psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.095
- Likes
- 56.053
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φολέγανδρος
- Αντίπαρος
- Αντίπαρος ΙΙ
- Αμοργός
- Αμοργός ΙΙ
- Αμοργός ΙΙΙ
- Σίκινος
- Αστυπάλαια
- Αστυπάλαια ΙΙ
- Σέριφος
- Σχοινούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Ηρακλειά - Μικρές Κυκλάδες
- Δονούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Κίμωλος
- Ανάφη
- Σκύρος
- Χάλκη
- Λειψοί
- Λειψοί ΙΙ
- Λέρος
- Πάτμος
- Αγαθονήσι
- Τήλος
- Νίσυρος
- Σύμη
- Τέλενδος
- Κάλυμνος
- Ψέριμος
- Φούρνοι Κορσέων
- Παλαιό Τρίκερι Μαγνησίας
- Τριζόνια Φωκίδας
- Θηρασιά - Κυκλάδες
- Αρκιοί & Μάραθος Δωδεκανήσων
- Κάτω Κουφονήσι - Μικρές Κυκλάδες
- Αντι Επιλόγου
- Άγιος Ευστράτιος
- Καστελλόριζο (Μεγίστη)
- Φολέγανδρος ΙΙ
- Φούρνοι Κορσέων ΙΙ
- Θύμαινα Κορσέων
- Οινούσσες
- Ψαρά
- Κάσος
- Κάρπαθος
- Σαρία Δωδεκανήσου
- Αρκιοί
- Σαμοθράκη
- Κύθηρα (Τσιρίγο)
- Αντικύθηρα (Τσιριγότο)
- Ικαρία
- Ικαρία ΙΙ
- Γαύδος
- Μεγανήσι Ιονίου
- Αλόννησος
- Αμοργός ΙV
- Λέρος ΙV
- Λειψοί ΙΙΙ
- Παξοί
Αρκιοί
Επίσκεψη : Αύγουστος 2022
Διάρκεια: 1 ημέρα
Εδώ και καιρό λέω κι επιμένω πως σχεδόν κανένα νησί δεν είναι για ημερήσια επίσκεψη. Δε προλαβαίνεις, δεν αφομοιώνεσαι, δε καταλαβαίνεις τίποτα, παίρνεις απλά μια εικόνα και φεύγεις. Το ζήτημα είναι τι γίνεται μετά, αφού τότε είναι που αρχίζουν τα ωραία, όταν και θα αποχωρήσει ο μαζικός τουρισμός.
Με αυτό το στόχο λοιπόν κυνηγούσα εδώ και χρόνια την επίσκεψη στους Αρκιούς, το μόνο νησί των Δωδεκανήσων που δεν είχα κάνει (τουλάχιστον μία) διανυκτέρευση παρά μόνο ένα πέρασμα, κάτι που έμελλε να ευδοκιμήσει το καλοκαίρι του 22 στα πλαίσια ενός διημέρου μαζί με τη γειτονική Σάμο για το Ireon Festival.
Τι κι αν είχα στο σύνολο μου 2 μέρες μόνο και για τα δύο, από τη στιγμή που είδα ότι συνδυάζονται και μπορώ να φτάσω εκεί ακτοπλοϊκώς δε το σκέφτηκα στιγμή, ακόμα κι αν ήξερα ότι θα έχει τη σχετική ταλαιπωρία του, όπως τις 5 ώρες σε πλοίο μέσα σ’ ένα 24ωρο για παράδειγμα. Μικρό το κακό, αυτά δεν είναι προβλήματα…
Ημέρα πρώτη
Η άφιξη μου στη Σάμο το πρωί της Κυριακής έχοντας ξεκινήσει ξημερώματα, μου έδινε το πλεονέκτημα της ασφάλειας λόγω ωρών, έτσι πρόλαβα άνετα να κάνω τις βόλτες μου, να πιώ έναν καφέ αλλά να επισκεφτώ και το πολυπόθητο Ευπαλίνειο Όρυγμα, κάτι που λόγω συγκυριών δεν είχα καταφέρει έως τότε.

Η ημίωρη καθυστέρηση του «Νήσος Κάλυμνος» δε χαλούσε τίποτα από τον προγραμματισμό μου, έτσι μόλις άδειασε από επιβάτες και οχήματα ξεκίνησε αμέσως τον απόπλου προς τα Βόρεια Δωδεκάνησα όπως συνηθίζει χρόνια τώρα, με πρώτη στάση στο Λιμάνι του Αγαθονησίου και κατόπιν σ’ αυτό των Αρκιών:
Περιττό να πω ότι αυτό είναι το αγαπημένο μου ταξίδι με πλοίο, καθώς πάντα απολαμβάνω τις ήρεμες θάλασσες και τις βόλτες από νησί σε νησί που κάνει το «Κάλυμνος», ωστόσο αυτή τη φορά έφτανα σχετικά γρήγορα στο προορισμό μου, έτσι φορτώθηκα το σακίδιο και κατέβηκα με ανυπομονησία:
Η εικόνα κάτι παραπάνω κι από γνώριμη, ίδια κι απαράλλαχτη από τη πρώτη μου επίσκεψη πέντε κιόλας χρόνια πριν, με το φυσικό κόλπο και το μικρό οικισμό στο βάθος:
Κατηφόρισα μέσα σε λίγα λεπτά τον …κεντρικό δρόμο του νησιού,
φτάνοντας μέχρι τη πλατεία και τη ταβέρνα του «Τρύπα» όπου είχα βρει κατάλυμα:
Ήταν ένα άγχος μου, καθώς τα διαθέσιμα δωμάτια σε ένα τόσο μικρό νησί είναι πάντα λίγα, κάτι που αποτελεί πρόβλημα Αύγουστο μήνα και για μία διανυκτέρευση, ευτυχώς όμως για άλλη μια φορά στάθηκα τυχερός. Γνώρισα τον Αν., συνομήλικο, υπεύθυνο στη Ταβέρνα και πολύ ωραίο τύπο, όπου με κατεύθυνε προς το δωμάτιο, ίσα για να αφήσω το σακίδιο και να φορέσω ένα μαγιό:
Επέστρεψα άμεσα στη πλατεία και το μικρό λιμανάκι με τα ιστιοπλοϊκά προκειμένου να πάρω ένα νερό και να κατευθυνθώ προς κάποια παραλία.
Πέρασα από το εκκλησάκι των αγίων Αναργύρων άνωθεν της χώρας αλλά και πάνω από το «Porto Stretto», ακόμα ένα σημείο για αγκυροβόλιο βαρκών που διαθέτει το νησί λόγω μορφολογίας:
Δε μπορούσα να προσδιορίσω ένα περίεργο θόρυβο που άκουγα, όταν καταμεσής του χωματόδρομου με προσπέρασε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα (!) με επιβαίνοντες Ιταλούς τουρίστες:
Μάλιστα η φασαρία ενόχλησε και τους άλλους κατοίκους του νησιού:
Άρχισα να κατηφορίζω χωρίς καμία δυσκολία μετά από 10 περίπου λεπτά, με τη θάλασσα να φαίνεται στο βάθος και την πολύ ευφάνταστη πινακίδα να υποδεικνύει το μονοπάτι που έπρεπε ν’ ακολουθήσω στο τέλος:
Τα Τηγανάκια βέβαια δεν είναι τόσο παραλία, όσο το μέρος και ιδιαίτερα τα νερά ανάμεσα στις νησίδες που αποτελούν πόλο έλξης για καθημερινούς επισκέπτες από τα γύρω νησιά, ως και τα απέναντι παράλια της Τουρκίας, συνιστώντας ένα από τα σημεία της χώρας μας με τα πιο εντυπωσιακά καταγάλανα νερά:
Βρέθηκα στη παραλία και με γρήγορες κινήσεις βούτηξα στα κρύα τολμώ να πω νερά, κάτι που είχα απόλυτη ανάγκη μετά την όλη ταλαιπωρία της ημέρας σε αεροπλάνα και πλοία:
Απόλαυσα ιδιαίτερα το μπανάκι στη θάλασσα μετά από ενάμιση μήνα και πήρα το δρόμο της επιστροφής στο χωριό γιατί ο ήλιος είχε αρχίσει να πέφτει:
Είχα πέσει σε θαυμάσιο καιρό χωρίς αέρα, κάτι που μου έδινε ιδιαίτερη χαρά αλλά και πολλά κουνούπια που είχαν ήδη ξεκινήσει την επίθεση τους. Κατηφόρισα φωτογραφίζοντας το όμορφο τοπίο:
Βλέποντας και ένα μικρό σημείο στο λιμάνι για πλοία – μινιατούρες. Πολύ ωραία παρέμβαση:
Δε σκέφτηκα καν να περάσω απ’ το δωμάτιο άλλα έπιασα αμέσως μια θέση στην ταβέρνα, καθώς είχα πεινάσει αλλά κυρίως διψάσει. Η επιθυμία μου για μαγειρευτό είναι πάντα έντονη άλλωστε στα νησιά, κάτι που δεν άλλαξε ούτε εκείνη τη μέρα:
Σηκώθηκα νύχτα από το τραπέζι προκειμένου να κάνω μια βόλτα και να πάω να ετοιμαστώ:
(Αυτή είναι σε νυχτερινή λήψη η καταπληκτική ταβέρνα του «Τρύπα» για την οποία πολλά είχα ακούσει κι έγραφα πριν χρόνια, έτοιμος πλέον να τα διαπιστώσω)
Έκανα μια βόλτα στον οικισμό πριν καταλήξω στο δωμάτιο, όπου στη μια ώρα και κάτι που έμεινα πριν ξαναβγώ τα κουνούπια κόντεψαν να με κατασπαράξουν, κάτι που συμβαίνει πρώτη φορά, οδηγώντας με εκτός των άλλων έξω προς αναζήτηση αντικουνουπικών σε πρώτη φάση αντί για μπυρών. Κι όμως…
Η υπέροχη νύχτα με το φεγγάρι να ρίχνει το φως του πάνω από τους Αρκιούς δεν είχε ξεκινήσει όμως ακόμα. Αφού έλυσα τα διαδικαστικά, έπιασα ένα τραπέζι πάλι στου Τρύπα πίνοντας μπυρίτσες, την ίδια ώρα που ο Αν. είχε βγάλει το φορητό τηλεσκόπιο διδάσκοντας το χόμπι του περί αστρονομίας στα πιτσιρίκια του νησιού. Ήταν λίγη μόλις ώρα από τη στιγμή που έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος αστροφυσικός Δ. Σιμοπούλος, που σίγουρα θα χαμογελούσε με αυτή την εικόνα…
Από κει και πέρα όλα είχαν πάρει το δρόμο τους. Το ένα μπυράκι διαδέχονταν το άλλο, τα κεράσματα πλήθυναν, οι παρέες συμπτύχθηκαν και οι φανταστικές μουσικές άρχισαν να δυναμώνουν, με τον Τρύπα να περιφέρεται από τραπέζι σε τραπέζι μιλώντας με τους πελάτες του. Πολύ ωραίος τύπος και μουσικός γνώστης!
Ήμουν ιδιαίτερα χαρούμενος που το ζούσα εκ των έσω, ειδικότερα όσο περνούσε η ώρα και κατέφθανε και κόσμος από τριγύρω, γινόμενοι όλοι μια παρέα. Πέρα από τις μουσικές που άκουσα, πέρα από τους χορούς που έριξαν αν θέλετε και λίγο ως εκτόνωση οι εργαζόμενοι στην εστίαση και όχι μόνο του νησιού, μου έκανε εντύπωση με πόση ευγένεια και ζέση με κάθισαν στη παρέα τους γνωρίζοντας τους όλους, μαθαίνοντας παράλληλα την πραγματικότητα του νησιού. Είμαστε δεν είμαστε 35 το χειμώνα μου είπαν.
Αυτό που δε μου είπαν βέβαια και ούτε φανταζόμουν είναι ότι θα καταφέρω να ξενυχτίσω και να πάω για ύπνο μετά τις 5 σ’ ένα μέρος όπως οι Αρκιοί. Χαλάλι, για τέτοια πράγματα ζω άλλωστε…
Ημέρα δεύτερη
Εγερτήριο δύσκολο όπως είναι λογικό γύρω στις 9 και ετοιμασία. Το πλοίο έφευγε από το νησί στις 11, οπότε καταλαβαίνετε πως οι ώρες ήταν ελάχιστες δυστυχώς. Ξεκίνησα με μια σύντομη βόλτα στα μέρη που είδα το προηγούμενο βράδυ:
Ανεβαίνοντας και πιο ψηλά, βλέποντας τα περίφημα πέτρινα διαμερίσματα προς ενοικίαση, έχοντας πανοραμική θέα του οικισμού:
Κατέβηκα στο λιμάνι περιφερόμενος μέσα από ιστιοπλοϊκά και ψαράδικα,
πριν καταλήξω και πάλι στου Τρύπα για καφεδάκι. Είχα ώρα μπροστά μου.
-Μη περπατάς μες τη ζέστη, θα πάμε μαζί με το ηλεκτρικό, μου αποκρίθηκε ο Αν., αρνούμενος πάλι να μου κρατήσει λεφτά για τον καφέ. Όπως είχα πληροφορηθεί λύνοντας μου την απορία υπήρχαν 5-6 ηλεκτροκίνητα οχήματα στο νησί, χωρίς να θυμάμαι ωστόσο το κριτήριο επιλογής. Σίγουρα υπήρχε από ένα σε κάθε κατάστημα εστίασης:
Το «Νήσος Κάλυμνος» έκανε την εμφάνιση του στην άκρη του λιμανιού του μικρού νησιού, δένοντας αρκετά σύντομα, αφήνοντας και παίρνοντας ελάχιστους επιβάτες, ανάμεσα τους κι εμένα:
Χαιρετήθηκα εγκάρδια με τον Αν., δίνοντας υπόσχεση επαφής και γιατί όχι, επιστροφής κι ανέβηκα προκειμένου να κάτσω στη θέση μου στο κατάστρωμα:
Την ίδια στιγμή είδα να περνάει το περίφημο «θαλάσσιο ταξί» ,που διεξάγει τα δρομολόγια εκτός των άλλων προς το γειτονικό Μαράθι:
Το καράβι αναχώρησε άμεσα, περνώντας παράπλευρα από τις υπέροχες θάλασσες στα τηγανάκια:
Με μια στροφή του πλοίου άφηνα πίσω μου τους Αρκιούς με χαμόγελο για όλα όσα είχα προλάβει να ζήσω και να νιώσω μέσα σε τόσες λίγες ώρες.
Μεγάλα λόγια δε χρειάζονται ποτέ, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι θα επιδιώξω να τους ξαναδώ ίσως και σύντομα…
Επίσκεψη : Αύγουστος 2022
Διάρκεια: 1 ημέρα
Εδώ και καιρό λέω κι επιμένω πως σχεδόν κανένα νησί δεν είναι για ημερήσια επίσκεψη. Δε προλαβαίνεις, δεν αφομοιώνεσαι, δε καταλαβαίνεις τίποτα, παίρνεις απλά μια εικόνα και φεύγεις. Το ζήτημα είναι τι γίνεται μετά, αφού τότε είναι που αρχίζουν τα ωραία, όταν και θα αποχωρήσει ο μαζικός τουρισμός.
Με αυτό το στόχο λοιπόν κυνηγούσα εδώ και χρόνια την επίσκεψη στους Αρκιούς, το μόνο νησί των Δωδεκανήσων που δεν είχα κάνει (τουλάχιστον μία) διανυκτέρευση παρά μόνο ένα πέρασμα, κάτι που έμελλε να ευδοκιμήσει το καλοκαίρι του 22 στα πλαίσια ενός διημέρου μαζί με τη γειτονική Σάμο για το Ireon Festival.
Τι κι αν είχα στο σύνολο μου 2 μέρες μόνο και για τα δύο, από τη στιγμή που είδα ότι συνδυάζονται και μπορώ να φτάσω εκεί ακτοπλοϊκώς δε το σκέφτηκα στιγμή, ακόμα κι αν ήξερα ότι θα έχει τη σχετική ταλαιπωρία του, όπως τις 5 ώρες σε πλοίο μέσα σ’ ένα 24ωρο για παράδειγμα. Μικρό το κακό, αυτά δεν είναι προβλήματα…
Ημέρα πρώτη
Η άφιξη μου στη Σάμο το πρωί της Κυριακής έχοντας ξεκινήσει ξημερώματα, μου έδινε το πλεονέκτημα της ασφάλειας λόγω ωρών, έτσι πρόλαβα άνετα να κάνω τις βόλτες μου, να πιώ έναν καφέ αλλά να επισκεφτώ και το πολυπόθητο Ευπαλίνειο Όρυγμα, κάτι που λόγω συγκυριών δεν είχα καταφέρει έως τότε.



Η ημίωρη καθυστέρηση του «Νήσος Κάλυμνος» δε χαλούσε τίποτα από τον προγραμματισμό μου, έτσι μόλις άδειασε από επιβάτες και οχήματα ξεκίνησε αμέσως τον απόπλου προς τα Βόρεια Δωδεκάνησα όπως συνηθίζει χρόνια τώρα, με πρώτη στάση στο Λιμάνι του Αγαθονησίου και κατόπιν σ’ αυτό των Αρκιών:

Περιττό να πω ότι αυτό είναι το αγαπημένο μου ταξίδι με πλοίο, καθώς πάντα απολαμβάνω τις ήρεμες θάλασσες και τις βόλτες από νησί σε νησί που κάνει το «Κάλυμνος», ωστόσο αυτή τη φορά έφτανα σχετικά γρήγορα στο προορισμό μου, έτσι φορτώθηκα το σακίδιο και κατέβηκα με ανυπομονησία:

Η εικόνα κάτι παραπάνω κι από γνώριμη, ίδια κι απαράλλαχτη από τη πρώτη μου επίσκεψη πέντε κιόλας χρόνια πριν, με το φυσικό κόλπο και το μικρό οικισμό στο βάθος:


Κατηφόρισα μέσα σε λίγα λεπτά τον …κεντρικό δρόμο του νησιού,


φτάνοντας μέχρι τη πλατεία και τη ταβέρνα του «Τρύπα» όπου είχα βρει κατάλυμα:




Ήταν ένα άγχος μου, καθώς τα διαθέσιμα δωμάτια σε ένα τόσο μικρό νησί είναι πάντα λίγα, κάτι που αποτελεί πρόβλημα Αύγουστο μήνα και για μία διανυκτέρευση, ευτυχώς όμως για άλλη μια φορά στάθηκα τυχερός. Γνώρισα τον Αν., συνομήλικο, υπεύθυνο στη Ταβέρνα και πολύ ωραίο τύπο, όπου με κατεύθυνε προς το δωμάτιο, ίσα για να αφήσω το σακίδιο και να φορέσω ένα μαγιό:

Επέστρεψα άμεσα στη πλατεία και το μικρό λιμανάκι με τα ιστιοπλοϊκά προκειμένου να πάρω ένα νερό και να κατευθυνθώ προς κάποια παραλία.
- Αν. που να πάω τέτοια ώρα;
- Δεδομένου ότι είναι έξι παρά να κινηθείς προς τηγανάκια
- Το είχα κι εγώ υπόψιν μου αλλά δε ξέρω πόσο μακριά είναι
- Για σένα όπως σε κόβω έτσι φιτ δεν είναι τίποτα ρε, τι το σκέφτεσαι; Αφού έχεις ξανάρθει και ξέρεις ότι είναι η καλύτερη παραλία του νησιού.
- Έχεις δίκιο. Να πληρώσω τα νερά, τα δωμάτια κτλ;
- Μετά ρε, τι αγχώνεσαι, θα χαθούμε;

Πέρασα από το εκκλησάκι των αγίων Αναργύρων άνωθεν της χώρας αλλά και πάνω από το «Porto Stretto», ακόμα ένα σημείο για αγκυροβόλιο βαρκών που διαθέτει το νησί λόγω μορφολογίας:


Δε μπορούσα να προσδιορίσω ένα περίεργο θόρυβο που άκουγα, όταν καταμεσής του χωματόδρομου με προσπέρασε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα (!) με επιβαίνοντες Ιταλούς τουρίστες:

Μάλιστα η φασαρία ενόχλησε και τους άλλους κατοίκους του νησιού:

Άρχισα να κατηφορίζω χωρίς καμία δυσκολία μετά από 10 περίπου λεπτά, με τη θάλασσα να φαίνεται στο βάθος και την πολύ ευφάνταστη πινακίδα να υποδεικνύει το μονοπάτι που έπρεπε ν’ ακολουθήσω στο τέλος:


Τα Τηγανάκια βέβαια δεν είναι τόσο παραλία, όσο το μέρος και ιδιαίτερα τα νερά ανάμεσα στις νησίδες που αποτελούν πόλο έλξης για καθημερινούς επισκέπτες από τα γύρω νησιά, ως και τα απέναντι παράλια της Τουρκίας, συνιστώντας ένα από τα σημεία της χώρας μας με τα πιο εντυπωσιακά καταγάλανα νερά:


Βρέθηκα στη παραλία και με γρήγορες κινήσεις βούτηξα στα κρύα τολμώ να πω νερά, κάτι που είχα απόλυτη ανάγκη μετά την όλη ταλαιπωρία της ημέρας σε αεροπλάνα και πλοία:


Απόλαυσα ιδιαίτερα το μπανάκι στη θάλασσα μετά από ενάμιση μήνα και πήρα το δρόμο της επιστροφής στο χωριό γιατί ο ήλιος είχε αρχίσει να πέφτει:

Είχα πέσει σε θαυμάσιο καιρό χωρίς αέρα, κάτι που μου έδινε ιδιαίτερη χαρά αλλά και πολλά κουνούπια που είχαν ήδη ξεκινήσει την επίθεση τους. Κατηφόρισα φωτογραφίζοντας το όμορφο τοπίο:



Βλέποντας και ένα μικρό σημείο στο λιμάνι για πλοία – μινιατούρες. Πολύ ωραία παρέμβαση:


Δε σκέφτηκα καν να περάσω απ’ το δωμάτιο άλλα έπιασα αμέσως μια θέση στην ταβέρνα, καθώς είχα πεινάσει αλλά κυρίως διψάσει. Η επιθυμία μου για μαγειρευτό είναι πάντα έντονη άλλωστε στα νησιά, κάτι που δεν άλλαξε ούτε εκείνη τη μέρα:

Σηκώθηκα νύχτα από το τραπέζι προκειμένου να κάνω μια βόλτα και να πάω να ετοιμαστώ:

(Αυτή είναι σε νυχτερινή λήψη η καταπληκτική ταβέρνα του «Τρύπα» για την οποία πολλά είχα ακούσει κι έγραφα πριν χρόνια, έτοιμος πλέον να τα διαπιστώσω)

Έκανα μια βόλτα στον οικισμό πριν καταλήξω στο δωμάτιο, όπου στη μια ώρα και κάτι που έμεινα πριν ξαναβγώ τα κουνούπια κόντεψαν να με κατασπαράξουν, κάτι που συμβαίνει πρώτη φορά, οδηγώντας με εκτός των άλλων έξω προς αναζήτηση αντικουνουπικών σε πρώτη φάση αντί για μπυρών. Κι όμως…

Η υπέροχη νύχτα με το φεγγάρι να ρίχνει το φως του πάνω από τους Αρκιούς δεν είχε ξεκινήσει όμως ακόμα. Αφού έλυσα τα διαδικαστικά, έπιασα ένα τραπέζι πάλι στου Τρύπα πίνοντας μπυρίτσες, την ίδια ώρα που ο Αν. είχε βγάλει το φορητό τηλεσκόπιο διδάσκοντας το χόμπι του περί αστρονομίας στα πιτσιρίκια του νησιού. Ήταν λίγη μόλις ώρα από τη στιγμή που έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος αστροφυσικός Δ. Σιμοπούλος, που σίγουρα θα χαμογελούσε με αυτή την εικόνα…

Από κει και πέρα όλα είχαν πάρει το δρόμο τους. Το ένα μπυράκι διαδέχονταν το άλλο, τα κεράσματα πλήθυναν, οι παρέες συμπτύχθηκαν και οι φανταστικές μουσικές άρχισαν να δυναμώνουν, με τον Τρύπα να περιφέρεται από τραπέζι σε τραπέζι μιλώντας με τους πελάτες του. Πολύ ωραίος τύπος και μουσικός γνώστης!
Ήμουν ιδιαίτερα χαρούμενος που το ζούσα εκ των έσω, ειδικότερα όσο περνούσε η ώρα και κατέφθανε και κόσμος από τριγύρω, γινόμενοι όλοι μια παρέα. Πέρα από τις μουσικές που άκουσα, πέρα από τους χορούς που έριξαν αν θέλετε και λίγο ως εκτόνωση οι εργαζόμενοι στην εστίαση και όχι μόνο του νησιού, μου έκανε εντύπωση με πόση ευγένεια και ζέση με κάθισαν στη παρέα τους γνωρίζοντας τους όλους, μαθαίνοντας παράλληλα την πραγματικότητα του νησιού. Είμαστε δεν είμαστε 35 το χειμώνα μου είπαν.
Αυτό που δε μου είπαν βέβαια και ούτε φανταζόμουν είναι ότι θα καταφέρω να ξενυχτίσω και να πάω για ύπνο μετά τις 5 σ’ ένα μέρος όπως οι Αρκιοί. Χαλάλι, για τέτοια πράγματα ζω άλλωστε…
Ημέρα δεύτερη
Εγερτήριο δύσκολο όπως είναι λογικό γύρω στις 9 και ετοιμασία. Το πλοίο έφευγε από το νησί στις 11, οπότε καταλαβαίνετε πως οι ώρες ήταν ελάχιστες δυστυχώς. Ξεκίνησα με μια σύντομη βόλτα στα μέρη που είδα το προηγούμενο βράδυ:


Ανεβαίνοντας και πιο ψηλά, βλέποντας τα περίφημα πέτρινα διαμερίσματα προς ενοικίαση, έχοντας πανοραμική θέα του οικισμού:


Κατέβηκα στο λιμάνι περιφερόμενος μέσα από ιστιοπλοϊκά και ψαράδικα,


πριν καταλήξω και πάλι στου Τρύπα για καφεδάκι. Είχα ώρα μπροστά μου.

-Μη περπατάς μες τη ζέστη, θα πάμε μαζί με το ηλεκτρικό, μου αποκρίθηκε ο Αν., αρνούμενος πάλι να μου κρατήσει λεφτά για τον καφέ. Όπως είχα πληροφορηθεί λύνοντας μου την απορία υπήρχαν 5-6 ηλεκτροκίνητα οχήματα στο νησί, χωρίς να θυμάμαι ωστόσο το κριτήριο επιλογής. Σίγουρα υπήρχε από ένα σε κάθε κατάστημα εστίασης:

Το «Νήσος Κάλυμνος» έκανε την εμφάνιση του στην άκρη του λιμανιού του μικρού νησιού, δένοντας αρκετά σύντομα, αφήνοντας και παίρνοντας ελάχιστους επιβάτες, ανάμεσα τους κι εμένα:


Χαιρετήθηκα εγκάρδια με τον Αν., δίνοντας υπόσχεση επαφής και γιατί όχι, επιστροφής κι ανέβηκα προκειμένου να κάτσω στη θέση μου στο κατάστρωμα:

Την ίδια στιγμή είδα να περνάει το περίφημο «θαλάσσιο ταξί» ,που διεξάγει τα δρομολόγια εκτός των άλλων προς το γειτονικό Μαράθι:

Το καράβι αναχώρησε άμεσα, περνώντας παράπλευρα από τις υπέροχες θάλασσες στα τηγανάκια:


Με μια στροφή του πλοίου άφηνα πίσω μου τους Αρκιούς με χαμόγελο για όλα όσα είχα προλάβει να ζήσω και να νιώσω μέσα σε τόσες λίγες ώρες.

Μεγάλα λόγια δε χρειάζονται ποτέ, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι θα επιδιώξω να τους ξαναδώ ίσως και σύντομα…
Last edited: