psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.569
- Likes
- 61.211
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φολέγανδρος
- Αντίπαρος
- Αντίπαρος ΙΙ
- Αμοργός
- Αμοργός ΙΙ
- Αμοργός ΙΙΙ
- Σίκινος
- Αστυπάλαια
- Αστυπάλαια ΙΙ
- Σέριφος
- Σχοινούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Ηρακλειά - Μικρές Κυκλάδες
- Δονούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Κίμωλος
- Ανάφη
- Σκύρος
- Χάλκη
- Λειψοί
- Λειψοί ΙΙ
- Λέρος
- Πάτμος
- Αγαθονήσι
- Τήλος
- Νίσυρος
- Σύμη
- Τέλενδος
- Κάλυμνος
- Ψέριμος
- Φούρνοι Κορσέων
- Παλαιό Τρίκερι Μαγνησίας
- Τριζόνια Φωκίδας
- Θηρασιά - Κυκλάδες
- Αρκιοί & Μάραθος Δωδεκανήσων
- Κάτω Κουφονήσι - Μικρές Κυκλάδες
- Αντι Επιλόγου
- Άγιος Ευστράτιος
- Καστελλόριζο (Μεγίστη)
- Φολέγανδρος ΙΙ
- Φούρνοι Κορσέων ΙΙ
- Θύμαινα Κορσέων
- Οινούσσες
- Ψαρά
- Κάσος
- Κάρπαθος
- Σαρία Δωδεκανήσου
- Αρκιοί
- Σαμοθράκη
- Κύθηρα (Τσιρίγο)
- Αντικύθηρα (Τσιριγότο)
- Ικαρία
- Ικαρία ΙΙ
- Γαύδος
- Μεγανήσι Ιονίου
- Αλόννησος
- Αμοργός ΙV
- Λέρος ΙV
- Λειψοί ΙΙΙ
- Παξοί
- Η επίτευξη του μεγάλου στόχου
- Ερείκουσσα – Διαπόντια νησιά
- Οθωνοί – Διαπόντια νησιά
- Μαθράκι – Διαπόντια νησιά
- Κάλαμος Ιονίου
- Καστός Ιονίου
- Ιθάκη
- Φολέγανδρος ΙΙΙ
- Σίκινος ΙΙ
- Θηρασιά
Bonus: Καστός Ιονίου
Επίσκεψη: Ιούλιος 2024
Διάρκεια: 6 ώρες
Καστός. Καλοκαίρι 2024. Δε θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα μου, πόσο μάλλον όταν σιγούρεψα ότι θα βρεθώ τόσο κοντά, εν προκειμένω στον Κάλαμο που γειτονεύει σ’αυτόν όσο κανένα άλλο νησί.
Το ζήτημα όμως ήταν πως θα υλοποιηθεί όλο αυτό. Όπως έχω εξηγήσει κι αναλύσει, στην Ελλάδα των νησιών τίποτα δε μπορεί να θεωρείται δεδομένο όσον αφορά την ακτοπλοΐα, πόσο μάλλον να βρεις ένα δρομολόγιο που βολεύει, αν και όταν αυτό θ’ ανακοινωθεί συνήθως κατόπιν εορτής. Στο δύσκολο αυτό πρόβλημα ήρθε να προστεθεί κι αυτό της διαμονής, μιας και το ένα και μοναδικό κατάλυμα που είναι διαθέσιμο, διατίθεται σε εξωφρενική τιμή ειδικά για ένα άτομο.
Κάπως έτσι πήρα με στεναχώρια την απόφαση ότι δε θα καταφέρω να διανυκτερεύσω, προσπαθώντας με κάποιο τρόπο να το βάλω σαν επίσκεψη ως ημερήσια εκδρομή, κάτι που ξέρετε όσοι με διαβάζετε πως είμαι αντίθετος. Δεν υπήρχε άλλος τρόπος, πως θα κατάφερνα όμως ακόμα κι αυτό;
Το σημαντικό στα νησιά είναι να βρίσκεις πάντα τους κατάλληλους ανθρώπους, που θα σου ξεκλειδώσουν τις προσβάσεις σε όλα. Η εμπειρία μίλησε, αυτό έκανα κι εγώ καθ’ υπόδειξη της σπιτονοικοκυράς μου στον Κάλαμο και η επίσκεψη στον Καστό έγινε πράξη, έστω και μ’ αυτή τη μορφή. Μέχρι την κανονική επιστροφή μου…
Ημέρα πρώτη – άφιξη – αναχώρηση
Είχαμε πιάσει ήδη την ψιλή κουβέντα με τον καπετάνιο εδώ και ώρα, περνώντας ανάμεσα στη μικρή νησίδα «Προβάτι» και την άκρη του Καστού, αφήνοντας για τα καλά πίσω μας τον Κάλαμο αναπτύσσοντας ταχύτητα.
Δώδεκα μόνο λεπτά παίρνει στο συγκεκριμένο μικρό σκάφος -δρομολόγιο του οποίου είχα συμφωνήσει κατόπιν συνεννόησης- προκειμένου να πάει από το ένα νησί στο άλλο, με το λιμανάκι του Καστού να ξεπροβάλει μπροστά στα μάτια μου. Ακόμα ένα νησί, ευτυχία:
Δίχως καμιά καθυστέρηση πήρα τον περιμετρικό δρόμο που δίνει θέα προς τα δυτικά του νησιού φτάνοντας μέχρι τον ανεμόμυλο που ‘χει πλέον μετατραπεί σε καφέ – μπαράκι:
Αν και ποθούσα ένα παγωμένο φραπέ, θέλησα πρώτα να κάνω μια μικρή βόλτα στο κυρίως τμήμα του οικισμού:
Πέρασα αρχικά από την πλατεία και κάποια δημόσια κτήρια που έστεκαν εκεί για πολλά χρόνια απ’ ότι φαίνεται και με την πρώτη εύκολη ματιά:
Ανηφορίζοντας στη συνέχεια ως το ναό του Ιωάννη του Βαπτιστή μαζί μ’ ένα τσούρμο σλαβόφωνων τουριστών που έσκασε εκείνη τη στιγμή κι εγώ δε ξέρω από πού:
Είχε έρθει όμως η ώρα του καφέ στο μπαρ που βλέπετε πάνω στο λιμάνι που με το ζόρι βρήκα τραπέζι, προκειμένου να ανακτήσω δυνάμεις για τη συνέχεια στο νησάκι:
Μια συνέχεια που δόθηκε νωρίς το μεσημέρι με τη ζέστη να είναι αρκετή, απάλευτη θα ‘λεγε κανείς, σε συνδυασμό πάντα με τη μεγάλη ανηφορική κλίση των δρόμων που καλούμουν να περάσω:
Ήθελα να δω και το δεύτερο κομμάτι του οικισμού βλέπετε, με τα παραδοσιακά πέτρινα σπίτια χτισμένα πάνω στο λοφάκι κι ευτυχώς δεν απογοητεύτηκα από τον κόπο που κατέβαλα:
Κλειστά στην πλειοψηφία τους μου έδωσαν πολύ όμορφες εικόνες για άλλη μια φορά από ένα τόσο μικροσκοπικό νησί. Δίχως να το καταλάβω έφτασα ως την άκρη του οικισμού και τα περιφραγμένα οικόπεδα με τις ελιές:
Είχα ήδη ζοριστεί πολύ βράζοντας από τη ζέστη, ξέροντας όμως τι μπορεί να με συνεφέρει άλλαξα πορεία, αφού συμβουλεύτηκα τις σημειώσεις και τον χάρτη μου με σκοπό να συναντήσω κάτι πάρα πολύ ωραίο:
Κατέβηκα έτσι τα σκαλάκια με συνοπτικές διαδικασίες αντικρύζοντας από ψηλά τη παραλία «Βάλη» εντελώς άδεια εκείνο το μεσημέρι του Ιουλίου λες και περίμενε αποκλειστικά εμένα:
Πόσο μπορεί ν’ αντισταθεί κανείς σ’ αυτά τα νερά μου λέτε, πόσο μάλλον μετά από τέτοιο ζόρι; Ξεφορτώθηκα τα περιττά κι απόλαυσα ένα μπάνιο που θα ΄χω να θυμάμαι σίγουρα για καιρό, «κουβαλώντας» το μαζί μου όλο τον χειμώνα:
Απόλυτα ήρεμος & γεμάτος από θάλασσα ξεκίνησα την επιστροφή μου από τον εύκολο παραλιακό δρόμο αυτή τη φορά προς τον οικισμό που δεν ήταν καθόλου μακριά:
Κάπως έτσι πέρασα το γύρο θα έλεγε κανείς του λιμανιού φτάνοντας ως το σημείο απ’ όπου είχα ξεκινήσει μερικές ώρες νωρίτερα:
Οι παγωμένες μπυρίτσες στη σκιά της ταβέρνας ήταν αναγκαίες, δίχως να με βιάζει τίποτα παρά μόνο η σκέψη της επιστροφής μου στην «έδρα» της εκδρομής για να συνεχίσω το πρόγραμμα μου:
Γι’ αυτό και πήρα τηλέφωνο τον καπετάνιο ο οποίος εμφανίστηκε ταχύτατα λίγα λεπτά μετά, αφήνοντας πίσω μου ακόμα πιο γρήγορα τον Καστό μερικές στιγμές αργότερα, βάζοντας πλώρη για τον Κάλαμο.
Τώρα που είδα πόσο απλό είναι;
Ε, μια ευκαιρία για να γυρίσω στον Καστό θα την έχω στα σίγουρα.
Επίσκεψη: Ιούλιος 2024
Διάρκεια: 6 ώρες
Καστός. Καλοκαίρι 2024. Δε θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα μου, πόσο μάλλον όταν σιγούρεψα ότι θα βρεθώ τόσο κοντά, εν προκειμένω στον Κάλαμο που γειτονεύει σ’αυτόν όσο κανένα άλλο νησί.
Το ζήτημα όμως ήταν πως θα υλοποιηθεί όλο αυτό. Όπως έχω εξηγήσει κι αναλύσει, στην Ελλάδα των νησιών τίποτα δε μπορεί να θεωρείται δεδομένο όσον αφορά την ακτοπλοΐα, πόσο μάλλον να βρεις ένα δρομολόγιο που βολεύει, αν και όταν αυτό θ’ ανακοινωθεί συνήθως κατόπιν εορτής. Στο δύσκολο αυτό πρόβλημα ήρθε να προστεθεί κι αυτό της διαμονής, μιας και το ένα και μοναδικό κατάλυμα που είναι διαθέσιμο, διατίθεται σε εξωφρενική τιμή ειδικά για ένα άτομο.
Κάπως έτσι πήρα με στεναχώρια την απόφαση ότι δε θα καταφέρω να διανυκτερεύσω, προσπαθώντας με κάποιο τρόπο να το βάλω σαν επίσκεψη ως ημερήσια εκδρομή, κάτι που ξέρετε όσοι με διαβάζετε πως είμαι αντίθετος. Δεν υπήρχε άλλος τρόπος, πως θα κατάφερνα όμως ακόμα κι αυτό;
Το σημαντικό στα νησιά είναι να βρίσκεις πάντα τους κατάλληλους ανθρώπους, που θα σου ξεκλειδώσουν τις προσβάσεις σε όλα. Η εμπειρία μίλησε, αυτό έκανα κι εγώ καθ’ υπόδειξη της σπιτονοικοκυράς μου στον Κάλαμο και η επίσκεψη στον Καστό έγινε πράξη, έστω και μ’ αυτή τη μορφή. Μέχρι την κανονική επιστροφή μου…
Ημέρα πρώτη – άφιξη – αναχώρηση
Είχαμε πιάσει ήδη την ψιλή κουβέντα με τον καπετάνιο εδώ και ώρα, περνώντας ανάμεσα στη μικρή νησίδα «Προβάτι» και την άκρη του Καστού, αφήνοντας για τα καλά πίσω μας τον Κάλαμο αναπτύσσοντας ταχύτητα.


Δώδεκα μόνο λεπτά παίρνει στο συγκεκριμένο μικρό σκάφος -δρομολόγιο του οποίου είχα συμφωνήσει κατόπιν συνεννόησης- προκειμένου να πάει από το ένα νησί στο άλλο, με το λιμανάκι του Καστού να ξεπροβάλει μπροστά στα μάτια μου. Ακόμα ένα νησί, ευτυχία:


- Πάρε με τηλέφωνο Γιάννη ότι ώρα θες να έρθω να σε πάρω, ή στη θάλασσα θα είμαι ή μπύρες θα πίνω.
- Εγώ σίγουρα μπύρες θα πίνω καπετάνιο, θα σε καλέσω όταν είναι…
Δίχως καμιά καθυστέρηση πήρα τον περιμετρικό δρόμο που δίνει θέα προς τα δυτικά του νησιού φτάνοντας μέχρι τον ανεμόμυλο που ‘χει πλέον μετατραπεί σε καφέ – μπαράκι:


Αν και ποθούσα ένα παγωμένο φραπέ, θέλησα πρώτα να κάνω μια μικρή βόλτα στο κυρίως τμήμα του οικισμού:

Πέρασα αρχικά από την πλατεία και κάποια δημόσια κτήρια που έστεκαν εκεί για πολλά χρόνια απ’ ότι φαίνεται και με την πρώτη εύκολη ματιά:


Ανηφορίζοντας στη συνέχεια ως το ναό του Ιωάννη του Βαπτιστή μαζί μ’ ένα τσούρμο σλαβόφωνων τουριστών που έσκασε εκείνη τη στιγμή κι εγώ δε ξέρω από πού:

Είχε έρθει όμως η ώρα του καφέ στο μπαρ που βλέπετε πάνω στο λιμάνι που με το ζόρι βρήκα τραπέζι, προκειμένου να ανακτήσω δυνάμεις για τη συνέχεια στο νησάκι:


Μια συνέχεια που δόθηκε νωρίς το μεσημέρι με τη ζέστη να είναι αρκετή, απάλευτη θα ‘λεγε κανείς, σε συνδυασμό πάντα με τη μεγάλη ανηφορική κλίση των δρόμων που καλούμουν να περάσω:


Ήθελα να δω και το δεύτερο κομμάτι του οικισμού βλέπετε, με τα παραδοσιακά πέτρινα σπίτια χτισμένα πάνω στο λοφάκι κι ευτυχώς δεν απογοητεύτηκα από τον κόπο που κατέβαλα:


Κλειστά στην πλειοψηφία τους μου έδωσαν πολύ όμορφες εικόνες για άλλη μια φορά από ένα τόσο μικροσκοπικό νησί. Δίχως να το καταλάβω έφτασα ως την άκρη του οικισμού και τα περιφραγμένα οικόπεδα με τις ελιές:


Είχα ήδη ζοριστεί πολύ βράζοντας από τη ζέστη, ξέροντας όμως τι μπορεί να με συνεφέρει άλλαξα πορεία, αφού συμβουλεύτηκα τις σημειώσεις και τον χάρτη μου με σκοπό να συναντήσω κάτι πάρα πολύ ωραίο:


Κατέβηκα έτσι τα σκαλάκια με συνοπτικές διαδικασίες αντικρύζοντας από ψηλά τη παραλία «Βάλη» εντελώς άδεια εκείνο το μεσημέρι του Ιουλίου λες και περίμενε αποκλειστικά εμένα:


Πόσο μπορεί ν’ αντισταθεί κανείς σ’ αυτά τα νερά μου λέτε, πόσο μάλλον μετά από τέτοιο ζόρι; Ξεφορτώθηκα τα περιττά κι απόλαυσα ένα μπάνιο που θα ΄χω να θυμάμαι σίγουρα για καιρό, «κουβαλώντας» το μαζί μου όλο τον χειμώνα:


Απόλυτα ήρεμος & γεμάτος από θάλασσα ξεκίνησα την επιστροφή μου από τον εύκολο παραλιακό δρόμο αυτή τη φορά προς τον οικισμό που δεν ήταν καθόλου μακριά:


Κάπως έτσι πέρασα το γύρο θα έλεγε κανείς του λιμανιού φτάνοντας ως το σημείο απ’ όπου είχα ξεκινήσει μερικές ώρες νωρίτερα:


Οι παγωμένες μπυρίτσες στη σκιά της ταβέρνας ήταν αναγκαίες, δίχως να με βιάζει τίποτα παρά μόνο η σκέψη της επιστροφής μου στην «έδρα» της εκδρομής για να συνεχίσω το πρόγραμμα μου:

Γι’ αυτό και πήρα τηλέφωνο τον καπετάνιο ο οποίος εμφανίστηκε ταχύτατα λίγα λεπτά μετά, αφήνοντας πίσω μου ακόμα πιο γρήγορα τον Καστό μερικές στιγμές αργότερα, βάζοντας πλώρη για τον Κάλαμο.

Τώρα που είδα πόσο απλό είναι;

Ε, μια ευκαιρία για να γυρίσω στον Καστό θα την έχω στα σίγουρα.
Last edited: