psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.569
- Likes
- 61.211
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φολέγανδρος
- Αντίπαρος
- Αντίπαρος ΙΙ
- Αμοργός
- Αμοργός ΙΙ
- Αμοργός ΙΙΙ
- Σίκινος
- Αστυπάλαια
- Αστυπάλαια ΙΙ
- Σέριφος
- Σχοινούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Ηρακλειά - Μικρές Κυκλάδες
- Δονούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Κίμωλος
- Ανάφη
- Σκύρος
- Χάλκη
- Λειψοί
- Λειψοί ΙΙ
- Λέρος
- Πάτμος
- Αγαθονήσι
- Τήλος
- Νίσυρος
- Σύμη
- Τέλενδος
- Κάλυμνος
- Ψέριμος
- Φούρνοι Κορσέων
- Παλαιό Τρίκερι Μαγνησίας
- Τριζόνια Φωκίδας
- Θηρασιά - Κυκλάδες
- Αρκιοί & Μάραθος Δωδεκανήσων
- Κάτω Κουφονήσι - Μικρές Κυκλάδες
- Αντι Επιλόγου
- Άγιος Ευστράτιος
- Καστελλόριζο (Μεγίστη)
- Φολέγανδρος ΙΙ
- Φούρνοι Κορσέων ΙΙ
- Θύμαινα Κορσέων
- Οινούσσες
- Ψαρά
- Κάσος
- Κάρπαθος
- Σαρία Δωδεκανήσου
- Αρκιοί
- Σαμοθράκη
- Κύθηρα (Τσιρίγο)
- Αντικύθηρα (Τσιριγότο)
- Ικαρία
- Ικαρία ΙΙ
- Γαύδος
- Μεγανήσι Ιονίου
- Αλόννησος
- Αμοργός ΙV
- Λέρος ΙV
- Λειψοί ΙΙΙ
- Παξοί
- Η επίτευξη του μεγάλου στόχου
- Ερείκουσσα – Διαπόντια νησιά
- Οθωνοί – Διαπόντια νησιά
- Μαθράκι – Διαπόντια νησιά
- Κάλαμος Ιονίου
- Καστός Ιονίου
- Ιθάκη
- Φολέγανδρος ΙΙΙ
- Σίκινος ΙΙ
- Θηρασιά
Θηρασιά
Επίσκεψη : Αύγουστος 2024
Διάρκεια: 1 ημέρα
Αν κάτι θέλω να με διακρίνει όσον αφορά τις νησιωτικές περιηγήσεις μου είναι η συνέπεια λόγων κι έργων. Από το 2015 που αφιέρωσα μερικές ώρες, είχα δώσει την υπόσχεση στον εαυτό μου να επιστρέψω στη νήσο της Θηρασιάς, μιας κι εκτός των άλλων ήταν το μόνο νησί των Κυκλάδων που δεν είχα κάνει διανυκτέρευση, γεγονός ανεπίτρεπτο. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και με τους Αρκιούς όπου διορθώθηκε επίσης το 2022…
Τα έχω πει και περιγράψει πολλές φορές, είμαι εντελώς αντίθετος με τις ολιγόωρες επισκέψεις σε μικρά νησιά καθώς έτσι δε μπορείς να αντιληφθείς τον παλμό και τον τρόπο τους, τις συμπεριφορές των ντόπιων, τις συνήθειες του τόπου με αποκορύφωμα τις νύχτες σε κάθε τέτοιο νησάκι.
Έτσι, όταν μου δόθηκε η ευκαιρία τον Αύγουστο του 2024 δε το σκέφτηκα στιγμή. Αλλαγή αεροπορικού εισιτηρίου, κράτηση δωματίου και μια ακόμα μέρα προκειμένου να αφιερωθεί στη Θηρασιά. Στο άσημο αυτό μέρος που ζει χρόνια στη σκιά και την εγκατάλειψη λόγω του διάσημου τουριστικού γίγαντα γείτονα της, κι όπως ήδη θα γνωρίζετε αυτά τα μέρη με συγκινούν αφάνταστα.
Έκανα όσα σκεφτόμουν; Σαφώς και όχι, μιας και αφενός έφτασα κομμάτια από πολλές ώρες αυπνίας εξαιτίας του ταξιδιού, αφετέρου τα επισκέψιμα μέρη δεν ήταν διαθέσιμα λόγω χρόνου ή μέσων, όμως και πάλι δε το μετανιώνω στιγμή. Εξάλλου πόσο δύσκολο είναι να ξαναπάω;
Ημέρα πρώτη
Ξενυχτισμένος μετά από πολύ πρωινό δρομολόγιο πλοίο, κουρασμένος και απόλυτα νυσταγμένος, έχοντας ακολουθήσει με τα λεωφορεία το δρομολόγιο Λιμάνι Αθηνιού-Φηρά-Οία, κατεβαίνω φορτωμένος τα πράγματα προς το Αμμούδι για να πάρω το πλοίο. Τα έχω ξαναπεί, πολλά μα πάρα πολλά τα στραβά της Σαντορίνης αλλά κάτι τέτοιες στιγμές που τα μάτια σου αντικρύζουν όμορφες εικόνες τα ξεχνάς:
Ώρα 12:30 ήταν η άφιξη του πλοίου της εταιρείας Χανίων που διεξάγει το δεκάλεπτο δρομολόγιο κόστους 1€ μέχρι το λιμάνι της Ρίβας:
Εννέα έτη μετά και μοιάζει τίποτα να μην έχει αλλάξει, ούτε βέβαια το δημοτικό λεωφορείο που κάνει δωρεάν το δρομολόγιο εξυπηρετώντας κατοίκους και τουρίστες:
Η διαδρομή είναι μικρή όπως είναι λογικό και περνώντας έξω απ’ το οινοποιείο που με ενδιαφέρον έμαθα ότι άνοιξε, το χωριό του Ποταμού, καταλήγει στο μεγαλύτερο με το όνομα «Μανωλάς», πρωτεύουσα ουσιαστικά του νησιού:
Δεν ήθελα τίποτε άλλο εκείνη τη στιγμή από ένα ντους και μερικές ώρες ύπνου. Περπάτησα ένα δεκάλεπτο μιας και το δωμάτιο μου ήταν στα ψηλά του οικισμού, έμαθα κάποιες χρηστικές πληροφορίες και αφέθηκα στα ζητούμενα ως όφειλα.
Ήταν γύρω στις πέντε το απόγευμα όταν ξαναβγήκα τη βόλτα μου στον Μανωλά, για φωτογραφικούς πλέον λόγους αλλά κυρίως για να πιώ ένα καφεδάκι:
Έμαθα ότι το μόνο καφέ του χωριού ανοίγει στις έξι, βρίσκοντας την ευκαιρία να συνεχίσω τη βόλτα μου:
Εικόνες μοναδικές, αυθεντικές, ενός νησιού που θα ‘λεγε κανείς ότι είναι ξεκομμένο απ’ τα τουριστικά μονοπάτια, με τους ντόπιους να με καλησπερίζουν σε κάθε ευκαιρία:
Παρόλο που σε κάθε βήμα η γειτονική Σαντορίνη φαινόταν επιβλητική, αντιλαμβανόμουν πόσο «μακριά» είναι αυτά τα δύο νησιά, παρόλο που τα χωρίζουν λίγα μόλις χιλιόμετρα. Παράδοξο:
Έφτασα ως το τέλος της διαδρομής του πεζόδρομου πάνω απ’ το λιμάνι του Κόρφου όπου μπορεί κανείς να κατεβεί απ’ τα σκαλάκια, επιστρέφοντας από άλλη διαδρομή:
Ασύλληπτα αυθεντικές και σαφώς βαθιά Κυκλαδίτικες οι λήψεις σ' ακόμη ένα νησί, που παρόλο που βρισκόμουν μέρες στην ευρύτερη περιοχή δε τις χόρταινα με τίποτα:
Για καλή μου τύχη το καφέ είχε ανοίξει, δίνοντας μου την ευκαιρία για μερικές στιγμές περισυλλογής και διαβάσματος στην εξαιρετική αυτή θέα, όπως και τότε, εννιά χρόνια πριν:
Όταν έφυγα και κινήθηκα προς το μίνι μάρκετ για μερικές μπυρίτσες, πέρασα και από το Ναό του Αγίου Κωνσταντίνου που ήθελα να δω:
Γύρω στις εννιά ήμουν και πάλι έξω προς αναζήτηση φαγητού, με τα πράγματα να ναι απόλυτα ήσυχα και γαλήνια. Βλέπετε το πανηγύρι είχε ολοκληρωθεί μια μέρα νωρίτερα, και οι έτσι κι αλλιώς υπερ-χαλαροί ρυθμοί του νησιού ήταν ακόμα χαλαρότεροι:
Φυσικά δε χρειάζονται πολλά σε τέτοια μέρη.
Ένα καλό φαγητό σαν αυτό που έκανα και μερικά ποτά στην υπέροχη νυκτερινή θέα με παρέα ή χωρίς, είναι και θα είναι για πάντα αρκετά…
Ημέρα δεύτερη – Αναχώρηση
Πολύ σεμνό το πέρασμα μου απ’ το νησί, λίγο για άλλη μια φορά και χωρίς να μπορέσω να δω το οινοποιείο που άνοιγε περίεργες ώρες. Έτσι μετά από ένα καφεδάκι γύρω στις έντεκα πήρα το δρόμο προς τον κεντρικό, αφού έκανα πρώτα στάση στον παραδοσιακό φούρνο του νησιού, που βλέπετε στο περίπου στη δεύτερη εικόνα κι ας μη πάει το μυαλό σας:
Κάτω από την εκκλησία ήταν και η στάση του λεωφορείου, όπου αρκετός κόσμος του νησιού περίμενε προκειμένου να κατέβει στο λιμάνι κι εν συνεχεία στην Οία:
Εγώ πάλι πήρα τις τελευταίες φωτογραφίες μου στο νησί, βοηθώντας παράλληλα δύο Ιταλούς τουρίστες με μια κράτηση που είχαν και δε μπορούσαν να συνεννοηθούν:
Το μικρό πλοίο που θα με οδηγούσε πίσω στη Σαντορίνη ήταν στη θέση του ώρα δώδεκα ακριβώς.
Χάρηκα που άφηνα πίσω μου τη Θηρασιά ολοκληρώνοντας το επίτευγμα των διανυκτερεύσεων, όπως και χάρηκα που την είδα και πάλι σε τόσο απλή κατάσταση, κάτι που είμαι βέβαιος πως θ’ αλλάξει νομοτελειακά σχεδόν όπως σε όλα τα νησιά.
Θα σας το πω με βεβαιότητα την επόμενη φορά που θα ‘μαι κατά ‘κει…
Επίσκεψη : Αύγουστος 2024
Διάρκεια: 1 ημέρα
Αν κάτι θέλω να με διακρίνει όσον αφορά τις νησιωτικές περιηγήσεις μου είναι η συνέπεια λόγων κι έργων. Από το 2015 που αφιέρωσα μερικές ώρες, είχα δώσει την υπόσχεση στον εαυτό μου να επιστρέψω στη νήσο της Θηρασιάς, μιας κι εκτός των άλλων ήταν το μόνο νησί των Κυκλάδων που δεν είχα κάνει διανυκτέρευση, γεγονός ανεπίτρεπτο. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και με τους Αρκιούς όπου διορθώθηκε επίσης το 2022…
Τα έχω πει και περιγράψει πολλές φορές, είμαι εντελώς αντίθετος με τις ολιγόωρες επισκέψεις σε μικρά νησιά καθώς έτσι δε μπορείς να αντιληφθείς τον παλμό και τον τρόπο τους, τις συμπεριφορές των ντόπιων, τις συνήθειες του τόπου με αποκορύφωμα τις νύχτες σε κάθε τέτοιο νησάκι.
Έτσι, όταν μου δόθηκε η ευκαιρία τον Αύγουστο του 2024 δε το σκέφτηκα στιγμή. Αλλαγή αεροπορικού εισιτηρίου, κράτηση δωματίου και μια ακόμα μέρα προκειμένου να αφιερωθεί στη Θηρασιά. Στο άσημο αυτό μέρος που ζει χρόνια στη σκιά και την εγκατάλειψη λόγω του διάσημου τουριστικού γίγαντα γείτονα της, κι όπως ήδη θα γνωρίζετε αυτά τα μέρη με συγκινούν αφάνταστα.
Έκανα όσα σκεφτόμουν; Σαφώς και όχι, μιας και αφενός έφτασα κομμάτια από πολλές ώρες αυπνίας εξαιτίας του ταξιδιού, αφετέρου τα επισκέψιμα μέρη δεν ήταν διαθέσιμα λόγω χρόνου ή μέσων, όμως και πάλι δε το μετανιώνω στιγμή. Εξάλλου πόσο δύσκολο είναι να ξαναπάω;
Ημέρα πρώτη
Ξενυχτισμένος μετά από πολύ πρωινό δρομολόγιο πλοίο, κουρασμένος και απόλυτα νυσταγμένος, έχοντας ακολουθήσει με τα λεωφορεία το δρομολόγιο Λιμάνι Αθηνιού-Φηρά-Οία, κατεβαίνω φορτωμένος τα πράγματα προς το Αμμούδι για να πάρω το πλοίο. Τα έχω ξαναπεί, πολλά μα πάρα πολλά τα στραβά της Σαντορίνης αλλά κάτι τέτοιες στιγμές που τα μάτια σου αντικρύζουν όμορφες εικόνες τα ξεχνάς:


Ώρα 12:30 ήταν η άφιξη του πλοίου της εταιρείας Χανίων που διεξάγει το δεκάλεπτο δρομολόγιο κόστους 1€ μέχρι το λιμάνι της Ρίβας:


Εννέα έτη μετά και μοιάζει τίποτα να μην έχει αλλάξει, ούτε βέβαια το δημοτικό λεωφορείο που κάνει δωρεάν το δρομολόγιο εξυπηρετώντας κατοίκους και τουρίστες:


Η διαδρομή είναι μικρή όπως είναι λογικό και περνώντας έξω απ’ το οινοποιείο που με ενδιαφέρον έμαθα ότι άνοιξε, το χωριό του Ποταμού, καταλήγει στο μεγαλύτερο με το όνομα «Μανωλάς», πρωτεύουσα ουσιαστικά του νησιού:


Δεν ήθελα τίποτε άλλο εκείνη τη στιγμή από ένα ντους και μερικές ώρες ύπνου. Περπάτησα ένα δεκάλεπτο μιας και το δωμάτιο μου ήταν στα ψηλά του οικισμού, έμαθα κάποιες χρηστικές πληροφορίες και αφέθηκα στα ζητούμενα ως όφειλα.
Ήταν γύρω στις πέντε το απόγευμα όταν ξαναβγήκα τη βόλτα μου στον Μανωλά, για φωτογραφικούς πλέον λόγους αλλά κυρίως για να πιώ ένα καφεδάκι:


Έμαθα ότι το μόνο καφέ του χωριού ανοίγει στις έξι, βρίσκοντας την ευκαιρία να συνεχίσω τη βόλτα μου:


Εικόνες μοναδικές, αυθεντικές, ενός νησιού που θα ‘λεγε κανείς ότι είναι ξεκομμένο απ’ τα τουριστικά μονοπάτια, με τους ντόπιους να με καλησπερίζουν σε κάθε ευκαιρία:


Παρόλο που σε κάθε βήμα η γειτονική Σαντορίνη φαινόταν επιβλητική, αντιλαμβανόμουν πόσο «μακριά» είναι αυτά τα δύο νησιά, παρόλο που τα χωρίζουν λίγα μόλις χιλιόμετρα. Παράδοξο:

Έφτασα ως το τέλος της διαδρομής του πεζόδρομου πάνω απ’ το λιμάνι του Κόρφου όπου μπορεί κανείς να κατεβεί απ’ τα σκαλάκια, επιστρέφοντας από άλλη διαδρομή:


Ασύλληπτα αυθεντικές και σαφώς βαθιά Κυκλαδίτικες οι λήψεις σ' ακόμη ένα νησί, που παρόλο που βρισκόμουν μέρες στην ευρύτερη περιοχή δε τις χόρταινα με τίποτα:



Για καλή μου τύχη το καφέ είχε ανοίξει, δίνοντας μου την ευκαιρία για μερικές στιγμές περισυλλογής και διαβάσματος στην εξαιρετική αυτή θέα, όπως και τότε, εννιά χρόνια πριν:

Όταν έφυγα και κινήθηκα προς το μίνι μάρκετ για μερικές μπυρίτσες, πέρασα και από το Ναό του Αγίου Κωνσταντίνου που ήθελα να δω:


Γύρω στις εννιά ήμουν και πάλι έξω προς αναζήτηση φαγητού, με τα πράγματα να ναι απόλυτα ήσυχα και γαλήνια. Βλέπετε το πανηγύρι είχε ολοκληρωθεί μια μέρα νωρίτερα, και οι έτσι κι αλλιώς υπερ-χαλαροί ρυθμοί του νησιού ήταν ακόμα χαλαρότεροι:


Φυσικά δε χρειάζονται πολλά σε τέτοια μέρη.
Ένα καλό φαγητό σαν αυτό που έκανα και μερικά ποτά στην υπέροχη νυκτερινή θέα με παρέα ή χωρίς, είναι και θα είναι για πάντα αρκετά…

Ημέρα δεύτερη – Αναχώρηση
Πολύ σεμνό το πέρασμα μου απ’ το νησί, λίγο για άλλη μια φορά και χωρίς να μπορέσω να δω το οινοποιείο που άνοιγε περίεργες ώρες. Έτσι μετά από ένα καφεδάκι γύρω στις έντεκα πήρα το δρόμο προς τον κεντρικό, αφού έκανα πρώτα στάση στον παραδοσιακό φούρνο του νησιού, που βλέπετε στο περίπου στη δεύτερη εικόνα κι ας μη πάει το μυαλό σας:


Κάτω από την εκκλησία ήταν και η στάση του λεωφορείου, όπου αρκετός κόσμος του νησιού περίμενε προκειμένου να κατέβει στο λιμάνι κι εν συνεχεία στην Οία:


Εγώ πάλι πήρα τις τελευταίες φωτογραφίες μου στο νησί, βοηθώντας παράλληλα δύο Ιταλούς τουρίστες με μια κράτηση που είχαν και δε μπορούσαν να συνεννοηθούν:


Το μικρό πλοίο που θα με οδηγούσε πίσω στη Σαντορίνη ήταν στη θέση του ώρα δώδεκα ακριβώς.

Χάρηκα που άφηνα πίσω μου τη Θηρασιά ολοκληρώνοντας το επίτευγμα των διανυκτερεύσεων, όπως και χάρηκα που την είδα και πάλι σε τόσο απλή κατάσταση, κάτι που είμαι βέβαιος πως θ’ αλλάξει νομοτελειακά σχεδόν όπως σε όλα τα νησιά.
Θα σας το πω με βεβαιότητα την επόμενη φορά που θα ‘μαι κατά ‘κει…
Last edited: