


Ο κόσμος είχε ελαττωθεί φανερά, τουλάχιστον σε πρώτη εκτίμηση, αν και σε τέτοιου τύπου νησιά παίζουν αυτά. Τέλη Αυγούστου βλέπετε:

Συνεχίσαμε περνώντας από τα γνωστά, ωραία σημεία του νησιού που μου ξυπνούσαν αλλεπάλληλα αισθήματα νοσταλγίας,


καταλήγοντας στην πλατεία πάνω απ’ το καθ’ οδόν:

Μπύρα, μεζέ και ρεμπέτικο φίλε μέχρι να βρεθούμε με τους υπόλοιπους, αποκρίθηκα στον Κώστα που σιγά μην έφερνε αντίρρηση μιας κι αυτός είναι τέτοιος και χειρότερος:


Ειδυλλιακή ατμόσφαιρα με τον κόσμο να τραγουδάει και να γίνεται ένα, όπως συνηθίζει να συμβαίνει πάντα στα στέκια της Αμοργού, λίγο πριν φύγουμε κι εμείς για τη συνέχεια και το προγαμιαίο γλέντι:

Ήπιαμε, διασκεδάσαμε, γνωρίσαμε όσους δε ξέραμε (μια χούφτα άνθρωποι για τον γάμο) κι όταν μείναμε οι λίγοι κι εκλεκτοί κατά τις τρεις προχωρήσαμε στη συνέχεια. Και συνέχεια στην Αμοργό σημαίνει Τζιτζίκι, ένα μπαρ που πλέον δεν έχει σχέση με την προ δεκαετίας εκκίνηση του, αλλά αποτελεί το after πανηγύρι της Χώρας. Είχα δει εξάλλου νωρίτερα την Μ. που έχει το κατάστημα και χαιρετηθήκαμε, δε γινόταν να μη περάσω:

Κάπως έτσι, με αρκετά ακόμα ποτάκια και το ξημέρωμα να έρχεται απ’ το παράθυρο, έκλεισε η πρώτη μέρα στην Αμοργό. Είχαμε ευτυχώς κι άλλο…
Ημέρα δεύτερη, ο Γάμος 7 η αναχώρηση
Ξύπνημα, καφέ και τυρόπιτα από τον παραδοσιακό φούρνο και κατέβασμα με τα πόδια για τη βόλτα ως το δωμάτιο στην επιστροφή, από τον κεντρικό δρόμο που ενώνει Χώρα με Κατάπολα:


Νωρίς το απόγευμα ετοιμαστήκαμε εν μέσω βαρεμάρας και hangover και ξαναπήραμε το αντίθετο δρομολόγιο ως την είσοδο:

Η εκκλησία περίμενε στολισμένη ενόψει το μυστηρίου που θα ακολουθούσε σε λίγες ώρες:

Ήταν μια εξαίσια ευκαιρία για βόλτες σ’ αυτόν τον πανέμορφο οικισμό, ξεκινώντας από τα στενάκια που περνούν μπροστά από την Καλλιστώ προς το κάστρο:

Δρόμοι που όσες φορές κι αν τους έχω περπατήσει στη ζωή μου πάντα μ’ εντυπωσιάζουν. Ατόφια Κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική, το μεγάλο ατού της Χώρας Αμοργού:

Ξαναβγήκαμε στον κεντρικό πεζόδρομο κάνοντας τις απαραίτητες στάσεις, για φωτογραφικούς και «δροσιστικούς» λόγους:



Μέχρι που φτάσαμε ως τη Λόζα προκειμένου να βρούμε τους υπόλοιπους δύο άντρες της παρέας, μιας και τα κορίτσια ήταν απασχολημένα με τα του γάμου.
- Καθήστε να πιούμε μια ψημένη, χρόνο έχουμε.
- Εννοείται αυτό, κι όχι μόνο μία


Οι ώρες πέρασαν ευχάριστα με το γάμο ν΄ ακολουθεί, τηρώντας πιστά όλα τα νησιώτικα έθιμα, με μουσικές και πολύ συγκινιτική διάθεση

Το σούρουπο ήρθε, με τα φώτα της Χώρας ν’ ανάβουν δίνοντας αυτή τη χαρακτηριστική ατμόσφαιρα που μας έκανε να λατρέψουμε την Αμοργό.

Ήπιαμε τις μπυρίτσες μας και αναχωρήσαμε, με μια μικρή στάση στο Τραντζιστοράκι για ψημένες με τα παιδιά. Ξάφνου άκουσα τη γλυκιά μελωδία του μπουζουκιού σε συνδυασμό με το τραγούδι του Τσιτσάνη, κάτι που ευτυχώς συμβαίνει συχνά σ’ αυτό το μέρος.
- Μας παίρνει μία με τα παιδιά έτσι;
- Όχι ρε, ξεκινάει το τραπέζι του γάμου σε λίγο
- Καλά εντάξει, πάω να φέρω…

Η συνέχεια της νύχτας μας βρήκε ως το ξημέρωμα σε μια παρέα, ορχήστρα και καλεσμένοι 40-50 άνθρωποι όλοι κι όλοι. Έτσι είναι οι γάμοι στα νησιά:

Σε κάποια φάση σηκώθηκα να κάνω μια βόλτα να ξεμουδιάσω, μόνος μες την απόλυτη σχεδόν ησυχία, φτάνοντας ως την άλλη είσοδο της χώρας και τον Καλογερικό, κάτω από τους ανεμόμυλους, με τα συναισθήματα μου να ‘ναι σε μεγάλη ένταση, επιβεβαιώνοντας άλλη μια φορά αυτό που με συνδέει τόσα χρόνια με το νησί και δε μπορώ να περιγράψω…
Ο χρόνος μας στην Αμοργό όμως κόντευε να τελειώσει, μιας και σηκωθήκαμε λίγο πριν τις τέσσερις από το γλέντι και το πλοίο που θα μας οδηγούσε στο επόμενο νησί και τα Δωδεκάνησα έφευγε στις έξι το πρωί. Ίσα που προλάβαμε να ετοιμαστούμε με λίγα λόγια και να κατέβουμε ως τα Κατάπολα:

Μη με ρωτήσετε αν θα ξαναπάω στην Αμοργό. Την απάντηση μπορείτε να τη βρείτε εύκολα μόνοι σας…
Last edited: